Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Mercedes SL

Recommended Posts

AMG uzima novi Mercedes SL pod svoje

 

mercedes%20sl%202019.jpg

 

Naredna generacija Mercedes Benz SL modela biće napravljena od strane AMG odeljenja, kako bi mu se obezbedilo više sportskog duha i prateće snage. On će, prema izvorima iz ove kompanije, biti značajno drugačiji u odnosu na aktuelni model. Jedna od ključnih stvari u vezi sa njegovim razvojem je implementacija nove platforme koja je nazvala MSA (''modularen sportwagen architektur''). Razvijena je primenom MRA pristupa koji je debitovao u C-Klasi i može da podrži različita međuosovinska rastojanja. Zahvaljujući upotrebi aluminijuma i plastike ojačane karbonskim vlaknima, MSA platforma će pomoći novom SL rangu da zbaci značaju količinu težine. Osim toga, smatra se da novi model neće imati sklopivi aluminijumski krov, već će ga zameniti mek, nalik na onaj koji se može naći u kabrioletu S-Klase. To će doprineti dodatnom smanjenju težine, a mek krov će se na njemu naći prvi put od 2001. godine. Kada je reč o pogonima, rangu će biti dodat turbopunjeni 3.0-litarski redni šestocilindarski motor. AMG-jev twin-turbo 4.0-litarski V8 će nastaviti da pogoni SL500 i SL63, a i 6.0-litarski twin-turbo V12 iz SL65 verzije će biti zadržan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Väth Mercedes SL 65 AMG

 

158410-vath%201.jpg

 

Čak i kod automobila kakav je Mercedes SL 65 AMG ima mesta za pobpoljšanja. To misle i u tjuning kući Väth Automobiltechnik koji je za sajam tjunera u Esenu pripremio njegovu doteranu verziju.

 

158411-vath%2011.jpg

 

Paket je nazvan V65 i podrazumeva pojačanje 6.0 litarskog motora na 515 kW/700KS i 1148 Nm obrtnog momenta (mada je ograničen na 1000 Nm), pa najveća brzina iznosi 325 km/h.

 

158412-vath%20111.jpg

 

Tu su i modifikovano oslanjanje, sportski izduvni sistem, kao i komplet 20-inčnih alu točkova sa gumama 265/30 ZR20 i 305/25 ZR20.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes Benz SL postaje četvorosed

 

mercedes%20sl%202019.jpg

 

Mercedes Benz SL sledeće generacije više neće imati samo dva sedišta. Kako bi se razlikovao od AMG GT kabrioleta, SL će naime postati četvorosed. Kada je Mercedes predstavio model GT malo ko je verovao i u kabrioletsku verziju sportskog automobila baš iz razloga da se ne preklapa sa SL-om. Ipak, nekoliko meseci kasnije kabriolet je stigao na tržište. Pred Mercedesovim dizajnerima i inženjerima sada stoji zadatak SL-a sledeće generacije, koji bi trebalo da privuče drugačije kupce od GT kabrioleta. Novi SL će sigurno porasti u dimenzijama zbog dodatna dva sedišta, a govori se da bi mogao da bude ponuđen i sa pogonom na sva četiri točka, mada je verovatnije da će zadržati zadnji pogon. U salone novi SL stiže 2020., a najsnažnija varijanta SL65 dobiće 6.0 litarski V12 twin-turbo motor sa 600KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledeći Mercedes SL na platformi modela AMG GT

 

mercedes%20sl%205.jpg

 

