Jump to content
FAS Goran
Sirius9

Kolika je kazna za vožnju pod dejstvom?

Recommended Posts

Kažnjen sa 3.100 evra - teško je i nabrojati šta je sve prekršio

 

pexels-photo-288476.jpg.3fb295766892f1b48678fb69bc414a7e.jpg

 

Hrvatska policija zaustavila je 50-godišnjeg vozača za kojeg se ispostavilo da vozi pod dejstvom alkohola. Međutim, to je bio samo početak.  Prilikom redovne kontrole saobraćaja u Čakovcu, policijski službenici hrvatske saobraćajne policije zaustavili su u četvrtak uveče automobil Citroen Xsara Picasso, kojim je upravljao 50-godišnjak sa područja ovoga grada. Kontrolom je utvrđeno da je vozač upravljao automobilom pod uticajem alkohola u koncentraciji od 2,16 promila, kao i da je vozio auto u periodu dok mu je vozačka dozvola oduzeta zbog neobavljenog vanrednog zdravstvenog pregleda.  Ujedno, utvrđeno je da mu je istekao rok važenja vozačke dozvole, dok je vozilu kojim je upravljao istekao rok važenja saobraćajne dozvole. Kako je saopštila uprava policije, vozač je uhapšen na licu mesta i priveden u policijsku stanicu. Izdavanjem prekršajnih naloga izrečene su mu novčane kazne u ukupnom iznosu od 23.000 kuna (oko 3.100 evra), uz primenu zaštitne mere zabrane upravljanja vozilima „B“ kategorije u trajanju od 6 meseci.

 

preuzeto sa - B92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkohol u organizmu: Koliko treba sačekati pre nego što vozite automobil?

 

alkohol.jpg

 

O opasnostima alkohola u vožnji ne treba trošiti reči. Mnogi vozači, nažalost, ne čekaju otrežnjenje i pripiti sedaju za upravljač vozila, a mnogi misle da su spremni za vožnju pola sata ili sat nakon pića. To nije tačno i preterano samopouzdanje takođe može da bude opasno. Alkohol dugo ostaje u organizmu. U Velikoj Britaniji je u periodu od pet ujutro do 11 ujutro kažnjena četvrtina vozača zbog vožnje u pijanom stanju (a tamo je dozvoljeno 0.8 promila). Šta nam to govori? Nakon noćne pijanke, alkohol se zadržava u organizmu i vozači još nisu spremni da sednu za upravljač automobila.

 

Dakle, sa alkoholom budite oprezni, a pogotovo sa procenom kada možete voziti. Kako će alkohol delovati na vas? To zavisi od pola, starosti, metabolizma, masa konzumenta, vrsti alkohola, o tome šta ste jeli pre pijenja, nivou stresa kome ste izloženi... Britanska organizacija za bezbednost saobraćaja Road Respect je analizirala konzumaciju alkohola i sposobnost za vožnju te je izdala preporuke koliko bi trebalo da čekate nakon pića, odnosno koliko dugo alkohol ostaje u organizmu.

 

Čaša vina (13.5% alkohola)

  • Jedno piće - 3.5 sata
  • Dva pića - 7 sati
  • Tri pića - 10.5 sati
  • Četiri pića - 14 sati
  • Pet pića - 17.5 sati

Čašica žestokog pića (40% alkohola)

  • Jedno piće - 1.5 sat
  • Dva pića - 3 sata
  • Tri pića - 4.5 sata
  • Četiri pića - 6 sati
  • Pet pića - 7.5 sati

Pivo, lager (5% alkohola)

  • Jedno piće - 2.5 sata
  • Dva pića - 5 sati
  • Tri pića - 7.5 sati
  • Četiri pića - 10 sati
  • Pet pića - 12.5 sati

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropski parlament traži da se u svim EU državama ograniči vožnja sa alkoholom na nulu

 

cetiri-kazne-u-jednom-danu.jpg

 

Evropski parlament traži da se ograničenje alkohola u drumskom saobraćaju svede na nulu. Prema podacima parlamenta, 23.000 ljudi je poginulo u saobraćajnim nesrećama u EU-u 2019. godine. EU parlament želi i da lobira kod država članica za maksimalnu brzinu od 30 km/h u stambenim područjima, nastavlja se. Ograničenje brzine bi trebalo da se takođe uvede tamo gde je u pokretu posebno veliki broj biciklista i pešaka. U Strazburu su evroparlamentarci zahtevali od država EU da ulože veće napore u pogledu bezbednosti drumskog saobraćaja. Biciklističke i pešačke staze stvorene u vreme pandemije korone bi trebalo da ostanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav zanima me uhvacen sam sa probnom dozvolom posle 23 h uz prisustvo alkohola od 0.56 mg i dobio sam poziv da idem na nagodbu pa me zanima da li cu izgubiti trajno probnu dozvolu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji mogucnost za gubitak vozacke, mada ce ti verovatno ponuditi 'drustveno korisni rad u x,y, trajanju' ili 'platite Y x 10^4' novcani iznos sa zabranom voznje od x meseci i neceno vam oduzeti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sssssssss1 procentualno, nesreće se najviše dešavaju pred kućom i na poznatim putevima. Tada je pažnja manja. 

