Jump to content
FAS Goran
chela

Dyno runs

Recommended Posts

...ili Užicu, što se Srbije tiče. Za sada. :) Videćemo kad Gumetina uradi svoje valjke...

EDIT: Sad tek videh ovo za proceduru... Fizika. :D

Postoji otpor na valjcima, tj. masa koja je konstantna. Kod AC Boban, tj. njegovih valjaka, ta masa je 2 tone čini mi se, tj. da bi valjci ''proklizali'' treba ti oko 1.000 konja na točkovima. Zato se zna dogoditi da prilikom merenja, naročito kada se koristi nitro prokliza lamela, tj. da dođe do onoga čuvenog ''kandela lamela''. :) U svakodnevnoj vožnji na ulici će u istoj situaciji proklizati točkovi, ali pošto to na valjcima nije moguće zbog tolikog otpora koji točkovi treba da savladaju, onda će ''popustiti'' najslabija karika, tj. lamela. To se izbegava boljim tajmingom uključivanja ''magičnog dugmeta'' za nitro. Prilikom povezivanja automobila, na kompu Dyno se uzima baš ta verzija automobila zbog njegove mase.

Povezuje se komp. Dyno-a na motor kako bi imao očitavanje broja obrtaja. Auto se veže da se ne ''otme'' sa valjaka slučajno ;) i kreće test.

Obično u trećoj ili četvrtoj brzini (zavisno od prenosnih odnosa u menjaču) se ide od minimalnih obrtaja, pa sve do crvenog polja.

A, onda radi fizika gde se uzimaju parametri za računicu. Brzina okretanja valjaka (koju je auto postigao okrećući ih svojim točkovima), je prva promenljiva. Onda se ona dovodi u vezu sa pomenutom masom od 2 tone na valjcima kod Bobana (konstantna vrednost), pa se ta cifra onda dalje množi sa obrtajima motora, tako se računa ''rad'' koji je morao biti uložen da se baš ti valjci ''teški'' toliko i toliko okreću toliko i toliko brzo sa autom te i te mase, itd, itd...uglavnom kompjuterski program sve to računa i rezultat računa prikazuje u vidu dijagrama koje ljudi ovde kače. :thumbup:

Ako neko zna ovo kraće, prostije, detaljnije da objasni, nek' napiše. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja, stavis Punto, izaberes Punto, opanjis iz prve u cetvrtu, pun gas i kompjuter kaze koliko si jak na tocku. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oće neko da mi kaže kome da se javim u Miloševo, čisto da još malo nabijem kompleks-simpleks sa 125 ks. :laughing:

Nešto sumnjam da je ovaj moj dopingovan (što kaže bglion zbog kuke) jer ako se ne varam obavezno se skida katalizator i teško da bi imao nalepnicu sa testa izduvnih gasova iz dec 2010.

Evi fabričkog dijagrama

dijagram_1_9_jtd_115_ks_2.png

i dyno

scan0001.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora da se skida katalizator.

Naprotiv, u iole normalnom svetu takvi auti ne bi ni mogli da prođu tehnički, tako da se čipovanje radi i ne samo da ostane katalizator, DPF, nego i norme izduvnih gasova propisane za taj motor ostaju u propisanim granicama jer drugačije i ne može biti. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliki je dobitak snage čisto skidanjem katalizatora. Ima li neko taj podatak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kazu oko 5ks, a dobijes mnogo vise, oko 120e.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/17/2013 at 11:11 AM, FantomX said:

Kazu oko 5ks, a dobijes mnogo vise, oko 120e.

Još jedna dobra stvar u vezi Stila. Za njegov katalizator se dobija 15-20 e, što je odlično.

Nije zanimljiv za noćne reciklažne patrole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se nadovežem isto Centar Boban, mapa FPT Torino. Na točku izmereno 114,78 KS i obrtni momenat dosta veći od obećanog, celih 285,35 Nm.

Fiat_Stilo_1_9_JTD_MW_Dyno_15_02_2013_2.jpg

Pa cekaj, koji sad valja, kod Bobana ili u Milosevu? :lol:

Dyno run my ass.

Ne mogu da valjaju ''i jedan i drugi ''...

...To što je Ivan dobio više konja nego što fabrički ima je samo pokazatelj da ga je prethodni vlasnik čipovao. Merio se na tim valjcima Stilo 1.9 JTD 115 sa fabričkom mapom i dobio manje KS nego što je dobio Ivan. To samo znači da je i njegov karavan čipovan već...zato se i ''hvalio'' :D svuda po forumu kako leti, sad samo zna i zašto mu tako ide karavan. :thumbup:

...Našao sam Power box koji registruje opterećenje (sigurno pomoću žiroskopa i senzora nagiba) i adekvatno podiže snagu i obrtni momenat.

Obeležen žutom strelicom

IMG_1667.jpg

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=54772&st=140#entry883840

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo par dijagrama od Ivana i njegovog "stock" Stila

Dyno_Ivan_rezultati.jpg

Uporedno_brzina_1_croop.jpg

i jedno poređenje stock Stila, Ivanovog mw i jednog solidno čipovanog :)

poredjenje.jpg

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

A koji je ovo solidno cipovani?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, je l' može sve ovo da postavi neko od ljudi čiji su auti mereni?

Da se ispoštuje da vlasnici postavljaju za svoj auto... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reci neshu da ne smara :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo par dijagrama od Ivana i njegovog "stock" Stila

Dyno_Ivan_rezultati.jpg

Uporedno_brzina_1_croop.jpg

i jedno poređenje stock Stila, Ivanovog mw i jednog solidno čipovanog :)

poredjenje.jpg

dobri su ti grafikoni ;) ... mogao bi da radis u Top Gear-u :)

Jeste moja masina ... Ivan i ja smo bili zajedno na dynu

cekamo jos fotki, chipova, merenja i od ostalih clanova !!

Samo nek se okrece turbina ...

Edited by underground

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala :) Ako bude i tebi trebao neki grafik javi mi.

Inače, ja baš Neši pričao da sam se čuo sa čovekom sa foruma koji je čipovao Stila i da je prezadovoljan i ti dolaziš posle 10min, mali svet :laughing:

izvinjavam se za off :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
0-160 = 16.6 sek ako sam dobro razumeo? Malo mi je to nerealno...

Ovde se najbolje vidi vreme 80-120, jer merenje ne ide od 0 km/h... Merenje krece od 1000-1100 rpm cetvrta brzina..

Share this post


Link to post
Share on other sites

U stvari i nema ubrzanja od 0-100, jer se u četvrtoj obaraju obrtaji na oko hiljadu obrtaja i onda patosira gas. Jedino su ova među ubrzanja neka indikacija. Jer na asfaltu je možda drugačija priča vezano za težinu praznog vozila i na većim brzinama po pitanju aerodinamike.

Hoću reći moj karavan je oko 90 i kusur kg teži u odnosu na 5V ili čak 150 u odnosu na 3V što ima isto uticaja.

Jedino što sam primetio na dynu je mala razlika u ubrzanjima na čipovanog (Undergroudovog) i mog Stila.

.............................Undreground............................Ivan.IK..................razlika

80-120 km/h.............4,9 sec..................................5,55 sec................0,65 sec

120-160 km/h...........5,95 sec................................6,9 sec..................0,95 sec

80-120 km/h............10,85 sec.............................12,45 sec................1,6 sec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...