Jump to content
FAS Goran
FantomX

Pre i/ili posle povećanja snage motora (Chip tuning i uzročni kvarovi?)

Recommended Posts

Covek se zali nakon par hiljada kilometara na kvacilo, u medjuvremenu pojacava mapu, a unutra Boga pitaj koje kvacilo?!?

 

Kvacilo odmah nakon remapa ili kliza ili ne.

 

Reklamacije nakon par hiljada kilometara na kvacilo kod firme koja tjunira kola nema veze sa mozgom.

 

A otprilike i znam ko je iscitao drugu mapu, pa video tork limiter na 1000Nm :D

 

Ovo je bre smejurija, Novaspped radi kola 2015 godise, S3, S4, Q7, hocu reci vrhunske automobile, ali uvek naleti neko kome se desi ovako nesto - ali nakon PAR hiljada kilometara.

 

Neko je bese davao i garanciju na motor nakon remapa - jos nekih 1000e dodas na cenu i ne mislis.

 

Ovo je po meni jako smesno sto je covek napisao  a hoce da tuzi nekoga za koga znam da uvek izlazi u susret, vraca novac ako nekome nesto ne odgovara pa uradi i nekada nesto sto nije njihov posao a ne naplate to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...uvek izlazi u susret, vraca novac ako nekome nesto ne odgovara pa uradi...

Ovako iskustvo sam ja licno imao sa njima, uzmem cip od njih kad se odjednom pojavio problem na motoru, pitam jel postoji mogucnost da je do cipa mozda nesto, odmah su ponudili da ucitaju slabije vrednosti ili da mi vrate novac iako ja to nisam ni zatrazio, samo pitao da znam odakle da krenem resavati problem. I stvarno, stavim nazad svoj fabricki cip i problem je ostao i eto cista slucajnost da se istovremeno desio kvar koji nema ni veze sa cipovanjem a bila je prekinuta zica MAP-a. A pisao sam vec i to da su platili slanje cipa (posto kod mene ne ide ucitavanje mape, nego se menja cip) i da su mi obracunali u dinarskoj protiv vrednosti puno manju cifru od one koja je izrazena u evrima.

 

Niko nije savrsen, svako moze da pogresi ali iz licnog iskustva sa njima a kad uzmem u obzir i iskustva iz svog posla, ako neko reklamaciju uputi kulturno i smireno uz mogucnost dogovora, pre ce se zavrsiti pozitivno nego kad neko krene sa optuzbama da je utvrdio problem i da tamo neka treca strana tvrdi kako nista ne valja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo je Sale rekao, u svakoj zgradi imaš nekog baksuza.
Evo na primer moj drugar Feđa je kod njih remapirao GIV 1.9TDI PD130, sada ima 175ks i 440Nm. I posle nekog vremena je primetio da mu troši antifriz kada ga gazi. Na kraju je zamenio glavu, tj kupio remontovanu sa ventilima, uradio dizne u fulu... I nije ni pomislio da se žali ili da traži pare od Novaspeed-a. Zašto, pa zato što je tehnički pismen i zato što je pošten. To se dešava na tim PD motorima kada mnogo pređu i kada se gaze. A on baš nije baždaren što se tiče vožnje, znam ga dugo. Bili smo skoro do Saleta i Raleta, hoće da budži turbo od 2.7 Tdi (225 ks opušteno sa stock diznama), pa da vidi šta treba i koliko košta. I baš smo se smejali kada sam rekao da ima najskuplju saksiju za cveće,od stare glave, koja inače prolazi hidro test iako ima pukotine, a puštao je dihtung.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam da ne iznosim svoje mišjlenje, iako sam pročitao iskustvo kolege "Alfaholik"-a. Međutim, zbog lavine koja se obrušila na njega, moram da stanem na njegovu stranu. Zamislite da se nađete u takvoj situaciji lično, da Vas majstori vuku za nos i svaljuju krivicu jedan na drugoga. Verujem da bi reakcija bila i žešća nego Alfaholik-ova. Ne poznajem ni njega ni "Nova Speed", ne želim da se svrstam ni na čiju stranu, samo želim da budem objektivan. Čovek je odavno radio remap, (NovaSpeed je kasnije nabavio Dyno), govori o konkretnim brojkama KS i NM (nakon kasnijeg merenja), gde je dobitak na torqu veliki na niskim obrtajima, snaga minimalno veća,kao i posle prepravke mape. Čak se spominje i neispravan MAF.

S druge strane, ne spominje se koji set kvačila je ugrađen, da li ga je kupio kolega ili majstor, da li ga je majstor uopšte promenio, da nije samo lamela prenitovana,  zašto je zamenjen i plivajući zamajac na samo 140 hkm.

