Jump to content
FAS Goran
chikavili

Top 100 najpouzdanijih automobila

Recommended Posts

10 automobila koji ostaju najduže kod prvih vlasnika

 

186651-toyota p 11.jpg

 

Prvih 10 je japanske proizvodnje.

Lojalnost kupaca je nešto što automobilske kompanije izuzetno cene, posebno kada njihova vozila ostanu u vlasništvu godinama. Naravno, to je jedan od glavnih indikatora koji se odnosi na pouzdanost, trajnost i kvalitet izrade vozila. Da li se to odražava isto toliko i na prodaju, to je već druga tema.

S tim u vezi, čini se da su vlasnici Toyote najlojalniji automobilima koje kupuju, držeći ih u vlasništvu u proseku preko 15 godina, a ovde pričamo prvenstveno o (zahtevnom) američkom tržištu. Kako prenose Vrele Gume, upravo su ovo najnoviji rezultati istraživanja koje je sproveo iSeeCars.com, u koje je bilo uključeno preko 660.000 vozila godišta od 1981. do 2005. modelne godine, prodatih u 2020. Cilj je bio da se ustanovi koji modeli automobila ostaju najduže kod svojih vlasnika.

 

Po studiji, sedam od deset automobila koji će najverovatnije ostati kod jednog kupca preko 15 godina dolaze iz jedne ''kuće'', sa ukupnim procentom od 6.1%. Naravno, reč je o Toyoti. Prius u vlasništvu ostaje čak 2.2 puta duže od proseka, s tim što je 13.7% petnaestogodišnjih primeraka i dalje u garažama prvih vlasnika. Sledi Highlander sa 12.4% onih koji su i dalje kod prvobitnih kupaca, što je dvostruko više u odnosu na prosek. Tacoma, Sienna i Tundra slede na listi gravitirajući oko cifre od 11%.

 

Ono što je interesantno, a što možda i ne čudi, je da su i ostala tri vozila u top 10 japanska. Honda CR-V je na šestom mestu, sledi Pilot, s tim što Subaru Forester, Toyota 4Runner i Toyota Sequoia zaokružuju prvih 10. Ova lista ne iznenađuje toliko jer su vozila Toyote i Honda poznata po izdržljivosti i pouzdanosti, a vlasnici automobila, posebno oni racionalniji, ne žele da im njihovi limeni ljubimci zadaju glavobolje u vidu povećanih troškova i čestih kvarova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpouzdaniji SUV-ovi

 

mini-countryman slika.jpg

 

Svake godine britanski portal What Car sprovodi veliko istraživanje pouzdanosti. Više od 13.000 vozača učestvuje u anketi u kojoj odgovaraju da li je njihovo vozilo imalo problema u poslednjih dvanaest meseci, koji su to problemi bili i da li su zbog toga morali u servis. Detaljnim ispitivanjem došlo se i do izbora najboljih 10 SUV-ova.

 

Idemo od 10 mesta:

na njemu je Volkswagen T-Roc. Kod njega se povremeno javljaju problemi sa motorom koji se otklanjaju u vrlo kratkom vremenu. Deveta je Škoda Kodiaq, kod koje mogu da se jave problemi sa elektronikom benzinskog motora i zbog toga je potrebno više rada u servisu (oko nedelju dana). Sedmo mesto dele Mazda CX-5 i Porsche Macan. Mazda povremeno ima problema sa elektronikom, a posebno su kvalitetni benzinski motori. Kod Porschea se povremeno javljaju problemi sa menjačem. Dobro je što se kod većine vozila kvarovi javljaju tokom garancije. Izvan garantnog roka cena popravke menjača je 1.000 evra. Opel Mokka je šesta sa retkim problemima s elektronikom, a peti SUV po zadovoljstvu anketiranih je Ford Kuga kod koje se pominju tek manji problemi sa karoserijom.

