Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Dušan Borković održao press konferenciju na kartodromu Ada Huja

Recommended Posts

Borković sjajnom vožnjom u finišu do 7. mesta u Belgiji

 

borkovic pr.jpg

 

Najbolji srpski automobilista Dušan Borković u neravnopravnim uslovima zauzeo je sedmu poziciju zu drugoj trci na stazi Spa Frankoršamp u Belgiji i sačuvao drugu poziciju u generalnom plasmanu TCR Evropa šampionata

 

Vozač NIS Petrol tima u saradnji sa Target Competition timom u svom automobilu Hyundai i30 N ostvario je dobar rezultat u šestoj trci u sezoni, a uspeh je utoliko veći ako je zna da je ostvaren u konkurenciji 22 vozača od kojih su svi osim kolega iz Hjundaija imali bolji balans performansi. Smanjena visina za jedan centimetar, ali i dalje najviši od svih automobila, nije mogla da nadomesti težinu od 1.315 kg i snagu motora od 97.5 odsto, pa je Borković na ovom vikendu izvlačeći maksimum stigao do novih šest bodova. Borković je nedeljnu trku startovao kao peti, ali je zbog lošeg starta i zaustavljanja Kominija, koji se nalazio ispred njega na startu, izgubio četiri pozicije. Samo nekoliko krivina kasnije, Dušana je udario Dani Kros. Ipak, Srbin je sjajnom reakcijom izbegao najgori scenario i zadržao se na stazi, uz novi neizbežni gubitak pozicije na 12 mesto. Zbog izletanja Tašija na stazu je izašlo sigurnosno vozilo, koje se zadržalo do pred sam kraj trke, ali je Borković u preostala tri kruga sa 12. mesta neverovatnom vožnjom uspeo da značajno popravi svoj plasman, izbije na sedmu poziciju i osvoji 6 bodova.

 

''Nažalost, ova trka nije bila poput subotnje. Već na startu sam prvi put slučajno napravio grešku, pogrešio ubacivši u ler umesto u prvu brzinu. Zatim je Komini stao na startu ispred mene zbog problema i u delićima sekunde sam izgubio nekoliko pozicija. To me i nije toliko koštalo, koliko kad me je Kros udario, izbacio sa staze i oštetio mi zadnji točak. Ne samo da sam pao na 12. mesto nego nisam imao brzinu na već onesposobljen auto. Na kraju sam završio sedmi i uzeo nove bodove. Askona je povećao prednost u generalnom plasmanu, ali srećom samo za 11 poena razlike što je dostižno već na narednoj trci na Hungaroringu ukoliko promene balans performansi za sledeći vikend. Bilo je i više nego očigledno da je ovo postao Peugeot i VW kup, a stvaranje i poenta ovog šamopionata je da smo svi približni performansama da bi trke bile zanimljivije za publiku. Očekujem i nadam se daljim promenama kako bismo svi imali šansu da se trkamo fer, i kako bismo svi bili bezbedni. Čestitam klupskom kolegi Rihardu na pobedi, uspeo je da iskoristi inverzni start i odbrani se od letećeg Peugeota. Naravno, hvala mojoj Srbiji, navijačima, timu i sponzorima na velikoj podršci i u Belgiji'', rekao je Borković posle druge trke.

 

Borković je posle šest trka na drugom mestu u generalnom plasmanu sa 84 boda, 11 manje od prvoplasiranog Askone. Naredni trkački vikend biće vožen 7. i 8. jula u Mađarskoj, na stazi Hungaroring, uz prenose na kanalima Sport kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TCR Evropa - Mađarska, Hungaroring

Briljantna pobeda Borkovića, himna i zastava Srbije

 

181836-borkovic 2.jpg

 

