Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
SikterBre

Elektro turbo? / Električna turbina?

Recommended Posts

Pa nesto kao turbina na automobilu, ali posto nije spojena na izduvnu granu da bi izduvni gasovi pokretali propeler koji istovremeno vise puni usis vazduhom, ovde je reseno najverovatnije elektro motorom koji pokrece propeler i motoru upumpava vise vazduha na usisu. Nedostatak je taj sto na izduvu nema nesto da to u isto vreme vuce.

Nije losa stvarcica. Alo opet, kosta mnogo a malo poboljsanje je u pitanju.

Edited by RazoR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre svega cu navesti jedno zapazanje... Koji god performans delovi imaju u reklami podatak u KS a ne u procentima povecanja snage nisu nikome funcionisali... Podatak za KS moze biti validan samo ako se navede tacan motor. Tako da ovih 8 do 15ks do 1800ccm jako lepo zvuce kada vozite ficu od 25ks ili yuga sa 45ks, mozete dobiti od 10-50% vecu snagu... A nekako glupo zvuci ako daje samo 8-15ks na nekom 1.8 motoru sa 140ks... Druga stvar je to da snaga motora je odredjen odnos vazduha i goriva... A za to povecanje snage bi ovaj "turbo" trebao da naduva poprilicnu kolicinu vazduha a to neverujem da bi ECU motora uspeo da proprati, a karburatori koji rade na principu vakuma, neverujem da bi bas dobro funkcionisali pod pritiskom... Tako da cak i da taj fen moze da naduva nesto, potrebno je da se poigra sa kolicinom goriva koji motor dobija... Nije to samo prisrafim i palim na prekidac... Imate za duplo vecu cenu od toga prilicno kvalitetne polovne sisteme za N2O, bolje je to ugraditi, povecanje snage ce da bude provereno vece a snagu isto imate na dugme kad vam treba ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naletao sam na ovo već nekoliko puta na netu, pa me zanima zna li ko šta o ovoj igrački?

Untitled.jpg

http://www.kupindo.com/kupovina/Auto-i-moto-delovi/Tuning/ELEKTRO-TURBO-8-15KS/9840335

Jedino sto si pravo rekao "igracka".

Ozbiljna glupost kod nas poznata kao turbonator znaci nema tu nista od konja :rtfm:

Pre svega cu navesti jedno zapazanje... Koji god performans delovi imaju u reklami podatak u KS a ne u procentima povecanja snage nisu nikome funcionisali... Podatak za KS moze biti validan samo ako se navede tacan motor. Tako da ovih 8 do 15ks do 1800ccm jako lepo zvuce kada vozite ficu od 25ks ili yuga sa 45ks, mozete dobiti od 10-50% vecu snagu... A nekako glupo zvuci ako daje samo 8-15ks na nekom 1.8 motoru sa 140ks... Druga stvar je to da snaga motora je odredjen odnos vazduha i goriva... A za to povecanje snage bi ovaj "turbo" trebao da naduva poprilicnu kolicinu vazduha a to neverujem da bi ECU motora uspeo da proprati, a karburatori koji rade na principu vakuma, neverujem da bi bas dobro funkcionisali pod pritiskom... Tako da cak i da taj fen moze da naduva nesto, potrebno je da se poigra sa kolicinom goriva koji motor dobija... Nije to samo prisrafim i palim na prekidac... Imate za duplo vecu cenu od toga prilicno kvalitetne polovne sisteme za N2O, bolje je to ugraditi, povecanje snage ce da bude provereno vece a snagu isto imate na dugme kad vam treba ;)

Kod mene ima zex N2O za 350e do 150ks :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nemoj tako, turbonator je vec druga stvar, on se pokrece samo kretanjem vazduha u usisu a ovaj ima cak elektricni sklop za pokretanje... :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A vidis u pravu si, on ima i dalje propeler pa kad neradi radi kao turbonator, predpostavljam da je ono kad ukljucis na struju overbust :D

SikterBre, to nemoj da montiras sem ako ti ne daju za dzabe pa da probas :D;)

Dr cosworth, imas PM u vezi N2O :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma taman posla ^^ nego rekoh čisto iz radoznalosti da vidim da li je neko imao dodira sa ovim, iskreno i meni je smešno delovalo :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je neko imao iskustva u pojacavanju snage elektro turbinom?

