Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Tihe ubice - 10 automobila sa najotrovnijom unutrašnjošću

Recommended Posts

Miris novog enterijera za većinu vlasnika sigurno spada u sam vrh prednosti posedovanja novog u odnosu na polovno vozilo. Ipak, kao i sa brojnim drugim stvarima u životu - ni ova pogodnost ne dolazi bez posledica

Istraživanja su dokazala da enterijeri vozila sadrže jedinstveni koktel hemikalija koje u malim, skučenim prostorima, posebno pri visokim temperaturama, emituju štetne gasove. Budući da ove hemikalije nisu regulisane od strane zakonodavaca, potrošači ne mogu da znaju kolikoj su opasnosti izloženi. Naše testove izvodimo sa ciljem razotkrivanja proizvođača koji koriste najštetnije materijale kako bismo ih podstakli da se u proizvodnji okrenu bezbednijim, alternativnim metodama' ističe Jeff Gearhart, direktor Ekološkog centra.

Polivinil-hlorid, olovo i teški metali nalaze se na listi opasnih elemenata koji mogu dovesti do niza zdravstvenih problema poput karcinoma, komplikacija u trudnoći te bolesti respiratornog sistema, ističu naučnici. Rezultati ovogodišnjeg istraživanja, koje možete pronaći na sajtu HealthyStuff.org, pokazuju unapređenje brojnih proizvođača u odnosu na ranije godine, pa je tako 34 odsto današnjih automobila dostupno bez PVC-a u unutrašnjosti. Najveće unapređenje ostvario je Volkswagen (42 odsto) i Mitsubishi (38 odsto), dok su Daimler (-29 posto) i Volvo (-13 posto) ovogodišnji gubitnici. Honda se okitila laskavom titulom proizvođača automobila sa najmanje toksičnim enterijerom, dok je Mitsubishi Outlander Sport deklarisan kao vozilo sa najopasnijom unutrašnjošću.

Lista 10:

Najbolji automobili

  • 2012 Honda Civic 0.46
  • 2011 Toyota Prius 0.55
  • 2011 Honda CR-Z 0.63
  • 2011 Nissan Cube 0.65
  • 2012 Acura RDX 0.74
  • 2012 Acura ZDX 0.74
  • 2012 Audi S5 0.74
  • 2011 Smart Coupe 0.74
  • 2011 Toyota Venza 0.77
  • 2011 Smart Passion 0.79

Najgori automobili

  • 2012 Mini Cooper S Clubman 2.84
  • 2012 VW Eos 2.85
  • 2011 Kia Sportage 2.87
  • 2011 Chevy Aveo5 2.89
  • 2012 Hyundai Accent 2.98
  • 2011 Mazda CX-7 3.08
  • 2011 Nissan Versa 3.08
  • 2011 Kia Soul 3.11
  • 2011 Chrysler 200 SC 3.17
  • 2011 Mitsubishi Outlander Sport 3.17

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, stvarno važna stvar koju treba uzeti u razmatranje...

Šteta jedino što su na spisku http://www.healthystuff.org/documents/VehicleGuide2012.pdf samo automobili koji se prodaju u Americi, nema evropskih hitova poput Renoa, Pežoa, Dačije! Sećam se kad sam malo boravio u jednom dasteru da sam hteo da se onesvestim koliko je bazdilo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja bih se prvi dobrovoljno zrtvovao da crkavam u "koktelu hemikalija" (kao sto pise u tekstu) recimo nove Kia Sportage sa sve ovim ubitacnim koeficijentom od 2,87 (uzeo je moj dobar drugar pa sam imao priliku malo vise da je vozim, moje impresije se svode na: :clap: ).

Ali zato unutra dismr za sve pare :lol: (zezam se, naravno)...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi ljudi su profesionalna njuškala, pogledajte šta rade

 

seat%20n%201.jpg

 

U kompaniji Seat otkrivaju, da na razvoju najnovijih modela automobila radi specijalizovan tim hemičara, koji imaju za cilj da stvore odgovarajući miris novog automobila. Pored linije karoserije, voznih osobina, najrazličitijih detalja komfora na spisku opreme, varijabilnosti, jedan od detalja koji primećujemo kod novog automobila svakako je njegov miris enterijera.

 

seat%20n%2011.jpg

 

Kompanija Seat je oformila tim hemičara, koji vodi María José López. Ovi stručnjaci su se skoncentrisali na potragu za neutralnim mirisom enterijera kod novih automobila. Tokom ovog procesa, oni analiziraju sve nemetalne delove automobila i istražuju da li su mirisi koji se pojavljuju kod njih prijatni i poželjni.

