nikolabc 0 Posted November 6, 2011 Vozim oko 2 godine grande punto 1.3 mjt 75 ks,2007 godište i u dosta je dobrom stanju. ne znam koja je kilometraža na satu piše 58000 km sto je suviše lepo da bi bilo istinito! Kad sam ga kupio imao je 44300 i carinjen je na tu kilometražu. Ja sam išao logikom da u nekom najgorem slučaju za 2 god. nije mogao da pređe više od 100.000 do 120.000 km ,tako da ima po mojoj proceni negde oko 100 do 120.000 km što je i realno,a ja pravim malu km oko 8000 godišnje. Morao sam da napravim mali uvod pošto većinu odmash interesuje koliko je prešao kad pričamo o nekom problemu na kolima. Zadnjih par meseci je počeo povremeno da se čuje drugačiji zvuk motora,glasno TAK-TAK-TAK kao da je golf 2.a malo podseća na zvuk podizača ventila i ja sam mislio da je to kao i majstori iz Bele Crkve koji su odlični za redovne servise i neke sitne intervencije i otprilike to je to što se tiče naših majstora,za nešto ozbiljnije pravac Beograd! Problem je što nema pravila kad se taj zvuk javlja,neki put se ne čuje uopšte i radi super, nekad se čuje par sekundi kad upalim hladan auto,nekad počne kad je zagrejan pa se čuje dok ne ugasim,a kad ponovo upalim neki put se čuje a nekad ne.Nekad zaređa pa tako radi ceo dan... Znači nema pravila kad čuka i koliko dugo čuka! U svakom slučaju uskoro ću posetiti nekog majstora sa ovog foruma da pogleda šta je to a u međuvremenu da čujem i vaša mišljenja. Dobro je što je moj majstor bio iskren i posle nekoliko konstatacija a svaka je počinjala sa možda ili moguće je da je to ili to.. rekao da je najbolje da odem u ovlašćeni servis da vide oni šta je to jer imaju više iskustva sa tim motorima. Bolje je i tako nego da menjam jedan deo pa nije to ,pa drugi pa nije i tako redom dok ne propadnem skroz... Zadnje na šta je posumnjao je španer za lanac, kao možda nema dovoljno ulja ili tako nešto... Još samo da napomenem da nema nikakve promene u vožnji ide normalno i kad čuka i kad se ne čuka , ne dimi, ne troši ulje, pali uvek iz prve,potrošnja normalna,sve je ok. sem tog zvuka,čak mi je majstor rekao on bi vozio tako nebi to ni dirao kad ide normalno! Ali ja ne mogu nisam takav( hvala bogu )volim da mi je auto uvek u top stanju. Zaboravio sam da kažem da mi se čini da se to čukanje čuje sa leve strane motora mada nisam siguran, zato je majstor posumnjao na španer lanca Toliko ! pišite da vidim i vaše mišljenje... Pozdrav! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MilanLaki 0 Posted November 6, 2011 Najbole da napravis snimak i da okacis pa da neko proba da oceni sta je u pitanju. Vrlo moguce da je i lanac Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted November 7, 2011 Može biti neka remenica, podizač ventila(kao što si i sam rekao), dizna... Jel nema neravnomeran rad na leru, da se trese itd...? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nikolabc 0 Posted November 7, 2011 (edited) Ne trese se uopšte,miran je bukvalno kao kad je ugašen i nema neravnomeran rad, ništa neuobičajno se ne primećuje sem tog čukanja Edited November 7, 2011 by milos bc Quote Share this post Link to post Share on other sites
drvac 0 Posted November 8, 2011 (edited) Moj prijatelj ima kombi za pekaru. Pezo dizel. I njegov radnik mu se zalio da ponekad cuje cudan zvuk bas kao sto si opisao neko lupanje. Pojavi se pa nestane. I jedno vece prijatelj i ja isli tim kombijem po neku robu kad krene lupanje i cukanje . To je taoliko bilo glasno kao da je pukao klip u motoru. Bukvalno kako das gas tako se lupanje povceva. Sutradan kombi oteran u servis i problem bio sa diznom. Prosto je neverovatno kako dizna moze da proizvede taj zvuk. Edited November 8, 2011 by drvac Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted November 9, 2011 Može, ali obično se auto na leru trese i ima neravnomeran rad ako je u pitanju dizna. Kod mog ćaleta je riknula na fiesti pa znam kako je. U ovlaščenom mu tražili 170000 din, i jače, jer bi menjali sve 4 i još propratne neke gluposti itd...zlo! Naravno nije radio u ovlašćenom, nego uradio u nekom dizna servisu i izašla ga je dizna sa zamenom oko 40000 din. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 660 Posted November 10, 2011 I meni je na Twingu 1,5 Dci bilo tako.Kad upalim auto nekad se cuje a nekad ne to cokcanje a auto radi lepo na leru medjutim kad mu dam gas kao da je radio na 3 cilindra i imao sam osecaj kao da dajem gas na benzincu kom nije valjala svecica ili kabel pa onako brobija i kad probije bude normalan zvuk.U voznji je isao odlicno i bas me cudilo da tako dobro ide jer ipak je to dizel a pre toga sam vozio Grande Punto 1,3 M-jet koji nije isao tako dobro.Raspitao sam se na svim stranama Srbije i definitivno je dizna bila u pitanju a servis koji su mi preporucili skoro svi majstori je Zeravica u Novom Milosevu gde uzimaju 7000 din po dizni za remont. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted November 10, 2011 Ti francuski dizel motori daleko više problema imaju od jtd-a, uz poštovanje prema svima. Ja sam naveo primer gore, a taj motor u fordu je upravo HDI od pežoa. Takođe sam pitao tamo ljude koliko je često da se pojavi dizna iz game jtd, odgovorili su mi da je baš retko, gotovo nikako, ali naravno uvek mogućnost postoji usled lošeg goriva da ode. Sa adekvatnim gorivom, serviser mi reče, da konkretno na ovom mom motoru dizna ne bi trebala da pravi problem pre 400 000 km. Ja samo prenosim šta su mi rekli.Problem je što neke dizne mogu da se remontuju, a neke ne. Razlog tog problema nije ništa drugo nego do toga što ne mogu da se nabave ''delovi'' da bi se ta dizna remontovala. To je verovatno takva politika proizvođača. Na ovom motoru što spominjem su siemens dizne, i kao što rekoh kod nje ne postoji mogućnost remonta. Kod fiat-a idu bosch dizne, i za njih koliko znam da uglavnom mogu da se repariraju.Inače ako je dizna otišla, može, a i ne mora da se odrazi na vuči! U radionici kada testiraju jednu diznu simuliraju rad na leru, na srednjem gasu, i pri punom gasu. Npr. može da radi ok na leru i srednjem, a na punom gasu da pravi problem. Izbacuje se bukvalno gomila podataka prilikom testa i dobijaju se razultati koji parametri su zadovoljavajući, a koji ne... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gajic 0 Posted March 25, 2017 (edited) Pozdrav, Zadnjih par dana se cuje jako cudan zvuk ispod haube. U videu mozete cuti o cemu se radi. Da li neko mozda zna o cemu je rec? Edited March 30, 2017 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted March 25, 2017 Da nije lanac i lančanici Ja bih ovo šlepom do majstora i to bez da startuješ motor više... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gajic 0 Posted March 25, 2017 Hvala na brzom odgovoru. Zanimljivo je to da dok je hladan motor desava se na leru i dodavanjem gasa do 1300 obrtaja. Kada se zagreje motor moze se cuti ali i ne mora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted March 25, 2017 Moze bit i plivajuci ako je ona verzija koja ima plivajuci...desi li ti se po nekad da jednom od 100 saltanja nece da uskoci u brzinu iz prve? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gajic 0 Posted March 25, 2017 Ne ne moja verzija je sa 75 konja nema plivajuci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted March 25, 2017 Onda ce biti vjerovatno ovo sto Marko kaze...nije preskupo...bolje nego plivajuci :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites