Jump to content
FAS Goran
batakolestb

Punto Classic 1.2 8v - trza kad se pusti gas / problemi sa snagom

Recommended Posts

Kod mene na poslu ima par kolega sa ugrađenim gasom u fiat punto classic, jedan fabrički a troje naknadno ugrađen kod različitih majstora i jedan od njih ima problem da mu auto jako trza kad se pusti gas ,npr. na nizbrdici, to je vise izrazeno dok je hladan ali čak i kad se zagreje se oseća, nešto manje.
Ugrađen ACStag 4, tomaseto iparivač, toro boca od 43l sa multiventilom, podešen da prebaci na plin na 30 stepeni.

Koliko sam video sve je lepo urađeno, pedantno, isparivač ispod nivoa hladnjaka,ispod akumulatora, rail blizu dizni, kratka creva do dizni, ne vide se kad se digne hauba. Auto je star 2.5 godine u dobrom stanju, malo prešao, sve ispravno, na benzinu nema tog trzanja.
Majstor mu je rekao da je to ili do lošeg gasa ili treba da prođe neko vreme da sve legne na svoje mesto jer je na plin presao samo oko 200km. Kolega koji ima fabrički plin na istom puntu nam je rekao da je i on imao sličan problem, naročito zimi pa su u servisu podesili prebacivanje na plin na 50 stepeni i posle toga je imao to trzanje samo dok se motor ne zagreje i to zimi a leti ga nije bilo, u servisu u garanciji su mu rekli da je to normalno dok se motor ne zagreje, što je izgleda tačno, ali ne bi smelo da se dešava posle toga.

Mog kolegu interesuje da li ta pojava moze nesto da šteti motoru i koji bi uzroci mogli da budu tog trzanja i kako to rešiti kako da pritisne majstora da reši problem.
Inače auto lepo radi na leru, dobro vuče, ima snage, nema knedlu kod davanja naglog gasa a prešao je 170km, sa 14l gasa sto znači i da je potrošnja oko 8l/100km što je po meni u redu za gradsku vožnju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je to normalno sad dok je ovo hladno vreme...I kod mene se to desava ujutru dok je hladan kad prebaci na plin zatrza kad se pusti gas al i posle kad se malo zagreje nema toga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus, nakon ugradnje gasa, kada se pređe prvih 1.000 ili beše 2.000 kilometara, ide se opet u servis da se našteluje gas još jednom, ima neko fino podešavanje...sećam se da sam čitao o tome na forumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam slican problem i pricao vec o tome, no da ponovim ukratko. Bese ugradjen neki jeftiniji uredjaj u tom fazonu (Autogas Italia, ako se dobro secam), auto stucao i ponekad se cak i gasio. Majstor tvrdio da nesto s autom nije u redu i slao me na milion nekih dijagnostika. Posle kad je video da je s puntom sve ok, poceo je da menja te plinske delove jedan po jedan (komp, isparivac, dizne, ...) ali ni to nije pomoglo. Posle 3-4 meseca tih akcija, meni puko film, reko majstoru da izvadi to napolje i ubaci najbolji koji postoji. Doplatio sam nekih 300-400e za brc plug`n`drive i od tad su svi problemi nestali.

Ono sto sam ja pokusao tad, a majstor sugerisao da treba, je ciscenje i reprogramiranje ler gasa, dijagnostika visokonaponskih delova na osiloskopu i menjanje svecica. Majstor je pokusao sa zamenom drugih dizni, pomeranje ventila na drugo mesto zbog duzine creva, zamena isparivaca i plinskog kompa i usput jedno 50ak korigovanja parametara laptopom, sto u mestu, sto u toku voznje.

