Jump to content
FAS Goran
dudip

Alfa 147 JTD 115 - da li je pokrivila ventile?

Recommended Posts

U bre jbt, bolje da nadjes havarisanu Alfu i prepakujes neki zdrav motor, ovo je blago receno previse?

Na koliko se procenjuje da ce izaci svi delovi, obrada i ruke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne znam bas koliko je nakon takve intervencije pametno nacepiti ga po autoputu, ali to ce ti svakako reci neko iskusniji. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 6 meseci kupio sam alfu 147 jtd sa havarisanim motorom a da to nisam znao i onda rešio da ga sredim i imam siguran auto za putovanje i slično.

Uradio sam sve što je trebalo, veliki i mali servis i od tad prešao oko 1000km. Imam službenu Lagunu i Alfu vozim povremeno za uživanciju.

Pre par dana mi stade auto sa 100 km/h na auto putu i motor zakuca. Danas ga je majstor rasturio po 2. put od kako je kod mene i evo slika:

sq3000.jpg sq3001.jpg

Izgleda da se ventil pokidao i napravio havariju ili je dizna nasula previše goriva i oštetila klip i odakle je sve krenulo (tako kaže majstor).

Toliko o popularnim jtd motorima 115 ks.

Kako čovek da krene bilo gde na put sa ovakvim kolima i koji je to auto s kojim bi se negde uputio? Šta treba raditi da se izbegnu ovakve havarije?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glupo je reći i pričati za motor koji posle jedne havarije ne preživi ni 1000 poštenih kilometara doživi drugu. Motor je najmanje kriv. Očigledno nešto nije urađeno kako treba.

99,99 % JTD/MJ motora prelaze više stotina hiljada km i dalje besprekorno voze dok onaj promil otpada na vlasnike i na neku fabričku grešku (još nisam pročitao).

Jednostavno Traje Dugooooooooo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo ne kupiti auto sa "havarisanim motorom", osim ako nisi dobar mehanicar ili imas veliku volju i dosta para da bas taj auto osposobis i vratis u zivot. Zna takvu havariju da napravi losa dizna, los ventil, los majstor...Do JTD-a nije sigurno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imali smo slican slucaj u sevisu,ali je "baja " koji je preuzeo alfu,seo i pun gas u patos i to sve u crveno,do nisa i natrag,kaze da bi je razradio,naravno ,opet je otvaran motor,izgoreo treci klip.

Ovo verovatno nije bio isti slucaj i to nisi radio, tako da nije do vozaca,v ec do lose sklapanja., osih delova itd,d ovla je najbolje opisao, kratko i jasno!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo ne kupiti auto sa "havarisanim motorom", osim ako nisi dobar mehanicar ili imas veliku volju i dosta para da bas taj auto osposobis i vratis u zivot. Zna takvu havariju da napravi losa dizna, los ventil, los majstor...Do JTD-a nije sigurno

Moj kolega je kupio Volvo 760 D, kome je 3 (slovima tri) puta rađen motor i svaki put promeša ulje i vodu i zvekete. Auto je stajao sa četvrtim kompletom za generalnu i takvog ga i pazario za male pare. Urađena generalna 4 put sa novim majstorom i auto je 6 god u funkciji. Kako on kaže na glavi nije menjana neka gumica koja je bila porozna i u tome je bio vic. Znam lika koji na busu non-stop radi generalke, normalni menjaju ulje i on kad dođe inzerval za zamenu ulja izmenja onako usput ležajeve, karike ........

A o ovome se ne isplati više pričati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da se na kraju zaključilo da je uzrok havarije bio kvar na dizni koja je izbacivala kapljice ili mlaz, koji je prouzrokovao podizanje temperature u cilindru i topljenje klipa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti napljuva JTD, pre bi rekao uzrok mastor ili neko prvi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da se na kraju zaključilo da je uzrok havarije bio kvar na dizni koja je izbacivala kapljice ili mlaz, koji je prouzrokovao podizanje temperature u cilindru i topljenje klipa...

sled dogadjaja je bio ovakav

neispravna dizna je spricala previse goriva i spirala uljni film sa stubline (hilzne) i samim tim povacanje trenja i temperature...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolisane su dizne, radjena je kontrola preliva i u granici je normale...

Sledeće je da utvrdim sigurno koji mu je mehanički kvar...

Postoje nekoliko mugućnosti:

1. Ventili

2. Šoljice ventila

3. Loše ozupčenje

4. Vakuum pumpa

5. Bregasta

Ovo je napisano pre intervencije na motoru, i pre druge havarije.

Nek me neko ispravi ako gresim, ali po ovome dizne otpadaju kao uzrok...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kontrolisane dizne a kako su kontrolisane tako sto se skine kabal dok radi auto pa ako promeni rad onda je dizna dobra hahahhahahahhahah

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti napljuva JTD, pre bi rekao uzrok mastor ili neko prvi ?

Ko napljuva JTD? Zbog tog motora sam i kupio Alfu...

Da ste videli istopljeni klip, shvatili bi o čemu pričam... delovi klipa, glave i ventila su se bukvalno sjedinili.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedesovi cdi motori imaju takve probleme da pukne klip i istopi se a ostalo od motora extra, ali na jtd-u to prvi put vidim i upravo lici na havariju koju dizna pravi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da se ventil pokidao i napravio havariju ili je dizna nasula previše goriva i oštetila klip i odakle je sve krenulo (tako kaže majstor).

Toliko o popularnim jtd motorima 115 ks.

Kako čovek da krene bilo gde na put sa ovakvim kolima i koji je to auto s kojim bi se negde uputio? Šta treba raditi da se izbegnu ovakve havarije?

Koliko god puno je, a motor najmanje kriv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osim sto se raspao...:)

Salim se...Nego, koliko bugo treba dizna da naliva gorivo kao blesava da bi se istopili klipovi?

To odjednom i naglo tesko da moze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi u radu motora da se osete promene... Ako je sagorevanje loše na bilo koji način, može doći do posledica. Kad smo mi studenti, jedan motor na praksi sklapali, nisam mogao da verujem na šta liči klip, samo od detonativnog sagorevanja. Testirali su nešto sa gorivom, i pritiskom turbine...klip je bukvalno imao mesečeve kratere po čeonoj površini.

Ovde je slučaj, da je koncentracija goriva po zapremini bila užasno raspoređena, što vrlo lako može dovesti do oštećenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...