Milutinac 5906 Posted November 21, 2012 `ajde sada neka mi stvarno neko obajsni na cemu se posle cipovanja ustedi gorivo pa se ovde spominju i ustede od skoro 1L na 100 km, kada dizne daju vise nafte, a turbina pre i verovatno cesce vrti... Quote Share this post Link to post Share on other sites
underground79 19 Posted November 21, 2012 Ne znaci uvek vise goriva i vise snage, a turbina inace stalno sljaka... Ta prica pije vodu kad bi sve bilo linearno i kad bi se chipovalo menjanjem samo jednog parametra ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted November 21, 2012 I ja da postavim jedno možda glupo pitanje, nisam upućen, a interesuje me.. Jesi li sa čipom povećao krajnje ubrzanje koje je na JTD Puntu 170 ili si radio nešto drugo pa sad može da ide i 200? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted November 21, 2012 (edited) Da turbina svakako uvek vrti, to je jasno, ali pretpostavljam da zbog toga sto auto ide bolje cesce se "isprobava" obrtaji idu gore, brzina ide gore, celokupno - auto ide bolje, ne trosi se samo vise vazduha sigurno...Druga stvar, uzmemo primer nekih novih kola, tipa 2011./2012. godiste, cipuje se i dobije recimo 30% vise snage i trosi (navodno) 1L manje na 100 km, cekajte, sta su onda tu fabrika i desetine inzenjera propustili da urade? Kako, zasto? Razumem kola 2001./2002. godiste, pa kao `ajde sada razvila se tehnologija, tada to nije moglo, ali onda to znaci da je bukvalno fabrika pre godinu, dve nesto propustila da uradi, a i tako se sada u ovom dobu svi busaju sa smanjivanjem potrosnje, CO2 i sve to...Ovo su samo moja neka razmisljanja, i meni kao nekome ko se i ne razume bas nesto mnogo u cipovanje, parametre, pritiske stvarno nije jasno... Edited November 21, 2012 by milutin-NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
lalic1709 0 Posted November 21, 2012 Sigurno znam da se za trziste EU neke masine fabricki "priguse" zbog, pre svega, nameta i poreza.Nije uvek pravilo da proizvodjac izvuce maksimum iz agregata. Odredjeni protokoli moraju da se ispostuju.Najbolji primer za to je VAG 1.9 tdi PD od pre 14 god, u nekoliko izvedbi snage. Razlika izmedju najslabijeg i najjaceg iznosila je i po 50 ks. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted November 21, 2012 Ko god kaze da manje trosi s*re:-) Meni je povecao potrosnju za litar od cipovanja,ali nije cip kriv za to vec ja,malo malo pa ga stiskam,svaki pravac je moj:-) Sad je tek poceo polako da spusta potrosnju kad sam se i ja malo zasitio i smanjio dozivljaj:-) Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted November 21, 2012 (edited) Nije samo remap u pitanju. Pre toga sam reparirao CR dizne,ocistio i ispolirao usis,normalno blindirao EGR,oprao inter-culer,izbacio katalizator,ocistio maf i map senzore. Fabricki Punto je isao oko 175 na 3700 obrt.,sada na 4000 obrt. ide 200 i brzinomer tu stane,dok obrtaji idu jos 200-250. Sto se tice zagadjenja,ono je vece,ali po nasim propisima,debelo u granicama.Kad je potrosnja u pitanju,u svim rezimima rada,osim pri gas-patos voznji,trosi manje! Ranije,pri penzionerskoj voznji nije mogao ispod 3,9,sada pri istoj 3,3. U gradskim uslovima,u zavisnosti koji period dana je u pitanju (spic guzva ili u pola 7, i pola 3),ranije 6-6,5l.,sada 5,5-6. Ako nekome nikako nije jasno kako je to moguce,neka uzme npr. Astru G 1.2 i istu sa 1.6 motorom. Ili jos bolje Stila 1.2 i istog 1.6,ili nesto starije tipa Kadett 1.3-60ks, 1.3s-75ks. 1.6-75ks i 1.6s-90ks. Ovaj najjaci najmanje trosi! Svodi se na isto,tezina je ista,motor je snazniji,dajes manje gasa(i manje traje dodavanje gasa) da bi postigao isti ucinak!Ko god kaze da manje trosi s*re:-)Meni je povecao potrosnju za litar od cipovanja,ali nije cip kriv za to vec ja,malo malo pa ga stiskam,svaki pravac je moj:-)Sad je tek poceo polako da spusta potrosnju kad sam se i ja malo zasitio i smanjio dozivljaj:-)Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2Ne vidim potrebu da vredjas,ali ocigledno je da si ti uzrok povecanja potrosnje. Vozi kako si vozio pre remapa i videces sam. Edited November 21, 2012 by vicent Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted November 21, 2012 Ko god kaze da manje trosi s*re:-) :laughing: Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted November 21, 2012 @vicentNije bilo upuceno tebi.Samo sam konstatovao.Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted November 21, 2012 Nije nista zabrinjavajuce, ali poceo je malo da bljucka crni dim pri hladnom startu. Start naravno sasvim lagan, saltanje na 1.800 rpm.Cim prodjem dve ulice, prestaje da dimi.Crni dim je zaštitni znak raleta/aleta. Na zadnjem staklju nekih automobila koje oni odrade može da se crta zbog nakupljene čađi.Ako želiš da dugo, dugo nemaš problema, posle remapa auto ne sme da dimi mnogo više (idealno bi bilo da ne dimi uopšte više). Računaj da sav taj dim mora da prođe kroz ventile, turbinu, katalizator (ako ga imaš), a tamo će se nataložiti naslaga čađi mnogo pre. Nije strašno ako auto dimi samo kratko pri hladnom startu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted November 21, 2012 @vicentNije bilo upuceno tebi.Samo sam konstatovao.Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2Realno upuceno je svima koji pisu da im auto posle remapa trosi i do 3L manje :D Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted November 21, 2012 Slazem se:-) Sent from my Nexus 7 Quote Share this post Link to post Share on other sites
lalic1709 0 Posted November 21, 2012 Ne zelim sebe da tesim, bukvalno presaltam par puta i dim vec prestaje. Objektivno, zaista malo dimi. Ja primetim i najmanju promenu jer sam po pitanju automobila bolesno pedantan. Inace na pun gas nema dima koji je vidljiv golim okom u retrovizoru, auto izuzetno zdravo, ravnomerno i snazno vuce.Osim tog, kompletan auto je dobio na svim ostalim poljima: ubrzanje, rad motora, pa cak vec sad mogu da kazem i na manjoj potrosnji.Izuzetno sam zadovoljan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tosonije 3 Posted November 21, 2012 `ajde sada neka mi stvarno neko obajsni na cemu se posle cipovanja ustedi gorivo pa se ovde spominju i ustede od skoro 1L na 100 km, kada dizne daju vise nafte, a turbina pre i verovatno cesce vrti...Potrosnja se moze smanjiti remapom. Zavisi kako je odradjen remap. Na koji nacin je promenjena smesa. Na primer ako auto ( stilo jtd )pre remapa na 2500 obrtaja oslobadja 65 konja sa nekom smesom vazduha-nafte xy, a remapom do nekih 2500 obrtaja mahom se povecva pritisak vazduha. i na konto veceg pritiska vazduha se dobija povecanje u snazi... potrosnja ce ostati ista na 2500 obrtaja... Osiromasenjem smese se povecava temperatura sagorevanja, i samim tim temperatura izduvnih gasova, pa moze doci do progorevanja dihutnga na glavi i ostalih nus pojava. Tako da treba biti oprezan prilikom osiromasenja smese... Ali je cinjenica da se sa jednom odredjenom kolicinom ubrizgane nafte moze postici opseg u snazi. navodim glup primer recimo na onih 2500 rpm 55-75 ks... Sada zavisi ko sta zeli, da li zeli da smanji potrosnju sa priblizno istim performansama ili zeli vecu snagu... Ako se zeli veca snaga povecava se i gorivo i vazduh do nekih limita, samim tim se povecava i potrosnja... Osnovni razlog dimljenja na nizim obrtajima je taj sto turbina ne moze dovoljno brzo da se zavrti i postigne (naduva) potreban pritisak vazduha, za odredjenu kolicinu goriva koje je obrizgano... To dimljenje je najvise izrazeno kada se stisne gas na nekih 1200-1500 obrtaja... Medjutim kada se stisne pun gas na 2500rpm, mnogo je manje dimljena jer turbina ima odredjenu zalihu vazduha koju moze da isporuci, a koja nije isporucivana na konstantom rezimu rada... dosta sam se igrao i pratio parametre preko mobilnog telefona i programa Torque... Kada stavim auto na tempomat i pocinje uzbrdica, lepo se vidi kako raste pritisak punjenja