Jump to content
FAS Goran
neshaoct

McLaren Automotive

Recommended Posts

McLaren radi na 14 novih modela

 

mclaren%209022.jpg

 

McLaren kreće u pravu ofanzivu. Trenutno Britanci u ponudi imaju 12 modela u tri serije - Super Series, Sport Series i Ultimate Series - ali to će se promeniti. Čelnici McLarena najavili su 14 novih 'sportista', i to sve u sledećih pet godina. Prodaja aktuelnih modela ide odlično, pa se širenje ponude verovatno čini logičnim potezom. Zanimljivo će biti videti šta sve Britanci imaju u planu, koje i kakve modele. Međutim, jedno je sigurno, SUV odnosno crossover, nemojte očekivati. Jedino ako se u McLarenu nisu predomislili.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren ostvario rekordnu prodaju u 2016. godini

 

mclaren%2010%2011.jpg

 

Britanski proizvođač superautomobila prodao je 3.286 automobila tokom prošle godine. To je duplo bolji rezultat nego 2015. godine kada su prodali 1.654 vozila. Najvažnije tržište za McLaren ostaje Severna Amerika gde su prošle godine izvezli 1.139 automobila, sledi Evropa sa 996 prodatih vozila. McLaren je 2016. godine ostvario profit od neverovatnih 844 miliona dolara, što je za 44% više nego u 2015. godini. Britanci se nadaju jednako dobroj prodaji ove godine, obzirom da su do sada isporučili 1.500 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren usvaja pogon na sva četiri točka

 

162926-mclaren%20v%201.jpg

 

Dok određeni proizvođači automobila odavno koriste obrtni momenat svih svojih točkova, McLaren i dalje ostaje vezan za zadnju vuču. Ovo se, međutim, može promeniti u bliskoj budućnosti. Izveštaji koji nam dolaze sa Goodwood Festival of Speed događaja koji se završio prošlog meseca, generalni direktor McLaren Automotive, Flevit, priznao je da su se pojavila određena ograničenja obrtnog momenta kod pogona na zadnjoj osovini.

 

162927-mclaren%20v%2011.jpg

 

''Mi i dalje nismo u vodama pogona na sva četiri točka, ali smo sve bliži njegovom ostvarenju'', izjavio je Flevit. ''Za sada ne planiramo redizajniranja naših šasija, ali se svakako krećemo u tom pravcu i bez ikakve sumnje to želimo.'' Ovo razmatranje prelaska na sva četiri točka dolazi zbog sve veće snage koja je uključena u novim modelima i zadnja vuča više ne može da ih isprati na pravi način. Poslednji model McLaren 720S daleko je snažniji od svih neelektričnih modela koje je kompanija napravila do današnjeg dana i šalje 710 ks na zadnju osovinu jedino. Suprotno tome, hibridni P1 poseduje hibridni i električni motor koji takođe šalje na zadnju osovinu tjuniranih 903 ks u standardnom specijal i 986 u GTR modelu.

Niko u autoindustriji ne očekuje da fabrika u Wokingu usvoji konvencionalni, mehanički pogon na svim točkovima. ''Naša hibridna arhitektura će biti fleksibilna'', izjavio je Flevit za jednu publikaciju. ''Ali sa inžinjerske tačke gledišta, ne postoji potreba za prebacivanje menjača na centralni deo automobila.'' Iz ovoga možemo zaključiti da će buduća postavka pogona na sva četiri točka kompanije McLaren vrlo verovatno postaviti električnu jedinicu na prednju osovinu dok će ICE sistem pokretati zadnje točkove. Pre nego što ovo postane realnost, kompanija McLaren, navodno, najavljuje još jednu promenu u svojoj postavci. Umesto da svu snagu motora pošalju na zadnju stranu, Flevit želi da postavi motor direktno iza putničke kabine, a menjač odmah do njega. Ovakva kombinacija dolazi direktno iz sportskog i trkačkog zaleđa britanskog brenda, ali će ovaj postupak zahtevati određene prefinjene postupke na proizvodnim automobilima kako bi sprečili umanjenje vozačkih karakteristika koje verni kupci McLaren modela obožavaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promene u McLarenu

 

mclaren-570s-spider 11 (1).jpg

 