 

Na odličnom trećem mestu je Mazda CX-3 kod koje se javljaju manji problemi sa infotainmentom, drugi je BMW X1 kod koga se izdvaja retka grupa kvarova hlađenja motora, a najbolji je Mini Countryman sa tek manjim problemima sa elektronikom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovakvom automobilu je prešao stotine kilometara, a onda ga je zaustavila policija

 

voznja 2.jpg

 

Subaru spada u red pouzdanijih vozila koja retko staju. Neće posustati ni nakon manjih saobraćajnih nesreća, a ponekad voze i nakon poveće havarije. Fotografija koju je objavila policija iz Montane to najbolje pokazuje. Tamošnja patrola je zaustavila Subaru za koji se već iz daljine videlo da je značajno oštećen. Međutim, ono što je iznenadilo policajca je razbijeni vetrobran. Staklo je u potpunosti bilo neprovidno, a vozač je, rizikujući povredu od odlomljenih komadića stakla, mogao jedino da gleda put kroz rupicu u staklu. To je i učinio pritom noseći zaštitne naočare. I tu iznenađenju nije kraj jer je vozač izjavio da je tako vozio kroz nekoliko saveznih država, napravivši više stotina kilometara. Nije potrebno naglašavati da je automobil odmah isključen iz saobraćaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADAC: Najbolji i najgori automobili do 12 godina starosti

 

fiat punto 2013.jpg

 

Kao i svake godine nemački automobilski klub (ADAC) objavljuje listu automobila kojima su najčešće, odnosno najređe pomagali na putevima. Tokom prvih nekoliko godina vrednost automobila dramatično pada. Ovi automobili su ukusan zalogaj na tržištu polovnjaka, ali da li zaslužuju vaše poverenje?

 

Za odgovor na ovo pitanje, proverili smo najnoviju ADAC rang listu. Cene ovih automobila su već pristupačne, međutim da bi kupili neki od ovih modela ipak morate otići do jastuka ili dušeka i iz njega izvaditi malo veću sumu novca. Poredak ADAC-a se bazira na aktivnostima pomoći na putu nemačkog auto kluba. Radnici su nakon svake obavljene intervencije u bazu podataka zabeležili detalje svojih intervencija - a bilo ih je 3.4 miliona. Nakon toga se broj kvarova na svakom modelu upoređuje sa brojem automobila te marke i modela koji su registrovani u Nemačkoj. Tako se dobija koeficijent čiji glavni pokazatelj je broj grešaka na 100.000 automobila.

 

Što je koeficijent niži, to je bolje. A ovo su rezultati za tri najbolja i tri najgora automobila iz 2012 godine.

 

Modeli segmenta A

Toyota Aygo - faktor intervencije 4.4. Najčešči uzrok intervencije: kvačilo.

Hyundai i10 - faktor intervencije 6.2. Najčešči uzrok intervencije: akumulator.

Renault Twingo - faktor intervencije 16.8. Najčešči uzrok intervencije: kočnice, imobilizator.

Seat Mii - faktor intervencije 21.6. Najčešči uzrok intervencije: kočnice.

Fiat 500 - faktor intervencije 23.9. Najčešči uzrok intervencije: sistem hlađenja, bobina.

Fiat Panda - faktor intervencije 28.5. Najčešči uzrok intervencije: akumulator.

 

Modeli segmenta B

Fiat Punto - faktor intervencije 8.8. Najčešči uzrok intervencije: električna instalacija, auspuh, kvačilo.

Audi A1 - faktor intervencije 9.1. Najčešči uzrok intervencije: kablovi za paljenje, mlaznice.

Mini - faktor intervencije 9.7. Najčešči uzrok intervencije: kvačilo.

Renault Clio - faktor intervencije 23,5. Najčešči uzrok intervencije: akumulator, pokretač, elektronska blokada motora.

Peugeot 208 - faktor intervencije 26.5. Najčešči uzrok intervencije: bobina, akumulator.

Peugeot 207 - faktor intervencije 29.2. Najčešči uzrok intervencije: servo upravljač, električni kabriolet krov, kaiš.

 

Kompaktni modeli (C segment)

BMW X1 - faktor intervencije od 7.2.

Audi Q3 - faktor intervencije 10.8.

Hyundai i30 - faktor intervencije 11,2. Najčešči uzrok intervencije: akumulator

BMW serije 1 - faktor intervencije 31.4. Najčešči uzrok intervencije: bobina, pogonski lanac.

Peugeot 308 - faktor intervencije 34.9. Najčešči uzrok intervencije: mlaznice, bobina, akumulator.

Kia je imala 44.9 intervencijskog faktora. Najčešči uzrok intervencije: pokretač, pogonski lanac, akumulator, kvačilo, svećice, senzor radilice.

