Jump to content
FAS Goran
chikavili

Top 100 najpouzdanijih automobila

Recommended Posts

rsz_03a14c421db442dbedebec913563e74d8faa03cf.jpg

 

Ima mnogo razloga zašto ljudi kupe određeni automobil. Ali, kada su u pitanju razlozi zašto ljudi duže zadrže neki auto, ili zašto uvek kupuju isti brend - stvar je mnogo jasnija. Pouzdanost je jedan od bitnih faktora. Narodski rečeno, koliko problema im je pravio neki auto, da li ih je nekada ostavio negde i koliko novca su morali da daju za razne popravke.

 

Britanski ''WhatCar'' pitao je preko 14.000 ljudi da im kažu koje su probleme imali sa svojim automobilima u proteklih 12 meseci. Onda su sve probleme koje su im ljudi rekli grupisali u 14 kategorija jer ne utiču svi problemi jednako. Za svaki problem, ljudi su im rekli koliko su dugo bili bez auta (podeljeno u kategorije od ''rešeno istog dana'' do ''preko nedelju dana''), kao i koliko ih je koštala popravka (opet dalje podeljeno u kategorije počev od toga da je sve bilo pokriveno garancijom, do troška od preko 1.500 evra). Oni problemi zbog kojih su ljudi duže ostajali bez auta, i oni koji su najviše koštali da se reše su najviše negativno uticali na ocenu pouzdanosti.

 

Na osnovu svega toga napravili su listu pouzdanosti automobilskih brendova za njihove automobile starosti do 3 godine. Onaj auto koji nije napravio nijedan ozbiljni problem u prve 3 godine od kada je proizveden, imao bi na listi 100% pouzdanost. Evo redom onih koji su najbliži tih 100%...pa do onih koji su najdalje:

 

1. Lexus...................................92.1%
2. Mitsubishi.............................90.8%
3. Toyota.................................89.6%
4. Suzuki..................................86.6%
5. Alfa Romeo..........................85.8%
6. Honda..................................84.9%
7. Hyundai...............................84.8%
8. MG......................................83.4%
9. Ford....................................82.1%
10. Subaru..............................81.8%
11. Kia....................................81.3%
12. Audi..................................80.4%
13. Škoda................................80.1%
14. Mini...................................79.6%
15. Porsche.............................78.3%
16. Mazda...............................77.9%
17. BMW.................................77.6%
18. Vauxhall.............................76.4%
19. Dacia.................................75.9%
20. Renault..............................75.4%
21. Seat...................................75.2%
22. Volkswagen........................74.7%
23. Mercedes...........................70.4%
24. Fiat....................................70.2%
25. Volvo..................................62.3%
26. Jaguar................................61.9%
27. Peugeot..............................56.7%

28. Citroën...............................55.2%
29. Nissan.................................52.7%
30. Tesla..................................52.4%
31. Land Rover.........................50.6%
32. Jeep....................................42.1%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne brinite zbog turbine i motora, sad glavobolju zadaju navigacija i multimedija

 

displej problemi.jpg

 

Istraživanje marketinške i potrošačke agencije ''J.D. Power'' utvrođeno je da problemi sa audio sistemom, komunikacijama, multimedijom i navigacionim sistemom čine polovinu od deset najčešćih problema sa kojima se sreću vlasnici automobila. ''J.D. Power'' tvrdi da je razlog za to očajnička želja proizvođača da uvede novu tehnologiju u svoje automobile.

 

Na osnovu reakcija više od 11.500 vlasnika vozila starih 12-36 meseci, utvrđeno je da navigacioni sistemi čine 16.6 problema na 100 vozila, a poređenja radi, sistemi poput alarma i tempomata čine tek 1.5 problema na 100 vozila. Učestalost problema nije ograničena samo na navigacione tehnologije, kvarovi se često javljaju i u vezi sa sistemima ''mrtvog ugla'' i napuštanja trake. Stručnjaci veruju da bi ovakvi problemi sa tehnologijom u vozilima mogli da stvore kod kupaca nepoverenje prema naprednim sistemima autonomne vožnje koji se najavljuju kao budućnost saobraćaja. Što se tiče konkretno brendova, neočekivano i razočaravajuće ali najviše problema imaju vlasnici premium proizvođača.

 

Među deset brendova sa najmanje ukupnih problema sa 100 vozila, nalazi se samo jedan premium proizvođač. Sa druge strane, po kvalitetu odnosno najmanjoj količini problema sa savremenim tehnološkim sistemima u automobiliam sreću se vlasnici Peugeota, Škoda i Hyundaija, a jedini pomenuti pouzdani premium u deset najboljih je Volvo.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

TUV potvrdio da je Porsche 911 najpouzdaniji automobil

 

porsche 911 targa.jpg

 

Nemački TUV je objavio rezultate istraživanja, bazirane na evidentiranim kvarovima u sklopu tehničkih pregleda, koji su pokazali da je Porsche 911 uverljivo najpouzdaniji automobil. Kategorije pouzdanosti automobila su određene prema starosti: 2 do 3 godine, 4 do 5 godina, 6 do 7 godina, 8 do 9 godina i 10 do 11 godina, a u svima je uverljivi pobednik Porsche 911. Time se još jednom potvrdila teza da je uprkos performansama Porsche 911 pouzdaniji i trajniji od svih ostalih ''običnih'' automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen skraćuje garanciju na svoje modele

 

vw passat 001.jpg

 

Dobra vest je da to važi samo za severnoameričko tržište. Volkswagen u SAD-u za svoje automobile nudi totalnu garanciju u trajanju od šest godina ili 116.000 km, a uskoro će za nove automobile modelske godine 2020. nuditi manje: četiri godine i 80.000 km. Zvuči kao nepopularan, a neki bi rekli i samoubilački potez, međutim u Volkswagenu su odlučili da za sve modele ponude i besplatno održavanje za prve dve godine.

 

Duncan Movassaghi, potpredsednik severnoameričkog odeljenja Volkswagena za prodaju i marketing, objašnjava ovaj potez željom da se otklone sve moguće sumnje kod korisnika po pitanju troškova održavanja Volkswagenovog automobila. Takođe, svi Volkswagenovi dileri će dobiti 200 dolara po svakom prodatom automobilu za troškove ''razvoja lokalnog tržišta''. ''Mišljenja smo da je kombinacija čvrste garancije i paketa održavanja, zajedno sa programom saradnje za naše dilere, najbolji put prema napred'', objašnjava Movassaghi. Pomenimo da većina velikih u SAD-u nudi garanciju od tri godine i 58.000 km (Honda, Ford, Toyota) pa se VW sa svojim još uvek uklapa, pišu pojedini američki mediji. Utisak je da je šestogodišnja garancija bila jedan od alata za sanaciju posledica Dieselgate skandala. Sudeći po prodaji posao je dobro odrađen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

What Car? istraživanje: Automobili sa najmanje kvarova ne dolaze iz Nemačke

 

lexus-ux 001.jpg

 

Sinonim za kvalitet u našim krajevima, a i šire, ''Made in Germany'' čini se da je otkazao poslušnost. Prema istraživanju britanskog časopisa What car? u prvih 10 najpouzdanijih nema niti jednog nemačkog proizvođača automobila. Najviše 14. mesto od njih je zauzeo narodni automobil mračnih korena i bogate prošlosti, Volkswagen. To je utešna nagrada za jednog od najvećih proizvođača automobila na svetu jer ispred njega su se našli sestrinski brendovi sa manje premium šmeka. Češki proizvođač sa nemačkim delovima Škoda, uspela je da upadne čak u prvih 10 po visini rezultata. Tačnije, zauzela je 9. mesto na listi najpouzdanijih automobila.

