Jump to content
FAS Goran
Sirius9

Kolika je kazna za vožnju pod dejstvom?

Recommended Posts

Sa 0.80% se dobija poziv za prekršajni sud, a predviđena kazna je od 6000 do 20000din i zabrana 3 meseca. Dozvoljeno je 0.30% a do 0.50% je samo novčana kazna 5000din, od 0.51% je poziv za sud.

auu bice veselo :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedak, ali gledaj to sa pozitivne strane, mogao je neko da te zvekne i bio bi ti kriv jer si pijan... tako da... Sve preko jednog pica je za izbegavanje sedanja za volan. Nadam se da ces na osnovu ovog iskustva ubuduce izbegavati alkohol i voznju. Znam da tri piva nije mnogo, ali djavo nikada ne spava

 

I ja sam sedao u svakakvom stanju za volan, nekada davno... vremena se promenila, malo se uozbiljilo, nije za zezanje...

 

 

Ako si mortus pijam i stojis na crvenom svetlu na semaforu, neko te odvali od pozadi, on je kriv za udes a ti ces odgovarati sto si pijan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slovenija planira ''brave'' za blokiranje motora ako za volan sedne alkoholizovani vozač

 

alko%20test.jpg

 
Izmenama zakona o bezbednosti saobraćaja Slovenija će još ove godine predvideti ugradnju elektronskih naprava koje blokiraju pokretanje motora ako vozač u organizmu ima nedozvoljenu količinu alkohola, najavio je u petak slovenački ministar saobraćaja Peter Gašperšič. Ministar je izmenu najavio na seminaru o mogućnostima smanjenja nesreća u saobraćaju povezanih s konzumacijom alkohola, koji je u organizaciji Evropskog veća za bezbednost saobraćaja (ETSC) održan u Ljubljani. Seminaru je prisustvovala i poverenica Evropske komisija za transport Violeta Bulc koja je na parkingu pred zgradom parlamenta, gde je savetovanje održano, izvela demonstraciju delovanja takve naprave, tzv. ''alkoholne brave''.
 
Bulc je sela za upravljač kamiona marke Volvo s ugrađenom napravom, ali je uspela da ga upali tek nakon što je u alkotester naduvala dovoljnu količinu vazduha i tako ''pametnom'' vozilu dokazala da nije u alkoholizovanom stanju. Na tržištu će uskoro biti više takvih sistema, što je u skladu s politikom bezbednosti u saobraćaju koju sprovodi Evropska komisija, rekla je Bulc. Za sada zakon dozvoljava ugradnju ''alkoholnih brava'' u sedam evropskih država, a to već sprovode Švedska, Velika Britanija, Holandija i Finska. Što je zanimljivo, upravo te zemlje su prema nekim istraživanjima u saobraćajnom smislu najsigurnije evropske države.
''Alkohol je veliki uzrok nesreća i smrtnih slučajeva, a sadašnje mere suzbijanja nesreća nisu dovoljne'', rekla je Bulc. Za sada, obavezna upotreba takvog načina kontrole stanja vozača predviđena je samo u okviru rehabilitacijskih programa za alkoholizovane vozače "povratnike" i za posebno osetljive kategorije kao što su vozači teretnih vozila ili školskih autobusa. Ali, postoje mišljenja da će se trend alkotestiranja problematičnih vozača postepeno širiti i na druge kategorije.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa 0.4 promila alkohola nema više vožnje - put nastavljate peške

 

150301-alkohol.jpg

 

Kombinacija alkohola i vožnje je i do sada mogla da vas dovede u veliku nevolju, ali situacija je nedavno postala još ozbiljnija. Do sada je bila praksa da ako vas policija uhvati sa 0.3 do 0.5 promila alkohola u krvi, da dobijete kaznu i nastavite svojim putem. Međutim, od sada vam više neće biti dozvoljeno da nastavite vožnju. Za volan će smeti da sedne samo drugi trezan vozač. U suprotnom moraćet da ostavite auto na licu mesta i nastavite put taksijem ili autobusom ili da odspavate dok nivo alkohola ne padne ispod 0.3 promila.

Da li se promenio zakon?

