Jump to content
FAS Goran
Woodoo

Koji je to auto bolji od Moskviča?

Recommended Posts

Hehehe, moskvic hot-rod :D

"Malo" su us*ali prednju masku :thumbdown:

Ima jedan vrlo zanimljiv Moskvic Hot-Rod projekat (nije jos gotov), u pitanju je matori 407

http://www.drive2.ru/cars/moskvich/407/407/shammann/

Ko zna ruski, ovde moze da vidi detalje, a i ko ne zna, slike govore dovoljno:

http://oldfighters.com/forum/index.php?showtopic=163&st=0&start=0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je samo vremena potrebno za ovo. Prosto mi je neverovatno da ima ljudi koji se upustaju u ovako nesto. Sve u svemu SVAKA MU CAST!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagledao sam se ja po Rusiji pre petnaestak godina mnogo ovakvih tvorevina, ali uglavnosm su to radili sa Volgama...I to vrlo uspešno izgleda. Recimo, Volga ko volga, samo spuštena i sa valjcima od točkova i neki monster-motor, pa to ide ko šašavo. Sve sa registracijom, kroz saobraćaj. U poslednje vreme okakvih vozila je znatno manje, jer debele pare koje su potrebne za prepravku karoserije, trapa i motora, pa na atestiranje...ulažu u jedan proizvod obično iz Nemačke, Engleske...jbg, ili se sve završi na HUMER-u

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj cale je imao 2140 i mogu vam reci da sam obozavao taj auto. Mnogo mi bilo zao kad ga je prodao pre 25 godina. Za godinu dana je prevezao celu kucu u materijalu i stvarima od Beograda do Ivanjice smile.gif
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault oživljava Moskvič?

 

moskvic.jpg

 
Kako prenosi Tanjug, francuski proizvođač automobila Reno podneo je zahtev da preuzme marku Moskvič, u cilju da oživi proizvodnju legendarnog automobila iz sovjetske ere.
 

moskvic%201.jpg

 
''Podneli smo zahtev Rospatentu'', ruskoj agenciji nadležnoj za intelektualnu imovinu, izjavio je neimenovani portparol Renoa ne želeći da iznosi druge detalje.
 

moskvic%2011.jpg

 
Fabrika automobila u Moskvi, osnovana 1930. godine, počela je da proizvodi čuveni ''Moskvič 400'' 1947. godine. Ta fabrika je kasnije postala jedan od najvećih proizvođača automobila u Sovjetskom savezu sa četiri miliona Moksviča proizvedenih krajem 80-ih godina. Posle raspada Sovjetskog saveza, fabrika je 2001. godine prestala s proizvodnjom, 2006. godine je proglasila stečaj i godinu dana kasnije likvidaciju.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moskvič prešao milion kilometara

 

162318-moskvic.jpg

 

Gerhard Šot je prešao više od milion kilometara u svom ''moskviču'' napravljenom 1976. godine. Ovaj penzioner je upoznao svog ljubimca pre više od 40 godina kada je automobil pripadao kompaniji u kojoj je radio. Toliko ga je zavoleo da je odlučio da ga kupi. Čak i nakon više od četiri decenije prijateljstva ''moskvič'' nikada nije izneverio svog vlasnika, a najveća popravka na njemu bila je zamena motora posle čega je nastavio da radi besprekorno. ''Prešao je više od milion kilometara, a nedavno su ga, kao oldtajmera, procenili na 7.000 evra'' - kaže Šot u svojoj izjavi koju prenosi Sputnik. Iako se, danas ''moskvič'' smatra egzotičnim vozilom prema nemačkim standardima, za vreme Hladnog rata mnogi Nemci su preferirali sovjetske automobile zbog njihovog visokog kvaliteta. Šot je posebno istakao da je zadovoljan što automobil troši malo goriva: samo 10 litara na 100 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako troši 10 litara znači da ga vozi pretežno van grada. Oni su inače imali petocifrene brojače kilometara, tako da je veliko pitanje koliko je stvarno prešao. Ti motori nisu bili baš trajni, pa je priča kako je sa samo 2 motora prešao milion blago rečeno sumnjiva.

Edited by nesa 169

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, naravno da je vest, da se "moderno" izrazim, spinovana. Mogao je da pređe milion km sa dva motora, uz po 2-3 generalne na svakom. A drugo, meni je neverovatno kako nije istrulio. Verovatno je radio limariju x puta, tako da je ovo glupost. Znam kako su završili ti krševi od moskviča kod nas, a i u Rusiji, zato što sam tamo proživeo dosta vremena.

