Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Porsche 911 (997) Turbo / 911 (964) Turbo

Recommended Posts

1991. Porsche 911 Carrera 4

 

porsche-911-964 000.jpg

 

Čak i da se zadržimo samo na modi i muzici, biti tinejdžer u Beogradu tokom devedesetih moglo je poći naopako na sijaset različitih načina. Ipak, odrastati u poslednjoj deceniji 20. veka imalo je i svoje prednosti. Primera radi, neki legendarni automobili su se mogli doživeti dok su bili novi, aktuelni, testirani u magazinima i štampani na posterima. Za Milana, to je bio Porsche 911 964. Ovaj 911 bio je zvanično druga generacija najprepoznatljivijeg Porschea, ali je zapravo bio proizvod decenija usavršavanja originalnog koncepta koji je datirao od 1963. godine. Njegova pojava i nova tehnologija spojena sa tradicionalnim Porsche izgledom i voznim karakteristikama nikoga nisu ostavljali ravnodušnim, te ni Milana koji je tada još samo zamišljao sebe za volanom jednog 911. Danas, on u svojoj odabranoj kolekciji Porschea ima i automobil o kom je čitao i kog je sanjao.

 

porsche-911-964 000.jpg

1991-porsche-911-964-carrera-4 001.jpg1991-porsche-911-964-carrera-4 002.jpg

1991-porsche-911-964-carrera-4 003.jpg1991-porsche-911-964-carrera-4 004.jpg

 

''Automobil je 1991. 911 Carrera 4 sa 3.6 motorom i 250 konjskih snaga'', počeo je Milan, rekavši nam da se sa njim sudbinski spojio pre sedam godina. Porsche je zatim u segmentima restauriran, a poslednji izazov u nizu bio je pronalazak tačne nijanse sivog tepiha, budući da je Porsche tih godina imao dosta široku ponudu kombinacija boja, kako spolja tako i iznutra. Ispod karoserije ovaj Porsche je dokazao zašto je 911 sportski automobil za svaki dan: ''Mehanika je dosta robusna i jako je dobro očuvana, a na satu piše 119.000km što je možda i realno s obzirom na njegovo stanje.''

 

1991-porsche-911-964-carrera-4 005.jpg1991-porsche-911-964-carrera-4 006.jpg

 

Kao kontrast vedrom nedeljnom jutru, njegova Midnight Blue boja došla je do izražaja, dok je svetlosivi enterijer sa plastikama u tamnoj nijansi plave zaokružio diskretni i zreli šarm ovog automobilskog dragulja sa početka devedesetih. Kako nam je Milan naglasio, njegov Porsche je iz fabrike izašao sa dodatnom opremom u obliku šibera i žutih maglenki. Kada je kupio ovaj 964, Milan je naišao na još jedan detalj koji ga je vratio u tinejdžerske godine: ''Od ozvučenja ima MB Quart zvučnike sa skretnicama i najjači Pioneer iz tog vremena. Sećam se časopisa iz vremena kada sam bio klinac u srednjoj školi i baš taj Pioneer radio je bio prvi u svim katalozima''. Osim muzike koju je zatekao u autu, a koja je bila vrhunac aftermarket ponude u datim godinama, Milan je dozvolio sebi nekoliko suptilnih modifikacija sa dvojakom funkcijom: ''Auto je malo spušteniji i tako približen RS specifikaciji koja je još niža, a felne su Cup 1 od 17'' i po specifikaciji nisu išle na automobil kada je poručen, ali su naknadno stavljene.''

 

1991-porsche-911-964-carrera-4 007.jpg1991-porsche-911-964-carrera-4 008.jpg1991-porsche-911-964-carrera-4 009.jpg

1991-porsche-911-964-carrera-4 010.jpg1991-porsche-911-964-carrera-4 011.jpg1991-porsche-911-964-carrera-4 012.jpg

 

Robusna mehanika i adekvatne performanse učinile su mnoge 911 upotrebljivim klasicima, ali kao neko ko je u svoj portfolio upisao i nekolicinu starijih Porschea, Milan je izdvojio 964 Carreru 4 kao najpraktičniji i najkomforniji za svakodnevnu vožnju: ''Realno, to je stari auto sa modernom tehnikom. Ima ABS, pogon na sva četiri točka, vazdušne jastuke i tako dalje. Taj pogon na sva četiri točka je preuzet od 959. Raspodela je 69% nazad i 31% napred i ima dva šper diferencijala koji mogu da se zaključaju i da se vozi tako do 30 km/h. Tih godina se možda neko i zaglavljivao Porscheima u snegu.'' Milan je takođe naglasio da Carrera 4 nije bila toliko isplativ model zbog velikog upliva tada najmodernije tehnologije i drugih skupih rešenja, ali to ju je danas učinilo i traženom i omiljenom.