 

seat%20n%20111.jpg

 

Jedan od testova, kojim se podvrgavaju automobili, jeste zagrevanje enterijera automobila do temperature od 60 °C. Tada ceo tim sedi u kolima i analizira mirise koje emituju pojedinačni delovi enterijera. Cilj testa je da se obezbede najpozitivnije reakcije prilikom ulaska u automobil. Ukoliko neki delovi ne morišu dobro, hemičari započinju proces njihove zamene sa drugim materijalima. Prema rečima María José Lópezove, svi materijali u enterijeru automobila su jedinstveni. Ona tvrdi, da je koža materijal koji specifično miriše i koji automobilu daje viši kvalitet. Tim je sastavljen od profesionalaca sa izraženim osećajem mirisa. Oni moraju biti nepušači, a pored toga što ne smeju biti pušači, oni ne smeju koristiti parfeme, jer to može uticati na rezultate ispitivanja. Seat ispituje oko 400 testova svake godine, kako bi obezbedio odgovarajući ''miris novog automobila''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam nedavno ford fokus 2002g, i Fiesta 2000g, oba smrde podjednako odvratno. Nije stvar do vlasnika i održavanja, nego tako smrde ti stariji Fordovi. 

Inače, nema lepšeg mirisa od mirisa nove Lade :)  Eeeh, kada se samo setim 1985g, a ćale je doterao novu VAZ 2105, 1.3 sa kaišem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lada ne smrdi, nemo da se vređamo :D

E dođe mi da kupim neku 2103 ili 2106, i da je vozim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Narodni mercedes - Riva :)

Neee, neću nju, oću baš old school (a sve je isti vrag), znači 2103.

Vozio sam ukupno dve godine  2107 i 2104 (karavan) sa enterijerom od Rive, i dosta mi je bilo. 

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam se u Ladi kao klinac i voleo taj miris, na drugom mestu Wartburg (dvotaktni). A tek kad upali... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je miris novo‎g automobila otrovan?

 

ford_territory 11.jpg

 

Od čega se zapravo sastoji miris novog automobila, da li je štetan za naše zdravlje i kako ga možete ublažiti. Kupovina novog automobila donosi mnoge radosti sa sobom. Osećaj sedenja na novim sedištima na kojima niko pre vas nije sedeo, istraživanje svih novih i nepoznatih karakteristika u kabini i, možda najbolje, čuveni miris ''novog'' automobila. To je miris koji ispunjava vaše nozdrve tokom prvih godinu dana vožnje i  pruža osećaj da ste kupovinom doneli pravu odluku i napravili odličan izbor. Međutim, da li ovaj miris sreće može da bude štetan za vaše zdravlje?

 

Mešavina hemikalija

Miris novog automobila zaista može da bude toksičan, što tehnički gledano i jeste. Ono što putnici u kabini mogu da pomirišu, zapravo je kombinacija različitih spojeva koji nastaju usled isparavanja materijala, poput plastike i poliuretana, kao i boja i lepka korišćenih u izradi enterijera vozila. Izloženost ovakvim isparavanjima tokom dužeg perioda može da utiče na zdravlje stvarajući respiratorne probleme, glavobolje, bol u mišićima, a neki spojevi su i kancerogeni. Ipak, treba imati na umu da je za pogoršanje zdravstvenog stanja izazvanog ovim faktorima, potrebno biti izložen mirisima u značajno dugom periodu i udisati ih u velikim količinama.

 

Neki automobili su štetniji od drugih

Prilikom izbora svog novog automobila, mogli ste tokom test vožnje primetiti da svaka kabina ima drugačiji miris. Razlog je u tome što svaki proizvođač, koristeći pažljivo odabrane materijale, nastoji da se miris kabine razlikuje od konkurencije. Primera radi, kompanija Ford inženjere materijala naziva "žirijem za mirise", budući da ovi testiraju mirise materijala i ocenjuju ih. Sa druge strane, studija koju je sproveo zdravstveni portal WebMD, utvrdila je da su neki automobili ''zdraviji'' od drugih. U vreme kada su istraživanja vršena, Honda Civic i Toyota Prius (kao i druga vozila ovih proizvođača), svrstani su među ''najzdravija'' vozila, budući da proizvode manje toksina od ostalih. Među proizvođačima čija vozila su označena kao ''najnezdravija'', našli su se Kia, Chrysler i Mitsubishi. Ipak, budući da je studija rađena tokom 2012. godine, u međuvremenu, mnogi od ovih proizvođača su preduzeli određene korake kako bi enterijeri njihovih vozila bili manje toksični, navodi Motor biscuit.

