Jump to content
FAS Goran
FantomX

Pre i/ili posle povećanja snage motora (Chip tuning i uzročni kvarovi?)

Recommended Posts

vecina zna ali nece da kaze da posle cipovanja treba radikalno izmeniti komplet izduvni sistem na automobilu da bi se koliko toliko smanjila sansa za havariju

a sto se tice smanjena potrosnje to je nemoguce jer crni dim=nedovoljno sagorela nafta tj ne iskoriscenja...

Ja odgovorno tvrdim da mi se smanjila potrošnja!!! Nemam board computer, uvek sipam pun rezervoar. U odnosu na fabriku pola litra najmanje manje troši. I dimi kada ga patosiram. Inače katalizator sam izbacio :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vama je cip ozbiljniji poduhvat, :smoke: Ovo sto prica gusar nisu nikakve dezinformacije vec se vidi da se razume i vidim da stoji iza onoga sto prica...a to je argumentovao svojom pricom...Ko se imalo razume shvatice sta je pricao... :turned: :turned: :turned: :turned: :turned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad dolazi na red pitanje zašto čipovati auto ako vam ne nedostaje snage? :laughing:

I ja se pitam? Njima ova tema nije ni namenjena.

da je cipovanje dobro i sigurno bilo bi odobreno od strane fabrike... tj. fabrika bi vec cipovala auto na odredjenu meru...

Postoje različite snage istih motora već duže vreme.

Radila je to i fabrika 1.9mjet od 170ks poznatiji kao Ducati Corse, zatim 2.0mjet 140/170KS ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

moramo prvo odvojiti dva termina

1. FABRIKA

2. Mile iz donji Potok hobi chip budzioc... vokacija: kv brusac ili varioc...

postavlja se pitanje kome ukazati poverenje...

Edited by Gusar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negativnom imidžu chip tuninga, ako se uopšte tako može nazvati, najviše su doprinele siledžije koje su sa čipovanim krševima doživeli neke havarije, do kojih bi takvom vožnjom došlo i bez remapa,

ili oni koji su garažnim tuniranjjem preterivali.

Moje iskustvo se ne zasniva na "rekao mi jedan čovek", ja remapiran auto vozim svaki dan i tako 6 godina dva komada.

Koristim rezervu snage koju mi remap isporučuje, ne baš svaki put kad sednem za volan.

Pažljivo sam birao remap i osobu koja će to da uradi.

U međuvremenu i neki garažni tuneri su uznapredovali, iako nemaju predznanje o mehanici motora, došli su do brendiranih (testiranih) remapa pa su barem naučili (videli) do koje mere i šta je sve tamo promenjeno.

Edited by kole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kvalitet proizvoda procenjujem na osnovu par informacija, dva su vrlo bitna koliko je para uloženo u razvoj i proizvodnju a drugi materijali. I retko kad omane.

Tako i ovde može isti princip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...jedna neispravna dizna cene od 10-15 e

Odavno su dizne skuplje od toga. Npr. za Stila 1.6, polovna po komadu je oko 50 eura, nova preko 100. Za CR dizel motore polovna je još skuplja.

Uopšteno, ako senzori nisu ok, praviće problem posle čipovanja. Dizne takođe. Pumpe visokog i niskog pritiska goriva, regulator pritiska goriva. Set kvačila i plivajući zamajac. Turbina.

To trpi i kako će istrpeti zavisi od toga u kakvom je stanju, kako se čipovan auto vozi i koliko kvalitetna mapa je urađena. Ako je sve to ok na ispravnom autu, biće i na čipovanom i služiće na njemu ukoliko mapa valja. Naravno, govorimo o mapama koje idu na realno, optimalno povećanje snage. Za još više snage, ekstremna povećanja KS, mora i mehanika da se menja, senzori jer neki od njih i ne mogu da očitaju vrednosti koje traži toliko izmenjena mapa, pa onda bacaju motor u safe mod, itd...

