Jump to content
FAS Euroauto Goran
Captain

Bravo 1.2 16v - čišćenje step motora

Recommended Posts

Pozdrav svima...

Imao sam problema sa step motorom... evo par slika kako sami mozete ocistiti dio sa elektronikom koji najcesce zadaje probleme...

1. Prvo ga treba skinuti sa usisa, i posle toga ukloniti sirovu gumu (gumu sacuvati jer ce posle trebati) i skinuti plocicu, moze nekim srafcigerom ili slicno

bus300.jpg

2. Kad se sve ukloni i skine zastitna plastika treba pazljivo razvrnuti kontakte, najbolje nekim klijestima slicna ovim, kao na slici (paziti da se ne okine nesto)

bus301.jpg

3. Stapicem za usi natopljenim sa alkoholom dobro ocistiti masnocu i prljavstinu sa kontakata (moze i rakinom, ona je sveti lijek) :D

bus302.jpg

4. Najfinijim smirglom obrusiti kontakte (ovaj sto sam nasao koriste zubari za poliranje proteza) :lol: i obavezno voditi racuna da se ne skine grafit, nego samo da se malo obrusi... i posle ovoga ponoviti korak 3.

bus303.jpg

5. Pazljivo ocistiti celicne cetkice koje se nalaze unutra u kucistu i malo ih podici da bolje dodiruju grafit... (paziti da se ne iskrive!!!) ...slika je izostala :X

6. Vratiti plocicu nazad i postaviti na nju malo sirove gume da je pridrzi a kasnije da je bolje pritisne - oznaceno sa brojem 5, posle toga primaknuti kontakte i ustinuti ih klijestima (preporucujem da ih i malo zaletujete)-oznaceno sa brojem 6

bus304.jpg

7. Uvaljati prstima sirovu gumu koja je na pocetku skinuta i napraviti crvice, da se lakse utisne u kanalic

bus305.jpg

8. Napravljene crvice dobro pritisnuti da ne ulazi vlaga unutra, moze opet stapicem, da ljepse ostane...

bus306.jpg

9. Rezultat - prvo je radio na 1100 okretaja, nakon malo voznje, kad se ugrijao motor vratili su se na 800 bas kao sto treba...

bus310.jpg bus311.jpg

Eto, za sad sam problem rijesio... Ako nekome zatreba, neka se posluzi ovim postom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro odradjeno..Samo kod mene na bravu isto 1.2 16v nesto drugacija ta elektronika bas sam je skoro otvarao da je detaljno ocistim....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel je moguce da je i kod mene taj problem,pokazuje mi skoro da radi do 1000 obrtaja a ne pokazuje mi prave obrtaje u voznji,pokazuje mi manje nego sto treba

Edited by srkiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne znam bas, pokusaj malo bolje da opises sta se desava... Kad step motor nije ispravan obicno auto nece da radi na leru nego se gasi... a takodje moze i da pocne da gusi (nece da prihvati gas) pri nekim obrtajima, npr. meni je tako bilo posle 4000 obrtaja, kad bi trebalo da najbolje povuce desavalo se isto kao da neko stisne kocnicu...

Ako ti radi na 1000 obrtaja kad je masina hladna onda je ok, posle par minuta bi trebalo da se vrate obrtaji na 800

Ne znam kako ti ne pokazuje prave obrtaje u toku voznje, mozda nesto sa obrtomjerom nije ok :question:

Sad vidim da je u pitanju dizel, kod benzinca se obrtaji mjere na bobini a kod dizela obicno na alternatoru, mada mogu da budu i kompjuterski kontrolisani, tako da ne bih bas znao od cega prvo da pocnes... :unsure:

Edited by Captain

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li je subjektivan osecaj,ubedjen sam da nije.... ali mislim da kazaljka kasni. tipa ja vozim 3000 rpm a ona pokazuje 2500. Otici cu kod Zike sajle :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaooj ovo mi treba,kako na ovo nisam prije naletio.Drug kako ti se auto ponasalo prije ciscenja,radilo ti na 1100 obrtaja,jesul ti padali na 400-500 nekad kad se zagrije.Ja imam problem da mi auto isto tako radi,znaci radi na 1100 obrtaja,kad ga malo jace poteram padaju mi obrtaji,lik mi reako da mi je otislo ovo malo govno i trazi 500 eura za ovo,daj molim te reci da su isti simtomi da se resim muke koja me proganja godinu dana,imam isto fiat bravo-trofeo 1.2 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaooj ovo mi treba,kako na ovo nisam prije naletio.Drug kako ti se auto ponasalo prije ciscenja,radilo ti na 1100 obrtaja,jesul ti padali na 400-500 nekad kad se zagrije.Ja imam problem da mi auto isto tako radi,znaci radi na 1100 obrtaja,kad ga malo jace poteram padaju mi obrtaji,lik mi reako da mi je otislo ovo malo govno i trazi 500 eura za ovo,daj molim te reci da su isti simtomi da se resim muke koja me proganja godinu dana,imam isto fiat bravo-trofeo 1.2 16v

brate reci molim te koji je taj sto bi to naplatio 500e,molim te da svi upoznaju tog majstora,pa to i babi da das da ti uradi uradila bi i bila bi u plusu.

Kada budes radio,a video si princip,obavezno kupi dobar kontatk sprej i sve kontakte naprskaj i ocisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaooj ovo mi treba,kako na ovo nisam prije naletio.Drug kako ti se auto ponasalo prije ciscenja,radilo ti na 1100 obrtaja,jesul ti padali na 400-500 nekad kad se zagrije.Ja imam problem da mi auto isto tako radi,znaci radi na 1100 obrtaja,kad ga malo jace poteram padaju mi obrtaji,lik mi reako da mi je otislo ovo malo govno i trazi 500 eura za ovo,daj molim te reci da su isti simtomi da se resim muke koja me proganja godinu dana,imam isto fiat bravo-trofeo 1.2 16v

Malo kasnim sa odgovorom... Radio je na 1100 okretaja dok se zagrije, sto je i normalno, cim bi se ugrijao obrtaji bi padali na 500-600, skoro pa da se ugasi... (imao je zvuk kao 1.9d) :D nakon ciscenja sve je bilo ok...

Do sad nisam imao problema, sad evo opet me isti step motor zeza, s tim sto sad podize obrtaje na 3000-4000 kako kad... kad se ugrije, obrtaji se spuste ali ne nikad ispod 1500... tako da moram opet da cistim... Nov step motor je 135E, moracu da ga kupim ako ne bude pomoglo ciscenje :crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, da li bi neko mogao da uslika / objasni gde se nalazi step motor kod FIATA Brava 1.6 16V 2001. god,

 

Hvala u napred :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kapetane, iskrene čestitke za ovaj post. Ovo me muči preko 5godina na istom autu, povremeno čistim leptir i step motor, ali nikad se nisam usudio rastaviti ga, do sada nisam znao šta ima unutra. Predpostavio sam da su neki potenciometri, ali nisam bio siguran. Odmah sutra idem da ga rastavim pa da vidim rezultate. Samo kod mene su malo drugačiji simptomi: ranije se zagrijan motor na semaforu gasio, sad digne obrtaje na 3000. U svakom slučaju ću ga rastaviti i očisatiti pa rezultat posatvim ovdje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...