Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
MaslacakZr

Tipo 2.0 sedicvalvole / Tipo 1.6 - slabo vuče

Recommended Posts

fiat tipo 2.0 16v i.e sedicvalvole auto na benzin do 4 brzine sam ga menjao i jedva sam izvukao 100 sta je problem???je li moguce da nije njegov menjac fali mi jedno vakum crevo.skoro sam ga kupio par drugara mi reklo da mi fali vakum crevo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze biti svasta problem,od loseg zupcenja,do struje,raznih davaca.Dosta cest problem su i bregaste,pojedu se pa ih zamene neodgovarajucim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E zamenio sam zupcasti kais...i vide si ogromana razlika...a kupio sam od coveka koga poznajem nek' je svima na nauk....spominjes bregaste...Bogu "fala" imam ih dve...je mogu da se nadju nove ili sramota me vec da davim majstora a i bojim se da se ne osili pa da budu kvarovi koji nepostoje... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto Fiat tipo 1.6 84ks 1992, plin mi je do juce lepo radio, a onda sam ko slepac dao svojoj devojci koja je iz 6,7 put na vezu polozila i posle toga nije vozila 2 godine, njeni joj ni juga ne daju, a ona me molila da joj dam, i ja na pola puta nocas do njene kuce stanem, zamenimo mesta i ona kad sedne na voacko ce me pita a gde je gas, a gde kocnica!

Tad sam trebao odmah da joj kazem begaj, al kakav bi onda ja je*eno dobar momak bio...

Onda posto sam joj objasnio, ona da krene, naravno odma joj se ugasi, pa onda da ga upali, e taj je mozda ispalo biiip, dala je gas do daske, da je auto pri paljenju zaurlao a skazaljka otisla u 7000 rpm!!! ja se za glavu uhvati, a onda ne znam sta je radila sa kvacilo kocnicu, secka auto malo, znate kap kad je*eni pocetnik prvi put sedne u auto.

Idemo tako 200 metara i vidimo u blizini raskrsnica, onda pita a gde je zmigavac a ja joj kazem da zaustavi auto da ne napravi udes, jer ko ce meni posle da popravlja ovaj auto kog sam 3 godine u ovoj nemastini cekao da kupim...

Elem evo danas vozim auto, i muci mi se uz malo strmije uzbrdo, trecom samo do 50, kazaljka za trenutnu potrosnju mi je na max, iako gas nisam stisnuo do kraja, a onda gas stisnem do kraja ali on ne ubrzava.

Po ravnom po malo hoce kao da stucne (cimne, zastane na delic sekunde, pravi mali mali trzaj), a uz samo blazu uzbrdicu mi slabije ubrzava.. i na ravnom nekako vise treba dok primi gas...

Šta je to moglo da bude, da li se gas raspodesio, motor (vec stariji) dodatno sjebao od visoke temperature plina na pun gas paljenja, lamela, ili sta moze da bude?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slusaj,ako hoces da raskines i nije ti stalo do nje,ti joj slozi procu da mora puna generalna ida ti plati,tako ces biti najsigurnije da ti je motor i sve oko njega ok.Eto resio si problem.

Moras prvo reci,kako radi,menja li zvuk,dimi li,gubi li vodu,pogledaj,kako radi na leru,kako prima gas u mirovanju,malo preciznije.

Sto se tice lamele najbolje da otovris posebnu temu,jel proklizava,jel rastu obrtaji ,a auto kao da stoji u mestu,motor ima snagu,a ne prenosi na tockove,desava li se nesto tako?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha brate pa necu da joj raskinem, zajedno smo 4 godine idt:):) Ali da joj dam volan necu vise sigurno! Nek plati cas u auto skolu pa nek unistava tamo te automobile,tako sam joj i reko danas, a ona se naljuti, al to sad nista nije bitno, bitno je da opravim auto:)

Nisam primetio da menja zvuk, niti da dimi, niti da gubi vodu, skazaljka za temp je na oko 100 stepeni kad je zagrejan, za obrtaje to dzene dzene, nije da bas rastu puno a da motor neide(moracu na to da obratim paznju), nego slabije prima gas, kad mu dam gas sporije ubrzava,i kao sto sam napisao u prvom postu, slabije ide uz brdo a kazaljka za potrosnju stoji na max... moracu sutra da ga vozim jos malo pa da proucim problematiku pa da javim..

Da nije malo prezupcio od tog cimanja sinoc? :)

Kako da znam da lije auto prezupcio ili ne? I da li je to moglo od onog sto sam napisao u prvom postu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aco imenjace :-))

Pa tek si kupio auto i odma da ga devojka pokvari.Napravio si katastrofa gresku.Nema sta da se ljuti sto ne zna da vozi.Nije tvoja greska.

