Jump to content
FAS Goran
pozarevljanin

Punto 1.2 16v / 1.2 8v - konverzija u turbo?

Recommended Posts

kao sto naslov govori.jel izvodjivo na 1.2 16v i da li bi bilo nekog znacajnijeg rezultata? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma citao sam to vec.imam vec auspuh veceg promera.i zadovoljan sam kako mi auto ide ,nego me je vise interesovalo da li bi turbina od 1.3mjet da se nekako uglavi sa jos nekim propratnim stvarima .inace imam ovaj auspuh supersprint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenim da je jednostavnije i bezbolnije (a i daleko efikasnije) zameniti auto za isti sa turbom (JTD, sa kojim se igraš kako oćeš) nego cimati se sa ovim...

Eh sad pasti sa konja na magarca :harhar: Ako je vec u pitanju neka zamena onda bolje samo zameniti motor za 2.0T ako se trazi neki fabricki turbo motor... Mada se meni licno mnogo vise svidja stari 1.4T motor iz Punta keca...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opasan supersprint, ja uskoro skidam srednji lonac i katalizator, stavljam zadnji protocni, znaci nekih 50 KS... :) eeeee kad bi to tako bilo...

I od chipa nista, na atmosferskom motoru, tesko...

Da se uozbiljimo, ako neko ozbiljno zeli da se upusti u ovo bez ugradnje turbo motora nema tu nista...

@YUgisa - 1.4t :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tvoj autic sada ima nekih 85 ks, kad bi stavio turbinu i sve ostalo, ne znam da li bi imao vise od 115, zbog 30 ks nije vredno tolik truda i para, bolje kupiti punta keca sa 1.4 turbo motorom, doraditi ga i doci do neke cifre od 140 ks sto je skroz ok za tu tezinu auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji je vek trajanja motora 1.2 8v ,1.2 16v sa ugradjenim turbom ? :thumbsup:

Sad cu da odgovorim pitanjem...

A koji je vek trajanja navedenog fabrickog motora?

Sve moze da se uradi, samo je bitna vasa zelja i solidna kolicina novca koji bi ste potrosili. S obzirom koji je auto u pitanju, konverzija u turbo je cca 1/2 ukupne vrednosti navedenih automobila. Bilo kakve prerade osim Filtera, izduva ili mozda chiptuninga je preterana. U svakom slucaju, ako neko trazi odgovor, odgovor treba da dobije...

Turbina za 1.2 moze da se uzme od Smarta ili 1.3 multijeta s obzitom da je ista koncepcija malih turbina sa wastegateom i turbina od benzinskuh motora. Da bi nakacili turbinu morate da napravite celu izduvnu granu i izduv, posto gus,liv,tuc ne mogu da se vare i ne postoji mogucnost da se prikaci na turbinu a i veci je protok izduvnih gasova. Sa druge strane, treba dovuci ulje do turbine i to nije tesko uraditi posto uz turbinu dolaze i cevi sa holenderima koji se kace na turbinu-blok ili mozete na drugom mestu povuci ulje kroz neki postojeci dovod.

Sledeca stvar je motor. Posto na dosta motora moze da se uradi konverzija na turbo samo fizickim smanjenjem kompresije, stavljanjem debljeg dihtunga, bio bi potreban i metalni dihtung glave. U zavisnosti od velicine, dizne ne verujem da bi bilo potrebe da se menjaju, ali se mora proveriti njihov kapacitet. Mapa za gorivo bi trebalo da se prepravi, kako bi se usaglasio odnos goriva i vazduha. i na kraju, svecice... u zavisnosti od konjaze, cca 2 stepena hladnije, paljenje bi moralo da se usteluje i da se pocne sa testiranjem.

E posle svega toga, vrlo lako se moze zadesiti da pumpa za gorivo ne moze da isporuci dovoljno goriva, pa bi i to trebalo da se pojavi. Posto ne znam nikog ko je radio ovako nesto na 1.2 motoru, postoji mogucnost da i trap, menjac ne mogu da istrpe povecanje pa moze doci do raznih havarija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam malko pregledao net vezano za ovu tematiku i nasao sam podatke da je na stock motoru 20ks realan dobitak a sve preko toga je pod znakom pitanja sto se tice izdrzljivosti motora.

