Jump to content
FAS Goran
sasha015

Parkiranje u gradovima

Recommended Posts

Parkirali ispred vlastite kuće 40 godina, a sada dobili kaznu za pogrešno parkiranje

 

parkiranje sf.jpg

 

Par iz San Franciska je dobio kaznu u iznosu od 1.500 dolara za parkiranje na vlastitom prilazu. To je nešto što su njih dvoje radili gotovo 40 godina, ali gradsko odeljenje za planiranje kaže da su njihove navike parkiranja kršile zakon. Prema lokalnoj filijali vesti ABC-a, parkiranje vozila na zastoju koji se nalazi ispred kuće predstavlja prekršaj, što su upravo učinili Judy i Ed Craine. Njihov dom se nalazi se strmom brežuljku zbog čega je parkiranje na ulici izazov. Tako su parkirali na prilazu ispred svoje kuće, što su radili poslednjih 36 godina. Ipak, neko je prijavio Judy i Eda i nekoliko njihovih komšija zbog istog prekršaja.

 

Šef planiranja San Franciska Dan Sider je rekao da razume frustraciju vlasnika, ali grad je doneo zakon da bi osigurao da vlasnici kuća ne pune svoja dvorišta automobilima, što se čini kao nešto što bi trebalo da može da se čini na sopstvenom imanju, pogotovo kada je dvorište betonirano. Par je dobio kaznu od 1.542 dolara uz pretnju od dodatnih 250 dolara svaki dan kada ponovo parkiraju automobil u svoje dvorište. Njih dvoje su poslali e-mail gradu očekujući da će priznati da je došlo do greške, ali grad je ostao uz svoju odluku.

 

Umesto toga, odeljenje za planiranje navosi da je moguće da par dobije izuzeće ako mogu da dokažu da parkiraju na tom mestu već 40 godina. Svi dokazi koje je par uspeo da pronađe nisu zadovoljavali gradske standarde. Iako paru više neće biti dozvoljneo da koristi svoje dvorište kao parking, grad ih je rasteretio kazne nakon što su pomerili automobile. Prema ABC-u, San Francisko je takođe obavestio par da bi mogli da izgrade nadstrešnicu za automobil, ili garažu, što bi im omogućilo parkiranje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škodina nova usluga: Automobilom će se plaćati parkiranje

 

skoda pay tp.jpg

 

Češki proizvođač automobila je razvio novu uslugu koja je namenjena olakšavanju parkiranja u raznim evropskim zemljama. Pay to Park korisnicima omogućava korišćenje aplikacije proizvođača automobila ili infotainment sistema vozila za prikaz opcija parkiranja, pregled troškova i praktično plaćanje. Nakon uspešne pilot faze u Švajcarskoj, usluga je sada dostupna i u Nemačkoj, Austriji, Belgiji, Danskoj, Finskoj i Norveškoj. Prema Škodi, uskoro će uslediti još osam zemalja - Francuska, Mađarska, Island, Italija, Holandija, Slovenija, Španija i Švedska, pre nego što usluga bude uvedena u drugim evropskim zemljama 2023.

 

Kupci mogu da koriste Pay to Park putem aplikacije MySkoda na svom pametnom telefonu ili putem trenutnih Amundsen i Columbus infotainment sistema. Aplikacija u automobilu sada je dostupna za serije modela Fabia, Kamiq, Scala, Octavia, Karoq, Superb i Kodiaq. Preduslov za korišćenje usluge je aktivan Škoda Connect račun i aktiviran daljinski pristup vozilu, navodi se u saopštenju proizvođača automobila. Čim se podaci o plaćanju sačuvaju u aplikaciji i usluga se aktivira, može se odmah koristiti i na infotainment sistemu te prikazuje parking mesta na kojima možete platiti online. Kada stigne na parking, vozač tada može da odabere vreme parkiranja i po potrebi ga produži putem aplikacije. Plaćanje se vrši online na kraju procesa parkiranja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je dozvoljeno parkiranje na trotoaru?

 

195079-parkiranje.jpg

 

Parkiranje nije ozbiljan problem samo u centralnim delovima većih gradova. Naprotiv! I periferija i prigradska naselja veliku muku muče sa parking mestima. Zato se vozači snalaze kako znaju i umeju. A to snalaženje vrlo često podrazumeva parkiranje na trotoaru.

Upravo ovim povodom nam se obratila majka jednog mališana od 6 meseci, koja zbog automobila parkiranih na trotoaru mora gurajući dečja kolica da se kreće po kolovozu ili da svako malo silazi na kolovoz kako bi obišla auto na trotoaru - u dvosmernoj ulici sa gustim saobraćajem. Tu između brojnih pešaka i ponekih dečjih kolica slalom voze automobili, kombiji i kamioni koji snabdevaju prodavnice, pekare, itd.

Da li automobili imaju pravo da zauzmu trotoar, tako da su pešaci prinuđeni da se kreću kolovozom? Naravno da nemaju, ali manjak parking mesta je toliki da se jednostavno toleriše ''okupacija'' trotoara od strane motornih vozila.

 

Šta kaže zakon?

