Jump to content
FAS Goran
shibrikolibri

Zvučna izolacija kabine

Recommended Posts

Vec neko vreme razmisljam da uradim izolaciju kabine u svom autu posto kada je redjena limarija vracen je samo tepih i to je to... Sad me zanima da li postoje neki materijali posebno za ovu namenu ili obicna izolacija moze da pomogne? bilo kakva vasa pomoc je dobrodosla... :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurno ti moze pomoci materijal za dampiranje. Koriste ga audiofili za povecanje kvaliteta zvuka u kolima. Postavljaju ga najcesce na vrata kod zvucnika, ali moze i na krov, gepek, pod. Nije mu bas mala cena, cisto da znas.

http://www.google.rs/search?q=alubutyl&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&hl=sr&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=EwjgTrHZLsfW8gPEz5HZBA&biw=1024&bih=574&sei=GwjgTtzeMcqs8QOEke33BA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam neke lautomobile tako obložene. Vlasnici kažu da ima efekta.

Kao što sam rekao to je gumasta izolacija za klima kanale Armstrong AC ili slična. Prodaje se na m2 u koturima širine 1m, debljine 13,16,19,26 mm

Može da bude samolepiva. Spada u grupu teško zapaljivih/samogasivih materijala. Ima jednu manu struktura je od zatvorenim pora u kojim je zarobljen vazduh koje će popucati ako se po njima gazi, dakle nije za pod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam oblagao prethodni auto sa nekom slicnom trakom firme SIKA i jako sam zadovljan bio, samolepljiva je, zagrejes je i bude fleksibilna zbog montaze:

http://rs01.webdms.sika.com/fileshow.do?documentID=33

Evo ti ovo pa probaj, nije skupo kao prava damping ploca ali mislim da je dovoljno efikasno. Nakon sto se ohladi, i stvrdne traka kada udaris rukom u vrata koja su prelepljena trakom mislices da su vrata punjena...

Ovako to izgleda kada se izlepi:

IMG030.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na mojoj staroj alfi sprint za izolaciju koristio podlogu za laminat, prvo sam je dobro testirao i ne gori, ne topi se u benzinu, ne upija vlagu i moze da se lepi zastitom za auto.

Jako je tanka pa se lako oblikuje a kad stavis 5,6,7 slojeva kao sto sam ja stavljao i dalje je dovoljno tvrda da nemas osecaj kao da je sundjer ispod.

Ja sam oblozio ceo pod 5-6 slojeva, kod koseva 7-8 slojeva, centralni tunel 2-3, u vratima 2, u zadnjim bokovima ispod tapacira koliko god je moglo da stane, u gepeku 2-3 sloja, sve je lepo jeglo na svoje mesto i nije moglo da se provali da ima necega ispod a auto je bio neuporedivo tisi a u topliji prosto nisam mogao da poverujem da je to isti auto.

Cela rolna od mislim 25m2 kosta par stotina dinara a ona koju sam ja koristio je na sebi imala i neku deklaraciju na kojoj je pisalo da redukuje zvuk za 18db a cak i da nadjes neku losiju tesko da ces primetiti razliku.

Nadam se da sam pomogao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li cime lepio podlogu Ili samo uglavljivao gde je trebalo, da li je to stajalo cvrsto ili se pomeralo?

Edited by NED

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam probao vise varijnti dok sam vozio swifta koji je imao ocajnu izolaciju. Poceo sam sa onim sundjerom koji ide ispod laminata, ali samo u jednom sloju i nije dalo nikakve rezultate. Zatim sam probao sa krovnom minerlnom ili staklenom vunom, ne znam koja je bila ali je to neravnomerno podizalo tepih i nije stajalo fiksno. Na kraju sam uzeo kondur u rolni i sa let lampom polako uklopio ceo pod, prednji pozarni zid, i zadnje koseve i to je bio pun pogodak. Na nekim kriticnim mestima gde su ostajale rupe zbog kablova i slicno, tu je polepljena sundjerasta samolepljiva traka koju sam nasao u sirini 8cm a debljine je nekih 5mm. Ne znam koliko je teska rolna kondura ali skoro celu sam potrosio i verovatno +15kg u masi ali je zato osecaj voznje bio totalno drugaciji.

Da sada radim ponovo opet bi uzeo kondur, a za vertikalne povrsine nesto samolepljivo npr Sika ili slicno. Mislim da je ova Sika odlican materijal ali je verovatno dosta skuplja od kondura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li cime lepio podlogu Ili samo uglavljivao gde je trebalo, da li je to stajalo cvrsto ili se pomeralo?