Potrošnju neću da komentarišem. Znam da je taj moskvič mogao da prođe sa 10l u gradu, ali u sedamdestim godinama, kada nije bilo gužvi, i to samo prvih par nedelja po izlazku iz servisa. Ima loše rešen karburator i ostalo, pa počne da srče kao lud jako brzo.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz aviona se vidi da je sveže farban, a maska i prednji branik su menjani, za ostalo ko zna ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen planira proizvodnju Moskviča

 

moskvic%201.jpg

 

Nekada veoma popularna marka putničkog automobila u Istočnoj Evropi možda će se ponovo pojaviti na tržištu zahvaljujući nemačkoj firmi Volkswagen. Ova kompanija je otkupila sva prava na brend „moskvič” (Moskvich) na period od pet godina.

 

moskvic%2011.jpg

 

Kompanija koja je ranije proizvodila moskviče bankrotirala je i likvidirana je 2010. godine. Poslednje vozilo ona je proizvela davne 2001. godine. Bio je to „moskvič-2141”.

 

aleko%201.jpg

 

Kako smatraju stručnjaci za marketing, Volkswagen bi mogao da lansira proizvodnju sedana ekonomske klase. Kaluški zavod u Rusiji se navodi kao jedna od mogućih platformi za proizvodnju, prenosi portal Car.Ru. Stručnjaci smatraju da je ideja nemačkih proizvođača automobila kreativna i da bi mogla da bude uspešna s obzirom na opštu pažnju koja se u svetu poklanja Rusiji u celini, a posebno njenoj prestonici. Tako je bilo u sovjetska vremena kada je u Nemačkoj bilo moderno nositi „komandirske” vojne ručne satove koji sijaju u mraku, a u garaži je trebalo da stoji tada moderni „moskvič”.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Koja su to kola bolja od Moskviča?'': Pronađen potpuno novi Moskvič 2140 proizveden 1984. godine

 

moskvic%20azlk.jpg

 

Bloger Roma-Urraco je pronašao potpuno očuvani Moskvič 2140 i napravio lepu reportažu o njemu. Ovaj masivni auto sa konstrukcijom tipičnom za sovjetsko doba budi nostalgiju u ljudima rođenim u tom periodu, a za kolekcionare su svakako najzanimljiviji primerci srebrne metalik boje koja je pre nekoliko decenija bila prava retkost. АЗЛК je prva sovjetska fabrika automobila koja je svoje serijske proizvode farbala u metalik boju. Tek kasnije su to počele da rade i poznate fabrike ВАЗ i ГАЗ.

 

Screenshot_4.jpg

 

Prve serijske automobile u metalik boji AZLK je počeo da proizvodi 1977. godine. Tokom 1980-ih je metalik boja bila ''naučna fantastika'' za automobile sovjetske proizvodnje. Ovaj automobil je sve vreme garažiran i zato zadnja svetla izgledaju kao nova.

 

Screenshot_5.jpg

 

Moskviči u srebrnoj metalik boji bili su velika retkost i u ono vreme, a pogotovo su sada retki. Metalik je uglavnom išao u inostranstvo - u zemlje koje su uvozile Moskvič. Samo manji broj ovakvih automobila dospeo je na unutrašnje tržište Sovjetskog Saveza.

 

Screenshot_6.jpg

 

Predstavljamo vam Moskvič 2140 u fabričkoj boji ''Snežna kraljica'', tj. srebnasti metalik (govoreći današnjim jezikom). Automobil je proizveden 1984, a u trenutku kada je ''otkriven'' prešao je samo 15.957 kilometara. Komandna tabla pomalo podseća na stari Porsche.

 

Screenshot_7.jpg

 

Unutrašnjost je idealno očuvana, kao da je automobil juče sišao sa fabričke trake!

 

Screenshot_8.jpg

 

Na vratima gepeka, na unutrašnjoj strani, sačuvani su čak i listići sa nazivom boje.

 

Screenshot_9.jpg

 

Ako im se može verovati, onda je ovo boja nemačke firme Glasurit (deo koncerna BASF). Ovo je velika retkost jer je srebrni metalik na Moskvičima uglavnom bio jugoslovenskog porekla i pripadao firmi Helios. Sačuvana je i oprema koja ide uz Moskvič 2140.