 

Automobili srednje klase

BMW X3 - faktor intervencije 5.3. Najčešči uzrok intervencije: starter, turbopunjač.

Audi A4 - faktor intervencije 8.4.

Audi A5 - faktor intervencije 9.8. Najčešči uzrok intervencije: pogonski lanac, auspuh.

Ford Mondeo - faktor intervencije 23.1.Najčešči uzrok intervencije: akumulator, pumpa za gorivo.

Opel Insignia - faktor intervencije 28.1. Najčešči uzrok intervencije: akumulator, hladnjak.

Volkswagen Sharan - faktor intervencije 32,8. Najčešči uzrok intervencije: akumulator, EGR.

 

Poredak ADAC-a može da bude iznenađujući.

Ako npr. tražite devetogodišnji automobil za putovanje na posao, u tom slučaju, kako je pokazao izveštaj ADAC-a podcenjeni Fiat Punto može da bude dobar izbor u B segmentu.

Sa druge strane, lista pokazuje da modeli koje cenimo, kao što su Opel Insignia ili Kia cee'd, mogu s godinama da stvaraju više problema nego što bismo želeli. Međutim, treba imati na umu da je lista nemačkog automobilskog kluba samo delić stvarnosti u pogledu stope kvarova automobila. Kao i na svim lestvicama. Ako kvar automobila nije doveo do njegove imobilizacije, nije bio uključen u ADAC podatke.

 

Zbog ograničenja izazvanih pandemijom koronavirusa velik procenat ADAC-ovih intervencija u 2020. godini je bio povezan sa kvarom akumulatora. Bilo je tako u 46% slučajeva.

Preostali razlozi za dolazak ADAC-ove pomoći na putu su: 15.9% kućišta motora (ubrizgavanje, paljenje, senzori), u 14.2% ''ostali'' slučajevi (karoserija, upravljač, kočnice, vešanje, pogonski sistem), u 10% alternatora, startera, rasvete ili električne instalacije, u 7.1% gume, u 3.2% sistem goriva, 2.1% sistem hlađenja, grejanja ili klimatizacije i 1.2% izduvni sistem, filter čestica dizela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpouzdaniji i najnepouzdaniji električni i hibridni automobili

 

204385-toyota yaris hybrid 03.jpg

 

Oni koji su već napravili ličnu ''tranziciju'' i u garaže uveli automobile pogonjene elektromotorima, već sada mogu da izraze svoje mišljenje u vezi sa njihovom pouzdanosti. Lista pred nama je sastavljena od deset najboljih i tri najgora modela, u okviru baterijske i hibridne ponude, i to u režiji britanske WhatCar? publikacije. Anketa uključuje gotovo 13.000 ispitanika u prethodnih 12 meseci, uz čak 175 modela 31 marke. Mada električni i hibridni automobili tek treba da postanu ''mejnstrim'', njihov broj ubrzano raste, tako da su istraživanja ovog tipa sve relevantnija i važnija za potencijalne kupce.

 

Pouzdanost je ocenjena na osnovu vremena koje je vozilo provelo van vožnje zbog eventualnog problema i troškova popravke, a zatim je dobijeni indeks oduzet od 100%. Kao što možemo videti, svi automobili su se pokazali izuzetno dobro, čak i ona tri na listi ''nepouzdanih''. Svi među prvih deset su ostvarili rezultat od 97.8% i više, što znači da je reč o automobilima koji ulivaju vanserijsko poverenje. Treba napomenuti da je reč o vozilima starim do pet godina.

 

10. Mitsubishi Outlander (PHEV) - 97.8%
Mitsubishi Outlander je najbolje prodavani plug-in hibridni model u Velikoj Britaniji već godinama. Reč je o vozilu koje kombinuje praktičnost jednog SUV-a sa ekološki podobnim pogonskim sklopom, pružajući čisto električnu autonomiju do 45 kilometara. Istraživanje WhatCar?-a je otkrilo da je 14% vlasnika Outlandera PHEV doživelo neku grešku na vozilu, mada se u većini slučajeva radilo o sitnim stvarima vezanim za lakirerski posao, trim enterijera i elektriku koja nije povezana sa pogonskim sistemom. Najskuplja popravka je iznosila skoro 900 evra.

