Jump to content
FAS Euroauto Goran
stratowar

Grande Punto 1.9 MJet/1.3 MJet - menjač kao skamenjen / menjač se zakoči na niskoj temperaturi

Recommended Posts

Pozdrav ljudi.

Sinoć sam seo u kola i pošto sam ih ostavio ugašena u prvoj brzini, pokušao sam da izbacim menjač iz brzine i da ih upalim, ali on jednostavno ne mrda. Stoji u prvoj kao da je zacementiran. Upalio sam ga, vozio dva ćoška i odjednom sam uspeo da ubacim u drugu (jako teško), pa u treću nekako. Posle je sve lakše i lakše bilo menjati brzine. Međutim, kad sam ga ponovo parkirao i posle par sati pokušao da ga upalim, ista priča. Menjač neće ni da mrdne. Jel zna neko šta je u pitanju? Da nije nešto povezano sa hladnoćom, pošto je u NS-u već dva dana ispod nule?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gusto ulje. Mora malo u početku da ide teže kada je ovako minus, ali ne sme totalno da onemogući menjanje brzina. Možda ga ima premalo, pa zato dodatno zeza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!

Imas vode u menjacu! To je veoma mala kolicina koja nastane kondenziranjem usled kratkih voznji!

Jedini lek je da promenis ulje ili da se pomiris sa tim dok ne dodju malo topliji dani!

Ovo govorim iz licnog iskustva sa dva automobila!

Meni je cak znao u zatvorenoj garazi da zaledi, zurim na posao a menjac "zavaren", gurao i udarao rucicu puno puta silom i jedva uspem da je pokrenem sva sreca nisam nikada nista slomio!

Na leto kada sam menjao ulje nasuo ga u staklene flase da vidim dole koliko ima vode ali ono veoma malo!!! Na 2 litre malo vise od pola deca! E sad da lije ono u medjuvremenu malo isparilo ili? Nije bitno u svakom slucaju je voda u pitanju!

Kada parkiras ostavi auto tako da mozes krenuti bez menjaca(ostavi ga u prvoj) ili sacekaj 15 ak minuta da se menjac malo ugreje (otopi) od temperature motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo nije povezano samo sa gustim uljem, verovatno imaš negde leda u sajlama ili nekom sklopu.

Normalno je da na debelom minusu menjač malo teže upada u brzine, ali ne i da se zaledi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto sam napisao, Na dnu menjaca se zaledi voda!

Jednom sam brenerom na Zastavi odledjivao menjac, 15 sekundi u pravo mesto i klizi ko podmazan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala vam svima na brzim odgovorima. Sutra idem do majstora i nadam se da je ulje, jer ako su sajle, to je jos jedan veliki trosak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto sam napisao, Na dnu menjaca se zaledi voda!

Jednom sam brenerom na Zastavi odledjivao menjac, 15 sekundi u pravo mesto i klizi ko podmazan!

Imao si sreće što čudo nisi napravio sa tim brenerom! :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

imam Fiat Ideu i imam isti problem

Nije problem u ulju jer sam ga menjao pre neki dan, problem je u sajlama koje prebacuju brzine.

Ima dve sajle, jedna za napred nazad, druga za levo desno

Unutra je usla voda koja zamrzne na minusu, kako se motor zagreje, tako se i led u sajlama otopi i ide lakše

To ces morati zameniti ili nekako srediti.

Ovde mozes videti kako to izgleda

naread.jpg

Još jedno "genijalno" rešenje iz fabrike za kresanje troškova a nama vlasnicima za nabijanje muke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko moze da mi kaze gde se proverava koliko ima ulje u menjacu ja bih moje da zamenim posto ne znam da li ga je iko menjao do sada? I ako znate koje bi ulje tu bilo pogodno sipati!

Edited by nikola0034

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari ja imam sledeci problem,u prvu od deset pokusaja u voznji uci ce lepo 7 puta a ostala tri puta moram da pokusavam na sve nacine da ga ubacim u brzinu.Do pre nedelju dana sam imao veliki problem  i sa drugom i petom,druga mi je takodje mnogo tesko ulazila u brzinu a peta se nalazila izmedju trece i pete brzine pa sam morao da nisanim da bih ubacio u petu ali mi je drug to nastelovao i sad u sve brzine ubacujem lagano osim druge koja malo teze ulazi ali to je ok dok prva mi je katastrofa jer se rucica zaglavi negde na pola u brzini nece lepo da udje u prvu brzinu vec negde na pola kao da ima neku smetnju.

Da li je mozda neko imao ovaj problem?Drug mi je rekao da je ulje uredu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vjerovatno ces morati da promijenis set kvacila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jok bre.Kakvo crno otvaranje.Odes kod boban sajle u bg i uradi ti nove po uzorku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam u garaži kanal i silazio milion puta i svašta nešto zagledao al to eto nikad nisam pa sam sada malo začuđen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoce bužir od sajle da se odvoji pa ne ide sajla dovoljno u pravcu gde treba . Uvek na nekom kraju kod osoguraca . Ili do menjaca ili u kabini . dovoljno je da neko salra birac a vi pratite sta se desava na krajevima.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jer gp nema poluge menjača? Sada prvi put čujem da ima sajle..

Sajlu tako mi rekao majstor i ona se steluje.

A zasto mislite da je sajla?

Edited by dockiljone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa vidi nemaš tu mnogo opcija. Ili je sajla ili menjač ili cilindar kvačila. Kontam da je najbezbolnije sajla ukoliko ima samo jednu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...