 

Screenshot_10.jpg

 

Carstvo crne plastike: prosto i jednostavno.

 

Screenshot_11.jpg

 

Ovaj auto je kupljen 27. decembra 1984. godine u kijevskoj prodavnici ''Avtosalon br.1'' organizacije ''Kievoblavtotehobsluživanie''.

 

Screenshot_12.jpg

 

Sve vreme je bio u posedu jednog vlasnika, i to vrlo pedantnog: on zimi uopšte nije vozio auto i sve vreme ga je čuvao u garaži. Ovako izgleda originalni servisni dokument.

 

Screenshot_13.jpg

 

Jednostavni radoiprijemnik je bio fabrički ugrađen.

 

Screenshot_14.jpg

 

Tokom 1980-ih je bilo daleko lakše nabaviti 76. benzin, nego visokooktanski AI-93, i zato je više tražen auto sa motorom UZAM-412D, a to je upravo Moskvič 2140.

 

Screenshot_15.jpgScreenshot_16.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moskvič iz 1999. skuplji od novog Mercedesa S klase

 

180557-moskvic 1.jpg

 

Državni službenici širom sveta koriste različite automobile, a oni su često zbog njih posebno modifikovani, pre svega zbog bezbednosti. Tako je u SAD, primera radi, popularan bio Lincoln Town Car, koji se pod kontrolom Forda proizvodio u tri generacije od 1980. do 2011, a koristili su ga ne samo ''obični'' službenici, već i predsednik Džordž Buš mlađi.

 

180558-moskvic 11.jpg

 

Ruski pandan ovom Lincolnu je Moskvič Ivan Kalita, koji je baziran na modelu 2142 i koji je za potrebe ruskih vladinih službenika pravljen tokom nekoliko godina od 1998. godine.

 

moskvic 1111.jpg

 

Tada je cena ovog vozila na tržištu bila oko 20.000 dolara, ali jedno vozilo se danas posebno ističe sa cenom od skoro 130.000 dolara, što je skuplje od recimo novog Mercedesa S klase.

 

180559-moskvic 111.jpg

 

Ovaj Moskvič je napravljen 1999. godine, nalazi se u Sankt Peterburgu, a pod haubom ima 2.0-litarski agregat sa 145 KS. Prešao je samo 1.000 kilometara, a slike ukazuju da je potpuno restauriran sa policijskim blinkerima na prednjoj maski i krovu, a ima i držač zastave. I dvodezenska unutrašnjost je modernizovana, sa monitorima smeštenim u držačima glave prednjih sedišta, kako bi putnici na zadnjoj klupi imali maksimalan ugođaj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moskvič koji je prešao samo 2.000 km za 36 godina

 

moskvic 004.jpg

 

Izraz ''vozila ga baba'' postao je šaljivi sinonim za dobro očuvane polovne automobile koji su prešli malo kilometara. Ipak, da ovaj izraz i ne mora biti daleko od istine pokazuje primer iz Rusije. Tamo je otkriven Moskvič 2140 koji je prešao 2.027 kilometara od izlaska sa fabričke trake 1983. godine do danas!

 

moskvic 003.jpg

 

To što je starija žena vlasnica automobila u ovoj priči je manje zanimljivo ruskim medijima.

 

moskvic 002.jpg

 

Njima je misteriozno kako je Ruskinja uspela da ''sakrije'' svoj Moskvič koji je početak životnog veka imao u bivšem Sovjetskom savezu, u vreme kada su ljudi decenijama čekali u redovima da kupe novi automobil!?

 

moskvic.jpg

 

Bilo kako bilo, vlasnica je uspela da sačuva automobil u garaži i nedavno ga je prodala novom kupcu. Na automobilu nije bilo znakova eksploatacije, svi elementi unutrašnjosti su bili novi, grejanje i rasveta potpuno funkcionalni. Novi vlasnik je ipak morao da zameni sve tečnosti i proveri komponente motora pre nego što je originalni 1.5 litarski benzinac (75 KS) ''kresnuo'' prvi put nakon dve decenije! Inače, Moskvič 2140, na našim prostorima poznat kao Moskvič 1500, predstavljen je u januaru 1976. godine, a u proizvodnji se održao do jula 1988. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako su Bugari od Moskviča napravili električni automobil?

