Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Peugeot (ne)će se takmičiti na 24 sata Le Mana

Recommended Posts

peugeot%20le%20mans.jpg
 

Peugeot je trenutno drugi najveći proizvođač automobila u Evropi. Kako bi i dalje rastao u ovim kriznim vremenima rukovodstvo brenda je donelo niz mera koje će smanjiti troškove unutar firme. Jedna od nepopularnih mera je smanjenje radnih mesta, njih čak 6.000, a druga je gašenje Le Man projekta.

Peugeot je na trci 24 sata Le Mana bio jedan od vodećih, konstantno se držeći u vrhu ovog legendarnog takmičenja. Ipak, nije samo legendarna trka na francuskoj stazi mesto gde se takmičio Peugeotov tim koji od 2007. nastupa u prototipu 908. Međunarodni Le Man kup, Azijski Le Man i niz drugih trka izdržljivosti ostaju bez jednog od najozbiljnijih takmičara.

Peugeot je odlučio da ukine svoja nastojanja na ovom polju i to odmah. U vreme kada ni jednom proizvođaču automobila nije lako Francuzi su se odlučili da žrtvuju svoje trofejno odelenje kako bi uštedeli nešto novca. Sada kada Peugeot više nije u trci za titulu Audi neće imati problema da osvoji osmo od poslednjih devet izdanja ove trke. Jednu mu je naime 2009. preoteo upravo Peugeot.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot razmišlja o povratku u Le Man

 

peugeot%20lemans.jpg

 

Peugeot je trku 24 sata Le Mana osvojio tri puta, ali 2012. su prestali da se takmiče zbog prevelikih troškova. Sada Francuzi ozbiljno razmišljaju o povratku jer je nakon odlaska Audija prošle godine trka ostala samo na Porscheu i Toyoti. ''Uvek smo govorili da ćemo se vratiti ako se ispune tri uslova. Prvi, kompanija mora da zarađuje novac; drugi, moramo pobediti na dakarskom reliju; treći, cena takmičenja ne sme da bude veća od 200 miliona evra'' - rekao je šef Peugeota Jean-Philippe Imparato. Prva dva uslova su ispunjena, ali treći još nije. Međutim, u Peugeotu su optimistični u uverenju da i ta ''sitnica'' s budžetom može da se reši.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot planira da se vrati na Le Man

 

198165-Peugeot le mans.jpg

 

Kako prenosi Sport Klub, Peugeot planira da se vrati na trku 24 časa Le Mana sa novim hiperautomobilom koji bi bio spreman za trku 2022. godine. Francuska kompanija je u sredu saopštila da ima plan da se vrati u Svetski šampionat izdržljivosti u 2022. ili 2023. godini, a takođe je najvažnija vest i da želi da se vrati na legendarnu trku u Le Manu. Tu trku je Pežo čak tri puta osvajao.

''Uzbuđen sam zbog budućnosti i zbog toga što ćemo da izazovemo svoja umeća i svoju strast u ovom projektu. To je novi izazov i znam da će naši stručnjaci još jednom pokazati svoju volju za pobedom. Oni imaju dugačko iskustvo u najboljim FIA šampionatima i glad za uspehom'', rekao je direktor Peugeot-a Pežoa Džan Mark Fino. Peugeot je poslednji put bio na Le Manu između 2007. i 2011. godine sa dizelašem 908, a 2009. godine je taj automobil slavio. Kasnije je Peugeot razvijao hibridnu verziju autombila, ali su otkazali projekat pred prvu sezonu Svetskog šampionata u izdrljivosti koji je pokrenut 2012. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot za Le Man

 

198904-peugeot le man.jpg

 

Još od prošlog meseca je poznato da Peugeot planira da se vrati na trku 24 časa Le Mana sa novim hiperautomobilom koji će biti spreman za trku 2022. godine. Francuska kompanija je saopštila da ima plan da se vrati u Svetski šampionat izdržljivosti, i to sa švajcarskim Rebellion Racing timom, a takođe je najvažnija vest i da želi da se vrati na legendarnu trku u Le Manu. Tu trku je Peugeot čak tri puta osvajao.

