Jump to content
FAS Goran
pozarevljanin

Punto 1.2 16v / 1.2 8v - konverzija u turbo?

Recommended Posts

oooooo,nisam ni znao da se tako nesto desava u mom komsiluku.seicento pa jos turbo.valjda cu videti taj projekat :respect:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deo je obrisan.

Deo je ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37285&view=findpost&p=782023

Deo oko nitra sam hteo da izdvojim u posebnu temu, ali...kada sam to uradio...nije bila smislena (k'o što mi je i Čelić napomenuo), tako da ako hoćete priču o tome, krenite iznova, od osnovnih stvari. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svim forumasima sa foruma.....mucim se vec par dana da nadjem da kupim turbo kit za punta 1.2 16v ili jedan prijatelj mi je rekao da je bolje ugraditi kompresor.Pare sam spremio znam da je to skupa rabota.

 

Gde da kupim turbo kit ili taj kompresor ko to radi.Ja pak mozda imam majstora koji bih to uradio takodje planiram da uradim generalnu kad ga otvorim i za to imam gde moj cale radi u firmi koja se bavi masinskom obradom motora....

 

jedino me muci gde to da uzmem kupim kit ili kompresor bilo je na sajtu puntopower koji je pukao neradi tamo je imalo sve sto se toga tica.Mada bi vise voleo turbo sa nekim blowoff ventilom joj....samo da pisti i zvizdi....

 

Jedino sto i jeste problem je to sto mi je auto automatic menjac speedgear 7 brzina na njega odgovara 1.4 16v 95KS ili punto grande  ili mozda cak i mislim 1.4 Tjet mozda i lupetam....uglavnom molim pomoc nadam se da na forumu postoje prijatelji koji se razume ozbiljan sam u nameri da pojacam snagu motora.

 

Gde da kupim kit ili kompresor jel postoji neko u ovoj drzavi ko se razume u tu konverziju da me posavetuje kako sta ili mozda da mu platim da mi to uradi.

 

Googlam i nerviram se svi iz inostranstva imaju gde da kupe kit i zavrse posao....

 

Molim pomoc svih koji mogu da pomognu i zele....Hvala

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da kod nas nemaš to gde da nađeš, a najverovatnije se razume dobro Bojke u to, jer se time bavi... Moj predlog je da nađeš preko motor 1.4 turbo i da bi to najbolje leglo, jer mislim da blokovi motora za atmo i turbo motore nisu istog kvaliteta, pa ume to da napravi karambol, pretpostavljam da si video onaj plavi na Engleskom Fiat forumu koji nije izdržao turbo konverziju

 

http://forums.puntomk2.co.uk/showthread.php?16997-Munkul-(R.I.P.-punto)&p=563252&viewfull=1#post563252

Share this post


Link to post
Share on other sites

aj ovo izgleda gadno uzas blagi nedaj boze nikom problem kod mene je sto na ovaj menjac speedgear ide 1.2 16v 95ks iz punta 2 ili grande punta a ja nemogu da vozim manuelnog jer sam u kolicima samo mi automatski menjac odgovara....valjda ce da se javi neko ko moze da pomogne sad cu da kontaktiram bojketa hvala...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, skontao sam da ti je najbitnije da ostane automatski, pominjao si ranije da si praolimpijac... Sad sam baš malo gledao cars-data, nijedan Punto 1.4 16v nije išao sa automatskim menjačem... Idea 1.4 16v i Fiat 500 (fića) imaju taj motor sa poluautomatskim menjačem, a novi Bravo od 2008me ima 1.4 turbo sa poluautomatskim menjačem..

Share this post


Link to post
Share on other sites

vidim da je dosta stara tema ali...zanima me zasto ljudi imaju takve poglede na turbo prerade ?

ne radi se ovdje o autima za trke nego o autima za svakodnevnu voznju I nije potrebno ici do krajnjih granica

uopce nije problem da se ubaci turbo u nijedan auto

I ja ih znam dosta primjera I svi rade kako treba godinama...ljudi su uglavnom mladi I nadobudni inzinjeri...ali uspjeva im! (inzinjer-samo malo drugaciji pogledi na tehnicke stvari-ima ih puno koji neznaju saraf zavidati) nista nije problem da se napravi!

najskuplja stavka je elektronika...ili moze da se uradi nova mapa na postojecoj elektronici (jeftinije dosta-ako je to moguce)

znam I par prerada na EATON I doslovno u bilo kojoj brzini mozes krenuti bilo gdje...od serijskih 90ks mozda se dobilo jos 20-30 ks (rijec je o jednoj hondi)...ali moment...svaki slican dizel motor se moze sakriti
to dok nisam probao voziti-nisam vjerovao

 

moj pogled na turbo konverziju je ovakav: "puno snage za malo para"

motor od 60 ks...(recimo 1.2 8v) moze da dode na 90 ks bez nekih vecih problema

ti motori su jako izdrzljivi I dobri I nece im se nista dogoditi za 40-50% vise snage (rijec je iskljucivo o fiatovom motoru)

klipovi I klipnjace serijske
nove karike (80€), set brtvi za cijeli motor (30€)...par semeringa I sitnica
I motor je spreman za jos puno km

ispusna grana se treba napraviti nova- nikakva filozofija

ima malo igranja oko hladnjaka I cijevi itd, ali na ovom motoru ima jako puno mjesta okolo I svasta je izvodljivo

 

I uopce se ne radi o 10 ili 40 ks

radi se o povecanju momenta...I sa 60 ks I sa vecim momentom je to vec skroz drugacija prica za tu tezinu auta I auto se vozi neusporedivo bolje

 

evo jedan primjer koji sam nasao na internetu...ovo je skroz jednostavno napravljeno

 

 

DSC02265.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lako da se napise ali nije bas tako lako i jednostavno da se uradi . Prosecan vlasnik to ne moze sam a da plati nekog da to sastavi dopre pare ima da mu uzme. Pa onda nisu samo karike 80e nego i hilznovanje, pa obrada glave, radilice, pa druga izduvna grana ( neko treba da napravi novu), pa drugaciji usis, pa druga mapa i elektronika, dizne, creva, crevca, vakumi... :D i kad to sve preracunas vise se isplati da das svog punta i tu doplatu i uzmes ceo auto fabricki turbo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma dada, to stoji!

ali ja govorim o opciji da se sam zabavas oko toga!

 

ima covek kod nas, utuko u kola 50 000€, di god dolazi, svi gledaju, nagrade nosi stalno, vjeruj mi nezna da zamjeni sijalicu!

ja imam svoj auto godinu I pol

ulozio sam vec skoro 3000 eura u auto, nisam motor taknuo

sve sam unutra napravio po svom gustu, sad sam ga napravio iz vana, trenutno je na farbanju

I kad sve to bude gotovo onda idem da se poigram sa motorom!
 

u planu je da kupim drugi motor isti kao moj I da sve sam radim, naravno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvar kod takvih prerada je da ti kao amater ces uvek doci u jednom trenutku u situaciju da nesto jednostavno nisi u mogucnosti samostalno da uradis i da moras da radis sa nekim i tu nastane obicno problem. Prvo svi izigravaju velike majstore i prodaju fore kako im se ne isplati zamarati sa tvojim projektom a onda i kad nadjes nekoga ko prihvati taj te odere i sve zasere pa moras ponovo da trazis nekog. Naci pravu osobu moze da potraje nekoliko meseci. Neke delove je tesko naci tu, pa ces kad tad opet biti primoran da uzmes nesto iz inostranstva i to se obicno zavrsi nekom prevarom ili dranjem na carini uz cekanje nedeljama i mesecima. Takvi projekti obicno potraju 2-3 godine minimum, onda se najcesce neregistruje i na kraju zavrsi auto u kobasicama jer ne mozes da spojis kraj sa krajem... Projekat je jako tesko do najsitnijih detalja isplanirati i uvek se nesto zakomplikuje nepredvidjeno.