Nova organizacija kompanije i novi izvršni direktor. McLaren je doživeo organizacione promene, tako da je sada kompanija podeljena u tri vertikale. Kompanija je pre bila organiziovana na način da je imala diviziju za proizvodnju automobila McLaren Automotive, kao i drugu diviziju McLaren Technology Group, koja je bila zadužena za sve ostalo, uključujući i F1. Sada je deo vezan za trke odvojen u diviziju McLaren Racing, pa je time oformljena nova divizija McLarena zadužena za razvoj tehnologije. Nova organizacija zahteva i novog CEO-a, tako da je na čelu kompanije Jonathan Neale.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odakle potiče McLarenov logo? Odgovor nije jednostavan

 

mclaren logo.jpg

 

Priče o genezi amblema proizvođača automobila obično sežu u dalju prošlost i povezane su sa tradicijom dotičnog brenda. Sa McLarenom, koji je relativno mlada auto-kompanija, stvar je malo komplikovanija.

Da li ste se nekada zapitali odakle potiče McLarenov logo? Dru Stern sa ''Carfection'' YT kanala pokušao je da nađe odgovor na ovo pitanje, s obzirom da nije previše ubeđen u zvaničnu McLarenovu verziju o poreklu amblema. Prema njegvom mišljenju postoje bar tri logična objašnjenja.

 

Prvo, zvanično, je da zaobljena kvačica iznad slova ''n'' u oznaci McLaren simbolizuje aerodinamičko vrtloženje vazduha koje nastaje pri velikim brzinama supersportskih automobila i koje je vidljivo u vazdušnom tunelu iza ''repa'' vozila. Stern je, međutim, potražio neka druga, po njemu logičnija objašnjenja koja imaju korene u danima kada je McLaren izrađivao isključivo trkačke F1 bolide. Naime, sponzor F1 tima McLarena u dužem vremenskom periodu bio je proizvođač cigareta Marlboro, a njegova stilizovana oznaka čak se nalazila na ranijim amblemima McLarena. Prema mišljenju Drua Sterna, ovaj strelasti simbol crvene boje evoluirao je u zaobljeni amblem kada je McLaren počeo da se ozbiljnije bavi izradom ''civilnih'' supersportskih modela. Po Sternu, najubedljivija je treća verzija geneze McLarenovog amblema, a ona glasi da je logo nastao stilizacijom siluete čuvene novozelandske ptice bez krila - kivija. Slika ove ptice svojevremeno je krasila trkačke automobile tima McLaren, koji je osnovao vozač i konstruktor Brus Meklaren, inače poreklom sa Novog Zelanda. Amblem kivija je kasnije stilizovan u oblik koji je sve manje podsećao na pticu, a više na apstraktni simbol, kakav i danas krasi McLaren.

Pogledajte video i sami donesite zaključak koja od tri verzije je najuverljivija:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren prodao 5.000 automobila u SAD

 

mclaren usa.jpg

 

Model 570S Spider u ''Silica White'' boji postao je 5.000-ti McLaren koji je prodat na tlu Severne Amerike, najvećem tržištu britanskog proizvođača super automobila. Ovaj automobil je dostavljen ove nedelje klijentu u Kaliforniji, dr Geriju Liču. Naime, kompanija McLaren je svoj prvi automobil u SAD prodala u decembru 2011. godine, a to je bio MP4 12C. Nakon njega su se na tom tržištu prodavali još i 650S, 675LT i naravno P1. Od tada je McLaren beležio konstantan rast prodaje, koja se duplirala nakon što je predstavljen model 570 iz linije Sport Series.

Predsednik kompanije McLaren za Severnu Ameriku, Toni Džozef je izjavio: ''Od skromnog početka 2011. godine učvrstili smo svoju poziciju kao jednogod najpopularnijih proizvođača sportskih, super automobila. Proširili smo svoju gamu kako bi udooljili sve većem broju klijenata. Model 570 je postao jedan od naših najprodavanijih modela, te smo zahvaljujući upravo njemu duplirali svoju prodaju, a McLaren 720S je već naručen u toliko primeraka da dostavu nećemo završiti do kraja 2018. godine''. Kompanija McLaren trenutno ima 22 prodajna salona širom SAD, a u planu je otvaranje još nekoliko novih. Britanski brend takođe planira da do 2022. godine predstavi 12 novih automobila, a polovina game će do tada imati i elektični pogon.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni pogon još uvek nije dovoljno dobar za McLaren

 

mclaren ultimate.jpg

 