 

Kako ublažiti miris?

Izvesno je da će miris novog automobila nestati nakon određenog vremena, a ako ste zabrinuti zbog udisanja istog, tokom vožnje možete spustiti stakla kako bi miris što brže izvetreo. Budući da je pojava isparavanja veća tokom toplih dana i visokih temperatura koje se u kabini vozila stvaraju, ostavljanje blago otvorenih prozora dok je vozilo parkirano, može pomoći u provetravanju.

 

Uživajte u vašem novom automobilu

I dok miris novog automobila da zvuči kao pretnja zdravlju, ne dozvolite da vas to odvrati od kupovine novog automobila. Nakon kupovine stana ili kuće, kupovina automobila je verovatno druga najveća kupovina koju ćete u životu ostvariti, i zato trebate da u njoj i uživate. Ako vas miris vašeg novog automobila bude mučio, držite prozore otvorenim kad god je to moguće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi ima specijalni tim za mirise, evo šta radi

 

audi nose.jpg

 

Miris je izuzetan faktor koji utiče na privlačnost, a u autoindustriji to itekako znaju. Miris novog automobila je nezamenjiv i gotovo svima privlačan pa ne čudi što svi proizvođači paze na mirise svojih proizvoda. I dok Ford razmišlja o tome kako bi suzbio miris novog automobila, u Audiju imaju specijalni tim koji se bavi svime što miriše u automobilu. Specijalni ''Nose Team'' je aktivan od 1985. godine, a njegovi članovi imaju vrhunski razvijen osećaj njuha. Šalu na stranu, to su naučnici koji će osigurati da svaki deo u autu miriše onako kako treba, i to bez obzira na spoljašnje uticaje.

 

Zbog njih ni jedan novi Audi ne smrdi, bilo da ga ostavite na suncu ili samo upalite grejanje zimi. Pritom su Audijevi stručnjaci svesni da je nemoguće proizvesti auto bez mirisa. Zato se trude da u proizvodnji koriste materijale i hemikalije koji će biti neutralni na generisanje mirisa koliko to mogu da bude. Ako mislite da je sve ovo besmisleno, setite se različitog mirisa kožnih presvlaka u automobilu ili gumenih tepiha. Ako u Audijevom timu nanjuše miris ribljeg ulja ili luka, a što je moguće, ti delovi automobila se vraćaju nazad na početak projekta.

 

Na čelu Audijevih hemičara je poslednjih dvadesetak godina Heiko Lußmann-Geiger. Kaže da je doživljaj i komfor auta poput piramide, a njen temelj čini upravo miris. Miris je jedan od presudnih faktora zbog kojeg se kupac na kraju odluči za auto, ali nažalost i zbog kojeg odustane. ''Na vrhu hijerarhijske piramide je zadovoljstvo kupca, a na dnu miris kao njen temelj. Ako klijenta iritira miris auta, on neće moći da tačno doživi druge kvalitete automobila. Stres izazvan smradom će preovladati'', pojašnjava Lußmann-Geiger. Audijevi stručnjaci za rangiranje mirisa koriste lestvicu sa šest stepeni, od 1 za bezmirisno do 6 za nepodnošljivo. Primera radi, metal, staklo i keramika imaju najčešće ocenu 1. Svi ostali materijali moraju da budu ispod ocene 4 kako bi prošli test.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Hyundaiju imaju veliki problem: Ključni automobil na američkom tržištu im - smrdi

 

palisade 001.jpg

 

Korejski proizvođač automobila je u velikoj ekspanziji, a veliki SUV Palisade je odlično prihvaćen u Americi. Međutim, čini se da taj automobil ima i jedan neočekivani problem. Naime, mnogi vozači i putnici su se požalili da enterijer smrdi, a taj neprijatan miris su opisali kao kombinaciju belog luka, čarapa koje nosite nedelju dana bez pranja i truleži. Ovaj napad na čulo mirisa se razotkriva nekoliko meseci nakon kupovine vozila. Kad nestane onaj prvi miris novog automobila javlja se taj problem. Za sada se povezuje sa najvišim nivoom opreme sa kojom dolaze i bela kožna sedišta, a smrad se povećava nakon što automobil duže stoji na suncu.

