Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Martovska FAS servisna akcija

Recommended Posts

Pokušavam da budem objektivan.

Najjeftinija Alfa 159, nova, bila je 30.000 eura. D segment, poređenje treba da bude sa automobilima poput BMW serije 3, Audijem A4, Mercedesom C klase. Cena od 465 eura je koliko? 1.5% vrednosti automobila... :whistle:

Ae da to uporedimo...za Stilo 1.9 JTD puna cena je 195 eura. Takav auto je kao nov koštao (zavisno od paketa opreme) od 15 do 20 hiljada eura. Ovih 195 eura je...1-1.3% vrednosti automobila.

Za Grande Punto puna cena je 131 euro što je 1.1% do 1.4% vrednosti novog automobila zavisno od verzije za koju ide disk sa pomenutom cenom.

Za Punto Classic 1.2 8v, puna cena je 45 eura...što je 0.6-0.7% vrednosti novog automobila.

Lepo se vidi gradacija procenta od A segmenta, preko B, C, pa do D segmenta, a onda u okviru njega premium D segmenta na koji je pucala Alfa 159.

Nije optimalno porediti cenu originalnog dela sa cenom polovnog auta, jer da je neko od nas imao 15, 20 ili 30 hiljada eura, kupio bi onda novog Stila, Bravo, ili Alfu 159, a ne kao polovnjaka. Kao što nismo imali za nov automobil (da kažemo originalni, u originalnom stanju a ne polovnom), zašto se sada odjednom iščuđavamo jer nemamo ni za originalni disk, tj. skupo nam je?

Evo opet jedno poređenje...ovi Stilaći JTD koji se kupuju po Srbiji, koliko su...ae da kažemo 3, 4 hiljade eura za najveći broj automobila u ponudi.

Zamenski diskovi Metelli za njega su ~4.000 dinara, tj. oko 37 eura. Koliko je to procenata vrednosti automobila...oh, opet dođosmo do okvirno 1% vrednosti. :thumbup:

Pravo poređenje, ukoliko već to želimo, je da vidimo koje su cene kod zvaničnog uvoznika u Srbiji za set diskova za automobile BMW serije 3, Mercedes C klase...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pored gledanja cena u ovlašćenim servisima BMW-a i Audija treba videti i cene polovnjaka iste starosti (3-5 godina), a onda se na kraju svega, vratiti na temu i konstatovati da je ova "Martovska" akcija bila šarena laža da se ljudi napale.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovla, kod alfe trap valja, ne valja ovo đubre od puteva po kojima vozimo! ;)

U pravu je Neša. Onaj ko taj auto plati 8000 evra ili manje, normalno da mu je skupo, ali ako neko plati taj isti auto 30000 evra, ne verujem da su mu te cifre toliki problem. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se apsolutno sa Nesom, ocekivao sam da ce to neko i da napise posto smo se malo nasalili u prethodnim postovima. Naravno da visi segment vuce i vise cene delova, odrzavanja itd., to je sve jasno.

Mozda ja nisam napravio najsrecnije poredjenje sa cenom polovne 159. Hteo sam da kazem da ona kao polovna postaje vec dostupna vecem broju kupaca, neznatno je skuplja nego recimo Nuova Bravo (opcije koje ja imam kao sledeci auto posle Stila). Ali sa ovakvim cenama u ovlascenim servisima, ne sumnjam da ce opet vecini ostati samo kao opcija. A naravno da ko se izuo 30 i kusur hiljada za novu ima pare i da mu ovih 500 za diskove nece biti neka velika stavka.

Gledajuci ove cene, samo bih dodao neko svoje misljenje, a vi me slobodno ispravite... Cini mi se da je Alfa sa modelom 159 pokusala da se priblizi Nemcima D segmenta (sto je Nesa i pomenuo) a to su uradili i sa cenama, po meni neopravdano. To pokazuju i prodajni rezultati i to sto je prestala da se pravi, bez naslednika.