Krajem prošle godine iz McLarena je saopšteno da su počeli s razvojem i testiranjem električnog pogona koji bi mogao da se nađe u njihovim budućim novitetima. Sada stiže vest da trenutni rezultati nisu zadovoljavajući, odnosno da pokazuju da električni pogon još uvek nije dovoljno dobar da bi bio deo jednog McLarena. Tačnije, Mclarenov šef za prodaju i marketing Jolyon Nash je izjavio da ''brojke trenutno nisu na strani električnog pogona'' koji se testira u jednom modelu. Nash nije ulazio u detalje, ali je rekao da trenutno nisu postignuti rezultati koji bi upućivali na to da bi električni model mogao svojim vozačima da pruži sve ono što se očekuje od jednog Mclarenovog automobila.

 

Nash kaže da veliki broj kupaca Mclarenovih automobila redovno posećuje trkačke staze i da trenutna tehnologija električnih pogona ne garantuje da će oni na stazi moći da se voze više od pola sata do sata pre nego što se zaustave za odmor i kraće punjenje goriva i pregled automobila. Sadašnje baterije još uvek ne garantuju takav način korišćenja vozila pa je zato boje sačekati na daljnji razvoj ove tehnologije. Takođe, baterijska električna vozila imaju i druge nedostatke koje je potrebno ispraviti. Tako Nash kaže da bi model Senna u slučaju da je opremljen električnim pogonskim sklopom trebalo da ima 2.000 kg, a da svojim kupcima pruži iste performanse sadašnje benzinske verzije što je u svakom slučaju previše za jedan McLaren. Pre električnih modela McLaren će proširiti svoju ponudu hibridnih vozila pa se očekuje da će do 2022. polovina novih McLarena imati neki oblik hibridnog pogona. Nash je još jednom otklonio bilo kakvu mogućnost da McLaren proizvede SUV s obzirom da je reč o proizvođaču ''laganih sportskih automobila sa centralno smeštenim pogonom'' koji treba i da ostane veran tome i da uvek ispunjava očekivanja koja kupci imaju oko voznih karakteristika i performansi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren do sada napravio 15.000 vozila

 

mclaren-570s-spider 1.jpg

 

Britanski McLaren, koji se praktično tek 2011. uključio u proizvodnju supersportskih automobila, do sada je napravio već 15.000 vozila. McLaren je u vode ''civilnih'' supersportskih automobila nakratko uplovio 90-tih godina 20. veka legendarnim modelom F1. Proizvodnja ovog automobila sa tri sedišta i centralno postavljenim mestom za vozača okončana je 1998. Povratak je usledio tek 2011. sa McLarenom MP4-12C (kasnije samo 12C), da bi u sledećih sedam godina proizvođač iz engleskog Vokinga stigao do broja od 15.000 proizvodenih automobila. Koliko je bio vrtoglav uspon McLarena u poslednjih par godina, govori podatak da je pre samo 18 meseci kompanija proslavila jubilarni 10-hiljaditi auto, da bi u narednih godinu i po izradila novih 5.000 vozila. Model koji je imao tu čast da bude 15-hiljaditi McLaren je plavi 570S Spider (kabriolat verzija McLarena 570S).

Prekretnica u usponu McLarena doigodila se 2016. kada je zbog sve veće tražnje za vozilima ovog brenda kompanija udvostručila proizvodnju sa 10 na 20 automobila dnevno. Devedeset odsto McLarenovih automobila izrađuje se u Vokingu, a vozila sa amblemom ove marke prodaju se na preko 30 svetskih tržišta. Paralelno sa rastom tražnje, McLaren je proširivao i paletu svojih modela. Samo u 2017. predstavio je dva nova modela, pomenuti 570S Spider (iz takozvane Sport serije) i 720S (iz Super serije). Uz postojeće modele, dva nova doprinela su da u prošloj godini McLaren napravi 3.340 vozila. Nedavno je McLaren predstavio hipersportski model Senna, koji će dodatno povećati prodaju, s obzirom da je u planu ograničena serija od 500 vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren do 2025. godine planira 18 noviteta, uključujući i naslednika za P1

 

mclaren-p1-gtr 11.jpg

 