Konkretno, moze milion stvari da zeza a moze da se desi da je sve ispravno al iz nekog razloga ta kombinacija plinskog uredjaja i ostalih delova, ne moze da radi kako treba na tom autu. Iako ima milion slucajeva da sve radi, iz nekog gremlinskog razloga na tom autu nece. Na to treba biti spreman a usput cuvati zivce i lovu za eventualnu ne-daj-boze zamenu uredjaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta vam je ljudi, nigde ni u kom slučaju to ne sme da se dešava. Mora da radi isto kao na benzin, čak i sa najjeftinijim Stag 200 kompom. Tu ili majstor nije dobro uradio (iako vama deluje da je lepo spakovano), ili nije dobro naštelovano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mom slucaju, problem je pokusalo da resi vise majstora pa na kraju cak i ovlasceni uvoznik i njegov servis. Svi su definitivno da lisve od sebe i na kraju samo slegali ramenima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene najviše zbunjuje punto sa fabrički ugrađenim plinom ,landirenco ,plug and drive, na ECU i isparivaču pise da je urađen baš za taj motor i evo već skoro 2 godine trza kad se pusti gas dok se ne zagreje, leti toga nema. On je više puta reklamirao u garantnom roku problem, prvo su digli temperaturu prebacivanja na 50 stepeni pa se trzanje naravno smanjilo ,pa su mu na kraju menjali dizne ali problem nije rešen do kraja, čim zahladni trza,dok ne postigne radnu temperaturu.Troši malo više benzina a manje plina ali sveukupno potrošnja je ok.Na kraju se pomirio sa tim evo već prešao više od 30000km, nikakvih drugih problema nije imao,auto stvarno lepo ide ,nema razlike u odnosu na benzin. U servisu u koji je išao čuo je od nekoliko vlasnika istih auta da svi imaju to trzanje dok je hladan ,neki manje neki više,neki ne obraćaju pažnju dok dobro ide i malo troši.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrički plin je redak isto kao prasići u Teheranu.

Ako je plin ugrađen u fabrici, znači da mora da ima sledeće predispozicije.

1) Obavezno punjenje na mestu gde se puni i benzin,

2) Skala pokazivača goriva pokazuje količinu benzina, ili plina, u zavisnosti koje se gorivo koristi.

Ima još toga, ali ovo je najočiglednije.

Ovi što kupuju Zuntiće sa "fabričkim" gasom takođe nemaju fabrički gas, već auto siđe sa trake i onda ga uhvate u ruke plinadžije koje isto rade što i bilo koji garažlija, samo to bude spakovano po nekom standardu koji važi u toj fabričkoj garaži koja ugrađuje plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konačno sam dobio pravi odgovor doduše na drugom forumu, suština je da auto na plin ne sme da trza ,secka, trese,da se oseća prelazak sa benzina na plin ako je dobro ugrađen, i pravilno podešen a i sam automobil ispravan.Isto tako može se grubo proveriti da li je pravilno naštelovan tako što se vozi sa konstantnim gasom na plin ,ocita se trenutna potrošnja na bordu pa se prebaci na benzin uz konstantan gas i bord mora da pokaže istu potrošnju uz korekciju od 0,5-0.8l gore ili dole .Ako je manja ili veća od toga pravac servis jer plin nije dobro podešen, isto tako ako secka trza varira obrtaje opet pravac servis.

Da bi ste bili sigurni da je problem sa plinom isključite ga na par dana, vozite samo na bezin pa ako nema ili nestanu problemi onda morate u servis za plin a ako ne onda kod mehaničara jer nije problem sa plinom.

Kolega sa fabričkim plinom će ipak morati u neki pravi servis koji će mu rešiti ono što nisu uspeliu ovlašćenom servisu, jedino me interesuje da li kolega sa novougrađenim plinom već sada posle pređenih tek oko 300km da odmah reklamira trzanje kod puštanja gasa kao inepravilan rad pri prelasku sa benzina na gas ili da sačeka servis na 1000km jer mu je majstor rekao upravo to navodno uređaj se kalibriše tokom tih 1000km. pa će možda te nepravilnosti pretati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konačno sam dobio pravi odgovor doduše na drugom forumu...

:whistle:

...nigde ni u kom slučaju to ne sme da se dešava. Mora da radi isto kao na benzin, čak i sa najjeftinijim Stag 200 kompom. Tu ili majstor nije dobro uradio (iako vama deluje da je lepo spakovano), ili nije dobro naštelovano.

