kolega.jankovic 23 Posted September 4, 2013 Prvo i osnovno : Pregleda se termodavac, motor ventilatora, obe brzine se probaju, kad digne temp preko pola ocita se na ecuscan koliko je to stvarno. Znaci moze biti davac, moze biti neki relej i sl koji pali drugu brzinu, moze biti los senzor temp ili tabla. Kad proveri te tri stvari onda dalje, upali auto dok je hladan i drzi ruku na izlaznom crevu sa termostata. Ako odmah kako se greje motor tako greje i crevo znaci zaglavio negde u nekom polozaju. Ako drzi hladno dok mmotor digne temp pa onda pusti vodu - moze biti da je ok (mada.....) Onda sledi kupusanje zica i trazenje prekida..... Sve kod majstora dobrog! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted September 5, 2013 Ma cim jtd hoce da pali ventilator a spoljasna temperatura je ispod 100c nesto nije u redu sa sistemom za hladjenje. Da je sistem u redu (hladnjaci, termostat, pumpa za vodu) ceo zivot ne bi imao pojma da tvoj auto i ima 2 brzine za hladjenje. Nesto ga dobro muci cim on pali prvu, pa mu je i to malo nego pali i drugu brzinu ventilatora (koja se inace pali preko 100c ako se ne varam). Ja sam ubedjen da su ti puni hladnjaci ili da je zaglavio termostat, o ta cesmusa koja je bila u njemu kada si ga kupio je samo doprinela pogorsanju problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 5, 2013 ne pali drugu brzinu ventilatora... ...kada je izvadio osigurac onda radi druga brzina ventilatora... Druga brzina nije redovna brzina, ona je zaštitna. Motor ne treba da ima problema sa pregrevanjem zahvaljujući paljenju ventilatora u prvoj brzini.Ako se prva brzina ne upali (rikne termodavač ili neki drugi sklop npr. kao što ste vi probali sa osiguračem), temp. će nastaviti da raste. Zato je izmišljenja tzv. druga brzina, ali ona je tu samo kao izuzetak, ne da radi po pravilu. Nju direktno pali komp. Ide direktno baš da ne bi uopšte ostali bez rada ventilatora i time ugrozili motor zato što rikne deo od 20 evra ili 1 evra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terazije 0 Posted September 6, 2013 pa sta moze biti onda_ inace jos ga nisam oterao kod majstora nisam stigao od posla. Jasno je i meni da postoji neki problem, ali nadam se da nije mng skupocen Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladan115ph 0 Posted September 6, 2013 (engines radiator fan slow speed resistor).Ovaj deo sluzi za regulisanje prve brzine ventilatora hladnjaka. Ko zna neka kaze gde se tacno ugradjuje taj deo ili neka uslika pa jos verodostojnije da bude prikazanao.Ne mogu da vidim gde se nalazi. Neki ga zovu otpornik, neki rezistor. Na deklaraciji pise relej.nadje li gde ti stoji ovaj deo? ako ne da malo pripomognem... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terazije 0 Posted September 6, 2013 prva brzina radi normalno, sutra ga teram kod majstora pa cemo videti sta ce pronaci , on kaze da postoji mogucnost da je neki modul otisao , ali pre toga da ne bih dzabe kupovao posto je oko 40-50 evra, mora da pr0overi da nije neka zica ka releju druge brzine u prekidu , sutra se nadam da ce naci uzrok Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted September 6, 2013 Terazije...kao sto je vec neko rekao,drugu brzinu pali komp,ona sluzi da odradi ako prva brzina zakaze...Tesko da cete otkriti kvar druge brzine,jer ga najverovatnije nema. Meni tu najvise smrdi termostat,verovatno je ili zaglavio ili kasno otvara...Ali opet,nemoj mene da slusas,neka pogleda majstor,pa ces videti sta i kako. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terazije 0 Posted September 6, 2013 kaze majstor da nije termostat . a sta je sa tim modulom, za sta je on namenjen? Mislim on ga zove modul, nesto pravougaonog oblika, metalno, na sredini maltene iza znaka fiat iza maske, odatle ga je izvadio ma naravno nista bez majstora, na kraju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terazije 0 Posted September 7, 2013 sve zice su u redu, majstor nije nasao uzrok, sledece sto treba da uradim jeste da servisiram i napunim klimu freonom, pa tad da probamo dal ce da se pali druga brzina ventilatora, ako ni tad ne bude radila onda je do nekog modula , kaze da ima polovnih modula. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted September 7, 2013 Ako se ispostavi da je tvoj problem sa temperaturom u elektrici, ja cu da lajem 29-og na skupu Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 7, 2013 znaci da organizujemo nekog veterinara prvu a I drugu brzinu pali komp.drugu pali kad je velika vrucina,opterecenje motora ili radi klima znaci ne zato sto rikne prva.dovoljno je prikljuciti na dijagnostiku I testirati obe .javi se I da ti to istestiram I ako ima kvar nadjem-besplatno inace ce ova prica potrajati ovde Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terazije 0 Posted September 7, 2013 pa braco, ja sam napisao da ne moze da upali drugu, Mislim ne kontam, da liste procitali uopste, ne moze na dijagnostici da upali drugu brzinu, iz za sada neutvrdjenog razloga. burazeru mozda na kraju i prolajees nikad se ne zna , Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 7, 2013 ba braco ako hoces da ti resim kao sto napisah ti dodji ako ne .... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terazije 0 Posted September 7, 2013 hocu naravno, ne kazem, nego ti kazem da na dijagnostici ne pali drugu brzinu, a ovo braco je bilo braćo , da ne bude zabune , prva pali normalno, a onda kada treba drugu da upali, to izostaje, danas sam posle majstora izasao na autoput i namerno sam ga forsirao, i temperatura je bila na normali, tj na pola zakucana, Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted September 7, 2013 Mozda, nikad se ne zna. Uglavnom, ja mislim da je kao sto smo vec i rekli ventilator posledica a ne uzrok. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terazije 0 Posted September 7, 2013 pa to sam i konstatovao, dakle po tom pitanju se slazemo, treba otkriti uzrok sto se ne pali druga brzina , Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted January 16, 2014 (edited) To znaci da ne valja rele kad ne pali drugu? Edited January 17, 2014 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted January 16, 2014 Moze da bude Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted January 16, 2014 Ja sam kod mene testirao danas prvu pali a drugu ne i? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted January 16, 2014 Proveri releje, instalaciju, osigurace, sta ces drugo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted January 16, 2014 Treba to da resis,jer zaista mislim da ne bi smeo da prelazi pola. Kada skala stoji na pola,veliki je to raspon u temperaturi. Cas je veca,cas manja,ali skala je zakucana. Cim predje,to je znak da nesto ne valja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted January 16, 2014 Kod mene nikad nije preslo pola,e sad gde je rele i osugurac za ventilator? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted January 16, 2014 I dobro da nije,ali zatreba nekad druga brzina. Nikada ne znas kada ce zatrebati,narocito leti a nadjes se u nekoj guzvi. Javice se neko ko zna gde se nalaze osiguraci... Imas ih ispod volana a ima nesto i kod akomulatora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
deki87 7 Posted January 16, 2014 Pa znam gde ali ne znam koji i sta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted January 16, 2014 Javice se vec neko ko zna... Quote Share this post Link to post Share on other sites