 

Za Milana, 911 964 je ostao savršen klasični Porsche, pre svega iz sentimentalnih razloga, ali svakako i zbog svojih sposobnosti na putu i stazi: ''Kako sam već kazao, 964 je stari Porsche sa malo unapređenom tehnologijom. I dalje je mali, kad sednem u njega osećam to, za razliku od ovih novih koji su svi porasli. Izuzetno je okretan, stabilan i vozan i od svih starih se najlakše vozi. Kažu da je 993 bolji zbog zadnjeg multilink vešanja, dok 964 ima standardno sa viljuškama. Ima dobar obrtni moment, ide veoma lepo i na stazi i zaista je univerzalan. Prosto je dovoljno moderan da može da se vozi i lagano i oštro.''

 

1991-porsche-911-964-carrera-4 013.jpg1991-porsche-911-964-carrera-4 014.jpg

 

Fantastične vozne karakteristike i praktičnost čak i u svakodnevnoj upotrebi bili su racionalni razlozi da Milan zadrži ovu Carreru 4 u svojoj kolekciji. Sa druge strane, tu je ostvarenje tinejdžerske želje, žiška iracionalnog koja nas sve podseća da je strast prema automobilima nešto duboko emotivno i nešto što se nikada ne može svesti na brojke i statistiku.

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autori fotografija: Miloš Nikodijević, Nikola Stojanović i Vojislav Vujanić

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Russell Built Baja Porsche 911

 

Russell Built Baja Porsche 911

 

Ako vam se sviđa šta Singer radi od klasičnih Porschea, onda će vam ovo čudesno delo Russella Builta biti beli anđeo koji je sišao sa neba da vam život učini nestvarno lepim. Poslednjih godina smo svedoci rasta popularnosti terenski preuređenih klasičnih Porschea 911. Možemo reći da je celu stvar zavrteo Singer sa svojim umetničkim delima na točkovima.

Russell Built Baja 911 na sebi nema praktično ništa serijsko ili fabričko, ali ujedno uspeva da izgleda upravo tako, kao da je izašao iz vremenske kapsule Štutgarta od pre 30-ak godina. Pored osnovne šasijske konstrukcije, Russell Built je napravio i vlastitu cevastu konstrukciju koja vozilu daje dodatnu čvrstoću i omogućava lakšu izmenu delova koje ćete oštetiti ako automobil vozite onako kako je namenio njegov autor.

 

Russell Built Baja Porsche 911
 
Oslanjanje je takođe dramatično prerađeno i izmenjeno u odnosu na serijski Porsche 911 generacije 964. Podesivo oslanjanje omogućava hod prednjih točkova u rasponu od 31.75 centimetara dok na zadnjoj osovini točkovi imaju slobodu kretanja od 33 centimetra. Poređenja radi, sportski terenski pickup, Ford F-150 Raptor na prednjoj osovini ima hod od 33 centimetra a na zadnjoj od 35.3 centimetra. Tako je, ovde imamo klasični 911 koji nudi terensku fleksibilnost sportskog pickupa zadržavajući fantastičnu kompaktnost i lakoću 911-ice.
 
Russell Built Baja Porsche 911
 

Vizija Russell Builta pri izradi ovog Porschea se ukratko svodi na njegovu preradu "kao što bi to napravio i sam Porsche" da je nastavio sa reli trkama i nakon uspešne 1986. godine kada je pokorio Pariz-Dakar sa za to namenski napravljenim modelom 959. Kao ključni kriterijum pri izboru pogonske jedinice za svoj automobil Russell Built stavlja vazdušno hlađenje.

 

U automobil je ugrađen atmosferski 3.8 redni šestocilindraš dorađen od strane Rothsport Racinga, čije komponente ostaju obavijene velom tajne. Masa automobila, čak i u "luksuznoj 'specifikaciji ne prelazi 1.270 kilograma, dok u spartanskoj verziji spremnoj za entuzijaste vozilo ima tek 1.130 kilograma. Proizvodnja Russell Built Baja 911 je ograničena na svega četiri automobila godišnje, čime Russell Built želi da zadrži ekskluzivnost na najvišem nivou, posvećujući maksimalnu pažnju svakom primerku. Cena za spartanski opremljenu verziju kreće od oko 380.000 dolara dok za luksuznu varijantu treba da se izdvoji 650.000 dolara. Naravno, u ovu cenu nije uključen osnovni automobil koga prvo morate sa pronađete sami, ili uz pomoć Russell Builta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemački milijarder tuži aukcijsku kuću

 

porsche aukcija.jpg

 

Kod kupovine polovnog automobila prvo pravilo je gotovo uvek provera stanja automobila. Oglas je jedno, a stvarnost je drugo - to je nažalost čest slučaj, kako kod nas tako i u inostranstvu. Kako bi se zaštitili od neprijatnosti i gubitka novca, najbolje i najsigurnije rešenje je detaljna provera automobila koji nameravate da kupite. To naravno važi za sve vrste automobila, bez obzira da li je reč o egozičnom modelu ili najobičnijem gradskom modelu starom 10 godina. Andreas Pohl, nemačaki milijarder koji se obogatio na prodaji osiguranja to je naučio na teži način.

