grec 0 Posted November 4, 2011 pozz svimapre 2, 3 mjeseca sam ubacio plin u stila 1.6 16v i nakon toga trosi ulje ko lud... pitao sam lika koji mi odrzava auto zasto kaze zato sto je plin suv pa zbog tog. Ulje koje inace koristim je neko 10w40. Jel ima sad neko druge ulje koje ide za motore koji idu na plin i koje mi vi preporucujete da koristim? na 9.000 kilometara oko 3, 4 litre ulja mu ukupno dodam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted November 4, 2011 Tesko da je to do plina, generalno korisnici plina mogu da koriste ulje u produzenom intervalu jer se manje prlja neo na benzinu. Probaj sa 15w40 uljem, sigurno ce smanjiti potrosnju ulja ali ako ga i dalje trosi previse trazi problem u gumicama ventila ili stanju motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
grec 0 Posted November 4, 2011 evo sad dodjoh od majstora kaze ima na benzijskoj da se kupi optima gas ulje (rafinerija modrica) kaze to je bas ulje napravljeno za auta koja idu na gas.... uzeo sam ovo optima gas pa nek uspe (mislim da ne moze nista sjebati) pa ako opet bude trosio znaci da stvarno nije do ulja.... ??sta vi mislite? Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 4, 2011 Milion stvari moze da bude, generalni zbog plina ne bi trebalo da bude problema, iako se na isti kuva kafa a ne vozi automobil. Salu na stranu, ako trosi ulje, nije dobro svakako, treba detaljno pregledati motor i ustanoviti koja je potrosnja ulja. Sinoc smo bas diskutovati u temi Selenia ulja, kako se sa uljem povecane gradacije kao sto je 15w40 samo maskira problem, nikako ne otklanja.Drugim recima - prolongiraces agoniju motora koji ce poceti da trosi vremenom i gusce ulje, a ostali zdravi delovi stradaju.Zato malo detaljnije proveri stanje motora, ako nesto treba da se radi, uradi, ali nemoj da maskiras kvarove, ipak treba kola da te sluze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted November 4, 2011 Šta znači "troši kao lud"? Koje su to ludačke količine? Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 4, 2011 Izvuci i cevku meraca za ulje kad je zagrejan motor pa odokativnom metodom vidi dimi li tu i u kojoj kolicini.Ako dimi vidljivo - plavicast ili beli dim - nije dobro. Quote Share this post Link to post Share on other sites
grec 0 Posted November 4, 2011 Šta znači "troši kao lud"? Koje su to ludačke količine?napisao sam u prvom postu...Momci su gledali sve i prali motor kaze nigdje se ne vidi, kaze pusta samo malo iz mjenjaca ali to kaze kad se bude radio servis lamela korpa onda cemo to tad ovako je to zanemariva kolicina ne ispati se zbog tog zezati. ja sam dosao do zakljucka da on ne smije ni ovo 10w40 ovako da trosi, ali zanimljivo je da se to pojavilo tek nakon ugradnje plina.da kazem ljudima da zamjenu i te gumice pa da vidimo rezultat.. ili ovo da radimo nakon sto vidimo da lice uzimati i ovo ulje za gas u ovolikoj kolicini ?Izvuci i cevku meraca za ulje kad je zagrejan motor pa odokativnom metodom vidi dimi li tu i u kojoj kolicini.Ako dimi vidljivo - plavicast ili beli dim - nije dobro. odoh odma to da uradim, javim rezultat za 5 minuta... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted November 4, 2011 Koje ulje je konkretno sipano? Quote Share this post Link to post Share on other sites
grec 0 Posted November 4, 2011 dimi istom kolicinom isto kao i kad nisam izvukao cjevcicu (poprilicno je hladno napolju) i bijeli je dim....Sipano je castrol 10w40 Quote Share this post Link to post Share on other sites
kvaka 30 Posted November 4, 2011 Ne gledaj u auspuh, nego u otvor merača. Koji Castrol? Quote Share this post Link to post Share on other sites
grec 0 Posted November 4, 2011 nema ama bas nikakvog dima.... nema nikakve oznake osim ove 10w40 !! Quote Share this post Link to post Share on other sites
JLZ 0 Posted November 4, 2011 Meni zbog plina ne trosi ni gram ulja.Da ispari bas toliko, neverovatno je. Ipak, pogledaj kuciste filtera vazduha da li je masno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
toma integrale 0 Posted November 4, 2011 Uzmi seleniju koja je po propisu za taj motor i nemoj da eksperimentises sa drugim uljima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3614 Posted November 4, 2011 pre 2, 3 mjeseca sam ubacio plin u stila 1.6 16v...Apsolutno Selenia! Prvo , ne znamo kada je tacno pocela ta povecana potrosnja. Za koje vreme je postignuta kilometraza od 9000km.Drugo, zbog gasa sigurno ne trosi vise ulja! Naprotiv, iskustvo koje imam sa gasom mi govori da se inace on ugradjivao motorima koji su poodavno spremni za "generalku" pa im se produzi vek eksploatacije. To je jedna od prednosti gasa.Dojde mu kao postefekat na primarni cilj.Trece, koje je to "neko" ulje koje koristite sada a nema nikakve oznake sem Castrol?! Cetvrto i poslednje, tih 9000km je postignuto za "?" period i rezim? Kada se podeli to i nije neka velika potrosnja , video sam mllogo vece, ali je svakako za istrazivanje! Takvi slucajevi su opisivani i ovde na forumu cak i sa novim automobilima ali je to druga tema.Da rezimiramo, ako je sve ispostovano sa ugradnjom gasa on nije razlog povecane potrosnje ulja! Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 263 Posted November 4, 2011 Da se on nije pregrejo koji put po ugradnji gasa jel je neminovno radjeno na cirkulaciji vode. Pa je zato nesto pokarabasio. Quote Share this post Link to post Share on other sites