Da me ne razumete pogresno, 'talijane obozavam, njihov dizajn, poimanje automobila... Po meni je 159 vrhunski auto u svakom pogledu, rado bih ga vozio. Ali mislim da je Alfa sa njim "zagrizla vise nego sto je smela" , tu mislim na cene i delova i samog automobila, u rangu gde im nije mesto. Malo je ljubitelja koji ce za te pare pre uzeti Alfu nego C klasu, A4 ili BMW 3. Znate i sami kakav su rejting imale Alfe 33, 75, 164 pa i 155. Krenuli su da se cupaju sa 156, a 147 ili 159 su vec automobili koje bi i sam rado vozio (147 sam imao u vidu pri prosloj kupovini, 159 pri sledecoj).

Cini mi se da ce slicno proci i Giulietta, koja ukrsta koplja (opet i cenovno) sa Audi A3, itd...

Sve je pocelo oko price o cenama delova za Alfu u FAS, ali bih voleo da cujem i vase misljenje na ovu temu (nadam se da nije preveliki off, a i ova zafrkancija od akcije istice za 4 dana sa citavih 20 postova vezanih za nju :rolleyes: ).

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si Ivane što se toga tiče. Pitanje je koliko će kupaca prevagnuti na alfu 159, a u istom cenovnog rangu su im dostupni mnogi modeli iz premium segmenta. Ali to su kupci koji biraju samo automobil i ništa više. Alfa je mnogo više od toga, i alfa se ne bira kao auto nego kao Alfa, i ništa drugo ne postoji. Zbog toga ona možda nikada neće biti prodavana kao nemački konkurenti. Ja da imam takve svote novca znam da ne bih žalio da dam za alfu, čak štaviše mislim da Giulietta vredi svaku paru auto, i cena mu potpuno odgovara onome što ima da ponudi. Otišli smo u off, ali jbg, neće nam valjda zameriti :D

Edited by banjo1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa je mnogo više od toga, i alfa se ne bira kao auto nego kao Alfa, i ništa drugo ne postoji. Zbog toga ona možda nikada neće biti prodavana kao nemački konkurenti.

Neke Alfe sam vozio, ali je nikada nisam posedovao, zato mi valjda ovo nikada nece biti jasno. Razumem ja i Alfa virus, Cuore sportivo, tradiciju ali cu uvek navesti i prednosti i mene auta kojeg trenutno imam pa i ako bi Alfa bila u pitanju... U poslednjih 10-ak godina stvarno prave lepe i kvalitetne automobile (147, 159, Mito, Giulietta). Ali kako uveliko guram vec 4. deceniju zivota, secam se i modela koje sam gore pomenuo (33, 75, 164,...) koje nisam primecivao na ulici a i dobro znamo kakvu su reputaciju nosili. I sad, bap, napravis auto od 40 k EUR za koji kazes "E sad je to premium". Ne sumnjam da je 159 odlicna, ali za premium i tu cenu je ipak potreban neki kontinuitet u duzem periodu...

Shvatam da je to sportski brand Fiat koncerna, ali konstantno bez nekih prodajnih rezultata. Svrha toga je...? Da imas tako nesto u ponudi, spucas i vreme i pare za razvoj modela, da bi te kako sada stoje stvari, u Americi cupao do skoro posrnuli Chrysler sa onim svojim grdobinama?

Isto vazi i za Giuliettu i proci ce isto kao i 159 sa nekom mizernom prodajom, uglavnom ljubitelja brand-a. U toj klasi vec imas nove Megane i Focus, lepo opremljenje benzince sa cenom od 13 000. Drugar i komsija mi je skoro uzeo Auris, Luna oprema, isto oko 13 000 (malo stariji model ali opet Toyota). A Giulietta startuje od 19 000, cini mi se. Jeste da je "wanna be" premium i za nijansu iznad pomenutih, ali ne za toliku razliku u ceni, plus na ovu krizu. A tu je vec i A3. Verujem da bi dosta stvari bilo drugacije sa nesto nizom cenom, pri tome uopste ne mislim na nase trziste koje je na nivou statisticke greske.

