Captain 0 Posted February 16, 2012 Pozdrav svima...Imao sam problema sa step motorom... evo par slika kako sami mozete ocistiti dio sa elektronikom koji najcesce zadaje probleme... 1. Prvo ga treba skinuti sa usisa, i posle toga ukloniti sirovu gumu (gumu sacuvati jer ce posle trebati) i skinuti plocicu, moze nekim srafcigerom ili slicno2. Kad se sve ukloni i skine zastitna plastika treba pazljivo razvrnuti kontakte, najbolje nekim klijestima slicna ovim, kao na slici (paziti da se ne okine nesto)3. Stapicem za usi natopljenim sa alkoholom dobro ocistiti masnocu i prljavstinu sa kontakata (moze i rakinom, ona je sveti lijek) 4. Najfinijim smirglom obrusiti kontakte (ovaj sto sam nasao koriste zubari za poliranje proteza) i obavezno voditi racuna da se ne skine grafit, nego samo da se malo obrusi... i posle ovoga ponoviti korak 3. 5. Pazljivo ocistiti celicne cetkice koje se nalaze unutra u kucistu i malo ih podici da bolje dodiruju grafit... (paziti da se ne iskrive!!!) ...slika je izostala 6. Vratiti plocicu nazad i postaviti na nju malo sirove gume da je pridrzi a kasnije da je bolje pritisne - oznaceno sa brojem 5, posle toga primaknuti kontakte i ustinuti ih klijestima (preporucujem da ih i malo zaletujete)-oznaceno sa brojem 6 7. Uvaljati prstima sirovu gumu koja je na pocetku skinuta i napraviti crvice, da se lakse utisne u kanalic8. Napravljene crvice dobro pritisnuti da ne ulazi vlaga unutra, moze opet stapicem, da ljepse ostane...9. Rezultat - prvo je radio na 1100 okretaja, nakon malo voznje, kad se ugrijao motor vratili su se na 800 bas kao sto treba... Eto, za sad sam problem rijesio... Ako nekome zatreba, neka se posluzi ovim postom... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stex3105 107 Posted February 16, 2012 Dobro odradjeno..Samo kod mene na bravu isto 1.2 16v nesto drugacija ta elektronika bas sam je skoro otvarao da je detaljno ocistim.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain 0 Posted February 16, 2012 Mozda zavisi od godista, ovo je za "99 Quote Share this post Link to post Share on other sites
srkiv 1 Posted February 20, 2012 (edited) Jel je moguce da je i kod mene taj problem,pokazuje mi skoro da radi do 1000 obrtaja a ne pokazuje mi prave obrtaje u voznji,pokazuje mi manje nego sto treba Edited February 20, 2012 by srkiv Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain 0 Posted February 21, 2012 (edited) Pa ne znam bas, pokusaj malo bolje da opises sta se desava... Kad step motor nije ispravan obicno auto nece da radi na leru nego se gasi... a takodje moze i da pocne da gusi (nece da prihvati gas) pri nekim obrtajima, npr. meni je tako bilo posle 4000 obrtaja, kad bi trebalo da najbolje povuce desavalo se isto kao da neko stisne kocnicu...Ako ti radi na 1000 obrtaja kad je masina hladna onda je ok, posle par minuta bi trebalo da se vrate obrtaji na 800Ne znam kako ti ne pokazuje prave obrtaje u toku voznje, mozda nesto sa obrtomjerom nije ok Sad vidim da je u pitanju dizel, kod benzinca se obrtaji mjere na bobini a kod dizela obicno na alternatoru, mada mogu da budu i kompjuterski kontrolisani, tako da ne bih bas znao od cega prvo da pocnes... Edited February 21, 2012 by Captain Quote Share this post Link to post Share on other sites
srkiv 1 Posted February 22, 2012 Ne znam da li je subjektivan osecaj,ubedjen sam da nije.... ali mislim da kazaljka kasni. tipa ja vozim 3000 rpm a ona pokazuje 2500. Otici cu kod Zike sajle Quote Share this post Link to post Share on other sites