Mercedes AMG trenutno razvija sedmu generaciju modela SL, a po svemu sudeći ovaj novitet će imati puno toga zajedničkog s modelom GT Roadster, uključujući i platneni sklopivi krov. Razlog za ovo povezivanje je naravno finansijske prirode što je potrebno posebno kada se u obzir uzme činjenica da SL nije među najprodavanijim Mercedesovim modelima. Dakle, ušteda značajnih sredstava i ubrzanje razvojnog procesa će Mercedesu omogućiti lansiranje novog SL-a do 2019. Dalje, zahvaljujući GT-ovoj platformi i konstrukcijskim elementima od ugljeničnih vlakana i aluminijuma nova generacija SL-a će moći da pohvali značajno manjom masom od svog prethodnika. Slično je i sa oslanjanjem koje će biti prilagođeno SL-u, a veruje se da će kao opcija biti dostupno i vazdušno oslanjanje koje će ovom modelu omogućiti dodatni nivo udobnosti i komfora. Novi platneni krov će biti na nivou prethodnika kada je reč o izolaciji od buke, ali biće lakši i zauzimaće manje prostora u prtljažniku. Za sada nije poznato da li će se u novoj generaciji, zbog sve strožijih emisijskih standarda, naći i V12 verzije SL600 i SL65, ali neki izvori javljaju da će kupcima svakako biti ponuđene verzije pokretane sa bi-turbo 4.0 V8 i novim rednim 6-cilindričnim motorom. Na kraju dodajmo da bi SL mogao da dobije coupe verziju, ali je za sada rano da se govori o tome da li je coupe dobio zeleno svetlo za proizvodnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes SLC RedArt Edition i Mercedes SL designo Edition

 

Mercedes-SLC%201.jpg

 

Pre početka proleća u Evropi, Mercedes je pripreemio nove verzije svojih roadstera, i to SLC RedArt Edition i SL designo Edition.

Manji od ova dva modela, SLC RedArt Edition, dolazi u verzijama SLC 180, SLC 200, SLC 250 d, SLC 300 i SLC 43.

 

Mercedes-SLC%20111.jpg

 

Kao što mu i ime nagoveštava, SLC RedArt Edition se odlikuje brojim crvenim detaljima na eksterijeru i u enterijeru, između ostalog crvenim linijama na prednjem spojleru i zadnjem difuzoru, bočnim otvorima za vazduh...
 

Mercedes-SLC%201111.jpg

 

Za unutrašnjost su predviđena crvena kožna sedišta sa crnim sigurnosonim pojasevima ili crna sedišta i crveni pojasevi.

 

Mercedes-SLC%2011111.jpg

 

Kod verzije SLC 43 RedArt Edtion se dobija i set AMG desetokrakih alu točkova u crnoj boji i sa crvenom ivicom, dok ostale verzije imaju 18-inčne srebrne točkove. Na kraju, svi dolaze i sa crvenim kočionim kleštima, dok se u paleti nalazi ukupno sedam boja za eksterijer.

 

S druge strane, Mercedes SL designo Edition je na raspolaganju u metalik plavoj boji, sa AMG desetokrakim alu točkovima od 19 ili 20 inča, hromiranim detaljima, designo Edition oznakama, porcelain designo Nappa kožom na sedištima, panelima vrata i na volanu.

 

Mercedes-SL%201.jpg

 

Tu su i beli sigurnosi pojasevi, champagne white klavirski lak, kao i specijalne patosnice.

 

Mercedes-SL%2011.jpg

 

Mercedes SL designo Edition se inače nudi u verzijama SL 400 i SL 500.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledeći Mercedes SL će razvijati AMG

 

Mercedes-SL%201.jpg

 

Trenutni Mercedes SL je donekle izgubio na svojoj privlačnosti, a tome su dobrim delom kumovala njegova braća, odnosno modeli poput AMG-a GT ili S klase Convertible. Kako bi ga održali na životu, podarili novu svežinu i učinili ga privlačnim budućim kupcima, u Mercedesu su odlučili da temeljito dorade i izmene sledeću generaciju ovog luksuznog roadstera. Autocar tako javlja da će za razvoj sledeće generacije ovog modela biti zadužen AMG, a sve u cilju da SL dobije više sportskog karaktera, kako bi se na taj način više istakao u odnosu na kabriolete C, E i S klase. Dalje, veruje se i da će se raditi o modelu sa četiri sedišta (2+2) koji će se tako značajnije razlikovati od GT-a. Glasine kažu i da će novi model dobiti platneni sklopivi krov, a baziraće se na Mercedesovoj MSA platformi koja će pozajmiti određene elemente od MRA platforme. Ova prva će biti modularna platforma koja će poslužiti i za sledeću generaciju SLC-a. Pomenuti izvor javlja i da će ovaj novitet pokretati redni turbo 6-cilindrični 3.0 kao i 4.0 V8 bi-turbo motori. Novi SL se na tržištu može očekivati za koju godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mercedes SL u 2021.