 

''Uzbuđen sam zbog budućnsosti i zbog toga što ćemo da izazovemo svoja umeća i svoju strast u ovom projektu. To je novi izazov i znam da će naši stručnjaci još jednom pokazati svoju volju za pobedom. Oni imaju dugačko iskustvo u najboljim FIA šampionatima i glad za uspehom'', rekao je direktor Peugeot-a Džan Mark Fino. Peugeot je poslednji put bio na Le Manu između 2007. i 2011. godine sa dizelašem 908, a 2009. je taj automobil slavio. Kasnije je Peugeot razvijao hibridnu verziju autombila, ali su otkazali projekat pred prvu sezonu Svetskog šampionata u izdržljivosti koji je pokrenut 2012. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot se vraća u Le Man 2022. godine

 

206988-peugeot lemans.jpg

 

Peugeot Sport je saopštio da će 2022. godine u saradnji sa Totalom ponovo učestvovati na trci izdržljivosti u Le Manu. Najavljen je Le Mans Hypercar Prototype, a saopštenje prati i video nazvan ''Back to Le Mans''. Njihov Le Mans Hypercar Prototype je u crnoj boji i sa svetlo zelenim detaljima, a radi se o hibridnom vozilu sa 670KS, pogonom na sva četiri točka i minimalnom težinom od 1.030 kg:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot Le Mans Hypercar Prototype

 

206988-peugeot lemans.jpg

 

Peugeot Sport je u septembru saopštio da će 2022. godine u saradnji sa Totalom ponovo učestvovati na trci izdržljivosti u Le Manu. Tada je najavljen je Le Mans Hypercar Prototype, a sada su saopšteni neki novi detalji. Njihov Le Mans Hypercar Prototype je u crnoj boji i sa svetlo zelenim detaljima, a radi se o hibridnom vozilu sa 2.6 V6 Bi-Tubo motorom i elektromotorom, 680KS, 900V baterijom, 7-stepenom transmisijom, pogonom na sva četiri točka i minimalnom težinom od 1.030 kg.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 9X8

 

Peugeot 9X8 05.jpg

 

Peugeot je otkrio detalje o novom 9X8, svom najnovijem hiperhiperautomobilu, koji će debitovati u FIA Svetskom šampionati u izdržljivosti (WEC) u 2022. godini. Sa hibridnom tehnologijom i sa pogonom na sve točkove, 9X8 pokazuje Peugeotovu ''Neo-Performance'' strategiju koja kombinuje tehnologiju i sportski karakter u Peugeotovim drumskim i trkačkim automobilima. Hiperautomobil je proizvod najnovijeg rada između Peugeot Sporta i Peugeot Designa, najavljujući novu eru u trkama i novu eru u dizajnu trkačkih automobila.

 

Peugeo 9X8 04.jpg

 

Peugeot 9X8 - najnoviji Peugeotov takmičar u trkama izdržljivosti - direktni je naslednik Peugeota 905, pobednika 24 sata Le Mana 1992. i 1993. godine, kao i Peugeota 908, koji je pobedio u kultnoj trci 2009. Novi trkački automobil je spreman da nastavi Peugeotovu uspešnu istoriju u vrhunskom moto-sportu.

 

Peugeot 9X8 03.jpg

 

9X8 je projekat koji ističe Peugeotovu viziju ''Neo-Performance'' koja se bazira na kombinovanju vrhunskog sportskog pedigrea sa stilskom izuzetnošću, efikasnošću i tehnološkom stručnošću koja se može preneti na Peugeotove drumske automobile.

 

Peugeot 9X8 02.jpg

 

Peugeotovi dizajnerski i inženjerski timovi su radili u saradnji sa trkačkim odeljenjem Peugeot Sport na istraživanju novih aerodinamičnih rešenja i stilskih ideja da bi stvorili potpuno originalan trkački automobil. Dizajn i aerodinamika Peugeota 9X8 su razvijeni pod odgovornošću tehničkog direktora Peugeot Sport Oliviera Jansonniea i dizajnerskog tima koji predvodi direktor Peugeot dizajna Matthias Hossann. Veća fleksibilnost, dozvoljena novim sportskim tehničkim pravilima u pogledu aerodinamike, omogućava nova razmišljanja koja favorizuju pojavu inovativnih automobila, omogućavajući nove kreativne procese i odvajanje od ustaljenih procedura za proizvodnju hiperautomobila za potpuno novu eru.

 

Peugeot 9X8 01.jpg

 

Ime Peugeot 9X8 je inspirisano kombinacijom nasleđa brenda u moto-sportu i vizije za budućnost.

''9'' nastavlja seriju koju je Peugeot koristio na svojim prethodnim trkačkim automobilima, Peugeot 905 (koji se takmičio od 1990. do 1993.) i 908 (2007. do 2011.), koji su postali ikone.

