Jump to content
FAS Goran
FantomX

Pre i/ili posle povećanja snage motora (Chip tuning i uzročni kvarovi?)

Recommended Posts

Previse varijacija odgovora za osobu koja je samo zelela malo vise snage prilikom obilazenja u 4. i 5. brzini ... to sam i dobio.

E sad, da li je moj majstor lopov, mufljuz ili nesto trece... Meni licno, onako narodski deluje da je posao uradio dobro.

Posedujem automobil na kojem je i najmanja sijalica ispravna, o masini i da ne pricam. Takav sam, pre svega nikada ne bih ni dozvolio sebi da uzmem neku drlangu - volim da platim auto vise, ali da znam sta placam, volim da je sve 100% ispravno. Ulje na licnu inicijativu menjam na 8 hiljada, ne hajcim masinu bespotrebno, na ostale pratece delove ne stedim. Ali volim da imam odredjenu rezervu snage jer sam pre lybre uglavnom vozio automobile od 110+ KW

Kao sto vec rekoh, cini mi se da sam to i dobio.

Sad bih zeleo da dobijem savet o tome na sta sve treba da pripazim kako bi mi masina potrajala duze.

Mogu li dobiti takav odgovor? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja sam se prepoznao tamo gde se pominje potrošnja :D

Aj još jednom, uvek sipam pun rezervoar, nemam board i troši manje, pa što bi samog sebe lagao. Kada sam čipovao auto nisam ni razmišljao o potrošnji, pobogu, ali je dobro došlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, ljudi...napisano je bez želje da sad u danima koji su pred nama dolaze ljudi i kažu ja sam se prepoznao ovde, a ja onde...a, neki peti se prepoznao jer i on uvek stavi isti zarez. :D

Dakle, napisah svoj stav i to je sve. Kao što i svako drugi piše svoj stav. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da su misljenja podeljena o tome.

Naravno da će biti podeljenja mišljenja o tome. Iluzorno je očekivati da neće. ;)

Neko čipuje auto koji je bio u sasvim korektnom stanju, neko čipuje leš od auta i naravno da će jedan biti zadovoljan i reći kako je sve ok, a drugi će pričati kako čip uništi auto.

Jedan će znati da vozi, drugi neće.

Jedan je stipsa i neće da održava auto kako treba (naročito čipovan auto), drugi će majstoru reći ''menjaj sve što treba''...i tako će mu uvek reći.

Jedan je pošten čovek i kazaće onako kako jeste, drugi će lagati i pričati bajke kako je dobio više KS i više Nm, ali izgleda iz vazduha je sve to dobio jer eto nekim čudom mu auto manje troši nakon čipovanja.

Jedan će izmeriti auto pre i posle čipovanja na istim valjcima i istim metodama da vidi koliko je stvarno dobio KS i Nm, drugi će lupetati o 169,3 KS na točku od fabričkog JTD koji ima 115 KS...na radilici.

Jedan će izmeriti svoja ubrzanja pre i posle čipovanja, drugi će posle čipa odmah reći ''uuuuuu brate, kako bolje ide''.

Jedan će otići u firmu koja piše, pravi, testira svoje mape, drugi će otići kod likova koji te mape kradu, skidaju sa automobila koji im dođe pod ruku, pa onda ih oni kao nešto edituju i kao...eto moje nove mape...

Jedan će otići kod firme koja će nakon uvida u stanje automobila, ako je takvo stanje automobila, slobodno reći: ''izvinite, ali Vaš automobil nije pogodan za čipovanje, da bi bio pogodan morate prethodno da proverite/zamenite to to i to.'' Neki drugi to neće moći da kažu ne zato što ne vide to isto, nego zato što im dupe zine za 50, 150 ili koliko već eura...jer ih baš briga za ime, za renome, za ugled firme. Ionako će isključiti mobilni i napraviti novi sajt za godinu ili dve dana kada krene da se povećava broj onih kojima su unakazili auto jer su prihvatili da čipuju leš od auta.

