Jump to content
FAS Goran
nsmarea

Šta kada nafta zaledi?

Recommended Posts

A kaži mi koliko dana nisi vozio auto pre nego što je zaledila nafta? 

 

Dva ipo dana. 

 

 

Ja sam recimo pred ovu zimu na taj pun rezervoar sipao aditiv INJECTOR CLEANER BENZIN WYNNS i istrosio svo gorivo pa opet napunio pun rezervoar sa gorivom.Znaci odradio taj tretman.I da kucnem u drvo nema nigde da smrzne

 

Pa kako benzin da ti smrzne?

 

Nego da lisvi vi sto kazete da ste tocili na NIS-u zapitate se da to nije ostatak goriva sa prethodne pumpe neke druge jer sigurno ne idete na pumpu kada ste skroz prazni nego kada ima bar 5 litara u rezervoara,a i tih 5 sto je ostalo taloga moze da bude uzrok zaledjivanju goriva.

 

Ja sam recimo imao pola rezervoara, i dosuo ga punog. Nije zaledilo u rezervoaru, nego u filteru.

 

Meni je smešno da pričamo o aditivima, i o tome da je naš posao da mislimo da li će nam gorivo zalediti na -5 stepeni. Jer ovde kako vidim, priča se okreće na to da smo trebali da sipamo aditive sami, i da smo sami krivi jer nam gorivo ledi na smešnih -5 stepeni... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se priključim dopisivanju... mada sam malo zatečen. 

 

Zaledio se Bravov dovod goriva jutros. Svega -7, ok real feel kaže da je -17 jer je jako duvao vetar na Karaburmi, ali temperatura koju auto meri je -7. 

Prvo upalio kao mina, izvrteo nekoliko sekundi i ugasi se. 

Vratim ključ, ponovo grejači, trese (da, da, znam, pumpa, ledena, vuče, ne ide, trese). Zavrnem ključ i gotovo. Sipaću kad malo otopli ugrejane nafte i aditiva, i verujem da će upaliti, ali ovo je poražavajuće, jer je auto u tip top stanju, niš mu ne fali, gorivo je očigledno ključno ovde, ali ima nešto vezano i za to što je na rezervi, a verovatno i nešto vezano za to kako je sistem konstruisan.

 
Odem doma, uzmem ključ od karavančuge (Vectra 2.0 DTI 101KS) za divno čudo, pali malo mučno, ali upali se. Isto gorivo, samo nije bila na rezervi, već je bilo 20 litara recimo u njoj. 

 

Gorivo sipam na MOL-u u Višnjičkoj, ili na NIS-u (Zmaj, Čarlija Čaplina-Ktitor), ponekad kad sam van BG i negde drugde, ali u principu uvek na pristojnim pumpama, a sada nisam sipao negde drugde gorivo odavno, od oktobra nigde drugde nego na ove tri pumpe. Oba auta se toče uglavnom na istim pumpama. 

 

Auto je vožen cele nedelje, juče uveče (oko 18h) parkiran posle duže vožnje (dostigao je radnu temperaturu i radio je barem sat vremena pre nego sam ga parkirao juče). Upalio je svetlo za rezervu, na šta se nisam posebno obazirao, jer - ranije sam sa Stilom 1,9/115KS palio i na -25 i sa parkiranjem na koso, na ravno, nizbrdo, uzbrdo, na rezervi ili ne, nikada se nije zaledio, uvek je palio kao mina.

Sreća je da mi nije gorelo pod nogama tj. da sam imao šta drugo da upalim da se odvezem jutrošnjim obavezama, ali moraću da obratim pažnju i da barem uvek budem na više od 1/4 rezervoara, pošto ne znam šta bih drugo radio.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na nbg ko na severnom polu, kola se zaljuljaju na parkingu u naletu vetra ali pale oba na pola kljuca B)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Banjo1990

 

Samo sam naveo sa sam pre ovih hladnih dana nasuo taj cleaner kako bi kolko tolko ocistio sistem dovoda goriva sto bi preporucio i ostalima.auto pali kao sat svaki dan ga vozim svega 10km znaci posao-kuca ne stigne ni da zagreje motor dok dodjem do posla i opet pali savrseno.znam da ne moze benzin da zaledi tako.alj da je kojim slucajem situacija moja sa MOL sada u ovakvim hladnim danima.onolika kolicina vode sto je bila u benzinu sledila nebi upalio auto do kraja aprila.ako toliko niste sigurni u kvalitet goriva sipajte litru dve u flasu i ostavite je na terasu pa vidite sta se desava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ga sada vozio od juče ujutru. Videćemo danas kakva je situacija. Bilo je noćas -8, a duva žestoko... Sad mi je rezervoar 3/4 ispunjen, pomešan NIS i EKO... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros nisam mogao da upalim i u ponedeljak kad je bilo najhladnije. Dva puta za kratko vreme, tako mi nije bilo ni sa golfom 2. Ali eto sa stilom problem, mjet 1.9 gorivo sipano na NISu na trosarini. Prvi put sam ga upalio uvece, grejao filter vrelom vodom i krpom, doduse temperatura je skocila tako da je upalio kao mina. Gde sipati i koji aditiv to bi bilo sad kljucno pitanje. A i koji filter, ima li to veze, jer su cene u rasponu 1 prema 5?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je bio verovatno u zalihama starog goriva (bez zimskih aditiva) sada bi trebalo da moze da se koristi ed.bez ikakvih dodatnih aditiva, jer je do sada verovatno vec svuda dopremnljen zimski ( pisem za Nis-ove pumpe)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nego da lisvi vi sto kazete da ste tocili na NIS-u zapitate se da to nije ostatak goriva sa prethodne pumpe neke druge jer sigurno ne idete na pumpu kada ste skroz prazni nego kada ima bar 5 litara u rezervoara,a i tih 5 sto je ostalo taloga moze da bude uzrok zaledjivanju goriva.