Zakon nije menjan, već je navodno nezvanično stigao nalog da Član 187. Zakona o bezbednosti saobraćaja počne striktno da se primenjuje, a u njemu piše da vozač pod dejstvom alkohola ne sme da vozi. Isti član kaže da je osoba pod dejstvom alkohola ako u krvi ima više od 0.3 promila alkohola.

Koliko je to piva/rakije?

  • Čak i jedno klasično pivo (0.5 l), naročito na prazan stomak, može da vas dovede do 0.4 promila alkohola, ali to zavisi od sledećih faktora:
  • prazan ili pun stomak - ako se pije na prazan stomak, nivo alkohola u krvi će naglo skočiti, dok će se na pun stomak podizati lagano i do nižeg nivoa
  • naviknutost na alkohol - što više pijete, jetra će brže da ga prerađuje
  • brzina konzumiranja - što brže pijete, veću koncentraciju ćete postići u kraćem periodu
  • vrsta pića - čak ni svako pivo nema isti procenat alkohola. Na primer, Zaječarsko ima 4,5%, Apatinsko 4,7%, Lav 5,0%, Nikšićko tamno 6,2%...
  • vreme proteklo od konzumiranja poslednjeg pića do merenja
  • pol - muškarci bolje podnose alkohol od žena (i brže ga prerađuju)
  • težina - osobe sitnije konstitucije teže podnose alkohol

 

Postoje neka uopštena pravila koja govore koliko ćete imati promila alkohola u krvi nakon nekoliko čašica žestine, piva ili vina, ali se pokazalo da su u praksi rezultati često neočekivani.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trajno oduzimanje vozila onima koji voze pijani

 

121294-alko%20test.jpg

 

Ko bude uhvaćen da upravlja vozilom sa više od dva promila alkohola u krvi ili bez položenog vozačkog ispita za makar jednu kategoriju, trajno će ostati bez vozila. To predviđa Nacrt novog zakona o bezbednosti u saobraćaju koji bi trebalo da bude usvojen početkom naredne godine. Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja, Damir Okanović, kaže da će na licu mesta, najpre privremeno, oduzimati vozilo od vozača, a po pravosnažnoj odluci i trajno. Vozila će potom biti prodavana na aukciji, a novac će biti uplaćivan na račun fonda za bezbednost saobraćaja. Vozilo će da bude oduzeto i ako njime ne upravlja vlasnik, što će naročito uticati na slučajeve kada, na primer, maloletno dete, sa ili bez pristanka roditelja, uzme auto da se provoza sa drugarima, naravno bez položenog vozačkog ispita.

 

''Primenjivaće se zakonom utvrđena pretpostavka da vozilo u tom slučaju nije ukradeno. Roditelji se često pravdaju da su im deca bez dozvole uzela automobil, a maloletniku ne možete ništa. Niti može prekršajno da odgovara, niti možete da mu oduzmete dozvolu, jer je nema. E, pa sada, neka se roditelji zamisle'', kaže Okanović. Od oduzimanja će biti izuzeta vozila koja su rentirana, odnosno ukradena. Krađa će, međutim, morati da se dokaže. Ista zakonska odredba bila je predložena i u Zakonu o bezbednosti saobraćaja iz 2009. godine, ali je ona tada povučena. Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, Milan Vujanić, predlagao je donošenje ovakvog zakona još 2006. godine. ''Ako vam policajac nađe pištolj za koji nemate dozvolu, on će vam ga oduzeti. Isto tako, ako automobil vozite bez položenog ispita, ili sa više od dva promila alkohola u krvi biće vam oduzet, jer ste ga koristili na način koji nije dovoljen. Automobil je vrlo opasno sredstvo, ako njime rukujete na način kako to nije predviđeno'', kaže Vujanić.