Na kraju, ljudi koji sve to čitaju su manje ili više lakoverni, boljeg ili lošijeg platežnog stanja...a izražene želje da eto nešto čipuju.

I, onda će ići kod raznih, pa i kod onih koji pre godinu dana pišu po forumima da to ne može da se uradi i ako može zašto to fabrika već nije uradila...Neki će otići i kod onih koji poklanjaju peglu i u prvih pola sata super secko.

A, neko ko ima više od 2,5 grama zdravog mozga će prvo pogledati jesu li te firme radile neki ozbiljan auto (što znači da su na njemu probali granice, maksimume), jesu li stekle iskustvo čipovanjem tih naftarica na nekim trkama, itd...

Pogledaće koliko se dobija KS i Nm po inostranim firmama, one koje rade profi po Evropi. Razmisliće da li je moguće da bilo ko ovde sa 0 uloženih resursa u razvoj može da izvuče po 30 KS više nego što bilo ko izvlači npr. iz JTD 115 KS motora po Evropi, a bez zamene bilo čega osim mape.

I, kako onda da se dobije jedinstven odgovor koji će glasiti ''čipuj'' ili ''nemoj''. Zato rekoh gore da je to iluzorno.

Sredi auto. Utegni. Proveri. Pisano je ranije šta i kako. Onda čipuj ako želiš. :thumbup:

apsolutno se slazem sa svim gore pomenutim veoma dobro napisano

a sad jedno pitanje za ljude koji vicu da im je auto 100% ispravan

koliko njih moze da mi potvrdi sa 100% da im u sledecih 100 km nece nesto da crkne ali trazim da potvrde sa 100% ne sa 99,998% ili slicno

ja npr. ne mogu da dam nikome takvu garanciju cak ni na auto koji je pre sat vremena sisao sa proizvodne trake...

Edited by Gusar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Decko tebi je ocigledno previse dosadno cim pricas o crkavanju automobila koji su sisli sa trake.

Nemoj terati mak na konac, figurativno rekoh 100%. Prodji me se molim te.

Takvi smo ti mi Srbi. Sve je poslo naopako od kad su Srbina pitali: "a sta ti mislis?"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gusara ne znam lično, ali po njegovim postovima vidim da nema šta ne zna i da vrlo često rešava ljudima probleme čitajući postove i da ne pogleda auto vrlo precizno pogodi kvar, tako da je svakako osoba čiji savet treba poslušati(osim kad se šali :laughing: ) i za ovo smatram da je poptuno u pravu. Kao što kaže moj majstor garancija na delove i da neće nešto crći posle zamene važi samo dok ne napustiš njegovo dvorište :laughing: I realno jako je teško garantovati za neki auto da mu neće nešto otkazati ili da je 100% ispravan. Meni iz čista mira krene vodena pumpa da škripi jer je dotrajala, čeljusti puste ulje isto tako, a na auto ko zna koju garanciju nisam dobio i opet nemam kome da se žalim..

A ja opet ne dobih trazeni odgovor :)

I ti mi kazes da procitam sve od pocetka :)

Ništa posebno ne treba da paziš, nemoj da ga gaziš dok nije zagrejan i pre i posle vožnje pusti da redi minut u leru i to je to, što se ostalog tiče, zavisi samo od toga da li je majstor dobro čipovao i od tvoje desne noge.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad bih zeleo da dobijem savet o tome na sta sve treba da pripazim kako bi mi masina potrajala duze.

Mogu li dobiti takav odgovor? :)

Ne razumem. Šta da ti se napiše?

