Jump to content
FAS Goran
Mateo

Hyundai Elantra - iskustva / mišljenja

Recommended Posts

Odličan auto, vozio sam ga par dana, imali ga na testu, iskreno, oduševio sam se kako su ga napravili i koliki je napredak postignut u odnosu na prethodnu Elantru, koju mi inače ćale vozi od 2006.

Enterijer je sjajan, kvalitet poprilično podignut, dizajnerski je odlična i spolja i iznutra, udobna, tiha, lepo se vozi, pogotovo van grada.

Jedini minus po meni je motor, 1.6 sa direktnim ubrizgavanjem i 130KS na papiru zvuči super, ali jednostavno ne ide. Možda sam se previše navikao na JTD pa sam očekivao više, verujem da bi za 90% ljudi taj 1.6 bio i više nego dovoljan, ali kažem, to je jedino gde sam imao osećaj da su mogli malo da pojačaju, bar onaj 2.0 CRDi da su ubacili.

Sve u svemu, za te pare, sa takvom opremom, bez problema bi ga kupio, samo da je dizel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...sem bezobrzno skupog servisa...

Sam si odgovrio. To je jedina mana ovog, kao i drugih novijih Hyundai/Kia modela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam puno vozio prošlu Elantru u Rusiji. Odvratno se vozi, u životu ne bih kupio ukoliko nova ima iole sličnosti u ponašanju pri vožnji i uopšte osećaju na papučicama i volanu. U pitanju je bio 1.6 benzinac. Tamo su putevi isto drndavi ko naši, a taj auto je za medalju neudoban i bučan na vešanju. Gas je nemoguće dozirati, kvačilo je gadno, ma sve je odvratno. Ni jugo me toliko nije zamarao pri dužim relacijama.

Da ne mislite da je neki razvaljen auto u pitanju, godište je 2007 (ili 8), pređena kilometraža 30-40 hiljada, ne mogu da se setim tačno.

To su neke stvari koje ne možete videti pri specifikacijama. Auto se mora probati.

Ono što bih ja sa zadovoljstvom pazario je - nova Sonata, ali samo ako se vozi kao Stara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je jednia mana servis onda se definitivno ovaj auto moze toplo preporuciti...al pak ako ima nekih slicnosti sa satarim modelom u koj je Nidza potpuno razocaran onda prica dobija drugu dimenziju....

Meni se licno ova nova elantra bas dopada kako spolja tako unutra...ako pogledamo cenu kosta manje vise isto kao novi bravo...koj je vec uveliko vidjen na ulicama evrope i sveta a ovaj auto je ovogodisnji....

Razlog zasto sam otvorio ovu temu je sto je jedan drugar dosta zagrejan za Elnatru, tj njegov cale hoce da kupe nov auto a taj zadatak je poverio njemu jer on nema vremena da se time bavi...

Mogu vam reci da sam ja licno sve vise zainteresovan za kola iz Koreje...Sta vise kia ceed mi se jako dopada,odma posle Brava...

Edited by Mateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elantra nije bas jeftina, kao raniji Hyu modeli. Svaka sledeca generacija ce biti skuplja od prethodne i pitanje je kako ce potencijalni kupci reagovati na "evropske" cene. Vule je u pravu kad kaze da auto "ne ide" jer je specificno za njihove(korejske) benzince da su jaci na papiru u odnosu na praksu. Zasto je tako ne znam.

Kvalitet je diskutabilan jer ide od toga da su vozači prezadovoljni, do toga da imaju nerešive probleme, gremline i slično. Kako se kome zalomi. Nije neuobičajeno da imaju različite zazore izmedju pokretnih i fiksiranih delova limarije. Kvalitet enterijera ide od prefekcije pa do veoma jeftinih detalja, i to sve na istom modelu vozila.

Garancija je po meni vise marketinska nego realna. U kombinaciji sa skupim servisima dolazi se do toga da je kupac u stvari u obavezi da 7 godina vrsi skupe servise, pa ako se pojave jos neki kvarovi....