 

Ima, međutim, pravnika koji ocenjuju da se na ovaj način krši Ustav, jer se oduzima nečija privatna imovina za načinjen prekršaj. Imovina se, inače, može uzeti ako je njome izvršeno krivično delo, ili je nastala kao posledica krivičnog dela. Okanović, međutim, tvrdi da i Zakon o prekršajima predviđa oduzimanje imovine kojom je načinjen prekršaj. On navodi i da su mnogi automobili ranije već oduzeti zbog carinskih prekršaja, kao i zbog nelegalnog taksiranja. ''I niko nikada od tih ljudi nije uspeo da vrati svoje vozilo nazad, tako da priče da to nije po Ustavu ne stoje'', kaže Okanović. Osim trajnog oduzimanja vozila, novi zakon predviđa i i druge oštre kazne. Vozači koji budu uhvaćeni pijani za volanom ubuduće bi u zatvoru provodili od 30 do 60 dana, umesto sadašnjih 15 do 60 dana, a dozvola će im biti oduzimana na najmanje devet meseci, do godinu dana. Pijance sa više od dva promila alkohola u krvi kažnjavaće se i sa 15 kaznenih poena, u odnosu na sadašnjh 14 poena. I kada nove kazne za prekršaje u saobraćaju budu usvojene, prekršilac će imati mogućnost da u roku od osam dana plati upola manju kaznu. U slučaju da to ne učini, platiće pun iznos.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ovaj stvarno praksu o oduzimanju auta opravdava situacijom na terenu dokazujuci ustavnost umesto da tumaci ustav da tako nesto dokaze?

 

Inace ja bih se slozio sa oduzimanjem ali opet, nije stvar u visini kazne, nego u selektivnoj primeni zakona tako da nov zakon nista ne resava... Sretno im donosenje novih zakona i sledecih godina...

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo tako.

Da su postojeći Zakon sprovodili po pisanom slovu, do ovakvih nebuloza nebi ni došlo.

Ne verujem da će bilo koji novi propis doneti išta bolje i regulisati sporne selektivne mere.

pomoću štapa i kanapa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferrarijem se pijan zabio u Daciu pa napravio selfi sa policajcem

 

selfi.jpg

 

Zanimljivo da je autor snimka upravo pijani mladić koji je osim par promila u krvi imao i neosiguran automobil. Na Youtubeu se pojavio video neodgovornog pijanog milionera koji je sebe snimao tokom cele večeri. Po pisanju marokanskog lista MAP, reč je o 20-godišnjaku koji je u Rabatu, glavnom gradu Maroka napravio incident zbog kojeg ga sada čeka velika kazna. Kao što se na video klipu može videti, mladić je celu noć pio pre nego što je izazvao nesreću. Prvo je odlučio da svojim Ferrari Californijom stigne do kluba (i pritom je vozeći pio bocu šampanjca), da bi zatim u klubu nastavio da pije.

Naravno, alkohol i vožnja najgora su kombinacija, što je dokazao nešto kasnije. Ujutro je, vidno alkoholizovan naleteo na Daciu Sandero. Da stvar bude gora, dok je policija obavljala zapisnik on se i dalje snimao i opaljivao selfije, a s tim nije prestao ni u vozilu hitne gde je usput zapalio i cigaretu. Njegovo neodgovorno ponašanje na kraju će ga skupo koštati. Marokanski list MAP navodi da njegov Ferrari nije bio osiguran, a uz to mu je naravno otkriven visok nivo alkohola u krvi. Zbog toga mu prete 2 godine zatvora i kazna od 2.000 evra. U svakom slučaju, dobar podsetnik zašto nikad ne treba piti i voziti...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi predlog zakona predviđa oduzimanje vozila vozačima kojima sa dva promila alkohola u krvi

 

150301-alkohol.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, u narednih mesec dana pred Skupštinom Srbije naći će se novi predlog zakona o bezbednosti saobraćaja koji predviđa oštrije kazne od sadašnjeg, a jedna od predloženih mera biće oduzimanje vozila vozačima kojima se ustanovi dva promila alkohola u krvi. Inače, od 4.200 saobraćajki koje su izazvali vozači pod dejstvom alkohola, čak 4.000 su bili muškarci, rečeno je danas na Međunarodnoj konferenciji koja se bavi bezbednošću u saobraćaju, a koju je organizovala Agencija za bezbednost saobraćaja s temom ''alko brava''. ''Mi ćemo uskoro u Skupštinu uputiti novi predlog zakona o bezbednosti saobraćaja u kojem se predviđaju oštrije mere. Koliko god je bilo dilema, niko nije uspeo da me ubedi da mera koja spašava život može da bude pogrešna'', kazao je ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović otvarajući konferenciju. Najveći broj stradalih pešaka, kazao je Stefanović, su građani od preko 65 godina starosti, te istakao da represivne mere moraju da postoje.