 

hyundai-palisade 01.jpg

 

U Hyundaiju su krenuli u istragu i pokušavaju da utvrde koji deo enterijera emituje neprijatan miris.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mirisi u novim automobilima postaju prošlost

 

audi nose.jpg

 

Miris enterijera novog automobila je nešto po čemu se izdvaja svaki proizvođač, a na njegovom formiranju rade posebni timovi. Međutim, tome se bliži kraj piše britanski magazin Autocar.

Naime, svaki od tih mirisa se sastoji od sastojaka koji se koriste u plastici, lepku ili tekstilima, kao što su akrolein, acetaldehid, benzen, etilbenzen, formaldehid, stiren, toluen i ksilen. Kombinacija navedenih sastojaka često izaziva alergijske reakcije vozača i putnika, a pominju se iritacija očiju, mučnina, vrtoglavica...

Karakterističan miris u enterijeru automobila su već zabranile Južna Koreja, Rusija i Kina (od 2021. godine). Ford je već patentirao proizvodni proces koji u potpunosti uklanja taj miris. Ekonomska komisija za Evropu Ujedinjenih nacija je donela smernice i za naš kontinent, a procena je da će proizvođači automobila vrlo brzo neutralizovati mirise enterijera zbog studija o alergijskim reakcijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai saznao zašto njegov veliki SUV smrdi na prljave čarape

 

hyundai-palisade 01.jpg

 

Više od tri meseca je bilo potrebno Hyundaiju da otkrije zašto pojedini primerci njegovog luksuznog modela Palisade jako smrde. Još tada su pojedini vlasnici izjavljivali da njihov gotovo 50.000 dolara vredan automobil smrdi na beli luk, prljave čarape, pa čak i izmet.

 

Naknadno je utvrđeno da najviše smrde primerci sa opcijskom kožom Nappa, ali Hyundai je sada utvrdio da je problem bukvalno dublji. Nalazi se u punjenju naslona za glavu, a u Hyundaijevom tehnološkom izveštaju stoji da je potrebno da se tretira komercijalnim sredstvima za uklanjanje mirisa. Serviserima se savetuje da naprskaju punjenje i same rupe za nosače, a slobodno mogu i da natope materijal. Ako sve ne prođe iz prve, savetuje se da se još jednom ponovi postupak. Rešenje je jednostavno, a najviše pažnje zahteva procedura skidanja kožne navlake. Ako ni to ne upali, u Hyundaiju će zameniti sporne delove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Miris novog automobila'' je štetan?

 

seat n 11.jpg

 

Miris enterijera novog automobila nešto je po čemu se izdvaja svaki proizvođač, a na njegovom kreiranju rade posebni timovi. Miris novog automobila zaista može da bude toksičan, što tehnički gledano i jeste. Ono što putnici u kabini mogu da pomirišu, zapravo je kombinacija različitih spojeva koji nastaju usled isparavanja materijala, poput plastike i poliuretana, kao i boja i lepka korišćenih u izradi enterijera vozila. Zapravo, ovo je poručila Alekja Redam i Dejvid Si Volc sa univerziteta Kalifornija Riversajd koji su i obavili studiju i dodali da izlaganje respiratornog sistema tim hemikalijama može da bude toksično. Radi se o aromatičnom ugljovodoniku benzenu i formaldehidu, gasovitom jedinjenju rastvorljivog u vodi i najjednostavnijem aldehidu i pomenuti duo navodi da bi drugi materijali bili bolje rešenje. Nešto manje štetno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan predstavio svog stručnjaka za miris novih vozila

 

nissan nos.jpg

 

Da li ste ikada čuli za tim koji procenjuje miris vozila?

Naime, Nissan je inaugurisao Pitera Karla Istlenda na mesto vodećeg kompanijskog inženjera za miris. On je od sada glavni ''nos'' firme, što znači da je odgovoran za aromu novih Nissanovih automobila. Da, miris novog automobila na koji se danas mnogi pozivaju, nešto je što se zapravo kreira. Nissan, primera radi, prolazi kroz složen proces kako bi se uverio da će njegova nova vozila imati odgovarajući miris. Šta je to ''odgovarajuće'', a šta ne, odlučuju ljudi imenovani unutar svake automobilske kompanije. U slučaju Nissana, Piter Karl Istlend je osoba koja odlučuje kako će mirisati nov automobili i šta povodom toga treba da se eventualno promeni.