Mislim da ne bismo trebali da se svrstavamo ni na čiju stranu jer premalo znamo. isto tako smatram da je  najblaže rečeno,nekolegijalno, da nekoga vređamo zbog iznetog mišljenja - uverenja.

Svaka od strana ima svoju istinu i svaka misli da je u pravu, a mi premalo znamo da bi smo bili sudije !

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitam temu na ovom forumu ali i slične teme na drugim domaćim forumima, ali nikako da dodjem do zaključka.

Da li se može smanjii potrošnja chiptuningom na 1.9 JTD motoru sa 115 KS i koliki je negativan uticaj tog tuning na mjenjač, turbinu i sam motor?

Ako neko eventualno ima dobra iskustva sa nekim "tjunerima" molim da pošalje broj ili link u PM.

Nidžo ti si koliko sam pročitao na početku teme bio skeptičan, da li ti je se mišljenej promijenilo?

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na otvorenom da, zavisi kako ga vozis.

A negativan uticaj na sve sklopove auta....kako se ophodis prema istom.

Edited by genca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Negativan uticaj na auto ima isključivo vozač, bio auto remapiran ili ne. 

Ako neko konstantno potapa gas iz nižih obrtaja, na svakom semaforu se dokazuje, trudi se da uvek i svugde bude najstartniji i najbrži , ne ohladi turbinu posle vožnje, potpali gas iako je motor hladan, skup mu je čak i mali servis (da ne pričamo o većim osnovnim ulaganjima), onda remap nije za njega.

Što se potrošnje tiče, na osnovu  više JTD-ova koje sam imao (Punto, AR 156, Lybra, opet Punto), tvrdim da je manja, u bilo kom režimu rada, bilo da je to gradska vožnja ili otvoreni put. Naravno, ovo tvrdim jer mi se stil vožnje nije menjao, uvek je isti, i sa fabrikom i sa remapom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima

Uradio sam remap na mojoj Marei 1.9jtd i sada mi u 4. i 5. brzini proklizava lamela..tjuner tvrdi da su njutni u okviru fabrickih a i ja mu verujem jer u ovim ostalim brzinama kada ne proklizava opet ne vuce ne znam ja kako da kazes da ima previse Nm..inace crnog dima skoro da i nema..auto lepo radi..samo proklizava..inace mi je povremeno tresla korpa vec 2 god malo trese malo ne...i sada je kraj..e sada 3 opcije

1. Remont seta kvacila 60e sa novim druk lagerom

2. Remont i ojacanje po uzoru na moj plivajuci sa druk lagerom 90e

3. Nov set kvacila 90e

Za ruke je cena 60e

 

E sada ja sam hteo ili nov ili remont da uradim..ali bacili mi rovca da ce i nov set kvacila da proklizava..i da moram ojacan da stavim...meni to malo deluje previse..ipak je to onaj blagi cip ...nije da sada ima auto 50% vise Nm..mozda 20%

Molim sve koji su cipovali a imaju fabricki set da mi kazu kako se ponasa

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Bojan Marea said:

inace mi je povremeno tresla korpa vec 2 god malo trese malo ne...

To je trebalo da ti bude dovoljno da znaš da nema povećanja snage koje taj set može da izdrži.

21 minutes ago, Bojan Marea said:

...tjuner tvrdi da su njutni u okviru fabrickih a i ja mu verujem...

A, šta si to onda čipovao ako je ostalo u okviru fabričkih? :D 

Nisu ti Nm ostali na nivou fabričkih, što najbolje možeš videti jer ti sada kliza set. Nije ti ni pritisak turba ostao u fabričkim normama, što ćeš isto videti ako ti turbo rikne (ukoliko je već bio na samrti, mada koliko se sećam ti si stavljao neki polovni turbo od Stila ili tako nešto). Ni dizne ti ne ubrizgavaju isto, već sada ubrizgavaju malo više goriva u cilindre jer više snage ne može samo od više vazduha... :D 

 

Kupi nov set. Proveri dobro da li je kod svih tako oko 90 evra, to mi je nekako premalo za set kvačila za JTD koji iole nečemu valja. Neće ti trebati nikakva ojačanja za novi set.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako misliš blagi čip?? Koliko konja ima sada, a koliko pre remapa?

Elem, ako kupuješ nov set uzmi Sachs, a ako remontuješ postojeći idi kod Fiće u Ostružnicu, traži da ti to ojača. Ja sam pre jedno 6-7 godina Sach set za Fiat Bravo 1.9JTD platio recimo 18000din. Pre toga sam imao krš od Valeo, koji je odmah nakon remapa proklizao. Sachs je bez problema držao 140ks i 300 i kusur Nm.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupi i ugradi set kvačila u AP Sport-u ili KIT komercu. Imaš garanciju i možeš da reklamiraš ako nešto ne valja.


