Jump to content
FAS Goran
batakolestb

Šta treba znati pre ugradnje uređaja za auto gas?

Recommended Posts

Imam punta classic 1.28v sa klimom istekla garancija, pa je došlo vreme za ugradnju auto gas uređaja. Tu dolazi do problema kod koga to uraditi jer ima puno uređaja i još više servisa za ugradnju kao i velike razlike u ceni.

Na osnovu pregleda svih auto foruma izabrao sam set za ugradnju ACStag+Tomasetto+toroidna boca i to kod distributera opreme u kompletu košta od 275-295 evra. Sada kako odabrati servis za ugradnju i na osnovu čega jer cene za komplet ugradnju idu od 350-650 evra pa ako set košta oko 300 evra onda je očito da za 350 evra je nemoguće dobiti original opremu i kvalitetnu istručnu ugradnju ali i 650 evra je ipak previše za to uz poštovanje znanja i stručnosti potrebne za to.

Voleo bih da za mnogobrojne vlasnike punta kojima ističe ili je istekla garancija nađemo najbolje i najpovoljnije rešenje za ugradnju što je po meni neka cifra od 400 do 500 evra uz valjanu garanciju i toliko bih i ja platio za set koji sam naveo. Sada je pitanje da li postoje servisi koji to rade kvalitetno i za ovu cenu jer mislim da bi mnogi bili zainteresovani zbog sve skupljeg benzina i vrlo brze otplate uloženog novca. Na našem forumu se pominju nekoliko majstora pa ne bi bilo loše da saznamo nešto više o njima jer je nemoguće da samo Dora i IvanT kvalitetno ugrađuju gas u automobile mora da ima i drugih dorih majstora koji su ipak povoljniji za ugradnju.

Ja sam skupio dosta detalja bitnih za pravilnu ugradnju pa ću ih podeliti sa ostalim forumašima ukoliko postoji intersovanje za to jer ako se to uradi loše može da bude velikih problema sa motorom.

Tema o iskustvima sa servisima po meni nije dovoljna već bi nam trebala i mišljenja stručnjaka ako takvih ima na forumu kao i iskustva onih koji su zadovoljni sa ugradnjom, kao i slika kako je to urađeno i šta je minimum korektne ugradnje auto gas uređaja jer mi se čini da je to i svrha ovakvih foruma, razmena iskustava da ne bi novi korisnici imali probleme ubuduće...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bato...samo da razjasnimo nešto... :thumbup:

Ako hoćeš iskustva ljudi sa majstorima koji se bave ugradnjom gasa, onda već imamo temu za to, pomenuo si je, pa bi ovo trebalo spojiti sa njom.

Ako hoćeš temu u kojoj bi ljudi pisali o iskustvima o samostalnoj ugradnji gasa u svoj automobil, onda daj da ovu temu tako i nazovemo. :thumbup:

Pomenuti majstori znaju svoj posao, ali naravno da nisu jedini ni u Beogradu, ni u Srbij koji znaju, ali su godinama imali neku vrstu monopola na jednom drugom forumu. Uređivali su forum i naravno da nije baš ostajalo sve što se napiše, tj. svi drugi koji bi se pomenuli po dobru, ili kritike napisane za njihov rad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo sam i ja hteo da to napišem, znači oni su nesporno dobri u svom poslu, ali u Srbiji ima više od 500 servisa za ugradnju auto gasa i mora da postoje još dobrih servisa i majstora koji rade za ipak manje para,znači 400-500evra, Jer svi znamo kakva je kriza i koliko nekom znači i 50evra a kamoli 150.Isto tako ne bi bilo loše da se urad foruma uključe i majstori koji prate rad foruma sa objašnjenima i slikama primera dobre i loše ugradnje.Ja već otprilike znam šta ću zahtevati od majstora kome poverim ugradnju pa možemo spojiti ovu temu sa iskustvima ljudi sa majstorima pa da tu temu malo ojačamo i proširimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam izgleda na preporuku nekih članova foruma već našao majstora za ugradnju po povoljnoj ceni, upravo se vraćam od njega i prisustvovao sam ugradnji baš u punta kao moj.Majstor je strpljivo odgovarao na sva moja pitanja,set kupuje u Unionkarić po ceni od 275evra, jako pedantno radi sve je na svom mestu nema gomile kablova koji vise,dizne se i nevide nisu na plastičnom poklopcu filtera,Ecu za gas montiran uspravno,čep za točenje pored čepa za benzin, boca od 42l sa multiventilom, kada je sve vratio na svoje mesto na prvi pogled se i nevidi da je ugrađen plin.nakon ugradnje i vožnje postaviću slike i svoje utiske kako se ponaša u vožnji,potrošnju i ostalo pa će možda nekom biti od koristi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala dopuna prethodnog posta jer još uvek nisam ugradio uređaj zbog jedne nedoumice vezane za mesto postavljanja isparivača u motornom prostoru.Prema našem pravilniku a i Nemačkom o ugradnji plina isparivač bi morao da bude ispod nivoa hladnjaka ili bar na nivou , a kod ovog majstora čini mi se da je iznad nivoa hladnjaka i da tečnost za grejanje isparivača uzima iz sistema malog hladnjaka za grejanje kabine što može da bude problem jer se vazdušni čepovi stvaraju na najvišoj tački sistema a to je upravo taja mali hladnjak što su mnogi imali problem da zbog tog čepa imaju slabije,loše grejanje u kabini.