 

U slučaju aktuelne generacije Nissan Qashqaija, japanska marka želi da osigura premium ambijent. Stručnost Pitera Istlenda u oblasti hemije i forenzike tu samo pomaže, ali njegovo ekstremo oštro čulo mirisa takođe igra izuzetno važnu ulogu. Vodeći Nissanov inženjer za ispitivanje mirisa tvrdi da je ovaj talenat otkrio u detinjstvu. Proizvođači parfema su prvi na listi onih koji unajmljuju usluge talentovanih ljudi sa natprosečno osetljivim čulom mirisa. Automobilske kompanije su u međuvremenu uvidele da je u pozitivno (ili negativno) iskustvo kupaca uključen i miris, tako da su i same angažovale ljude s dotičnim sposobnostima.

 

Dok je tradicionalni miris novog automobila direktan rezultat procesa proizvodnje, aktuelni miris novih automobila danas je nešto što se određuje u preliminarnim fazama razvoja vozila. Nissan objašnjava da sve unutar vozila mora biti analizirano da bi se osiguralo da tkanina, polimeri ispod nje, ili lepkovi koji se koriste u kabinskom prostoru, ne generišu neprijatan miris. Provera se vrši pri različitim temperaturama, a proces se ponavlja sa svakom promenom dizajna. Drugim rečima, ako Nissan odluči da promeni tkaninu unutar vozila, bar jedan stručnjak za miris će morati to da ''onjuši''. Japanska kompanija je takođe pojasnila da poseduje globalni standard što se mirisa tiče, kao i da svi specijalisti u ovoj oblasti u kompanijskim centrima tačno znaju kako on miriše.

 

Nissan ima tehničke centre u Evropi, Japanu i Americi. Onaj u Evropi je lociran u Velikoj Britaniji gde radi Piter Istlend, dok je japanski u Acugi. Nissanov tehnički centar u Americi se nalazi u Farmington Hilsu u Mičigenu. U svakom od navedenih sedišta se nalazi neki stručnjak za miris, a od čega se sastoji njegov posao upravo smo saznali:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog njega novi automobili imaju poseban miris

 

auto miris.jpg

 

Autoindustrija je poslednjih decenija postala izuzetno kompleksna. Pazi se na sve, pa i kako će automobil mirisati. Budući da je automobil proizvod sastavljen iz niza različitih materijala koji mogu da budu izloženi različitim stanjima okoline, posebno po pitanju temperature, izuzetno je važno kakve će mirise puštati u eksploataciji. Mirisi u kabini su sastavni deo doživljaja vožnje i samog komfora, a kako ne bi nešto pošlo po zlu pobrinuće se majstori njuha.

 

Tzv. smellmasteri u Nissanu proveravaju sve serijske automobile po pitanju mirisa. Posao samo na prvi pogled ne deluje preteško, ali na kraju je itekako kompleksan i odgovoran. Uostalom, svi znamo koliko je teško udovoljiti širokom krugu korisnika, a u slučaju mirisa novog automobila to je posebno težak zadatak. Ryunosuke Ino je jedan od smellmastera koji radi u tehničkom centru u Atsugiju. Za Evropu se brine poseban tim koji vodi Peter Carl Eastland, dok je u Americi glavni i odgovorni Tori Karl. Svi automobili ne mirišu jednako, čak ni kad govorimo o jednoj marki i jednom modelu. Naime, mirisi se ''slažu'' po afinitetima, pa primera radi evropski Nissan i onaj u Americi ne mirišu jednako. U Nissanu kažu da čovek može da registruje na stotine različitih mirisa, a većina ih ostane uskladišena u memoriji te su povezani s određenim osećajima. Mirisi u kabini su zato važni, a proveravaju se posebno za vozača i sve putnike. Posebno je važno kako miriše volan, prednja armatura, odnosno površine najbliže putnicima.

 

Procena mirisa se vrši u posebnoj laboratoriji sa opremom kojom se precizno kontroliše vlažnost i temperatura. Cilj je jasan, a to je da po pitanju mirisa svaki auto pruži zadovoljavajući komfor. Pritom smellmasteri moraju brzo da reaguju jer se mozak brzo navikava na neki miris. Imaju svega nekoliko minuta, a zatim moraju da se resetuju. Ino to radi tako da njuška ruku u predelu lakta. To je prepoznatljiv miris koji ga vraća na početak i omogućava prihvatanje novih mirisa. I ne samo to, njihova radna odeća ne sme da bude oprana deterdžentom, a ne smeju da budu ni pušači. Takođe, hrana poput belog luka kod njih nije dozvoljena bar dan pre nego što njuškaju automobile. Svi zainteresovani za ovaj posao mogu da se prijave i podvrgnu testu. Ako se pokaže da imaju razvijen njuh, imaće priliku da rade jedan itekako zanimljiv posao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...