 

mercedes sl 2019.jpg

 

Po poslednjim informacijama, novi Mercedes SL možemo očekivati tokom 2021. godine, a moguće je da će se ovde desiti i njegova tranzicija u ekskluzivno AMG vozilo. Imajući u vidu da se njegov razvoj odvija zajedno sa novom generacijom modela AMG GT (taj stiže 2022.), to i ne bi bilo iznenađenje. Kako bilo, sledeća generacija SL-a će biti sportskija nego sadašnji model, uz manju masu nego do sada, duže međuosovinsko rastojanje i sa dva zadnja sedišta. Takođe, očekuju se i upravljanje i na zadnjim točkovima, veća upotreba aluminijuma, opciono vazdušno oslanjanje i 4MATIC pogon na sva četiri točka. Treba podsetiti i da su nemački mediji ranije pisali da će, za razliku od sadašnje generacije (R231), novi SL navodno dobiti klasični, meki sklopivi krov. U gami će se možda naći 3.0 litarski šestocilindraš sa 435KS, pa 4,0 litarski V8 u verzijama sa 522KS i 612KS, ali i plug-in hybrid varijanta sa čak 800KS i 1000 Nm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U razvoju i novi Mercedes SL

 

mercedes sl 2019.jpg

 

Po nekim ranijim informacijama, novi Mercedes SL možemo očekivati tokom 2021. godine, a moguće je da će se ovde desiti i njegova tranzicija u ekskluzivno AMG vozilo. Imajući u vidu da se njegov razvoj odvija zajedno sa novom generacijom modela AMG GT (taj stiže 2022.), to i ne bi bilo iznenađenje. Kako bilo, dolazak novog SL-a je najavio i Dieter Zetsche, prvi čovek nemačke kompanije, potvrdviši na sajmu u Ženevi da je njegov razvoj već u toku. Po njegovim rečima, u planu je da novi SL bude pravi ''vau'' automobil. Sledeća generacija SL-a će biti sportskija nego sadašnji model, uz manju masu nego do sada, duže međuosovinsko rastojanje i sa dva zadnja sedišta. Takođe, očekuju se i upravljanje i na zadnjim točkovima, veća upotreba aluminijuma, opciono vazdušno oslanjanje i 4MATIC pogon na sva četiri točka. Treba podsetiti i da su nemački mediji ranije pisali da će, za razliku od sadašnje generacije (R231), novi SL navodno dobiti klasični, meki sklopivi krov. U gami će se možda naći 3.0 litarski šestocilindraš, pa 4.0 litarski V8, a možda i plug-in hybrid varijanta sa čak 800KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sledeći Mercedes SL lakši i brži

 

184915-mercedes sl.jpg

 