Plus, nakon ugradnje gasa, kada se pređe prvih 1.000 ili beše 2.000 kilometara, ide se opet u servis da se našteluje gas još jednom...

A, ovo su odgovori sa tog drugog foruma :p :

suština je da auto na plin ne sme da trza ,secka, trese,da se oseća prelazak sa benzina na plin ako je dobro ugrađen, i pravilno podešen a i sam automobil ispravan.
da sačeka servis na 1000km jer mu je majstor rekao upravo to navodno uređaj se kalibriše tokom tih 1000km...

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nikakvih cimanja nisam imao od prvog dana a moguce je da je to lose ugradjeno fabricki (ne bi im bio prvi put ;)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam ja par pitanja u vezi plina sa ovim motorom da ne otvaram novu temu jel tacno da promer dizne treba da bude 1.8mm i pritisak na 1.18bara?Pitam ovo iz razloga sto meni kad je majstor ugradio ostavio je na 1.5mm a pritisam mislim da je povecao nesto malo i secam se jos da mu je ispisalo pri prvoj autokalibraciji lpg nozzle too small on je to samo tako ostavio i reko da je gotovo sa podesavanjem,meni se cini da sad stvarno dosta trosi plina sa 10L predjem jedva 80km.

Edited by Alexandar86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj sa fabričkim gasom ne može da se šteluje, znam 100%! Imam punta sa fabričkim gasom, nema pomeranja niti temperature, niti bilo čega drugog. To je pre do kvaliteta plina, tj.to je verovatno letnja varijanta plina. Takav plin prodaju NIS-ove pumpe on lošije isparava zimi. Provalio sam ih pre mesec, dva i to: ujutru, prvo paljenje, pustim automobil da se zagreje taman da podigne temperaturu da prebaci na gas, dam naglo gas i pustim naglo, punto se odmah ugasi. Sa plinom sipan na Eko ili na OMV-u se to ne dešava, ponekad sa Lukoilom. Provereno 100%!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, auto je 2011-to, 23000 km...Ugradjen Zavoli sistem i vozio se 10000 km na plinu bez ikakvih problema...

Na 19000 promenjene svecice i stavljene Denso Xu22EPR-U...Posle same zamene, kada je motor u leru, znao je da "zaigra", ali se nista nije odrazavalo na voznju i potrosnju...

Pri skidanju svecica, jedan kraj svecica je bio beo i majstor (za plin) je rekao da dodjem sa provozanih 1000 km na ponovnu proveru svecica kako bi video da li treba da "pojaca gas". Dosao sam posle 4000 km, jer majstor zbog nekih silnih razloga nije imao vremena za mene. Skinuo je prvu svecicu sa leva i rekao - teraj...Na njenom se kraju skuplja neka bela kao prasina, verovatno od goriva...I ok, resili smo.

Da napomenem da ni pre, ni tik posle pregleda nisam dosipao gorivo, niti plin i da sam kod majstora dosao na njegovu preporuku, a ne zbog problema...

 

I sutradan krece problem. Auto izgubi snagu, pocne da cima, bas neprijatno, pa jedno vreme sve ok, pa opet cima...Isto i na plinu i na benzinu. Posumnjam da je lose vracena svecica. Kod automehanicara od poverenja proveri se stanje, skine se i ponovo vrati svecica i kabl od svecice. Dve nedelje nista i onda kao kada vam na auto-putu dune vetar u lice, auto na trenutak izgubi snagu i opet sve po starom, na leru radi ravnomerno, kako na tng-u tako i na benzinu. Negde, nesto zeza. Pojacana je i potrosnja.

 

Sumnjam na tu elektriku, da li da ponovo menjam sve svecice i kablove...Ima li neki drugi nacin ili sistemom eliminacije? Komp nijednom nije odreagovao i pokazao gresku...

Sta raditi? Ko moze, neka pomogne...

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrati stare svećice pa isprati stanje. Burazer je na Fiat-u imao muke dok nije ugradio svećice koje fabrika kaže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stare (fabricke) su presle 19000km i zamenjene...Znam da mogu jos i to mi je bila ideja da ih ponovo vratim...