Postoji jos bolja varijanta a to je kupovina kompresor kitova koji su laksi za ugradnju... Cene ne znam ali znam gde mozete procitati vise o ovome...

http://www.rotrex.com/Home/Supercharger_Experience/Kits_Cars.aspx

http://italtecnicatuning.com/

Dobici za:

1.2 16v: 110hp sa kit-om

1.4 16v: 145hp

1.8HGT : 185hp

Ovi dobici su itekako opipljivi i osetni, samo ne znam koliko je osetan udarac na budzet!!!

Sam kit izgleda ovako...

eurp_0705_10_z_325i_and_328i_engine_tuning_activ.jpg

Eventualno neki T15 turbocharger...

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRcHzOFWfgYCd7HYZBFRtA8zbX9R1Gwg-j-tuhxw7m7QDtQ2WUOx5ePUZI_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta je ovo svaki dan po neka tema o turbacima :) Ljudi evo vam cist primer, moj motor(2.0 20v) ima turbo verziju u cuopeu,i sad bi logicno bilo da ja mogu samo da stavim turbinu i komp i imam turbaka, ali to NE MOZE tako da radi kvalitetno. Mora da se otvara motor, nije ista kompresija turbo i atmo motora jednostavno mora ceo motor iz coupea da se kupi ili da se pukne par soma evrica da to bude kako treba, ali zasto bi to neko radio ?! Ako ti je slab 1.2, prodaj ga i kupi hgt-a ili jtd-a pa ga nacipuj i nema ti druge, ili ako si bas vezan za taj auto kupi stranca punto mk1 1.4T pa se igraj sa prebacivanjem i pojacavanjem tog motora...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dellas je izložio kratko, jasno, i tačno! Nema ništa od tog posla ubacivanja turba itd... Takav motor da je trebao da ima turbo imao bi ga fabrički. Čelić je lepo rekao šta sve treba da se menja na motoru, a ako hoćeš da uradiš kvalitetno i da ne dovedeš ceo motor u kritično stanje mora još i mnogo više od toga. Praktično svi elementi u motoru moraju da se menjaju da ne bi doveo u pitanje njegovu izdržljivost, a onda dolazimo do nečega što je daleko od isplativosti!

A da, a auspuh koji da 20 konja, ja bih ga sutra uzeo. Dobio si možda 1-2 konja, tri već teško... ;)

Edited by banjo1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na slici nema drugih klipova... tako da od dugotrajne price - nista. Dohvatismo se razlike izmedju 2,0 20v i 2,0 20vt. Na oko skoro isto a ni unura nema preterane razlike. Radica i blok su isti, glava je najslicnija 2,4 20v zbog velicine usisnih ventila . Razlika je u klipovima,lezajima, ventilima, dihtungu glave i bregasim. Lezaji su po dimenzijama isti, ali materijal je razlicit. Ventili su takodje od drugog materijala nego atmo motoru a i ubrizgavanje je drugacije. E sad dodate sve ovo sto nije isto + ono sa gornje slike i dobijete dugotrajnu pricu i 70 konja vise. Ovako je samo mlacenje prazne slame do prvog ozbiljnijeg potezanja. Primer: Dugar je vozio Hundai Coupe 1,6 sa naknadno tuniranim turbo kitom koji je ukkljucivao i druge klipove. Sluzilo je to, a motor je poceo da lagano trosi ulje i resio je da ga zameni sa klasicnim. Klasicni je vrlo brzo zavrsio svoju pricu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chelicu,pitaj Dovlu da li poznaje nekoga ko ce od 1.2/16v da napravi turbaka,sve u svojoj reziji,80% sam! :thumbsup::rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na slici nema drugih klipova... tako da od dugotrajne price - nista. Dohvatismo se razlike izmedju 2,0 20v i 2,0 20vt. Na oko skoro isto a ni unura nema preterane razlike. Radica i blok su isti, glava je najslicnija 2,4 20v zbog velicine usisnih ventila . Razlika je u klipovima,lezajima, ventilima, dihtungu glave i bregasim. Lezaji su po dimenzijama isti, ali materijal je razlicit. Ventili su takodje od drugog materijala nego atmo motoru a i ubrizgavanje je drugacije. E sad dodate sve ovo sto nije isto + ono sa gornje slike i dobijete dugotrajnu pricu i 70 konja vise. Ovako je samo mlacenje prazne slame do prvog ozbiljnijeg potezanja. Primer: Dugar je vozio Hundai Coupe 1,6 sa naknadno tuniranim turbo kitom koji je ukkljucivao i druge klipove. Sluzilo je to, a motor je poceo da lagano trosi ulje i resio je da ga zameni sa klasicnim. Klasicni je vrlo brzo zavrsio svoju pricu....