Po poslednjim informacijama, Mercedes trenutno radi na razvoju nove generacije modela SL koja bi na tržištu trebalo da se pojavi tokom 2020. Glavni cilj Mercedesovih stručnjaka je da novi model učine lakšim, bržim i dizajnom atraktivnijim od svog prethodnika. Britanski ''Autocar'' tvrdi, pozivajući se na insajdere, da će nova, osma generacija SL-a biti opremljena platnenim sklopivim krovom i da će se bazirati na novoj aluminijumskoj platformi na čijem razvoju rade i stručnjaci AMG-a. Konkretnije, ista će biti osnova i za naslednika modela AMG GT, što znači da će ovi modeli deliti oslanjanje, upravljački sistem, 48 V električni sistem i hibridne pogonske sklopove. Takođe, novi SL će dobiti automatski menjač sa dvostrukim kvačilom. Ova platforma će pod oznakom MSA (Modular Sports Architecture) omogućiti smanjenje mase, bolji raspored težine i veću krutost vozila. Takođe, pomenuti izvor tvrdi da će proporcije automobila biti inspirisane starijim generacijama ovog automobila, a dizajn će biti agresivniji i privlačniji. Što se pogonskih sklopova tiče veruje se da će SL pokretati hibridni pogon sa V8 motorom. Na kraju dodajmo i da u Mercedesu navodno razmatraju mogućnost lansiranje coupea inspirisanog modelom SLC koji se proizvodio između 1974. i 1981. godine, ali za sada nema nikakvih zvaničnih potvrda tih navoda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mercedes SL za 2020. godinu

 

mercedes sl 2020.jpg

 

Po poslednjim informacijama, Mercedes trenutno radi na razvoju nove generacije modela SL koja bi na tržištu trebalo da se pojavi tokom 2020. Glavni cilj Mercedesovih stručnjaka je da novi model učine lakšim, bržim i dizajnom atraktivnijim od svog prethodnika. Pojedini mediji navode, pozivajući se na insajdere, da će nova, osma generacija SL-a biti opremljena platnenim sklopivim krovom i da će se bazirati na novoj aluminijumskoj platformi na čijem razvoju rade i stručnjaci AMG-a. Konkretnije, ista će biti osnova i za naslednika modela AMG GT, što znači da će ovi modeli deliti oslanjanje, upravljački sistem, 48V električni sistem i hibridne pogonske sklopove. Takođe, novi SL će imati automatski menjač s dvostrukim kvačilom a moguće je da dobije i pogon na sva četiri točka. Dalje, ova platforma će pod oznakom MSA (Modular Sports Architecture) omogućiti smanjenje mase, bolji raspored težine i veću krutost vozila. Takođe, proporcije automobila će biti inspirisane starijim generacijama ovog automobila, a dizajn će biti agresivniji i privlačniji. Što se pogonskih sklopova tiče, Auto Bild pominje da će verzija SL 300 raspolagati sa 365KS dok će SL 400 imati oko 435KS. Neki izvori da bi novi SL mogao da dobije i hibridni pogon sa V8 motorom. Na kraju dodajmo i da u Mercedesu navodno razmatraju mogućnost lansiranje coupea inspirisanog modelom SLC koji se proizvodio između 1974. i 1981. godine, ali za sada nema nikakvih zvaničnih potvrda tih navoda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

G-Power Mercedes SL 63 AMG

 

g-power sl 1.jpg

 

Nemački G-Power je doradio još jedan Mercedesov model, a najnoviji u nizu je modifikovana verzija roadstera SL.

 

g-power sl 11.jpg

 

G-Power Mercedes SL 63 AMG pod haubom ima 5.4 litarski V8 biturbo motor koji je ovde pojačan na 588 kW/800KS (modifikacija turbina, reprogramirana ECU jedinica, sportski izduvni sistem...).

 

g-power sl 111.jpg

 

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3.5 sekundi, a automobil postiže maksimalnih 340 km/h. U G-Power paketu su i modifikovano oslanjanje, set Hurricane RR točkova od 21 inča i gume 265/30 ZR21 (napred) odnosno 295/30 ZR21 (pozadi).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mercedes SL stiže 2021. godine

 

184915-mercedes sl.jpg

 

Po poslednjim informacijama, novi Mercedes SL možemo očekivati tokom 2021. godine, pri čemu će se za njega pobrinuti Mercedes-AMG. Šef Mercedes AMG odeljenja Tobias Moers je potvrdio da je novi SL već u razvoju, a otkrio je i neke druge detalje. Pre svega, novi SL će dobiti istu MSA platformu na kojoj će se bazirati i novi Mercedes-AMG GT. To takođe znači da će ova dva modela deliti i druge komponente, od oslanjanja, 48-voltnog električnog sistema pa do hibridnih pogonskih sistema.