Na goodwoodskom Festivalu brzine McLaren je objavio svoj novi poslovni plan Track25, odnosno plan razvoja ponude do 2025. godine koji predviđa potpunu elektrifikaciju, odnosno hibridizaciju svih modela, lansiranje 18 noviteta (što verzija postojećih, što u potpunosti novih vozila) kao i novi model u tzv. Ultimate seriji koji će naslediti P1. Pomenutih 18 noviteta bi trebalo da podignu proizvodnju do 2025.godine za oko 75%, odnosno u McLarenu žele da do 2025. proizvode oko 6.000 vozila godišnje. Svi ti modeli bi trebalo da budu napravlejni od značajnog udela kompozitinih lakih materijala koji će biti plod rada novog McLaren Composites Technology Centra, a svi će biti opremljeni naprednom sajber zaštitom, OTA mogućnošću nadogradnje softvera i sl. Dalje, u McLarenu razviju novi lakši baterijski sistem sa mogućnošću bržeg punjenja koji bi vlasnicima budućih McLarenovih vozila trebalo da omogući oko 30 minuta vožnje na trkačkoj stazi samo uz upotrebu električnog pogona, što bi moglo da znači i da Britanci spremaju isključivo električne modele.

Što se tiče naslednika modela P1 za sada nije jasno da li u McLarenu smatraju da će to biti već najavljeni model kodnog imena BP23 koji bi na tržište trebalo da stigne tokom 2020, ili će to biti u potpunosti novi automobil. Na kraju još dodajmo i da McLaren u istom periodu namerava da proširi svoju prodajnu mrežu i broj država u kojima su njegovi modeli dostupni, uključujući tu i države centralne Evrope.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren proizveo 20.000-ti automobil u Wokingu

 

mclaren-600lt-spider.jpg

 

Jedna kratka vest iz McLarena koji je saopštio da je danas u fabrici u Wokingu proizveo jubilarni, i to 20.000–ti automobil. Fabrika u Wokingu sada proizvodi više od 20 automobila dnevno, a čast da ponese broj 20.000 je pripala modelu 600LT Spider u Chicane Grey boji. 600LT Spider pokreće 3.8 litarski twin-turbo V8 motor sa 441 kW/600KS i 620 Nm, u paru sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom, od 0 do 100 km/h stiže za 2.9 sekundi i može do maksimalnih 324 km/h. Dok je 600LT Spider i dalje dostupan na pojedinim tržištima (u Nemačkoj recimo košta 250.000 evra), McLaren je ovom prilikom saopštio da je model 600LT Coupe u potpunosti rasprodat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren otpušta 1.200 radnika

 

mclaren-600lt-spider.jpg

 

Britanski proizvođač automobila i ekipa Formule 1 McLaren planira da smanji više od četvrtine radne snage zbog krize izazvane pandemijom koronavirusa. Kompanija zapošljava oko 4.000 ljudi, a otpustiće 1.200 radnika, među kojima i 70 zaposlenih iz ekipe Formule 1. Iz Mclaren grupe su poručili da su ''ozbiljno pogođeni krizom'' i da je kompanija naporno radila kako bi smanjila troškove i izbegla otpuštanja.

''Ali, sada nemamo drugog izbora, nego da smanjimo našu radnu snagu'', rekao je izvršni direktor Paul Walsh za BBC. U ekipi Formule 1 radi oko 800 ljudi, a očekuje se da će njih 70 biti otpušteno. McLaren je prošle sezone završio na četvrtom mestu u poretku konstruktora, što je najbolji rezultat od 2012. godine. Od iduće sezone za McLaren će voziti Australijanac Daniel Ricciardo koji u ekipu iz Wokinga dolazi nakon dve godine u Renaultu. Dolazi na mesto Carlosa Sainza koji ide u Ferrari. Ricciardu će društvo u timu praviti mladi i perspektivni Lando Norris, Britanac koji je u 2019. vozio svoju prvu sezonu u Formuli 1.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren u velikim problemima

 

162823-mclaren 48.jpg

 

Globalna kriza izazvana pandemijom polako uzima svoje žrtve, a redom padaju sve veće lovine. Autoindustrija je pretrpela ogroman udarac, a posledice će se osećati godinama. I dok se mislilo da su najprestižnija imena najsigurnija, stvari nisu nimalo blistave ni za njih.

