Jump to content
FAS Goran
stratowar

Grande Punto 1.9 MJet/1.3 MJet - menjač kao skamenjen / menjač se zakoči na niskoj temperaturi

Recommended Posts

Pozdrav svima. Nov sam na forumu, a i u svetu Fiat automobila. Uspeo sam da kupim nov auto, Fiat Punto 2 2002 1.9d naravno polovan jer sa nasim platama "ganc" iz fabrike moze biti samo san.

Hocu da podelim iskustvo vezano za sajlu menjaca. Prilikom kupovine auta, prethodni vlasnik mi je rekao da se desava da tesko menja brzine kada je hladnije. Kao i svaki prodavac skrenuo mi je paznju na problem ali nije spomenuo da menjac toliko zaledi da nece ni da mrdne levo desno. Pomislio sam da je mozda ulje u menjacu.... Juce ujutru kada sam ga upalio, menjac ide samo napred nazad. Privremeno sam resio problem tako sto sam ga cekao 20ak minuta da dostigne radnu temperaturu, i odledi mi sajlu za levo desno. Malo na silu, ali je menjac poceo da radi. Citao sam da nove sajle kostaju dosta. Za sada ovo cekanje i nije lose resenje...samo da ovaj minus popusti :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala mnogo ovo su vrlo korisne informacije, pokusacu da to resim, pa javljam, mada se rucica odglavi kada se auto malo zagreje samo treba malo sacekati :), a jutros se nije ni zaglavila bio je napolju ugasen oko 45min pa valjda nije stiglo da se zaledi :D, ali juče se zaledilo jer je bio napolju oko sat i po, svakako cu lje zameniti, da li se cep za dolivanje menjackog ulja nalazi ispod akumulatora, a za ispustanje ispod menjaca, ovo vazi za  zamenu ulja za menjac m32 gledao sam klip na you tubu, a moj je m20 pa moguce da je isto

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/7/2017 at 3:09 PM, Zvezdo said:
Ako po hladnom voziš kratke relacije pojavljuje se kondenzat u menjaču koji zamrzne.  Zamena ulja rešava problem dok se opet ne nakupi.  Leti ta voda ispari.

Ovo je iskustvo iz prve ruke. 

Naravno prethodno proveri sajle.

 

Sajle su problem.

Ja sam isto mislio da je ulje u menjaču problem i menjao ga i posle toga je opet bilo isto. Tako da ne bacaj pare na ulje

Imas nekoliko tema na forumu gde smo pričali o ovoj problematici i zašto nastaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se da treba krenuti od sajli jer će to nejverovatnije dovesti do rešavanja problema ali se ne bih složito da je zamena ulja bacanje para. 

Svakako se sa tim ne treba baktati sad ali ko god nije moj je savet isto zameniti uz neki od malih servisa. 

Trošak sitan, poboljšanje kod nekih primetno kod nekih ne ali preventivno i dugoročno svakako korisno odraditi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sajle su u pitanju i ja sam mislio da je do ulja,al nije,samo neka auto radi na leru dok se ne zagreje i da menjac moze u svaku brzinu i onda sipas il ulje il WD u buzire sajli i to najbolje par puta izmenju voznji,pa lepo ulje il WD zaidje u buzir celom duzinom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sajle su definitivno,i kod mene je bila ista situacija. Skinuli sajle kod majstora i spricom uk ulje spricali niz buzire. Pre toga je ledilo na -2, a sada na -15 šalta mjenjac bez problema. Znaci samo sajle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima:) ,   

vozim GP 1,3 mulijet , poslednjih par dana primećujem da teže ubacujem u sve brzine,  umesto da ide kao pre glatko po automatizmu , sada mi se desi i da pogrešno ubacim u brzinu ,  i da pogledom pratim desnu ruku na menjaču i "nišanim" , menjač  kao da nije dovoljno fleksibilan, kada je u leru , odnosno "prazan hod" kao da nema kada je u leru, a pre je bio gibljiv. Daleko sam od poznavaoca mehanike motora i zato pitanje je sada :