 

Istraživanje je sprovedeno na čak 18.000 automobila, pa možemo reći da je uzorak dovoljno velik kako bi se mogli izvoditi zaključci i sa empirijskom tačnošću. Prvo mesto su zauzeli Japanci, naravno Lexus (99.3%) dok je na drugo zasela njegova matična kompanija Toyota (97.7%). Boje Japana se takođe brane i na trećem mestu jer tu je dospeo mali Suzuki (97.3%). Očigledno se Vitara i Swift dobro drže na putu, kao dva glavna modela iz redova Suzukija sigurno guraju ovog mališana na visoko treće mesto. Ova tri imena iz zemlje izlazećeg sunca nas i ne iznenađuju previše. Međutim ono što sledi je prilično neočekivano. Utešno četvrto mesto po pouzdanosti je odnela Tesla (96.9%). Uprkos gorućim aferama Teslinih automobila, pomalo nas iznenađuje da je kompanija kontroverznog Elona Muska dogurala tako visoko. Peto mesto pripada još jednom Japancu, Subaruu (96.6%), nakon kojeg slede Kia (96.3%) i Hyundai (95.7%) na šestom i sedmom mestu. Ponudu top 10 zaokružuju Mini (95.4%), Škoda (95.2%) i Honda (94.9%). Ako Vas zanima gde su tri musketira, Audi, BMW i Mercedes su se smestili na 20., 21. i 24. mesto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TÜV pregledao 9 miliona vozila - evo koja su najpouzdanija

 

mercedes glc 001.jpg

 

U Nemačkoj je TÜV organizacija koja prati i nadzire tehničke preglede, a upravo je objavila izveštaj s pregleda obavljenih u njenim stanicama za tehničke preglede. Pre svega, u toj moćnoj evropskoj državi prosečna starost automobila je 9.5 godina: ipak, ni u Nemačkoj na cvetaju ruže pa flota automobila stari, još 2010. godine prosečna starost vozila bila je 8 godina.

 

Dakle, TÜV je objavio izveštaj za 2020. godinu (prate se automobili koji su pristupili tehničkim pregledima od jula 2018. do jula 2019. godine), obrađeno je devet miliona vozila i na tehničkim pregledima u Nemačkoj pada svaki peti automobil sa ozbiljnim greškama. Ono što nas zanima su pobednici, odnosno automobili koji imaju najmanje grešaka, a to vam može biti i solidan putokaz pri kupovini polovnog vozila. Pogotovo ako ćete ga tražiti u Nemačkoj. Ukupni pobednik, pobednik među SUV-ovima i vozilima starim od dve do tri godine je Mercedes GLC (samo 2.17 odsto nedostataka), drugi su Porsche 911 (2.20) i Mercedes SLK/SLC (2.20). Četvrti i peti su takođe Mercedesi, B i A klasa, a šesto mesto dele C klasa i Mazda CX-3. U kategoriji malih automobila prvi je Audi A1 (3.1), a jedan od lošijih je Fiat Punto (10.8). Nije se proslavila ni Dacia Logan sa 13.6 odsto nedostataka. U klasi mini automobila najmanje nedostataka ima Opel Adam (4.0), a Ford Ka je poslednji (10.7).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko proizvodi najpouzdanije automobile?

 

198314-consumer reports 2019.jpg

 

Postoje brojna istraživanja koja na bazi iskustva vlasnika, ali i servisnih statistika rezultiraju listom pouzdanosti pojedinih modela, a potom i marki vozila. A na tim listama redovno su u vrhu japanske i korejske marke uz nešto nemačkog začina. Dno je gotovo uvek bilo u znaku britanskih i italijanskih marki. I da, ovde svakako treba razlikovati istraživanja pouzdanosti od onog zadovoljstva vlasnika, kao i da li se radi o novim ili polovnim automobilima.

 

U ovogodišnjem izdanju istraživanja pouzdanosti oglasio se i ''Consumer Reports'' sa svojom listom u okviru ''Annual Auto Reliability Survey''. Ona pokazuje tradicionalno visoko pozicionirane japanske brendove kao što su Lexus, Mazda i Toyota. Takođe, primetno je da su se i neki tzv. fenjeraši popravili, prvenstveno zbog redizajna, pa su se tako popeli Mini, Chrysler i ostali. Još jedan dokaz podizanja kvaliteta proizvoda kroz redizajne. Izuzetak su Volkswagenovi Atlas i Tiguan koji su ostali jednako problematični kao i 2018. godine kada su lansirani, ističu u CR-u. Isto važi i za Acuru koja je zabeležila rekordan pad na godišnjem nivou i to od čak devet mesta.

 

Zanimljivo, pali su i nemački ponosi, Audi i BMW, a pohvaliti se ne može ni Subaru. Novi A6, X5 i Forester su oborili rezultate pomenutih marki. Zanimljivo, u grupu problematičnih ulazi i novi BMW serije 3, pa i Audi Q8. Recimo i da su zbog manjka modela iz istraživanja izostavljeni Fiat, Jaguar, Land Rover, Maserati i Ram, sve odreda kandidati za začelje. Teslu je CR oduvek kritikovao zbog manjkave pouzdanosti. Svi modeli su u prošlosti kotirali dosta nisko. Sada su se popravili i stigli do klasifikacije ''preporučljivi'', posebno Model 3 i Model S. Ali Tesla je još uvek nisko, na 23. od ukupno 30 mesta.

 

Sa prosečnim rezultatom od 81 bodova (od mogućih 100) na vrhu je Lexus. Slede ga Mazda i Toyota sa 77 bodova, a onda su tu još Porsche (75) i Genesis (71), koji zaokružuju top 5.

Na samom dnu je luksuzni američki brend - Cadillac je sa 23 osvojena boda lošiji od Alfa Romea (27), Acure (29) i Volkswagena (33). Da, VW je pao za devet mesta, pa se našao na dnu liste. A problemi su vezani uz elektroniku, opremu i sistem goriva. Gledano po modelima, najgori od najgorih su ipak domaći. To su Chevrolet Colorado sa 4, i Chevrolet Camaro sa tek 5 bodova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpouzdaniji polovnjaci do 5.000 evra u Nemačkoj

 

vw Golf Plus BiFuel.jpg

 

Auto Bild je analizirao godišnji izveštaj nemačke Asocijacije tehničkih pregleda (TÜV) i izabrao najpouzdanija polovna vozila u cenovnom rangu do 5.000 evra. Kako prenosi B92, automobili su podeljeni na osnovu godine prozvodnje na 2-3, 4-5, 6-7, 8-9 i 10-11 godina starosti.

