Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Trulex

Punto ili Panda / Punto ili Corsa

Recommended Posts

Potreban je drugi auto u porodici za gradsku vožnju, od uslova bitno je samo da je jeftino, jeftino i jeftino, kako sama kola tako i održavanje, ali da je novo.

Izbor pao na Punto LPG i Panda benzin, oprema zadovoljava(klima, podizači) cena približno ista 8000 eur.

O puntu sve znam, pošto je prvi auto Punto, ali o Pandi ne znam ništa.Razum kaže da ekonomičnije nema ništa bolje od Punta sa gasom, ali srce bi malo da promeni i kreće se prema Pandi.

Da li može neko malo da uporedi motore od Punta i Pande, prepostavljam da je ostalo slično osim većeg gepeka kod Punta, i vredi li uopšte razmišljati između ova dva modela.

Podsećam da će auto biti korišćen samo na kratkim relacijama po gradu.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja bih dao glas za Panda 1.3MJet. Svejedno bih i dao glas za pandu i da je na benzin, iako ti motori su slabi sem ako nisu 16v - a onda malo više i troše.

Rekao bih da su ti benzinski motori 1.2 isti u puntu i pandi, i da je to jako slabo - ako uzmem u obzir da punto 1.2 koje imamo u firmi idu svi isto, sporo i nikako - ajde po gradu, i još nekako, ali na otvorenom to je šporet koji ne dimi i ne ide nikako (bez uvrede vlasnicima) - ali to toliko ne ide da mi se čini da mi je jugo išao bolje. E sad, Panda 1.3 MJet je skuplja, tako da verujem da će odluka ostati na benzinjarama - eventualno sa gasom, pa čak što i ne Panda sa naknadnom ugradnjom gasa ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je budzet 8000 evra i izbor je samo na ova 2 modela-onda panda benzin 1.2 16v "my life" oprema.Pravi mali gradski auto.

Ako nije bitan fiat i za 1500-2000 evra vise otvaraju se koreanci(moji favoriti) :thumbsup: Tu fiat nema sta da trazi a ni ostali proizvodjaci.Zuti su dosli :unworthy:

Ali ako je 8000 e granica-ipak Panda.

Jedna stvar je mozda bitna.Ipak je to "drugi" auto koji se kupuje.I opet ce biti mali.Veoma ogranicanvajuce za neka duga putovnja.I ne samo duga putovanja.2 kofera i gepek ju pun.Ako postoji mogucnost da se nategne jos 1500-2000 evra(mozda kredit) i kupi veci auto,a puntic postane "drugi" auto po meni je to bolja varijanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...za 1500-2000 evra vise otvaraju se koreanci (moji favoriti) :thumbsup: Tu fiat nema sta da trazi a ni ostali proizvodjaci.Zuti su dosli :unworthy:

Da, daaaa...nemaju ostali šta da traže... :whistle:

Npr. Kia, model Soul:

kia.jpg

Da maksimalno pojednostavim (i samim tim donekle pogrešim), južnokorejska verzija Fiat Pande.

7 godina garancije ili 150.000 kilometara (bez ograničenja kilometraže u prve tri godine). Koliko košta mali servis za Kiu Soul benzinca?

A, koliko košta za Pandu benzinca, ili Punto Classic sa benzinskim motorom? :whistle: Naravno, u ovlašćenim servisima za obe marke. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pristrasan sam :thumbsup: za "zute" ali stvarnost je takva.

Ako se vec kupuje novi auto a budzet je 8000 .Onda panda.Ne vidim sta ima bolje do te cene.Ruzan je do bola,ali je bio auto godine i ima nekog smeka. :thumbsup: Punto klasik je model iz proslog veka.I vec ima jednog.Ima ga na svakom koraku.

Ako se ima vise od 8000 i mozda neki mali kredit,onda se namemece racionalnost.Noviji,moderniji.Najvise dobijenog za ulozen novac.Punto iz 99 ili panda iz 2003 dizajn?Ili nesto novije iz 2010-11?

Nije bitno ko koga kopira i jer svi lice na sve.Cene servisa?Ako moze da odvoji 8000 za novi auto,50 evra vise za redovan servis nekog drugog modela nije problem.Valjda?

Edited by sasha015

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Cene servisa?Ako moze da odvoji 8000 za novi auto,50 evra vise za redovan servis nekog drugog modela nije problem.Valjda?