Ovo sam napisao u dahu, nece Nesa provaliti da je off, vidis posto su diskovi za 159 :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekome je autić samo puko prevozno sredstvo (npr vlasnici Toyote, baš mi nađi nekog ko je iz emocije kupio Yaris ili Auris?!), neko prosto voli te lepe igračke na točkovima i za njega je svaka vožnja od odredišta do destinacije nešto više od pukog bezveze potrošenog vremena.

To je prva podela, a onda dolazimo do druge podele, oni koji su racionalni, a vole lepo da se voze, pa izbegavaju alfu iz raznoraznih objektivnih ili neobjektivnih razloga, a imamo i one iracionalne, koji su spremni da imaju minus na računu zbog zadovoljstva koje im pruža jedan takav autić.

E, onda stižemo do iracionalnih, koji se dele na one koji to sebi mogu da priušte, i one druge koji bi to sve mogli, ali nemaju para, pa ja lakše udariti jedan 'denial' i reći da je to sve kiselo grožđe i ta je alfa biiip jer treba dati 500 evra za diskove na svakih 200 hiljada km.

Ja sam tu negde između ovih racionalnih i iracionalnih. Nije mi bilo žao ni u Stila da uložim sve što je trebalo i zato je autić perfektan. Za Alfu još treba da vidimo gde smo, sutra će drugi čika doktor da je pregleda, ali prvi utisci su mnogo lepi. Takođe sam siguran da sasvim dobri zamenski diskovi mogu da se uzmu za manje od tih 500 eura koliko koštaju kod originalnih derikoža (mislim na ATE, Ferodo i slični). Srećom, moji nisu za zamenu, a ni pločice. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovaj moj komsija je uzeo Auris zato sto mu se svidja :harhar: .

Sto se tice ovih tvojih podela, uzivam u svakoj voznji bilo gde i ma koliko ona trajala (to me sa nekom lepom muzikicom opusta) i iz tog razloga se trudim se da imam utegnut i siguran auto ma sta vozio. Takodje sam jedan od prezadovoljnih vlasnika.

Generalno volim italo dizajn, performanse, shvatanje automobila (uz sitne brljotine karakteristicne za njih) ali za mene Alfa kao i bilo koji drugi auto nikako nije predmet obozavanja (ne drma me Alfa virus). A takodje daleko od toga da smatram da je Alfa sr..e. Naprotiv, vrlo rado bih "posedovao" bilo koji od novijih modela i smatram da losu reputaciju imaju zahvaljujuci modelima iz 80-ih i sa pocetka 90-ih, isto kao i Fiat sa Regatom, Argentom... Pre 5 godina je i Stilo bio redak, a tek 147 je bila cista egzotika tako da sam se priklonio racionalnijoj varijanti. Danas to izgleda sasvim drugacije u ponudi, delovima, servisima, tako da verujem da ne bih mnogo pogresio ni da sam tada uzeo 147. Teska srca razmisljam o zameni Stilerosa sa Bravo/159, bar za sada.

Nego nikako da nam otkrijes, tvoji utisci su mnogo lepi u vezi AR ... :whistle: ? Ako je u pitanju 159 ja bih prvi bio zainteresovan za utiske u upgradeu Stilo->159.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Banjo, samo da te podsetim da je tema "Martovska FAS servisna akcija" :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tako]e nisam zaražen Alfa virusom. Šta više kad sam birao izabrao sam Fiata iako je 147 bila u opticaju.

Tada ih jednostavno nije bilo sa ovim motorom u ponudu.

Međutim kada bih gledao da pazarim limuzinu D segmenta mislim da bi tada izbor bio samo jedan 159.

Da se razumemo nemačku i francusku konkurenciju povrfemeno vozim, pa se može reći da bi to bila racionalna odluka.