 

9. BMW i3 - 97.9%
Kada je prvi i3 pristigao na tržište pre nekih osam godina, smatran je pionirskim uvidom u automobilsku budućnost. Bio je jedan od prvih ''mejnstrim'' električnih automobila sa baterijama smeštenim u pod šasije, što je rezultiralo izdašnijim kabinskim prostorom i boljim rasporedom mase. Prvobitno je bio dostupan kao čisto električni model ili plug-in hibrid sa SUS motorom za produžavanje autonomije, ali je potonji izbačen iz ponude 2019. Nekih 13% vlasnika i3 kaže da su imali izvesnih problema s vozilom u poslednjih 12 meseci, uglavnom vezanim za info-zabavni sistem i trim enterijera. Svi automobili pogođeni problemima su mogli da se voze, s tim što je za rešavanje problema bilo potrebno manje od jednog dana u trećini slučajeva. Međutim, dve trećine vlasnika je ostalo bez svog ljubimca preko nedelju dana, mada su problemi rešeni u okviru garancije.

 

8. Honda CR-V Hybrid - 97.9%
Honda je nedavno uvela hibridizaciju u CR-V, mada se radi o modelu koji samostalno puni baterije, ne plug-in varijanti. Hondin pulen se dobro kotira kod vlasnika, jer je samo 8% vlasnika prijavilo neku grešku na vozilu prošle godine. Interesantno, svi su imali isti problem, povezan s elektrikom nevezanom za pogonski sklop. To znači da je sve bilo lako rešivo, tako da su sva vozila popravljena u jednom danu, što je naravno pokriveno garancijom.

 

7. Toyota Corolla Hybrid - 98.4%
Ovaj model je prilično popularan u Velikoj Britaniji, budući da se proizvodi u fabrici u Bernastonu u Derbiširu. Pored toga, Toyota je poznata po bogatom nasleđu kada je o hibridima reč. Od vlasnika koji su bili uključeni u anketu What Car?-a, samo 5% je prijavilo probleme sa motorom. Pomalo zabrinjavajuće je da su svi bili povezani sa 12-voltnim akumulatorom. Međutim, nijedna popravka nije trajala duže od jednog dana, a sve su bile pokrivene garancijom.

 

6. Hyundai Kona Electric - 98.5%
Sa dometom do 450 kilometara sa potpuno punom baterijom, Kona Electric se nameće kao jedan od najatraktivnijih izbora na tržištu električnih automobila. Budući da se radi o novom modelu, problemi su bili malobrojni, uglavnom vezani za pomoćnu bateriju. Ipak, to nije bio problem koji je sprečavao vlasnike da voze svoja vozila.

 

5. Lexus RX - 99.1%
RX je jedan od hibridnih SUV-a koji su najduže prisutni na tržištu, a najnovije izdanje poseduje usavršeni benzinsko-električni pogonski sklop. Lexus je poslovično u samom vrhu kada je o pouzdanosti reč, a RX nastavlja trend sa samo 4% vlasnika koji su prijavili neki problem u poslednjih 12 meseci. Uglavnom elektrika koja nije povezana s pogonskim sistemom je ''nervirala'' vlasnike, a sve intervencije su odrađene pod garancijom.

 

4. Toyota RAV4 Hybrid - 99.2%
S obzirom na to što su Lexus i Toyota sestrinske marke, visoka pozicija popularnog japanskog SUV-a ne treba da čudi. Nova generacija RAV4 se sjajno kotira po pitanju pouzdanosti, a samo 7% je prijavilo What Car?-u neki problem sa vozilom u poslednjih 12 meseci.

 

3. Lexus NX Hybrid - 99.3%
Oni koji žele RAV4 sa više premium momenta, mogu da se odluče za Lexus NX. Kompaktan, luksuzan i pogonjen dokazanim hibridnim sistemom, ovaj automobil je predmet želje mnogih kupaca. Samo 6% vlasnika ovog modela je prijavilo neki problem. Prigovori su se uglavnom odnosili na info-zabavni sistem, a bilo je i par onih vezanih za spoljni finiš.