Ja sam uglavljivao uglavnom a samo ponegde lepio body zastitom da bi lakse vratio tapacire, inace na podu je vec bio jedan sloj kondura, naj bitnije je sto vise nagurati na pozarni zid i koseve jer odatle dolazi najvise buke.

Koliko se secam rolna je bila oko 25m2 i ja sam sve to strpao u auto :thumbsup: a cifra je bila ispod 1000din + jedan dan rasturanja i sklapanja enterijera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svim clanovima foruma,
Zanima me koji materijali se koriste za zvucnu izolaciju automobila? 

Gledao sam neke forume i svuda pise razlicito, pa me zanima vase misljenje.
Zelim da ceo auto zvucno izolujem.
U pitanju je Punto2 1.2 8v.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno by Ivan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima sigurno vise vrsta,sve to proizvode firme za proizvodjace,najvise se koristi azmafon

neko je na forumu odradio izolaciju sa armaflexom,sad se koristi za klimatizaciju,ima i neka svojstva zvucne izolacije

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro sam imao problem, pa sam sa vazačkih vrata skinuo oblogu, onu unutrašnju, i vozio jedan dan bez nje. Primetih da je nivo buke bitno veći, a sama obloga vrata je generalno tanka, neki presovani papir ili slično, i par mm nekog sunđera. Nema zajedno ni 6mm.

 

E sad, s obzirom da se kod Z10, valjano škrtarilo, na svemu, pade mi na pamet da dodam neku zvučnu izolaciju.

Koliko vidim, Azmafon sa nekih 200din za 10mm, i nekih 400din za 20mm, su najpovoljnije varijante. OK, za vrata, se samo zalepi iznutra, nema vlage, a ima i lufta, osušiće se.

 

Ali, ako rešim da radim ispod tapacira, pod, i ispod table ka motoru, čak i one blatobrane plastične... šta tu stavljati....vlaga..

Termosilent za laminat, 10mm, cena oko 160din po m2, opet jeftino, ali valja li, završava li posao.

 

ima li neko neka iskustva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice dela oko blatobrana (podkrila), mislim da ne moras da brines oko vlage, fiat bravo i stilo (verovatno jos neki modeli) imaju oko zadnjeg podkrila deo kao "tepih"...

 

Ne mogu da ti nadjem bolju sliku od ovoga...

 

23bdd9f40a94-370x278.thumb.jpg.54ad6e5864472d4297f20c8b16191eb8.jpg

 

Tapacira sto se tice, cuo sam da ljudi ih rade sa tim Azmafonom, cak i ceo gepek do lima sam cuo da oblazu time...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, nije skup oko 500din, 20mm, a treba nekoliko kvadrata, jbg, daću 50eur, ali da to bitno poboljšam. Ali vidim da se spominje vlaga, truljenje, mirisi / smrad... pa rekoh da priupitam.. forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna li neko kako da vidim, odredim koje frekvencije mi se cuju u kolima.

Instalirao sam aplikaciju za nivo buke.

Sound meter, koja mi je pokazala

Min / AV / Max buku u db

60 / 80 / 83 db. Na lokalnom grubom asfaltu. Tj na delovima puta koji su najgrublji na putu koji najcesce vozim.

Sad trazim aplikaciju za frekvencije, niske / visoke.

Generalno, za sada sam u razmatranje za Dampovanje, uzeo industrijsku gumu ili kondor trake. Debljine do 4mm. Videcu za sta cu se odluciti, a i kako cu naci. Mozda nadjem gumu polovnu ili sl. Pa nju stavim. A kondora ima svugde, stovarista. Gradjevinski materijal.

Za onaj drugi sloj, verovatno Azmafon, nasao sam 20mm, oko 550 din m2.

Cinjenica da su sva vrata, gepek, a verovatno i krov, bez ikakvog damping materijala. Pa ce stavljanje bilo cega dati neke rezultate. Bas zato sam i snimio buku u kolima. Da bih mogao da uporedim sadasnje i stanje posle dampovanja + izolacija. 6a0dd2dffda1a387f48970480ef6d0a2.jpg

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalirana aplikacija.

Sund analyzer app

Pa cu prilikom prve voznje snimiti frekvencije koje se javljaju na istom delu puta. Onaj grub...
265cdfd53177be84eac58bcac1df11a9.jpg

Sent from my POT-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemaš ništa posebno što možeš da razaznaš iz ovog grafikona.

 

Većina zvuka - buke koja je proizvedena je u nižem spektru zvučnog opsega. 