turbine i kolicina ubrizganog goriva, da bi se povecala snaga dovoljno, da "izgura" auto uz uzbrdicu konstantnom brzinom. E sada remapom se taj odnos ubrizgane nafte i pritiska vazduha menja... Naravno sve u odredjenim granicama, jer preko toga je stetno...Vidim mnogo ste se nakacili na to : "Kako to da fabrika nije napravila taj motor sa vise konja? Nego cu ja sada da se pravim pametan i da cipujem..."Pa jednostavno nije. Zato sto ce za godinu dana da "usavrsi" taj motor, i da ga proda za vise para... isto kao sto se radi u elektronskoj industriji, svaki dan se izbaci neka sitnica, i glupost, na koju se uzimaju pare... Fabrika kada je konstruisala taj odredjeni motor predvidela je da bude sa toliko i toliko konja, i da traje toliko i toliko, medjutim u praxi se pokazalo da je motor veoma izdrzljiv i da mu se moze do nekle povecati snaga, a da se mnogo ne izgubi na veku trajanja... Koliko ja znam radilica, leteci lezajevi, klipnjace i klipovi su isti na najslabijem jtd-u sa 80ks i na najacem multijetu sa 150 ks... sto je skoro duplo, pa i taj mjt sa 150 ks moze itekako dosta da predje.Najveci rizik da dodje do kvara posle remapa je stanje vozila u kojem je ono bilo pre remapa. Ako neko cipuje auto koji ima pravim 50 000 km, i redovno odrzavan, taj motor ce skoro isto trajati i onaj cipovan.Sledeca stvar je koliko neko zapravo predje km posle remapa. Onaj ko cipuje auto sa 100 000 (pravih) km i sledecih za sledecih 5 godina predje jos toliko uz redovno odrzavanje sigurno nece imati problema. a onaj ko cipuje krsa sa 400 000 i posle ga neredovno odrzava....mogu da se kladim sa svakim da 20% povecanja snage skoro da nece skoditi motoru uz redovno odrzavanje, naravno ako se sve odradi kako treba... Po meni je najveci razlog remapa- imati vecu kolicinu rezervne snage za "ne daj boze"... Znaci kada zatrebaju ti Ks i Nm da se mogu u momentu osloboditi i izvuci coveka iz neke situacije... Potrosnja goriva nije previse smanjena, ali i 0,5-1L/100km moze snaciti.. 200x 0.5-1 je usteda od 200 evra godisnje onom ko prelazi 20k km godisnje... sto i nije toliko malo, taman dzabe registracija... Ja iz licnog primera sam tempomat koji sam naknadno ugradio otplatio potrosnjom... Koja mi je za o,3-0,5 litra manja nego dok sam vozio bez tempomata, a od tada do sada sam presao nekih 35 000... ( 350x 0,3-0,5 je 150 litra goriva sto je preko 200 evra... a tempomat me je kostao visestruko manje...) em udobnija voznja, em se isplati... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted November 21, 2012 (edited) Ovaj najjaci najmanje trosi! Svodi se na isto,tezina je ista,motor je snazniji,dajes manje gasa(i manje traje dodavanje gasa) da bi postigao isti ucinak!Da, opste je poznato da motor manje kubikaze vise trosi nego onaj vece, sorry ali nikako ne mogu da se slozim sa tim...sta to znaci da na jednom snaznom motoru kao sto je npr. 2.0 20vT samo pipkas gas, on ide lepo, i trosi 5 litara, pa i ne basA to bi znacilo i da moj 1.8 16v trosi manje nego...ajde da uzmemo 1.2 16v, pa i ne bas, u stvari nikako, cak ni slicno...Uh...odosmo u off, mada ima veze sa temom@tosonijeHvala za odgovor, ja sam i postavio prvo pitanje jer sam stvarno hteo da neko ako se razume objasni o cemu se radi Edited November 21, 2012 by milutin-NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted November 21, 2012 Potrošnja na 3100 km jednog remapiranog mjeta.Prosečna brzina je dostavelika zato što je bilo preko 1000 km autoputa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tosonije 3 Posted November 21, 2012 o tome da isti auto, konkretno stilo sa 1,2 i 1,6 ili 1,8 motorom, da vise trosi 1,2 ima i istine i lazi... u nekim situacija vise trosi jedan nego drugi, u nekim drugim siatuacijam vise trosi drugi... na veoma malim opterecenjima motora i veoma malim brzinama manje trosi 1,2 motor, ali na vecim opterecenjima manje trosi 1,6 motor. zato sto ima rezervu snage i radi u optimalnom rezimu... preko 