Jump to content
FAS Goran
nsmarea

Šta kada nafta zaledi?

Recommended Posts

Castrol TDA aditiv, dok sam vozio VW 1.6D nisam smeo da docekam zimu bez njega

Iskljucivo Castrol Tda ko hoce da koristi aditive protiv smrzavanja, sve drugo je bacanje para. Ja sam ga koristio i na preko -20c odradio je posao samo tako, bez ikakve greske i naznake! Jeste najskuplji ali vredi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene veceras -10 upalio punto iz prve, otisao do komsije i kad sam se vratio do auta posle 2.5 sata probam da upalim upali odma i posle pola minuta poce da trokira i ugasi se. Posle toga samo vergla i poduza nizbrdica mu nije pomogla. Parkirao sam ga pored puta i cekam da ugreje sutra. Verovatno smrzla nafta posto mi bio na zescoj rezervi mozda imao 6-7 litara. Filter za naftu nov pre dve nedelje zamenjen...

Evro dizel upitanju... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros jednom samo na grejace i to nisam zadrzao bas da cakne relej i upali odma. Sta li mu bilo ko zna...Sinoc mu ni poduza nizbrdica nije pomogla a jutros skoro odma... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo je otoplilo, možda zbog toga. Izbegavaj vožnju na rezervi ako ne želiš da ubrzo opet moraš da zameniš filter za gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam nigde isao pa nisam sipao, sad ima oko 30 litara.

Stavio sam meat&doria filter za naftu, nije los a uz njega sam dobio i gumice za onu ubodnu plastiku od povratnog voda...

Evo kako upalio ujitru posle smrzavanja

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

AN66SAzecbAIWivWQv4Feh6B4s4wQONjaJ0EXk2a RTS SAT video: Koji dizel trpi najveći minus?

 

Mnogi vozači se pitaju da li dizel koji sipaju u svoja vozila može da izdrži velike minuse i da li će, kao pre par godina, doći do smrzavanja goriva u rezervoarima. Zato je ekipa emisije SAT odlučila da uz pomoć tržišne inspekcije uzorkuje i jeftiniji i skuplji aditivirani dizel, i proveri tačku filtrabilnosti. Ovoga puta videćete koje se dizel, gorivo, od 14 uzoraka uzetih na pumpama najvećih dobavljača, smrzava na kojoj temperaturi.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto su niske temperature problematične za dizel?

 

211243-dizel.jpg

 

Svojevremeno su vozači dizelaša pribegavali raznim metodama, a nekada bi se u rezervoare dolivala i mala količina benzina. To danas nije dobra ideja zato što su dizel motori precizni poput švajcarskog sata i drugo gorivo može dovesti do skupih kvarova. Zašto na niskim temperaturama dolazi do problema sa dizel gorivom?

 

Dizel sadrži parafin koji pomaže boljem podmazivanju i sagorevanju u motoru. Kad temperatura drastično padne parafin počne da stvara kristale. Na preciznu tehnologiju ubrizgavanja goriva reči poput kristalizacije deluju kao najgore psovke ili uvrede. Ti kristali će se zaglaviti u filteru za gorivo. Ukoliko i prođu tu prvu blokadu, krenuće u opasan ''napad'' na ostatak preciznih delova sistema za ubrizgavanje goriva pa mogu začepiti cevi, pumpe i dizne. Zbog toga proizvođači u dizel gorivo mešaju posebne aditive koji sprečavaju nakupljanje parafinskih kristala. Dizel pomešan sa ovima aditivima trebalo bi da osigura nesmetan rad motora kada je spoljna tenmperatura i do -20 stepeni Celzijusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre par godina gomili auta? Ima jedno 4-5 godina, kad su bile one hladnoće. Bilo je tad dosta "letnje" nafte iz NISa.

 

Protiv zaleđavanja nafte sam se borio kerozinom, na pun rezervoar sipam 6-7 litara kerozina i nema mržnjenja ni ispod -25°C. Jedino je malo problem što nije lako nabaviti kerozin :)

 

Gesendet von OnePlus 8T mit TT

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas tako, pre 6 godina i na 2 ssluzbena stila sipan jednom dizel iz NISa, jednom sa OMV-a. Zaledili, dolazio Goran da vadi pumpu iz rezervoara i unutra kao sante leda. Parafin zaledio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto su niske temperature problematične za dizel?

 

211243-dizel.jpg.2310faf3aa32581afa7871ee977fe158.jpg

 
Svojevremeno su vozači dizelaša pribegavali raznim metodama, a nekada bi se u rezervoare dolivala i mala količina benzina. To danas nije dobra ideja zato što su dizel motori precizni poput švajcarskog sata i drugo gorivo može dovesti do skupih kvarova. Zašto na niskim temperaturama dolazi do problema sa dizel gorivom?
 
Dizel sadrži parafin koji pomaže boljem podmazivanju i sagorevanju u motoru. Kad temperatura drastično padne parafin počne da stvara kristale. Na preciznu tehnologiju ubrizgavanja goriva reči poput kristalizacije deluju kao najgore psovke ili uvrede. Ti kristali će se zaglaviti u filteru za gorivo. Ukoliko i prođu tu prvu blokadu, krenuće u opasan ''napad'' na ostatak preciznih delova sistema za ubrizgavanje goriva pa mogu začepiti cevi, pumpe i dizne. Zbog toga proizvođači u dizel gorivo mešaju posebne aditive koji sprečavaju nakupljanje parafinskih kristala. Dizel pomešan sa ovima aditivima trebalo bi da osigura nesmetan rad motora kada je spoljna tenmperatura i do -20 stepeni Celzijusa.
 
preuzeto sa - Auto Blog
Koliko ja znam,na papiru obican Ed treba da izdrzi bese do nekih -15, -17c, a aditivirani normalno vise, neki su se reklamirali da da njihov moze i do -33c.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...