 

Vecinom ovakvi projekti i nisu zastupljeni u Srbiji jer je ljudima bilo lakse da muvaju sa drugim vecim i snaznijim motorima, voznjom na crno, prekucavanjem, registracijom na manju kubikazu nego sto jeste, strance itd... A poslednjih godina je najbitnije da je dizel i da se sve sijalice zamene sa LED i da imas najvece felne u komsiluku iako nemas para za gume...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@YUgisaznam, u pravu si potpuno  I razumijem sta zelis reci

zato bas to ja nisam radio kad sam slagao svoj punta I sad je sve pri kraju

 

ja recimo imam nesto znanja...opcenito tehnickog a malo manje konkretnoga o cemu ovdje pricamo

plan mi je kupiti drugi ISTI motor na kojem bi se igrao I slagao sve, mislim da su manje komoplikacije nego promjeniti pola auta

imam prijatelja koji ima veliku radionu I jako puno znanja...tako da bi u mom slucaju to moglo ici

I nisam se sjetio toga jucer ili jutros

znas I sam da vec pola godine razmisljam o tome...video si staru temu

sve ostalo je spremno, sad je na redu da se proba nesto sa motorom uraditi

bice zanimljivo raditi na 1.2 T
osim toga, ima ih jako puno, dijelovi su jako jeftini, nije ih tesko za naci a I cini mi se jedan od izdrzljivijih fiatovih motora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno, za ove manje Fiatove motore ja bih u startu krenuo od mehanike i ubrizgavanja sa 1.4T motora iz Punta 1 GT. Napraviti izduvnu granu, doraditi fabricku usisinu i napraviti cevi i onda videti da neko izmapira. U svakom slucaju imati poznanika koji ima veliku radionicu i koji je upucen u takve stvari je veliki plus, ali tako nesto nije vecini dostupno.

 

Sto se tice izdrzljivosti, ne znam kakav je po pitanju izdrzvljivosti u smislu predjene kilometraze, ali u smislu forsiranja nisam cuo bas neke pozitivne stvari, ali nemam licnog iskustva.

 

PS: Licno su meni jako antipaticni jer su iz FIRE generacije koja je zamenila meni omiljenu SOHC generaciju :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa najvise tuninga je napravljeno na 1.2 8v motorima
ako govorimo samo o fiatu

 

navodno da je izdrzljiviji od 16v...a I 8v je bolje zbog turba

 

naravno da treba krenuti od mehanike, sve presloziti itd

sto se ubrizgavanja tice...nebi nikako isao na to od punta 1 nego bi trazio neke injektore malo novije generacije koji mi pasu, prvenstveno zbog ljepseg rasprsivanja goriva...I ovi sto su fabricki su vec malo zastarili...iako puno bolji od mk1

to treba posebno istraziti I malo vise se posvetiti njima

usisna grana bi se dala doraditi od punta 1 (ona je alu), jer sad je u original plasticna

a izduvna grana...nju bi crtao na kompu 3D sve I onda bi iz toga radio sve od inoxa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako mislis najvise tuninga je napravljeno na 1.2 8v, nisam te to bas najbolje shvatio? Mislis turbo prepravke u odnosu na 1.2 16v ili?

 

Brizgaljke ti ne igraju ulogu, pre svega sto svi ti samostalni projekti nisu toliko sofisticirani u radu, a i to je najmanji problem, ti ako upasujes te sa Punta GT, posle je lako naci BOSCH noviju verziju koja je istih dimenzija i medjusobno izmenjiva. Recimo moj motor je imao te moderne, sa 4 tacke rasprsavanja pa sam stavio te starije sa 1 tackom rasprsavanja jer od tih vecih kakve su mi trebale, te su bile najdostupnije. Poenta je da elektronske karateristike budu jednake da ECU moze da ih adekvatno kontrolise.