 

On je naivno poverovao poznatoj aukcijskoj kući ''Coys of Kensington'' te je odlučio da za čuveni Porsche 911 Carrera RS 2.7 iz 1973. godine od 210 KS kešira preko pola miliona dolara (513.000 $). Ipak, kupovinu će još dugo pamtiti. Naime, Pohlov advokat je izjavio da je njegovom klijentu prezentovano da je automobil u jako dobrom stanju i da je većina delova originalna, kao i da se ispod poklopca nalazi odgovarajući Porscheov motor. Budući da je reč o poznatoj aukcijskoj kući, Pohl je verovao njihovim rečima i keširao je automobil, a da nije proverio stvarno stanje automobila.

 

Nakon što mu je automobil isporučen, uočio je brojna nepodudaranja sa tvrdnjama aukcijske kuće. Pre svega, automobil nije bio u besprekornom stanju kako se tvrdilo u oglasu - Pohl je uočio rđu oko kočnica i osovina, a problema je bilo i sa upravljačem. Da stvari budu gore, nemački milijarder je otkrio da je automobil modifikovan; motor, karoserija, elektronika - ništa nije bilo serijski, što znači da se neko u prošlosti ''igrao'' sa ovim modelom. Ugrađena su zamenska vrata, karoserija je modifikovana, a Pohl nije mogao da veruje svojim očima. Budući da je reč o istinskom zaljubuljeniku u automobile koji je između ostalog vozio i kultnu Mille Migliju, jasno je da je ovakve nedostatke odmah uočio. Tu počinju problemi.

 

Pohl tvrdi da je nakon kontaktiranja aukcijske kuće dobio usmenu potvrdu da će njegov novac biti refundiran. Ipak, iz Coysa navode da nisu pristali na vraćanje novaca i da je Pohl potpisao dokumente u kojima je objašnjeno u kakvom je stanju automobil. Slučaj će sada završiti na sudu budući da je Pohl spreman da podigne tužbu protiv aukcijske kuće kako bi dobio nazad svoj novac koji je dao za ''neoriginalni'' i modifikovani kultni Porsche model.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carfection.jpg Carfection video: Porsche 911 CSR

 

Dosta je raznih firmi po svetu koji nam pokazuju svoju viziju kako Porsche 911 po njima treba da izgleda i ide.

Jedan od onih koji se bave doradama Porsche modela je britanski RPM Technik, i po njima ovako treba da ide i izgleda 911 generacije 997:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1991. Porsche 911 Turbo sa samo 550 km

 

202638-Porsche-911 964 03.jpg

 

Porsche 911 modeli generacije 964 su sve traženiji, a kako prolazi vreme cene su im u konstantnom rastu, posebno ako je reč o ređim ili sportskijim verzijama. Za jedan od upravo na prodaju ponuđenih primeraka sa oznakom Turbo (proizvedeno ukupno 3.660 primeraka) moglo bi da se kaže da je jedan od očuvanijih i posebnijih primeraka koje smo videli u poslednje vreme.

 

202636-Porsche-911 964 02.jpg

 

Reč je o primerku iz 1991. godine sa inicijalnim 3.3 boxerom (3.6 je uveden dve godine kasnije) koji uz pomoć turbo punjača postiže 320 KS i 450 Nm obrtnog momenta. Uz opcionalni paket X33 ovaj primerak postiže 360 KS.

 

Porsche-911 964 01.jpg

 

Clematis purpurna metalik boja koja nije u to vreme bila baš najčešći izbor kod 964 Turba i činjenica da je automobil za 29 godina prešao tek 550 kilometara ga danas čini jednim od najposebnijih i najočuvanijih 911 Turbo modela uopšte. Od dodatne opreme tu su i diferencijal ograničenog proklizavanja, šiber, koža, centralno zaključavanje i prednja sedišta sa grejanjem. Nudi ga nemačka kuća Early911s specijalizovana za prodaju kolekcionarskih Porsche modela, a cena koju su istakli je 330.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: 9FF Porsche 911 Turbo

 

I fabrički je ovaj (997) Porsche imao impresivne cifre za vreme u kojem je napravljen, a nakon 9ff dorade ima 820KS (480 fabrički), ide do stotke za 3.5 sekunde i može preko 330 km/h:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: 9ff Porsche 997 Turbo

 

3.8 šestak BiTurbo koji je naknadno dorađen (9ff) i zato sada ima 820 konja (480 fabrički) i 1.000 Nm (620 fabrika)...i evo kako ide 330 km/h na Autobanu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...