Voziš auto kao i pre čipovanja. Imaš u prethodnim postovima opšte stvari poput toga da ne gasiš auto odmah nakon stiskanja po gasu kako bi pustio turbini da se malo ohladi, ali jednostavno moraš da čitaš šta je pisano ranije. :thumbup:

-------------------------------

Neće nov auto da se pokvari tek tako, ne zezajte... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo specifičan auto, malo vlasnik ala Stevo Žigon iz poznate TV serije :D ...ali, nesumnjivo je da je baš njegov primerak slabijeg kvaliteta nego inače. Što se kaže zapalo mu tako, a kod ozbiljnijih fabrika ne sme da bude tih slučajeva, tj. kvalitet mora biti ujednačen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo kao da je nuklearna fizika, pa ako nešto negde malo ne valja, eksplodiraće pola planete i umreće 3 milijarde ljudi.

Heblo vas čipovanje, ako vam nešto nije jasno, odnosno niste sigurni da bi tako nešto hteli, sumnjate u kvarove, izdržljivost delova, niste ubeđeni od strane "čipera", lepo u kola i pravac kući, doviđenja, o čemu pričate uopšte?

Ko hoće da čipuje čipovaće, voziće auto, popravljaće nešto kad mu se pokvari, kao i da nije čipovan, i uživaće u onome što je dobio.

Ne znam da li nešto teže mogu da svarim od ovih nevernih toma, ljudi kojima je čaša poluprazna a ne polupuna i sve gledaju sa negativne strane. Ako ti se ne sviđa, zaobiđi, nemoj to raditi, ali isto tako onda nemoj soliti pamet onome ko to hoće da radi, i zna zašto hoće. Ako se meni ne sviđa da jedem govna, neću ih jesti, ali opet neću braniti nekom ko to voli i uživa u tome.

Ja sam bre 50% digao snagu svom autu, bez ikakvih mehaničkih intervencija pre čipa, bez ikakvih provera i servisa, peglam ga svaki dan pun gas već dve godine, savijam ga na Mišeluku svaki vikend i potežem se non stop, jedino što mi je fasovalo je kvačilo, što je potpuno normalno, pokidao bi ga i sa 100KS da sam tako vozio. Ako neko ne veruje u te dobitke (čitaj: valjke u Miloševu), nek dotera 147 mJet sa 150KS na crtu (iste smo težine), pa da vidi kako će se provesti. Može i ona od 170KS ako je neko poseduje, nikakav problem, samo dođite. Pa da pričamo o čipu posle opet.

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ovde pisao o negativnom iskustvu sa jednim garažnim tjunerom.

Zatim sam otišao u renomiranu kuću koja ima svoj servis i svoje valjke i pa odmah testišarš šta si dobio.

Osim safe standardnih varijanti mapa, nude i custom po želji (još mnogo jače).

Jednu takvu standardnu mapu i sad vozim (da se ne ponavljam ...

U međuvremenu ovaj s kojim nisam bio zadovoljan je napredovao i da se nije poneo kao der-pe prvi put, neki sledeći put bih otišao kod njega.

Htedoh reći, vreme nije konstanta. U svakom pogledu svaki dan sve više napreduju ... neki.

Čiprei osim što lično razmenjuju iskustva imaju i svoje forume, mislim da je chiptunersorg, gde posle broja kvalitetnih postova možeš da pristupiš bazi sa mapama i remapima.

Znam neke garažne tjunere u Srbiji koji imaju taj pristup, ali ih ne koriste jer sami edituju.

Garažni tjuneri postoje svuda, ima ih loših a ima i dobrih, jedina ocena njihovog rada je preporuka korisnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasno zasto neko ocigledno zeli da osporava rad svega sto nije "ovlasceno" i "renomirano"

Pogotovu u ovakvom siromasnom okruzenju kao sto je nase, gde vecina nas uglavnom vozi automobile stare 10 god.

I koliko nas uopste odrzava auto star 10 god u ovlascenom servisu? I koliko su ovlasceni servisi zaista strucniji od srafciger majstora?

I ti renomirani su bili "garazni" pre nego sto su postali to sto jesu danas.