Najbolji automobiilista Srbije, 33-godišnji Dušan Borković, nas je opet obradovao i danas zaista oduševio svojom perfektnom vožnjom, za volanom Hyundaija sa brojem 62. U izuzetno jakoj konkurenciji serije ''TCR Evropa'', visoki Pančevac je trku započeo sa 4. mesta, mudro je držao tu poziciju i čekao rasplet borbe prve trojice, a kada je sa staze izguran mladi 22-godišnji Španac Azkona, krenuo je u napad. Vrlo brzo se Borković našao na drugoj, a onda i na čelnoj poziciji i svoje lidersko mesto je zadržao sve do cilja i zaista sjajne pobede. Na podijum su se pokraj Borkovića popeli i Paulsen i Nađ, a publika je aplauzom pozdravila pobednika, našeg najboljeg vozača, koji je uz zvuke himne Srbije i našu zastavu visoko podigao pobednički trofej. Borković posle trke ostao na drugom mestu u generalnom plasmanu TCR serije, ali sada sa samo jednim bodom manje od lidera Azkone. Najiskusniji vozači su ostali danas iza našeg asa. Verne je bio 7. a Komini osmi. Danas je na programu druga trka TCR mađarskog vikenda.

 

Borković za Serbiaring: Ni u drugoj trci neću da forsiram, važno je da završim ispred Askone

 

U nimalo lakim uslovima na asfaltu Hungaroringa, Borković je izvojevao i treću ovosezonsku pobedu u TCR Evropa i vodećem Mikelu Askoni primakao se na samo bod zaostatka, sa lepim izgledima da se u sutrašnjem sprintu možda i vrati na vrh tabele. U skladu sa tim i promena raspoloženja srpskog automobiliste. Razočaran posle jutrošnjih kvalifikacija, po podne je imao mnogo razloga da se raduje. Konvencionalnim rečnikom, Dušanova pobeda je bila teška, ali zaslužena i dokazala je zrelost njegovog pristupa i promišljenost u akcijama na pisti. ''Kvalifikacije su spadale u teže u mojoj karijeri, jer su uslovi bili nešto između, ni mokro ni suvo, a imate samo 10 minuta da nešto uradite'' priča nam Dušan. ''Askona je tu napravio bolji izbor od nas, napravio je razliku u vremenu i uzeo mi je nekoliko bodova što me je jako razočaralo. Razočarao sam se u sebe jer nisam video da i mi možemo sa slikovima, ali, ja nisam smeo toliko da se igram, on je znao da je sporiji i nije imao šta da izgubi. A ja sam mogao mnogo da izgubim.''

 

Srpski automobilista potom je prešao na opis trke u kojoj je u početku vozio iza Fajlsa, Askone i Tašija: ''Dok smo sedeli na startnoj rešetki učinilo mi se da opet počinje da pada i već sam se oneraspoložio. Samo sam čekao da se staza malo prosuši. Znao sam da će u prvih nekoliko krugova trke biti mnogo agresivnih. Znao sam i ko su sve ljudi ispred mene i da će forsirati u uslovima koji nisu za forsiranje, jer je bilo mnogo mokro, ni linije se još nisu osušile, osim donekle na prvoj krivini. Ako malo nagaziš na sintetičku podlogu ili ivičnjak, znaš da ćeš šlajfovati, tu praviš razliku ili izgubiš. Vodeći su mi malo pobegli jer su sve više forsirali, a ja sam vozio apsolutno opušteno i gledao sam samo šta rade vozači iza mene. Video sam kako se ponaša staza i nisam napravio nijednu grešku. Zaneo sam se par puta, video sam gde je opasno, gde mogu da spustim, a gde da pojačam tempo. Onda sam stigao vodeće, oni su počeli da se guraju, a ja sam iskoristio priliku da pojačam tempo na suvoj stazi i da obiđem. Video sam da mogu da prođem Fajlsa, uradio sam to spolja. Znao sam da će da me respektuje, jeste me malo udario, ali sam znao da je na mestu mog napada staza suva i da tamo mogu da proširim putanju. On me je gradio na mokrom delu, a ja sam išao na suvi i kočio sam kasnije. To su situacije u kojima mora da se razmišlja tri ili četiri koraka unapred.''

 

Borković je brzo odmakao pratiocima, ali je u finišu intervenisalo sigurnosno vozilo, što je njegovu prednost u praksi neutralisalo. ''Napravio sam veliku razliku, a onda je izašao sigurnosni automobil. Mislio sam da će me to unakaziti, pogotovu kad sam video da su iza mene Paulsen, koji baš i ne misli mnogo, i Briše, koji nema šta da izgubi i koji takođe vozi kao muva bez glave. Mislio sam da će me neko udariti. Sva sreća, na restartu sam im pobegao, a na cilju sam bio 2.7 sekundi ispred njih.'' Dušanov plan za današnji nastup zvuči jednostavno. ''Kao i uvek, želim da završim trku. Zato neću mnogo forsirati, ali zavisi kako će se sve poklopiti. Ako vidim da sam brz, zapeću, u suprotnom to neću učiniti, ali cilj mi je da sutra završim tri mesta ispred Askone. Barem tri, ako ne i više'', nasmejao se Borković.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TCR Evropa: Borković u nedelju bez bodova, ostaje drugi

 

borkovic 2018 hun.jpg

 

Na drugoj TCR Evropa trci na Hungaroringu, srpski automobilsta Dušan Borković nije uspeo da ponovi uspeh koji je zabeležio u subotu. Dušan Borković u nedelju nije uspeo da završi trku pa je ostao bez bodova. Sredinom trke je došao u kontak sa jednim od vozača nakon čega mu je oštećena oplatu i desni točak. Nakon toga je ušao u boks, ali to nije moglo da mu pomogne da uđe u prvih 10 vozača i osvoji bodove.

Po pravilima TCR druga trka se vozi po obrnutom rasporedu za prvu desetoricu vozača u odnosu na prvu i kvalifikacije pa je Borković u nedelju krenuo kao sedmi (u prvoj je bio četvrti). Dobro je napredovao, brzo je došao do borbe za petu poziciju kada se desio trkački incident. Pobedu je u nedelju odneo Portugalac Francisko Mora za ekipu Sport And You. Mori je ovo prva pobeda u karijeri. Njegova ekipa je imala najbolji vikend od početka šampionata, obzirom de je njima pripalo i drugo mesto. Borković je u generalnom plasmanu drugi sa 111 bodova, jednim manje od prvoplasiranog Azkone koji takođe nije uspeo da osvoji bodove u nedelju zbog kazne ''prođi kroz'' zbog neoprezne vožnje.

Do kraja sezone ostalo je još šest trka, a naredna je u Asenu 18. i 19. avgusta uz direktne prenose na Sport Klubu.

 

Borković i Fajls kažnjeni gubitkom pozicija u Asenu

Dušan Borković i Džoš Fajls kažnjeni su posle druge trke u Mađarskoj, a kazna se odnosi na sledeću rundu TCR Evropa u Asenu. Obojica će biti pomereni za po tri mesta u startnom rasporedu u odnosu na osvojenu poziciju u kvalifikacijama. Borković je u drugoj trci udario Fajlsa na krivini 12, posle čega je Srbin odustao. Britanac je nastavio trku, ali je u sličnom manevru u pretposlednjem krugu izazvao koliziju sa Brišeovim ''pežoom'', posle čega je ipak uspeo da se domogne podijuma. Ovo nisu dobre vesti za srpskog asa, koji je trenutno drugi u generalnom plasmanu. Njemu Askona beži svega jedan poen, a propustio je šansu da osvoji dosta bodova na drugoj trci u Mađarskoj. Sam Borković je za ''TouringCarTimes'' izjavio je da dolazeće staze neće odgovarati njegovom Hyundai i30 TCR: ''One nisu dobre za naš automobil i zato je danas trebalo da osvojim što je moguće više bodova. A mnogo smo ih izgubili…''