 

2. Tesla Model 3 - 99.4%
Najpopularniji elektromobil današnjice, Tesla Model 3, najpriuštiviji je u gami američkog proizvođača. U zavisnosti od paketa, pruža domet od 450 do 580 kilometara. Pored toga, po pitanju pouzdanosti je potukao sve svoje benzinske i dizel rivale i ujedno je najbolje ocenjeni čisto električni automobil. Samo kod 5% Modela 3 je prijavljena neka greška, ali su svi i dalje mogli da se voze.

 

1. Toyota Yaris Hybrid - 99.5%
U Toyotinim salonima se sada nalazi novi Yaris, koji je takođe izuzetno dobar. Ovaj rejting je baziran na osnovu modela koji više nije u ponudi, što znači da je reč o više nego dokazanom automobilu. Vlasnici ističu da je reč o izuzetno pouzdanom vozilu, s tim što je tek 5% prijavilo neku grešku u poslednjih 12 meseci. Ujedno, nijedna nije bila ozbiljnije prirode.

 

toyota-yaris-2018 02.jpg

 

Najmanje pouzdani električni i hibridni automobili
 

Pre nego što izlistamo tri najmanje pouzdana elektrifikovana automobila po What Car?-u, trebalo bi čitavu stvar staviti u izvestan kontekst. Od svih modela koji su ušli u anketu, starih od 0 do 5 godina, najgore je prošao Audi A6 (2011-2018.), koji je ostvario skor od 70.6%. To i dalje nije tako loše, mada je daleko lošije od bilo kojeg električnog ili hibridnog modela na listi.

 

Toyota Prius - 94.6%
Sinonim za hibridne automobile, nekako je skliznuo među tri nepouzdana. Oko 14% vlasnika je prijavilo greške na aktuelnoj generaciji Priusa u prethodnih godinu dana. Polovinu kvarova je pokrila Toyota, dok ostale popravke nisu koštale više od 50 evra.

 

MG ZS EV - 89.4%
Ovo je najjeftiniji elektromobil na britanskom tržištu i naravno ni on nije bez problema. Sedam odsto vlasnika ovog modela je prijavilo izvesne probleme. Mada se radi o malom procentu, sve greške su bile takve da su učinile vozila neupotrebljivim, a za popravku je bilo potrebno više od nedelju dana. Problemi su zabeleženi na bateriji, elektromotoru i električnom sistemu. Sve je rešeno u okviru garancije.

 

Tesla Model S - 85.7%
Ko bi rekao? Dok se Model 3 kotira izuzetno visoko, njegov prestižniji ''rođak'' je oficijelno imao procentualno najviše grešaka u anketi What Car?-a. Naime, čak 60% vlasnika je prijavilo neki problem. Mada je u svim slučajevima automobil mogao i dalje da se vozi, kod polovine je popravka trajala više od nedelju dana. Dok je 93% intervencija bilo besplatno, ostali su morali plate između 50 i 100 evra za popravke.

 

model-s 01.jpg

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li Toyotin dizelaš može da radi nakon godinu dana provedenih pod zemljom?

 

toyota dizel.jpg

 

Zaista je neverovatno do koje mere motori sa unutrašnjim sagorevanjem mogu biti otporni. Ponovo smo sa momcima iz Garage 54 YouTube kanala, u čije je ruke sada dopao Toyotin dizelaš, nakon što je godinu dana bio zakopan u zemlji. Kako prenose Vrele Gume, ruska ekipa je zakopala Toyota 2CT dizel motor, ostavivši ožičenje, usis i hladnjak izloženim, da bi uvideli da li će sve moći kasnije da funkcioniše.

 

Međutim, zaboravili su na ovaj poduhvat dok ih komentatori nisu podsetili. Loše vesti su da motor nije odmah startovao. Problem je bio sa žicom za uzemljenje. Sledeći korak je bio iskopati mašinu. Motor je bio u potpunosti prekriven prljavštinom, tako da je bilo neophodno vodom skinuti sve zemljane nanose. Nakon godinu dana provedenih ispod zemlje i cilindrima punim vode, agregat je bio spreman za stavljanje u pogon, naravno nakon osnovnih priprema. ''Buđenje'' nakon tako dugog sna nije bilo lako, ali je Toyotin dizel na kraju zagrmeo. Zaista impresivno. Naravno, neophodan je novi turbo, dok anlaser broji svoje poslednje dane. Creva i žice takođe zahtevaju zamenu. Ipak, fascinantno je što nije bilo potrebno mnogo da se Toyotina mašina vrati u život nakon godinu dana pod zemljom, i to tokom ruske zime.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADAC 2021 lista najpouzdanijih i najnepouzdanijih automobila