 

Ako predpostavim da su sajle problem - Da li preti opasnost od nekog ozbiljnijeg kvara ako nastavim sa vožnjom auta u ovakvom stanju?  sve dok se ne dokopam do sigurnog majstora  u Bg , inače trenutno sam van Srbije.   Ili da što pre zamenim sajle i ulje i oderu me finansijski ovde u Sloveniji :huh:. (gde za dobar dan uzmu 25E +sajle + ruke + ulje , nema šanse da bude manje od 300E , samo +)

Hvala !

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo obrati pažnju i ne brini. Pazi samo da pod visokim obrtajima ne ubaciš u prvu umesto u treću i pritiskaju kvačilo baš do kraja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Već sam negde pisao. Nisu sajle već birač brzina na samom menjaču. Tamo gde se kače sajle. Osovina nakupi prljavštinu i prašinu i zeza. Kroz osovinu je brezon koji treba otkačiti, očistiti i brezon i cilindar i onda ide kao po loju.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/8/2017 at 6:50 PM, srdjos said:

Sajle su problem.

Ja sam isto mislio da je ulje u menjaču problem i menjao ga i posle toga je opet bilo isto. Tako da ne bacaj pare na ulje

Imas nekoliko tema na forumu gde smo pričali o ovoj problematici i zašto nastaje.

Zamena ulja u menjacu spada u odrzavanje auta i nije tacno da je to bacanje para

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/24/2018 at 8:20 PM, Goksi1980 said:

Zamena ulja u menjacu spada u odrzavanje auta i nije tacno da je to bacanje para

kolega, procitaj temu da bi ustedeo pare... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jbg. Je li problem rešen, kako je rešen?
Naravno da sva maziva treba menjati ali, u par meni poznatih slučajeva, nisu ona bila problem već ono što sam napisao i lično radio.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/13/2018 at 7:58 PM, vicent said:

Već sam negde pisao. Nisu sajle već birač brzina na samom menjaču. Tamo gde se kače sajle. Osovina nakupi prljavštinu i prašinu i zeza. Kroz osovinu je brezon koji treba otkačiti, očistiti i brezon i cilindar i onda ide kao po loju.
 

Čini mi se da imam upravo taj problem.. možeš li mi ti (ili tko god) otprilike preko fotografije objasniti na što si mislio točno , i što moram odšarafiti? 

 

Btw; je li normalno da kraj sajle visi ovako, tj. guma? 

 

I da, mjenjač mi ima lufta, pa zna udarat malo prilikom dodavanja gasa. 

 

Hvala. 

Screenshot_20201112_230908_com.huawei.himovie.overseas.jpg

Edited by Onin

Share this post


Link to post
Share on other sites

IMG_20201118_111943.thumb.jpg.be6a975922bd1cf2656bdd347a0fc67b.jpgNarandžaNste :D strelice kažu gde treba podmazati.

Plava pokazuje na jabučicu koja može dobiti luft.

Menjač ne sme da udara nigde i to je znak da je nosač kaput.

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Mijailović P. said:

IMG_20201118_111943.thumb.jpg.be6a975922bd1cf2656bdd347a0fc67b.jpgNarandžaNste :D strelice kažu gde treba podmazati.

Plava pokazuje na jabučicu koja može dobiti luft.

Menjač ne sme da udara nigde i to je znak da je nosač kaput.

Okej, to sam već bio podmazao, ali WD-om našpricao. 

 

Malu razliku osjetim.. možda bolje mast? Neka preporuka masti? 

 

Što se tiče plave strelice, to izgleda okej? 

 

Zamijenio sam donji nosac i nosac getribe. Jako mala promjena. 

 

Ostaje mi još onaj suvozacki za promjeniti, ali čisto sumnjam da će pomoći. 

Edited by Onin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mast bilo koju. Ja preferiram "belu". :D

Sad kontam da palica/poluga menjača u kabini šeta...