 

Kako bilo, sledeća generacija SL-a će biti sportskija i brža nego sadašnji model, uz manju masu, a verovato i sa 2+2 konfiguracijom sedenja. Takođe, pominju se upravljanje i na zadnjim točkovima, veća upotreba aluminijuma, opciono vazdušno oslanjanje a verovatno i pogon na sva četiri točka. Za razliku od sadašnje generacije (R231), novi SL će dobiti klasični, meki sklopivi krov. U gami bi mogli da se nađu 3.0 šestoclindrični turbo benzinac (u verziji SL450 gde će imati 365KS + 22KS uz Mercedesov EQ Boost sistem), pa verzija SL53 AMG sa 430KS, kao i 4.0 twin-turbo V8 koji će zahvaljujući elektrifikaciji raspolagati sa oko 600KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraj za Mercedes AMG SL 63 još ovog meseca

 

mercedes sl 5.jpg

 

Jedna kratka vest iz Mercedesa u kojoj se kaže da će aktuelni Mercedes AMG SL 63 (serije R231) uskoro prestati da se proizvodi. Tačnije, ako se informacije pojedinih medija pokažu kao tačne, proizvodnja Mercedesa-AMG SL 63 će prestati još krajem ovog meseca. Mediji spekulišu da razlog leži u teškoćama da se 5.5 litarski twin-turbo V8 motor sa 571KS uskladi sa strožim evropskim normama o emisijama izduvih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslednji SL klasik

 

saq464.jpg

 

Kada se Dženis Džoplin u razgovoru sa Bogom pitala zašto joj ne kupi Mercedes-Benz, prilično je sigurno da nije mislila ni na jednu limuzinu. Svi njeni prijatelji vozili su Porsche, te je Mercedes SL bio jedini moguć izbor. Od prvog pojavljivanja u pesmi, SL je postao Mercedes za kojim se najviše žudi. Želeli su ga svi, bez obzira na slavu i bogatstvo, jer je SL bio sinonim za uspeh i slobodu. Predstavljanjem modela R129 1989. godine, Mercedes je stvorio još jednu ikonu koju je ovog puta besmrtnom učinila druga grupa umetnika. Naime, kao potpuni kontrast zlatu, svilenim Versace košuljama i sveopštem preterivanju devedesetih godina, elegantni crni Mercedes-Benz SL500 bio je statusni simbol repera sa obe američke obale, a 2Pac nije propuštao priliku da ga utka u svoju liriku.

 

saq463.jpg

 

Sasvim očekivano, SL500 je bio remek delo dizajna i tehnologije, te deo globalnog kulta. Time, on je uticao je na svakoga ko je odrastao tokom devedesetih godina i bio je deo mnogih dečačkih i tinejdžerskih automobilskih fantazija. Budući da je odrastao uz Mercedese, Nenad je kao klinac mogao da želi samo jedan automobil i to je bio upravo SL500, a pravi automobil je našao tek nedavno i to kao četvrti R129: ''Auto je 1992. godište, to je prva serija sa K-Glavom. Ima 80.000 kilometara na satu i kupio sam ga od prvog vlasnika koji ga je uvezao u Srbiju 2000. godine. Dobio sam ga sa tvrdim krovom i originalnim polumesec felnama od 16 inča, a posle sam mu presredio neke detalje - stavio ove AMG felne iz perioda i vratio mu narandžaste žmigavce i stop svetla.''