 

''Kontrolisaćemo svakoga. Neće mu pomoći ni što vozi merecedes ni džip, niti ako ima bilo kakvu člansku kartu. Ništa mu neće pomoći. Svaki vozač kojeg zaustavimo biće alko testiran'', poručio je Stefanović. Na skupu je rečeno da su ''alko brave'' dobar mehanizam kojim se u velikim sistemima sprečava da pokrene auto svako ko sedne za volan po dejstvom alkohola. Stefanović je rekao da je u saobraćajnim kontrolama samo tokom prošle godine otkriveno oko 52.000 vozača koji su upravljali vozilom pod dejstvom alkohola i da je od toga broja gotovo polovina imala od 0.5 do 1.2 promila alkohola u krvi. ''Protekle godine je 128 osoba poginulo na putevima Srbije kao direktna posledica vožnje pod uticajem alkohola, a 3.200 vozaca i drugih učesnika u saobraćaju zadobilo je lakše i teže povrede'', istakao je Stefanović. Ministar policije je naglasio da je ''činjenica da se broj stradalih iz godine u godinu smanjuje i da preventivne i represivne mere policije daju rezultate i da to donekle ohrabruje, ali da moramo da radimo više''. Stefanović je ocenio da brojke pokazuju da su žene značajno odgovorniji vozači, čak i kada se uračuna njihova procentualna zastupljenost u saobračaju.

 

Govoreći i alkobravama, kao posebnoj tehnickoj inovaciji, Stefanović je rekao da su se one već pokazale kao korisne u Sjedinjenim Americkim Državama, Finskoj, Belgiji, Irskoj, Estoniji i drugim državama. ''Alkobrave su važne zato što se u velikom broju slučajeva dešavalo da vozaci pod uticajem alkohola upravljaju vozilima čak i pored izrečenih zaštitnih i kaznenih mera'', naveo je Stefanović. Dodao je da će najmlađi od iskusnih policijskih instruktora imati priliku da nauče kako da se snađu u saobraćaju kao i kako da pomognu drugima i tako zaštite živote. ''Ovog septembra počinje naš projekat, koji radimo zajedno sa Ministarstvom prosvete, u kojem će svi učenici četvrtog i šestog razreda imati po osam časova godišnje, a koji će između ostalog biti posvećeni i bezbednosti saobraćaja'', podsetio je Stefanović. Vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja, Jasmina Milošević, pomenula je značaj koji ima podrška države u povećanju bezbednsoti na putevima i navela da su edukacija, kampanje i konferencije način da se građani više edukuju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oštrije kazne, niža granica za pijanstvo

 

alkohol.jpg

 

Vozači, ovo vas čeka: niža granica za pijanstvo, veća novčana kazna i nove kategorije pijanstva. Za vožnju u pijanom stanju kazne će biti veoma visoke i svako ko "naduva" više od 1,2 promila moraće da plati najmanje 100.000 dinara! Alkohol je uz nepoštovanje propisane brzine kretanja, jedan od najčešćih uzročnika saobraćajnih nezgoda sa težim posledicama, pa će vozači koje budu vozili u pijanom stanju morati da se suoče sa još strožim sankcijama, iako ni ove dosadašnje nisu bile baš blage, piše SAT magazin. Dozvoljena granica alkohola u organizmu snižava se sa 0,3 na 0,2 promila, a kazna se udvostručuje, tako da će umesto 5.000 biti 10.000 dinara, uz obavezno isključenje iz saobraćaja na najmanje 12 sati.

 

Znači, dovoljno je da popijete jedno pivo i možda ćete morati da parkirate vozilo i dalje nastavite peške jer će saobraćajac moći da vas isključi iz saobraćaja ako se alkotestiranjem utvrdi da imate više od 0,2 promila. Uvodi se i kategorija visoke alkoholisanosti za vozače kojima bude izmereno 0,8 do 1,2 promila alkohola u krvi, a za koju će kazna biti od 20.000 do 40.000 dinara, uz najmanje četiri meseca zabrane upravljanja i 7 do 9 kaznenih poena. Naravno, najteža će biti takozvana potpuna alkoholisanost - više od dva promila, za koju je predviđeno i oduzimanje vozila. Evo kakve se promene očekuju:

 

Prema izmenama zakona, umerena alkoholisanost - od 0,21 do 0,5 mg/ml, koštaće vozače 10.000 dinara.