Problem je što je većina dizelaša pregazila odavno po 200.000 ili 300.000 kilometara, a onda se od njega traži da trči kao momak. Može, ali prethodno mora da se otvori preko 1.000 eura i proveri/sredi sve ono gore pobrojano.

Ali, potrošiti prvo preko 1.000 eura, pa onda još na čip...kad na drugoj strani imaš neki čip za 50 eura? :whistle: Pa, naravno da će većina krenuti sa stavom, ''ma izdržaće, neće to meni da se dogodi, neću ja to puno...'' Kad krenu problemi, onda je kriv Fiat i kriv je onaj koji je uradio čip, a niko nikada da se seti sebe i kaže...'' heeeeeej bre, hteo sam da čipujem motor koji je pregazio bar 200.000 pre nego što je uopšte došao u Srbiju...a, da prethodno ne uložim u njegovo zatezanje bora. ''

E, to retko može i onda zato pravi probleme...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije uopšte tako jednostavno, a čipom može da se smanji potrošnja - pitanje je koliko je pametno i bezbedno. Fabrika, naime, namerno može da obogati smešu, kako bi sagorevanje bilo u kontrolisanom temperaturnom opsegu. E, sad, takva mapa podrazumeva možda i DPF, a remapirana zna da ga nema i da će gasovi i čađ mnogo lakše da se izbacuju.

Temperatura je u direktnoj sprezi i sa opasnim materijama (recimo oksidi azota).

Fabrici su ruke svezane mnogim argumentima koji su dijametralno suprotni sa performansama, uglavnom ekologija i pouzdanost, a pogotovo treba da štiti auto od prosečnog retardiranog vozača.

Ne kažem da podržavam čiptjuning, ali mogu da uvidim ozbiljan prostor da se dobije na snazi i skine potrošnja povećavanjem temperature gasova, zatvaranjem EGR i skidanjem DPF. E, sad, da li to neko stvarno ume da uradi kako treba, nemam pojma. Vozio sam i remapiran, a sad fabrički auto i nedostaje mi mapa. Potrošnja stvarno jeste manja, auto kao da lakše diše u svim režimima, ne mora da se gazi.

Eto, nisam pametan. Zavisno od vlasnika, čipovan auto može da potraje. Kod lošeg vlasnika i fabrička mapa ne može da zaštiti auto od propasti.

Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma,naravno da vozilo mora biti potpuno ispravno! To mora da zna VLASNIK, a ako on na to zmuri,obaveza TUNERA je da na to ukaze! Ako se to gurne pod tepih,odakle pravo na zalbe. Moje licno iskustvo na dva JTD-a,je izuzetno pozitivno. Sva snaga se koristi samo povremeno,jer stalno stiskanje gasa je potpuno nepotrebno,a i malo bolesno! Ovaj Punto sa remapom gazi vec oko 50 hkm.,presao je vise od 200 hkm., i u savrsenoj je kondiciji (nikakvih znakova zamora).

Share this post


Link to post
Share on other sites

I koliko ucesnika koji su ovde pisali je cipovalo auto, pa ovako iznosi teoriju, a koliko njih sto su doziveli isto u praksi? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje je i to...to je dobro postavljeno pitanje...mnogi samo pricaju ono sto su culi...Ja dosuse nisam cipovao svoj auto...ali sam gledao, bio tu kada se to radilo...video sta se dobija a sta ne...i opet ponavljam...ako hocete bolje performanse od svojih ljubimaca...ne dobija se to samo klasicnim cipovanjem, vec tu ima malo vise posla...i potrebnije je malo vise para nego sto neki misle!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo JTD, chipovan pre 50 000km. I ako se zamajac i pre chipovanja cuo, i dalje nemam nikakvih problema sa njim, i i dalje ne planiram da ga menjam.