 

U tri kategorije najstarijih modela bez konkurencije je Volkswagen Golf Plus. S obzirom da se smatra penzionerskim modelom, jasno je zašto je tako popularan. Golf Plus nema neke izražene mane, a vrlo je zastupljen na tržištu polovnjaka pa je izbor više nego solidan. Cene Golfa sa višim krovom se kreću od 1.800 za nešto starije i primerke sa većom kilometražom. U grupi vozila sa starijm rodnim listom preporučuju se još Ford Fusion koji može da se nađe već od 1.000 evra, a nudi dosta prostora uz dugotrajnost. Iako je nešto skuplji za održavanje, vrlo je racionalna i kupovina Audija A3 starog 8-9 godina s obzirom na kvalitet izrade i pouzdanost, uprkos većoj kilometraži. U preporučene modele koji se bliže drugoj deceniji života spada i VW Golf IV koji može da se nađe od 3.800 evra u Nemačkoj.

 

Ako vam je potreban gradski automobil starosti 6-7 godina, Auto Bild pre svega preporučuje Mazdu 2 po ceni od 2.200 evra koja nije poznata po nekim slabostima. Što se tiče vozila 4-5 godina starosti, tu se ističu Suzuki SX4 koji za 3.100 evra može da bude odličan izbor ako vam je potreban model koji nudi i 4x4 pogon. Ako imate ograničeniji budžet onda je bolje da se fokusirate na potragu za Peugeotom 308. Francuski adut ukoliko je redovnog održavan nudi mnogo za 2.500 evra. Ukoliko možete da dobacite do 4.500 evra, a tražite porodični automobil jeftin za održavanje, pored Opel Merive ne morate tražiti ništa drugo. Oni koji nemaju poverenja u automobile koji su izašli iz garancije, dakle traže nešto 2-3 godine staro do 4.000-5.000 evra, preporučuju se pre svih Toyota Yaris i VW Polo, koji sjajno drži cenu i posle nekoliko godina upotrebe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Australiji najviše poverenja imaju u japanske automobile

 

toyota cs 11111.jpg

 

Prvih pet mesta na listi drže japanske auto-marke. Najnovija anketa u kojoj je učestvovalo 14.383 vozača iz Australije, pokazalo je da stanovnici ovog kontinenta najviše poverenja imaju u Toyotu. Za njom slede Mazda, pa Honda, Subaru i Nissan, prenosi B92. Na šestom mestu je korejski Hyundai, a solidnu 7. poziciju drži američki proizvođač električnih automobila, Tesla. Mercedes je tek osmi, Kia deveta, a prvih 10 zaokružuje Ford. Inače, prodaja novih automobila u Australiji beleži blagi pad već drugu godinu zaredom nakon što je 2017. postignut rekord od 1.189.000 novoregistrovanih vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropski kupci izglasali Lexus za najpouzdaniju marku automobila

 

lexus-nx 1.jpg

 

Članice grupe ''Euroconsumers'' objavile su rezultate godišnjeg ispitivanja pouzdanosti automobila i zadovoljstva kupaca.

Luksuzni brend Toyote - Lexus, najpouzdanija je marka automobila za evropske potrošače. Drugu godinu zaredom Lexus je na prvom mestu po pouzdanosti zabeleživši rezultat od 97%. Modeli Lexus NX 300h, IS 300h i CT 200h uvršteni su među 10 najpouzdanijih modela u svojim kategorijama (SUV i porodični automobil). U ispitivanju je učestvovalo više od 43.000 potrošača iz Belgije, Francuske, Italije, Portugala i Španije, a ono je uključivalo više od 400 modela više od 37 proizvođača. Učesnici su popunjavali online upitnik, navodeći starost njihovog automobila, pređenu kilometražu te probleme i kvarove sa kojima su se susreli. To je bio osnov za izračunavanje ocene pouzdanosti za svaku marku. Kvarovi, rezervni delovi i pritužbe mehaničaru odredili su da je automobilska marka koja zadaje najmanje briga svojim vlasnicima Lexus, sledi ga Porsche, a u vrhu su i Audi i Honda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istraživanje nivoa zadovoljstva vlasnika kupljenim modelima

 

202239-kia sorento.jpg

 

Ovo je lista modela sa kojima su vlasnici najzadovoljniji!

 

Britanski Auto Express je objavio rezultate velikog istraživanja ''Driver Power'' u kome su upravo vlasnici automobila otkrivali svoj nivo zadovoljstva kupljenim modelom. Pritom su se pitanja odnosila na zadovoljstvo motorom i menjačem, spoljašnjim dizajnom, enterijerom i udobnošću, vožnjom i držanjem na putu, zatim nivoom praktičnosti, sigurnosti, pouzdanosti i kvaliteta. Na pomenute stavke su zatim dodati i zadovoljstvo troškovima održavanja i potrošnjom kao i zadovoljstvo infotainment sistemom.

Dakle, svi aspekti automobila su pokriveni, a vlasnici pojedinih modela su zatim odgovarali na pomenuta pitanja i davali svoj utisak zadovoljstva. Ovde nije reč o istraživanju potkrepljenom isključivo utiskom vozača, odnosno vlasnika pojedinih modela. Rezultati?

 

Prvo mesto je zauzela Kia Sorento! Nivo zadovoljstva vlasnika ovog korejskog SUV-a iznosi čak 92.05%, a visoki procenat može da zahvali odličnim rezultatima po pitanju enterijera i komfora, praktičnosti i prostranosti, spoljašnjeg dizajna kao i lakoći korišćenja infotainment sistema. Na drugom mestu sa visokih 92.04% se nalazi Peugeot 3008. Vlasnici su ovde najviše nahvalili njegov motor i menjač, izgled, kvalitet izrade kao i osećaj u vožnji. Treće mesto je pripalo Lexusu RX čime je potvrđena dominacija azijskih brendova. Vlasnici japanskog SUV-a su oduševljeni gotovo svim ispitanim parametrima (praktično maksimalna ocena po gotovo svim ispitanim parametrima), ali zbog niskog nivoa zadovoljstva infotainment sistema i troškovima održavanja Lexus je ipak morao da se zadovolji trećim mestom. Kada bi te stavke bile bolje, sigurno bi bio na uverljivom prvom mestu. Listu od 4. do 10. mesta su redom zauzeli: Kia Niro, Mazda CX-5, Škoda Kodiaq, Toyota Corolla, Lexus IS, Hyundai Ioniq i Škoda Superb.