Za srednju alkoholisanost 0,51 - 0,8 mg/ml, moraće da plate između 10.000 i 20.000, uz najmanje tri meseca zabrane i 5 do 7 poena.

Visoka alkoholisanost 0,81 - 1,2 mg/ml, "doneće" vozačima kasnu od 20.000 do 40.000 dinara, ili zatvor do 30 dana, najmanje 4 meseca zabrane i 7 do 9 poena.

Za tešku alkoholisanost, 1,21 - 1,6 mg/ml, platiće od 100.000 do 120.000 dinara, ili će se suočiti sa najmanje 15 dana zatvora, najmanje 8 meseci zabrane i 8 do 10 poena.

Veoma teška alkoholisanost, 1,61 - 2,0 mg/ml, koštaće vozače od 100.000 do 120.000 ili najmanje 15 dana zatvora, najmanje 8 meseci zabrane i 13 do 15 poena.

Vozači koji budu potpuno alkoholisani, više od 2,00 mg/ml, suočiće se sa 30 do 60 dana zatvora i oduzimanjem vozila najmanje devet meseci.

 


preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro polovina vozača u svetu ne zna zakonom dozvoljenu količinu alkohola prilikom vožnje

 

When you drive, never drink

 

Samo 18% vozača zna kolika je zakonom dozvoljena količina alkohola prilikom upravljanja vozilom, dok 46% ljudi samo misli da zna. Pored toga, 28% vozača smatra da njihova kultura dozvoljava da se upravlja vozilom pod uticajem alkohola, pokazali su rezultati međunarodnog istraživanja u deset zemalja sveta, a koji su predstavljeni studentima Fakulteta organizacionih nauka u okviru globalne Heineken® kampanje ''When you drive, never drink''. ''Činjenica je da mnogi faktori kao što su uticaj društva i kulture, svesti, trenutka u kom se nađemo utiču na problem vožnje pod dejstvom alkohola. Ne dozvolite da se lepo veče sa prijateljima pretvori u noćnu moru koja će vam promeniti živote. Naša je želja da predstavimo i kontinuirano promovišemo odgovornu konzumaciju kao društvenu normu ponašanja kada je vožnja u pitanju'', izjavio je predstavnik kompanije ''Heineken Srbija'' Goran Stupar.

 

Posledice vožnje pod dejstvom alkohola, kao i realne primere iz saobraćaja prikazao je studentima predstavnik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović. ''Saobraćajne nezgode u kojima učestvuju vozači pod uticajem alkohola najčešće se događaju tokom noći odnosno u ranim jutarnjim satima između 2 i 6 časova, i to najčešće petak na subotu i subota na nedelju. Upravo to je vreme karakteristično za noćne izlaske mladih vozača, koji su ciljna grupa kampanje'', rekao je Okanović. Ekspert za medije i direktor za odnose sa klijentima u agenciji Golin Ivan Kleut govorio je studentima o promociji odgovornog ponašanja u medijima. ''Ne krivite medije za slike sa mesta saobraćajnih nezgoda. Ni novinari ih ne vole. Osim što nas informišu, kada mediji izveštavaju o saobraćajnim nezgodama prouzrokovanim zloupotrebom alkohola, oni ujedno šalju snažnu poruku o važnosti odgovornog ponašanja'', poručio je Kleut. Studenti su imali priliku i da učestvuju u različitim edukativnim aktivnostima - da probaju naočare koje simuliraju vid pod dejstvom alkohola, kao i da provere brzinu svojih refleksa na specijalnoj ''BATAK Champion Reaction'' mašini kako to rade profesionalni vozači.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Kad pijem, ne vozim'' na sajmu automobila u Beogradu

 

Kad pijem ne vozim na Sajmu automobila.jpg

 