 

204805-Toyota Aygo.jpg

 

Kao i svake godine, nemački ADAC objavljuje listu najpouzdanijih i najnepouzdanijih automobila. Da li ima iznenađenja? Da, i ima ih dosta. Jer, rušeći stereotipe, automobili francuskih ili italijanskih proizvođača su pokazali odlične rezultate. Izveštaj o kvarovima koje svake godine priprema ADAC uživa veliki ugled među vozačima. Razlog? Izveštaj 2021. se bazira na 3.38 miliona izveštaja od strane nemačkih vozača čiji automobili su se pokvarili na putu.

 

Uzeti su u obzir samo modeli koji nisu bili stariji od 10 godina, a takođe su postigli prodaju od najmanje 10 hiljada komada. Nakon toga, lista je podeljena u pet klasa.

Mali automobili (segment A) - najpouzdaniji:

  • Toyota Aygo

Mali automobili (segment A) - najnepouzdaniji:

  • Smart forfour
  • Smart fortwo

Mali automobili (B segment) - najpouzdaniji:

  • Audi A1
  • Citroen C3
  • Fiat Punto
  • Honda Jazz
  • Mazda CX-3
  • Mini
  • Mitsubishi Space Star
  • Peugeot 2008
  • Renault Captur
  • Škoda Fabia

Mali automobili (segment B  - najnepouzdaniji:

  • Opel Meriva
  • Hyundai i20

Automobili (segment C) - najpouzdaniji:

  • Audi A3
  • Audi Q3
  • BMW serije 1
  • BMW serije 2
  • Hyundai Tucson
  • Mazda CX-5
  • Mercedes A klasa
  • Mercedes CLA
  • Mercedes GLA
  • Mitsubishi ASX
  • Seat Leon
  • Škoda Rapid
  • Volkswagen Buba

Automobili (segment C) - najnepouzdaniji:

  • Kia Ceed
  • Kia Sportage
  • Nissan Qashqai
  • Opel Astra
  • Renault Kangoo
  • Renault Scenic

Automobili (D segment) - najpouzdaniji:

  • Audi A4
  • Audi A5
  • Audi Q5
  • BMW serija 3
  • BMW serija 4
  • BMW X3
  • Mercedes C klasa
  • Mercedes GLC
  • Mercedes GLK
  • Volvo XC60

Automobili (segment D) - najnepouzdaniji:

  • Ford S-Max
  • Opel Insignia
  • Seat Alhambra
  • Volkswagen Sharan

Automobili (E segment) - najpouzdaniji:

  • Audi A6
  • BMW serija 5

Automobili (E segment) - najnepouzdaniji:

  • Mercedes E klase

Koji automobili su iznenadili u izveštaju ADAC 2021?

Naravno, izveštaj ADAC -a u nekim tačkama ne čudi. Primer?

Modeli iz Nemačke ili Japana su zauzeli vodeće pozicije u većini klasa. Međutim, to ne znači da u izveštaju nedostaju iznenađenja. Jer i za to ima mesta. Iznenađenje već dolazi iz segmenta malih gradskih automobila. Odmah iza pobednika liste - Audija A1, nalazi se Francuz. Govorimo o Citroenu C3. Treće mesto je pripalo automobilu dizajniranom u Italiji. Ovaj model je Fiat Punto. Peugeot 2008 i Renault Captur su takođe bili vrlo dobro ocenjeni.

 

Šta je sa segmentom C?

Iako se pokazalo da je Audi A3 lider među kompaktnim automobilima, rezultat koji su postigli Hyundai Tucson, Mitsubishi ASX i Škoda Rapid takođe zaslužuje pažnju. Iako se automobili na prvi pogled mogu činiti neupadljivim, izgleda da ne vole auto mehaničare. Njihov rad bez grešaka u svim godišnjim kategorijama ADAC je pozitivno ocenio. I tu nije kraj, jer još jedna stvar iznenađuje u C segmentu. Kia Ceed i Kia Sportage su se pokazali kao izuzetno loši. Ovo su dva modela koja otvaraju listu najnepouzdanijih automobila!