 

Auto Express je izdvojio i pobednike po segmentima, pa je tako Volvo XC40 najbolji mali premium SUV, Lexus CT je poneo titulu najboljeg premium hatchback modela, dok je najbolji supermini Kia Rio. Mazda MX-5 je dobila titulu najboljeg sportskog modela, dok je najbolji mali gradski auto Kia Picanto. Kako dalje navodi Auto Express, od premium modela kao najbolji SUV proglašen je Volvo XC60, dok je BMW Serije 5 poneo titulu najbolje luksuzne poslovne limuzine. Evo liste 75 najboljih, a treba primetiti da su svi modeli sa ove liste zabeležili izuzetno visoke nivoe zadovoljstva svojih vlasnika:

  1. Kia Sorento Mk3 - 92.05%
  2. Peugeot 3008 Mk2 - 92.04%
  3. Lexus RX Mk4 - 91.98%
  4. Kia Niro Mk1 - 91.82%
  5. Mazda CX-5 Mk2 - 91.75%
  6. Škoda Kodiaq Mk1 - 91.73%
  7. Toyota Corolla Mk12 - 91.71%
  8. Lexus IS Mk3 - 91.64%
  9. Hyundai Ioniq Mk1 - 91.61%
  10. Škoda Superb Mk3 - 91.59%
  11. Mazda 6 Mk3 - 91.59%
  12. Toyota RAV4 Mk5 - 91.45%
  13. Kia Sportage Mk4 - 91.44%
  14. Volvo XC40 Mk1 - 91.38%
  15. Škoda Karoq Mk1 - 91.29%
  16. Toyota Prius Mk4 - 91.28%
  17. Subaru Outback Mk3 - 91.12%
  18. Kia Ceed Mk3 - 90.98%
  19. Lexus CT Mk1 - 90.89%
  20. Subaru Forester Mk4 - 90.66%
  21. Honda CR-V Mk5 - 90.64%
  22. Seat Arona Mk1 - 90.63%
  23. Kia Rio Mk4 - 90.56%
  24. Nissan LEAF Mk2 - 90.55%
  25. Toyota C-HR Mk1 - 90.49%
  26. Mazda MX-5 Mk4 - 90.47%
  27. Kia Stonic Mk1 - 90.41%
  28. Citroën C4 Grand Space Tourer Mk1 - 90.38%
  29. Kia Picanto Mk3 - 90.34%
  30. Volvo XC60 Mk2 - 90.34%
  31. Seat Leon Mk3 - 90.28%
  32. Lexus UX Mk1 - 90.27%
  33. Subaru XV Mk2 - 90.22%
  34. Škoda Octavia Mk3 - 90.18%
  35. Peugeot 2008 Mk1 - 90.14%
  36. Mercedes Benz A-Class Mk4 - 90.14%
  37. Renault ZOE Mk1 - 90.11%
  38. Mazda 3 Mk4 - 90.06%
  39. Honda Civic Mk10 - 89.98%
  40. BMW 5 Series / M5 Mk7 - 89.82%
  41. Ford Kuga Mk2 - 89.75%
  42. Lexus NX Mk1 - 89.71%
  43. Toyota Yaris Mk4 - 89.70%
  44. Peugeot 208 Mk2 - 89.70%
  45. Fiat 500 Mk1 - 89.63%
  46. Audi Q5 / SQ5 Mk2 - 89.57%
  47. Jaguar XF Mk2 - 89.49%
  48. Nissan Juke Mk1 - 89.41%
  49. BMW X3 Mk3 - 89.39%
  50. Volkswagen Golf Mk7 - 89.29%
  51. Volkswagen Tiguan/Allspace Mk2 - 89.21%
  52. Audi Q2 Mk1 - 89.20%
  53. Hyundai Tucson Mk2 - 89.14%
  54. Suzuki Vitara Mk4 - 89.14%
  55. MG ZS Mk1 - 89.12%
  56. Nissan Qashqai Mk2 - 89.12%
  57. Honda Jazz Mk3 - 89.11%
  58. BMW X1 Mk2 - 89.08%
  59. Opel Astra Mk7 - 88.99%
  60. Hyundai Kona Mk1 - 88.99%
  61. Seat Ateca Mk1 - 88.94%
  62. Renault Clio Mk5 - 88.84%
  63. Peugeot 308 Mk2 - 88.81%
  64. Audi Q3 / RS Q3 Mk2 - 88.77%
  65. Renault Kadjar Mk1 - 88.75%
  66. Citroën C3 Aircross Mk1 - 88.74%
  67. Mitsubishi Outlander Mk3 - 88.73%
  68. Hyundai i20 Mk2 - 88.71%
  69. Opel Grandland X Mk1 - 88.62%
  70. Audi A5 / RS 5 / S5 Mk2 - 88.59%
  71. Ford Fiesta Mk8 - 88.59%
  72. Citroën C1 Mk2 - 88.58%
  73. Citroën C4 Cactus Mk1 - 88.48%
  74. MG 3 Mk1 - 88.44%
  75. Renault Captur Mk1 - 88.43%

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda sa skoro milion kilometara iza sebe

 

202321-honda legend.jpg

 

Najprestižniji Hondin model je samo jednom završio na šlepu. Kada kažemo najprestižniji Hondin coupe većina će pomisliti na Prelude, ali svojevremeno je u ponudi bio i Legend Coupe. Stari Legendi se još uvek vrte i po evropskim oglasima, ali Amerika je bila njihovo najplodnije tlo.

 

Upravo je taj Legend komercijalizovan pod Acurinim brendom jedan od najopipljivijih dokaza beskompromisnog kvaliteta Hondi sa kraja prošlog milenijuma. Ovaj Legend Coupe je proizveden 1994. godine, a u rukama trenutnog vlasnika je 17 godina. Tyson Hugie je pedantno vodio evidenciju o održavanju automobila pa je tako nakon 921.750 pređenih kilometara napravio mali rezime. Kaže da je auto kupio 2003. godine u Las Vegasu sa 152.887 km iza njega. Malo toga je menjano pa je uz popravku lima od oštećenja kabina osvežena novim presvlakama i audio sistemom. I to je uglavnom to. Ispod poklopca je 3.2 V6 motor, a treba reći da je kvačilo i dalje originalno. Ako vas zanima koliko je puta na autu promenjeno ulje, te neki drugi delovi poput akumulatora, alternatora i drugih potrošnih delova, pogledajte video u nastavku. Mi ćemo samo reći da je ova Honda samo jednom bila na šlepu na oko 642.000 km. Tada je otkazala pumpa goriva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ovim automobilima je generalka najčešća, izbegavajte ih

 

203651-audi a4.jpg

 

Među neslavnih top 10 modela kojima motor najčešće otkazuje nalaze se dva evropska modela.

Američki Consumer Reports je objavio listu modela na kojima su najčešći skupi kvarovi motora koji traže skupe servise, pa i tzv. generalnu. Niska kompresija i manjak snage, nemiran rad, trošenje ulja - sve su to znaci skupih servisa. Američka praksa je tu jasna; ili zamena motora, ili odustajanje od automobila i zamena za neki drugi polovni auto.

