space2703 1 Posted February 8, 2011 Gledajući na youtube puntiće 1.3 zapisivao sam odnose obrtaja i brzine, izračunao odnos (za treću, četvrtu i petu brzinu) i napravio tabelu:https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AguMe_ATfcEhdHZQMjZuNWZHTzgwbnJIUGxrUm9BOVE&hl=en&authkey=CO3xy-ENU beleženju sigurno postoje greške. Molim za vlasnike istih 1.3mjetova koji imaju obrtomer da napišu svoje rezultate pa da napravim korekcije. Dobro bi bilo da imamo i rezultate za 1. i 2. brzinu. Kada povećamo tačnost tabele eto nama venovcima bez obrtomera korisne računice. Podrazumeva se da je sve okvirno, da će i dalje postojati greške (brzinomeri lažu, točkovi drugačijeg obima itd). Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted February 8, 2011 Ovo bi moglo sa FES i LM327 da se odradi mozda... Izaberes brzinu i obrtaje i pustis da snimi podatke. Jel si probao tako?Ja zapamtio da mi je na 160-165km/h nekih 3900-4000 obrtaja, ali tada sam imao 195/45/15 gume sto mu dodje nekih 5% odstupanja od 167/70/14. Ne znam tcno kako se to odrazava ne brzinu/obrtaje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted February 8, 2011 Nisam. Moram da naručim jedan lm za sebe. U principu sam dosta zadovoljan onom tabelom, možda može malo da postane tačnija i to je to. Bitno je da vozači znaju da su recimo maksimalne snage i obrtaji (4000) u III i IV na 90 odnosno 120kmh. Ali lep je podatak da je cela peta brzina iskoristiva za ubrzanja, pošto je i na 80kmh već na 1900rpm, odnosno iznad tačke maksimalnog obrtnog momenta (1750) pa se ovaj autić van grada lepo vozi i samo u petoj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted February 8, 2011 @ bojan2703: Ja imam pokazivac broja obrtaja na 1.3 mjet-u, i mogu reci na koliko obrtaja radi pri odredjenoj brizni.Recimo meni cetvrtom kad vozim 60km/h kazaljka stoji na 1800 obrtaja.Petom kad vozim 70-75km/h kazaljka stoji na 1600 obrtaja.Ovo ne uzmi kao 100%, bas cu da pogledam kad budem vozio.Pa cu preneti i za trecu/cetvrtu/petu u vecim rasponima, pr treca 50-80km/h i sl. Samo mi pojasni za prvu i drugu.Ajde za drugu razumem, vozis 20-40km/h pa koliko pokaze obrtaja.Ali za prvu ne znam sta da ti napisem, kad sa njom samo krecem. Posle par metara menjam u drugu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted February 9, 2011 Super, hajde pogledaj pa javi. Za prvu, možda da polako doguraš obrtomer na recimo 3500 pa vidiš da li je to npr. 20kmh, tj. da li možeš očitati nešto. Za drugu možeš pogledati koliko je obrtaja recimo na 40kmh i to je to. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Armadilo73 0 Posted February 24, 2011 Posle dugog vecanja kupih danas punta 1.3 3 vrata crveni 132000km, 2005g 3800evra. Nasao sam majstora da mu uradi servis jer kazu da treba. Koliko to moze da kosta i jedno vazno pitanje. Posto sam 15 godina vozio samo zastavu vedeh da na instrument tabli ima pored brzino metra ima i obrto metar. Pitanje je da li ima veze kojom brzinom se vozi na koliko obrtaja i sta je najbolje?Unapred hvala... Quote Share this post Link to post Share on other sites
srkiv 1 Posted February 25, 2011 (edited) Samo nemoj da vozis 50 km/h petom brzinom Edited February 25, 2011 by srkiv 1 daki220981 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Armadilo73 0 Posted February 27, 2011 Ja sam mislio ozbiljno....Ja zaista ne znam nista o tome..Molim za pomoc Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted February 27, 2011 (edited) Nemam auto kao tvoj, ali generalno, dok se ne zagreje ne vozi na visokom obrtajima, ne davi ga na previse niskim i ne vozi ga previse visokim, osim kad pretices ili hoces na par minuta da ga "produvas". Obzirom da broj obrtaja i odnos brzina nije isti kao kod mene, nemam neki precizan savet, sem da ga ne davis ispod npr. 1.500 i ne silujes iznad npr 3.500, osim kad situacija to zahteva i kratko vreme Edited February 27, 2011 by Lyon Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted February 27, 2011 (edited) @ bojan2703: izvini sto kasnim sa odgovorom.Evo kako je na mom 1.3 mjet Puntu.Dimenzija guma je 185/60/R14 kao sto je fabricki propisano. II brzina20km/h ~ 1200rpm30 ~ 180040 ~ 2500III brzina30 ~ 120040 ~ 160050 ~ 200060 ~ 250070 ~ 3000IV brzina50 ~ 140060 ~ 180070 ~ 210080 ~ 2400-2500V brzina55 ~ 1200 60 ~ 1350-140070 ~ 