 

moskvic elektricni 01.jpg

 

Pre 50 godina bugarski inženjeri su pokušali da konstruišu električni automobil na bazi automobila Moskvič 426. Tako je 1970. godine u fabrici ''Balkankar Rekord'' napravljen jedini, a samim tim i potpuno jedinstveni prototip El-Mo-70.

 

Specifičnost konstrukcije čini originalna zadnja osovina na kojoj su točkovi i kočnice u potpunosti preuzeti sa klasičnog Moskviča 426 sa motorom na unutrašnje sagorevanje. Pritom je umesto diferencijala postavljen kompaktni elektromotor sa 12 konjskih snaga težak 65 kilograma, povezan sa poluosovinama pomoću reduktora. Kao izvor električne energije korišćena je najsavremenija cink-vazduh baterija od 20 kW, teška 420 kilograma napravljena 1969. godine u bazi bugarske Akademije nauka. Na zadnjem desnom krilu El-Mo-70 montiran je poklopac ventilatora za hlađenje elemenata električnog pogona.

 

Nova konstrukcija povećala je ukupnu masu Moskviča sa vozačem sa 1.065 na 1.370 kilograma, istovremeno povećavajući opterećenje na zadnju osovinu što je kompenzovano postavljanjem pojačanih zadnjih gibnjeva. Jedinstveni prototip mogao je da dostigne brzinu do 60 km/h i da sa jednim punjenjem baterije sasvim bešumno pređe 240 kilometara. Ali, postojao je još jedan značajan nedostatak. Cink-vazduh baterija pod haubom bila je skupa ''potrošna roba''. Električna energija dobijana je putem spaljivanja cinkove elektrode u kontaktu sa kiseonikom. Samim tim kada bi se baterija istrošila cinkove elektrode je trebalo zameniti. Inače, bugarska fabrika ''Balkankar Rekord'' kod Plovdiva osnovana je 1950. godine. Njeni proizvodi do danas postoje pod brendom ''Balkancar'' i to su uglavnom elektični viljuškari i tegljači.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moskvič - uspon i pad fabrike automobila

 

Poznata moskovska fabrika je nekoliko puta menjala naziv i prolazila kroz razne faze dok najzad nije bankrotirala. Ovo je hronološka foto-priča o fabrici AZLК.

 

mskv 01.jpg

 

Zgrada moskovske fabrike automobila ''Кomunistička omladinska internacionala'', poznatije pod nazivom КIM. Počela je sa radom 1930. godine.

 

mskv 02.jpg

 

Jedan od prvih Fordovih ''Modela A'' koji je tek sišao sa fabričke trake. КIM u početku nije projektovao svoje automobile jer sovjetski inženjeri još uvek nisu imali dovoljno znanja i iskustva. Sklapani su kabrioleti po licenci i od delova koji su dopremani iz Amerike. Pravljen je i teretni model Ford AA. Fabrika je 1933. postala deo fabrike u Gorkom (danas Nižnji Novgorod, 400 km severoistočno od Moskve).

 

mskv 03.jpg

 

Nova faza je nastupila 1940. godine kada je КIM već pet godina bio samostalan i počeo da proizvodi sopstvene modele automobila. Tako je 1940. na tržište izbačen prvi model ''КIM 10-50'' (na fotografiji). Bio je lakši od Fordovih modela, razvijao je brzinu od 90 km/h. To je bio sedan inspirisan britanskim modelom Ford Prefect 1938. Zatim je usledio kabriolet ''КIM 10-51'', ali ni jedan ni drugi model nisu bili dovoljno jeftini da postanu popularni u narodu. Fabrika se 1941. godine preorijentisala na proizvodnju vojne tehnike.

 

mskv 04.jpg

 

Posle II sv. rata fabrika je promenila naziv i postala ''Moskovska mala fabrika automobila'', poznata i kao MZMA. Tada je počela da pravi novi model ''Moskvič 400'' u čast 800. godišnjice osnivanja Moskve koja je obeležena 1947. godine. Ovaj model je bio napravljen na osnovu nemačkog automobila Opel Кadett 1938. Zatim je 1954. godine napravljena obnovljena varijanta ''Moskvič 401'' sa jačim motorom. Кasnije je bilo i drugih modela.