Kao sto si rekao,bolje joj uplati par casova u auto skoli,nek obnovi znanje.Vozac koji pita gde je gas,kocnica,zmigavac je samo za suvozacevo mesto.

I moja supruga se ljutkala u pocetku,ali je brzo shvatila da nije vredno da "drnda" nov auto.Zato je i dobila yuga sredjenog,pa kad nauci da vozi grad ima da dobije hyundai-a.

Aco,Aco,pamet u glavu.

Radna temperatura bi trebalo da je na 90 stpeni (malko ispod),tj na sredini. Jel drzi tu ako je auto pod opterecenjem,tj.kreni-stani u gradskoj guzvi ili na uzbrdici.Sada su topliji dani,proveri na kojoj crti pali ventilator i do koje vraca kada ohladi motor.Da ne bude belaja i sa te strane.Samo da primetim :whistle: MOze da se pomeri skazaljka usled neispravnosti satica, ali bi onda morao da proveris na drugi nacin radnu temperaturu i kada pali ventilator.

Za ostalo tu je tehnicka ekipa :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravu si imenjace, i ja sam joj reko tako, a vise da dobije volan (osim u auto skolu) nece.. A do pre neko vreme,zimi mi je temperatura bila na tu 90, a sada leti na ovo kreni stani vrucinu po grad,drzi na 100 (neide iznad),pogledacu ventilator, kad bi trebalo da ga upali,tj na kojoj temp? zanimljivo, bas juce sam dosipao tecnost za hladnjak (atifriz i dest.vodu, jer je bila a minimum od kad sam ga kupio),mislio sam da ce to spustiti temp, ali nije.. ne znam,mozda zato sto ide na plin je temp malo veca??

Edited by aca777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da jeste prezupčio malko od mlogo cimanja i trzanja. Pa bi ti bilo pametno da odmah voziš majstoru da zameni zupčasti kaiš. Montiraš nov kaiš i španer majstor će uzupčit i naštelovat i ti miran. Inače da znaš kidanjem tog zupčastog remena dolazi do mehaničkog oštećenja motora pa se isti mora otvarati, a šteta povelika za sve nas što vozimo klasu do 1500e

Inače da se podsetimo nepisanog pravila. Kad se kupuje polovan automobil odmah se vozi kod majstora na pregled i obavezno se menja ulje filteri i zupčasti remen. Osim ako auto ne kupujemo kod brata rođenog ili prijatelja kojem verujemo kao bratu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ulje i filter za ulje sam zamenio pre mesec dana,a auto sam kupio od druga iz odeljenja kojeg znam 15 godina, i koj mi je rekao da je zupcasti menjan pre 3 godine (20000km za njega,malo prelazi godisnje), pa valjda mu jos nije vreme:) ps cisto onako,koliko kosta zamena i ruke za njega?

Edited by aca777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle cele veceri cimanja na internetu oko trazenja slicnih problema,trazenja i informacija oko zupcastog, nisam mogao da se smirim, u 01.40 sisao do kola, upalio i isao na testiranje, presao 3km da ga malo zagrejem, pa na 1 pravac po kisi opicio malo jaci gas, tako do oko 4200obrtaja i auto je odlicno ubrzavao u povratku do kuce jos par km, a sa predjenih 6km ukupno, pogledao sam na pokazivac temp, bila je 90, digao haubu da pogledam, ali onaj veliki ventilator hladnjaka nije bio upaljen, e sad da lije moguce da zbog njega sam danas i par dana unazad imao temperaturu oko 100,a pre ce da je 105 na skazaljci, i da auto mozda zato danas nije isao dobro?? Primetio sam da nijednom nisam cuo/video da je taj ventilator radio, a mislim da ni danas,kad mu je tempo bila oko 100-105 kad sam digao haubu da ni tad nije radio(naravno auto je bio upaljen)? juce sam sa caletom sipao pola Litra mesano antifriz-dest.voda jer je pre toga ona boca za tecnost bila na min odkako sam ga kupio.. A danas primecujem da vent nije raadio, cak mislim da ga nijednom nisam cuo od kako sam ga kupio, naravno to zimi po katkim relacijama nije problem, ali sad moze da bude..

Kad bi taj ventilator trebao da se upali,koja temp,koliko duga voznja, da ga proverim, da limi mozda on (ili nesto sto regulise njegpov rad) moglo da mi pravi ovaj problem koj sam imao u toku dana, i opisan u par postova iznad? A takodje da mi motor neprokuva? Ps kada je danas dosao po danu, vrucini na kreni stani po grad na temp od 100-105 po skali, skala se nije pomerala vise ni desno ni levo dok nisam ugasio auto..