Asocijacija automobilskih novinara Srbije i Apatinska pivara su sada već tradicionalno u okviru kampanje ''Kad pijem, ne vozim'', za sve posetioce  Međunarodnog sajma automobila ''DDOR BG Car Show 06'', pripremili aktivacije koje doprinose podizanju svesti vozača o važnosti odgovorne konzumacije alkohola i rizicima vožnje pod dejstvom alkohola. Ljubiteljima automobila posebno su bile zanimljive aktivacije sa ''pijanim naočarima'' - Mega Wire koji testira strpljenje, stabilnost i koordinaciju ruke vozača, nalaženje i otključavanje prave bravice na kolima, pravilno spajanje zaštitnih pojaseva za vezivanje, kao i tabla na kojoj su posetioci koristeći pijane naočare spajali saobraćajne znake. ''Nastojimo da zajedno sa našim partnerom, Saobraćajnom policijom Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, kontinuirano doprinosimo jačanju svesti sugrađana o odgovornom ponašanju prema sebi i drugima u saobraćaju i savetujemo ih da ne kombinuju alkohol i vožnju. Vozačima poručujemo da ukoliko su konzumirali alkohol, sačekaju autobus, prošetaju, pozovu taksi ili prijatelja'', kažu u Apatinskoj pivari. Kampanja ''Kad pijem, ne vozim'', koja se realizuje već punu deceniju, skreće pažnju javnosti da alkohol čak i u malim količinama može uticati na rasuđivanje i motoričke sposobnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro nove kazne za preko 2.0 promila i nasilničku vožnju

 

kazna_voznja_alkohol.jpg

 

Najnovije izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja donose i novčanu kaznu za nasilničku vožnju, u koju spada i vožnja sa više od 2.0 promila alkohola u krvi. Dakle, do sada se za nasilničku vožnju nije izricala i novčana kazna.

Pogledajmo kolike će uskoro biti kazne.

 

Šta je to nasilnička vožnja?

  1. kada dva ili više puta prođete kroz crveno na semaforu za manje od 10 minuta
  2. kada pretičete kolonu vozila pri čemu prelazite ili se krećete po punoj liniji
  3. kada vozite u naselju brzinom koja je za više od 90 km/h veća od dozvoljene ili van naselja brzinom koja je za više od 100 km/h veća od dozvoljene
  4. kada vozite sa više od 2.0 promila alkohola u krvi

Međutim, u zakonu piše i da: ''Nasilnička vožnja je postupanje vozača koje je u gruboj suprotnosti sa pravilima saobraćaja, odnosno, prilikom koje vozač ne pokazuje obzir prema bezbednosti ostalih učesnika u saobraćaju''.

 

Kolike će uskoro biti kazne?

Kazna za nasilničku vožnju će nakon usvajanja izmena biti:

  • Ukoliko vozač nije izazvao udes:

kazna zatvora od 30 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu u trajanju od 240 do 360 sati, zabrana vožnje u trajanju od najmanje 9 meseci, 15 kaznenih poena, novčano 120.000 - 140.000 dinara

 

  • Ukoliko vozač jeste izazvao udes:

kazna zatvora od 45 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu u trajanju od 300 do 360 sati, zabrana vožnje u trajanju od najmanje 10 meseci, 17 kaznenih poena, novčano 130.000 - 150.000 dinara

 

Dakle, zatvor nije obavezan?

Tako je, zatvorska kazna može da se zameni radom u javnom interesu.

 

Koliko je teško dostići 2.0 promila alkohola u krvi?

Nije uopšte teško. Sa samo jednim ''velikim'' pivom već prebacujete novu granicu od 0.2 promila. Zato se ne igrajte svojim i tuđim životima - ako pijete, zaboravite na volan.

 

Šta je rad u javnom interesu i koje su dobre i loše strane?

Rad u javnom interesu je moguće obavljati u javnim komunalnim preduzećima, muzejima, pozorištima, bolnicama, mesnim zajednicama... Šta konkretno podrazumeva, zavisi od institucije u kojoj se obavlja. Dakle, jasno je da su mogućnosti za zloupotrebe ove vrste kazne prilično široke. Takođe, ukoliko ''nasilni vozač'' ispunjava sve svoje obaveze vezane za rad u javnom interesu, sud mu može dužinu izrečenog rada u javnom interesu umanjiti za jednu četvrtinu.