Pa, nije 50 eura razlike, ni blizu... :whistle::D Proveri, iznenadićeš se...Ono, baš iznenaditi. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam čuo da je redovan servis za pro-ceed blizu 200 evrića...tako da ta sedmogodišnja garancija mora dobro da se plati.. :veryangry:

a što se tiče teme,po meni panda ne može da se poredi ni sa malim puntom, a grandea da ne spominjem.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pratim Nešu! Pre Punta sam vozio Daihatsu 1.6 16v 91ks, svaki mesec je po nešto riknjavalo i potrošio sam za 3 godine dva punta na delove i popravke... Kada sam kupio punta preporodio sam se, bolje ide, jeftinija registracija, još kad sam u AP sportu video cene delova, to je smešno u odnosu na cene delova koje sam menjao na starom azijatu, tako da od Fiata jeftinije za održavanje neće moći... Ako već imaš Punta, uzmi Pandu za promenu, dobro je i jedno i drugo za gradsko zujanje..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia Soul, benzinac, mali servis je 21.000 i nešto preko, ali samo ako se ne menja filter vazduha. Ako se i on menja (što inače normalno i spada u mali servis, k'o što svi znamo), cena je nešto preko 23.000 dinara. :o

Sa druge strane, mali servis za Punta benzinca je 5.932 dinara (model nema klimu), odnosno 8.563 dinara za Punto benzinac sa klimom.

Za Pandu sa benzincem bez klime je ista cena malog servisa, dok je za verziju sa klimom servis jeftiniji za nekih 200 dinara u odnosu na navedenu cenu za Classic.

Fiat ima i akciju za Classic (benzin, dizel i TNG verzije) produžen garantni rok na tri godine ili 75.000 pređenih kilometara, dva besplatna redovna servisa na 15.000 i 30.000 kilometara, kao i besplatnu registraciju vozila za prvu godinu:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=50402

Jesu Korejanci povoljni sa startnom cenom, tj. da kupiš auto i jesu ti automobili sada potpuno uporedivi po kvalitetu sa evropskim...ali u odnosu na ostale imaće najveći pad vrednosti, jer u Srbiji još duuuuuuuugo vremena neće biti jednako lako kasnije prodati polovni Fiat, VW ili Opel u poređenju sa modelima Kia, Hyundai...plus ubijaju sa cenama postprodaje, odnosno održavanja. Pa, još te uslove 7 godina ako hoćeš garanciju...7 godina bukvalno dranja kod njihovih ovlašćenih... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malo da rezimiramo,

kola se kupuju na kredit i zato se kupuju nova i najjeftinija i zato nema mesta za protezanje ni 1500 ni 2000 ni 100 eura, 8000 je limit.

Prvi auto mi je punto mjet, tako da znam šta je mjet ali on ne može da se kupi za 8000 a da je glupo imati dva ista vozila u porodici, glupo je, zato sam i uzeo u obzir Pandu.Što se tiče ukusa meni i Punto i Panda savršeno odgovaraju i ne zanima me iz koje godine je dizajn.

Cena servisa u NS su još jeftinija nego što je navedeno (punto 5000-6000 din) a i cena vozila su najjeftinija na tržištu, jedino je Spark konkurentan sa cenom, ali u poređenju sa Puntom nema ni jednu prednost za kupovinu(gepek, potrošnja, delovi, servis).

Punto ima trenutno tu akciju sa besplatnom registracijom i dva mala servisa i ima metalik boju u odnosu na Pandu, a ostala oprema je manje više slična, ali kao što rekoh samo radi malo promene u obzir sam uzeo i Pandu pa zato pitam da li dobijam nešto sa njom ili gubim osim samog izgleda, ili je to ista stvar upakovana drugačije sa manjim gepekom i većim izborom boja :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preko koje banke se uzima na kredit,ako nije tajna?Mislim da findomestik i dalje ima najbolju ponudu.Kada se auto uzima na kredit,onda ima malo "protezanja" jer mozes da korigujes odnos ucesce-rata-vremenski period odplate i da ispunis neke svoje zelje ako su realne.Kada se auto kupuje za kesh onda nema protezanja.Odvojio si 8000,kupuje se za 8000.Ja sam dao 50% ucesca da bi rata bila mizerno mala i da me ne opterecuje uopste.U stvari rata opterecuje supruginu platu :thumbsup: .

JOs nesto.Na tu cifru dodaj jos

1. jedno 300 evra koje gubis u konverziji evro-dinar pri placanje ucesca(ako dajes 30% ucesca iz slamarice u evrima,sto je po zakonu obavezno)i obracunu bancinih troskova,na razne potvrde...