U tacki 2 garancije stoji da nisu obuhvaceni kvarovi koji su posledica neodgovarajuce upotrebe, nedovoljnog odrzavanja, nemarnog rukovanja...To znaci da ovlasceni serviser bukvalno svaki kvar mozeda kvalifikuje kao posledicu "neodgovarajuce upotrebe" ili "nemarnog rukovanja". Dakle od dobre volje servisera zavisi da li ce priznati reklamaciju.

Garancija na rezervne delove je 2 godine i nejasno je da li nakon dvogodisnje gasrancije na ugradjeni deo korisnik moze da se pozove na petogodisnju garanciju.

Pored toga, poslednje dve godine garancije važe samo za kvarove nastale na teritoriji RS, garancija na koroziju iznosi samo 6 godina pri cemu je i ona uslovljena u deset tacaka, a na povrsinsku boju i koroziju je 3 godine. Pitanje je da li je kod Elantre karoserija pocinkovana, kod ix35 npr nije.

U vezi cene servisa dole sam postavio racune iz Ehoma, na prvoj slici je i20 dizel i specificno je da su napltili 5,5 litara ulja, mislim da u motor staje oko 4l. Na drugoj slici je racun za veliki servis za getza 1.1, najjeftiniji model, najslabiji motor. Obracunali su 8,5 radnih sati za veliki servis i vise od 13.000 dinara samo za tu stvaku. Imam negde i racun za veliki servis za Accenta, 1.4 motor, 54.000 dinara.

Jednostavno ne vidim logiku kupovine njihovih modela pored toliko velikog izbora na trzistu. Jedino sta bih uzeo u razmatranje jesu i30 i ceed, jer su to modeli koji su sigurno jeftini za ono sto nude, marza im je veoma mala, a sluze koreancima da stvore percepciju kod kupaca da im je cela gama jeftina i u rangu te cene kvalitetna, sa cim se uopste ne slazem.

Scan0001.jpg clip2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za novu KIu CEED 1,6 crdi servis izadje oko 20000 din.

Inace, auto je dosta kvalitetno uradjen i za moj ukus i lep a motor dobar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozio Kiu Ceed 1.6 (benzin) i ide sasvim pristojno. Ne ide sigurno kao 1.9JTD, ali besmisleno je i ocekivati to.

Sto se nidzinog negativnog iskustva sa starom Elantrom tice, ja mislim da je ovo u potpunosti novi model (ne tvrdim, mislim), a za Sonatu se slazem - sjajan auto, ali i visi cenovni rang.

Ovo sto je Woodoo naveo oko cene servisa i delova jeste tacno, ali je malo i preterao sa dramatizovanjem svega.

U tacki 2 garancije stoji da nisu obuhvaceni kvarovi koji su posledica neodgovarajuce upotrebe, nedovoljnog odrzavanja, nemarnog rukovanja...To znaci da ovlasceni serviser bukvalno svaki kvar mozeda kvalifikuje kao posledicu "neodgovarajuce upotrebe" ili "nemarnog rukovanja". Dakle od dobre volje servisera zavisi da li ce priznati reklamaciju.

Po meni je ovo logicno i tako bi trebalo (ako vec nije) da bude i kod svih ostalih proizvodjaca. A to da li oni mogu nesto da kvalifikuju tako ili ne, ne moze da bude pijacno nadmudrivanje, postoje nacini da se to utvrdi. Takodje, licno nisam cuo za neki slucaj da su nekome to i uradili, tako da je u pitanju cista spekulacija.

Vec sam pominjao da mi kum vozi Kiu vec 4-5 godina i znam sve o odrzavanju iste, znam kakve je probleme imao i sta je sve morao da radi i menja na njoj - osim obaveznog servisa, skoro nista! A nadam se i da ce se uskoro usvojiti zakon po kome ne moras da odrzavas auto iskljucivo u njihovim servisima. Tada bi se situacija bitno promenila.

Inace, secam se pre 20 godina istog ovakvog otpora prema japancima... sve isto, isti problemi, isti razlozi, isti argumenti... a ljudi se siti navozase tih automobila i gledaj gde su danas. Do pre par godina i ja sam osecao animozitet prema korejskim automobilima, ali sam novijim modelima izuzetno zadovoljan. Planirao sam da kupim jednog koreanca i posle mnogo istrazivanja, citanja, gledanja, razmisljanja, odustao sam samo i jedino zbog preskupih obaveznih servisa.