Zakon kaže: Trotoar je posebno uređen deo puta pored kolovoza namenjen prvenstveno za kretanje pešaka.

 

Dakle, ''prvenstveno'' - ne isključivo. Zakon čak i dozvoljava parkiranje na trotoaru, ali samo pod jasno određenim uslovima: Vozač ne sme da zaustavi ili parkira vozilo na trotoaru osim ako je to dozvoljeno (regulisano) saobraćajnom signalizacijom, i ako na trotoaru, kada je vozilo parkirano, ostane slobodan prolaz za pešake najmanje širine 1.6 metara, koji ne sme biti uz ivicu kolovoza.

Da pojasnimo tačku po tačku. Parkiranje na trotoaru je dozvoljeno isključivo:

  • ako je to dozvoljeno (regulisano) saobraćajnom signalizacijom
  • ako ostaje slobodan prolaz za pešake najmanje širine 1,60 metara
  • ako taj prolaz nije uz ivicu kolovoza

Dakle, mora da postoji saobraćajni znak da je dozvoljeno parkiranje, da se auto parkira uz ivicu kolovoza i mora da ostane najmanje 1.6 metara slobodnog prostora za pešake. Sa druge strane, vozači kažu da jednostavno nemaju gde da parkiraju. Često ni traženje parkinga daleko od kuće/stana ne pomaže. Jednostavno, mnogo je više automobila nego regularnih parking mesta, bez obzira da li se plaćaju ili ne. Pešaci, naravno, imaju puno pravo da kažu da ih takva objašnjenja ne interesuju. Oni imaju pravo po zakonu da se slobodno kreću trotoarom.

 

Rešenje?

Rešenja nema na vidiku, nažalost, iako se o ovom problemu govori već dugo. Podzemne garaže u centru svakog grada sa nedostatkom parkinga neće pomoći onima koji ne žive u blizini takve garaže. Generalno, ovaj problem postaje sve veći. Možda je zato vreme za neka 'iracionalna'' rešenja, pošto već ne možemo da nađemo racionalna? Na primer, da se ulica koja je posebno problematična pretvori u jednosmernu, a traka koja je sada ''višak'' pretvori u parking. Uostalom, to je recept koji su vozači samoinicijativno počeli odavno da primenjuju na nekim lokacijama. Jedino što ulica nije zvanično jednosmerna iako ima samo jednu traku, pa se problem mimoilaženja rešava na razne načine... Takođe bi bar malo pomoglo kada se na parkinzima ne bi sadilo drveće između parking mesta, pošto zauzima mnogo prostora. I neretko svojim korenjem izdigne podlogu toliko da je parkiranje pored drveta gotovo nemoguće.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosetljivi kriminalac ostavljao vozačima lažne kazne za parkiranje na vetrobranskom staklu

 

230308-kazna.jpg

 

Neki kriminalci su spremni da učine bilo šta, pa čak i da zapucaju, a neki svoj nečasni posao uglavnom rade koristeći mozak - kompjuter i malo papira.

 

Jedan preverant u Madridu je odlučio da isprintuje laže kazne za parkiranje i navede vozače da mu uplate iznos kazne na račun. Gradski savet Madrida upozorava građane na papiriće koje mogu da pronađu zataknute za brisače vetrobranskog stakla. Za sada je nekoliko primeraka otkriveno u okrugu Carabanchel. Na prednjoj strani papira u zaglavlju je logo gradskog saveta, ključ navodnog prekršaja, prekršeni propis, visina kazne, iznos s umanjenjem za promptno plaćanje, QR kod i referenca. Šifra upućuje na sajt gradskog saveta za plaćanje penala. Zbog sigurnosti građana koji ovu ''kaznu'' pronađu na svom vozilu, Gradski savet savetuje da se navedeni QR ni pod kojim uslovima ne skenira jer očigledno vodi na račun kriminalca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigla mi kazna od parking servis iz Niš. Isteko mi onomad parking u 13 01, a napisali mi kaznu u 13 08.

 

Je l postoji neki luft ili parking važi striktno samo do u minut dok je plaćeno ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da su to ponistili ali bilo je vreme opazanja i vreme pisanja kazne nekih 15 min ili tako nesto ... kad su pustili oko sokolovo nemozes da izadjes iz kola sa 4 migavca i da kupis cigarete na trafici recimo sto je nekih par minuta ,tako nesto je bila polemika pa bi trebalo proveriti. Sto se naplatnih karti tice on ima uredjaj i prati kad si parkirao po isteku istog on bukvalno trci da ti pise tako da ni minut otprilike , mozes da se zalis ali nikakve sanse da ti uvaze jer to cak i nije kazna vec jednodnevna parking karta. Uvazice ako si pogresio slovo na tablici pa skrinsotujes sve to i ako imaju uplatu u bazi odnosno pretplata je vazeca a poslat im dokaz za to.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12/17/2022 at 9:21 PM, nemanja84bg said:

on bukvalno trci

To bi bilo to. Izgleda sam naleteo na ekstra budalu.  Kad sam parkirao sedim u kolima i kucam poruku a on me već slika ... Gledam ga i pipnem sirenu, on se trže, kaže izvinite nisam video da ste u kolima ... ccc