1600Nisam ga vozio brze, tako da kad izadjem na auto put napisacu kako je za +100km/h. Edited February 27, 2011 by steva_anya Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted February 28, 2011 Zar nije lakše, lepše i bolje sa dijagnostikom. Trenutno nemam laptop, ali uradio bih ovako: ELM327, laptop, izašao na veći put, pustio snimanje (obeležio bih samo brzinu kola i brzinu motora) i krenuo. I, II, III, IV i V, lagano ubrzavao i sve snimao. Dobio bi precizan dijagram brzime i broja obrtaja za sve brzine i to lepo podeljeno na 5 oblasti - kao grube testere. Ako se sećaš snimanje izgleda otprilike ovako Ako budem imao uskoro neki laptop snimiću. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted February 28, 2011 Pa nemaju svi lap-top, program i kabal. Ovo je krajnje jednostavno, 2 minuta posla. Eventualno jos koji za IV i V stepen prenosa u +100km/h brzinama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted February 28, 2011 Ok, ja imam ELM327 i programe, nađi negde laptop i dođi da probamo. Svi će imati koristi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted March 1, 2011 Nemam lap-top na raspolaganju. Dovoljno je da nas 5-6 napisemo odnose stepena prenosa-brzine-obrtaje, uz naravno naglasavanje da li je mjet sa 69/75/90/95ks, i da se na osnovu toga izvuce prosek sa +/-50 obrtaja. Iako deluje zanimljivo, ne vidim zasto se muciti [iako nije velika muka] sa dijagnostikom, kad se ovako uz papir i olovku sve zavrsi za 2 minuta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted March 8, 2011 (edited) Evo papira i olovke za 2 minute. Jedino mi je peta sumnjiva, sada sam je korigovao spram poslednjih prijavljenih rezultata a mislio sam da je 165kmh na 4000 ravno. To ćemo još korigovati verovatno.https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AguMe_ATfcEhdHZQMjZuNWZHTzgwbnJIUGxrUm9BOVE&hl=en&authkey=CO3xy-EN Edited March 8, 2011 by bojan2703 Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted March 8, 2011 Tzv. "najveci obrtni momenat" na nasim 1.3 multijetovima od 69ks je na 1750rpm ako se ne varam?Ako je tako, onda zeleno oznaceno pokazuje najidealnije brzine i stepene prenosa, sto direktno utice na vredost obrtaja. Ovo zaista moze biti korisno vlasnicima mjetova bez "obrtaljke". Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted March 9, 2011 Baš tako. Od 1750rpm do 4000 su obrtaji na kojima se postiže najbolje ubrzanje. Ispod toga je turbo rupa i smor. Najmanja potrošnja meni se čini da je u petoj na 2000rpm Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivanneko 4 Posted September 19, 2011 Interesuje me koliko pokazuje obrtomer na Fiat Bravi 1.4 12v u trecoj brzini pri 90km/h posto ja nemam obrtaljku a to mi je max brzina u trecoj ? Po mom misljenju to je negde oko 4000 obrtaja i auto nece vise od toga na benzinu dok na plinu ide preko Da li je moguce da je dizna u pitanju ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted September 19, 2011 Oko 4700 rpm. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zoranic MNE 0 Posted September 19, 2011 kako samo toliko? ja sam imao Bravo 1.4 12v i mogao je 110 km/h u trecoj na skoro 5000 rpm Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted September 19, 2011 Matematika tako kaže... A i Youtube Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivanneko 4 Posted September 19, 2011 Pa kod mene nece preko tih 4700 rpm ni u jednu brzinu ,znaci nesto ne valja ali sta ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivanneko 4 Posted September 28, 2011 Reseno, bio je prezubio ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted September 28, 2011 Kako prezubio? Na plinu je, kažeš, lepo iš'o. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivanneko 4 Posted October 1, 2011 Pa koliko sam mogao primetiti u gradskim uslovima isao je malo bolje na plinu ,medjutim desavalo mi se posle da nece ni na plin da ide kako treba ,pa jedno vreme hoce pa opet nece i tako ali kada sam izasao van grada bio sam 100% siguran da ne ide kako treba .. Novi majstor je menjao zupcasti i morao je plocu za plin da doradjuje jer nije dozvoljavala dovoljan protok vazduha a takodje je i plinski filter bio naopako postavljen od strane starog majstora no to je prica mozda za neku drugu temu ...Pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites