Jump to content
FAS Euroauto Goran
FantomX

Pre i/ili posle povećanja snage motora (Chip tuning i uzročni kvarovi?)

Recommended Posts

Ti Revo iz Krnjaču su izvikani, i skloni štelovanju, što je više puta dokazano. Auto mu ne ide ništa specijalno bolje proporcionalno dobitku snage na njihovim valjcima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako ne ide?

Pa jel rekao da je brži 0,7 sekundi?
Zar vama običnim smrtnicima 0,7 sekundi nije neki dobitak?!?!? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/25/2019 at 12:10 AM, marko.jovanovic said:

Eh kada bi to bilo tako jendostavno, daj mi mapu od Stila. Pa čoveče, Stilo JTD od 110KS ne postoji. Verovatno su im različite turbine, dizne.... 

Ne, sve je identicno,od dizni,turbine i plivajuceg..cak su isti i prikljuci za komp

Ovako samo je 1 dizna stradala koja je vec bila ocigledno falicna iako je radila normalno pre cipa..stavljena druga i sve radi isto kao i pre cipa i lamela ne proklizava vise..radjeno je u Pro Tuningu i lik je neozbiljan...nije se ni ponudio da isprobamo auto nakon uradjenog remapa a i sam je sutradan priznao da je sjebao stvar...koji jos auto moze da izdrzi voznju da najveci pritisak koji treba da je na 3500 rpm bude na 1500rpm..auto mi je bio u odlicnom stanju i nema sta da se sredjuje sem sto je jedna dizna crkla..lamala je bas na  1500rpm i klizala u petoj jer je on sjebao mapu...za mapu od stila sam pitao jer mi je objasnjeno da fabricke mape cuva kod njega na kompu i uvek moze da ucita te fabricke vrednosti i to je to...zato sam pitao da li mogu sa dobijem vrednosti koje su podesene za stila..tj da ucita komplet njegovu mapu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, prvi put postujem na forumu, imam pitanje i voleo bih da podelite vase savete ili iskustva samnom!

 

Imam Fiat GP 2014 1.3 mjet 75ks, poslao sam par mejlova chip tuning garazama i kazu da mogu dobiti 100ks (+25ks) na chipu za nekih 250e, da li mi chip moze napraviti stetu na motoru i ako ne, da li vredi raditi chip?

 

Takodje uradio bih straight pipe, da li mislite da mogu dobiti malo jaci zvuk neko stock iako je mali motor?


Hvala

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Memedov

 

Taj 1.3 55kw nije napravljen da bude brz, vec da bude ekonomican. Onaj sa varijabilnom turbinom fabricki sto ima 90 ks je malo podlozniji "tuningu".

Svakako moze da se popravi stvar i da se pomeri sa tih 75ks, ali naravno ne sa dodatnih 25ks. Nije isto dodati 25ks na 150ks i na 75.
Inace uvek sam bio protivnik tih straight pipova na dizelu. Uzasan zvuk fijukanja i naravno gomila dima sa losom mapom.

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Memedov said:

...da li mi chip moze napraviti stetu na motoru i ako ne, da li vredi raditi chip?

Može ti napraviti štetu.

Ne može ti napraviti štetu.

 

Obe stvari su tačne i zavise od stanja motora pre čipovanja, i onoga ko ti radi čipovanje (kakva nova mapa je upisana). Kad kažem ''štetu'' mislim i na ono što nije sam motor, ali može da traži ulaganje, tipa da ti krene da kliza kvačilo, ili da krene turbo da zeza, ili dizne, ili...

Baci pogled, sada nakon spajanja tema, na sve ranije napisano u temi na kojoj smo, pomoćiće ti da stekneš bolju sliku o tome šta sve može, ali i ne mora da se dogodi. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ljudi binarno razmisljaju, tj. ili se raspada odma pa je opasno ili se ne raspada pa ne steti nimalo jer se ne moze opipati steta :)

 

Cipovanjem se vrlo cesto ukidaju/pomeraju razni fabricki parametri zastite motora, koji mogu biti vezani za dozvoljena opterecenja za broj obrtaja, pa za trenutnu temperaturu ulja/rashladne tecnosti, pa onda se menjaju dozvoljene devijacije od trazenih kolicina goriva/vazduha/trajanja ubrizgavanja itd.