svakako, ako si se pozvao na oportunitet, platićeš koliko ti razrežu i biće kao da se ništa nije desilo. bićeš u nekom registru kako ne bi mogao ponovo istu mogućnost da iskoristiš

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, darkman14 said:

@Sssssssss1 procentualno, nesreće se najviše dešavaju pred kućom i na poznatim putevima. Tada je pažnja manja. 

svakako, ako si se pozvao na oportunitet, platićeš koliko ti razrežu i biće kao da se ništa nije desilo. bićeš u nekom registru kako ne bi mogao ponovo istu mogućnost da iskoristiš

Slažem se sa tim nisam imao do skoro problema sa tim evo prvi put i to pred sam kraj isteka probne dozvole ostalo mi jos 2 meseca do prave dozvole zato mi nije ni bilo svejedno ali eto za celu noc sam popio 4 piva lepo i jeo nisam se uopste osecao pijan ili slicno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nije jasan taj koncept probne dozvole. Jbt, kao da doktorat spremas a ne ucis da das gas, stisnes kocnicu i pogledas levo, desno :) Prvo, koliko sad traje obuka, mislim oko sest meseci. Ako za to vreme ne naucis da vozis neces ni za godinu ili dve, koliko sad traje ta probna. Onda, ne smes nocu da vozis, koja logika i zasto? Onda ti promili, secam se da je nekad bilo dozvoljeno vise, dal 0,8 pa 0,5 sad ne znam koliko je. Zar stvarno dva piva cine vozaca debilom koji ne moze da se kontrolise i upravlja autom.

Rekao bih da je tako najlakse policiji. Umesto da sankcionise vozace koji cine prekrsaje, a kontole su i onako svakodnevne (i svakonocne) :) svuda, propisu neke glupa zakone. To mi lici na ove gluposti sa lezecim policajcima. Pre su bili oko skola, sad ih ima gde god neko misli da treba, ko da o tome odlucuje neki baja koji pravi to pa da se ugradi :)

 

Da se razumemo, ne podrzavam voznju u pijanom stanju, treba to kaznjavati rigorozno al nekako mi nije pijanstvo dva, tri piva za vece. A realno, mislim da su veci problem narkotici od alkohola, nesto ne znam da li to kontrolisu u ovim rutinskim zaustavljanjima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/2/2023 at 1:45 PM, city said:

Meni nije jasan taj koncept probne dozvole. Jbt, kao da doktorat spremas a ne ucis da das gas, stisnes kocnicu i pogledas levo, desno

Nikom razumnom to nije jasno. Ja sam za 15 - 20 dana dobio vozačku dozvolu a garantujem da bolje vozim od 90% novokomponovanih vozača. 

 

On 7/2/2023 at 1:45 PM, city said:

 Prvo, koliko sad traje obuka, mislim oko sest meseci. Ako za to vreme ne naucis da vozis neces ni za godinu ili dve, koliko sad traje ta probna. Onda, ne smes nocu da vozis, koja logika i zasto?

Mamipara, ništa drugo. Siromašna država, pa kasta kreira monopolističke sisteme za "pogodne" koji žive parazitski a sve "za naše dobro". Ista priča sa Agencijom za bezbednost, neki atesti i sl. gluposti. 

Dovoljno je da se uporedi broj saobraćajnih nezgoda pre uvođenja svih tih novotarija i sada i zaključak će biti da se ništa nije promenilo, a da su pojedine "agencije" tj firme uzele ogroman novac. Ako je i bilo nekih bezbednosnih pomaka onda se to može pripisati poboljšanju infrastrukture ali i kvalitetnijim vozilima, gumama itd. (setite se, vozilo se na plastičnim trajlkama cele godine, ibarska i sl. magistrale itd).

On 7/2/2023 at 1:45 PM, city said:

Onda ti promili, secam se da je nekad bilo dozvoljeno vise, dal 0,8 pa 0,5 sad ne znam koliko je. Zar stvarno dva piva cine vozaca debilom koji ne moze da se kontrolise i upravlja autom.

Bilo je dozvoljeno 0,5 

Međutim, ovde nisi u pravu. Svaki alkohol negativno utiče na sposobnosti vozača pa čak i jedno pivo. 

Problematično je to što čak ni ovo smanjenje sa 0,5 na 0,2 nije urađeno za "naše dobro" već više na nagovor osiguravajućih kompanija, koje ne isplaćuju odštetene zahteve ako imaš npr 0,3 promila a to je bukvalno jedno malo pivo.

On 7/2/2023 at 1:45 PM, city said:

Zar stvarno dva piva cine vozaca debilom koji ne moze da se kontrolise i upravlja autom.

Da, čine ga debilom. 

On 7/2/2023 at 1:45 PM, city said:

A realno, mislim da su veci problem narkotici od alkohola, nesto ne znam da li to kontrolisu u ovim rutinskim zaustavljanjima.

Svaka supstanca koja menja svest je problematična u saobraćaju i tu nema diskusije. 

Kontroliše se sve i to žestoko. I tu mislim da je policija kao institucija najmanje "kriva". Oni su institucija koja radi svoj posao i rade ga dobro. Na stranu to da li je to što rade normalno, ispravno, pošteno i u interesu građana, ali, jbg, oni su takva ekipa i to nema nikakve veze sa njima. Daleko od toga da su mi dragi, to je ona fora, ja sam samo radio svoj posao, ali, jbg, tako je. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakon je izmisljen kao fejk biblijski stari novi zavet a u interesu onih koji se "kao" bave time, zato ja postujem ono sto jeste a ove laznjake ne 'ebem dva posto jer samo jednom sudu prisustvujem ovim ostalim laznjacima dajem crveni karton ;) e tako ti je i sa ostalim stvarima , ribrend kako se u modernom naziva uvaljaju fejk pa kome prodje prodje. Ma ne dam na sebe pa da ga 'ebes. Sreca pa nemam sta da izgubim ali onaj preko puta ima :D

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Japanu se vožnja uči u alkoholisanom stanju

 

227050-honda fit 01.jpg

 

Policija i instruktori vožnje u Japanu usvojili su neobičan pristup bezbednosti na putevima u nadi da će smanjiti broj onih koji voze u alkoholisanom stanju - dozvolili su vozačima da konzumiraju alkohol pre nego što sednu za volan.

 

Auto-škola Čikušino u gradu Fukuoka na jugozapadu Japana nedavno je počela da nudi kontrolisano iskustvo vožnje u alkoholisanom stanju kao deo policijske kampanje da ubedi ''previše samopouzdane'' vozače da nikada ne voze ako su pili alkohol. Kampanja je pokrenuta povodom 17-godišnjice smrti troje dece iz tog grada - dva brata od četiri i tri godine i njihove jednogodišnje sestre - koji su poginuli kada je u njihov porodični automobil udario službenik opštinske uprave koji je vozio pod dejstvom alkohola. Među vozačima koji su učestvovali u nedavnom eksperimentu bilo je i dvoje novinara dnevnog lista Mainići šimbun - jedan novinar imao je zadatak da pije i vozi, a drugi da posmatra kolegu kao trezan saputnik. Pred vozačima je bio zadatak da savladaju tri deonice puta - u prvom delu trebalo je viziti cikcak, druga etapa imala je S krivinu, dok je treća deonica imala niz oštrih krivina. Trasu je trebalo najpre proći u treznom stanju. Reporterka Hjelim Ha zatim je popila limenku piva od 350 mililitara, kao i šoljicu vina od šljive (piće poznato kao umešu) i isto toliko žestokog alkoholnog pića šoču. Sve to su vozači popili u roku od jednog sata.

 

Najveća opasnost je to što vozači i kad popiju misle da su sposobni da voze

Alko-test je otkrio kod ovako alkoholisane novinarke 0.30 mg alkohola po litru udaha, što je dvostruko više od ograničenja od 0.15 mg koje važi u Japanu. Uprkos tome što su joj šake bile hladne, lice crveno i srce ubrzano kucalo, Ha je rekla da se osećala sposobnom da vozi - kao što je navodno rekao i vozač koji je izazvao fatalni sudar 2006. godine. Trezan Rokuhei Sato, Hjelimin kolega reporter, nekontrolisano se povijao napred-nazad dok je Hjelim neprestano ubrzavala i nepotrebno usporavala duž pravog dela puta. Uspela je da ''počisti'' čunjeve na delu puta gde je trebalo da vozi cikcak oko njih. Zamenik direktora škole Šodžiro Kubota zaustavio je pripitu novinarku pre nego što je krenula u savladavanje S krivine. Na njeno ogromno iznenađenje, Kubota joj je rekao da je ušla u krivinu pri većoj brzini i da je u jednom trenutku zalutala u suprotnu traku.

 

''Iako konzumacija pića slabi veštine koje su ljudima potrebne za vožnju, kao što su kognitivni kapacitet, rasuđivanje i sposobnost manevrisanja vozilom, vozač pretpostavlja da vozi bezbedno - to je najveća opasnost od vožnje u alkoholisanom stanju'', rekao je Kubota, piše Mainići šimbun. Predstavnici japanske nacionalne policijske agencije ističu da mnogi vozači koji piju i voze nekoliko puta bez incidenata, razvijaju zbog toga osećaj nepobedivosti i nastavljaju da ponavljaju isto opasno ponašanje. Navode i podatke koji pokazuju da je verovatnoća da će saobraćajna nesreća imati smrtni ishod sedam puta veća kada je vozač pio alkohol u poređenju sa nesrećama u kojima je vozač trezan. ''Pozivamo ljude da promisle o rizicima pre nego što počnu da piju. Na primer, da uopšte ne voze do kafića, uz pretpostavku da kada budu popili, neće biti u stanju da donose ispravne odluke'', rekao je Joiči Furukava, zamenik šefa odeljenja saobraćajne policije prefekture Fukuoka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...