Na kraju krajeva, neka od najvecih remek dela auto industrije su upravo potekla iz supa i garaza, sklopljena od strane

nerenomiranih mehanicara. To sto su oni bili neafirmisani ne znaci nista, vreme je pokazalo da su ipak imali pozamasno znanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora da bude renomirana kuća, ono što ti ljudi govore je da ideš kod čoveka za koga znaš da je čipovao 100 vrhunskih voizla i da bar 80 njih nije imalo problema uzrokovanih čipom(lupam brojeve). Ako ti ideš kod čoveka koji tek počinje da se bavi sa tim, mnogo je veća verovatnoća da će baš na tvojim kolima da se uči i da isprobava dokle su limiti tvoje turbine i motora. I tvoj motor ne izdrži nečiji trening i šta onda da radiš?

Nisam 100% upućen u priču, ali kolega sa foruma(BravoJTD) je baš zbog takvih stvari radio samo "safe" mape za koje je bio 100% siguran da neće zeznuti auto i odbijao da radi sve ekstremnije koliko se sećam iz postova.

Ti sad pokušavaš da opravdaš garažne čipere jer si kod istog odradio čip i koliko vidim pokušavaš da opravdaš svoju odluku ubeđujući i druge kako je to ok? Isto tako si prvo čipovao auto i tek se posle raspituješ šta treba da se radi sa čipovanim kolima da im se ne bi pogoršalo stanje. Malo ti je pogrešan pristup druže, ja bih prvo proverio i pročitao svaki post na internetu vezan za čipovanje( i već jesam dobru većinu), sumirao sve, pričao sa ljudima uživo i došao već dobro teoretski potkovan kod čipera i rekao mu šta želim, kako i zašto, a ne da mi ljudi kažu da treba vremena da ecu primi parametre, a da ja ne znam da li se sprdaju sa mnom. Ovo to govorim dobronamerno jer si rekao već da ti je bitno da ti auto bude u savršenom stanju i za čoveka koji toliko brine o kolima mislim da je tvoj potez bio preishitren i neracionalan baš zbog toga što si prvo uradio pa posle pitaš da li valja..

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno je kako u nasoj zemlji ima puno svestranih ljudi. Evo i za najobicnije pitanje

mi je bilo dosta da uvidim kako je neko iza kompjutera istovremeno vrsan poznavalac chip tuninga, elektronike,

mehanike, lingvistike, ljudske psihologije, svesti covekove uopste...

Srbija na dobrom putu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve ovo počinje da me podseća na priču sa GSI suzama 90-ih, trkači za male pare. Koliko para toliko muzike, uvek bilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno je kako u nasoj zemlji ima puno svestranih ljudi. Evo i za najobicnije pitanje

mi je bilo dosta da uvidim kako je neko iza kompjutera istovremeno vrsan poznavalac chip tuninga, elektronike,

mehanike, lingvistike, ljudske psihologije, svesti covekove uopste...

Srbija na dobrom putu.

Ako krenem da pričam šta sve mislim da poznajem jako dobro, proći će dosta vremena :rofl: A za ovo što sam gore izneo nije potrebna psihologija da se primeti već samo normalna percepcija i razmišljanje.

Ne znam što se ljutiš kad ti je na sve odgovoreno. U stvari, ti se ljutiš jer nisi dobio željeni odgovor? Ti želiš da čuješ da je garažni čiper koji ubaci mapu sa neta za 50e jednako dobar kao i renomirana kuća iz koje se ljudi prvo provozaju sa tobom, vide kako voziš i onda po tome rade NOVU mapu? Nažalost to od mene nećeš čuti jer ti ljudi koji ubacuju gotove mape imaju znanja koliko i ja o tjuniranju vozila, samo što ja nemam hrabrosti da nekom čačkam kola i da me posle pljuje, a neko, očigledno, ima.

Dobio si odgovor da ecu treba da pokupi podatke, kako se održava auto i zbog čega su loši garažni čiperi. Jel ima nešto na šta ti nije odgovoreno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

renomirana kuća iz koje se ljudi prvo provozaju sa tobom, vide kako voziš i onda po tome rade NOVU mapu? Nažalost to od mene nećeš čuti jer ti ljudi koji ubacuju gotove mape imaju znanja koliko i ja o tjuniranju vozila,

Renomirane kuće ubacuju već gotove svoje mape, sve drugo je poseban zahtev na koji mogu da odgovore ili ne.

