Jump to content
FAS Goran
FantomX

Pre i/ili posle povećanja snage motora (Chip tuning i uzročni kvarovi?)

Recommended Posts

Budi ozbiljan.

Dakle, konkretan vlasnik automobila predoči svoje želje, tj. kaže da ga ne zanima krajnja brzina nego ga zanima to i to...i onda se uradi takva mapa...ali onda to, po tebi, nekim čudom nije prilagođena (custom) mapa željama vlasnika???

Kao što rekoh, budi ozbiljan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i mene, red je da se javim. Od mene i mojih pisanja je i potekla ova bura postova.

Pre svega zelim da kazem pojedincima da mi ni jednog momenta nije bila namera da se svadjam ili da nekog omalovazavam.

Ako je to neko shvatio na taj nacin - ja se izvinjavam.

Nema potrebe da i neki od Vas vredjaju mene, niti mi trpaju svoje misli i zelje, da javno iznose ono sto oni misle da ja mislim.

Ja pitah za savet, ocigledno je da ga ne mogu dobiti.

Ovaj administrator mi daje odgovor da procitam predhodnih 300 postova. To je otprilike isto kao da ti mene pitas koja je kazna za prolazak na crveno, a ja ti odgovorim da pitas gluposti i da je sve sto treba da uradis - procitas ZOBS od 500 strana teksta.

Na kraju, mislim da previse sebi dajes za pravo iako si admin. Molim te nemoj ovo da shvatis kao uvredu ili bilo sta ruzno...

Suvise samouvereno osudjujes i napadas sve one koji ne misle isto kao ti, a uvek uz to imas i 2-3 dokona dvadesetogodisnjaka uz sebe koji ti drze stranu, daju ti vetar u ledja.

Ne branim moj **BENI CIP OD 100 EURA, TO JE MOJA LICNA STVAR. A TEBI JE NEKO I SUVISE LEPO PROSUO PRICU o tzv. custom mapama od par stotina eura. Zagrizao si pricu ko saran kukuruz.

POSLUZI SE LOGIKOM - da li zaista verujes da za jedan visokoserijski 1.9 jtd koji se ugradjivao i ugradjuje u milione auta, i koji je u svim autima skoro ISTI, zaista postoji toliko mnogo prilagodljivih varijacija??

Spusti se na zemlju - to je samo obican (ali vrlo dobar), FIAT-ov 1.9 jtd - a ne motor za Boinga 747.

Da li je u gorem ili malo losijem stanju - vlasnici su obicno toga svesni.

Tom logikom vodjen, odlucio sam da za svoj chip dam ne vise od 100 eura.

Kod mehanicara koji je sa 14 god prvo poceo klinacki da budzi Tomosove automatike, pa vremenom stasavao u ozbiljnog poznavaoca mehanike i automobila uopste, koji danas ima 32 godine i 18 god iskustva iza sebe.

Isti taj krpadzija danas ima radionicu u ciju je opremu ulozeno 70.000 eura, a radi po uzoru na bas one iste Nemce na koje si se ti pozivao.

90% musterija mu se ponovo vrate nakon sto ga prvi put posete.

za tri dana sam napravio 440 km i zaista sam prezadovoljan. Dobio sam ono sto sam trazio i tacka

Toliko. Pozdrav :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj administrator mi daje odgovor da procitam predhodnih 300 postova. To je otprilike isto kao da ti mene pitas koja je kazna za prolazak na crveno, a ja ti odgovorim da pitas gluposti i da je sve sto treba da uradis - procitas ZOBS od 500 strana teksta.

Naravno da treba da pročitaš šta se pisalo pre tvog aktivnijeg učestvovanja na forumu. Tako pokažeš poštovanje prema svemu napisanom od strane drugih forumaša.