Bio sam u kolima minut pre isteka vremena, ali sam morao da sačekam saputnice još nekoliko minuta. I naravno baš u to vreme je prošlo ono ***no sokolovo, i za tih sedam minuta me oglobiše 1100 dinara. Ne najeli se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ranije si imao 15min za "zaustavljanje", ali je vazilo pre placanja parkinga, Kako istekne placeni parking, vec sledeceg minuta ti pise kaznu ako kontrolor tada naidje. Nedavno su i to izbacili pa moras bukvalno da platis cim stanes na parking mesto. Ljudima su dolazile kazne za razne gluposti tipa sacekas ispred ulaza u garazu da se otvore vrata i u tom momentu te slikaju na nepropisnom mestu tj ispred ulaza... Ja sam danas platio parking, a usao i izasao iz lokala bukvalno za manje od 5min. Bolje da dam majmunima 41din nego da se nerviram. Parkirao sam u bulevaru u BGu, a tu prolazi to go.no sokolovo. 

Edited by Dale

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustvari sad ne trci , nabije gascinu sa sve svalerkom u onom jaguaru isklikce par dugmeta i to je to , cak neces ni naci kovertu na brisacu vec stigne na adresu registrovanog vozila, ukoliko je neregistrovano moze i sve djuture , a kojim putem je krenulo ima termometar u b'lju da nam nabiju i samo napisu "karantin" i eto te u kavez, bez papira , bez naloga , bez igde ikakvog ustava i prava gradjana - to je srbija time su nas pocastili a kad promene zakon onako kako im odgovara, bice moderno ropstvo , ustav i prava gradjana ne postoje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stigla mi kazna od parking servis iz Niš. Isteko mi onomad parking u 13 01, a napisali mi kaznu u 13 08.
 
Je l postoji neki luft ili parking važi striktno samo do u minut dok je plaćeno ?
Ako stojiš na mestu predviđenom za parkiranje (obeleženo mesto) možeš da stojiš koliko hoćeš dok te ne snimi, od trenutka kad te snimi imaš 5 minuta da platiš parking, posle stiže kazna. Ako si stao van obeleženog mesta možeš da dobiješ samo kaznu, a visina zavisi od kategorije, kolovoz, pešački, zona škole, zelena površina itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda ja nemam srece, proslo je mozda 30ak sekundi otkako je prosao i ja poslao poruku, po porukama ispada minut, ali je vec evidentirao.Screenshot_20221223-103927_Messages.jpg

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

65373820e5f30276982e5a7b1313ccc3.jpg

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas bio do BG posle duze vremena.
Iznenadilo me da ljudi parkiraju u desnoj traci tamo kad se krene od bus stanice ka galeriji na bgdh2o.
Ajd guzva i sto sve stoji, ali mi nije jasno da komunalna ne ide i ne pise kazne ljudima koji stoje, verovatno  cekaju nekog sa autobusa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prođu tuda i saobraćajci i komunalci, ali uglavnom samo rasteraju ljude bez pisanja kazne. Naravno, ako ih zateknu u kolima.



Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuj policija da resava to... Pa oni u Milana Rakica parkiraju sluzbena vozila na trotoar ispred stanice. Ne moze da se prodje od njih. Jos i nacrtali sebi parkinge posle nekog vremena. Ni manje ni vise nego preko puta osnovne skole. U Savskoj ispred i preko puta policijske stanice slicna situacija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog sve težih automobila postoji rizik od urušavanja garaža

 

karma 01.jpg

 

U velikim delovima Evrope, a i sveta pojavljuje se novi tip problema. Naime, zbog električnih automobila, ali i SUV-ova opremljenih benzinskim i dizelskim motorima, ili hibirdnim sistemima, automobili imaju puno veću masu.

 

U Velikoj Britaniji je trenutno oko 6.000 višespratnih parkirališta. Većina ih je napravljena prema smernicama koje se baziraju na težini popularnih automobila iz 70-ih. Najpopularniji model automobila u Velikoj Britaniji u to vreme je bio Ford Cortina mk.3 sa 960 kilograma. Danas, Tesla Model 3 (1.819 kg), ima gotovo dvostruko više. Novi Volkswagen Golf bez problema može da bude težak 1.400 kilograma. Sve više ljudi se odlučuje za velike, teške SUV-ove. Dakle, zabrinutost nije samo za električne automobile. Građevinski inženjer Chris Whapples iz Britanske asocijacije za parkinge (BPA) pita se koliko dugo će ovo stanje biti održivo. ''Kada vidite prosečnu težinu električnih automobila, počinjete da se pitate da li su postojeći standardi dovoljni. Još nismo imali incident, ali sumnjam da je samo pitanje vremena. Podstičemo vlasnike starijih parkinga da provere koliku granicu imaju.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo krcaj, sto vece, sto teze, a usta puna price o ekologiji... Jedino je za pohvalu sto ovi, za razliku od nasih "slobodnih stajlera", imaju za toliko mozga da sagledaju neke stvari unapred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...