Ja mislim da jos niko na svetu nije uradio konverziju na turbo bez zamene 90% delova u motoru :blink: :blink: :blink:

To sto neko nidi kitove ne znaci da ce motor crci posle 1000km a isto ne znaci da ce raditi 10000000km. To su neke pausalne ocene jer je evidentnoda mnogi motori koji su sami po sebi mnogo nezniji(Vtec...)sa vec olaksanim klipovima, klipnjacama... izdrzavaju turbo konverzije sa po 100ks bez problema.

Naravno da je za vece performanse potrebna kompletna zamena mnogih pokretnih delova ali za manje dobitke nije nuzna.

Na netu mozete pronaci klipove punta HGT sa stock motorom sa 150ks i nitrom od 100++ks koji se vozio svaki dan dosta dugo bez problema, lik koji ga vozi je iz Bosne i kolko me secanje sluzi taj auto i sad radi bez ikakvih problema!!! Isto tako u NS postoji BMW sa 2.7 turbo motorom koji je isto stock, sa cca 380ks a taj auto se dosta vozi i redovan je ucesnik drift takmicenja.

Zatim Honda crx del sol sa 1.6 Vtec motorom i turbinom koji ide bolesno i ima mnoooogo konja...

Kad bi nabrajao sve ljude koji su na stock motor uradili konverziju na turbo bez zamene pokretnih delova motora, mogao bi do sutra da pricam, samo ne znam nikog ko je stavio turbo na fiatov 1.2 16v... o tome bi Dovla mogao nesto vise da kaze!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto neko nidi kitove ne znaci da ce motor crci posle 1000km a isto ne znaci da ce raditi 10000000km. To su neke pausalne ocene jer je evidentno da mnogi motori koji su sami po sebi mnogo nezniji (Vtec...)sa vec olaksanim klipovima, klipnjacama... izdrzavaju turbo konverzije sa po 100ks bez problema...

Paušalna ocena je i to što si napisao. :thumbup:

Uvek imaš dva načina...da sve uradiš kako Bog zapoveda i onda nemaš šta kasnije da razmišljaš (skuplja varijanta), ili da kreneš sistemom...ma, izdržaće, znam ja ih koliko njih, video sam i na internetu, potrošiš manje para, ali onda nema kukanja ako kasnije bude problem. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chelicu,pitaj Dovlu da li poznaje nekoga ko ce od 1.2/16v da napravi turbaka,sve u svojoj reziji,80% sam! :thumbsup::rolleyes:

Evo da odgovorim iako me Čelić nije pitao, a krenuo sam da odgovorim na temu. :)

Dakle, trenutno je u procesu konverzije jedan ovakav slučaj. Motor 1,2 16v iz Bravo/Brava, dodaje se turbo i to sve u jednog malog prdavca - Seicenta :) Radnja otprilike teče kao što je Čelić već naveo... bakarni dihtung glave 3mm, nova izduvna grana, zazvlačenje ulja do turbine i hladnjaka ulja itd itd, a posebna stavka je potpuno nova elektronika koja je programirana potpuno ispočetka za potrebe ovog projekta.

Sve to će uskoro biti postavljeno i ovde pa ćete moći i da se raspitate o detaljima ;) Inače cela ideja je krenula od stranih foruma gde su ljudi radili raznorazne konverzije, ali najčešća je 1,2 8v + turbo. Ova varijanta sa 1,2 16v + turbo je izuzetno retka i mislim da čak nismo pronašli nijedan takav na netu da je predstavljen. Očekivana snaga nakon cele priče je oko 120KS. što u kombinaciji sa 700kg teškim Seicentom daje lepe rezultate ;)

E sad, konkretno na temu... mi dakle ubacujemo motor u Seićenta koji nikada nije imao 1,2 16v u sebi pa imamo i nekih dodatnih modifikacija koje možda ne bi trebalo raditi u autu u kome se već nalazi kompletan 1,2 16v motor, ali većina navedenih stvari svakako treba. Za sada, neki moj utisak je da ima dosta posla, ali da nije nešto preterano teško ni komplikovano, naravno uz odgovarajuću finansijsku podršku. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...