 

U slučaju srednje klase, postoji jasna dominacija modela sa nemačkim logotipom na haubi. Prvih deset čine tri Audija, tri BMW -a i tri Mercedesa. Trešnjica na ovoj listi je švedski Volvo XC60. Kao što vidite, SUV cene ne samo vozači, već i mehaničari. A gde je dno? Na začelju ADAC liste se nalaze Seat Alhambra i Volkswagen Sharan. Ono što u ovom slučaju iznenađuje nisu modeli, već činjenica da se godinama ovi automobili stavljaju na dno ADAC liste, što znači da VAG ne izvodi previše zaključaka čitajući liste nemačkog automobilskog kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subaru svrgnuo Mazdu s trona Consumer Reports liste najboljih automobilskih marki

 

Subaru-BRZ 2021 09.jpg

 

Svake godine, Consumer Reports izdaje raznorazne liste, podatke, merenja i statistiku vezanu za automobilske marke koje su se pokazale najboljim ili najgorim. U taj miks su uključeni rezultati s testiranja, zadovoljstvo kupaca, bezbednosni atributi i pouzdanost. Sve to ide u ''blender'' da bi se krenulo od maksimalne vrednosti ''100''. Što viši broj, to bolji rezultat, a u 2022. proizvođač koji je ostvario najbolji rezultat je Subaru. Zapravo, Subaru je jedina marka koja je prešla skor od 80, zaradivši 81 poen i svrgnuvši s ''prestola'' prošlogodišnjeg pobednika, Mazdu, koja je pala na drugo mesto sa 78 poena, pišu Vrele Gume. BMW je uspeo da obezbedi jedno mesto na podijumu za Nemce, ponovivši Mazdin rezultat, dok su na četvrtom i petom mestu Honda i Lexus sa 77 poena.

 

Očigledno je da Top 10 listom dominiraju japanski i nemački brendovi, jer su je zaokružili Audi, Porsche, Mini, Toyota i Infiniti. Mini je bio posebno impresivan, popevši se za čak devet pozicija u odnosu na prošlu godinu, osvojivši 74 poena. Buick je propustio da uđe u prvih 10 za dve pozicije sa skorom od 72, što ga čini najbolje rangiranom američkom markom. Kada smo već kod Amerikanaca, Tesla je najbolji od najgorih sa skorom 60. Proizvođač električnih automobila je pao za sedam pozicija u odnosu na prošlu godinu, a kao negativnosti koje su tome doprinele, Consumer Reports navodi volan u vidu jarma, koji se nije dobro pokazao na testovima. Donji deo liste se nastavlja sa Chevroletom i Mercedesom (60), dok su iza njih Lincoln, Jaguar i Alfa Romeo sa 50 ili više poena. Land Rover i Mitsubishi su izjednačeni sa 49, dok im ''za vratom diše'' GMC sa 48 bodova. Najgori od najgorih je Jeep, koji je pao za tri pozicije (45). Consumer Reports navodi probleme sa pouzdanošću i osrednje performanse na testovima kao negativne aspekte Jeepovih modela. Ram, Fiat, Polestar i Maserati nisu bili uključeni u rangiranje, jer CR nije imao najmanje dva modela dotičnih kompanija na testiranju.

Kompletan izveštaj možete pogledati OVDE.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADAC statistika: Koji automobili se najviše kvare na putu, a koji su najpouzdaniji?!

 

Toyota Aygo 02.jpg

 

Kao i svake godine, nemački autoklub (ADAC) u aprilu 2022. je objavio svoju statistiku Službe pomoći na putu, odnosno odrađenih intervencija za prošlu godinu na automobilima koji su stari od 3 do 10 godina.