 

...

 

Tako da jedino tako mozete da tvrdite da ne sto ne valja.Ovako rekla kazala tocila ne tocila to nije nimalo merodavno dok se ne ispita sve.

 

Ja sam onaj koji argumentovano moze da tvrdi da NIS-ovo gorivo ne valja!

Nije ostatak goriva - jer sam sipao iskljucivo na NIS-u, imao sam vise od pola rezervoara kada mi se zaledilo gorivo, uvek sam sipao na istoj NIS-ovoj pumpi... nov i potpuno ispravan automobil... sta vise treba?

Edited by ata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam danas imao muke sa gorivom, ali sam isto primetio da je na desetine automobila raznoraznih ostalo ugaseno i cekalo da ih neko odslepa, verovatno i oni zbog nafte u vodi ... dosta starijih automobila, ali i jedan Passat B5.5 i jednu Antaru sam video da ne mogu da upale.

 

Umalo glavu da izgubim, moj brat kakva je budala, prilazimo semaforu, trepce zuto, on umesto da ukoci on sa sve mojim kolima prikacenim pozadi dodaje gas i prolazi raskrsnicu, a posle raskrsnice autobus dao levi migavac da krene sa stanice, kako nas je video i stao, ne znam, ali ovaj je vozio kao da ga neko juri, umesto da gleda sta se desava, da sam se ja otkacio on bi sigurno nastavio :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je nevorovatno da nekom zaledi gorivo na ovim temperaturama od -5c. Vozim Stila vec 4 godine i nikad nije zaledilo gorivo sipano na raznim pumpama od Nisa Mola Lukoila MBG i kojih sve. Ne samo meni nego sve kolege sa posla voze dizele i niko nikad nije imao problema. Jedan alfu 147 jtd, drugi citroen c5 hdi ,treci reno scenic ja stila multije.  Pre dve godine je islo do -17 u BG kada sam se po prvi put i zabrinuo  medjutim ni tada nikakvih problerma nije bilo. Isao sam i na Kopaonik gde je bilo i -20 nocu i nista. Nista mi nije jasno. Aj da je neka zima ali -5 i toliki problemi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas mi je auto ceo dan stajao na vetrometini. Kada sam usao u kola,kao da sam u sporet usao,jer napolju nosi. Upalio sam auto bez problema a pokazivalo je -6. isto tako dosao kuci bez ikakvih problema. Gorivo sipano na Nis pumpi pre jedno 15-tak dana. Dosuse,nije na rezervi ali se meni nije dogodilo da zaledi ili bilo kakvi drugi problemi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto mi pada na pamet, jel moguce da se razblazuje samo nafta, kako recimo ljudi koji voze benzince nemaju problema sa gorivom u vodi ? 

ko kaze da nemaju?

Na picassu sam imao vodu u benzinu, poceo da stuca, da ne ubrzava ,vec kao da ostaje bez goriva, otisao kod majstora izvadili rezervoar a unutra bar 3lit vode. Od tada vise ne sipam na Lukoilu. a nije bila zima vec avgust mesec. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ih, gde nisam... Vozi se redovno.

Nego, hvala bogu, nisam ama baš ni jednom za ovih 25 godina vozačkog staža imao takav problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da Vas sve pozdravim i poželim što manje ovakvih problema.

Vezano ED i neke standarde, u principu bi trebao da zadrži filtrabilnost na -20 i čak - 25 C. 

Dakle na ovim smešnim temperaturama NE BI ni trebao da zaledi.

Sledeća stvar koju sam primetio da dosta ljudi koji imaju problem sa zaleđivanjem uglavnom voze sa malom količinom goriva u rezervoaru. Problem nastaje zbog vraćanja viška toplog goriva (povratni vod) od motora nazad u rezervoar i tada dolazi do stvaranja kondenzacije. Vremenom mala količina kondezovane vlage postaje sve veća i idealno za stvaranje problema.

Posle sličnog iskustva na - 26 (i tada je isto duvao vetar) redovno koristim Castrol TDA aditiv. I ne samo zimi već i preko cele godine. 

 

http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9020955&contentId=7038739  

 

cxcb6550.jpg

http://www.ulje.rs/shop/product.php?productid=17642

 

Dan posle sam na terasi držao flašu ED i već na -10 počinju da se izdvajaju kristali parafina , mada gorivo je i dalje bilo tečno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde si ti covece, nema te 100 godina, ovo sto si rekao za malu kolicinu goriva si u pravu, bar sto se tice mene, mada vecina vozaca je u takvoj situaciji da je 1000 dinara maksimum, sad ce neko reci da je ako nemam uslova, ne bi trebao da vozim auto, ali dobro, neki nemaju uslova za zivot, pa ne bi trebalo da se ubiju :D
 

Koja je neka minimalna kolicina goriva koja bi trebala da bude u rezervoaru da ne bude problema ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro nam dosao Ivane...nije te bilo dugo.

;)

Ovo za kolicinu goriva si totalno u pravu,i mislim da ne bi trebalp biti ispod pola rezervoara,ali to je za nas ponekad ne moguca misija :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...