 

saq462.jpg

 

Dok je imao SL320, Nenad je žudeo da vozi upravo verziju 500 jer je ona na najbolji način balansirala rafinisanu snagu sa razumnom potrošnjom i troškovima održavanja. Nenad je naglasio da je ranije želeo da ima restilizovane verzije, te je njih i vozio, ali sada su se prioriteti promenili i najviše ceni upravo originalni izgled R129. Nenadu se pogled na SL promenio na još jedan način, a to je da je on sada automobil za uživanje: ''Kad sam bio mlađi, sve prethodne SL-ove sam vozio svakodnevno, i zimi i leti, i bili su mi automobili za sve, drugačije sam se ophodio prema njima. Sada imam svakodnevni automobil a ovo su postala kola koja provozam kada želim. Ovo je sada neka drugačija ljubav, možda i bolest.''

 

saq461.jpg

 

Budući da u svojoj kolekciji ima još jedan Mercedes SL sa V8 motorom R107 380SL, Nenad se osvrnuo i na napredak koji je R129 ostvario u odnosu na prethodnika:

''Velika je razlika u korist R129 jer je bio daleko ispred svog vremena kada je napravljen. Doduše, to je bila i R107, ali je razlika od pojavljivanja nje do R129 ipak bila dvadeset godina. Ovaj SL se vozi kao bilo koji drugi moderan auto i kao bilo koji drugi moderan Mercedes. Mnoge stvari koje su na njemu uvedene neki automobili ni sada nemaju i sve to pruža utisak vožnje potpuno aktuelnog modela. Sve je na struju i na dugme, krov je potpuno automatizovan i svi sigurnosni sistemi pružaju relaksirajuću vožnju. Takođe, auto je dovoljno jak i može da se vozi i brzo, ali i da se polako uživa u njemu.'' Takođe, ukazao nam je na veoma suptilne razlike u evoluciji SL500 i važnost nalaženja automobila u kom nema odstupanja od fabričkih tehničkih rešenja: ''Prva serija sa K-Glavom ima isto konja kao kasnije verzije sa direktnim ubrizgavanjem i ubrzanja su im ista, ali se čini da je ova verzija nešto oštrija i da malo bolje prima gas. Takođe, to je automobil koji ne trpi nikakve improvizacije i na kom sve mora da bude savršeno da bi osećaj bio savršen i zato mi je drago da sam ga našao u ovakvom stanju.''

 

saq460.jpg

 

Osim intimne i emotivne strane, Nenad se trudi da bude objektivan prema R129 i do sada mu nije našao nijednu zamerku: ''To je auto koji je obeležio moje detinjstvo. Sa druge strane smatram da taj auto posle trideset godina od kako je predstavljen izgleda kao da nije ni ostario.'' U vreme kada je pojam klasika i kolekcionarskih automobila već dobro zahvatio mnoge modele iz 21. veka, naslednik serije R129 i dalje ne nalazi svoje mesto među ostalim SL-ovima, a to govori samo jedno - Bruno Sako je stvorio još jedno remek-delo kojim je zapečatio devedesete godine kao vrhunac Mercedesa.

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com, gde možete pogledati i ostale fotografije

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro video: 2002. Mercedes SL500

 

Poslednji ''old school'' Mercedes - to se kaže zato što je ovaj dizajn bio na sceni od 1989. pa eto sve do 2002. godine. Nakon toga je došao potpuno novi pravac, moderniji/agresivniji:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes-Benz SL600 - Simfonija V12

 

5dfbeef63242c_mercedse600sl.jpg.c4760c07d387995fa6d6fdf10670050c.jpg

 

Dani su sve kraći, noći sve hladnije, a Nova Godina i usiljena euforija samo što ne stignu. Zimski bluz je zato muzika decembra, a lek se često nalazi u našim garažama. Prošle godine, od zime smo se lečili snežnim piruetama u Markovom Miniju, dok nam je ovaj decembar podario prolećno vreme koje čini da hladne misli o zimskim mesecima odložimo još makar malo. Muzika koju ove godine slušamo malo je drugačija. Glasnija je, dublja i proizvodi je orkestar od dvanaest cilindara. Zato ćemo je zvati Simfonija V12. 