 

Posebno za McLaren o kome se puno govori poslednjih meseci. Nažalost, ne zbog fantastičnih automobila, već zbog finansijskih problema u kojima se našao. A stvari su još krajem prošle godine bile vrlo dobre. Prodaja je bila toliko dobra da je kompanija zbog imidža ekskluzivnosti odlučila da kontrolisano priguši proizvodnju. I onda dolazi koronavirus, a kvartalna prodaja pada sa prošlogodišnjih 953 na tek 307 automobila. To je apsolutno nedovoljno da se nahrani ogroman sistem, uključujući i F1 tim. Krajem maja je tako stigla vest da McLaren otpušta četvrtinu radnika, njih oko 1.200. Dodatnih 70 je proglašeno viškom u F1 timu. ''Nemamo izbora nego da smanjimo radnu snagu. Ovo su bez sumnje izazovna vremena za našu kompaniju i posebno za naše ljude, ali planiramo da izađemo iz tog perioda kao efikasan i održiv posao sa jasnom namerom povratka rastu'', rekao je tada predsednik McLarena Paul Walsh.

 

McLaren-GT 47.jpg

 

Pad prihoda se nastavio kroz godinu, dugovi rastu i vidljiva je nervoza kod deoničara. Tako ''Forbes'' u svom najnovijem izveštaju kaže da je situacija strašna, toliko strašna da bi kompanija mogla da propadne. Jednako loše stoji F1 tim koji je ranije napustio Ron Dennis i za sobom odneo oko 333 miliona dolara, koliko je dobio za svoj udeo u firmi. Deoničari su tokom februara i marta u kompaniju ubrizgali oko 368 miliona dolara, a sada je potrebno još. Pandemija je prisutna i dalje, a potrebno je isplatiti brojne dobavljače.

 

Postoji nekoliko opcija, a pominju se hipoteke, pa i rasprodaja bogate imovine uključujući zbirku automobila. Sky News izveštava da će McLaren prodati udeo u F1 timu. Situacija je toliko stravična da je u planu i molba poklonicima dubljih džepova koje će moliti da obave kupovinu i što pre uplate sredstva za novi auto. Nedostaju stotine miliona dolara, a vreme ističe. Kako sada stvari stoje, već u julu bismo mogli da znamo kakva je sudbina McLarena. Podsetimo, prošle godine je McLaren prihodovao 1.8 milijardi dolara, od čega prodaja automobila čini 83.9%, a Formula 1 oko 12.5%. McLaren je osnovan 1963. godine i nakon Ferrarija je najstariji F1 tim, ali i drugi najuspešniji u Formuli 1 sa 12 vozača koji su nosili titule, uključujući Prosta i Sennu. Od 2008. godine nisu osvajali titulu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren predstavio novu arhitekturu za hibridni hiperautomobil

 

mclaren hybrid.jpg

 

McLaren je predstavio novu arhitekturu koja će se koristiti za izradu šasija njihovih novih hibridnih hiperautomobila od ultralakog ugljeničnog materijala. Prvi hiperautomobil koji će koristiti novi tip šasije bi trebalo da na tržište stigne 2021. godine, ali McLaren za sada nije spreman da o njemu iznosi nikakve detalje. ''Nova arhitektura vozila je podjednako revolucionarna kao MonoCell šasija koju smo predstavili u prvom kompanijim automobilu serijske proizvodnje 12C pre jedne decenije'', izjavio je CEO McLarena Mike Flewitt i dodao da ultralaka šasija od ugljeničnih vlakana donosi veći strukturalni integritet i viši nivo kvaliteta nego ranije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren podneo prijave za zaštitu novih imena

 

mclaren artura 01.jpg

 

McLaren je podneo prijave Britanskom zavodu za intelektualnu svojinu da zaštiti tri nova imena, Solus, Aeron i Aonic, koja će se verovatno koristiti za nasleđivanje 720S i budućih McLaren elektrifikovanih superautomobila.

 

Iako ih je pandemija pogodila, toliko da su zbog loših finansijskih rezultata početkom godine morali da prodaju sedište u engleskom Vokingu za 208 miliona evra, u McLarenu ne odustaju od inovacija. Jasno je da je jedini način predstavljanje novih i uzbudljivih modela, a portal Carbuzz donosi njihova imena, koja bi u budućnosti trebalo da nose naslednika 720S i najavljenih elektrifikovanih superautomobila. Jer, Zavodu za intelektualnu svojinu Ujedinjenog Kraljevstva podnete su prijave za zaštitu tri nova imena: Solus, Aeron i Aonic. U aplikaciji nema drugih detalja koji bi ukazivali na to kakvim vozilima ova imena mogu pripadati, ali će verovatno biti za potpuno nove modele koji nisu povezani sa trenutnom ponudom McLarena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virtuelna tura kroz slavnu istoriju McLaren-a