Provericu i na dijagnostici da li je zapamtio gresku...

... ali cu pre toga da ga izvucem na auto-put i probam da ga malo poteram u obrtaje...kolega mi kaze da je moguce da je ostecen kabal svecice, da vise ne prijanja lepo na "glavu" svecice i da dobro radi na leru i pod malim gasom, ali da ce se problem javiti na vecem gasu...

Za razliku, javljam sta je bilo i sta sam sve probao...

 

ps...Danas sam ga vozio do jaslica par km i sve ok, ni da stucne...Doduse, penzionerska voznja...Videcemo, na duze relacije.

Edited by pedjabj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da...kupljena na preporuku majstora za plin.On izvrsio zamene.

Sada sam dosao iz jaslica, i sada druga prica, auto stuca, jednom se i ugasio, skakuce kao na starim vozilima kada su platinska dugmad pojedena ili vlazni kablovi...

I pri odlasku i pri dolasku, vozen na plin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni to ipak "miriše" na problem sa gasnim diznama, odnosno drugar imao identične probleme skoro. Daj bože da grešim jer je to baš skupa igranka. :( Nisam razumeo da li se i na benzinu ponaša tako?

Ja sam inače tek pre par dana zamenio originalne svećice (posle 43.000 pređenih km), vozim takođe na gas od prvog dana i auto/Punto je isto 2011. godište. Nikakvih problema do sada, a svećice zamenjene čisto preventivno (i stare su bile dobre, nisu pravile probleme).

Tapatalk

Edited by Sasa_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

I na benzinu isti problemi, samo ne tako izrazeni...To me je majstor za plin odmah pitao...I rekao mi da vozim na benzin jedno vreme, pa ako i bude problema, odreagovace benzinski komp...Ali nista, cimanja je bilo, doduse manje, ali komp ne pali nista...ne izbacuje gresku...

Sada sam se vratio na plin...Ste se tice cene dizni, mislim da imam garanciju na zavoli jos godinu dana...tu sam valjda miran...

Ali neverovatno mi je da se cudno ponasa i da pocinju problemi dan posle pregleda svecice...Zato na to sumnjam...

Nasao sam radnju gde imaju alat za zamenu, pa cu danas pojuriti, a sutra da probam da zamenim svecice starim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto si uopšte menjao svećice na samo 19.000 km? Čak je i fabrička preporuka na 30.000, a neki ovlašćeni servisi ih menjaju tek na 45.000 km.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, pa evo da se javim i da napisem sve...Iskreno, najveca mana foruma (sto nije do samog foruma nego do clanova) je sto mnogi postave problem i dobiju sijaset odgovora, medju kojima i pravi, ali ne napisu na kraju, kako su resili problem...

Prvo sam kupio duboku gedoru 16-icu i dugacka kljesta sa zakrivljenim vrhom...Investicija oko 1600-1700 dinara, koja se na kraju pokazala kao prava.

Skinuo sam prvu svecicu sa leva, zamenio je starom koja je presla 19000 km, vozio malo i ustanovio da nista nisam dobio...

Sutradan sam u Top autu kupio kablove za svecice 2100 dinara, Bosch-ove, vratio novu svecicu, pritegao ostale, samo malo i zamenio sve kablove...

I auto je progledao...Nema cimanja, a prosecna potrosnja po bordu je sa 9.8, posle par km, skliznula na 9.2 sa tendencijom opadanja.

Mislim da sam resio problem.

 

Sto se tice zamene svecica na 19000km, plinadzija je insistirao na zameni svecica na svakih 20000 km.Kako nije neka investicija, ostacu na toj kilometrazi, ali od sada te stvari radim sam.Jeste pipavo, ali nema tog osecaja, kada posle izvrsene zamene, cepas ladno pivce, a motor kraj tebe prede...:-)

Momci, nemate pojma koliko mi je znacilo vase misljenje i ovom prilikom vam se zahvaljujem od srca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...