Da se vratimo diskovima za 500 eur. Problem je što su sada polovni automobili relativno jeftini,

kupuju ih ljudi koji realno nisu platežno moćni da ih poseduju.

Vlasnici Stila, pogotovo jtd, se hvataju za glavu kada treba zameniti set kvačila preko 20000 din, a tek zamajac, ha jao.

Doboro se sećam da sam na Tipu menjao set kvačina, beše 16000 din pre 12 godina.

Cena servisa i rezervnih delova je relativno srazmerna ceni novog auta.

Slažem se sa Nidžom da postoje dovoljno kvalitetni zamenski delovi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje je sta je orginalni deo?

Ako ga pravi Fiat onda je orginalni. Ako ga u (vecini slucajeva ) pravi netko drugi i samo pakuje u Fiat kutije i lepi naljepnice i mi to kupujemo i debelo placamo kao "orginal" jeli i to orginal?

Specijalizovani proizvodjaci potpuno isti proizvod prodaju pod svojim imenom (brendom) ali po normalnijim cenama!

Evo pricamo o diskovima! Sta je disk? pa obican komad livenog i obradjenog gvozdja koji moze napraviti SVAKA livnica a obraditi SVAKI tokar u komsiluku! Mozda je upravo orginalni disk takvog porekla?

Pogledajmo ponude u radnjama sa auto delovima. Ima nekoliko proizvodjaca koji prave odredjeni proizvod sa znatno razlicitim cenama.

Pitam se ja da li je mozda onaj najeftiniji upakovan i isporucen Fiatu ili bilo kom drugom proizvodjacu pa ga on prodaje kao orginal koji je prosao sva moguca NASA testiranja!

Sto dalje meni se sve cini da su orginalni (oni u kutiji sa logom proizvodjaca) delovi porez na budale i naivne!

Edited by Zvezdo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno je sigurno kupujući original siguran si da si dobio robu proverenog kvaliteta ko god to proizvodio.

Ne kažem da uvek treba insistirati na originalu. Ja prvi to ne radim, ali kod aftermarketa treba biti dobro informisan šta vredi kupovati a šta ne.

Konkretno kod diskova može da ti se dogodi da ih prilikom nekoliko žestokih kočenja ugreješ do usijanja,

pa ih poliješ vodom iz neke bare na putu, a oni popucaju ili se iskrive.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozzz!

Pa meni su se orginalni (prva ugradnja-nikad menjani) nakon sto su se usijali i posle kada sam stao ohladili, malo izvitoperili!!! Kazem malo ali dovoljno da se oseti pri kocenju.

Prema tome ispada da je orginal smece!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prema tome, možda ispada da ti baš i nemaš realna očekivanja od serijskih diskova. :thumbup: Za određene stilove vožnje, serijski diskovi nisu dovoljno otporni, kao što nisu ni serijske gume, ili serijske pločice, itd, itd...

Ako si vozio dotle da se diskovi usijaju, to samo znači veoma, veoma agresivna, sportska vožnja. Ili pak potpuno pun auto i opet par uzastopnih najjačih mogućih kočenja.

Čak, kada se malo pretera prvo stradaju pločice (počnu da škripe kasnije), a ukoliko se pređe i ta granica, onda se diskovi toliko ugreju da promene boju čak, iskrive se taman toliko da posle stvaraju vibracije.

Drugim rečima, ne postoje džabe sportski diskovi, pločice...jer kada bi serijski mogli da zadovolje sve kriterijume, čemu onda sportski? :whistle:

Npr. nisi bio na Navak stazi oktobra prošle godine, gomila automobila, najveći deo sa serijskim diskovima, pločicama...samo da si osetio kako je to smrdelo posle 5 krugova kada su se vraćali na parking, odnosno posle malo jače od svega 10 kilometara agresivnije vožnje...