 

Zatim veca termicka i mehanicka opterecenja u motoru povlace ubrzanu degradaciju ulja pa treba skratiti interval dodatno.

Recimo bmw ima dokazano problema sa long life servisima od 30.000km i kada je stock, te je preporuka da se skrati na 15.000km, a nakon chipa bi to trebalo jos skratiti znaci na 10.000km, a mnogima je zao da "bacaju pare" na servis, a nije im zao da gaze auto.

 

Onda uzmimo u obzir da je fabricki auto manje vise konstruisan da se moze voziti pun gas, tako je projektovan izduvni sistem, rashladni sistem itd., kada duze vozis pun gas na chipovanom autu povecavas sansu da preopteretis rashladni sistem ili izduvni, mada sam cesce cuo da ljudi iskrive izduvnu granu (posebno na chipovanim 1.9mjet 16v) pa onda katalizatore itd.

 

Cak i tjuneri koji paze na temperaturu izduvnih gasova EGT podizu taj limit odokativno koliko smatraju da je bezbedno, recimo pun gas stock je 650 stepeni, a tuniran bude 800 stepeni, ok je to na 15s, ali to niko ne moze da kaze koliko dugo moze izduv da trpi 800 stepeni ili vise.

 

Ko hoce da se navoza sa chipovanim autom mora biti mnogo pazljiviji sa zagrevanjem, hladjenjem, gasiranjem, odrzavanjem itd. :) 

 

 

Edited by neshaoct
split Topic / formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato kazem da je svaki motor prica za sebe, nekad su fabricki motori jednostavno sami po sebe lose konstruisani/dizajnirani. Neke fabrike rese, za neke ne priznaju problem, neki se rese kad izadje nov model auta.

 

Vau 650 stepeni, toliko moj zadnji lonac vidi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Em je svaki motor prica za sebe, em je svaka mapa prica za sebe. Vidjao sam isti motor, cipovan sa istom maksimalnom snagom, ali je u jednoj mapi obracena paznja na EGT, na lambdu, na sve moguce situacije, temperature, pritiske, itd, i sve je utegnuto, ustimano, i stvarno moze da se kaze da 'radi kao fabricki', dok je druga mapa na istom tom motoru, samo odvaljena i teraj dok ide, kad stane, jbg polovan ti auto, sta si ti mislio :D 

 

Npr, znam podatak, za jednu Nemacku tuning kompaniju, kada su razvijali mapu za novi VAG 1.5 tsi, kupili su nekog Seata, i trebalo im je skoro godinu dana da dodje do lepo ustimane, stabilne a pojacane mape za taj motor. A pricamo o timu profesionalnih ljudi, koji radi to ~8h na dan, za platu. Siguran sam da ce se posle nekog vremena, kada se taj motor malo i omasovi, pojaviti i neke mape, fazon sa 'torrenta', koje je neki 'haker pravio', gde je samo odvaljen pritisak, probijena zastita za ECU i vozi Misko... 

 

I te dve mape ce biti za isti motor, imace istu maksimalnu snagu, i kako sad reci 'koliko je bezbedno tunirati motor'? 

 

A i to sto kaze Yugisha za male motore sa velikom snagom. Ja isto ne mislim da je to toliki problem. Razmisljam ovako, laicki. To sto je njemu unutrasnja zapremina mala, ne znaci da mu je malo i ovo 'meso' okolo. To ne mora uopste biti 'slab' motor (za tu snagu). Drugo, gde su noviji materijali, legure, daleko preciznije projektovanje, kroz razne simulacije, zatim i daleko preciznija kontrola rada motora, zbog kojeg mozda i ne treba tako 'overengineer-ovati' same komponente kao nekad sto se radilo... 

 

 

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, igor0511 said:

Sam po sebi taj 1.5 od 180ks mi ne uliva previse poverenje, a jos ga dodatno nasvirati...ne kapiram.

Kupis onda 2.0 turbo pa se vozis kao covek ako bas treba.

Možda bi on i uzeo civica sa 2,0 benzincem, ali, to onda (osim 320 "konja" i 400Nm) za sobom "vuče" automatski  i točkove od 20". Možda je čovek želeo da ostane na fabričkih 17" ( i tako zadži i neku udobnost ), a ipak malo "nasvira"  motor. Koji, kako rekoh, fabrika, zavisno od toga koji je model u pitanju, sama setuje na 173, 182 i 193 ks (220/240/240Nm). I pri tome taj motor i dalje ima manji moment nego li fiatov 1,3 GSE T4 (koji fabrički dobacuje do 285 Nm), a čak i manju snagu po litru zapremine, tako da ne deluje da je toliko opterećen. A za sve te motore još i dobiješ garanciju :) Ali je i izgubiš, ako sam posle dodatno "nasviraš" snagu i moment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recimo par primera motora u razlicitim snagama, koji su kao isti, a zapravo ima razlike.

 

Recimo 2.0tdi 110/140/170ks, 110/140ks su isti sto se tice dizni i turbine pa mogu da se cipuju na istu snagu, tj. 110ks moze da ide na 170-180ks, ali taj slabiji 2.0 ima jeftiniji i slabiji menjac sa 1.6tdi koji je deklarisan na 250NM, a na toliko je ogranicen i ovaj slabiji 2.0 iako moze mnogo vise. 

Ima jos nekih razlika, kao recimo kod 1.6tdi 75/90/105ks motor manje vise isti, ali se razlikuje interkuler i rashladni sistem koliko se secam, a mislim i kvacila.

 

BMW recimo za dizele ima blokove motora, klipove, klipnjace, radilice itd. sve pratece delove u 3 kategorije, do 75NM po klipu, 100NM po klipu i 125NM po klipu.

Tako da iako su fizicki identicni razlikuje se kvalitet i legura materijala.

 

Zato je recimo 3.0d u 525d snage ogranicen na 450NM jer najslabije klipove kao 316d, fakticki 18d sa 320NM malo prelazi postavljenu granicu i taj 18d stoji zakucan na 320NM preko 10g, cak i u najnovijem 318d i dalje ima 320NM jer nece da stave skuplje/jace delove motora.

 

Zato je recimo bmw 3.0d sa 3 turbine, a posle sa 4 turbine oznake m50d bio ogranicen na 740nm, a posle na 760NM iako motor ima pratece agregate da napravi vecu snagu, jer sa 6cil i najjacim klipovima 750NM limit.

 

Zbog svega toga obrni okreni cipujes na svoju odgovornost, a tuneri najcesce daju garanciju na "mapu" u smislu da se nece softver pokvariti ili ako ga pregaze u servisu da ce ga opet ucitati bez naknade.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

Mada nije VW u pitanju, imaš li načelno predstavu zato bi Honda (mehanički isti?) 1,5 turbo motor, ako je vezan za 6MT (u CRV-u), "mapirala" na 173 ks i 220Nm (1.900-5.000 rpm), a ako je CVT, na 193 ks i 240 Nm (2.000-5.000)?

A npr. u civicu 1,5, bez razlike da li je 6MT ili CVT, uvek je 182 ks, ali je sa 6MT 240 Nm ( pri 1.900-5.000), a sa CVT 220 Nm (1700-5.500).

Ne verujem da tu ima razlike u kvalitetu/otpornosti delova motora.

I kako je moguće "mapiranjem" tako se "igrati" sa tim kombinacijama snage i momenta ?