 

Upravo zato je Consumer Reports napravio listu modela koji su skloni ovakvim skupim mehaničkim kvarovima. I ne samo to, pronašao je tačna godišta i tip motora koji zadaje najveće probleme te ponudio odgovarajuću alternativu. Pomenimo one koje možemo naći i na evropskom tržištu.

 

Na samom vrhu liste je Audi, i to model A4 godišta 2009.-2010. pokretan 2.0T motorom.

Problemi se najčešće javljaju između 172.000 i 246.000 km, a servisi su izuzetno skupi. ''Uložili smo preko 12.000 dolara u auto. Nešto se pokvari, mi popravimo. Pokvari se nešto drugo i moramo da popravimo. Mi smo u penziji i ne možemo da si priuštimo novi auto'', kaže jedan vlasnik prozvanog modela automobila. Magazin zato savetuje alternative u vidu Lexusa ES, Infinitija G i Acure TL.

 

Na drugom mestu je ogromni Fordov pick-up sa velikim dizelašem, a već na trećem se nalazi Chrysler PT Cruiser iz 2001. godine. Prvi problemi su i ovde nakon 165.000 km i to sa 2.4 motorom. To je model koji je gotovo iščezao sa naših puteva.

Sledi opet jedan evropski model - Mini Cooper. Godište je 2008., a problemi najčešće kreću na 196.000 km. Jedan vlasnik je napisao: ''Treći cilindar je otkazao na autoputu dok smo krstarili. Zamenski motor je bio užasno skup, a nijedan lokalni servis nije želeo da odradi posao zbog kompleksnosti''. Magazin kao alternativu savetuje Mazdu 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

J.D. Power istraživanje o novim automobilima s kojima vlasnici imaju najviše problema

 

jd power lista.jpg

 

Sreća i tuga su deo životnih ciklusa većine ljudi, a tako je i sa većinom vlasnika automobila. Doduše, u ovom slučaju umesto tuge bolje su reči ljutnja i bes. Zamislite, kupite novo vozilo i za par dana morate sa njim u servis?! Upravo tim pitanjem se već godinama na američkom tržištu bavi J.D. Power i sprovodi istraživanje Initial Quality Study.

 

Istraživanje se bavi problemima koje vlasnici imaju sa automobilima u prvih 90 dana od kupovine, odnosno preuzimanja. Stručnjaci iz J.D. Powera su telefonski kontaktirali vlasnike vozila i ove godine su proširili broj pitanja. Prati se sve od kvaliteta, pouzdanosti, vozačkog iskustva i usluge u salonu/servisu - vlasnicima vozila se postavlja ukupno 223 pitanja, a u poslednjoj anketi je ispitano 87.282 ljudi. Vlasnici automobila imaju najviše problema sa sistemima infotainmenta, a najviše je prigovora na glasovno biranje, Android/Auto i Apple CarPlay, biranje funkcija pomoću ekrana osetljivog na dodir, navigaciju i Bluetooth vezu - uglavnom, gotovo sve što je povezano sa tim uređajem.

 

J.D. Power objavljuje statistiku broja problema na 100 vozila (u prvih 90 dana) i za 2020. godište na prvom mestu po pouzdanosti su Kia i Dodge, zatim slede Chevrolet, RAM, Genesis, Mitsubishi, Buick, GMC, Volkswagen, Hyundai... Na dnu su Jaguar, Mercedes, Volvo, Audi, Land Rover i problematično dete, Tesla. Zanimljivo, proizvođač električnih automobila nije J.D. Poweru želeo da ustupi podatke o kupcima u 35 država, pa su se istraživači sami potrudili da ih lociraju i nazovu. U prvih 90 dana vlasnici Tesle imaju čak 250 problema na 100 vozila i to je zaista loš rezultat.

Lista pokazuje poredak marki (broj problema na 100 vozila).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji automobili su najkvalitetniji, a koji se najviše kvare - dizelaši, hibridi, benzinci ili plug-in hibridi?

 

188203-toyota rav4 01.jpg

 

Britanski portal Which? koji prati sve vrste potrošačkih informacija i sprovodi istraživanja, objavio je zanimljivu priču o kvalitetu raznih vrsta automobila. Koji automobili su najpouzdaniji, a koji se najviše kvare - hibridi, benzinci, dizelaši ili plug-in hibridi?

 

Which? je prikupio informacije od čak 55.000 vozača, vlasnika automobila, pa je došao da podatka da je samo 3% vlasnika hibrida trebalo pomoć mehaničara zbog kvara prošle godine (2019.). To hibride (benzinski i elektromotor) katapultira na vrh kao najkvalitetnije automobile. Kakva je situacija sa ostalima? 6% vozača benzinskih automobila se požalilo mehaničarima na neki kvar, odnosno 10% vozača dizel automobila i električnih automobila, i čak 16% vlasnika plug-in hibrida.

 

Kako objasniti pobedu hibrida koji se na prvi pogled čine kompleksnijim od (samo) benzinskih modela? Tu je benzinski motor, elektromotor i baterija. Međutim, sa druge strane hibridi imaju i mnogo jednostavniju konfiguraciju sa ''bestepenim'' automatskim menjačima (CVT) uz koje nema kvačila, odnosno ovaj menjač ne odvaja brzine, a to je recept za manje kvarova. Takođe, uključivanje elektromotora i vožnja samo na struju smanjuje opterećenje benzinskog motora. Najkompleksniji delovi hibrida su inverter (pretvarač struje od baterija u kojima se čuva jednosmerna struja, do motora koji radi na naizmeničnu struju), i naravno, softver koji brine da svi delovi funkcionišu kao švajcarski sat. Možda je i razlika u odnosu na poslednje plug-in hibride i činjenica da Toyota i Honda već godinama proizvode hibride i imaju iskustvo i znanje, a pritom i kvalitet.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Studija J.D. Power o početnom zadovoljstvu vlasnika vozila u Americi

 

JD Power 2020.jpg

 

Dodge i Kia su se po nedavno objavljenim rezultatima studije J.D. Power 2020. o početnom zadovoljstvu vlasnika vozila u SAD (Initial Quality Study - IQS) plasirali na 1. mesto jer su imali prijavljenih 136 problema na 100 vozila. Kia je tako već 6 godina zaredom broj 1 kod masovnih proizvođača automobila. ''To je izuzetna serija'', rekao je Dave Sargent, podpredsednik kompanije J. D. Power, koji je odgovoran za kvalitet automobila. Godišnji izveštaj analizira mišljenje 87.282 vlasnika 189 različitih modela vozila podeljenih u 26 segmenta. Vozila ocenjuju obzirom na vozačko iskustvo, delovanje motora i menjača kao i brojnih drugih problema povezanih sa kvalitetom o kojima svedoče vlasnici vozila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova studija: Korejski automobili su najpouzdaniji, BMW na 10. mestu

 

146256-kia.jpg

 

Kupovina polovnog automobila je daleko povoljnija od kupovine novog automobila, ali samo ako se bira pametno i ne preteruje u izdvajanju. Jer, želeli to da priznamo ili ne, neka popravka biće potrebna. Na nekim automobilima ređe, a na nekim gotovo pod obavezno. A kako pokazuju rezultati studije koju donosi carVertical, najbezbrižniji su kupci korejskih automobila. Pre same liste recimo da su jedini kriterijumi bili kvarovi, i to oni prema izveštajima o istoriji vozila kompanije carVertical. Poredak polovnih automobila je tako izveden iz procenta oštećenih automobila svake marke iz ukupnog broja analiziranih automobila te marke.