''X'' se odnosi na tehnologiju pogona na sva četiri točka i hibridni pogonski sklop, koji oličavaju strategiju elektrifikacije brenda u svetu automobilskih trka. Peugeot će do 2025. godine ponuditi potpuno elektrifikovanu varijantu u svom asortimanu putničkih i kombi vozila.

''8'' je uobičajen za sva Peugeotova trenutna imena modela, od 208 i 2008 do 308, 3008, 5008 i, naravno, 508. Na poslednjem su radili isti inženjeri i dizajneri koji rade na trenutnom projektu hiperautomobila, da bi stvorili Peugeotovog prvi Peugeot Sport Engineered model.

 

Dva Peugeota 9X8 će se takmičiti u FIA Svetskom šampionatu u izdržljivosti 2022. godine.

Potpisi prednjeg i zadnjeg osvetljenja 9X8, koji su u obliku tri poteza poput kandži, poznati su Peugeotovi zaštitni znakovi, dok se novi logo marke nalazi na prednjoj i bočnim stranama automobila. Selenium Grey i kontrastni Kryptonite acid green/yellow detalji su istaknuti na telu i u unutrašnjosti kokpita. Dizajn točkova doprinosi uravnoteženim linijama oštro strukturisanih bokova, dok krilni otvori otvaraju gornji deo guma, a savršeno integrisani retrovizori doprinose aerodinamičnosti automobila. Direktor dizajna Peugeota, Matthias Hossann, navodi: ''Unutra smo želeli posebnan pristup kabini koja je do sada imala tendenciju da bude čisto funkcionalan i nerazgovetan aspekt trkačkih automobila, bez ikakvog identiteta marke. Kombinacija naše šeme boja i Peugeotove unutrašnjosti i-Cockpit stilski potpis su pružili pokpitu 9X8 prepoznatljiv osećaj i odmah ga učinili prepoznatljivim kao Peugeot.''

 

Izvršna direktorka Peugeota, Linda Jackson, navodi: ''Znam timove u Peugeot Designu i Peugeot Sportu i oni uvek naprave kvalitetan, inovativan rad, ali moram priznati da me je 9X8 oduševio. Jednostavno je veličanstven. Način na koji je inovativne, lepršave linije odišu tako snažnim identitetom brenda''. Fino klesani detalji dizajna zadnjeg dela Peugeota 9X8 uključuju širok ''nismo želeli zadnje krilo'' iznad širokog difuzora. Zadnja krila su prvi put su viđena u Le Manu na Chaparralu 2F koji se takmičio 1967. godine. Inovativni zadnji deo 9X8 potiče od istraživanja koje je sproveo inženjerski tim Peugeot Sporta dok su radili na tome da osiguraju da model bude što aerodinamičniji, a da istovremeno zadrži privlačan stil.

 

Od najave u septembru 2020. godine koja se tiče ulaska Peugeota u novu ''Le Mans Hypercar'' klasu, fabrika u Versaju, blizu Pariza, neumorno radi na 9X8. Kao što je planirano, 2.6 bi-turbo V6 motor sa 680KS (smeštren pozadi), deo pogonskog sklopa Peugeot HYBRID4 500kW, nagomilava kilometražu od aprila. U međuvremenu, motor-generator jedinica od 200 kW (smešten napred), sedmostepeni sekvencijalni menjač i baterija su u procesu montaže, u skladu sa rasporedom validacije ispitivanja. Pored svoje aerodinamičke, mehaničke i elektronske efikasnosti, novi automobil će poslužiti da pokaže Peugeovo opsežno inženjersko znanje u svetu trka izdržljivosti. 24 sata Le Mana, notorno je zahtevan događaj, a sa automobilima koji prelaze preko 3.300 milja (više od 5.300 km) približavaju se kilometraži viđenoj u punoj sezoni Formule 1.

 

Tehnički detalji:

  • Klasa: Le Mans Hypercar (LMH)
  • Dužina: 5000mm
  • Širina: 2080mm
  • Visina: 1180mm
  • Međuosovinsko rastojanje: 3045mm
  • Pogon: Peugeot HYBRID4 500KW (4x4)
  • 500kW (680KS), 2.6L twin-turbo, V6 benzinac (smešten pozadi) + sedmostepeni sekvencijalni menjač
  • 200kW električni motor-generator

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trkački Peugeot 9X8

 

224977-peugeot 9x8 02.jpg

 

Peugeotov trkački automobil 9X8 neobičnog stila će svoj dugo očekivani debi imati na takmičenju u Monci u julu. Tim Peugeot TotalEnergies je predstavio konačnu verziju hibrida 9X8 uoči njegovog učešća u četvrtoj rundi Svetskog šampionata izdržljivosti 2022, trci 6 sati Monce, 10. jula.