 

Tekst: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo jedno piće vas već čini lošijim vozačem

 

5d5708209baff_rusijapijanci.jpg.7dc5a2a2d3a0de58060dfdebfef76707.jpg

 

Naučnici su utvrdili da čak i jedno alkoholno piće može da utiče na smanjenu sposobnost kontrole vozila na putu, pa preporučuju da se uvede potpuna zabrana alkohola za volanom. Jedno alkoholno piće može značajno da utiče na sigurnost u vožnji, upozoravaju naučnici sa Univerziteta u Saseksu. Ne postoji neka standardna količina alkohola koja bi bila granica za vozače oko koje su naučnici složni, jer neko može zadržati visoku dozu prisebnosti uz zakonom dopuštenu granicu, dok neki već i s jednom čašom vina mogu da izazazovu probleme na putu, piše portal 24 sata. Nova studija sugeriše da je dovoljna i jedna čašica kako bi se značajno kompromitovao osećaj nad kontrolom vozila osobe koja sedi za volanom. Zbog toga se preporučuje da se unošenje alkohola pre upravljanja motornim vozilom potpuno zabrani. Studija se bavila poređenjem osećaja osobe koja je popila jedno piće pre i posle vožnje na kontrolu za volanom i razumevanje posledica nekih odluka. Vozačima koji su učestvovali u istraživanju je bilo dopušteno da imaju 80 miligrama alkohola na 100 mililitara krvi, odnosno 35 mikrograma alkohola na 100 mililitara daha ili 107 miligrama alkohola na 100 mililitara urina. Reč je o ljudima različite dobi, težine i tolerancije na alkohol, koji su pili različitom brzinom, međutim većina ispitanika bila je ograničena na jednu čašu vina.

 

Istraživači su otkrili da kad ljudi popiju malo pića, njihova percepcija vremena između njihove aktivnosti i posledica tih aktivnosti postaje kraća. Nema zaključka o tome da li zbog toga odluke za volanom donositi prerano, ili prekasno u odnosu na stanje na drumu, ali je uočeno da ih rastući osećaj agresije može učiniti preterano samopouzdanima dok voze i veća je verovatnoća da će donositi opasne odluke. "Naša studija predstavlja uverljiv dokaz da je čak i jedna krigla piva dovoljna da kompromituje osećaj čovjeka za donošenje odluka. To može da ima važne implikacije za pravnu i društvenu odgovornost vozača i postavlja se pitanje jesu li trenutna ograničenja alkohola zaista sigurna", kaže dr. Aldo Badiani, direktor Centra za istraživanje i intervenciju zavisnosti u Saseksu (SARIC). Dodaje da je važno napomenuti da su u eksperimentima svi učesnici ostali unutar zakonskih granica dopuštene količine alkohola koje vrede u Engleskoj, Velsu, SAD i Kanadi. "A ipak su uočena oštećenja osećaja za kontrolu nad vozilom", upozorava Badiani.

 

Studija je obuhvatila ukupno 59 učesnika koji su popili koktel s dozom alkohola prilagođenom njihovoj težini, kako bi ostali u dozvoljenim količinama. Potom su morali gledati u prazan sat koji je imao crvenu tačku koja je kružila svake dve sekunde. Istraživači su im u jednom trenutku rekli da pritisnu dugme, a onda su trebali da odrede gde je na satu bila tačka u tom trenutku. U drugom testu, nakon što bi stisnuli dugme usledio bi zvuk, pa su trebali odrediti položaj tačke u trenutku stiskanja dugmeta, kao i oglašavanja zvuka. Nakon što su popili piće, njihova reakcija je bila puno sporija, odnosno češće su govorili da su tačke bile bliže jedna drugoj kad se zvuk pojavio. U slučaju čoveka koji je pijan, taj razmak se dodatno gubi. To bi moglo značiti da je osećaj delovanja povećan, odnosno da mislite da kontrolišete spoljašnje okruženje. Istraživanje je objavljeno u časopisu Addiction Biologi, a prenosi Daily Mail.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...