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nađ nadigrao Vernea u Asenu, Borković završio šesti i preuzeo vođstvo

 

daniel-nagy-assen-.jpg

 

Vozač ekipe M1RA, za volanom Hyundaija Danijel Nađ pobedio je na prvoj trci TCR Evropa u Asenu, ispred Žan-Karla Vernea u Audiju i Krisa Riharda u automobilu Hyundai. Na startu trke Verne se održao na prvom mestu, dok se Nađ probio na drugo ispred Fajlsa koji je takođe odlično startovao. Čenčeti je nakon kontakta sa Askonom izleteo sa staze i incident je nakon istrage proglašen trkačkim. Poti je pao na sedmo mesto, dok se Komini domogao šestog mesta, a Borković je pao iza Krusa i Askone, a ispred svog timskog kolege Risa Bara, na poziciju 12. Rihard je pretekao Tašija za četvrtu poziciju u drugom krugu, a Tertig je pretekao Jensa Renea Melera za 14. mesto. Nađ je sustigao Vernea i, u pokušaju da ga pretekne, udario u graničnik od guma. Francuz je sleteo sa staze, ali se vratio i dao se u poteru za Nađom, koji je preuzeo vođstvo i počeo da odmiče. Fajls je iza njih počeo da gubi tempo i sustigla ga je grupa Rihard-Taši-Komini, gde je Britanac loše procenio krivinu nakon blagog kontakta sa Rihardom, skratio je, blokirao Tašija i izgubio pozicije od Riharda i Kominija.

 

U narednom krugu, Fajls je propustio svog timskog kolegu Tašija, koji je počeo da pritiska Kominija, ali se Švajcarac odbranio. Borković se u međuvremnu probio do osme pozicije i ostavio je svog konkurenta u šampionatu, španca Mikela Askonu, iza sebe na 10. poziciji. Fajls je nastavio da pravi greške što je iskoristio Poti i prošao je šampiona TCR Nemačke. Verne se oporavio od gubitka vođstva i intenzivno pritisao Nađa, ali nije uspeo da ga pretekne. Borković je u narednom krugu pretekao Fajlsa i došao do sedmog mesta, a Britanca za volanom Civic-a su sustigli Paulsen i Askona. Fajls je u narednom krugu izgubio dva pozicije u prvih par krivina i u finišu je postao meta Risa Bara u borbi za poslednji poen. Borković je uspeo da se izbori i sa Potijem u prvom kompleksu krivina i na kraju pored karirane zastave prošao kao šesti. Nađ je prvi prešao preko ciljne linije, ispred Vernea i Riharda. Komini je dovezao svoju Hondu Civic do četvrte pozicije, tik ispred Tašija. Iza Borkovića su kroz cilj prošli Poti, Paulsen, Askona i Fajls. Borković je vratio lidersu poziciju u generalnom plasmanu sa 119 poena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što reče @silenci:

 

Taši slavio u Asenu, na podijumu ljuti rivali Askona i Borković

 

attila-tassi.jpg

 

Mađarski tinejdžer Atila Taši pobednik je druge trke TCR Evropa vožene u Asenu. On je u ranoj fazi trke iskoristio žestoku borbu ispred sebe između Askone i Paulsena i izbio na prvu poziciju gde nije bio ugrožen ni jednog trenutka do kraja. Paulsen, koji je startovao sa pol-pozicije, je do druge krivine izgubio dva mesta. Iza njegovih leđa točak uz točak su vozili Borković i Rihard, na momente je Srbin bio ispred, na momente njegov timski kolega. Stefanovski je parkirao svoj Hyundai posle incidenta na startu trke, pa je njegov vikend završen sa mnogo oštećenja. Sigurnosno vozilo je izašlo na stazu kad je Nađ udario u Fajlsa i izleteo sa staze. Britanac se dovezao do boksa, a Mađar je izgubio dragocene poene. Na restartu je Komini dobio duel sa Verneom za sedmo mesto, a Borković i Rihard su ponovo ušli u duel, zbog kog su u jednom trenutku bili pod istragom sudija. Srbin je izašao kao pobednik i dao se u poteru za Paulsenom, dok je Švajcarac dobio novu pretnju iza leđa u vidu Kominija. Paulsen je bio očigledno sporiji od svojih pratilaca, jer je drugoplasirani Askona za samo nekoliko krugova napravio prednost veću od šest sekundi.