 

Nisam mislio sad usisinu granu fizicki uglaviti, nego recimo zbog TPS koji verovatno nije isti i jer verovatno velicina leptira nije jednaka, upasovati recimo sa nekom medjupolocom leptir od 1.4 motora na taj 1.2 zadrzavajuci 1.2 usisinu granu. Ili napraviti od nule usisinu granu, ali koristeci neke funkcionalne delove bitne normalnom radu ubrizgavanja sa 1.4T motora. Ovo kazem iz prostog razloga sto na taj nacin imas sve senzore dostupne, ozicenje i sam ECU koji je spsoban da to kontrolise i da je relativno moderan da se moze mapirati i koliko toliko prilagoditi samom motoru. Naravno uvek je bolje uzeti neki proveren kit ili napraviti sve od nule koristeci najnovije delove i aftermarket ubrizgavanje i kontrolu ali cena brzo ide gore sto vecini nije dostupno.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa opcenito ljudi uzimaju najvise te motore za neke prerade (ako pricamo samo o fiatovim motorima)

i najvise informacija je dostupno o tim motorima...uostalom, dovoljno su stari motori da je vec puno toga istrazeno, i dosta informacija vec imas u startu

 

sto se injektora tice...zna se kako idu po bojama, kapaciteti i slicno

zato je dosta lako to danas naci, postoje neke stranice i slicne stvari di je sve vec usporedeno i di dobijes sve podatke, tako da je to najmanji problem

najbolje bi bilo uzeti neki slican, sa 4 tocke recimo ali da je ostalih karakteristika kakvih treba biti...mislim da nije to neki problem za istraziti i naci

drugo...sto se bobina tice...isto bi se dalo prepraviti na nesto malo noviju tehnologiju i staviti svaku bobinu na svoju svjecicu, kao sto imaju svi noviji auti danas

isto nije neka filozofija

 

usisna grana...razumio sam te sta si htio da kazes...ali posto je originalna plasticna...sa njom se nemoze puno (da ne kazem nista ako je turbo u pitanju)

prvi korak je ovu prilagoditi i onda raditi na njoj sve sta treba...to je ideja

 

mislim da sve sto se moze sada odraditi, da se treba odraditi...od brtvica i gumica do injektora i svega

jer sve to skupa nije tako jako jako skupo...ima polovnih dijelova koliko oces od svih auta pa ce se naci
imam cak i ultrazvuk dostupan za ciscenje injektora i cijeli stroj za testiranje itd

 

ono sto je najbolje...imat cu auto koji vozi cijelo vrijeme sa istim motorom, znaci nema nikakve zurbe to zavrsiti, sve mogu premjeriti dali ce stati ili nesto negdje smeta itd

znaci sve sto se moze nabavit-nabavit ce se, bez obzira koliko se ceka

od kad krenem u to bas ozbiljno, dat cu si neki okvirni rok (par mjeseci mozda) pa cemo vidit kako ce ici...s tim da i sada vec imam puno informacija

 

sto se elektronike tice, vidit cu kako ce ici sve to skupa i svi troskovi

plan je kupiti neki megasquirt ili slicno...ali za pocetak mi je bitnije dobro sloziti motor i sve pa makar i na postojecu elektroniku to izmapirat da radi dobro (dobio sam info da je to moguce bez problema) pa naknadno ubaciti nesto bolje

Edited by cvike19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili se ne krecemo istim krugovima pa je bas taj motor "najcesci" :D Jer za mene su najcesci oni iz SOHC generacije koji se vrte ko busilica iz kojih nije ni preterano tesko izvuci 100ks/l i bez turba ;) Gledao sam jednom, "trkacke" bregaste za taj 1.2 motor su na nivou fabrickih za SOHC motor :D 1.2 ima mislim 200 stepeni fabricki a SOHC kako koji od 222 do 272 stepena, trkacke idu i preko 300, najvise sto sam ja video je 324 :D 

 

Postoje stranice, ali na zalost ne znam kakva su tudja iskustva, ali moja nisu bas pozitivna, jako puno netacnih podataka... Najcesce su greske pri kojem pritisku u sistemu goriva ostvarajucu deklarisan protok, ja sam bas juce kod mene napokon podesio kako treba, iako po podacima sa neta najcesce spominju da bi za moje potrebe bila odgovarajuca ta brizgaljka koju koristim na 2.5 bara, ja sam uspeo da podesim da sve radi kako treba na 1.9 bara. Sto znaci da je puno jaca nego sto pisu i da je realno prevelika za moju aplikaciju jer bih trebao da nadjem nesto sto ima odgovarajuci pritisak na oko 2.5 ili jos bolje na 3 bara.