Da dodam opet da vozim na plin,ako to moze da ima neke razlike u temp..

Edited by aca777

Share this post


Link to post
Share on other sites

kais i spaner za njega su manje od 2000din,ruke mozda 15/20e :)

Edited by Bane23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nocas kad je zahladnelo i padala kisa mi je isao odlicno, zato sad vise razmisljam o ovom pregrevanju motora i ventilatoru kao problemu a manje trenutno o zupcastom.. Bane brate jel bi to (nepaljenje ventilatora) mogao da bude taj problem koj sam opisao u predhodnom postu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne razumem, sta mislis pod "kuva"? obraticu paznju ovih dana na ventilator. PS bio sam danas kod Sase u farbaru, predstavio Tipo i ocistio mrlju sa sedista:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrv admine:) Ma znam da se nepali na 90C, tj radnoj temp, ali meni ide skazaljka na 105C po gradu po dan (pise u predhodnim postovima),kreni stani u gradu,i idalje nisam primetio da pali vent, obraticu paznju ubuduce, pogledacu i filter vazduha. Valjda bi na 105 trebao da pali..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morace Nesha da cisti temu,ili da prebacuje postove opet :thumbsup: jer cu sada da napisem Aci malo o ventilatoru.Ono sto ne znam,a vlasnici plinskih uredjaja bio trebalo da dodaju je-da li plin utice na radnu temperaturu motora.Ne bi trebalo?

Aco,ako je sve ispravno na tipu(hladnjak,termostat,termodavac,termoprekidac i satic na instrument tabli) radna temperatura bi trebalo da bude "milimetar" ispod sredine ili sredina,tj. oko 90 stepeni.E sada raziciti auti,razlicite temperature.

Posto sam 9 godina vozio tipo 1.4 i imao sam problema sa temperaturom motora,cak i jedno kuvanje,mnogo me je mucila ta skazaljka.

Elem,u normalnoj voznji kada se motor zagreje mora da stoji na pola ili milimiter ispod.Ako krene iznad pola,vec na sledecoj crti(malo ispod) mora da se pali ventilator i da vrati temperaturu na radnu(sredina ili malo ispod).

KOd mene je tako funkcionisalo 3 godine,a onda je jedno leto poceo da brljavi.Pomerila se radna temperatura,bar po skazaljci na nekih 100 stepeni.Ili 1.5 crtu iznad polovine.Cim dodje do 2 crte,pali ventilator i vracalo je na 1.5 crtu iznad pola. Auto je stavljan na dijagnostiku kod "ninica" i racunar je pokazivao da se ventilator pali na 92 ili tako nesto,tj kada bi trebalo a da u tom trenutnku moja skazaljka u autu pokazuje mnogo vecu.Problem je bio verovatno u satu u instrument tabli.Naravno,merio sam i kod drugih majstora nekoliko puta sondom temperaturu u ekspanzionoj posudi i sve je pokazivalo ok i da sat laze.Menjan je hladnjak,termostat,termoprekidac(kod tipa 1.4 je 87.5-92.5 stepeni za termoprekidac),2 termodavaca.Bas sam bio paranoik zbog te temperature,jer mi se desilo i jedno kuvanje,usled pokvarenog termostata.

Na kraju sam ugradio i dodatni satic za merenje temperature.U bloku motora u ugradjena "T" racva,ali nazalost,bas zbog same konstrukcije T racve nisam dobio ista ocitavanja na instrument tabli i na dodatnom saticu.Ali sam bar bio siguran i naucio sam na kojoj crti pali ventilator i do koje vraca.Ako bi krenulo gore,nesto ne valja.

Bice od ponedeljka ponovo toplih dana,morao bi da cujes ventilator,kada pali.Ili ga provozaj,zagrej,ostavi da radi na leru dok se ne upali.Morao bi da se upali odma cim dodje do prve crte posle 90 stepeni i da vrati temperaturu na 90 kada se ugasi.

Toliko o ventilatoru :welcome:

Edited by sasha015

Share this post


Link to post
Share on other sites

SVAKA CAST NA VELIKOM, DETALJNOM I POUCNOM POSTU!! Kad razmislim, ja sam stelovao pre neki dan sat koj je tu odma pored pokazatelja trenutne brzine i temperature. (kad se menjalo vreme za 1 sat unapred), Ne znam da lije to moglo da poremeti ostale kazaljke (njih 3 su 1 pored druge u centralnoj konzoli).