 

207769-kvarovi.jpg

 

1. Kia - 23.47%

Kia drži prvo mesto sa najmanjim ućešćem kvarova. To ne znači da je svaka Kia besprekorna, pa su tako modelima ove marke slabe tačke:

  • Uobičajeni kvarovi električnih sistema upravljača
  • Kvarovi parkirne kočnice
  • Mogući DPF kvarovi

2. Hyundai - 26.36%

Očekivano, na drugom mestu je korejski blizanac. Recimo koji su ovde najčešći kvarovi:

  • Korozija zadnjeg podokvira
  • Problemi sa parkirnom kočnicom
  • Slaba vetrobranska stakla

3. Volkswagen - 27.27%

Narodni automobili brane boje nemačke autoindustrije. Slabe strane Volkswagena su:

  • Kvar dvostrukog zamajca
  • Ručni menjač možda ima kvarove
  • Problemi sa ABS / ESP modulom

4. Nissan - 27.79%

Na visoko četvrto mesto je stigao Nissan. Ovde su najčešći kvarovi nešto ozbiljniji:

  • Kvar diferencijala
  • Vrlo česta strukturna korozija u centralnoj šini šasije
  • Izmenjivač toplote automatskog prenosa može da zakaže

5. Mazda - 29.89%

Trećina Mazdi se pokvarila, a najčešći uzrok su bili:

  • Kvarovi turbine na motorima Skyactive D
  • Kvar pumpe za gorivo na dizel motorima
  • Vrlo česti kvar ABS pumpe

6. Audi - 30.08%

Najbolje pozicionirani premium je Audi, a nije mogao dalje od 6. mesta sa neznatno lošijim rezultatom od Mazde. Audiji pokazuju tendenciju prema sledećim kvarovima:

  • Opsežno trošenje kvačila
  • Kvar servo upravljača
  • Kvarovi ručnog menjača

7. Ford - 32.18%

Podaci carVerticala pokazuju štetu na 32.18% svih analiziranih Fordovih modela. Fordovi su skloni ovim kvarovima:

  • Kvar dvostrukog zamajca
  • Kvar kvačila, kvar pumpe servo upravljača
  • Kvarovi CVT automatskog menjača

8. Mercedes - 32.36%

Potpuno neočekivano, neverovatnih 32.36% svih analiziranih Mercedesa je imalo kvarove prema carVerticalu. Upkos izvanrednom kvalitetu, Mercedesi pate od nekoliko uobičajenih problema:

  • Vlaga može da uđe u prednja svetla
  • Kvar pumpe za gorivo na dizel motorima,
  • Kvar Sensotronic sistema kočnica

9. Toyota - 33.79%

Najveće negativno iznenađenje je japanska marka. Toyota već decenijama važi za najpouzdaniju marku, ali ova studija govori nešto drugačije. Najčešći kvarovi su:

  • Kvar senzora visine zadnjeg vešanja
  • A/C kvarovi
  • Korozija

10. BMW - 33.87%

I treći premium je ušao među prvih 10. Polovna vozila iz BMW-a imaju najčešće nedostatke:

  • ABS senzori mogu da otkažu
  • Razni električni kvarovi
  • Problemi sa tragom točkova

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polio benzinom Mercedes AMG GT 63 S 4door i zapalio

 

mercedes polio benzinom.jpg

 

Uzrok su navodno brojni tehnički problemi sa ovim automobilom…

Iz Rusije stižu neverovatne scene. Mikhail Litvin (20), kazahstanska TikTok zvezda odlučio se na potez koji je teško opravdati. Na ovaj nemili potez odlučio se zbog navodno stalnih problema sa vozilom i servisnim odeljenjem, a možda pre i zbog kojeg ''lajka'' publike. Pogledajte, iako će ljubitelji Mercedesa imati problema sa gledanjem ovakvih prizora:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Land Rover Defender počeo da otkazuje posle samo dva dana i 269 kilometara

 

land defender vg.jpg

 

Američki Fast Lane je nedavno kupio Defender ''na dugoročnom planu'' od Land Rovera u Americi, ali avaj, samo 48 sati nakon isporuke eto katastrofe. Kako prenose Vrele Gume, dva dana i samo 269 kilometara je bilo dovoljno da se još jednom dokaže da izuzetno loša pouzdanost Land Rovera nije bazirana na pukim glasinama. Ono što u najvećoj meri iznenađuje u vezi sa Defenderom koji je na tapetu je da ga Fast Lane uopšte nije ''napucao'' opcijama koje bi dodale na kompleksnosti inače nepouzdanog vozila. Sa osnovnom cenom od 49.900 dolara (bez troškova isporuke), njihov terenac je dogurao do cene od 56.000 zelenih novčanica.

 

Dan nakon isporuke, Fast Lane je ovaj ''ganc'' nov SUV sa četvorocilindarskim turbomotorom, odvezao na prevoj Vebster u Koloradu, u cilju malo ''off road'' zabave. ''Vozilo je funkcionisalo zaista dobro'' sa standardnim pneumaticima, a zatim je ekipa otišla u Kistoun u okrugu Samit na večeru. Siti, ''hidrirani'' i spremni da idu kućama, momci iz Fast Lane-a su bili zabezeknuti kada su ugledali upaljenu check engine lampicu na instrument tabli. Nakon restartovanja vozila ona nije nestala, tako da su uz pomoć OBD II čitača i mobilnog telefona, Tomi i Roman Mika utvrdili da je došlo do dispariteta u mešavini vazduha i goriva u drugom i trećem cilindru.

 

Nakon što su Defender odvezli u servis u petak, sve se činilo u redu u utorak kada je Andre trebalo da ga doveze nazad. ''On je primetio da nijedna od onih ''fensi'' kamera koje su nam se baš svidele - ne radi!''. Naravno, vozilo je moralo ponovo u servis, da bi tehničar utvrdio da modul kamere ne funkcioniše kako treba. Čak i uz asistenciju i pomoć inženjera iz Land Rovera, nisu mogli da poprave stvar. Epilog: Fast Lane čeka na novi modul jer ovaj na potpuno novom automobilu mora da bude zamenjen. Prilikom razgovora sa prodavcem preko telefona, Roman je saznao još neke loše vesti: ''Kada mogu da pokupim vozilo?'', pitao je on, da bi od operatera dobio odgovor da ne može jer ''se ponovo upalila check engine lampica''. Inženjer je je zatim odlučio da je neophodna zamena namotaja dizni, instalacija, kao i samih dizni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpouzdanija automobilska marka je - Mazda, a Tesla je na dnu

 

206983-mazda-cx-30 02.jpg

 

Na američkom tlu izveštaj Consumer Reports-a o pouzdanosti automobila je jedan od najvažnijih. U ovogodišnjem izdanju svoj podatke o pouzdanosti aktuelnih modela vozila je dostavilo čak 300.000 vozača. U njemu, naravno, ima i dosta marki koje nisu dostupne u Evropi, ali i onih koje se prodaju na našem kontinentu.