Zbog istog razloga moguće je i slabije grejanje isparivača zimi, sami tim nepravilnog rada ,kasniji prelazak na plin pa i veća potrošnja zbog toga, pa me interesuje mišljenje iskusnijih članova foruma o ovom mogućem problemu.Pitao sam u servisu Rašić za to i oni su izričiti da isparivač mora niže od hladnjakai da se tečnost za hlađenje isparivač mora uzeti sa nekog od glavnih creva po mogućstvu iz malog kruga hlađenja, šta kažu drugi majstori za ugradnju. E da bilo bi lepo de neko od onih koji su zadovoljni ugradnjom postave i neku sliku motornog prostora da vidimo kako to izgleda

Share this post


Link to post
Share on other sites

SNC00276.jpg

Evo gde su meni postavili rasplinjac i da naravno problem se pojavio tek posle godinu i jace kad su se creva stvrdla. Sve sam super namestio ali nema sanse da izbacim sav vazduh iz sistema, uvek negde nesto ostane pa cu ovih dana da prosetam do nekog od vec poznatih pajstora. Ali i sa tim vazduhom grejanje je odlicno . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to je to majstora mrzelo da se zeza pa ugradio na najzgodnije mesto za njega ali jako visoko i otud problem sa vazdušnim čepovima.creva za rashladnu tečnost dugačka.Kod punta 1.2 8v nije isti raspored ali isparivač obično ide na suprotnu stranu i to ispod akumulatora tako da su creva mnogo kraća,isparivač se ne vidi kad se podigne hauba i niži je od hladnjaka što bi trebalo da je neko pravilo za nesmetan rad na duže staze.Za stvrdnuta creva izgleda da su majstori sa drugog foruma ipak u pravu ,jedan od njih ne koristi creva iz seta za ugradnju već kupuje italijanska ,ova su bugarska i brzo propadaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice polozaja ugradnje isparivaca na Puntu ide ili na mesto sa gornje slike ili ispred menjaca a ispod akumulatora. Na drugo ne moze. Razlog zbog kojeg savetujem ugradnju kod kompresora klime je iskljucivo iz bezbednosnih razloga. Drugo je blize prednjem kraju i podloznije ostecenjima. Tacno je da mogu da se pojave vazdusni cepovi, ali to samo u havarijskim slucajevima pojave vazduha u sistemu. Grejanje nije slabije ako se postavi kod kompresora, jer i u drugoj situaciji postavljanja isprarivaca voda se mora uzeti sa istog mesta. Sto se tice creva majstori uzimaju Mini kitove koji su jeftiniji u nabavci, dodaju svoja creva, cevi i materijal loseg kvaliteta da bi ostatak bio sto veci. U Maxi kitovima stizu creva i cevi koja su boljeg kvaliteta. Ovo boljeg kvaliteta govorim za italijanske uredjaje a ne za poljske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na koji nacin onda da izbacim vazduh iz sistema posto mi klasicna metoda ne uspeva, pokusao sam cak i sa upaljenim motorom ali uvek nesto ostane :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da i ja napisem moja saznanja nakon dve nedelje citanja foruma, obilaska nekoliko servisa,pregleda sajtova proizvodjaca opreme i pregledanja nekoliko automobila uradjenih u razlicitim servisima.

Ja sam se odlucio za ACStag 300+ ili ACStag 4 ECU a nikako ACStag 200 jer je taj u plasticnom kucistu i nije zadihtovan i otporan na vlagu a punto nema sus pleh pa je moguce da dodje do kvasenja i problema u radu inace je i on po svojim karakteristikama dobar za punta, tomaseto isparivac sa tomaseto euro multiventilom, valtek diznama, toro bocom od 43l turska,i po mogustvu da i ostali delovi budu italijanski ili bar iz setova koje prodaju uvoznici (npr. union karic).

Sto se tice ugradnje isparivac mora da bude ispod nivoa hladnjaka ili bar na nivou, vise majstora je za varijantu ugradnje ispod akumulatora, ECU mora da se postavi uspravno (tako pise na sajtu proizvodjaca) i da bude bar malo zasticen. Dizne se uvek postvljaju sto blize glavi motora na usisnoj grani a elektromagnetni ventili dizni sto blize diznama i ne na kucistu filtera vazduha kako neki rade ali i ne na karoseriji jer mogu da budu bucne.