Nikakvih problema sa motorom koje su vezane za chip nisam imao. Za to vreme sve sto sam radio na motoru je senzor bregaste, remenica radilice i jedan grejac, sto nikakve veze sa chipom nema...

Dobijaju se bolje performasne, i to znacajno, pogotovo na medjuubrzanjima, samo sa uradjenim chipovanjem.

Tako da se ne slazem sa postom iznad.

Edited by nsgaghy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam stricu cipovao lagunu 1.9 dci od 100 konja, koja nije isla nikako... I covek je prezadovoljan, potrosnja mu je ista kao i do sada, ali auto neuporedivo bolje ide.... Skoro je stavljen cip, tako da ne mogu vam puno reci, ali za sada nema ama bas nikakvih problema, auto ne dimi, ne trza, bilo sta neobicno nema. Jedina razlika je sto daleko, daleko bolje vuce.... Taj auto se vozi svaki dan i svaki dan ga vidjam, i bas me zivo zanima za koji mesec sta ce mi stric reci i kakvi su njegovi utisci kad predje cipom neku vecu kilometrazu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam chipovao lybru 1.9 jtd sa fabrickih 85 na 104 kw (tako mi bar rece majstor)

Razlika se oseti. Pogotovo od 3.brzine pa na vise.

Auto za sada ne dimi, kvacilo ne proklizava, jedino turbo malo vise zvizdi.

Majstor koji mi je ubacio mapu (za 100 eur) rece mi nesto u sta mogu tesko da poverujem:

"posle nekih 100 km predjenih, auto ce ti jos vise dobiti na snazi, ECU treba malo vremena da "nauci" novu mapu"

Koliko u tome ima istine?

Koji su nezeljeni efekti loseg cipa na koje bih trebao da obratim paznju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam da citam od pocetka, ali dosta postova predje u nepotrebnu raspravu. Izgubim volju. Vidim da su misljenja podeljena o tome. Neki ne priznaju "garazne cipere", neki ih opet hvale.

Ja sam misljenja da svaciji DOBAR rad treba postovati, bez obzira na pedigre. Za sada sam samo uspeo da uocim da se vecina slozila da auto ne sme da dimi puno, i da mapa ne sme da se

odrazi na rad kvacila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da su misljenja podeljena o tome.

Naravno da će biti podeljenja mišljenja o tome. Iluzorno je očekivati da neće. ;)

Neko čipuje auto koji je bio u sasvim korektnom stanju, neko čipuje leš od auta i naravno da će jedan biti zadovoljan i reći kako je sve ok, a drugi će pričati kako čip uništi auto.

Jedan će znati da vozi, drugi neće.

Jedan je stipsa i neće da održava auto kako treba (naročito čipovan auto), drugi će majstoru reći ''menjaj sve što treba''...i tako će mu uvek reći.

Jedan je pošten čovek i kazaće onako kako jeste, drugi će lagati i pričati bajke kako je dobio više KS i više Nm, ali izgleda iz vazduha je sve to dobio jer eto nekim čudom mu auto manje troši nakon čipovanja.

Jedan će izmeriti auto pre i posle čipovanja na istim valjcima i istim metodama da vidi koliko je stvarno dobio KS i Nm, drugi će lupetati o 169,3 KS na točku od fabričkog JTD koji ima 115 KS...na radilici.

Jedan će izmeriti svoja ubrzanja pre i posle čipovanja, drugi će posle čipa odmah reći ''uuuuuu brate, kako bolje ide''.

Jedan će otići u firmu koja piše, pravi, testira svoje mape, drugi će otići kod likova koji te mape kradu, skidaju sa automobila koji im dođe pod ruku, pa onda ih oni kao nešto edituju i kao...eto moje nove mape...