Ove godine prvo mesto pripada Mazdi, drugi je Lexus, a treća Toyota. Četvrta najpouzdanija marka je Buick, a peta je Honda. U sredini poretka ili u donjoj trećini su evropski brendovi poput Mercedesa (20.), Volkswagena (24.), Volvoa (18.), Audija (14.) i BMW-a (12.). Najbolji evropski brend je Porsche na 9. mestu, a na samom dnu po pouzdanosti su američki proizvođači Tesla i Lincoln. U slučaju pobedničke Mazde, Consumer Reports hvali mudru taktiku sa konzervativnim redizajnima u kojima se ne ugrađuje nova i neproverena tehnologija, platforme koje se kvalitetno unapređuju i pouzdane motore.

 

Inače, vozači se žale na gotovo sve, od kvarova infotainment sistema, menjača, motora pa sve do problema sa bojom i lakom. Najlošiji automobil je Tesla Model Y sa neverovatnim problemima poput neprofesionalno postavljenih limarijskih panela, pa čak i vlasima kose koje su ostale tokom nanošenja boje. Što se najkvalitetnijih modela tiče na prvom mestu je Toyota Prius, a slede Lexus NX, Buick Encore, Lexus GX, Honda HR-V, Toyota Prius Prime, Hyundai Kona, Audi A5, Audi A4 i Mazda CX-5.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Defenderu, koji je kupio ''The Fast Lane'', treba novi motor

 

209080-land rover def.jpg

 

Postojalo je vreme kada je Land Rover bio muška automobilska marka, prvenstveno zahvaljujući robusnom Defenderu. Međutim, u međuvremenu smo doblli naslednika na samonosećoj karoseriji, ušminkanog i nalickanog, koji ima ozbiljne probleme sa kvalitetom i pouzdanošću, o čemu smo već pisali.

 

U vreme pisanja ovog članka, ni manje ni više nego sedam žalbi na Defender je prijavljeno na sajtu Nacionalne agencije za bezbednost saobraćaja. Kako prenose Vrele Gume, jedan od vlasnika navodi ''da su kočnice otkazale bez upozorenja'' tokom vožnje, i to na Defenderu starom samo mesec dana. Drugi piše o prekrivaču A stuba koji se olabavio, što je za posledicu imalo da manja sekcija na dnu otpadne tokom vožnje... Što se ostalih žalbi tiče, one uključuju dva izveštaja o lošim performansama prednjih farova, brisača koji neće da rade tokom pljuska, asistenciji za održavanje vozila u voznoj traci koja neće da se isključi nakon što ju je vlasnik deaktivirao itd.

 

Čini se da The Fast Lane baš nije imao sreće sa kupovinom nečega što je opisano kao ''najgori 2020 Defender prodat u Sjedinjenim Američkim Državama''. Četrdeset osam sati nakon isporuke ovaj SUV je na satu imao 270 kilometara. Avaj, tada se upalila check engine lampica bez jasnog razloga. Nakon ažuriranja softvera u ovlašćenom servisu Defederove kamere su bile ''kaput'', da bi se lampica ponovo upalila. Ovo je već podiglo ozbiljnost čitavog slučaja na viši nivo, tako da je sve došlo do regionalne kancelarije JLR-a. Međutim, ni to nije ''funkcionisalo''.

 

Šta kaže najnoviji izveštaj? Pa, summa summarum, motor ne može da se popravi. Polazeći s tog stanovišta, Tomiju i Romanu Majki su ponuđena tri izbora: da sačekaju novi motor koji u SAD treba da pristigne krajem meseca, kompletan povraćaj novca i potpuno novo vozilo. TFL se odlučio za poslednju opciju. S obzirom na broj žalbi Nacionalnoj agenciji za bezbednost saobraćaja i ''baksuzni'' model koji je u žiži interesovanja automobilske zajednice u poslednje vreme, Land Rover će morati ozbiljno da poradi na kvalitetu i pouzdanosti dok ne bude prekasno...

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto Toyota proizvodi najpouzdanije automobile na svetu?

 

toyota fabrika.jpg

 

Toyotini automobili traju i traju, prelaze ogroman broj kilometara bez većih problema, uglavnom samo uz redovan servis. U čemu je tajna? U redovima koji slede, pokušaćemo da otkrijemo o čemu se radi.

 

Tajna br. 1 ''Đidoka''

''Đidoka'' je japanska reč koja bi u prevodu značila ''automatizacija sa ljudskim dodirom''. Dok većina proizvođača automobila širom sveta automatizuje čitav proces kreiranja automobila, Toyota inicijalno radi upravo suprotno. Inženjeri japanske marke ručno prave delove automobila do apsolutne perfekcije, a nakon što je dotična komponenta ručno kreirana 100% po Toyotinim specifikacijama, prolazi kroz automatizovan proces. Ovo obezbeđuje da je svaki deo koji se ugrađuje u neku Toyotu gotovo savršen, odnosno razlog što Toyotini automobili retko otkazuju. Zapravo, zbog ovoga automobili ove japanske marke imaju malo opcionala, jer je vreme da se proizvedu delovi koji funkcionišu perfektno preveliko da bi Toyota u ponudu stavila veliki broj opcija. Kada inženjeri konstruišu i naprave perfektne komponente, proizvođač zatim ponovo koristi dotične delove za brojne automobile, da bi osigurao da se mukotrpan uloženi napor oko izgradnje savršenih delova utka u čitav niz automobila. Primera radi, postoje modeli koji dele velik broj komponenti, uključujuči motore i menjače.

 

Tajna br. 2: ''Kaizen''

Naravno, ''Kaizen'' je još jedna japanska reč, koja u prevodu znači ''promena nabolje''. Svaki Toyotin zaposleni, bez obzira na njegovu poziciju unutar organizacije, može da zaustavi proizvodnu liniju ukoliko uvidi da nešto može biti unapređeno ili ukoliko detektuje problem koji treba da bude rešen. Ovaj pristup osigurava da se Toyota hvata u koštac sa problemima već na proizvodnoj liniji, te ih tu rešava, ne dopuštajući da se greške nastave. ''Kaizen'' obezbeđuje da automobili budu potpuno imuni na probleme pre nego što napuste proizvodnu liniju, što se dalje transformiše u bolju pouzdanost tokom eksploatacije. Koliko je ova filozofija nepobediva dokazuje činjenica da su GM i Ford počeli da integrišu ''Kaizen'' u svoj proizvodnj proces, da bi njihovi automobili bili pouzdani kao Toyotini. Takođe, BMW i Subaru su već implementirali ''Kaizen'' zahvaljujući upravo Toyotinom uspehu.