 

mclaren tura.jpg

 

McLaren Technology Centre ustanova postala je sinonim britanske kompanije, dok je Džodi Kid nedavno dobila priliku da je obiđe i priredi nam neverovatnu turu predvođenu izvršnim direktorom McLaren Racing odeljenja, Zekom Braunom. Braun je u prethodnoj epizodi Kidd in a Sweet Shop serije na YouTube, predstavio svoju ličnu kolekciju F1 bolida, ali u ovom posebnom videu on nam pruža nešto bolji uvid u kolekciju ulično legalnih i trkačkih modela koji se nalaze u MTC ustanovi njegove kompanije. Kada bismo rekli da je ova kolekcija zadivljujuća, definitivno bismo je potcenili.

 

Tura startuje sa predstavljanjem 720S GTX modela, nakon čega možemo videti neke od najpopularnijih trkačkih automobila britanskog proizvođača, uključujući i Papaya Orange Can Am automobil, opremljen Chevrolet V8 motorom. Odmah do ovog trkačkog modela nalazi se Indy 500 automobil kompanije iz 1974. godine. Ostali klasici koji se nalaze u ovoj ustanovi, uključuju i druge trkačke automobile kao što je F1 bolid kojim je upravljao Džejms Hant.

 

Tu su takođe i brojni drugi McLaren F1 bolidi, kao što su originalni XP5 F1 prototip, F1 LM, F1 GTR sa Gulf Liverijom i osvajač Le Mans trke izdržljivosti Ueno Clinic F1 GTR model, za koji Braun ističe da je najskuplji jednosed u čitavoj kolekciji. Pored svih ovih besprekornih klasika, u kolekciji se nalazi i veliki broj nešto novijih Formula 1 bolida kojima su upravljali majstori kao što su Mika Hakinen, Kimi Raikonen, Fernando Alonso, Luis Hamilton i Dženson Baton. Tura se završava sa predstavljanjem neverovatne kolekcije trofeja ove kompanije, od kojih je većina stigla upravo iz Formule 1.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren priprema električni SUV

 

mclaren extreme 02.jpg

 

U McLarenu su dugo bili nepokolebljivi u stavu da nikada neće lansirati SUV u svojoj diviziji drumskih automobila, ali izgleda da je uspeh rivala poput Aston Martina i Lamborghinija jednostavno previše teško ignorisati. U slučaju tih rivala, jedan SUV sada čini 50% prodaje.

 

Britanski magazin Autocar piše da McLaren radi na SUV-u koji će biti lansiran u drugoj polovini decenije, i to na struju. Ovaj potez nije iznenađujući s obzirom na finansijske probleme McLarena koji su rezultat usporavanja izazvanog pandemijom u poslednje dve godine, zajedno sa potrebom da se investira u elektrifikaciju budući da Velika Britanija, a sada i EU zabranjuje motore sa unutrašnjim sagorevanjem od 2035. McLarenova odluka da ove godine počne da se takmiči u električnoj Extreme E off-road seriji bi takođe mogla da se protumači kao potreba da se izgradi kredibilitet u svetu električnih SUV-ova visokih performansi pre nego što ih predstavi u salonima.

 

Ipak, nemojte očekivati da će McLaren ponuditi veliki i robusni SUV. Umesto toga, Autocar tvrdi da će McLarenov SUV biti relativno nizak i kompaktan model kao što je Ferrarijev SUV Purosangue koji bi trebalo da se pojavi kasnije ove godine. Smatra se da McLaren za početak planira jedan model, ali dosadašnja praksa sugeriše da će vremenom biti ponuđene različite specifikacije i nivoi snage, slično kao kod Aston Martina DBX. Sa svojim novim izvršnim direktorom, McLarenova divizija drumskih automobila je u dobroj poziciji da lansira SUV. Kompanija je u aprilu imenovala Majkla Lajtersa za izvršnog direktora, zamenivši Majka Fluita. Prethodno je bio šef tehnologije u Ferrariju, gde je pomogao u razvoju Purosanguea. Takođe je ranije radio u Porscheu, gde je pomogao u razvoju više generacija Cayenna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren planira rivala Porscheovom Taycanu?