Poznati problem sa ovim M32 menjačem.

Preventivno zameniti ulje u menjaču uz neki aditiv.

Ima na temi o uljima detaljno...

Sipati (200-300)dl preko preporučenog.

Taj desni/suvozački nosač motora takođe utiče na hod menjača. Manje nego reket ali utiče.

 

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/18/2020 at 12:22 PM, Mijailović P. said:

Mast bilo koju. Ja preferiram "belu". :D

Sad kontam da palica/poluga menjača u kabini šeta...

Poznati problem sa ovim M32 menjačem.

Preventivno zameniti ulje u menjaču uz neki aditiv.

Ima na temi o uljima detaljno...

Sipati (200-300)dl preko preporučenog.

Taj desni/suvozački nosač motora takođe utiče na hod menjača. Manje nego reket ali utiče.

 

Da, mjenjač šeta dok je u brzini, tj. napinje se naprijed-nazad kako dodajem gas. Pogotovo u 1, 2 brzini, te manjim obrtajima. 

 

Također, teško mi ulazi ponekad u drugu brzinu, što ovisi o mnogo faktora; zagrijanosti motora, uzbrdo-nizbrdo, broj okretaja(?).

 

Uglavnom, nije tečno, fino. 

 

Eh sad, da li su sajle, mjenjač, nosači..

On 11/18/2020 at 12:56 PM, MS PK said:

Ako je M32 tesko da moze vise da se podmaze :D

To bi značilo? Da je u banani i da se pomirim? :X :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/18/2020 at 11:34 PM, MS PK said:

Koju motorizaciju imas u tom gp? 1.9 6brzina?

1.3 multijet, 90 hp, 6 brzina, 2008 god. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tko god sa sličnim simptomima navedenim u mojim gornjim postovima? 

 

Da li ova klimava jabučica(guma) na kraju sajle, na shifteru, može imati veliki utjecaj? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Onin

Vidi druže ovako.

Menjač je "načet". Nije u stadijumu za hitni remont ali bi mu pomoglo preventivno.

To što se mrda palica je znak da je ležaj riknavela. Nsjčešće krajnji ležaj na snopu...

Ima tutorijala na Youtttuuituuu...

Sinhro druge brzine takođe u problemu.

Neko je navlačio auto u prvoj pa žestoko šaltao u drugu i tako načeo sinhron.

Ts jabučica samo pojačava efekat težeg šaltanja u drugu brzinu jer je luft veliki i bilo bi dobro zameniti je.

Ponavljam, sipati novo ulje malo preko preporuke i na prvi ozbiljniji simptom pothitno uraditi remont ili zamenu menjača.

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, Mijailović P. said:

@Onin

Vidi druže ovako.

Menjač je "načet". Nije u stadijumu za hitni remont ali bi mu pomoglo preventivno.

To što se mrda palica je znak da je ležaj riknavela. Nsjčešće krajnji ležaj na snopu...

Ima tutorijala na Youtttuuituuu...

Sinhro druge brzine takođe u problemu.

Neko je navlačio auto u prvoj pa žestoko šaltao u drugu i tako načeo sinhron.

Ts jabučica samo pojačava efekat težeg šaltanja u drugu brzinu jer je luft veliki i bilo bi dobro zameniti je.

Ponavljam, sipati novo ulje malo preko preporuke i na prvi ozbiljniji simptom pothitno uraditi remont ili zamenu menjača.

Zahvaljujem na odgovoru. 

 

Pazi ovo; ako su mi visoki obrtaji, npr. 2300, onda mi skoro svaki put klizne u brzinu.. ako je ispod toga, onda osjetim "težinu, nelagodu" u menjaču kod svake brzine, pogotovo druge i treće. Ne klizi lijepo. 

 

Jel se može jabučicu nekako fiksirati, podignuti gore, da ne pleše, a da ne mjenjam cijelu sajlu?

 

Vidio sam da neke šarafe zakucaju, da se podigne, ali nije mi to baš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...