 

Tajna br. 3: Funkcija ispred forme i akcenat na inženjeringu

Toyota proizvodi automobile koji traju i prelaze bar milion kilometara, na šta se ovaj japanski proizvođač prevashodno fokusira. To znači da Toyota često mora da akcenat da stavi na funkciju ispred forme, i usavrši komponente da bi obezbedila da one traju zaista dugo. Primera radi, motori koje Toyota proizvodi namerno se ograničavanju na nižem broju obrtaja kolenastog vratila u odnosu na motore koje konstruiše konkurencija, što im između ostalog obezbeđuje duži radni vek. Takođe, brojni delovi koje Toyota proizvodi su usavršeni do te mere da je njihov vek duži od veka samog automobila. Samim tim, ne treba da čudi što Toyotini modeli kao polovnjaci gube cenu sporije u odnosu na konkurenciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte najpouzdanije i najnepouzdanije automobile stare do 20 godina

 

88113-Kia Picanto 01.jpg

 

Mnogi od nas kupuju polovni automobil star između 5 i 20 godina. Britanski sajt za poređenje automobila WhatCar je prikupio podatke o kvarovima gotovo 13.000 vlasnika automobila. Vlasnici su pitani o prirodi kvara, koliko je dugo automobil bio u servisu i šta je bilo potrebno da se kvar reši. Njihovi odgovori pokrivaju poslednjih dvanaest meseci.

 

Mali gradski automobili

- Najpouzdaniji: Kia Picanto (2011.-2017.)

Picanto možda nije toliko prefinjen kao Seat Mii, Škoda Citigo ili Volkswagen Up, ali ih premašuje pouzdanošću. Samo 6% automobila je imalo kvar, a svi kvarovi su bili povezani sa akumulatorom.

- Najmanje pouzdana: Opel Corsa (2006.-2014.)

Corsa je možda popularna među mladim vozačima, ali njena pouzdanost je pod znakom pitanja jer više od trećine automobila ne radi ispravno. U trećini popravki vlasnici su bili bez automobila više od nedelju dana, a računi su im iznosili od 110 do 550 evra.

 

Porodični automobili

- Najpouzdaniji: Seat Leon TDI (2013.-2020.)

Ako tražite porodični automobil na dizel, Leon je najpouzdanija opcija. Samo 5% je imalo problem. Nije bilo računa za popravku iznad 220 evra.

- Najmanje pouzdana: Škoda Octavia (2004.-2013.)

Ogromnih 53% vlasnika Octavije je izjavilo da je njihov automobil imao kvar, a gotovo četvrtina se odnosila na motor. Polovina vlasnika je za popravke platila od 550 do 1.750 evra.

 

Poslovni automobili

- Najpouzdaniji: Ford Mondeo (od 2014. do danas)

Možda nije najprestižniji automobil, ali trenutni Mondeo je najpouzdaniji. Samo 13% vlasnika je reklo da ima problema. Nije bilo računa iznad 55 evra.

- Najmanje pouzdan: Volkswagen Passat (2005.-2015.)

Prethodni Passat je sklon problemima, čak 53% vlasnika je reklo da je njihov automobil imao bar jedan kvar. Troškovi popravki su se kretali od manje od 55 do 1.750 evra.

 

Luksuzne limuzine

- Najpouzdaniji: Mercedes E-klasa (2009.-2016.)

Iako je 15% E-klasa imalo kvar, uglavnom su to bili manji električni problemi. Većina je popravljena za manje od nedelju dana, a 42% posla je obavljeno besplatno. Međutim, neki vlasnici su morali da plate od 825 do 1.100 evra.

- Najmanje pouzdani: Mercedes E-klasa (2002.-2009.)

Starija E-klasa je bila osrednji automobil, a 50% automobila je patilo od kvarova. Iako je tri četvrtine kvarova automobila uspelo da se odmah otkloni, a polovina je popravljena u roku od jednog dana ili manje, vlasnici su plaćali između 220 i 825 evra po kvaru.

 

Kompaktni SUV-ovi

- Najpouzdaniji: Audi Q3 (2011.-2018.)

Samo 12% vlasnika Q3 je reklo da je imalo problema sa svojim automobilom u poslednjih 12 meseci. Trećina računa za popravku košta manje od 55 evra, a niti jedan vlasnik nije morao da plati više od 330 evra.

- Najmanje pouzdan: Nissan Qashqai (2007.-2013.)

Iako je samo 19% starijih Qashqaija imalo problema, trećina nije mogla da se vozi, dok ih je 75% provelo više od nedelju dana u garaži servisa. Četvrtina računa za popravku je iznosila najmanje 1.100 evra, a često i više od 1.650 evra.

 

SUV-ovi srednje veličine

- Najpouzdaniji: Honda CR-V (2012.-2018.) i Toyota RAV4 (2012.-2019.)

Prethodna generacija Hondinog velikog SUV-a je edno od najpouzdanijih vozila, iako su prve jedinice stare gotovo devet godina. Vlasnici su rekli da niti jedan njihov CR-V nije zakazao u proteklih godinu dana, dajući modelu 100-procentnu pouzdanost. To se odnosilo i na Toyotu RAV4 (2013.-2019.).

- Najmanje pouzdani: Land Rover Discovery Sport (od 2014. do danas)

Lošu reputaciju Land Rovera zbog pouzdanosti podupire činjenica da je 43% vlasnika Discovery Sporta prijavilo greške. Iako je trećina popravljena besplatno, ostatak je dobio račune u rasponu od 220 do 1.650 ili više evra.

 

Veliki terenci

- Najpouzdaniji: BMW X5 (2013.-2018.)

Prethodna generacija X5 je prilično pouzdana. Iako je 29% istraženih automobila imalo kvar, dve trećine ih je popravljeno u roku od jednog dana. 20% je popravljeno u garanciji, ali ostatak vlasnika morao je da plati između 55 i 1.650 evra.

- Najmanje pouzdan: Porsche Macan (od 2014. do danas).

Iako stopa Macanovih grešaka nije među najvišima sa 36%, ocena pouzdanosti je tako niska jer je 31% računa za popravke bilo veće od 1.650 evra. Oko 50% vlasnika je moralo da plati između 220 i 825 evra.

 

Monovolumeni

- Najpouzdaniji: Ford C-Max (2011.-2019.)

Iako je 20% vlasnika C-Maxa prijavilo kvar na automobilu, dve trećine su bili manji problemi koji nisu zaustavili automobile i rešeni su u roku od jednog dana ili manje. Trećina grešaka je rešena besplatno, trećina računa je koštala od 110 do 220 evra, a trećina od 825 do 1.100 evra.

- Najmanje pouzdan: Opel Zafira (2005.-2016.)

Čak 35% vlasnika Zafire je reklo da su njihovi automobili imali kvar na mnogim područjima. 20% automobila više nije moglo da se vozi, a za više od trećine je bilo potrebno do nedelju dana da se popravi automobil. Svaki peti vlasnik je platio između 825 i 1.650 evra ili više.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...