Hyundai je i u trećem kvartalu 2011. godine u kategoriji automobilskih brendova zadržao prvo mesto kada je reč o zadovoljstvu korisnika. Ovo je rezultat istraživanja kompanije “Kelly Blue Book” koja se bavi ocenjivanjem kvaliteta automobila.
Rezultati takvog rada stigli su u februaru 2011. godine. Tada je konsultansko-istraživačka kompanija ''Brand Keys Costomer Loyalty Engagement Index'' proglasila Hyundai drugu godinu za redom za brend broj 1 po lojalnosti kupaca.

Reč je o istraživačkoj studiji koja se sprovodi svake godine počevši od 1997. i obuhvata 598 brendova u 79 kategorija.

itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spekulacija nije. Ako i samo jednog kupca sa problemom pokusaju da predriblaju kakve veze ima sto to spada u statistiku ako se bas takav slucaj desi meni, tebi ili bilo kome drugom. Kao sto sam naveo, utisci idu od toga da su ljudi prezadovoljni pa do onih sa ozbiljnim problemima. Znaci da pozanjem i jedne i druge. Imam i prijatelje koji rade u Hyundaiju.

Samo da navedem primer od skoro, poznanica je vozila i30 CRDi najskuplji paket opreme koji je mogao da se kupi. Posle godinu i po dana ulje je pocelo da curi i pada na lamelu pa je ista pocela da proklizava. Tri puta su je pustali iz servisa sa navodno resenim problemom. Valjda su mislili da mogu tako jer je zensko. Posto je ta "zenska" veoma dobar advokat tek kada je primenila znanje iz svog posla uspela je da ih natera da joj trajno rese problem. Ubrzo je promenila auto.

Kod mog brata u firmi voze tri razlicita modela Hyu i sa svima su prezadovoljni, takođe, ne znam nezadovoljnog korisnika Getza npr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spekulacija nije. Ako i samo jednog kupca sa problemom pokusaju da predriblaju kakve veze ima sto to spada u statistiku ako se bas takav slucaj desi meni, tebi ili bilo kome drugom.

Kad budem negde video i cuo da su to uradili, tada nece biti spekulacija - do tada, jeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pored ovog druga koj bi mozda uzeo elantru takodje imam drugara koj ima kia rio od 2003 kupljen nov u srbiji....Auto totalni dizajnerski pormasaj ali evo vec 8 godina imao je samo jedan mali problme ne secam se oko cega, koj ga kosto ako 70-100 E i ostalo su samo bili servisi...Secam se i kada je on razbio zadnju stopaljku( posto taj auto deli sa caletom) morao je da plati neverovatnih 24 000 dinara...

stoga bih i ja izveo zakljucak da su Koreanska kola stvarno postala kvalitetna ako uzmemo u obzir iskustva vlasnika...ali Cene delova i servisa im nikako ne idu u prilog....

Poredjenja radi veliki servis za moj GP je kod Gorana oko 18-20 hiljada sto je skoro duplo jeftinije od onog getza gore...a da ne pricam o tome da ima i dosta onih koji mali servis rade sami sto je kod koreanaca iskljuceno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad budem negde video i cuo da su to uradili, tada nece biti spekulacija - do tada, jeste.

Ako govoris o svom stavu prema njima, ok.

Inace, secam se pre 20 godina istog ovakvog otpora prema japancima... sve isto, isti problemi, isti razlozi, isti argumenti... a ljudi se siti navozase tih automobila i gledaj gde su danas.

I na ovo da se osvrnem. Otpor prema japancima je postojao kod nas i to nikako ne moze da se uporedi sa otporom prema koreancima iz vise razloga. Otpor kod nas ne postoji. Hyundai je brend koji je medju 5 najprodavanijih u Srbiji, a ako se u obzir uzme Kia onda su na prvom mestu. Svojevremeno su japanci imali tezak ali uspesan proboj na nase trziste ali su na svetskom vec imali status odlicnih automobila, sto koreanci danas tek pokusavaju da ostvare. I taj otpor je u ono, neinformaticko vreme, kad nismo imali pristup obilju informacija bio delimicno opravdan neznanjem i zatvorenoscu trzista. Danas nije takva situacija.

