Jump to content
FAS Goran
beli_Punto

Generalna na 1.9D / 1.9 JTD?

Recommended Posts

Ima li neko da je radio generalnu i da zna koliko kosta za Punta mk2 a 1.9D ili neki mehanicar koji zna koliko kosta ovo zadovoljstvo. I da mi neko kaze sta se sve tu radi

Share this post


Link to post
Share on other sites

punto 2 19 d primetio sam veliku potrosnju ulja od pola litre na 500 km i spremam se da uradim generalnu motora pa me interesuje zna li neko koliko ce to otprilike kostati ! auto super pali cak i na minusu odlicno vuce mali dimi na auspuh nista strasno ali mnogo trosi ulja

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

zavisi kakvu ces generalnu da radis punu ili polu itd,hoces li pumpu,dizne,ako sve to budes radio,bice ,....pa dosta :) ne mogu da ti kazem tacnu cenu,vidi izvadi cene delova,ruke majstora,obrade ,glave ,radilice,sta vec budes radio i to je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim komplet generalnu mada se nadam i da nece morati recimo da se hilznuje blok mislim da je to najskuplja stavka ! nadam se da ce se javiti neko ko je vec radio generalnu da bi mi rekao sta me otprilike ceka \

Share this post


Link to post
Share on other sites

pre par meseci... zivce i vreme za reklamacije nisam uracunao... predpostavljam da je slicno i za tvoj motor.

klipovi sa karikama 16.000 din

garnitura lezajeva 3.200 din

set zupcastog kaisa 1.800 din

zaptivac usisa izduva, velike dekle, glave 1.450 din

semering veci i manji 1.400 din

ulje za motor selenia gold 1.700 din

filter ulja 350 din

svecice 1.000 din

antifriz G12 400 din

diht mase, eko kliner 800 din

radovi 12.000 din

brusenje radilice 3.000 din

brusenje bloka 3.000 din

polusklop 4.000 din

KPT glave plus zazor 6.000 din

prebacivanje klipova 1.000 din

ravno brusenje bloka 1.000 din

suma sumarum 58.200 din

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bi kao prvo samo promjenio gumice ventila pa pratio stanje, možda nema potrebe raditi punu generalku, jesi li mjerio kompresiju ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikada nisam verovao da se zamenom gumica ventila može drastično smanjiti potrošnja ulja ali sam pre mesec dana demantovan. Punto 1.2 8V, ~105000KM, trošio je u gradskoj vožnji konstantno oko 0.5L na 1000Km, od vrha do dna šipke ode za ~2000Km, prvo paljenje ujutru obavezno sa dimnom zavesom, dok u vožnji nije dimio. Odradio sam merenje kompresije i tu su rezultati bili u granicama normale, promenjene su gumice ventila koje kada sam video su bile kao od tvrde plastike, sammim tim i mogućnost dihtovanja oko stuba ventila je bila minimalna. Evo posle nešto više od 1500 pređenih KM od zamene ulje je i dalje na samom vrhu, pretpostavljam da će sada potrošnja ulja biti na nivou do 1L između zamena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikada nisam verovao da se zamenom gumica ventila može drastično smanjiti potrošnja ulja ali sam pre mesec dana demantovan. Punto 1.2 8V, ~105000KM, trošio je u gradskoj vožnji konstantno oko 0.5L na 1000Km, od vrha do dna šipke ode za ~2000Km, prvo paljenje ujutru obavezno sa dimnom zavesom, dok u vožnji nije dimio. Odradio sam merenje kompresije i tu su rezultati bili u granicama normale, promenjene su gumice ventila koje kada sam video su bile kao od tvrde plastike, sammim tim i mogućnost dihtovanja oko stuba ventila je bila minimalna. Evo posle nešto više od 1500 pređenih KM od zamene ulje je i dalje na samom vrhu, pretpostavljam da će sada potrošnja ulja biti na nivou do 1L između zamena.

I mene je zabezeknuo podatak kad sam odveo "gospa Libru" kod gazda Miška u klinički centar i pitao za neku banalnost (protokomer), usput pitajući da li imaju kakva iskustva sa generalnim remontom na ovim motorima. Dvojica dečaka, vrlo uredno podšišanih sa belim mantilima zainteresovano su ispegledali vozilo...i uputili me u privatni servis. To je bilo pre 4 godine, kada je Libri u Beogradu bilo na prste ruke da se prebroji...Medjutim, napomenuše da su radili generalku na DOBLO-u koji je imao navodno sličan motor, na 800.000!!! Ja sam ostao zabezeknut pošto je moj predhodni golf2 (najomiljeniji automobil u Srba), ispustio plemenitu i rastresenu dušu na 105.000. a na mojoj Libri je bilo već 114.000!!! Onda upoznadoh Bogunoviće, pa Mikija, i od tada auto leti...dokle će...NE ZNAM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiti polovan motor za koji niko ne moze da ti garantuje u kakvom je stanju nikad ne moze da bude bolje od generalne ... Moze da potraje jos milion km, a moze da ispusti dusu i posle 10000 km, posle generalne bi bar znao sta vozi i bio bi siguran u auto, dok ovako mozes non stop da razmisljas da ce nesto da se desi. Ja kad promenim gumu, neko vreme imam neki cudan osecaj da ce tocak da se otkaci i cesto proveravam da nije popustio neki sraf nekim slucajem, tako da polovan motor po meni nema sanse sa motorom na kom je odradjena generalna ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikada nisam verovao da se zamenom gumica ventila može drastično smanjiti potrošnja ulja ali sam pre mesec dana demantovan. Punto 1.2 8V, ~105000KM, trošio je u gradskoj vožnji konstantno oko 0.5L na 1000Km, od vrha do dna šipke ode za ~2000Km, prvo paljenje ujutru obavezno sa dimnom zavesom, dok u vožnji nije dimio. Odradio sam merenje kompresije i tu su rezultati bili u granicama normale, promenjene su gumice ventila koje kada sam video su bile kao od tvrde plastike, sammim tim i mogućnost dihtovanja oko stuba ventila je bila minimalna. Evo posle nešto više od 1500 pređenih KM od zamene ulje je i dalje na samom vrhu, pretpostavljam da će sada potrošnja ulja biti na nivou do 1L između zamena.