grec 0 Posted November 4, 2011 ^^^ nije nista, temperatura je uvijek na sredini i ne mrda ni lijevo ni desno.znaci definitivno postoji problem u autu... ovo ulje castrol 10w40 sam sipao i prije ugradnje plina i nije uzimao toliko (mozda samo litar da sam nadosipao na nekih 7.000km)...reci cu majstoru da promijeni gumice od ventila i na sta jos da obrati paznju eventualno nebi bilo lose da zamijeni i zbog cega? Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 263 Posted November 4, 2011 To promeni gumice nije bas tako onda i de i mnogo drugih stvari. Quote Share this post Link to post Share on other sites
grec 0 Posted November 4, 2011 kojih stvari zbog cega, zasto? Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 263 Posted November 4, 2011 Zato sto se tada skida mnogo toga sto ako nije u top stanju treba ga zamenuti bez obzira sto moze jos malo Quote Share this post Link to post Share on other sites
grec 0 Posted November 4, 2011 havla brateda da reci cu majstoru sto bude jos primetio da nije ok neka odma mijenja.koliko to otprilike kosta da se zameni kao i same gumice cisto da imam neku orijentaciju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 263 Posted November 4, 2011 To moras da vidis sa serviserom mada mislim da niko nemoze reci dok ne zavrsi,Jer ne zna tacno sta ga sve ceka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted November 4, 2011 Tesko da je to do plina, generalno korisnici plina mogu da koriste ulje u produzenom intervalu jer se manje prlja neo na benzinu. Probaj sa 15w40 uljem, sigurno ce smanjiti potrosnju ulja ali ako ga i dalje trosi previse trazi problem u gumicama ventila ili stanju motora.evo sad dodjoh od majstora kaze ima na benzijskoj da se kupi optima gas ulje (rafinerija modrica) kaze to je bas ulje napravljeno za auta koja idu na gas.... uzeo sam ovo optima gas pa nek uspe (mislim da ne moze nista sjebati) pa ako opet bude trosio znaci da stvarno nije do ulja.... ??sta vi mislite ??ne sipaj nikakvo drugo ulje i ne menjaj Seleniju.Nije problem u ulju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
grec 0 Posted December 14, 2011 odvezao kod majstora kaze oko 100e ce kostati..... ostavio auto kad zove me tip kaze mora skidati glavu motora ne moze to odma resiti mora i nesto brusiti ovo ono.....odem kod drugog majstora on kaze auto je super sve, imao sam slucaj da crkavaju te gumice bas iza ugradnje plina... kaze popravak oko 100e, reko nikakav problem kad mogu dotjerati auto i evo lik me vec 15dana zavlaci kako nema vremena. Quote Share this post Link to post Share on other sites
misel 0 Posted February 6, 2012 (edited) proslo je vremena od kada je napisana ova tema,a jos ne znamo epilog.Ono sto bi se moglo na svim Fiatima posumnjati su tefloni na ventilima,nedavno je moj kolega kupio Mareu 2002god 1.6 16v ,sa 142000km iz ECU,motor fantasticno radi ,prede milina,mislili smo da je iz salona sad stigao ,tako mu je lepo radio ,ali vec treci dan taksiranja primetio je da mu trosi ulje i to od max do min za 3-4 dana taksiranja po gradu.dolije oko 0.5 l kad ono opet ,pa je menjao neko gusce ulje,nije pomoglo ,stvar ista trosi.Ustanovilo se da su tefloni bili tvrdi kao kamen,sto je znak da je nekada doslo do pregrevanja,i na jednoj stublini su karike napravile ogrebotinu koja se dala srediti pa je ,covek zamenuo sva 4 nova klipa ,obradu glave motora,i eno ga sad ide auto ko pesma,prede i normalno se ponasa po pitanju potrosnje ulja.Ugradio plin i taksira sa lepo sredjenim motorom.Naravno obojica sipamo samo Seleniu 20K jer Fiat nalaze tako i ne boli nas glava. Edited February 6, 2012 by misel Quote Share this post Link to post Share on other sites
grec 0 Posted February 13, 2012 evo da se javim.... jos uvijek nisam resio problem, jedan me nalozio kako ne treba uopste otvarati motor aaa moze da zamijeni gumice na ventilima, vazi za jednog od najboljih majstora u kraju i evo dan danas me zavlaci kako je u guzvi ovo ono i nema vremena.... upravo ga danas zvao kaze de kad malo otopli jbt da popizdis... reci ne mogu resiti jebise snalazi se aaa ne ovako zavlaciti !!imate li nekog majstora u bih da mi preporucite da mu odvezem auto i da mi zavrsi to ?? Quote Share this post Link to post Share on other sites