shone1 0 Posted May 17, 2012 Jaooj ovo mi treba,kako na ovo nisam prije naletio.Drug kako ti se auto ponasalo prije ciscenja,radilo ti na 1100 obrtaja,jesul ti padali na 400-500 nekad kad se zagrije.Ja imam problem da mi auto isto tako radi,znaci radi na 1100 obrtaja,kad ga malo jace poteram padaju mi obrtaji,lik mi reako da mi je otislo ovo malo govno i trazi 500 eura za ovo,daj molim te reci da su isti simtomi da se resim muke koja me proganja godinu dana,imam isto fiat bravo-trofeo 1.2 16v Quote Share this post Link to post Share on other sites
vave 0 Posted May 18, 2012 http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38441&st=100Ovde sam objasnio za Fiat Bravo-a 1.2 16v 2001 godište Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted May 18, 2012 Jaooj ovo mi treba,kako na ovo nisam prije naletio.Drug kako ti se auto ponasalo prije ciscenja,radilo ti na 1100 obrtaja,jesul ti padali na 400-500 nekad kad se zagrije.Ja imam problem da mi auto isto tako radi,znaci radi na 1100 obrtaja,kad ga malo jace poteram padaju mi obrtaji,lik mi reako da mi je otislo ovo malo govno i trazi 500 eura za ovo,daj molim te reci da su isti simtomi da se resim muke koja me proganja godinu dana,imam isto fiat bravo-trofeo 1.2 16vbrate reci molim te koji je taj sto bi to naplatio 500e,molim te da svi upoznaju tog majstora,pa to i babi da das da ti uradi uradila bi i bila bi u plusu.Kada budes radio,a video si princip,obavezno kupi dobar kontatk sprej i sve kontakte naprskaj i ocisti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Captain 0 Posted September 25, 2012 Jaooj ovo mi treba,kako na ovo nisam prije naletio.Drug kako ti se auto ponasalo prije ciscenja,radilo ti na 1100 obrtaja,jesul ti padali na 400-500 nekad kad se zagrije.Ja imam problem da mi auto isto tako radi,znaci radi na 1100 obrtaja,kad ga malo jace poteram padaju mi obrtaji,lik mi reako da mi je otislo ovo malo govno i trazi 500 eura za ovo,daj molim te reci da su isti simtomi da se resim muke koja me proganja godinu dana,imam isto fiat bravo-trofeo 1.2 16vMalo kasnim sa odgovorom... Radio je na 1100 okretaja dok se zagrije, sto je i normalno, cim bi se ugrijao obrtaji bi padali na 500-600, skoro pa da se ugasi... (imao je zvuk kao 1.9d) nakon ciscenja sve je bilo ok... Do sad nisam imao problema, sad evo opet me isti step motor zeza, s tim sto sad podize obrtaje na 3000-4000 kako kad... kad se ugrije, obrtaji se spuste ali ne nikad ispod 1500... tako da moram opet da cistim... Nov step motor je 135E, moracu da ga kupim ako ne bude pomoglo ciscenje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gusar 4 Posted September 25, 2012 Sveza sirova guma ima da se kupi u suakoj bolje opremljenoj gvozdjarskoj radnji... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bokili 0 Posted June 18, 2013 Pozdrav, da li bi neko mogao da uslika / objasni gde se nalazi step motor kod FIATA Brava 1.6 16V 2001. god, Hvala u napred :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
meno 0 Posted February 22, 2014 Kapetane, iskrene čestitke za ovaj post. Ovo me muči preko 5godina na istom autu, povremeno čistim leptir i step motor, ali nikad se nisam usudio rastaviti ga, do sada nisam znao šta ima unutra. Predpostavio sam da su neki potenciometri, ali nisam bio siguran. Odmah sutra idem da ga rastavim pa da vidim rezultate. Samo kod mene su malo drugačiji simptomi: ranije se zagrijan motor na semaforu gasio, sad digne obrtaje na 3000. U svakom slučaju ću ga rastaviti i očisatiti pa rezultat posatvim ovdje.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted February 22, 2014 Srecno!Javi rezultate Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5994 Posted February 23, 2014 Upravo tako...tek kad skines celo kuciste i imas ga u ruci mozes da vidis sta se sve nalazi tamo ispod...i sta sve nisi imao sanse da ocistis bez skidanja Quote Share this post Link to post Share on other sites