 

mclaren a1.jpg

 

Britanski mediji pišu da bi McLaren mogao da razvije električno vozilo sa četvoro vrata koje bi bilo rival Porscheovom Taycanu. Novi izvršni direktor Majkl Lajters je naime mnogo otvoreniji za povećanje obima asortimana brenda. Lajters će voditi Mclaren u elektrifikovano doba, a pored hibridne Arture (na slici), planirani su i drugi novi modeli.

 

On je rekao za Auto Express da je veća verovatnoća da će stvoriti EV orijentisan na životni stil. ''Tehnologija je mnogo zrelija [i omogućava nam da je] prilagodimo tako da ima više životnog stila, korisniju svrhu'', rekao je on. ''Mislim da je ključna mera za McLaren potencijalno nešto sa mogućnošću deljenja sa više putnika u automobilu.'' Ako McLaren želi da stvori takav model, Lajters kaže da mora da ispuni filozofiju brenda i dinamički DNK njegovih modela. Šta god da brend smisli, neće biti jeftino jer Lajters veruje da bi ulazna tačka za McLaren trebalo da bude oko 200.000 funti (235.000 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren prodao deo istorijske kolekcije da bi prikupio novac za finansiranje unapređenja Arture

 

mclaren art01.jpg

 

McLaren je nedavno prodao deo svoje cenjene kolekcije automobila bahreinskom državnom fondu Mumtalakat Holding da bi prikupio kapital. Ovaj proizvođač superautomobila je bio primoran da traži nova sredstava zbog ''određenih tehničkih unapređenja'' na svom hibridnom superautomobilu Artura koje su izazvale kašnjenja u isporuci, saopštio je McLaren tokom objavljivanja rezultata u trećem kvartalu.

Njegov glavni akcionar - sa Mumtalakatom koji poseduje skoro 60% učešća - pristao je da podrži kompaniju sa dodatnih 100 miliona funti (116 miliona evra), navodi kompanija. Portparol McLarena je potvrdio i prodaju nekih starih vozila glavnom akcionaru kompanije u zamenu za infuziju gotovine, ne precizirajući detalje o prodatim automobilima. McLarenova kolekcija vozila nasleđa sadrži 54 primerka Formule 1 i superautomobila F1, prema godišnjem izveštaju za 2021. U istom izveštaju se navodi da kompanija s vremena na vreme prodaje automobile iz svoje kolekcije.

 

''U aktivnim smo razgovorima sa svim akcionarima u vezi sa dokapitalizacijom grupe'', rekao je McLaren, ukazujući da dodatna sredstva neće biti dovoljna. Takođe se nastavljaju razgovori o potencijalnim partnerstvima. McLaren je prijavio gubitak od 203 miliona funti (236 miliona evra) za devet meseci, u poređenju sa gubitkom od 80 miliona evra pre godinu dana. Likvidnost je na kraju trećeg kvartala opala na 101 milion evra, sa 198.5 miliona evra. Britanska marka je više puta tražila hitno finansiranje od akcionara u poslednjih nekoliko godina zbog dugih odlaganja Arture. Najnovija runda prikupljanja sredstava dolazi samo nekoliko meseci nakon što su njeni akcionari - koji takođe uključuju investicionu firmu Ares Management Corporation i Javni investicioni fond Saudijske Arabije - dali 145 miliona evra putem konvertibilnih preferencijalnih akcija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saradnja McLarena i Lockheed Martin Skunk Worksa

 

mclaren lock 02.jpg

 

Za ljubitelje automobila koji takođe vole borbene avione, ovo bi mogla da bude saradnja o kojoj ste sanjali. McLaren je već poznat po izradi nekih od najbržih automobila, ali sada se britanski proizvođač superautomobila udružuje sa kompanijom Lockheed Martin Skunk Works da bi pronašli nove načine dizajniranja superautomobila budućnosti. Svako ko ima minimalno znanje o avionima ne treba uvod u Skunk Works. Za druge, verovatno ste čuli za F-22 Raptor, F-35 Lightning II, F-117 Stealth Fighter, U-2 špijunski avion ili SR-71 Blackbird. Ipak, ako su i ove oznake još uvek nejasne, mogli biste prepoznati avion koji pozira sa novim McLarenom Arturom. To je Darkstar, koji je dizajnirao Lockheed Skunk Works i koji se pojavio u uvodnim scenama Top Guna: Maverick.