Ako se radi samo o predstavniku nekog renomiranog, verovatno ništa od posebnih zahteva jer za to nema znanja.

Ne ubacuju svi garažni tuđe mape, neki imaju i svoje radove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renomirane kuće ubacuju već gotove svoje mape, sve drugo je poseban zahtev na koji mogu da odgovore ili ne.

Ako se radi samo o predstavniku nekog renomiranog, verovatno ništa od posebnih zahteva jer za to nema znanja.

Ovo nije tačno. Još kak se rade custom mape.

Ne ubacuju svi garažni tuđe mape, neki imaju i svoje radove.

Jeste, svoje radove...koji nastanu tako što ukradu tuđi rad, pa onda kao nešto edituju u toj tuđoj mapi jer oni valjda bolje znaju...i eto ''svoje'' mape.

EDIT: Usput, čemu to ''garažni'' kada pola njih nema ni garažu, nema ni jednu stubnu dizalicu. Evo npr. čipuje auto, probna vožnja i spadne neko crevo, popustila šelna ili neki drugi sličan problem...šta će da radi kada nema dizalicu da podigne auto i isproverava sve za 5 minuta.

Zašto i to ''tuneri''...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mogu i ja jednu, da iznesem misljenje svoje

Dugo već istrazujem oko chipovanja, ovakvog i onakvog, safe ili ne, ma svasta nesto i po servisima velikim i malim i garazama i supama.......

Dosao sam do jako jednostavnog zakljucka-ja tu nista ne bih dir'o.

Prvo-stojim iza toga da sve sto se redi treba da se odradi kvalitetno i sigurno, a kvalitet se bez izuzetka plaća!

Finansijski efekat

Ako zelim safe mapu i da dobijem prvenstveno ustedu u gorivu, toliko bi me mapa kostala da bih morao dugo da pristedim to isto gorivo da bih prvo mapu otplatio, sto vec na prvu loptu izgleda ne logično i jako tesko izvodljivo-daju ti vise snage a ti onda stedi :) slabo nesto...

Svaka jača mapa bi dovela do otkazivanja vec nacetih i problematičnih delova na autu + potrosnja + cena mape = finansijski gubitak

Snaga

1,9jtd ima 115HP i koji manje, sto je za moj stil vožnje sasvim dovoljno. Postoje trenutci, obilazenja i slično kada bi svako od nas voleo da ima vise snage ali nekako to svrstavam u nezasitost-kao kad kupujete auto od 2500 a svidja vam se svaki od 3500, pa skupite 3500 ali sve bi da liza onaj od 5000 a kad imate 5000.........

Svrhu chipovanja vidim samo u extremnim uslovima exploatacije vozila kao npr ako drzite negde tezgu ili ste građevinac pa vam treba auto da moze da tegli i vuče npr kamp kućicu i sl.

Drugi extrem je korišćenje sve snage koju auto pruza, znaci pun gas i ceeepaj. U takvim uslovima voznje vam je nebitan finansijski efekat, sipate gorivo, menjate sta crkne i udri. Mislim da retko ko od nas to bas tako radi (nije da nema, znam da ima takvih).

Što se mene tiče postoji jos samo jedna ''klasa'' ljudi koji imaju potrebe da chipuju auto a to su klinci u duši za rktanje od semafora do semafora sto sam prestao odavno da radim.

Ovo su samo moja iskustva, pricao sam sa puno ljudi koji chipuju ali me ni jedan jedini nije ubedio da chipujem svoj auto. Kako stvari sada stoje pristao bih na chip samo ako mi ga neko odradi gratis (ortak, rodja i sl) i to neku isprobanu mapu a ne neki copy-edit-paste..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče priče custom/univerzalna mapa ovo je moja logika: Mapu sa interneta imam ja na hard disku, ima je taj ulični(rekosmo da nije garažni :laughing: ) čiper koji za to naplaćuje 50e i ima je SM koji naplaćuje 250e. Ako već plaćam 250e, onda treba da bude i razlog zašto to plaćam, a to je da neko ko ima veće znanje od mene odradi custom mapu na moj zahtev koja će baš meni da leži bez obzira bila ona safe ili ne, u drugom slučaju ne vdiim razlog davanja tih 200 ili, štaviše, svih 250e više umesto da sam ubacim mapu i teram dok radi.

@kole pod garažnim sam mislio na čoveka koji će ti ubaciti gotovu mapu i kod koga je jedini detalj u kojima razlikuje kola to koji ecu imaju i ništa drugo ga ne zanima, nisam se lepo izrazio :)

A i što se toga tiče, po meni svako ko radi custom mape neće to naplaćivati 50e jer ako ima Pera koji kači oglase po kolima da daje čip i peglu za 50e i to radi tako što štancuje gotove mape pored fabriče, ako nešto zezne vrati fabričku, uzme peglu nazad i vrti u krug, ja koji npr znam da odradim custom mapu neću sigruno za to tražiti 50e već barem 100 jer znam da moj rad više vredi od običnog kopiranja i to je ono što me izdvaja od ostalih čipera, nadam se da ne grešim :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renomirane kuće ubacuju već gotove svoje mape, sve drugo je poseban zahtev na koji mogu da odgovore ili ne.

Ako se radi samo o predstavniku nekog renomiranog, verovatno ništa od posebnih zahteva jer za to nema znanja.

Ovo nije tačno. Još kak se rade custom mape.

A ko radi te custom mape?

(ja znam samo jedne)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Npr. oni:

http://www.fiat-lanc...showtopic=51357

Sigurno nisu jedini.

Dođe auto. Pregled kod njih u servisu, čitanje parametara rada motora i probna vožnja u kojoj se daje gas patos. Ako auto prođe taj njihov ''test'', tek tada počinje priča sa vlasnikom o tome kakav čip želi. Ako ne prođe, jednostavno se odbije da se radi takav auto dok se ne otklone uočeni nedostaci koji su predočeni vlasniku.

U priči kakav čip želi vlasnik kaže da li ga više interesuje krajnja brzina, ili međuubrzanja, da li je to zato što će možda da vuče čamac pa mu treba ekstra Nm, da li ga zanima pre svega opseg npr. od 80 do 140 Km/h, ili u kom režimu rada motora on želi najviše da oseti više KS ili više Nm, i tako svašta nešto se odgovori. Nakon toga se fajl šalje u Nemačku, sa željama vlasnika. Sačeka se da stigne željena mapa iz Nemačke. Upiše se mapa.

Ide se na probnu vožnju. Sluša se šta kaže vlasnik i ako ima potrebe, ponovo se doteruju željene performanse.

Naravno, sve vrste provere pre i posle čipovanja kako bi se video efekat su moguće.

-----------------------------------

Dakle, u ovoj varijanti imaš Nemačku firmu koja radi mnoooogo automobila i mnooogo skupih automobila svake godine. Imaš njihove inžinjere (da, ljudi završili fakultete), imaš njihove certifikate o kvalitetu rada jer u uređenoj državi kao što je Nemačka ne možeš da prodaješ maglu ljudima i da im praviš probleme. U konkretnom slučaju, čovek koji je preko 10 godina radio u BMW-u i pravio mape za BMW motore, je glavni u jednoj od tih firmi. Evo ga ovde, u poslednjoj trećini video klipa upravo priča o prilagođavanju mape željama vlasnika:

I, onda odeš na sajt te firme i vidiš partnere:

http://www.tuningchi...rtner/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali to nije pravi custom, to su sitne izmene u okviru gotivih mapa, to rade valda svi koji prodaju neki brend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...