Rotrex sam nasao na netu i link ka puntu me je doveo do ovde

 

zz456.jpg

http://www.rotrex.com/Home/Supercharger_Experience/Details?kit_id=c5a9ca92-c025-4208-8a34-883e95fbd863

 

Ideja je jednostavna, a cenim da je i instalacija, obzirom da nema preterano brljanja po motoru. Jedino je kolicina para ta koja igra... :)

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sumnjam da je iko imao.

A da se menja misljenje da je to velika glupost, dokazuje i Audi koji je razvio testni A6 (ako se dobro secam) sa twin turbom plus elektro turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedini uspesan sistem elektro turba koji ja znam i na kojem fazonu funkcionisu sve te ideje kod proizvodjaca automobila je fora iz F1 gde se koristi visak elektricne energije iz akumulatora za ubrzavanje turba tj za smanjenje turbo laga. U ovo ne verujem da funkcionise iako na slikama na sajtu taj sistem izgleda prilicno masivan i zanimljiv, ali cak i da sam taj njihov turbo/kompresor funkcionise tj da moze da nagura pritisak, to nista ne znaci jer je za povecanje snage potrebna odredjena kolicina goriva i vazduha u odredjenom odnosu, pa samo povecanje vazduha ce dati manje vise samo povisenu temperaturu u cilindrima dok nesto ne izgori tipa ventili, klipovi... A da bi to radilo kako treba na atmosferskom motoru, treba i sistem ubrizgavanja koji ce dati vise goriva i koje moze da izmeri pritisak veci od atmosferskog za adekvatnu kontrolu ubrizgavanja, ako je manji pritisak, verovatno moze bez nekih mehanickih prepravki samog motora... U svakom slucaju, stvari su daleko od toga da se dovede plus i minus i da sve radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi blizu serijske proizvodnje motora sa el. turbo punjačem.
 
cxcv8807.jpg  cxcv8808.jpg
 
cxcv8809.jpg  cxcv8810.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na aftermarket električni turbo ja gledam isto kao na sportski filter za vazduh. Otprilike bi trebali jednake dobitke da prave.

 

Evo da uzmemo drage nam turbo dizele. Šta sve treba da se uradi samo da bi se veći turbo stavio.

Mora veći interkuler, pa onda bude problem u niskim obrtajima jer ne puni dovoljno, idu onda i veće dizne, nova mapa se podrazumeva i opet ne bude sve savršeno jer nešto zeza. Onda kreće problem sa maf-om pa se uradi da samo map koristi, pa onda ispod 3000 obrtaja auto bude mrtav konj i tako... igre bez granica.

 

E sad zamsilite šta bi se desilo da se  na jtd 1.9 samo stavi turbina od 2.4 bez prepravke bilo čega drugog i sa istom mapom. Garantovano bi išao daleko lošije.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

E sad zamsilite šta bi se desilo da se  na jtd 1.9 samo stavi turbina od 2.4 bez prepravke bilo čega drugog i sa istom mapom. Garantovano bi išao daleko lošije.

Probao je Vule, nije išao uopšte, treba to izmapirati bajo moj, a to košta. Ne mogu sada da nađem, ima i slike i sve, ne na flcs, nego na nekom drugom forumu. Sve je napravio, mislim na bravariju, i jbg, neće da može za male pare to da radi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozbiljan je posao to sve naterati da radi.

 

Ovo što se kod nas radi je blago povećavanje pritisaka tako da budu i dalje proporcionalni, ali baš od nule praviti mapu za auto je mnogo teža stvar, a u tom slučaju to mroa da se radi.

 

To valjda i deli tunere koji rade za sitne pare i hiljade evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na aftermarket električni turbo ja gledam isto kao na sportski filter za vazduh. Otprilike bi trebali jednake dobitke da prave.

 

Evo da uzmemo drage nam turbo dizele. Šta sve treba da se uradi samo da bi se veći turbo stavio.

Mora veći interkuler, pa onda bude problem u niskim obrtajima jer ne puni dovoljno, idu onda i veće dizne, nova mapa se podrazumeva i opet ne bude sve savršeno jer nešto zeza. Onda kreće problem sa maf-om pa se uradi da samo map koristi, pa onda ispod 3000 obrtaja auto bude mrtav konj i tako... igre bez granica.

 

E sad zamsilite šta bi se desilo da se  na jtd 1.9 samo stavi turbina od 2.4 bez prepravke bilo čega drugog i sa istom mapom. Garantovano bi išao daleko lošije.