130-140 kmh 1,2 motor pocinje da se polako muci, i potrebna mu je veca kolicina goriva da oslobodi istu kolicinu snage kao 1,6.... Pa pogledajte po specifikacijama proizvodjaca (koje i nisu bas najtacnije ali ne smeju mnogo da lazu) 3.0 motori u nekim situacijama trose isto koliko i na primer 1,9 ili 2.0 motori... na 180 kmh 1,9 multijet pocinje da se muci i dok dodje do max brzine treba mu mnogo goriva, dok je 3.0 motor na 180 kmh nije previse opterecen i mozda i isto trose... dok na 210-215 kmh koliko je max speed za 1,9 multijet od 120 konja u stilu on trosi 15-17 litara na 100 km a 3.0 u toj situaciji i manje trosi od od 1,9... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5906 Posted November 21, 2012 ^Apsolutno jasno, u nekim rezimima da, ali prosecna potrosnja na nekom vecem uzorku kilometara...tesko Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 21, 2012 Ma chipovanje je samo za odabrane. I za one sa turbo motorom. Svako bre ima pravo izbora da radi sta zeli sa svojim kolima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nsgaghy 0 Posted November 21, 2012 ...jer mi se cini da u zadnje vreme na forumu ogromnu protekciju ima tunerska kuca koja je sponzor kluba.Ne reče mi, jel' da obrišem sve one postove u kojima se pominju druge firme i/ili pojedinci...mislim, kad već (kako kažeš) jedna firma ima protekciju, daj da je onda ima i stvarno...da ne pričaš u prazno o tome, nego da pričaš sa razlogom. Dakle, zamolio bih te da mi kažeš jel' da brišem sve ono, ili ne?Malo sam se zbunio, jer:- ako ima protekciju (kao što kažeš) onda logički morao bih da obrišem pominjanje drugih u pozitivnom kontekstu- ako nema protekciju, onda opet logički svako može da napiše mišljenje o drugima.- jedino je iščašena logika po kojoj neko ima protekciju, ali eto pominju se bez problema i druge firme i/ili pojedinci. Čak se ti drugi i zahvaljuju na preporukama...iako se šatro propagira neko drugi.Ili da brišem sve ostalo jer (kako kažeš) jedna firma ima protekciju, ili da kažeš da si se zaleto sa tim stavom da jedna firma ima protekciju jer sada bolje vidiš da se bez problema pominju i ostali, po dobru, po zlu (kako već članovi foruma slobodno napišu), da si pogrešio u svojoj oceni.Da li sam ja negde rekao da treba nesto da se brise?Mozda protekcija nije prava rec, ali ja sam rekao tvoje misljenje, i ja sam na osnovu svega procitanog stekao takav utisak.Ako tebi smeta, ili se protivi pravilima foruma mozes slobodno da ga obrises, posto vidim da o brisanju pises.Mozda ne bi bilo na odmet da malo smanjite gas sto se tice prozivanja ljudi ovde. Mislim ja kazem svoje misljenje, i onda u roku od jednog dana ti mene u nekoliko postova koji su nepovezani samnom pominjes..Bre Vule, pokvari sad koncepciju pojedinim komšijama... :D Nikakvu koncepciju ja nisam stvarao ovde, jednostavno ponavljam da imam takav utisak.Napisao sam sta sam napisao, utisak mi je ostao isti, i za mene je ova prica zavrsena. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 22, 2012 Ma nesha ce uvek da pise isto, samo ce drugacije da zaboji Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 795 Posted November 22, 2012 Crni dim? Gde je crni dim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted November 22, 2012 Pusti ti crni dim, gde Brava nestade? Možeš isto kao James Bond da radiš kad te neko juri (00:30) Quote Share this post Link to post Share on other sites
EDO_SA 0 Posted December 28, 2012 http://www.smchiptuning.com/211/fiat-punto-ii-1.9-jtd-85Takodje, pitanje za sve vas, sta mislite o SM CHIP TUNINGU... ?Prema specifikacijama, sa svojih 85 konja JTD otici cu poslije chipa na 120 konja ... sto mi zvuci jako primamljivo Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted December 28, 2012 Mislim da bi i 110 bilo dovoljno, a i sigurnija varijanta, mada ne verujem da ćeš da se pokaješ, samo ćeš još više da se naložiš Quote Share this post Link to post Share on other sites