Sto se mene tice za njih vazi ona narodna, ko ne plati na mostu platice na cupriji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Woodoo sa nekim automobilima nazalost platis na mostu,cupriji pa i na nadzoznjaku ako te oce :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad budem negde video i cuo da su to uradili, tada nece biti spekulacija - do tada, jeste.

Ako govoris o svom stavu prema njima, ok.

Ne govorim o svom stavu, nego generalno. Nisam jos nigde cuo da su nekome u garantnom roku pokusali na kvarno da uvale pricu o neodgovarajucoj upotrebi. Kada budem cuo da kruze takve price, onda OK, a do tada... to je samo tvoja spekulacija.

Milsim, ne branim nikoga. Cene su im bezobrazne, serviseri im nisu nesto strucni, za neke delove se ceka nedeljama... ali to su neke druge stvari i neke druge price, a ne ovo sto sam okarakterisao kao spekulaciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto ne verujes mojim isustvima evo par primera koje su ljudi iznosili na forum:

Aman bre... izvini woodoo, ali ja uopste ne pricam o losim iskustvima sa njihovim servisima, ja pricam o ovome:

U tacki 2 garancije stoji da nisu obuhvaceni kvarovi koji su posledica neodgovarajuce upotrebe, nedovoljnog odrzavanja, nemarnog rukovanja... To znaci da ovlasceni serviser bukvalno svaki kvar mozeda kvalifikuje kao posledicu "neodgovarajuce upotrebe" ili "nemarnog rukovanja".

A to, tako napisano, bez navodjenja nekog konkretnog slucaja, predstavlja pretpostavku, odnosno spekulaciju.

Osim toga, ja mogu da se kladim da i u Mitsubishijevoj garanciji negde ima tacka o tome kako garancija ne vazi ukoliko se nepravilno rukuje automobilom. To bre ima u garanciji za svu tehniku koja mi je prosla kroz ruke. Al' eto, Hyundai-jevi servisi ce to da zloupotrebe, a nijedan drugi nece, posto su svi ostali posteni. Pricam ti pricu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, bas iskopah na netu pdf garanciju za nekog novog Mitsubishija i izmedju ostalog pise:

WHAT IS NOT COVERED:

ALTERATION, MISUSE...

i onda ima navedeno par primera...

• Misusing your Vehicle, such as, but not limited to, driving

over curbs, overloading, racing, or using your Vehicle as

a stationary power source

• Alteration or modification of your Vehicle, including, but

not limited to, the body, chassis, braking system, software programming or other components

• Tampering with, or modification to emission control systems or with other parts that affect these systems

• Use of contaminated or improper fuel, fluids or lubricants

• Damage due to customer-applied chemicals (For example: abrasive waxes, polishes, sealants, etc.)

...

I tako dalje.

Izvini, ali zar to nije isto sto i:

U tacki 2 garancije stoji da nisu obuhvaceni kvarovi koji su posledica neodgovarajuce upotrebe, nedovoljnog odrzavanja, nemarnog rukovanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze woodoo da se ljuti na mene do neba, ali ostaje nepromenjena cinjenica da SVI proizvodjaci automobila u garanciji poseduju klauzulu o "nepravilnoj upotrebi" i "nepropisnom odrzavanju" i samim tim i mogucnost da se u servisu pozovu na to. Tako da je potpuno besmisleno to navoditi kao manu za samo jedan odredjeni brend.

Naravno, u servisu ne mogu tek tako lako da se pozovu na tu klauzulu, moraju na neki nacin da dokazu da nisi postovao pravila koriscenja ili odrzavanja. Uvek postoji mogucnost da sudskim putem ostvarite svoja prava iz garancije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Elantra GT na sajmu u Čikagu

 

161509-hyundai%20e%2011.jpg

 

Kompanija Hyundai je učinila svoju Elantru privlačnijom i praktičnijom uvođenjem GT modela koji će biti rival Volkswagenovom Golfu i Hondi Civic. Elantru GT karakteriše oštra linija koja se širi od prednjeg blatobrana sve do zadnjih svetala kao i neobični konveksno-konkavni profil zadnjeg dela.