Послато са LG-G5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada kazem u okviru fabrickih Nm ..mislim na Nm koje imaju ostali jtd motori...stilo ima 250Nm...alfa 280Nm

Ps...bio sam svestan da moze kvacilo da prokliza ...ali hteo sam cip i to je to..auto mi ke dosadio ..imao sam osecaj da je dosta lenja jer uporedno vozim jos 2 auta koja su ziske i onda mi je ona bila najgora od sve dece ;)

Nebitno..samo me zanima to ...jel moze fabricki set da drzi tih 250 Nm  otprilike...ne znam tacno nije isao na valjke auto...turbinu nisam stavio od stila bila je sami zardjala sipkica ona od ventila turba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdravi tjunera i poželi mu sve najbolje u životu :lol:

Nema valjke, frlja se sa konjima i njutnima, a uz to ne vidi vezu između povećanja snage i obrtnog momenta.

Kao što rekoh, najjfeftinije, i po meni najbolje rešenje je Fića iz Ostružnice. Set iz radnje može da drži povećani moment, ali ne mora da znači (moje lično iskustvo, već sam pisao).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bojan Marea kada sam odradio remap maree ubrzo je sledila promena seta kvacila iz istih razloga kao i kod tebe. 

Uzet Sachs set koji je tada bio bar 60% skuplji od valea (najjeftinijeg). Posle par godina voznje takvog auta (i nekih mislim 40kkm), pojeli su mi se zubci na spojnickoj i zaglavila lamela. Kada sam je opet menjao, kao nova je bila, tako da set od 90 evra zaboravi, menjaces ga na 20000km.

 

Zvao sam i Micu u Ostruznicu, remont svega i ojacavanje (korpa, lamela, zamajac) je kostalo 220 eur (tacno se secam 180 eur remont zamajca i 40 eur za korpu i lamelu) + ruke za montazu/demontazu. Kaze da ima tu pored njega neki servis koji skinu i vrate sve. Ovo sam samo proveravao da se ja iskalkulisem ako dodje do ovakvih stvari. 

Kad ti majstor skine korpu i lamelu, proveri i stanje zamajca da ne bude za godinu dana e jbg, aj nanovo. Ipak je remap opterecenje. 

 

Sad sam proverio kod sebe na temi, oko 70kkm sam presao sa Sachs setom i bio kao nov

Edited by andreja.micovic
link ka temi

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je i moje iskustvo sa Sachs, samo što mi ništa nije riknulo. +40ks odnosu na fabriku, i +100 i kusur Nm (izmereno na valjcima).

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Bojan Marea said:

Pozdrav svima

Uradio sam remap na mojoj Marei 1.9jtd i sada mi u 4. i 5. brzini proklizava lamela..tjuner tvrdi da su njutni u okviru fabrickih a i ja mu verujem jer u ovim ostalim brzinama kada ne proklizava opet ne vuce ne znam ja kako da kazes da ima previse Nm..inace crnog dima skoro da i nema..auto lepo radi..samo proklizava..inace mi je povremeno tresla korpa vec 2 god malo trese malo ne...i sada je kraj..e sada 3 opcije

1. Remont seta kvacila 60e sa novim druk lagerom

2. Remont i ojacanje po uzoru na moj plivajuci sa druk lagerom 90e

3. Nov set kvacila 90e

Za ruke je cena 60e

 

E sada ja sam hteo ili nov ili remont da uradim..ali bacili mi rovca da ce i nov set kvacila da proklizava..i da moram ojacan da stavim...meni to malo deluje previse..ipak je to onaj blagi cip ...nije da sada ima auto 50% vise Nm..mozda 20%

Molim sve koji su cipovali a imaju fabricki set da mi kazu kako se ponasa

 

 

Imao Mareu, čipovao, počela lamela (koja je već bila načeta) da proklizava.
Vozio tako dve godine bez problema (cca 50k km), osim u povremenom proklizavanju u 3., 4. i 5. stepenu i baš sam je voštio.

Uradio remont, sa debljom lamelom i ojačanom korpom kod Fiće u Ostružnici, platio 70e (u tu cenu ulazi i obrada zamajca + ruke 50e + ulje + ležajevi i dotrajali semerinzi = izašlo sve oko 220e) - kvačilo bilo lagano, bez vibracija prilikom ubrzavanja. Do momenta prodaje, auto se besprekorno ponašao, kao nov. Uostalom, sve detalje imaš u mojoj temi o Marei.