 

mskv 05.jpg

 

Inženjeri MZMA su 1957. napravili univerzalni model pod nazivom ''Moskvič 423'', prvi put na bazi sovjetskog (''Moskvič 400''), a ne stranog modela. Za razliku od savremenih modela, gepek mu se otvarao u levu stranu. U reklami se govorilo da ovaj ''vagon'' može da nosi 250 kg tereta.

 

mskv 06.jpg

 

''Moskvič 407'' je bio pravi hit fabrike MZMA. Pravljen je od 1958. do 1963. Imao je snažan motor i razvijao brzinu od 115 km/h, što je za ono vreme bio dobar rezultat. Novi model je bio bolje dizajniran i ujedno je manje koštao, tako da su ga kupovali mnogi sovjetski građani. Bio je popularan i u inostranstvu. Izvožen je u druge socijalističke zemlje, pa čak i u Zapadnu Evropu. Dobio je gran-pri na izložbi Expo 58 u Briselu 1958.

 

mskv 07.jpg

 

Uspešan je bio i sledeći ''Moskvič 408'' čija je proizvodnja počela već naredne godine. On je takođe bio izuzetno popularan i u SSSR i u pojedinim evropskim zemljama.

 

mskv 08.jpg

 

Fabrika MZMA je napravila i nekoliko trkačkih automobila. Zanimljiv primer je bio ''Moskvič G-4'' (na fotografiji). Napravljen je 1965. godine u samo tri primerka.

 

mskv 09.jpg

 

MZMA je 1968. godine promenila naziv u Fabriku automobila ''Lenjinski komsomol'' i bila poznata kao AZLК. Taj njen naziv je danas ostao najbolje zapamćen. Pod novim imenom je nastavila da pravi nove modele sve dok 1986. godine nije napravljen ''Moskvič 2141'', poznat i pod nazivom ''AZLК-2141'' i ''Aleko''. Bio je to poslednji uspešan model fabrike AZLК i prvi sovjetski automobil sa prednjom vučom.

 

Valentin Кolomnjikov je bio dugogodišnji direktor fabrike, dok se još zvala MZMA, a zatim i AZLК. Bio je na čelu firme od 1953. do 1992. Mnogi radnici su smatrali da je on bio izuzetno strog rukovodilac, ali kada je 1992. godine umro učinilo im se da su postali siročad. Od 2015. godine njegovo ime nosi jedna ulica duž bivšeg kruga fabrike AZLК. Кolomnjikov je umro u teškim vremenima posle raspada SSSR-a. Fabrika AZLК je 1992. poslednji put promenila naziv u otvoreno akcionarsko društvo ''Moskvič''. Druge firme poput fabrike VAZ bile su velika konkurencija Moskviču, potražnja je opadala, a radnici su umesto plata dobijali automobilske delove.

 

mskv 010.jpg

 

Na kraju Moskviču nije bilo pomoći, te je fabrika 1998. radikalno promenila koncepciju i odlučila da umesto jeftinih automobila napravi model premium klase pod nazivom ''Ivan Кalita'' (u čast čuvenog velikog moskovskog kneza iz 14. veka) na osnovu modela ''Moskvič 2141''. Proizvodnja je obustavljena 2001. godine jer kvalitet nije odgovarao automobilima premium klase, a to se nije dopadalo kupcima. Dve godine kasnije pokrenuta je procedura bankrotstva. Moskvič je zvanično zatvoren 2010. godine.

 

mskv 011.jpg

 

Muzej AZLК (od 1992. muzej ''Moskvič'') otvoren je 1980. godine. Zdanje u obliku NLO je služilo kao izložbeni prostor modela koji se više ne proizvode. Muzej je zatvoren 2006. godine kada je završena procedura bankrota, a automobili su prebačeni u druge izložbene prostore. Prostorije sada koristi druga organizacija.

 

mskv 012.jpg

 

Zanimljivo je da je naziv fabrike tek 2014. godine skinut sa gornjeg dela zgrade. Tada je Renault zauzeo deo fabričkog kruga ''Moskviča'', a pojedine zgrade su bile napuštene. Pored toga, moskovske vlasti su odlučile da reorganizuju industrijske zone u gradu, tako da je u bivšim objektima AZLК otvoren Tehnopolis ''Moskva'', a neiskorišćeni objekti su rušeni jedan za drugim.