Šta tačno podrazumeva ova saradnja? McLaren ne nudi detalje, što ironično pada u korak s mnoštvom tajnih projekata kojima se bavi Skunk Works tokom nekoliko decenija. Fokus ovog partnerstva je pretvoriti softver za dizajn vazduhoplovne kompanije u nešto što se može primeniti na superautomobile.

 

mclaren lock 01.jpg

 

Kakav ludi superautomobil McLaren ima na umu? ''McLaren je pionirska kompanija koja je uvek pomerala granice i tražila nova inovativna i disruptivna rešenja za izradu ultimativnih superautomobila'', rekao je glavni tehnički direktor McLarena Darren Goddard. ''Raditi zajedno sa legendarnom firmom kao što je Lockheed Martin Skunk Works, poznatom po svojoj vizionarskoj usmerenosti na budućnost, prirodan je spoj. Nadamo se da je ovo početak duže i dublje saradnje koja će dugoročno koristiti našim klijentima''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

McLaren daje prednost profitabilnosti u odnosu na električne automobile

 

mclaren 750s 2023 3.jpg

 

McLaren će nastojati da proširi ponudu izvan game svojih modela sa centralnom smeštenim motorom, ali ne pre 2028. godine. Govoreći za britanski Autocar na Goodwood festivalu brzine, izvršni direktor McLarena Majkl Lajters je rekao da su neposredni prioriteti kompanije da se završi reorganizacija i dokapitalizacija ''kako bi se kompanija dovela na pravi put ka profitabilnosti''. To je i odgovor na pitanje kako napreduju planovi za dugo očekivani crossover.

 

''Ako smo na pravom putu ka profitabilnosti, razmišljaćemo o proširenju u svim segmentima. Mi to zovemo 'zajedničko izvođenje', a to može da bude sve što ima više od dvoja vrata i/ili više od dva sedišta. O tome ćemo razmišljati kasnije. Nismo doneli odluku o tome. To je svakako poslovna prilika za nas. Ali to ne vidim u bliskoj budućnosti. Ako uzmete u obzir ono što sam rekao - dokapitalizaciju i zatim prelazak ka profitabilnosti plus vreme razvoja automobila - to neće biti pre 2028.'' Fokus je sada na radu sa postojećim akcionarima ''na dokapitalizaciji kompanije radi finansiranja i restrukturiranja'' kako bi joj se omogućilo da se vrati u profitabilnost.

 

Dok ovaj posao traje, ''2023. će biti teška godina'' za prihode i profitabilnost, jer paralelno sa ovom strukturom i finansijskim radom Lajters radi na poboljšanju kvaliteta McLaren automobila, što znači da njegova fabrika u Vokingu ne radi punim kapacitetom. Hibridni superautomobil Artura još nije u potpunosti dostigao svoj puni proizvodni kapacitet, rekao je Lajters, priznajući da će to izazvati kašnjenja isporuka, uključujući lansiranje u SAD. Međutim, ovo je bilo važno ''pošto je Artura fantastičan automobil i ne želimo da narušimo imidž rizikujući'' isporukom automobila koji nisu sa traženim kvalitetom. ''Još uvek moramo da 'pojačamo' našu organizaciju i lanac snabdevanja u vezi s tim.'' Do danas je inače isporučeno oko 500 Artura. Prve isporuke modela 750S (koji zamenjuje 720S) očekuju se krajem ove godine. Automobil je već rasprodat do kraja 2024.

 

Lajters veruje da kompanija i dalje može da raste na tržištu superautomobila, ne kroz obim, već uz povećane cene i ''više specijaliteta''. O budućim električnim modelima, Lajters je rekao da postoje tri stuba u liniji kompanije i budućim planovima: modeli sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, hibridi i EV. 750S i Artura se nalaze u prva dva stuba, respektivno, a Lajters kaže da očekuje da će hibridi činiti 90% McLarenove prodaje za pet godina. Što se električnih modela tiče, on je rekao da firma ''nije htela da napravi automobil težak 2.000 kg i sa 2.000 KS jer to svako može da uradi'' i umesto toga, ako je trebalo da lansira električni automobil, on bi morao da bude ''uporediv sa 750S težinom''. Dodao je: ''Radimo na konceptima i imamo zaista uzbudljive ideje oko toga, a ako s vremenom bude tu, mora da nadmaši ono što možemo da uradimo sa SUS-om. Ovaj poslednji komentar se ne odnosi samo na performanse, već i na to kako automobil vozi, i na emocionalno iskustvo za vozača.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...