Creva od el.ventila moraju da budu sto kraca i obavezno iste duzine jer ako nisu mogu da prave velike probleme. Dizne dolaze razbusena na 1,5mm a za punta se buse na 1,8 pa po najnovijim uputsvu cak i do 2mm. Nakon ugradnje uradi se autokalibracija i pocetno peglanje mapa i onda se nakon 1000km radi dodatno stelovanje i peglanje mapa, a utih 1000km bi trebalo voziti u svim rezimima rada motora tj. treba ga ponekad i zgaziti, a i voziti malo i na benzin,sto je cesto i dovoljno da sam ECU "nauci sve parametre.

Ako sam nesto pogresno napisao ispravite me a ovo bi moglo mnogima da pomogne prilikom izbora servisa za ugradnju. Mnogi majstori nece hteti da rade po vasim zeljama ali ima majstora koji vec ovako ili slicno montiraju pa se raspitajte. Ja sam dobio ponudu za ugradnju delova koje sam zeleo po prilicno povoljnoj ceni, sa tri godine pismene garancije samo da vidim da li rade bar priblizno onako kako ocekujem jer je vazna i urednost postavljenih instalacija i kablova , da nema gomile kablova koji vise na sve strane, creva koja prelaze preko vaznih delova motora i slicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da razjasnim. STAG 300 i STAG 4 i STAG 200 nisu isti ni u jednom pogledu, najmanje je rezlika u kućištu. Dizne se buše u zavisnosti od pritiska isparivača, i tu uvek postoji neko pravilo, ali ništa nije fiksno.

Opet, isparivač daje drugi pritisak na -5 i na +30, što opet utiče na mapu.

Tvoj punto ne vidi razliku između STAG 4 ili STAG 200, tj i jedan i drugi će raditi dobro ako se dobro ugradi.

E sad... što se više upustiš u materiju-lošije po tebe, jer ti ni jedan majstor neće biti dobar, i uvek ćeš naći manu, npr. dođe loša tura plina, i tebi skoči potrošnja za litar. Ti nećeš posumnjati na plin, nego na instalaciju.

2 ista auta nisu ista i ne ponašaju se isto, i dobar majstor će to uraditi dobro, a loš po šablonu, i to neće biti baš dobro (iako to tebi deluje možda dobro spakovano). Nekome je dovoljno 1.8 dizne, nekome 1.9, nekome 2.0.

Hoću reći... nije to materija koja se može savladati kompjuterski, čitajući postove (može donekle). Praksa i kefalo majstora su tu najbitniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bato svaka cast za temu, bas planiram i ja da ubacim plin u punta pa mi nije sve jedno ,zbog cene i kvaliteta ugradnje. Sad sam naucio nesto novo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasao sam majstora po preporuci vise kolega sa posla,svi su vrlo zadovoljni cenom i kvalitetom ali on radi nezvanicno,nema registrovan servis , da li je nekp ugradjivao plin kod takvih majstora i kakva su iskustva,cuo sam za servis u Resniku i

Edited by bata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Migun pa mi se slazemo u vecini stvari ,na sajtu prizvodjaca nema bitnih razlika izmedju stag200 i stag 4,a po onome sto pise procesor je isti razlikuju se samo softverski tako da je za punta stvarno svejedno koji ces ugraditi meni je samo zasmetalo plasticno,nezadihtovano kuciste koje lako moze da se nakvasi i da zeza, iskustvo jednog taksiste koji vozi punta.Na kraju sve je stvar poverenja u majstora pa ako iskreno odgovori na pitanja pedantno radi i postuje dogovor to je cesto vaznije od neke nazovi garancije koju ne mozes da ostvaris ,a na forumima je puno takvih iskustva.Znaci odes u servis,vidis kakav je kako se radi pa ako ti jos ljubazno odgovore na tvoja pitanja ,drze se dogovora onda mozes da se odlucis.Jos ako imas jaku preporuku od nekoga kome mozes da verujes onda je to to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stag 300 ima mnogo brži procesor i više funkcija obrađuje u jednom trenutku od Stag 200. Tu nema neke razlike ako se to ugradi na punto, ali ako se stavi na neki noviji auto sa motorom novije konstrukcije, onda je razlika značajna, i stag 200 tu nije ni kao varijanta preporučljiv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da pre ugradnje treba znati i da Fiat kaže da je potrošnja TNG-a 30% veća od potrošnje benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo će zvučati kao da sam lud jer se ne slažem sa većinom, a i isto tako ne znači da nisam u pravu jer se ne služim logikom "kud svi Turci tu i ćelavi Mujo" i "lako babu na jeftin sapun navući"

Gas u kolima nikada

Potpisujem to sa svojom diplomom za mehaničara za gaso i pneumoenergetska postrojenja

Neću se dalje mešati u vaš post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...