 

Kako se trka bližila kraju, Borković je postajao sve agresivniji, pa je uz manji konakt uspeo da prođe Norvežanina i popne se na podijum. Posle toga, Paulsen je bio laka meta i za Kominija, pa je od vodeće startne pozicije Paulsen završio na petom mestu. Osim agresivnih manevara, vozač Cupre je nekoliko puta isekao šikanu i izleteo sa staze, pa je pitanje hoće li ovaj rezultat biti i konačan. Rihard je pored karirane zastave prošao kao šesti, a bodove su uzeli i Verne, Poti, Meler i Bar. Posle holandske runde, Borković je vodeći u generalnom plasmanu sa 134 poena ispred Askone koji ima 132, a Nađ je ponovo u velikom zaostatku sa 114 bodova.

Sledeća trka vozi se u Monci krajem septembra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borković drugi u Barseloni, titula daleko

 

Dusan-Borkovic.jpg

 

Poslednjeg trkačkog vikenda u TCR Evropa u Barseloni srpski automobilista Dušan Borković je u prvoj trci voženoj u subotu zauzeo drugo mesto. Borković je imao dva blistava momenta u trci. Prvi na samom startu kada je uspeo da prestigne glavnog konkurenta Mikelea Askonu i sa četvrte se popne na poziciju broj tri. Međutim, baš u tim trenucima na stazu je izašlo sigurnosno vozilo i to zbog tehničkih problema koje je imao drugi srpski predstavnik Nikola Miljković. Njemu se na startno - ciljnom pravcu ugasio automobil pa je morao da odustane. U nastavku trke Borković je snažno pritiskao drugoplasiranog Džoša Fajlsa i na 10 minuta pre kraja trke uspeo je da se domogne drugog mesta. U jednom momentu je na dve sekunde smanjio zaostatak u odnosu na vodećeg Tašija, ali nije bilo dovoljno vremena da uđe u borbu za trijumf u prvoj trci završnog vikenda. Treće mesto u Barseloni je pripalo Mađaru Miheliču. Saton je bio četvrti, a Askona koji je vodeći u generalnom plasmanu trku je završio na petom mestu.

 

Borković: Borim se za zvanje viceprvaka, titula je malo verovatna

Dušan Borković je osvojio drugo mesto na trci 1 finalne runde TCR Evropa na Katalunji i vratio se na drugo mesto kontinentalnog šampionata. Štaviše, srpski takmičar je posle 13 od 14 sezonskih trka i dalje u konkurenciji za titulu. On je zahvaljujući subotnjem rezultatu - svom petom podijumu u 2018 - smanjio zaostatak za liderom Mikelom Askonom sa 30 na 23 boda, dok je u igri ostalo još 25 poena. Osim njih dvojice, u igri su još i Žan-Karl Verne i Atila Taši, koji imaju po bod manje od Borkovića. Realno, nijedan od trojice Askoninih pratilaca nema prevelike šanse da ga ugrozi, ali će, ako ništa drugo, bitka za sezonsko srebro svakako biti uzbudljiva.

Dva poteza bila su odlučujuća za Dušanov podijum u Španiji. Na startu je bio bolji od Askone i odmah se popeo na treću poziciju. Potom je progonio tandem KCMG Hondi, u kojem je Džoš Fajls uporno čuvao leđa vodećem Atili Tašiju. Posle duže borbe, srpski automobilista je u 8. krugu slomio Fajlsov otpor koristeći za to pametan prolaz kroz početni splet krivina. I zbivanja pozadi išla su naruku Borkoviću: Askona je provizorno imao titulu u rukama, ali je izgubio pozicije od Norberta Mihelisa i BTCC prvaka Eša Satona i trku završio peti, čime je odluka o šampionu odložena.

''Rezultat nije loš, ali trka nije bila laka i prilično sam umoran'', ispričao je Pančevac. ''Zadovoljan sam jer sam pretekao Askonu, ali je Fajls imao timsku naredbu da čuva leđa Tašiju i blokira me. U početnim krugovima sam zato izgubio mnogo vremena iza Hondi, što mogu da razumem, ako se uzme u obzir situacija u šampionatu. Moje gume su uništene u borbi sa Fajlsom. U poslednjim krugovima sam čak mislio da jedna od mojih zadnjih guma počinje da ispušta. Međutim, neka čudna buka je dopirala otpozadi i auto je puno preupravljao, mora biti da je nešto mehaničko, to ćemo morati da proverimo. U poslednjem krugu morao sam da vozim sporije kako bih završio trku i srećan sam što sam stigao na cilj i sačuvao drugu poziciju. Zadovoljan sam svojom vožnjom i nadam se da neću imati sličnih problema na drugoj trci. Opet sam drugi u generalnom plasmanu, videćemo za drugu trku… Cilj je da zadržim barem vicešampionsku poziciju i za to ću se boriti. Naravno da postoji šansa i za prvo mesto, ali to je malo verovatno. Svi su imali priliku da se uvere koliko je jak ovaj šampionat.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Borković treći u TCR šampionatu, Miljkoviću 21. mesto

 

borkovic hyundai.jpg

 

Srpski automobilista Dušan Borković je u ranoj fazi završio poslednju trku u sezoni, pa je na kraju TCR šampionat završio na trećem mestu u generalnom plasmanu. Borković je teoretski mogao da se bori i za šampionsku titulu, startovao je sa šeste pozicije, ali je već u trećem minutu, razočaran završio trku, nakon kontakta na stazi sa novim šampionom Mikeleom Askonom, sa kojim je tokom sezone vodio žestoke duele, kako na stazi, tako i van nje. Baš u tim trenucima trku je završio i Taši, što je Srbinu na kraju omogućilo da za jedan poen nadmaši rivala i ostane na trećem mestu generalnog plasmana. Znalo se da je do kraja trke jedini rival Askone Žan Erik Vernje, ali nije bilo pravog duela što je Špancu omogućilo da po prvi put u karijeri osvoji šampionsku titulu. Vernje je morao da se zadovolji drugim mestom u generalnom plasmanu vozača.

Inače, poslednju trku u sezoni kao pobednik završio je Nemac Majk Halder, drugo mesto pripalo je Nađiju, dok je trećeplasirani Ešli Saton. Drugi predstavnik Srbije u trci NIkola MIljković završio je trku na 21. mestu, što se može smatrati dobrim učinkom posle problema sa menjačem koji je imao u subotu i činjenice da se više bavio birokratijom jer je bilo upitno da li će uopšte dobiti licencu za takmičenje. U generalnom plasmanu Askona je osvojio 181 poen, Vernje 159, Borković 154, a Taši 153 poena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podeljeni pehari Askoni, Verneu i Borkoviću

 

tcr borkovic 2018.jpg

 

Iza nas je jedna, najblaže rečeno uzbudljiva, sezona automobilskih trka na kružnim stazama u seriji ''TCR Europa 2018''. Zahvaljujući TV prenosima minulih 14 trka milioni gledalaca širom starog kontinenta (a i dalje), imali su priliku da prate sasvim sigurno seriju kružnih trka među najtežim i najzahtevnijim u Evropi. Broj takmičara i kvalitet vozača sa veoma trofejnim biografijama potvrđuju takvu ocenu.

