Jump to content
FAS Goran
darkodobras

Fiat Multipla JTD / Bravo JTD - duva na čepu za ulje, beli dim oko šipke / plavi dim

Recommended Posts

Zeleo bih da kupim jednu multiplu 2001god ali sam prilikom pregleda motora koji je inace potpuno suv primetio da kad skinem poklopac za ulje i drzim ga iznad otvora isti igra u ruci pod pritiskom kao i da kad se motor zagrejao i otvora meraca ulja ide jedva primetan beli dim, da lito ukazuje na neku neispravnost ili dotrajalost motora ili je normalno kod JTD motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaobidji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu da budu i tefloni (gumice) ventila. Ja sam isti problem imao na Puntu JTD, koji je bio teretnjak i rijesio sam ga zamjenom tih gumica. Sve me izaslo nekih 40ak eura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To još uvek ništa ne mora da znači,pogotovo ne znači da je motor skoro zreo za generalnu. Mislim da skoro svaki diesel kad postigne radnu temperaturu mora malo da duva na čepu za dolivanje ulja,možda i grešim ali mislim da je to normalno. Merenje kompresije može da pomogne više nego provera da li duva na čepu za ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro svi noviji dizeli duvaju na cepu a i dobra vecina baca ulje kad se cep otvori jer im je bregasta osovina odmah ispod cepa.

U tvom slucaju postoji jos jedan problem a to je sto si gledao auto u decembru kad je hladno i kad ce svaki auto da kao dimi a u stvari je ulje toplo i ti vidis navodni dim.

Vidis uopste kako je auto sacuvan i to ce ti donekle reci kakvo je stanje i ispod haube jer ja sam gledao jednu Mareu JTD sa 680k km na satu koja je i dalje palila i radila kako treba. :yes

Provozas auto i vidis kako vuce a prilikom ubrzanja gledas da libaca plavicaste ili bele dimove na auspuh. Proslo je gledanje da liauto duva na cepu kao kod Golfa II jer nove tehnologije su vec preko 10 godina na sceni.Neces vise naci nijedan dizel kom ce cep da stoji mirno kad ga spustis u njegovo leziste i u to budi siguran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beli dim je normalan ako je motor zagrejan a spoljna temperatura niska, ali ako bas duva na meracu za ulje znaci da su karike popustile, povrsine cilindra vise nisu u toleranciji sa karikama i sigurno imaju ostecenu mikrostrukturu, resenje su nove karike i obrada svih cilindara uz usputnu zamenu svih potrosnih elemenata. generalka :w00t: e sad auto i dalje moze da vuce jako dobro i ne moze da se primeti na takav nacin ali zato treba da se obrati paznja na plavicasti dim iz auspuha (sagorelo ulje) beli dim je kondenzovana vodena para, a crni je dizel koji (zbog nekog od mogucih razloga) nije stigao da sagori u komori pa se nasao u vreloj izduvnoj grani, ali mislim da je taj jtd skroz ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

prijatelji, imam multiplu jtd 105ks i od nedavno mi na malom gasu na leru baca strasan plav dim. Kad je pustim da radi na leru nema ni grama dima, kao ni u voznji. na velikom gasu plav dim se pretvaru u crn ali ga ima mnogo manje nego plavog na malom gasu. Malo je komplikovano pa ne znam da li ste me razumeli. motor je presao 415000 posto je na taxiju ali ne trosi ni trunku ulja. u njemu je selenija td. imam problem posto obicno vozim 6 ljudi uz brdo pri ubrzanju auto krene i onada nekako gubi snagu , kao da prekida na trenutke. potrosnja mi je 6.5l u rezimu 6 ljudi i veliki breg. mislim da to nije mnogo. sta bi mogao da znaci ovaj plavi dim i zasto mi tako gubi snagu na trenutke. {gubi snagu vec neko duze vreme}. hvala unapred. a da ne zaboravim, promenio filter nafte, ocistio egr, posle ga blokirao, probao da skinem dzek sa protokomera.... i nista nisam dobio!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

motor getcrk... proveri kompresiju i crevo od iber laufa verovatno si ga preprzio pa ili su gumice ventila sagorele ili zalepile karike u klipu pa neme kompresiju.... tako da moras da pocnes redom... znaci prvo crevo od ibera ako je puno ulja i naliva u cilindre onda ti je znati sta cniniti te price ``ne trosi mi ulja`` mene ne mozes da lazes... zahebi to...