Isto tako pokažeš da se vreme ne računa od tvog dolaska na forum i da onda eto samo zbog tebe treba bilo ko da piše po ko zna koji put isto. Jer, onda sutra dođe neki drugi član foruma koji isto tako pomisli da se vreme računa od njega, pa onda neko treći i onda svi ostali forumaši ustvari služe da samo tim likovima koje sve mrzi i koji misle da se svet vrti oko njih i da se vreme računa od njihovog dolaska na forum, ponavljaju do iznemoglosti ono što su već napisali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druže koje je pitanje? :laughing: Ja ću ti zaista rado odgovoriti na pitanje ako znam odgovor, kao i 99% ljudi sa ovog foruma samo kada bih znao konkretno šta pitaš.

Niko te ne tera da čitaš 300 strana, ukucaš u search ključne reči i to će biti 2-3 strane i sigurno je već sve prežvakano, ista stvar i za zakon, otvoriš isti, pritisneš istovremeno CTRL+F i kucaš crveno svetlo, ima da ti izađe ukupno 10 pojmova koje ćeš lako preleteti :)

Dokoni dvadesetogodišnjak sam ja verovatno, pošto su ostali malo stariji od mene koliko znam sa skupa. Nije baš da imam 20 godina, ali par godina gore-dole ništa ne znači. Ne smatram se ni najmanje dokonim, sada sam treća godina fakulteta, imam prosek 9,3 , počinjem da radim kao lični trener uskoro, u slobodno vreme učim o mehnaici i radu kompjutera u kolima pošto će mi i struka biti vezana za kompjutere pa želim bar malo da proširim znanje.

Ne podržavam slepo Nešu, niti bilo koga drugog, već iznosim svoje mišljenje koje se poklapa ili ne sa onim što drugi pišu što i iznosim bez straha da će me neko osuditi za to ili isljuvati jer smo svi ovde da razmenjujemo znanja i pomognemo jedni drugima.

Forum opstaje zbog sjajne organizacije i atmosfere za koju su svi zaslužni,a posebno admini(Neša na čelu, naravno). Pogledaj malo okupljanja i slike, ja dugo nisam video složniju družinu. Svi žele da pomognu, evo baš sad imam želju da resetujem servisni interval i kupim elm uređaj i javi mi se dečko i kaže mi da će mi pomoći da odradim sve i da ne moram da kupujem, retko na kom forumu ćeš to naći. Bio sam učljanjen na gomilu foruma o bodibildingu, na jednom od njih i admin i daleko je to od ovog foruma, tako da ta priča o teranju ljudi pada u vodu :)

E sad, poseldnja stvar o kojoj želim nešto da ti kažem. Ćaletov drugar ima radionicu sa 7 ili 9 posebnih ulaza, na svakom gomilu alata i dizalicu koja diže do 2,5 tona. 10 zaposlenih čini mi se, vrednost celog alata prelazi sigurno milion evra i NE ZNA DA ODRADI DIJAGNOSTIKU. Verovao ili ne, tako je. Meni nije znao(čitaj nije imao sa čim) da resetuje servisni interval na Stilu kada sam radio mali servis. Tako da godine i kapital tu ništa ne znače.

Iza onog što sam rekao i stojim. Zašto bi majstor koji zna da odradi dobru custom mapu to radio za male pare ako može više da uzme? To što ej tebi uradio je obični copy-paste, daj Bože da je ubo dobar ecu pa da ništa ne crkne na kolima. Nije čipovanje za svakog i zato ga renomirane kuće kao HS i slični i naplaćuju bezobrazno mnogo.

Ispisašte se vi dok sam ja sve otkucao :laughing:

Pozdrav :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na neki nacin se slazem sa tim sto je lalic1709 napisao, jer mi se cini da u zadnje vreme na forumu ogromnu protekciju ima tunerska kuca koja je sponzor kluba.

Pa sta ako su sponzori, nemoraju se sad oni svaki dan velicati, i u svakoj temi o chiptuningu svaki dan pominjati.

Takodje, covek je vec uradio chip, i postavio pitanje , a nije ga zanimala rasprava o tome da li je neko garazni tuner, i zasto se zove garazni, i zasto se zove tuner, i da li ima dizalicu i garazu ili nema.

Ako se neko oce da uradi chiptuning uradice ga gde on misli da je najbolje, u renomiranoj kuci, ili cak i kod "garaznog tunera", ako mu se tako svidi, a to konstantno podsecanje na doticnu tunersku kucu je vec prilicno dosadilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suvise samouvereno osudjujes i napadas sve one koji ne misle isto kao ti, a uvek uz to imas i 2-3 dokona dvadesetogodisnjaka uz sebe koji ti drze stranu, daju ti vetar u ledja.

Ne branim moj **BENI CIP OD 100 EURA, TO JE MOJA LICNA STVAR. A TEBI JE NEKO I SUVISE LEPO PROSUO PRICU o tzv. custom mapama od par stotina eura. Zagrizao si pricu ko saran kukuruz.

POSLUZI SE LOGIKOM - da li zaista verujes da za jedan visokoserijski 1.9 jtd koji se ugradjivao i ugradjuje u milione auta, i koji je u svim autima skoro ISTI, zaista postoji toliko mnogo prilagodljivih varijacija??

Spusti se na zemlju - to je samo obican (ali vrlo dobar), FIAT-ov 1.9 jtd - a ne motor za Boinga 747.

Reci ti nama kako se zove tvoja firma, tj. daj nam link ka tvojoj usluzi čipovanja? ;)

Niko meni ne može da proda bilo šta...prosipa priču.

Da si npr. okrenuo telefone firme koja se gore pominje, video bi da su cene za članove Kluba od 150 do 250 eura, zavisno od kubikaže i snage motora. Ali, neeeee...lakše je da kreneš odmah sa stvarima koje nemaju veze sa realnošću.

Naravno da je svaki motor u drugačijem stanju, naravno i da dosta vlasnika želi drugačije stvari da dobije od čipovanja. To su sve promenljive koje utiču na ono šta se može dobiti. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

o cemu se radi ovde?opet ista prica...

poredimo babe i zabe...

porediti jedan OCT,HS,REVO,pa cak i SM sa obicnim google tunerima ma dajte... :D

pa nisu svi oni strovalili silne pare u softvere,dyno,dijagnosticke uredjaje,pa cak i garaze tek tako kada eto sve to moze i za 50e da se napravi....

Kada ljudi iz OCT-a naprave mapu za odredjeni auto ta mapa se vozi 20000km da bi se videlo da li ce nakon toga sve biti u redu pa je tek onda komercijalizuju tj ubace je u ponudu..i tako dalje da ne duzim sad...

sa svojim parama i kolima svako ima pravo da radi sta hoce,moja preporuka a kao sto neki ovde znaju imam dosta iskustva sa raznim tunerskim kucama je da uvek odaberu provereno... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iako ne učestvujem u ovoj diskusiji, ne mogu a da ne iskomentarišem deo posta iako nema veze sa temom.

Ovaj administrator mi daje odgovor da procitam predhodnih 300 postova. To je otprilike isto kao da ti mene pitas koja je kazna za prolazak na crveno, a ja ti odgovorim da pitas gluposti i da je sve sto treba da uradis - procitas ZOBS od 500 strana teksta.

Prvo, loš ti je primer jer je ZOBS lepo podeljen po oblastima (definicije, pravila, kazne itd), a i može se pretražiti tako da ne moraš pročitati ni jednu celu stranu da bi našao ono što tražiš. Ali shvatio sam šta si hteo da kažeš.

Evo predloga:

- otvori jednu temu (po svom izboru) i uloži (ti ili više vas) neki trud i vreme da obradiš tu temu i da što više objasniš ljudima tu temu kako bi im pomogao i pružio korisne informacije

- zatim ću ja tri puta nedeljno odabirati po nekoliko članova koji će pitati po nešto iz teksta koji si (ti ili više vas) napisao i što se čak može i pretragom pronaći pri čemu si u obavezi da svakome detaljno objasniš pošto ga "mrzi da čita" i da odgovoriš na sva njegova potpitanja koja nastanu nakon toga

- ako izdržiš više od mesec dana dobijaš koje god hoćeš pravo na forumu

Može?

p.s. Ovo se ne odnosi samo na tebe i na ovu temu već na sve one koji napišu slično na bilo kojoj temi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mapa je od izvesnog Raleta Gumetine. Sad ces ti opet da se sprdas sa tim doticnim (koga ja licno ne poznajem) zbog njegovog nadimka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na neki nacin se slazem sa tim sto je lalic1709 napisao, jer mi se cini da u zadnje vreme na forumu ogromnu protekciju ima tunerska kuca koja je sponzor kluba.

