Jump to content
FAS Goran
FantomX

Dizel i ugradnja plina

Recommended Posts

Skoro sam citao o ovome, nikada ranije nisam ni razmisljao iskren da bude, a ni sada nesto preterano, ali me interesuje da li je neko radio nesto slicno?

Kakve varijante postoje, sekvent, da li je ista prica kao na benzincima, ko radi, itd itd...

Ovo prvenstveno pitam zbog mogucnosti pojacanja snage na JTD/TDI/HDI motorima koji dodatkom gasa mogu sasvim lepo pojacati performanse, pa u zavisnosti od kolicine dizela u mesavini uticati i na autonomiju vozila i novcanik vozaca ovakvog automobila?

:unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta prica postoji ali u varijanti za novije generacije putnickih vozila jos nije zazivela. Trenutno svi proizvodjaci rade na usavrsavanju tehnologija a teretni program se uveliko radi. Kamionski program radi na principu dodavanja gasa pri sagorevanju(nesto poput hidrogena) i radi se na smanjenju potrosnje uz dobijanje na snazi. Primera radi kamion koji trosi 35 litara ED smanjuje potrosnu na 22-23 litre ED uz potrosnju 8 litara plina. Razlika u snazi je ostetna. Glavna fora je dodavanja gasa je u podizanju temperature komore za sagorevanje a samim tim i bolje iskoriscenje goriva i skoro potpuno sagorevanje cadji a raznom senzorikom je onemoguceno pregrevanje komore za sagorevanje i izduvnog sistema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravi odgovor, tako nesto sam ocekivao.

Nisam do skoro razmisljao o tome, ali sam naleteo slucajno i spominju se bas fini dobitci u snazi motora, te bolja ekonomija. Jedino sto nisam nasao nekoga kod nas ko izvodi te vratolomije. Bas me zanima da li je neko odradio ovo, nije ni malo losa stvar, samo me zanima koliko posla ima tu i kakvi se uredjaji koriste.

Morace malo da radi search ovih dana, bas me interesuje da li je neko odradio uspesno kod nas ovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AMSS mislim da ima 3 kamiona sta TNG-om. Uredjaji su namenski i tu nema igranja. Mala greska, eksperimentisanje ili nepravilna montaza i ode motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasno kao dan, nije igranje svakako.

Ovo ce biti jako lepo i unosno raditi kada se priblizi tehnologija ovdasnjim institucijama. Svakako zanimljiva kombinacija koja izgleda daje bolje rezultate nego kombinacija sa benzinom i plinom. Jako, jako zanimljiva tema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo narode!

Kako kaze ona narodna ko pita ne skita!?

Zato hocu i ja da postavim pitanje:

Evo ovako: Imam Fiat Brava 1.9TD 75S iz 1998g sa predjenih 195000km. Na ovaj moj auto hocu da ugradim Dizel TNG sistem, pa zato su mi potrebna neka vasa pozitivna i negativna iskustva i saznanja u vezi ovog sistema?

Hvala na pomoci!

Edited by Ivan
Sredjena duplirana tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono sto znam da se takvi sistemi ugraduju na velike motore, kamiona autobusa... Sa ugradnju u automobile nisam cuo da je neko stavljao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam malo čitao o ovome,

kolege će me ispraviti ako grešim.

Mislim da je fora sa TNG-om i dizelom da on zapravo umesto vazduha ubacuje TNG u sistem i tako omogućava bolje sagorevanje, bolje performanse i manju potrošnju.
Znači auto radi i na dizel i na TNG.
Koliko znam dizel ne može da radi samo na TNG.

Što se tiče cene, mislim da nije ekonomski isplativo, pogotovo za starije automobile.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je to ovo:

http://novaspeed.rs/usluge/lpg-diesel-injection.html

 

Testirano na automobilu Alfa Romeo 147 1.9 16v M-JET.

Poboljsava sagorevanje dizel goriva (kataliticko dejstvo) - smanjuje kolicinu emitovane chadji.

Povecava sumu goriva ubrizganu u motor (veca snaga).

Jeftin nacin pojacanja motora (jeftiniji od zamene injektora, pumpe visokog pritiska i sl.)

Jeftino gorivo.

 

Radi se u 2 varijante :

1. Single point - jedan injektor

2. Multi point (svaki cilindar posebno)

 

NE SLUZI ZA VOZNJU NA GAS, NITI ZA USTEDU GORIVA !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogao bi da sluzi za ustedu goriva kada se radi kompenzacija, znaci da se ide na snagu slicnoj fabrickoj i da se smanji kolicina ubrizganog dizela umesto kojeg motor sagoreva gas koji je eto jeftiniji. Ako se ja dobro secam, usteda je novcano bila negde oko 20%.

 

Nisam jedino siguran kako sistem funkcionise po pitanju kad nestane plina, da li je moguce samo prebaciti na cist dizelski rezim nakon ugradnje ovog sistema kao kod plinskih sistema kod benzinaca. Svakako da u ovom mom iznad objasnjenom slucaju tako nesto ne bi bilo moguce, jer smanjivanje dizela tj osiromasenje smese bi dovelo do termickih opterecenja motora i do neke havarije ako bi radio van idealnog odnosa vazduha i goriva.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala decki na brzom i efikasnom odgovoru u vezi ovog TNG sistemu!

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogao bi da sluzi za ustedu goriva kada se radi kompenzacija, znaci da se ide na snagu slicnoj fabrickoj i da se smanji kolicina ubrizganog dizela umesto kojeg motor sagoreva gas koji je eto jeftiniji. Ako se ja dobro secam, usteda je novcano bila negde oko 20%.

 

Nisam jedino siguran kako sistem funkcionise po pitanju kad nestane plina, da li je moguce samo prebaciti na cist dizelski rezim nakon ugradnje ovog sistema kao kod plinskih sistema kod benzinaca. Svakako da u ovom mom iznad objasnjenom slucaju tako nesto ne bi bilo moguce, jer smanjivanje dizela tj osiromasenje smese bi dovelo do termickih opterecenja motora i do neke havarije ako bi radio van idealnog odnosa vazduha i goriva.

 

 

Normalan sistem (ne ona budzevina sa linka gore) radi na principu dodavanja gasa u procesu sagorevanja. Prostim recima bukvalno vas tera da se gas malo popusti kako bi se odrzala konstantna snaga-brzina, sto rezultuje smanjenom potrosnjom dizela.Znaci nema fizickog smanjenja kolicine dizela putem podesavanja motornog ECU-a ili manjih dizni i sl. Prilikom nestanka gasa vozli se vozi klasicno na dizel bez ikakvih problema. Usteda jeste oko 20-30% a sve zavisi od eksploatacije. Zasto eksploatacije: zasto sto postoji senzor temperature koji meri temeperaturu izduvnog gasa i ne dozvoljava ostecenje motora. Kada temeperatura poraste preko 600 stepeni TNG se automatski iskljuci i tu i jeste caka ustede. Znaci ako se manijaci, teretna vozila cesto voze na usponima i sl. usteda je manja, ali sto se tice otvorenog puta dosta se stedi. I jos jedna bitna stvar je povecanje snage koje je evidentno. Sada je jos popularnija kombinacija za teretna vozila dizel + CNG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...