 

Meni se čini da je dobra zvučna izolacija, jer su uglavnom frekfrencije iznad 5 khz zagušene.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

koja brate zvučna izolacija, na žalost nisam uslikao, a oblogu vrata sam ovih dana par puta skidao.

 

lim, od vrata, ništa na njemu, i samo pri dnu vrata, npr 15cm, ima prečka za bezbednost, u globalu go lim. Obloga vrata je neka ploča, cenim presovan papir, karton, ili slično, i 1-2mm sunđera, pre samog platna koje pokriva.

 

govorim o vratima,

 

za pod i krov ne mogu da kažem ništa, nisam rasturao... a pre rasturanja ću se raspitati..

 

mada znam da kada pada kiša, a ne vozi se auto, dobuje ko blesavao... imaće i na krovu da se poradi po pitanju dampovanja / izolacije....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da te ne razočaram, ali taj posao je jako komplikovan sa neizvesnim rezulatom rada.

 

Ne kažem da ne može da se uradi, može, može i da bude dobro, ali je dosta teško.

 

Evo ti smernice neke, možda ti pomogne.


Najbolje rezultate ćeš da postigneš kombinacijom izolacionih materijala, na primer, red azmafona, pa karton ali onaj fini, deblji, koji ima dva sloja, između je ona vazdušna kao komora, pa opet azmafon. 

Tu nastaje problem, jer je to onda debelo, bar  7 - 8 mm a za to nemaš mesta.

Kombinacija materijala je bitna, zbog različitih frekfrencija, jer, npr. ako staviš samo karton ili samo azmafon, onda ćeš dobiti utišanje na određenom frek. opsegu ali će buka i dalje biti prisutna.

Drugi problem sa postavljanjem izolacije jeste vlaga. Svi ti materijali koji se stavljaju, upijaju vlagu, pa će vremenom početi da se to "oseća" a to ti je veći problem od buke.

Postoji materijal, čini mi se da se zove Kondor, to je neka vrsta gume, koja se stavlja na građevini, kada se zagreje prihvata oblik podloge, pa se može postavljati na pod od auta i druga mesta, jer su to površine koje nisu ravne. 

 

Onda, još jedna bitna stavka, mora biti sve popunjeno, ili bar što bolje, jer ako ostane praznog prostora, prenosiće se zvuk (manje ali će se prenositi u kabinu) pa ti ako ne uradiš kako treba, ništa nisi uradio.

 

Ja sam koristio neke sprejeve, za dampiranje zvučnih kutija, u kombinaciji sa drugim izolacionim materijalima, malo je drugačija tematika ali je slično.

 

Sprej se prska, lepljiv je, ali kada se naprska, stvara mehuriće. Ti mehurići su ustvari zvučna izolacija. To radi u kutijama, verovatno bi moglo da se koristi i na nekim delovima automobila, ali je pitanje, kako će se ti mehurići ponašati kada se lim zagreje ili se preko toga stavi neki drugi izolacioni materijal ...

 

Pitaj ako te nešto interesuje, ali ovo je uglavnom manje više ono što znam.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

prijatelj mi daje industijsku gumu, 4mm sa platnom, danas idem da je pogledam,

 

cenim da  ona može za dampovanje, možda bi bila bolja ona lakša, sunđer guma, videću šta on ima, time se bavi, i reče, svbrati, i vidi šta ti odgovara.. pa ću otići danas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam bas ovih dana razmisljao o tome, s tim da sam ja misljenja da bi mi rezultate donelo jefino izolovanje prednjih podkrila ( posto stilo pozadi ima vec izolaciju, ti bi trebao to i pozadi da uradis). Drugo mislim da mi ke bi dalo nekog spec.efekta jer po meni najvise buke mi dolazi kroz staklene povrsine :) Javi ako si nasao nesto interesantno posto meni trebaju dva parceta za prednja potkrila samo :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

koliko sam se obradovao posle telefonskog razgovora, da mi prijatelj ima gumu koja mu ne treba, u nekim komadima, oko 4mm debljine, sav sam bio Happy

 

preuzeo, bacio u gepek, i pravac kući

 

ali uveče da se pohvalim drugaru, otvorim gepek, a ono, udari me miris gume, i to jako, jutros kada sam ušao u kola, osetilo se i napred

 

to nije to... mora neko drugo rešenje, ili druga guma, ova je od nekih transportnih traka, ko zna koliko se koristila, i dalje jako miriše na gumu....

 

MS PK

ako mi ova ne bude završila posao, imaćeš je na raspolaganju....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...