Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dare038

Stilo JTD - prva brzina ventilatora / brzine ventilatora hladnjaka

Recommended Posts

Prvo i osnovno :

Pregleda se termodavac, motor ventilatora, obe brzine se probaju, kad digne temp preko pola ocita se na ecuscan koliko je to stvarno.

Znaci moze biti davac, moze biti neki relej i sl koji pali drugu brzinu, moze biti los senzor temp ili tabla.

Kad proveri te tri stvari onda dalje, upali auto dok je hladan i drzi ruku na izlaznom crevu sa termostata. Ako odmah kako se greje motor tako greje i crevo znaci zaglavio negde u nekom polozaju. Ako drzi hladno dok mmotor digne temp pa onda pusti vodu - moze biti da je ok (mada.....)

Onda sledi kupusanje zica i trazenje prekida.....

Sve kod majstora dobrog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma cim jtd hoce da pali ventilator a spoljasna temperatura je ispod 100c :D nesto nije u redu sa sistemom za hladjenje. Da je sistem u redu (hladnjaci, termostat, pumpa za vodu) ceo zivot ne bi imao pojma da tvoj auto i ima 2 brzine za hladjenje. Nesto ga dobro muci cim on pali prvu, pa mu je i to malo nego pali i drugu brzinu ventilatora (koja se inace pali preko 100c ako se ne varam). Ja sam ubedjen da su ti puni hladnjaci ili da je zaglavio termostat, o ta cesmusa koja je bila u njemu kada si ga kupio je samo doprinela pogorsanju problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne pali drugu brzinu ventilatora...

 

...kada je izvadio osigurac onda radi druga brzina ventilatora...

 

Druga brzina nije redovna brzina, ona je zaštitna. Motor ne treba da ima problema sa pregrevanjem zahvaljujući paljenju ventilatora u prvoj brzini.

Ako se prva brzina ne upali (rikne termodavač ili neki drugi sklop npr. kao što ste vi probali sa osiguračem), temp. će nastaviti da raste. Zato je izmišljenja tzv. druga brzina, ali ona je tu samo kao izuzetak, ne da radi po pravilu. Nju direktno pali komp. Ide direktno baš da ne bi uopšte ostali bez rada ventilatora i time ugrozili motor zato što rikne deo od 20 evra ili 1 evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa sta moze biti onda_ inace jos ga nisam oterao kod majstora nisam stigao od posla. Jasno je i meni da postoji neki problem, ali nadam se da nije mng skupocen

Share this post


Link to post
Share on other sites

new_resistor_1.jpg

(engines radiator fan slow speed resistor).

Ovaj deo sluzi za regulisanje prve brzine ventilatora hladnjaka. Ko zna neka kaze gde se tacno ugradjuje taj deo ili neka uslika pa jos verodostojnije da bude prikazanao.

Ne mogu da vidim gde se nalazi. Neki ga zovu otpornik, neki rezistor. Na deklaraciji pise relej.

nadje li gde ti stoji ovaj deo? ;)

ako ne da malo pripomognem... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

prva brzina radi normalno,  sutra ga teram kod majstora pa cemo videti sta ce pronaci , on kaze da postoji mogucnost da je neki modul otisao , ali pre toga da ne bih dzabe kupovao posto je oko 40-50 evra, mora da pr0overi da nije neka zica ka releju druge brzine u prekidu , sutra se nadam da ce naci uzrok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terazije...kao sto je vec neko rekao,drugu brzinu pali komp,ona sluzi da odradi ako prva brzina zakaze...Tesko da cete otkriti kvar druge brzine,jer ga najverovatnije nema. Meni tu najvise smrdi termostat,verovatno je ili zaglavio ili kasno otvara...Ali opet,nemoj mene da slusas,neka pogleda majstor,pa ces videti sta i kako. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaze majstor da nije termostat . a sta je sa tim modulom, za sta je on namenjen? Mislim on ga zove modul, nesto pravougaonog oblika, metalno, na sredini maltene iza znaka fiat iza maske, odatle ga je izvadio 



ma naravno nista bez majstora, na kraju 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sve zice su u redu, majstor nije nasao uzrok, sledece sto treba da uradim jeste da servisiram i napunim klimu freonom, pa  tad da probamo dal ce da se pali druga brzina ventilatora, ako ni tad ne bude radila onda je do nekog modula , kaze da ima polovnih modula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaci da organizujemo nekog veterinara :laughing: prvu a I drugu brzinu pali komp.drugu pali kad je velika vrucina,opterecenje motora ili radi klima znaci ne zato sto rikne prva.dovoljno je prikljuciti na dijagnostiku I testirati obe .javi se I da ti to istestiram I ako ima kvar nadjem-besplatno inace ce ova prica potrajati ovde :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa braco, ja sam napisao da ne moze da upali drugu, Mislim ne kontam, da liste procitali uopste, ne moze na dijagnostici da upali drugu brzinu, iz za sada neutvrdjenog razloga. burazeru mozda na kraju i prolajees nikad se ne zna :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ba braco ako hoces da ti resim kao sto napisah ti dodji ako ne ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

hocu naravno, ne kazem, nego ti kazem da na dijagnostici ne pali drugu brzinu, a ovo braco je bilo braćo , da ne bude zabune :), prva pali normalno, a onda kada treba drugu da upali, to izostaje, danas sam posle majstora izasao na autoput i namerno sam ga forsirao, i temperatura je bila na normali, tj na pola zakucana, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda, nikad se ne zna. Uglavnom, ja mislim da je kao sto smo vec i rekli ventilator posledica a ne uzrok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa to sam i konstatovao, dakle po tom pitanju se slazemo, treba otkriti uzrok sto se ne pali druga brzina ,

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znaci da ne valja rele kad ne pali drugu?

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba to da resis,jer zaista mislim da ne bi smeo da prelazi pola.

Kada skala stoji na pola,veliki je to raspon u temperaturi. Cas je veca,cas manja,ali skala je zakucana. Cim predje,to je znak da nesto ne valja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene nikad nije preslo pola,e sad gde je rele i osugurac za ventilator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I dobro da nije,ali zatreba nekad druga brzina. Nikada ne znas kada ce zatrebati,narocito leti a nadjes se u nekoj guzvi. Javice se neko ko zna gde se nalaze osiguraci...

Imas ih ispod volana a ima nesto i kod akomulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...