Istog dana na istoj stazi bilo je i nešto automobila koji se voze u raznim klasama u šampionatu Srbije. Kada su oni izlazili na parking, ništa nije smrdelo...samo...oni su prva 3, 4 kruga išli mnogo sporije nego kasnije dok nisu zagrejali diskove, gume... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!

U potpunosti se slazem sa tobom :thumbup:

Reagovao sam samo zato jer se iz Koletovog posta moze zakljuciti sta bi mi se desilo ako bih imao neke totalno "leve" diskove. Na Grandeu su mi stradali samoventilirajuci diskovi a na Z-128 i Puntu kecu puni se nisu nikada iskrivili iako sam ih doveo do zestokog usijanja! Izgleda da je nekadasnji orginal ma ciji bio, bolji od danasnjeg orginala zestoko precenjenog!

Ne bih da polemisem i da idem u off, ipak je ovo tema o servisnoj akciji. Bez obzira kakva ona bila tko je zelio orginal u toku akcije je mogao da ustedi u odnosu na naduvane cene org. delova u redovnoj prodaji.

Nadam se i da ce opet "pasti" kakva akcija pa da ako ikako mozemo malo ustedimo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvini, ali čini mi se da opet porediš pogrešne stvari...pune i ventilirajuće diskove. Kočenje bez i sa ABS-om. :thumbup:

Kočnice mogu da se naprave da se malo greju, ali zato zaustavni put bude mnooooogo dugačak. Porediti kočenje na Zastavi 128 i bilo kom novijem autu (što Grande Punto jeste) nema dodirnih tačaka. Porediti kočenje na automobilu sa manje od jedne tone težine i automobilu sa par stotina Kg više isto nije zahvalno. Fizika kaže da one na težem automobilu moraju više da se greju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Aprilu smo...mada, ja bih okrenuo dilere i pitao da li im je nešto preostalo po cenama iz akcije... :whistle::thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!

U potpunosti se slazem sa tobom :thumbup:

Reagovao sam samo zato jer se iz Koletovog posta moze zakljuciti sta bi mi se desilo ako bih imao neke totalno "leve" diskove. Na Grandeu su mi stradali samoventilirajuci diskovi

Na mom Stilu su još originalni diskovi. Preko 150 kkm, relativno agresivne vožnje, ravnomerno potrošeni, pravi ko strela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U prevodu.

1.auto je presao 150k km i diskovi su prva ugradnja.

ili

2.Auto je kod tebe presao 150k i nisi menjao diskove.

U svakom slucaju "to" je odavno zrelo za zamenu bez obzira koliko oni izgledali pravi i jednako potroseni.

Edited by sasha015

Share this post


Link to post
Share on other sites

U planu su na sledećem servisu.

A da su davno za zamenu nisi upravu.

To je bila procena jednog od najboljih majstora ovde sa foruma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:thumbsup: Ok

Znaci, ipak su u planu za zamenu. :thumbup:

Verujem i ja majstorima,ali ne vozi majstor tvoj auto.Gledam sada uputstvo za stila i nigde nema interval zamene.

Gledam uputsvo za moj hyundai i za diskove i plocice na 12 meseci(1 godina) -samo pregledati i ako je potrebno ocistiti,podesiti i zameniti.U sustini ispada da je ostavljeno subjektivnoj proceni majstora,a kao sto rekoh ne vozi majstor moj(tvoj) auto.

Ako novcanik dozvoljava,po meni se to menja mnogo pre tih 150k.Mozda preterujem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji mera po kojoj je disk ili pločica za zamenu. Ništa tu nije subjektivno, samo majstor mora da zna gde da gleda.

Jedino što je individualno je stil vožnje, tj meni diskovi mogu da traju 170k, a tebi možda ni 50. Zato se proverava na servisu i donosi odluka za menjanje.

Kada sam kupio Stila, stavio sam nove pločice i dogovor je bio da menjam i diskove na sledećoj zameni pločica. To se desilo posle skoro 5 godina tek. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...