 

Nije ta bobina tako losa sa Punta GT, to su ustvari 2 bobine u jednom kucistu, jedino sto eto nije direktno na svecici nego ide preko kabela. Inace i nisam bas ljubitelj takvih resenja sa direktnim bobinama na svecicama jer koliko vidim kod modernijih automobila je puno cesce crkavanje, pretpostavljam zbog vece temperature.

 

Pa ako je moguce onda ok, to ti ne bih znao reci da li moze da se izmapira, kod mnogih je problem MAP i kontrolisanje rada kada iz vakuma krene da prelazi u nadpritisak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa ja cijelo vrijeme I pricam o SOCH motoru

 

upravo iz tog razloga kojeg si spomenuo-pouzdanost podataka sa interneta

ja sam unazad 6 mjeseci vec poceo nesto ispitivati I proucavati

sve ono sto procitas, odma podelis sa 0.5...jbg, takav je rizik kod tih stvari

malo ljudska procjena, malo logike...mozda nesto ispadne na kraju

zato treba izgubiti puno vremena sa podacima koje skupis I sa prijateljem googleom

 

da, imaju dvije bobine sada...ali probao bi to rijesiti malo "modernije"

tj, sve sto se moze u cijelome projektu

vidit koji kablovi pasu, od cega, koji su dobri, koji losi itd

opet se vracamo na pocetak...muckat glavom I guglat...trazit rijesenje, ne sjedit ko drvo

 

ja sto zamislim, to I napravim...ugradio sam 2DIN u punta koji uopce nema mogucnost za takvo nesto

I to u 2 dana sve

ali sam 3 mjeseca prije istrazivao I proucavao I pokusao sve predvidjeti

volim takav pristup rada I nacin razmisljanja

valjda su me tako naucili na faxu...ne znam

ali je u svakom slucaju zanimljivo na taj nacin I sebe testirati

kad krenes u prakticni dio, onda tek vidis svoje neke poglede koliko su uski I na taj nacin ih prosirujes

I svakim novim uspustanjem u nesto slicno to pokusavas ispraviti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja pricam o SOHC generaciji motora, tj to se zargonski tako kaze, mislim na 128 SOHC motore (ne znam da li ima bas neki precizan naziv ko za FIRE generaciju), ne o sohc motorima tj sa jednom bregastom i "8v" ;) Ovi: 

https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_128_SOHC_engine

 

A 1.2 je FIRE generacija ;)

 

Sto se mene tice, internet mi sluzi manje vise samo za sakupljanje ideja, izvedba i planiranje mora samostalno da se uradi, sta god sam probao sa neta da kopiram, skoro nista nije uspelo... Bukvalno procitas sve moguce strane i izvedbe i onda izvuces neku sredinu.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeste, u pravu si

to je malo starija generacija...to su tunirali dok sam ja jos bio u pelenama ;)

 

bitno da smo se razumili u drugom dijelu price

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa budze to jos uvek :D Eto moj :D

 

 

 

Probaj pa javi sta si uspeo ;)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa isto nam je godiste auto :P  Ali da ne idem dalje u off, bas me interesuje sta ces napraviti sa motorom ako ostatak auta onako radis :D Mada jos vise cekam da vidim da li ce nesto biti uradjeno na oslanjanju :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa isto ce biti sve napravljeno pomalo I kako treba

sa maximalnim oprezom...bez zurbe

sta se moze izracunat ce se izracunat...provuc kroz simulacije itd...bice nesto ;)

 

pod "oslanjanje" pretpostavljam da mislis na ovjes auta

za sad uopce nemam u nikakvom planu ista dirati...ali vidit cemo kad bude sve gotovo

zadovoljan sam kako je udoban sada I netreba nista nize za moj ukus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da na ovjes sam mislio. Ah greota, onda bih pazljivije pratio tvoj projekat :D Meni je to puno zanimljivije od konja :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...