Jump to content
FAS Euroauto Goran
MilosJTD

Chip Tuning (iskustva sa raznim firmama, pojedincima)

Recommended Posts

Nemoj biti lud, ako ti vec fali 20ks u odnosu na MTM mapu, onda gledaj zasto fali, da li je neki senzor prljav ili je oslabila pumpa goriva, turbina, dizne, mozda svecice treba zameniti itd.

 

Da skidas prvorazrednu mapu, sa kojom auto funkcionise bez problema, da stavis neku drugorazrednu mapu da se izvuce jos koji ks je meni ludost.

 

Pritom kod nas uglavnom najvise znaju da odrade 1.6tdi, 2.0tdi, a na ostalom se praksaju kada im naleti neko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa aspekta kontrole (a to je ono o cemu se radi u prici o chipu), benzinac je dosta tezi i kompleksniji. Treba na vise stvari misliti, npr ugao paljenja, a posledice mogu biti dosta kobnije od posledica loseg cipa na dizelu. Moze i na dizelu da bude nevolje, ali ako se malo obraca paznja, to se uglavnom svodi na crknutu turbinu i slicno. Dok los cip moze da sahrani benzinski motor u fullu - istopi klipove, ventile, pokrivi glavu sta god, lagano u roku od nedelju-dve...

 

Auspuh ti nece doneti nista snage na turbo motoru, osim ako pricamo o vadjenju katalizatora, odnosno onom delu koji zovu 'downpipe', sto ide odmah iza turbine. Ali ako to budes menjao/skidao, onda moras kod nekog tunera, jer se promenio povratni pritisak iza turbine, pa se tako ona lakse zavrti, a moze i da se prevrti, pa cak i ako neces da povecavas snagu, moras na 'doradu' mape, da ti utegne malo wastegate, za svaki slucaj.

 

Ali ako mislis na lonce iza, to ti nece doneti nista snage, samo zvuk :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na komentarima. Znaci moze biti da ga nesto zeza pa da pokazuje malo manje snage? Nije prijavio nikakvu gresku na kompjuteru. 

@horvatsad si me demoralisao za auspuh haha. Onda cu mu uraditi bez te donje grane. Dovoljno da se bolje cuje i da budu malo lepsi izduvi pozadi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objasnice ti i Pirke to sve, jos bolje. 

 

Ako na valjcima nemas deklarisanu snagu, onda svakako treba da se bacis na trazenje uzroka. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvatJasno

Sad ide na prvo na veliki servis i servis dsga. Posto nemam pojma kad je radjeno. Lepo on salta, bez greske, utegnug je, ali sto je sigurno sigurno je. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@horvat Koji povratni pritisak iza turbine majke ti??? Pa tu ima sigurno 1bar pritiska. Pomesao si sa atmosferskim motorom gde je to jako bitno tj ozbiljna nauka.

Zvuk neces promeniti ako ne uradis downpipe tj izbacis katalizator i napravis downpipe fi76.  Sto se tice mape ne moras nigde da ides...nemoj da ti pricaju price, turbo ce se samo lakse i brze zavrteti dokle treba a WG ce odraditi isti posao kao sto je i radio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sam si sebi odgovorio koji :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja taj MTM ne bih dirao ako sve radi kako treba. Ne razumem uopšte motivaciju da prvoklasnu mapu zameniš sa nekom ekonomskom, u Srbiji? Ne mora uopšte da znači da će bolje da ide mapa sa više snage, niti da neće prouzrokovati druge probleme.

 

Možeš da se igraš sa auspuhom, dobiti ništa nećeš u performansama, ali ja opet ne bih išao kod Pirketa, već pogledao na netu i snimke i iskustva ljudi, pa poslušaj šta ti se sviđa, i šta neće da pravi probleme. Pirke će da ti napravi šta ti njemu tražiš, to nije sporno, ali on nema to iskustvo da ima tipski deo sa kojim znaš šta ćeš dobiti u zvuku. Zašto bi davao pare za to? EA888 je posebno problematičan jer je tih agregat, ali ima finu dubinu i puca teperamentnom na šaltanju. Lako može da se desi da dobiješ za kratke relacije ono što ti se sviđa, ali da ćeš imati vrlo dosadan brum na dužim relacijama i sa time si onda zabrljao.