 

 

Kako to sad tako odjednom, u onoj temi o dizelima vs benzinci ispalo da sve ide ladnjaka i radi savrseno? :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

YUgisa ja stvarno poštujem tvoje mišljenje i cenim ono što si uradio sa Jugom i još više to što 99% stvari radiš sam, ali brate za turbo dizele preteruješ i dosta argumenta i komentara ti nije na mestu.

 

Niko nije napisao da je lako zameniti turbo, dizne i sve ostalo i još uskladiti mapu sa izmenama niti sam ja to pročitao u temi o benzin vs dizel.

 

Molim te da ne nastavljamo raspravu u ovom smeru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje misljenje nije takvo kakvog sam ga ja izneo u toj temi (malo kakav sam ja argument i izneo), ja tematiku o dizelima komentarisem jednakom ozbiljnoscu koliko smatram da vecina vlasnika dizela ozbiljno govore istinu u toj temi ;) Gore postavljen komentar je vise bio sala, ja znam da je tako kako si ti izneo, samo malo ko to tako realno prikazuje u svojim hvalospevima ;)

 

Slazem se da ne idemo u off, samo sam hteo da razjasnim situaciju posto neki nisu citali izmedju redova moje komentare, nisam ja bas tako glup kao sto se prikazujem ;) Malo sam vise :laughing:

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se uvek trudim da pišem realno jer mi ne ide ni u džep ni iz džepa, pogotovu što gotovo svakodnevno vozim i benzin i dizel.

 

A i rekoh već više puta da bi jedan pogon izbacili iz upotrebe ako bi drugi bio toliko superiorniji :)

Što se ove teme tiče smatram da je svako budženje igranje, samo su za neka posledice manje od dobitaka dok za ovaj turbo to nikako nisu.

 

Pre bih prodao auto i uzeo turbo benzin nego da od atmosferca pravim turbo. Siguran sam da bi na kraju rezultat bio daleko bolji i sa manje novca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod krljanja iz atmo u turbo nije samo dodavanje fena i malo prčkanje po mapama već treba poprilično izmena i modifikacija u samom motoru.

Prčkanje turbo agregata + fen već je drugačija priča. Lakša.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW-M3-1.jpg

 

 

Novi BMW M3 će debitovati sa dve elekrična turbo punjača. Pretpostavke da će iz 3.0 l i šest cilindara izvući preko 500 KS. Lista noviteta se tu ne završava. Po prvi put BMW će upotrebiti u serijskom automobilu i ubrizgavanje vode.

Voda , gorivo i SUS motor do sada nisu bili idealna kombinacija, međutim ubrizgavanje vode se koristi već duže vreme na trkama dragstera kao i u vojnoj avijaciji.

Plan BMW-ovih inžinjera je da ubrizgavanjem vode dobiju 10 % na obrtnom momentu kao i 8% na smanjenoj potrošnji.

 

 

 

 

bmw-water-injection-1-series-7@2x.jpg

 

 

Brizgaljke ubrizgavaju vodu u vidu izmaglice direktno u usisnu granu , time se dobija niža temperatura sabijenog vazduha, veća gustina i smanjen rizik od kliktanja unutar motora. Benefiti se dalje ogledaju i u optimalnom trenutku paljenja smeše kao i povećanju stepena kompresije sa 9,5 na 11. Veći stepen kompresije doprinosi boljim reakcijama agregata na komande vozača u nizim i srednjim obrtajima motora. Sistem ubrizgavanja vode će se dopunjavati vodom koja se kondezuje prilikom rada klima uređaja i njenim ubrizgavanjem dobiće pored nabrojanog i na temperaturi sagorevanja koja će biti niža oko 25 C, dalje smanjenom termalnom stresu komponenti motora kao što su klipovi, izduvni ventili , katalizator. Pored manjeg termalnog opterećenja nadaju se i daleko dužem životnom veku tih komponenti .  

Rezervor s vodom  nalaziće se u prtljažniku vozila i do usisnog kolektora vodu će pod pritiskom od 10 bara dopremati električna pumpa čiji rad kontroliše motorna elektronika.

 

 

Prototip ovog sistema se testira na kupeu M4 kojiu se koristi kao sejfti kar na Moto GP.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kada se za par godina tu nesto pohebe to niti tuce mehanocara nece popraviti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti koji kupe te automobile teško da ih zadržavaju više od 5 godina. Kako kome dalje zapadne može da se pročita na forumima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...