 

mskv 013.jpg

 

Drugi deo fabričkog kruga AZLК se danas pretvara u stambenu četvrt sa tržnim centrom. Tu takođe ima nekoliko prodavnica robe za domaćinstvo i auto-servisa. Ostala je još samo jedna manja napuštena sekcija fabrike, ali je i ona već delimično razmontirana. Nasleđe čuvenog Moskviča se tako bliži kraju.

 

mskv 014.jpg

 

preuzeto sa - rs.rbth.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Moskvič 1500 SL

 

SL kod ove verzije znači ''Super Lux''. Do stotke stiže za 19 sekundi iako ima 75 konja i 112 Nm obrtnog momenta, a maksimalno ide do 142 km/h.

Ovo je poslednji facelift koji je Moskvič imao:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moskovski gradonačelnik najavio obnovu proizvodnje Moskviča

 

209277-moskvic 02.jpg

 

Renaultova fabrika u Moskvi biće preneta u gradsko vlasništvo te će u njoj biti obnovljena proizvodnja automobila Moskvič, a u planu je i proizvodnja električnih automobila, napisao je na svom blogu gradonačelnik Moskve Sergej Sobjanin.

''Strani vlasnik je odlučio da zatvori moskovsku fabriku Renault. To je njegovo pravo, ali ne možemo dozvoliti da hiljade radnika ostanu bez posla. Zato sam odlučio da fabriku prenesemo na grad i nastavimo s radom. U njoj ćemo proizvoditi automobile pod istorijskom markom Moskvič'', napisao je Sobjanin. Najavio je da će gradske vlasti nastojati da zadrže većinu osoblja Renaultove fabrike i povezanih preduzeća.

 

209278-moskvic 01.jpg

 

Prema njegovim rečima, u prvoj fazi biće organizovana proizvodnja klasičnih putničkih automobila, a u budućnosti električnih. ''Osim toga, zajedno sa KAMAZ-om i Ministarstvom industrije i trgovine radimo na lokalizaciji proizvodnje maksimalnog broja delova u Rusiji'', dodao je Sobjanin. Ministarstvo industrije i trgovine je takođe saopštilo da su potpisani dokumenti o prenosu ruske imovine grupe Renault na Rusiju i Grad Moskvu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusi pregovaraju sa kineskom kompanijom JAC o obnovi proizvodnje Moskviča

 

209277-moskvic 02.jpg

 

Ruski proizvođač kamiona Kamaz pregovara sa kineskom auto kompanijom JAC o mogućoj obnovi proizvodnje ruskog automobilskog brenda Moskvič, javlja Rojters pozivajući se na dva neimenovana izvora. Sagovornici britanske novinske agencije su rekli da bi se taj model automobila iz sovjetske ere proizvodio u bivšoj Renoovoj fabrici u Moskvi i da je Kamaz u pregovorima sa kompanijom JAC o korišćenju njene platforme za dizajn, inženjering i proizvodnju. Grad Moskva će preuzeti imovinu Renault-a nakon što je francuski proizvođač automobila saopštio da prodaje svoj većinski udeo u Avtovazu ruskom naučnom institutu. Ruski poslovni dnevnik Vedomosti, koji je prvi objavio vest o rusko-kineskim pregovorima o nastavku proizvodnje Moskviča, naveo je da će proizvodnja početi najkasnije u četvrtom kvartalu ove godine.

 

Podsetimo, gradonačelnik ruske prestonice Sergej Sobjanjin je pre nekoliko dana izjavio da će se u moskovskoj fabric ''Reno Rusija'', koja je posle povlačenja francuske grupacije prešla u vlasništvo grada Moskve, proizvoditi putnička vozila marke ''Moskvič'', nekada čuvenog sovjetskog brenda. ''Potrudićemo se da sačuvamo veći deo kolektiva koji radi u fabrici. Glavni tehnološki partner moskovske fabrike automobila Moskvič biće KAMAZ. U prvoj fazi će biti organizovana proizvodnja klasičnih automobila koji imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem, a u budućnosti i električnih automobila'', rekao je Sobjanjin, prenosi Sputnjik. Prethodno je Ministarstvo trgovine Rusije saopštilo da ruske akcije u grupi Renault prelaze u vlasništvo države i Vlade Moskve. Servis automobila Renault u Rusiji će vršiti AvtoVAZ, koji će nastaviti da proizvodi celokupnu liniju automobila Lada u svojim fabrikama. AvtoVAZ proizvodi automobile i auto delove za dva brenda Lada i Renault u fabrikama u Toljatiju i Iževsku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...