 

Nije lak zadatak napraviti optimalan auspuh uopšte, mnogo lakše je napraviti ili da bude vrlo tih ili da bude vrlo glasan.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne bih se slozio da se na izduvu ne moze dobiti snaga barem u globalu kad se prica, sad da li na VW moze ili ne, necu da tvrdim, ali eto meni je Subaru ostao bas u pamcenju kao model gde se dobija i po 10% vise snage zamenom zadnjeg lonca. U svakom slucaju, dobar izduv posle turba moze lepu razliku da napravi, opet iz primera tog Subarua, turbo je znao da pocne da stvara max pritisak po 300-500 obrtaja ranije od toga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 1.4 T-Jet nikakve razlike nema u snazi sta god da se radi iza katalizatora. A kat/dp to je vec druga prica... Al zato zvuk, neverovatno koliko (moze da) bude glasniji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo ranije će da se zavrti turbina, odziv na gas će biti bolji, ali ja nisam siguran kako će performanse da se u globalu promene ukoliko ECU podesi prema mapi sve parametre na istom nivou kakvi su bili i pre promene izduva?



Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam malo zabrinut oko glasnoce za duza putovanja. To je neko lepo primetio. Najbolja bi bila opcija da moze da se utisa po potrebi. I mozda staviti pops and bangs na dugme. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, ja sam tako prosao. Prvo prepravka na glasnije, kasnije na tise :D 

 

Ako hoces glasnocu, a putujes autom duze od ~200 km, iskljucivo neki sistem sa klapnama. Nepodnosljivo je bukvalno :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/22/2019 at 11:41 PM, vagenovac said:
Ne znam u kojoj drugoj temi da napišem, danas pokušao neki beli Grande da me prati, baš je lepo išao, rekao BiH da se iznenadio što je uzeo da zaostaje za slabašnim 520d

Ali nekako mi je baš bilo drago, setio se mog grandea i kako sam se slatko navozao sa njim

Taj Grande ima onda 160 to znas :)
Znas i sam kako Grande sa 180-190 ide naspram 530d recimo.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Evo i jednog negativnog iskustva sa Pro Tuningom, nema direkto veze sa chipovanjem ali ima generalno sa servisom.

 

1.thumb.jpg.1dbb64704fd99ab2d3ce0d896cbd8564.jpg 2.thumb.jpg.9e5f62b31d8335b271667aef9dd7ae1f.jpg 3.thumb.jpg.f256e2c38635f83fbe5afe7f41cfcd76.jpg 4.thumb.jpg.075e23475db915d080cdca5aaf2b9ec7.jpg 5.thumb.jpg.5cac7e8372c7b8efe68acb4470b8407a.jpg

 

6.thumb.jpg.3b08e206027aafa5babf6de328598c5f.jpg 7.thumb.jpg.3ff163c9807e732a8c874a1dcad6241d.jpg 8.thumb.jpg.8c736d67adcdef86acadeb1ead2dff02.jpg 9.thumb.jpg.05b584fefccc0368b603b6f311f490d6.jpg 10.thumb.jpg.38db394b08e9bb54068bfecd08ff4fb0.jpg 11.thumb.jpg.2b08fbcb5bbc2b8714d0c524cbf330ac.jpg

 

 

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Salu na stranu, koliko znam nije preporucljivo raditi regeneraciju preko dijagnostike dok se auto ne krece... 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

I polivanje vodom po vrelom motoru nije dobra ideja...

 

@dekirs 

@McSteel

 

Nisu se spanđali. To je inače moja koleginica, udata, dete sa posebnim potrebama a i muž je par puta bio u servisu. Videće da li može neka tužba ali mrka kapa.

 

Kakva god da je priča, poneli su se neprofesionalno a i ovakvo prepucavanje sa mušterijom to dokazuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bez daljnjeg da je uopšte ovakva komunikacija degutantna i da je privatna, a kamoli na ovaj način. Naravno šalimo se i Deki i ja oko spanđavanja :)

 

Tužba teško... Njena reč protiv njihove. Jedino ako bi veštak imao neki neoboriv dokaz koji bi ukazivao da su baš oni svojim radom direktno uzrokovali štetu, u šta sumnjam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma naravno, salimo se. Generalno ovo je uzas komunikacija i dokaz da je danas tesko naci normalnog i postenog majstora.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Katastrofa, vise puta sam cuo lose utiske za taj protuning, ali eto, odnos prema musteriji nula, ne znam kako moze neko neodrzavanjem da napravi iberturu, a sto su onda primili posao i rizikovali da naprave vecu stetu. Krajnje majmunski, da se uzmu pare, pa kud puklo da puklo bukvalno.

 

Koliko je to neozbiljan servis da su uspeli da izazovu iberturu, a da nisu uspeli da ju prekinu (prekidanje dotoka vazduha, kocnica + pustanje kvacila itd.) nego jos toboz kriv ventilator klime i lose odrzavan automobil. Koliko vidim po racunu radi se o promeni turbine, iskljucivanje egr i dpf, verovatno kineska turbina,losa montaza,turiranje prilikom paljenja, pa turbina pustila ulje u motor i otisao u iberturu.

Screenshot_2020-08-28-14-04-45-449_com.facebook.katana.jpg

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...