Pa sta ako su sponzori, nemoraju se sad oni svaki dan velicati, i u svakoj temi o chiptuningu svaki dan pominjati.

Ovo nema veze sa realnošću.

Pogledaj:

http://www.fiat-lanc...140#entry851739

http://www.fiat-lanc...100#entry790812

http://www.fiat-lanc...100#entry790839

http://www.fiat-lanc...100#entry798300

http://www.fiat-lanc...=60#entry779387

http://www.fiat-lanc...=60#entry779477

http://www.fiat-lanc...=60#entry780444

Ima negde i post čoveka iz Revochipa koji se registrovao na forum i zahvalio na preporukama par ljudi koji su radili čip kod njih, ako hoćeš mogu i to da pronađem. Pazi, toliko se ''protežira'' jedan da se drugi registruje kako bi se zahvalio na preporukama napisanim na ovom forumu....gde se ''protežira'' neko drugi.. :D

I, šta sad da radimo?

Jel' da obrišem sve to? Mislim, kad ionako kažeš da se neko protežira, daj onda i da krenem to da radim...mislim, kad se već priča da to radim, hajde i da to radim. ;) Kad već imaš takav stav, red je da ga imaš sa razlogom, da bude zasnovan na činjenicama. ;)

Baš me zanima tvoj stav...jel' da pobrišem?

Mapa je od izvesnog Raleta Gumetine. Sad ces ti opet da se sprdas sa tim doticnim (koga ja licno ne poznajem) zbog njegovog nadimka ili smislices nesto vec...

Ti ne poznaješ stvari. Ne poznaješ šta ja znam. Pogledaj ovaj auto i ko je radio mapu:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=54228&st=220#entry833464

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu temu pratim. Slozices se da ovo ipak nije svakodnevno auto za ulicu.

Bio sam u Osjeku kad se taj decko trkao....

A sta bih tacno trebao da poznajem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sta bih tacno trebao da poznajem?

Pa, to što se praviš da ne znaš ko je Gumetina, pa ga zato pominješ kao ''izvesnog''. Ili još gore, što misliš da ja ne znam za njega, pa ću kao da se ''sprdam'' sa ovim ili onim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne pravim se da ne znam ko je on, rekao sam da ga licno ne poznajem (zato sam i koristio termin "izvesni"). Niti znam licno nekoga kome je on ugradio mapu, a nisam ni vozio automobile na kojima je on radio. Ne zelim da na osnovu losih ili dobrih postova o nekom sudim toj istoj osobi.

Verovao sam svom mehanicaru i zato sam se odlucio za chip koji je navodno Gumetina upisao.

Eto, neposredno sam i ja postao njegova zadovoljna musterija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo i moj auto je radio Gumetina, možeš pogledati temu ili blog, kako god, a to je za svaki dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Tom logikom vodjen, odlucio sam da za svoj chip dam ne vise od 100 eura.

Kod mehanicara koji je sa 14 god prvo poceo klinacki da budzi Tomosove automatike, pa vremenom stasavao u ozbiljnog poznavaoca mehanike i automobila uopste, koji danas ima 32 godine i 18 god iskustva iza sebe.

Nisi morao ni toliko da daš za takvu ''uslugu''.

Mogao si sam da kupiš šta treba da bi upisivao mape, nije to skuplje od tih 100 eura. Poskidaš mape sa interneta i upišeš je. Pa, danas jednu, sutra drugu...probaš tako dosta njih. Onda malo nešto edituješ u tim mapama, pa probaš. I, onda jednog dana kažeš...e, ovo je moja mapa.

A, onda utripuješ da si postao tuner jer imaš alat za upisivanje mapa, pa onda tražiš temu na forumu jer si postao ''garažni tuner''. Kada budeš odbijen, onda kreneš da pljuješ po Neši.

Ovo sve kažem na primer, ne zato što je to tvoja želja, nego čisto šta npr. može da se dogodi... :D :D :D

Evo i moj auto je radio Gumetina, možeš pogledati temu ili blog, kako god, a to je za svaki dan.

Kako sad da pogleda tvoju temu na forumu ili blog (link ka njemu stoji u potpisu), kada se ovde ''protežira'' jedna firma, drugi se ne smeju pominjati, itd, itd...

Bre Vule, pokvari sad koncepciju pojedinim komšijama... :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vule i tvoj Eco friendly sam detaljno pregledao. Svaka cast.

Evo sad koristim priliku da ti se obratim prvi put, ja sam vise tip koji voli da prati nesto i slusa, a manje komentarise i raspravlja.

Pozdrav :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, neposredno sam i ja postao njegova zadovoljna musterija.

Jedino ako je Gumetina dobio deo od tih 100 eura koje si dao tom svom majstoru. A, pošto nešto ne verujem da je dobio (možemo da ga pitamo da li ima distributera u Somboru), taj tvoj majstor je ustvari pokrao Gumetinu, pa samim tim ti nisi Raletova zadovoljna mušterija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, ako je to taj majstor koga pominje lalic1709, onda je on zaista zadovoljna Raletova mušterija, klijent. :thumbup:

Ima negde i post čoveka iz Revochipa koji se registrovao na forum i zahvalio na preporukama par ljudi koji su radili čip kod njih, ako hoćeš mogu i to da pronađem. Pazi, toliko se ''protežira'' jedan da se drugi registruje kako bi se zahvalio na preporukama napisanim na ovom forumu....gde se ''protežira'' neko drugi.. :D

Evo, pronašao sam:

http://www.fiat-lanc...140#entry801290

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam mogao vise da izdrzim a da ne napisem koju...

Od chip tuninga odnosno bolje receno remapa napraviste veci problem nego sto imaju inzenjeri u NASI...

Stvarno ne kapiram prepucavanja i rasprave izmedju mogu slobodno reci tabora... Svako bije na svoju stranu i to nicemu ne vodi...

Najsmesnije od svega mi je sto neki ljudi misle da je fabrika svetinja, sto uopste nije tacno, i inzenjeri prave greske, ali naravno mnogo manje gresaka nego ljudi koji rade u svojim garazama i koji nemaju savremenu opremu i materjalna sredstva... Pre nekoliko godina TOYOTA je kooliko se secam pozivala sve vlasnike aurisa ili corole da dodju u servis zbog fabricke greske sa papucim gasa (potenciometrom)... tako da ni fabrika nije merilo, niko ne kaze da fabricke mape nisu dobre ali mapa se moze vrlo lako prilagoditi korisniku i pruziti mu bolje performanske za njegov nacin voznje i njegove potrebe...