 

mercedes-benz-600-sl-r129-beograd-01.jpg.5d7f2be1ba2c42b2d26a25dafb2763f4.jpg

 

Pred nama je svirao Mercedes-Benz SL600 iz 1993. godine, a njegov dirigent je bio Ljiljan. On je već osam godina čuvar Mercedesovog ponosa zvanog M120, V12 motora od 389 konjskih snaga iz šest litara zapremine. Ovaj automobil na sebi ima AMG paket, opciju koja se najbolje ogleda u trodelnim petokrakim felnama koje su kontrast njegovoj crnoj karoseriji. Originalno, ovaj R129 vozio se po širokim američkim putevima, na šta upućuju njegovi žuto-beli žmigavci. Uz AMG paket, jedna od specifičnosti ovog automobila jeste adaptivno hidraulično ogibljenje. Sa tek oko 80.000 kilometara na satu, pred Ljiljanom su dva važna zadatka — da nastavi svoju čuvarsku dužnost uživajući u svakom narednom kilometru.

 

mercedes-benz-600-sl-r129-beograd-02.jpg.b6df0f407a72d3026fcfc4d58bec5b2c.jpg

 

Mercedes SL sa fabričkom oznakom R129 nastupio je kao preko potrebna zamena za ostareli R107. Naime, treća generacija SL-a proizvodila se od 1971. godine, a usled promena zakona o bezbednosti tokom sedamdesetih godina, kao jedini dostupni kabriolet ostala je u proizvodnji sve do promene klime. R129 je tako razvijan do trenutka kada je ekonomska opravdanost postala izvesna, a R107 bio doista zastereo. Taj momenat je nastupio 1989. godine i SL je ponovo postavio standarde u klasi koja najviše asocira na slobodu i uživanje.

 

mercedes-benz-600-sl-r129-beograd-03.jpg.15f9a314085c3e03d8274c4ab21507fc.jpg

 

Do pojave generacije R129, SL je imao motore sa četiri, šest ili osam cilindara. Rodonačelnik loze bio je famozni 300SL, ali je Sport Licht familija otišla u drugom smeru sve do SLR McLarena. Prvi SL kakvog znamo tako je nosio oznaku 190SL i pokretao ga je četvorocilindrični motor, dok je naslednik W113 Pagoda pod haubom imao redne šestocilindrične motore. V8 je uveden uz R107, dok je R129 od 1992. godine mogao biti poručen kao 600SL. Sam M120 motor nastao je kao odgovor na BMW-ov M70 premijerno predstavljen u Seriji 7, a zanimljivo je da su oba motora na svojevrsan način obeležila dekadu. Naime, M70 je u S70/2 verziji pokretao McLaren F1, dok je Mercedesov M120 uz pomoć AMG-a smešten u Pagani Zondu. Ipak, ono po čemu je M120 odnosno SL600 najbitniji jeste činjenica da je uspešno zavladao segmentom koji je do tada bio rezervisan samo za Ferrari i Jaguar.

 

mercedes-benz-600-sl-r129-beograd-04.jpg.62440cf2c77974443533411e5dfe288f.jpg

 

Kao svedok ere u kojoj je snaga doživela renesansu, a Mercedes-Benz ponovo postao svež, dinamičan i pomalo razuzdan, R129 je ikona koja će živeti još mnogo decenija, baš kao i svaki SL pre njega. Bruno Sako za sobom nije ostavio samo automobile, već čitavu mitologiju vezanu za poslednje Mercedese starog kova. Upravo zbog toga, naš zimski dan bio je ispunjen nečim mnogo uzvišenijim od V12 muzike.