proveri to sto sam ti reko pa dodje da se javis da vidimo sta ti je ciniti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto oko turbine, pregledaj vakume, creva. Odradi dijagnostiku bez obzira sto nepali check. Posumnjao bih na ventile, ali me buni ovo povremeno gubljenje snage, pa zbog toga sumnjam na nesto oko turbine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

izvinjavam se nisam obratio paznju koji je motor definitivno proveri biksne na turbini tj lezajeve oni se pojeli i sad sprica ulje u motorni prostor znaci kad izvrsis sve provere koje sam ti gore napomenu o skini IC i operi ga....

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaci nemam sta da lazem za potrosnju ulja. Ne trosi ga. Da li je moguce da je regulator visokog pritiska stradao?

znaci nema sta da lazes a i nisi proverio ono sto sam ti reko pa kako onda mislis da ti pomognemo?!?!?!?!?!?!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas skinuo iber i vidim da motor duva ko lud. dimi ko wartburg na auspuh.... a i dalje tvrdim da ne trosi ulje. kako je to moguce?

isao na dijagnostiku i ne mogu da verujem....! tri dijagnostike ne mogu da se konektuju na motor. pokazao mi je abs, air bag.... ali nece da prikaze greske na motoru! samo izbacuju error

Share this post


Link to post
Share on other sites

ovako da ti trosi ulje trosi sigurno ali ti to ne primecujes zato sto utroseno ulje nadomesti ne sagorela nafta koja prodje izmedju stublina i karike i slije se u karter...

pocetak kraja tvog motora rezirala je naj verovatnije neispravna dizna koja je spricala previse goriva i prvo spirala podmazujuci film ulja na stublini... a samim tim sa nestankom uljnog filma pocelo je trenje metal o metal koje je u motoru striktno zabranjeno... jer prouzrukuje progresivan rast stete na tom kontaktu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno je promaja na iberu (prave je klipovi pri kretanju i malo gasova i ostalog što prođe pored karika + uljne pare), drugo je kad motor duva tada sigurno troši ulje. Kad se već muvaš po majstorima i među taxistima nega ti pojasne za stanje motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neka ti pogleda neki elektronicar u cemu je problem oko kacenja dijagnostike motora, moze biti lako da je prekid negde u instalaciji, a dijagnostiku moras da uradis da bi znao na cemu si sa elektronskim komponentama, turbinom i sl. Za duvanje ukoliko neznas lepo da ocenis, izmeri kompresiju kod majstora i sve ce ti biti jasno..

Share this post


Link to post
Share on other sites

da li je uredu tj koliko je ozbiljno kod beniznaca kada duva na sipci za merenje nivoa ulja? ranije nisam proveravao ali nebih rekao da mi je tako bilo. kada stavim maramicu iznad tog otvora na par sekundi ona bude bas dosta umazana uljem.to je sve pocelo da mi se desaca od zamene ulja(u februaru sad)kada je verovatno povuklo one naslage i zapusilo sito uljne pumpe, to sam ocistio (naravno sve kod majstora) ali od tad auto je skroz drugaciji -drugacije se cuje tako mi se cini, povremeno se na sekund upali lampica za ulje, a kada ugasim auto, tj cim okrenem kljuc kada ga gasim opet se na sekund upali lampica za ulje(za ovo zadnje me je majstor ubedjivao da je normalno a ja nikom nisam video da se to desava). koliko je sve ovo ozbiljno i da li je to povezano ako neko moze da mi kaze :D trosio je i ranije dosta ulja a sada bih rekao jos malo vise.. hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel može savet(pomoć)? Auto mi kod paljenja prilikom dužeg stajanja,baca belo-plavičast dim,koji traje 2-4 sek.i posle ga nema ni u vožnji ni u leru. Radio sam reparaciju-štelovanje dizni kod "moravčevića". Ne troši ulje,barem se ne primećuje,na meraču uvek isti nivo. Lepo ide,prima lepo gas.. sta da radim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav.
Jutros sam primetio kad sam upalio auto da kad je motor hladan izbacuje plavi dim, cim se zagreje ne izbacuje uopste dim. Da li moze da bude razlog to sto mi neki grejac ne radi a i danas je bilo malo hladnje

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...