Jump to content
FAS Goran
Sirius9

Mrtav Tesla Roadster a verovatno i Model S

Recommended Posts

Vrlo interesantna vest na koju sam upravo naleteo :)

Ok, svi znamo za američku kompaniju TESLAMOTORS koja proizvodi električne automobile, naročito popularne modele Roadster i Model S (koji btw izgleda fantastično), uglavnom dotična kompanije je izgleda napravila veliki korak u nazad.

Objašnjenje: njihovi električni automobili koriste za napajanje litijum-jonske 18650 baterije (ima dosta toga na netu o njima) slične su AA ali daju 3,7V i imaju jednu nezgodnu stranu, ne smeju se prepunjavati i ne smeju se isprazniti ispod određene dozvoljene granice, ako se to desi možete baciti bateriju. Ova baterije se takođe koriste i u pakovima tj. baterijama za notbukove samo su kockasto upakovane... Naravno, da se to ne bi dešavalo postoje tzv zaštićene 18650 baterije koje imaju elektroniku koja prekida punjenje i prekida pražnjenje kada to postane opasno po bateriju (inače postoje i nezaštićene 18650 baterije i mnogo su jeftinije), problem je što kvalitetni primerci koštaju i preko 20 dolara/komad... Da skratim priču, ako potpuno napunjen auto ostavite na parkingu mesec dana, baterije će se skroz isprazniti i to je to, asta la vista bejbi, već je prijavljeno par slučajeva gde su se baterije u ovom autu "samoubile" a najveća fora je što se u Roadster ugrađuje 6000 komada, da da, šesthiljada komada ovih baterija a zamena u fabrici košta "sitnih" 40.000 dolara (cena novog roadstera kreće od 109.000 $) i naravno nije pokrivena garancijom niti osiguranjem :) Kod Modela S je još gora situacija, zamena baterije je skuplja a sam auto je jeftiniji tj. cena kreće od 50.000$ tako da ako na njemu rikne baterija zamena iste će koštati skoro pa kao ceo auto komplet...

Opširan članak o ovome možete pročitati OVDE.

Tesla sada verovatno lupa glavom u grobu: "kako su samo mogli da budu tako glupi i da ne predivde ovu situaciju & ugrade zaštitu..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

I šta je na kraju bilo s tim? Znam da je u početku prodaja išla odlično.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko zna, legla prašina, ako su vlasnici digli dreku verovatno su im zamenili baterije i uneli novu stavku u kupoprodajni ugovor kojom se osiguravaju od bilo kakve odgovornosti ako baterije riknu, Tako to funkcioniše u kapitalizmu... Inače litijum jonske baterije su prilično da kažem zahtevne što se tiče održavanja, moraju se poštovati određena pravila njihovog korišćenja da bi dugo trajale inače mož da ih baciš, sve su to verovatno uneli u korisničko uputstvo od auta, sitnim slovima pa si sam kriv ako ne pročitaš...

Stvarno mi nije jasno kako su mogli da dopuste sebi takav fail kada elektronika koja vodi brigu o baterijama postoji odavno i uopšte nije skupa!!!

Edited by Sirius9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem se toliko u struju, ali nije mi baš jasan problem. Litijum jonske baterije imamo i u mobilnim telefonima pa nisam primetio da im smeta prepunjavanje ili pražnjenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u telefonu ima elektronika za zastitu...

uzgred da je dobar ne bi radio na baterije...

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, u telefonim apostoji elektronika koja kontroliše punjenje i pražnjenje inače telefon ne bi mogao da ti prijavi koliko % još imaš u bateriji i kad je vreme za punjenje...

a da su sličnu stvar ugradili i u auto ne bi bilo problema.

Sve u svemu dizajn mi se sviđa, model S i model X su odlično dizajnirani a nemam ništa ni protiv baterija. Nedavno sam odgledao serijal o "zelenim" kućama i velika većina

tih kuća proizvodi dovoljno struje (putem solarnih panela ili vetrenjača) da u potpunosti zadovolji svoje potrebe i još dodatno proda struju elektro mreži tako da bi ih "gorivo"

za ove automobile izašlo skroz besplatno, naravno kod nas ne da elektro privreda ne otkupljuje struju od individualnih domaćinstava nego te još tuže ako hoćeš sam da

proizvodiš struju za sebe, sramota bre gde živimo.

Ako nekog zanima u pitanju je "World's Greenest Homes"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teški uslovi: Teslini radnici padaju u nesvest

 

tesla%20f%201.jpg

 

U Tesli ipak ne teku samo med i mleko. Cena deonica raste, Model 3 je jedan od najočekivanijih automobila u poslednjih nekoliko godina (već je primljeno više od 300.000 narudžbina), ali iza te fasade uspeha ipak se kriju problemi. Još u februaru radnici su upozorili na teške i gotovo neljudske uslove rada u fabrici. Od 2014. do danas hitna pomoć je više od 100 puta dolazila na intervenciju. Radnici su padali u nesvest i povređivali se. Nadređeni su govorili ostalima da nastave da radei iako je njihov kolega pao na pod. Sve to loše utiče na moral radnika, koji su razočarani Teslinim odnosom prema radnicima. Priču je razotkrio engleski Guardian, čiji novinari su razgovarali s 15 sadašnjih i bivših radnika kompanije. Iz Tesle demantuju njihove navode o teškim uslovima rada i da je logično da u kompaniji koja zapošljava više od 10.000 ljudi ima i nezadovoljnih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...