Jel vrseno skidanje glave ili je na licu mesta vrsena demontaza i montaza gumica, ko ti je radio i koja je cena radova bila? Cenu gumica znam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

JTD moze da se kupi za 200 evra, ako to nije isplativije od generalke.....

A ta opcija da znas sta vozis ne pije vodu jer ne znas kakvog su kvaliteta delovi koji kupujes, osim ako ne ide sve original,a sumnjam da sa kvalitetnim radom u toj varijanti generalka moze da kosta ispod 1.000.

Bio sam svedok nekoliko neuspesnih generalki prouzrokovanih losim delovima i radom. Podrazumeva se da se kupi motor sa "pedigreom" od auta koji je tek stigao, koji moze da se proba.

"generalka" je old school varijanta resavanja problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel vrseno skidanje glave ili je na licu mesta vrsena demontaza i montaza gumica ,ko ti je radio i koja je cena radova bila? Cenu gumica znam :)

Menjano je odozgo, samo uz skidanje poklopca glave. Ja lično nisam pobornik alternativnih servisnih metoda i takvog načina menjanja gumica ventila ali me je majstor ubedio da je sve ok, ima već dosta iskustva u tome i za sada nije imao problema. Nemam razloga da mu ne verujem jer se dugo poznajemo, dugo se bavi mehanikom i do sada nije imao zamerki na svoj rad. To je inače porodični prijatelj sa malim servisom na Zvezdari tako da cena koju je meni dao ne bi bila reprezentativna za ostale mušterije, a inače mi je tada odradio kompletan veliki servis pa i ne znam baš koliko je naplatio samo zamenu gumica.

Za sada sam prešao oko 1600-1700KM i nema neke primetne potrošnje, takođe više ne dimi kod paljenja. Pratiću periodično nivo ulja pa ću videti kakvo će biti stanje posle 5000 pređenih km. Mada tek ako u sledećih 20.000KM zadrži relativno nisku potrošnju ulja znaću da je posao odrađen kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se sa Woodoo, da mi je motor toliko crkao da zahtjeva generalku uvjek bih prije bio za opciju kupovine drugog motora ili još bolje drugog auta, kupiš dobrog stranca imaš motor a imaš i ostale delove a i može se izvući neki dinar iz ostatka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolko bi kostala komplet generalna za fiata punta 1.9d sa vim i rukama i djelovima zna li ko ?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

nedavno mi je auto prokuvalo i ugasilo se. Da li se isplati generalna da se radi i da li je to moguce? Najverovatnije slucaj toga je bio termostat...

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me a mislim da jos niko nije spomenuo ovde,koliko kosta otprilike prebacivanje motora,tj vadjenje postojeceg i ubacivanjeg drugog polovnog?

 

Koliko majstori mogu da uzmu za to?

 

I kakva je procedura za registraciju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je isti u pitanju nije skupo, pogotovo kod onih gde i kupujes motor. moras sa saobracajnom da ga prijavis u sup, da bi uneli brojeve u tvoju saobracajnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

100ak € uzimaju majstori, zavisno koji je motor u pitanju.

 

A sto se tice generalne, jednom sam radio polu-generalnu na dizelu i nikad vise, 1.5D, polu-generalna (karike, lezajevi, glava itd) i posle 20 000km motor je duvao gore nego pre polu-generalne. A cena generalne je bila oko 700e, polu-generalna 450e. Za te pare kupis 3 motora, jedan mora da valja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav...

Taman sam utegao auto i sta se desi...

Primetim da je poceo da baca ulje i da duva...

Odem kod majstora i on upali auto skine cep za ulje i kad je video da izbacuje dim kaze generalna i da se krece od 1000 e do 1500 e...

Danas cu da slikam sve, ako neko nesto moze vise da mi kaze...

Inace upitanju je Punto 2 1.9D 2000o...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta da se kaze dok se ne rasturi motor i vidi u cemu je problem. 1000-1500e je dosta velika cifra, trebalo bi jeftinije da izadje, mada zavisi sta se sve menja. Ako su klipovi dobri, trebalo bi duplo manje da iskosta. Garnitura karika ne znam ali pretpostavljam nekih 100e, hilznovanje je bilo nekih 80e, komplet lezajeva vev 50e, obrada radilice 30-ak eur, garnitura dihtunga i semeringa lupam 80e ali generalno nisu skupe, verovatno i jeftinije

Obrada glave nek bude 50e. Majstor ne znam taj tvoj, ali racunam do 150e.

E ako trebaju klipovi novi, to je skupo. Ja sam za 1.9td platio skoro 500e. Na to dodaj jos set za zupcenje i ulje i filtere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...