Da li moze da se vrsi dijagnostika u servisu za tehn. pregled, imaju dijagnostiku za novije automobile, to mi drze kucni projatelji..

a svakako cu testirati ventilator ovih dana.. sutra pregledjujem filter za vazduh, gledacu vent po onim kontaktima, i namestam vodjice koje mi je Bane poslao.. gledacu i kais za alternator da menjam, to mi je reko Sasa iz Nisa danas..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter za vazduh pregledan, solidan je, pa sam istresao to malo prasine sto je bilo i vracen na mesto.. Ventilator je sa prespojenim zicama radio bez problema, dakle motor ventilatora radi, sada mi je sumljiv termostat ili termodavac,jer danas sam vozio dok temp nije otisla opet na oko 105 stepeni po skazaljci, bila je noc, a ja malko ostrije (nista preterano vozio 10tak km) ,stao,podigao haubu,ali se ventilator nije ukljucio?? Sutra cu ubaciti vodjice za prozore, Banetu i ovom prilikom da se zahvalim! Ostaje mi samo taj problem dizanja temperature a vent se nepali.. Ima li neko savet?? A kais alternatora cu zameniti ovih dana,mada to nista nije hitno..

Ps ne znam da liima veze sa tim dizanjem temp,i nepaljenjem ventilatora, ali tecnost za hladjenje koju sam sipao pre 2,3 dana do pola boce, sada je opet na minimumu boce, kao sto je bila pre sipanja (bila je na minimumu kad sad sam ga kupio vec mesec ipo do tog pre 2,3 dana sipanja) a bilo je do pola boce kad smo bili sipali pre 2,3 dana(pola antifriz pola destilovana).. da lije to povezano i u cemu moze biti problem??

Edited by aca777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nivo tecnosti u boci gledaj kada je auto hladan.Kako se greje motor raste nivo tecnosti.Nedostatak rashladne tecnosti moze da uzrokuje da se ne upali ventilator.Meni se to desilo,ali je bio veliki nedostatak.

Proveri nivo ulja kada je hladan auto.Jel stoji na istom nivou?Proveri ispod cepa ulja ima li neke "skrame",neki to zovu majonez.

Ako je nivo ulja povecan,uz pad rashladne tecnosti onda je problem.

Pregledaj creva rashladnog sistema.Da li mozda negde pusta na selnama.POgledaj spojeve creva i hladnjaka.

Pogledaj kada se auto zagreje i dodje do tih 100 stepeni,da li izbacuje rashladnu tecnost mozda kroz cep.Mozda i cep ne valja,tj ne drzi pritisak.Negde gubi tecnost.

E sada ,posto auto vozis na plin,najbolje da neki "plinadzija"objasni vezu izmedju gubitka rashladne tecnosti i voznje na plin koja moze da se javi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pogledacu sve. A naravno oba puta sam merio nivo tecnosti na hladan motor.. Nisam napisao, ali uz pomenute manifestacije (dizanje temperature na kracim relacijama do 105c po skazaljci, uz nepaljenje ventilatora, gubitak tecnosti u hladnjaku do min,na kojem stoji, a imao i povremeno slabije primanje gasa uzbrdo, koje sam pisao u proslim postovima, cujem i neko klokotanje (kao da nesto,voda, protice kroz cevi),nemogu da odredim da lije ispod mene ili napred ,to je samo na momente, i primecujem to dok se motor nezagreje,najscesce kada palim auto pa par sekundi posle,auto je jos u mestu, dok posle kad se zagreje na solidnijem gasu mislim da nisam primecivao) Mislio sam da je to mozda normalno jer ide na plin, ali eto mo0zda sam trebao odma da napomenem..

Edited by aca777

Share this post


Link to post
Share on other sites

sad ga preparkirao, nisam cuo glasno klokotanje, nego vrlo tiho, a juce bilo jace i onaj dan kad sam menjao tecnost,bilo glasnije a i ponekad pre toga.. nekad se jasno cuje, a nekad ne.. jel to ima vazduh u cevi za tecnost ili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pogledaj sve selne i spojeve,pogledaj da ne pusta negde u kabini kod malog hladnjaka,,kada to uradis ozraci sistem,obavezno da bude slavnia grejaca okrenuta za grejanje,znaci prekidac u kabini da okrenes na grejanje,otvori sisicu ,otvori cep hladnjaka,sipaj antifriz,kada krene da izlazi na sisicu zatvaraj je i zatvaraj cep.

to je prvo.

mozes probati i proveriti da li termodavac radi i u mestu pustiti da auto radi ne leru.

ako ventilator pali na direktno,onda ili je prevezan ili je stradao termodavac,ja mogu da ti dam od mog una,ali je kasni,90/97 stepeni,ja sam meni promenio i stavio 87/92 cini mi se ili 92/95 ali pre ovaj prvi.fabricki na tvom autu je 90/97 sto je kasno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...