Jedan će otići kod firme koja će nakon uvida u stanje automobila, ako je takvo stanje automobila, slobodno reći: ''izvinite, ali Vaš automobil nije pogodan za čipovanje, da bi bio pogodan morate prethodno da proverite/zamenite to to i to.'' Neki drugi to neće moći da kažu ne zato što ne vide to isto, nego zato što im dupe zine za 50, 150 ili koliko već eura...jer ih baš briga za ime, za renome, za ugled firme. Ionako će isključiti mobilni i napraviti novi sajt za godinu ili dve dana kada krene da se povećava broj onih kojima su unakazili auto jer su prihvatili da čipuju leš od auta.

Na kraju, ljudi koji sve to čitaju su manje ili više lakoverni, boljeg ili lošijeg platežnog stanja...a izražene želje da eto nešto čipuju.

I, onda će ići kod raznih, pa i kod onih koji pre godinu dana pišu po forumima da to ne može da se uradi i ako može zašto to fabrika već nije uradila...Neki će otići i kod onih koji poklanjaju peglu i u prvih pola sata super secko.

A, neko ko ima više od 2,5 grama zdravog mozga će prvo pogledati jesu li te firme radile neki ozbiljan auto (što znači da su na njemu probali granice, maksimume), jesu li stekle iskustvo čipovanjem tih naftarica na nekim trkama, itd...

Pogledaće koliko se dobija KS i Nm po inostranim firmama, one koje rade profi po Evropi. Razmisliće da li je moguće da bilo ko ovde sa 0 uloženih resursa u razvoj može da izvuče po 30 KS više nego što bilo ko izvlači npr. iz JTD 115 KS motora po Evropi, a bez zamene bilo čega osim mape.

I, kako onda da se dobije jedinstven odgovor koji će glasiti ''čipuj'' ili ''nemoj''. Zato rekoh gore da je to iluzorno.

Sredi auto. Utegni. Proveri. Pisano je ranije šta i kako. Onda čipuj ako želiš. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesho,mislim da malo preterujes...Smanji brate dozivljaj i nemoj toliko vise pljuvati po nekome...Ako ti nisi zadovoljan sa necim,nemora da znaci da svi moraju biti nezadovoljni...Stvarno si vec vise dosadan sa tim...Jbg,moro sam reci,pretero si ga vec....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekad čak može mnogo snage da se izvuče iz starijeg automobila i bez čipovanja. Baš sam imao priliku da probam od ćaletovog drugara Stila jtd koji je pregazio oko 300kkm, ništa na njemu nije menjano, kaže mi čovek da razmišlja da ga čipuje jer neće da ide, a ionako mu je svejedno šta će biti sa kvačilom i zamajcem jer su već za zamenu. Auto stvarno nikako nije išao, trošio je preko 8l u proseku. Odveze ga čovek kod majstora na proveru i kaže mu majstor da zatvori egr, očisti map,maf, usis i dizne. Posle čišćenja je pao prosek potrošnje na 6l, kaže mi čovek da uopšte više ne dimi i da duplo bolje ide. Tako da treba biti realan u vezi sa kolima i razmisliti koliko od tih propisanih 100ks na točku(kod jtd-a) mi zaista vozimo i imamo u kolima, pa tek onda čipovati auto.

Kada sam čuo ovu priču, odlučio sam da sam očistim usis, map i egr, pa me baš zanima da li će biti promena u potrošnji ili snazi, a i lepo bi im leglo čiščenje jer verujem da su prilično zapušeni pošto ništa nije dirano već 90 000km :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači, reč safe je šta...Zakonom zaštićena...ono, kad se spomene uvek se po pravilu misli samo na jednog lika jer je on šta...izmislio tu reč, zaštitio ime, plaća porez državi...mislim, šta???

Znaš i sam da je tako radio i radi. Uzme tuđu mapu i edituje...tako je radio i sa mapom iz tvog bivšeg auta. Ali, nije on jedini koji tako radi...naravno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko se prepoznao u ovoj načelnoj priči, bez ijednog imena pomenutog?

Znamo vrlo dobro koga si pomenuo bez imena, sa 169 KS...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...