 

161508-hyundai%20e%201.jpg

 

Zahvaljujući upotrebi čelika visoke čvrstoće, karoserija je 22 posto kruća, ali i za 27.7 kg lakša u odnosu na prethodni model.

 

161510-hyundai%20e%20111.jpg

 

Unutrašnjost je prostranija u odnosu na rivale među kojima su VW Golf, Mazda 3, Chevrolet Cruze i Honda Civic. Osnovne modele Elantre GT će pokretati 2,0 litarski četvorocilindrični motor koji razvija 150KS, a moći će da se upari sa šestostepenim manuelnim ili automatskim menjačem. To je nešto više snage u odnosu na 2.0 litarski motor u Elantri sedan koji isporučuje 147KS.

 

161511-hyundai%20e%201111.jpg

 

Elantra GT Sport ima 1.6 litarski motor s turbo punjačem koji nudi 201KS. Uparen je sa sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom ili uz šestostepeni manuelni menjač. GT Sport ima veće 18-inčne točkove u odnosu na 17-inčne standardne, kao i veće diskove. Hyundai je testirao Elantru GT na Nirburgringu kako bi poboljšao njenu sportsku stranu bez uticaja na držanje na putu.

 

161512-hyundai%20e%2011111.jpg

 

Unutrašnjost automobila je poznata i logično dizajnirana. Jedina razlika u odnosu na sedan je novi 8.0-inčni infotainment sistem koji dolazi u standardnoj opremi. On nudi navigaciju i podršku Apple CarPlay i Android Auto sistemima. Opciono je moguće dobiti LED farove, a tu su i dvozonska klima, tehnologija za bežično punjenje smartphonea, kao i Hyundaijev Blue Link sistem. Za bezbednost se brinu sistem kočenja pre sudara, adaptivni tempomat, upozorenje na vozilo u mrtvom uglu i sistem koji upozorava na napuštanje trake. Cena za sada nije poznata, a prodaja počinje na leto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Elantra facelift bez maske

 

181809-hyundai e 1.jpg

 

Hyundai je aktuelnu, šestu generacije Elantre (na nekim tržištima se prodaje kao Avante) predstavio krajem 2015. godine, dok će sledećeg meseca u Južnoj Koreji premijeru imati i njeno obnovljeno izdanje. Do tada, evo i prvih fotografija nemaskiranih primeraka.

 

181810-hyundai e 11.jpg

 

Hyundai Elantra / Avante modelske godine 2019 je dobio prednji deo po uzoru na novije modele ove južnokorejske marke (modofikovani gril, novi branik, doterana svetla), a ovde treba napomenuti da koeficijent otpora vazduhu iznosi 0.27.

 

181811-hyundai e 111.jpg

 

Izmenjen je i zadnji deo, sa novim poklopcem prtljažnika, novim svetlima i branikom, a očekuju se i određene promene u unutrašnjosti (novi ili unapređeni infotainment sistem, bežično punjenje, kvalitetniji materijali). Uz nove točkove i par novih boja, 2019 Elantra bi mogla da dobije i novi 1,6 litarski SmartStream benzinski motor sa 123KS i 154 Nm, dok bi kasnije navodno mogla da se pojavi i mild-hybrid verzija sa 48-voltnim električnim sistemom.

Još uvake aktuelna Elantra je kupcima u Srbiji trenutno dostupna sa 1.6 litarskim benzinskim motorom koji razvija 127KS i 155 Nm (u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim menjačem ili opcionim šestostepenim automatikom), kao i sa 1.6 litarskim CRDi dizel agregatom sa 136KS (u paru sa šestostepenim manuelnim ili sa opcionim sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom). Što se dimenzija tiče, auto je dugačak 4570 mm, širok je 1800 mm, visok 1450 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2700 mm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Elantra facelift: nove slike

 

181904-hyundai e 1.jpg 181905-hyundai e 11.jpg

 

Hyundai je aktuelnu, šestu generacije Elantre (na nekim tržištima se prodaje kao Avante) predstavio krajem 2015. godine, dok će sledećeg meseca u Južnoj Koreji premijeru imati i njeno obnovljeno izdanje. Do tada, evo i novih fotografija automobola bez maske.

 

181891-hyundai elantra 11.jpg 181890-hyundai elantra 1.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...