 

mercedes-benz-600-sl-r129-beograd-22.jpg.ce64c8869bf5f932488a7d506a540674.jpg mercedes-benz-600-sl-r129-beograd-12.jpg.c4b76b6af0e3ac7efa5ebe3698f0d79c.jpg

 

preuzeto sa - Autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Mercedes SL i sa 800KS

 

201725-mercedes sl 02.jpg

 

Aktuelni Mercedes SL (R231) je predstavljen još u decembru 2011. godine, dok potpuno novu generaciju možemo očekivati tokom 2021. godine (kao MY2022). Test primerci su već neko vreme na putevima, a na bazi maskiranih primeraka su nastali i nezvanični renderi koji pokazuju mogući izgled ovog modela.

 

Neke ranije informacije kažu da će novi SL (R232) dobiti istu MSA platformu na kojoj će se bazirati i novi Mercedes AMG GT. To takođe znači da će ova dva modela deliti i druge komponente, od oslanjanja pa do mild-hybrid sistema. Kako bilo, sledeća generacija SL-a će biti sportskija i brža nego sadašnji model, navodno i sa 2+2 konfiguracijom sedenja. Takođe, pominju se upravljanje i na zadnjim točkovima, veća upotreba aluminijuma, kao i opciono vazdušno oslanjanje. Za razliku od sadašnje generacije, novi SL će po svemu sudeći dobiti klasični, meki sklopivi krov.

 

mercedes sl 01.jpg

 

U gami bi između ostalog mogla da se nađe bazna verzija SL 43 sa 3.0 šestocilindričnim motorom, kao i top varijanta SL 73 sa hibridnim pogonskim sistemom (4.0 Biturbo V8 benzinac + elektromotor sa ukupno oko 800 KS). Ovako bi trebalo da izgleda gama raspoloživih verzija za novi SL:

  • SL 43
  • SL 53 4MATIC+
  • SL 55 S 4MATIC+
  • SL 63 4 MATIC+
  • SL 53e 4MATIC
  • SL 73e MATIC

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Mercedes SL 600 sa samo 687 pređenih km

 

202171-mercedes sl 04.jpg

 

Za besprekoran primerak jednog od najlepših automobila svih vremena u Mercedesovoj prodajnoj filijali u Kaliforniji traže 135.000 dolara. Mercedes SL iz Serije R129 koji je dizajnirao čuveni italijanski dizajner Bruno Sacco smatra se jednim od najlepših automobila svih vremena, a Mercedes je skladni Cabrio iz Serije R129 proizvodio od 1989. do 2001. godine.

 

202172-mercedes sl 03.jpg

 

Među poslednjim proizvedenim primercima je i besprekorno očuvani model SL 600 sa aluminijumskim pomičnim krovom u boji karoserije koji je proizveden 2001. godine. Od tada do danas prešao je samo 687 kilometara, nalazi se u Mercedesovoj prodajnoj filijali u kalifornijskom gradu Irvinu (SAD) i traži novog vlasnika.

 

202174-mercedes sl 02.jpg

 

Pored izvanrednog stanja automobila, kupac koji je spreman da izdvoji 135.000 dolara može da računa na odličnu pogonsku kombinaciju koju je Mercedes nudio za SL, jer redizajnirano izdanje pokreće čuveni 6.0 V12 motor (M120) koji razvija 394 KS za čiju distribuciju na zadnju osovinu je zadužen 5-stepeni automatski menjač.

 

202173-mercedes sl 01.jpg

 

Opremljen xenon svetlima, ali i opcionim karoserijskim detaljima i točkovima AMG-a, ''Sport Leicht'' 600 do stotke stiže za nešto više od 6 sekundi, razvija elektronski ograničenih 250 km/h i definitivno spada među retke automobile na kojima se bore nikada neće videti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL video: Mercedes SL65 AMG

 

Verovatno najlepši kabrio koji je Mercedes ikada napravio...a, onda mu je stavio još i 6.0 V12 BiTurbo sa 612 konja i 1.000 Nm obrtnog momenta. 

Evo kako jedan takav ide 15-tak godina nakon što je napravljen:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...