 

Kao i do sada, najčešće intervencije u 2022. godini su bile vezene uz kvar akumulatora. Tokom 2021. godine akumulator je bio problem u 46.2% slučajeva od ukupno 3.49 miliona kvarova. Godinu pre, udeo kvarova baterija je bio 46.3% što predstavlja snažan rast u odnosu na 2019. sa 41.8%. Razlog je pandemija koronavirusa. Zbog nje su automobili mirovali, a to slabi akumulator više nego česta vožnja. Teško je odgovoriti zašto se problem neispravnog akumulatora ne popravlja sa napretkom tehnologije. Razloga za kvarove može da bude mnogo, a za neke su krivi sami vozači. Ostaviti upaljena svetla, ne zatvoriti pravilno poklopac prtljažnika, voziti samo na kratkim udaljenostima - u tim slučajevima kriv je vlasnik automobila. Sa druge strane, nedostaci proizvoda, loš kvalitet i neispravno upravljanje električnim sistemom vozila mogu dovesti do problema sa akumulatorom i za njih su odgovorni proizvođači.

 

Uzrok kvara često zavisi od starosti vozila.

Kod mlađih vozila je uopšte malo kvarova i zato manje problema sa akumulatorom. Kada vozilo napuni sedam godina, povećava se i osetljivost na kvar baterije. To se obično događa kada akumulator dođe do kraja svog radnog veka. Ukupno 132 modela vozila su procenjena u ADAC-ovoj statistici kvarova za 2021. Osnova su bili svi kvarovi tokom 2021. godine koji su zahvatili vozila od 3 do 10 godina starosti (prva registracija 2012. do 2019. godine), i da su navedeni modeli registrovaani najmanje 10.000 puta u bar jednoj od godina praćenja. Modeli sa manjim uzorkom se ne ocenjuju. Uzroci kao što su prazan rezervoar goriva ili defekti guma se ne uzimaju u obzir u ADAC-ovom indeksu pouzdanosti.

 

Koji su neki tipični kvarovi?

Problemi sa pumpom za gorivo, naprimer, pojavljuju se statistički tek od 10 godina starosti vozila, a zatim postaju sve češći. Problemi sa alternatorom kontinuirano rastu od četvrte godine. Senzor radilice počinje da se ozbiljnije kvari od 2010. godišta, dakle kada automobili napune 12 godina i oni nisu u ovoj statistici. Kod svećica ozbiljniji kvarovi se pojavljuju relativno rano (prva registracija 2013./2014.). Problemi sa recirkulacijom izduvnih gasova se češće javljaju u periodu od 2007. do 2013. godine. Uglavnom, uz akumulator, vozači će potražiti pomoć na putu zbog kvara na motoru ili menadžmentu motora (15.5%), problemima sa karoserijom, upravljanjem, kočnicama, oslanjanjem ili menjačem (14.8%), elektronikom (10.3%), gumama (7%), sistemom pumpe goriva (3.1%)...

 

181138-audi a1 01.jpg

 

U rasponu od 3 do 10 godina starosti najpouzdanijim su se pokazali Toyota Aygo, Audi A1, Renault Captur, Mini, Suzuki Vitara (od 2019. do 2016. godišta), Audi Q3, BMW serije 1, BMW X1, Audi A4, Audi A5, Audi Q5, BMW serije 3, BMW serije 3 coupe, BMW X3, Audi A6 i BMW serije 5.

Pomenimo još neka vozila, Dacia Sandero je dobila vrlo dobre ocene u svim godištima (što je, takođe, veliki uspeh), vrlo dobar je i Volkswagen Polo, a samo je 2012. godište imalo ocenu ispod vrlo dobrog. Dacia Duster ima uglavnom ocene dobar, a 2013. godište ocenu odličan. Mercedes B klase je vrlo dobra u svim godištima. Mitsubishi ASX je, takođe, odličan i vrlo dobar. Seat Leon je u svim godištima vrlo dobar. Volkswagen Golf je vrlo dobar, osim 2012. kada je dobar. Kia Ceed se kreće od ocene loše (2012. godište) do ocene vrlo dobar (2019. godište). Mazda CX-5 je vrlo dobra, osim 2013. godišta kada je dobra. Škoda Octavia je vrlo dobra, osim 2013. i 2012. kada je dobila ocenu niže, odnosno dobar.

 

Modeli koji se nisu proslavili, odnosno nemaju spektakularne rezultate su Smart Forfour, Hyundai i20, Renault Clio, Toyota CH-R, Toyota Corolla, Ford S-Max, Opel Insignia i Volkswagen Sharan. Zanimljivo, Toyote ne viđamo često u ovoj rubrici, ali ADAC je zabeležio veliki broj problema sa akumulatorima kod CH-R-a i Corolle.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...