2.Kasko-300 evra na cenu auta od 8000 evra.O izbegavanju neuzimanja kaska je suludo i polemisati

3.registracija-200 evra

4.zastita-alarm ili kandza ili zeder(80-200 evra).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko vidim Panda ima 1.2 8v benzin, nema 16v, znači kao i Punto ali 69 ks zato i pitam da li ima razlike u odnosu na Punta.

Što se tiče protezanja, ja kola posmatram i doživljam kao nužno zlo i sredstvo za bolje organizovanost života bez koga se ne može, i pri tom sasvim razumem ljude koji od kola traže nešto drugo i nešto više, svako ima svoje igračke, cifra nije fiksna i može da se protegne ali samo ako ima racionalno tj ekonomsko opravdanje.Kao što sam napisao trenutno kada se stavi na papir cifre i ako samo cifre odlučuju nema bolje kupovine od Punta LPG novog, to je moje mišljenje (jedino treba ikalkulisati da li se isplati kupiti fabrički plin ili posle isteka garancije sam staviti), i kao što rekoh ja se dvoumim samo iz jednog jedinog razloga a to je da je stvarno bez veze imati dva ista auta u kući a Panda je po ekonomičnosti najbliža Puntu, malo skuplja zbog ovih akcija za Punta, ali eto zarad malo emocija pristao bih da dam malo više za Pandu ali ne i bespotrebno ako ništa baš ne dobijam sa Pandom osim drugačije školjke.

Trenutno Agricol banka je povoljnija od drugih pa i od Findomestic banke mada je i ona preskupa, ali bar ne uzima 100 eur za ništa tj za obradu kredita.

Ovo za konverziju nisam znao, kasko se podrazumeva, kod Punta nema registracije, alarm se podrazumeva najviše zbog daljinskog zaključavanja.

Trenutno razmišljam da sačekam izlazak nove Pande koje će biti na proleće, pa da ulovim neku poslednju staru Pandu koja bi trebala da bude povoljnija nego sada, a možda se i neki uslovi u banci promene, a na proleće je i sajam u Beogradu.

Nadam se da me neko razume

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

A je l' zna neko koji auto od ova dva pomenuta bolje podnosi 4 putnika od po 100kg. svaki napr? tj.koji bi manje legao da se tako natovari ali da nije van nego potpuno fabricki putnicki auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni jedan,Ni punto ni panda nisu kola za 4 putnika po 100kg :realmad::thumbdown:

Neko je vec pisao o tome,multipla ,musa,pa izvolte,mogu i 4 po 20okg :book:

:D

Edited by Bane23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuj nisu...pa za kolko ljudi se registruje taj auto? :rtfm: znam da punto to tesko podnosi jer ga imam a ako i panda tako legne kupujem multiplu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Npr. Kia, model Soul:

Da maksimalno pojednostavim (i samim tim donekle pogrešim), južnokorejska verzija Fiat Pande.

Ahahaha, tek sam sad video ovo :D

Au bre nesho... gde poredis Soul i Pandu?! Pa Soul je duplo veci auto od Pande :D

Izvinjavam se na offtopicu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno grešim, ali Soul je meni izgledao plafon veliki kao punto, kako spoljašnjim, tako unutrašnjim dimenzijama (subjektivno, nisam gledao dimenzije). Mrsko mi je sad da surfam sa telefona i proveravam, ali neko je od nas u pravu - to sam siguran. B-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam probao Soul-a i mogu ti reci da unutra ima neuporedivo vise prostora od Pande. No, nebitno je, s' obzirom da automobili uopste nisu u istoj kategoriji, pa su samim tim neuporedivi. Novi MPV iz Kragujevca bi trebalo da bude u kategoriji sa Soul-om.

Evo i dimenzija:

Panda - Soul

Eksterijer

Length (mm) = 3538 - 4120

Width (mm) = 1578 - 1785

Height (mm) = 1540 - 1610

Wheelbase (mm) = 2299 - 2550

Enterijer

front headroom (mm): 990 - 1020

rear headroom (mm): 960 - 1005

front shoulder room (mm): 1350 - 1403

rear shoulder room (mm): 1180 - 1400

front legroom (mm): ??? - 1070

rear legroom (mm): 610 - 990

Boot Capacity Min (L): 206 - 340 (samo prtljaznik)

Boot Capacity Max (L): 861 - 671 (oborena zadnja klupa)

U Pandi je prostor za noge na zadnjoj klupi manji nego kod Kie Picanto.

I jopet izvinjenje na offtopicu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...