Razlog više da se upitam ko "normalan" može da ponudi "normalno" čipovanje za motor za kojii sama fabrika nudi toliko sitnih razlika (verovatno, baš nužnih), zavisno od varijante modela i menjača.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, horvat said:

A i to sto kaze Yugisha za male motore sa velikom snagom. Ja isto ne mislim da je to toliki problem. Razmisljam ovako, laicki. To sto je njemu unutrasnja zapremina mala, ne znaci da mu je malo i ovo 'meso' okolo. To ne mora uopste biti 'slab' motor (za tu snagu). 

 

Upravo to je uradio Fiat sa Uno 1.3 turbo motorom. Svi Fiatovi 1.3 SOHC motori u atmo verziji imaju 86mm klip, dok turbo 1.3 ima radilicu iz 1.5 sa duzim hodom i klipove od 80mm i ima deblji zid uz istu zapreminu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Meni su u Porsche SCG rekli da je moj Leon identican sa 187 i 150ks i mogu da "izaberem" verziju, u fazonu ista cena, sve isto.

Prosledjen je zahtev proizvodjacu i onda je palo napusavanje :D

 

Razlicit turbo, prenosi, vesanje, kocnice,... a spolja sve isto, pa se ljudi zbunili.

 

Nevezano za temu, ista je prica bila i za FullLink za navigaciju koji sam trazio.
Nasi rekli da to nije moguce u Srbiji,... Poucen iskustvom iznad posaljem mail "glavnom" i dva dana kasnije stize izvinjenje od nasih kako je prodavac pogresno razumeo i da se greska vise nikada nece desiti.

 

Toliko koliko dezinformacija dobijamo o kolima.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Retko kad je bas bukvalno, potpuno sve isto. Ima i tih slucajeva naravno, al retki su. Uglavnom je 'osnova' ista (sta god to bilo), pa onda da li malo drugaciji interkuler, turbina, dizne, menjac, itd itd... :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali, kako ti da "čipuješ", recimo, 1,6 TDI sa 250 Nm ili 14TSI/1,5 TSI,oba sa 250 Nm, kada su svi oni, i kao MT i kao AT, "vezani" za menjače koji "trpe" samo do 250 Nm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako su bas napravljeni da trpe maks toliko, onda cipujes na svoj rizik od 'lomljenja' menjaca... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recimo oznaka menjaca na Stilu JTD naglasava da on trpi 260Nm, a JTD ima 255Nm.

I cipuju ljudi sa navodnih 300-340Nm i trpe menjaci.

 

Sa druge strane, na novijim kolima ljudi samelju menjac i sa stock mapom.


Ide se na to da auto bude potrosni materijal. A i kada pogledate cene. Jugo je nekad bio 10-12 000DM.


Danas za taj ekvivalent ima Tipo 1.4 u OK opremi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa bio je Yugo nov i 4500 evra, pa danas nista nema u toj kategoriji :D Mnogi samelju menjace i zbog neodrzavanja, fazoni to se ne radi ili se ulje doliva. Mislim znam da postoje menjaci koji su prakticno zatvoreni i "dozivotni" ali vecina nije takva i ne znam sto ljudi na to gledaju drugacije od motora, znaci motor gde imas filter, gde realno nema bas metalnih opiljaka, sistem gde imas rashladnu tecnost koja odrzava to ulje u nekim granicama, da ne racunamo varijantu kada i postoji bas hladnjak ulja, to se menja, a menjac koji nista od toga nema i prakticno je napravljen da se "mrvi" pri radu, to da se ne menja :D Mnogi ozbiljni tjuneri (ne ciperi nego oni koji se bave ozbiljnim mehanickim prepravkama) preporucju zamenu ulja na svake 2 zamene ulja u motoru u slucaju civilnog koriscenja, odnosno 1:1 u slucaju da se vozi na stazi konstantno.

 

Takodje nacin koriscenja, mnogi ne znaju kako se pravilno krece iz mesta i slicno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hah to su ti vrsni ćuneri... "Samo ga 'rani gorivom, što ne pojede, ispljunuće". Sjajno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...