Remap kao sto svi znate nije nista drugo do korigovanja smese. Kao sto na dvotaktnom motoru (tomosu na primer ) stavis karburator veceg poprecnog preseka, vecu diznu, povecas kompresioni odnos nastelujes paljenje, napravis rezonantni auspuh i motor ce ici dosta bolje nego fabricki... Tu nema neke mudrosti, e sad mudrost i umetnost se javlja u tuningu za trke, u izvlacenju krajnjih mogucnosti... Ja motor koji ima fabricki 3 konja sam nafriziram na 6-7 konja, sto je preko 100% pojacanja, i navozam se sa njim... i njemu to skoro nista ne skodi... Tako da ni jtd-u, multijet nista nece skoditi 25-30% povecanja snage... pogotovo ko je normalan i tu snagu koristi racionalno, samo po potrebi, pri onilazenjima na primer... Ko je retard i tera dizela non stop pun gas nece se navozati sa njim pa imao i mapu od 50 000 evra... Niko ne spori da ce HS napraviti bolju mapu nego neki tuner u garazi, ali pitanje je da li se isplati to raditi na jebenom fijatu koji je proizveden u nekoliko miliona primeraka i koji su svi poceli da voze... Da li se isplati dati 300 evra za cipovanje za auto koji vredi 2500 evra??? Ko hoce da se trka sa JTD-om, neka napravi generlanu, neka stavi vecu turbinu, veci interkuler, neka remontuje dizne... itd itd pa neka ode kod Curcica i neka da 300 evra za cipovanje... nama obicnim smrtnicima koji imamo stilice u OK stanju je sasvim dovoljno povecanje snage od 20-30% koje moze da uradi skoro svako, ali ne SVAKO , nego SKORO SVAKO... Ako je auto u startu u Ok stanju optimal cipovanje sa 20 ks+ mu nece skoditi skoro nista... Naravno da losa mapa moze da sjebe motor, i to niko ne spori, ali apsolutno garantujem da se u garaza varjanti moze uraditi malo pojacanje snage, samo ako to radi covek koji zna. A to da li neko ima fakultet ili ne, takodje nije nikakvo merilo, ajde ne nikakvo ali skoro nikakvo, ja imam zavrsenu prvu godinu masinskog fakulteta sa prosekom 9,17 pa nikom nista, (i dalje se drzim i studiram).. I to mi ne daje za pravo da omalovazavam nekog jer nema fakultet, sve u zivotu je zanat, Onaj nemac inzenjer nece smisljati 4. njutnov zakon da bi cipovao stila!!! Nego ce se njegov rad temeljiti na vec poznatim stvarima, koje ce samo primeniti...

O ovome mozemo da pricamo jos 300 postova i da nista ne postignemo... Samo se dzabe prepucavate, i umanjujete ugled forumu, umesto da se ovde nadju iskustva ljudi ovde su mogu pronaci samo prozivanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Niko ne spori da ce HS napraviti bolju mapu nego neki tuner u garazi, ali pitanje je da li se isplati to raditi na jebenom fijatu koji je proizveden u nekoliko miliona primeraka i koji su svi poceli da voze... Da li se isplati dati 300 evra za cipovanje za auto koji vredi 2500 evra???

A, odakle tebi iznos od 300 eura? Bio si, zvao? Ja napisah gore koje su cene, čini mi se da piše i u njihovoj temi na forumu.

Samo se dzabe prepucavate, i umanjujete ugled forumu, umesto da se ovde nadju iskustva ljudi ovde su mogu pronaci samo prozivanja...

Tema na kojoj smo nije za iskustva.

Ova je:

http://www.fiat-lanc...showtopic=50828

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo kako bilo, nemam nameru da se bavim cipovanjem :)

Moj posao od kojeg zivim nema veze sa automobilima, i u njemu zelim da se usavrsavam.

Aute prepustam Gumetinama :)

A kada vi obicno imate okupljanja? Imam zelju da Vas posetim, cisto da se upoznamo, razmenimo misljenja uzivo.

Za svaki slucaj, povescu Vuleta sa sobom da mi drzi stranu prilikom diskusije o Gumetini :)

tosonije, kao da si znao sta tacno mislim!! Pozdrav, svaka ti je zlatna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najsmesnije od svega mi je sto neki ljudi misle da je fabrika svetinja, sto uopste nije tacno, i inzenjeri prave greske, ali naravno mnogo manje gresaka nego ljudi koji rade u svojim garazama i koji nemaju savremenu opremu i materjalna sredstva... Pre nekoliko godina TOYOTA je kooliko se secam pozivala sve vlasnike aurisa ili corole da dodju u servis zbog fabricke greske sa papucim gasa (potenciometrom)...

SVE fabrike imaju fabričke opozive. Svake godine, tako i Fiat.

Nije valjda da si čuo samo za Toyotine probleme. Hoćeš listu ''opoziva'' za 2012. godinu? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...