 

9X8 će se takođe takmičiti na 24 sata Le Mana 2023. - godinu dana kasnije nego što je prvobitno planirano - što Peugeot opisuje kao ''krunski trenutak novog zlatnog doba trka izdržljivosti'', sa novim trkačkim automobilima koji se pridržavaju novog Le Mans Hybrid (LMH) ili Le Mans Daytona Hybrid (LMdH) propisa. 9X8 je prvi Peugeotov vrhunski fabrički trkački automobil otkako je 2011. učestvovao na 24 sata Le Mana sa 908 HDi FAP. U početku će konkurisati Toyoti TS010 i Scuderia Cameron Glickenhaus SCG007 u svojoj klasi, ali Aston Martin, Ferrari i Lamborghini rade na modelima za 2023. i 2024. godinu.

 

peugeot 9x8 01.jpg

 

Takođe efikasno služi kao halo model za novu liniju elektrifikovanih sportskih drumskih automobila koje razvija odeljenje Peugeot Sport Engineered. ''Kao izlog za Peugeotovu tehnološku ekspertizu u oblasti hibridizacije i elektrifikacije - oba ključna elementa strategije energetske tranzicije brenda - naglašava posvećenost kompanije izvrsnosti kako u svojim konkurentskim nastojanjima tako i svojim klijentima'', navodi kompanija. Sivo-zeleni eksterijer je očigledna veza sa prvim od ovih drumskih automobila, Peugeot 508 PSE, a kompanija obećava da su na horizontu slični koncipirani sportski hibridi.

 

Uparujući 2.6 V6 sa dva turbo punjača sa električnim motorom na prednjoj osovini, trkački automobil sa pogonom na sva četiri točka ima kombinovanu snagu od 670KS - maksimum dozvoljen u novoj WEC-ovoj klasi hiperautomobila. Uprkos svom hibridnom pogonskom sistemu, rezervoaru za gorivo od 90 litara (koji će sadržati TotalEnergiesovo ''100% obnovljivo'' sintetičko gorivo u trkama) i dužini od 4.995 mm, 9X8 ima samo 1.030 kg. Dizajn je tek malo promenjen u poređenju sa prototipom 9X8 otkrivenim prošle godine. Takođe nastavlja da ide bez zadnjeg krila - neobično za trkačka vozila izdržljivosti takve vrste. ''Mnogi su spekulisali da bi se nedostatak zadnjeg krila pokazao neizvodljivim u stvarnosti'', kaže Peugeot, ali testovi na stazi u poslednjih nekoliko meseci su dovoljno dokazali da 9X8 može da radi sposobno i bez njega.

 

Izvršna direktorka Peugeota Linda Džekson kažre: ''Peugeotovo učešće na FIA Svetskom šampionatu izdržljivosti je dodatni dokaz genijalnosti brenda i dugogodišnje strasti prema motosportu. Takođe će igrati ulogu u suštinskom transferu tehnologije sa trkačke staze na naša drumska vozila, posebno u oblasti elektrifikacije. Da bi ilustrovao koliko smo ozbiljni u pogledu energetske tranzicije, Peugeot se obavezao da će elektrifikovati čitavu svoju paletu modela do 2024. Štaviše, ako želimo da postignemo svoj cilj da budemo samo električni u Evropi do 2030. godine, znamo da moramo da se istaknemo u ovom domenu, a trke su ključne za ovaj cilj. Čak i pre nego što Peugeot 9X8 debituje u trci, inženjeri programa su već preneli njegov hibridni sistem na jedan od naših drumskih automobila - Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 9X8

 

2.6 twin-turbo V6 motor od 707KS koji pokreće zadnju osovinu i električni sistem od 272KS (ukupno 979KS) na prednjoj osovini razvilo je Peugeot Sport odeljenje u Satoriju u Francuskoj, pod odgovornošću tehničkog direktora Olivijea Jansonniea i menadžera pogonskog sklopa Fransoa Kudrena.

Peugeot 9X8, hibridni hiperautomobil sa pogonom na 4 točka, imaće svoj trkački debi na trci 6 sati Monce 10. jula.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Peugeot 9X8

 

Potpuno je završen, a zadnjeg velikog spojlera i dalje nema - al' zato ima 2.6 V6 i hibridni sistem uz pogon na svim točkovima za ukupno 680KS i jedva preko 1.000 kilograma težine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...