Dakle, moja preporuka je remont. Isto stanje imam i na Cromi i tu takođe planiram remont! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vracena mapa na standard...sjebala se 1 dizna i mozda jedan cilindar ..lik koji je radio cipovanje priznao da je zajebao mapu umesto na 3500 stavio najveci pritisak na 1500rpm

Sutra se menja dizna pa ce se znati jel sprala karike ili su izdrzale..poceo auto odjenom da dimi i cakce..ventili cukali na suvo...

Jel ima neko nekog tjunera koji bi mi samo prekopirao mapu od stila ili alfe 156..znaci bez da pravi ili caprka nesto na svoju ruku..ne treba mi 140ks dovoljno mi je tih 50Nm sto stili ima vise  da bi dobio manju potroanju i malo zivahniji auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh kada bi to bilo tako jendostavno, daj mi mapu od Stila. Pa čoveče, Stilo JTD od 110KS ne postoji. Verovatno su im različite turbine, dizne.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi u bobosport, safechip NS, ne znam odakle si i sve zavisi koliko hoces da platis mapu. Moj savet, popravi auto, zameni set kvacila, proveri dizne i turbinu pre nego sto se upustis u bilo kakva cipovanja. Inace, ne moze da se "iskopira" mapa sa stila ili 156ice.

Gesendet von meinem SM-G965F mit Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Bojan Marea said:

 

Jel ima neko nekog tjunera koji bi mi samo prekopirao mapu od stila ili alfe 156..

 

 

Ovo je dobro :rofl: 

Sta cete? Dajte jednu mapu od stila. Dodjite za 15 minuta. Hvala.

 

Druze sredi prvo auto kako treba, i onda idi kod nekog krstenog i poznatog tunera ako ti toliko zapelo da imas cipovan auto. Valjci pre...valjci posle, da se vide obe krive kakve su...to je jedina ozbiljna prica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bojan Marea ja kad sam remapovao Mareu išao sam u protuning (na nbg iza bazena 11. april). Najjeftinija varijanta 50 EUR. Nalazi se na ecu, isčita mapu, pošalje mapu na mejl nekom liku, taj lik vrati neku mapu iz svog već "proverenog" seta mapa za taj motor, učita nazad i to je to. Osetila se razlika, ali nikakvih merenja nije bilo. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako radi veliki br "tunera"... Oni sto razlikuje iste automobile posle takve operacije je konkretno stanje sklopova pod haubom...

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bojane marea, mapa se ne kopira sa drugog motora i lepi u softver tvog auta. Jer svaki motor je priča za sebe, zbog pohabanosti delova. Zato se u odnosu na stanje motora i na osnovu postojeće mape, pravi nova mapa, namenski za tvoj auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tvrdim da ozbiljne tunere mi nemamo, a vi kako hoćete... 

Jezive su mi one parole i objašnjenja šta je to chip tuning, pa gde kažu da je to optimizacija parametara rada motora i slične budalaštine...

500 inženjera u fabrici nije znalo da ga optimizije, ali Pera u nekoj garaži zna. Ali dobro, svako radi ono što hoće sa svojim automobilom.

Lično, uvek ću pre da uzmem u startu automobil sa snagom koja me zadovoljava i da uživam. 

Evo jedan print screen sa youtube videa Petrolheads-a, gde je čipovan jedan Fiat 500 Abarth.  

To je sve rađeno u jednoj našoj vrhunskoj tunerskoj kući, i sve to poštujem i cenim svačiji rad, ali ako mi neko kaže da je ovo normalna kriva snage za drumsko vozilo, ja više neću ništa komentarisati. 

moment_snaga.thumb.jpg.60716c48efabde21ab52b01f9e22f124.jpg

Obrtni moment podignut za 125 Nm kod malog benzinskog motora, što je dovelo da se stvori eksrtemno strma kriva snage, i tako na već oko 3300 obrtaja ovaj motor razvije 155 konja.

Da bi 5500 obrtaja gde mu je maksimalna snaga razvio još samo 15 dodatnih konja. Ogromna isporuka momenta i snage na niskim obrtajima, i neka neko kaže kako ovakva izlazna kriva nije dokaz torture kroz koju motor prolazi. 

Tako da @Bojan Marea, ne moraš mnogo da se pitaš zašto ti je otišla dizna, izgoreo klip, ko zna šta još sa glavom motora, i ko zna šta bi bilo sa turbinom i da ne nabrajam dalje... 

Ali ponavljam, svako ima pravo da radi sa svojim autom šta hoće, i to je njegov izbor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...