Srbiju već punih osam godina na međunarodnoj sceni predstavlja Pančevac, 34. godišnji Dušan Duca Borković, vozač kojeg danas poznaju i Evropa i celi svet. Uz veliku podršku države Srbije, uz pomoć NIS-a, grada Pančeva, Ministarstva omladine i sporta, AMSS i mnogih prijatelja, Dušan Borković je na najlepši način predstavio našu zemlju. Srbija se može ponositi rezultatima svog najuspešnijeg automobiliste koji je puno puta pobeđivao i na trofejnim postoljima slušao himnu Srbije. Po završetku finalne trke na pisti Katalunja, kod Barselone, naš briljantni as je primio veliki pehar, priznanje za osvojeno treće mesto u Evropi, pored pobednika, Španca Mikele Askone i drugoplasiranog Francuza Žan Karl Vernea.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dušan Borković i Target zajedno u evropskom TCR šampionatu

 

Borkovic 11.jpg

 

Srpski automobilista Dušan Borković ove sezone voziće evropski TCR šampionat, za titulu najboljeg na Starom kontinentu. Naš as nije menjao dobitnu kombinaciju tako da i ove godine nastupa kao vozač ''NIS Petrol Racing'' tima u saradnji sa ''Target Competition'' timom u automobilu Hyundai i30 N TCR sa brojem 62. Borković je bio želja nekoliko timova i različitih šampionata, ali Pančevac nije imao dilemu i poverenje je ponovo dao ''Target competition''-u koji je, upravo zahvaljujući odličnim vožnjama našeg asa, osvojio drugo mesto u timskom delu TCR Evropa 2018.

 

''Target je u prošloj sezoni pokazao profesionalnost i ogromno iskustvo. Odlično smo se našli i uigrali, Hyundai mi je sjano legao i siguran sam da ova godina može biti samo bolja. Nije bilo dvoumljena ni oko šampionata. TCR Evropa nudi velike mogućnosti, a konkurencija je izuzetno jaka. Apsolutno sam spreman da ovo bude moja godina'', rekao je Borković. Sezona u TCR Evropa startuje 27. aprila na stazi Hungaroring u Mađarskoj, a do kraja godine Borkovića očekuje ukupno 14 trka. Završnica šampionata je 12. i 13. oktobra na stazi u Monci. ''Skoro sve staze su mi poznate i to je veliki plus. Nisam nikad vozio Hockenheim u Nemačkoj i Red Bull ring u Austriji. Staze kao što su Spa Frankošamp, Hokenheim i Monca nikako ne odgovaraju hjundaiju zbog jako velikih brzina koje se razvijaju na pravcima i to me pomalo sekira, a naročito što je za kraj šampionata rezervisana Monca koja definitivno više odgovara automobilima VW grupe, posebno Audiju'', rekao je Borković. Naš automobilista očekuje spektakularan početak šampionata na Hungaroringu koji tradicionalno okupi najviše publike, među kojima ima i dosta fanova iz Srbije, dok je završnica rezervisana za Barselonu i Moncu, gotovo kao i prošle godine, samo obrnutim redom.

 

''Rekao bih da su upravo to staze na kojima sam spletom uglavnom nesportskih okolnosti ostao bez titule. Nadam se da će ove godine sve biti mnogo bolje, a ja ću uvek kao i do sada dati sve od sebe po pitanju vožnje'', dodao je vozač ''NIS Petrol racing'' tima. Borković je izrazio zahvalnost svojoj zemlji i gradu Pančevu na velikoj podršci, Agenciji za bezbednost saobraćaja kao svojim partnerima i sponzorima: kompaniji NIS Gazprom Neft i Auto Moto Savezu Srbije. Pulu sponzora se ove godine pridružuje i luksemburška grupacija Autodis koja je izričito izrazila želju da podrži srpskog automobilistu zbog rezultata koje je postigao tokom prošle sezone.

 

Raspored šampionata:

  • Hungaroring 27-28.04.2019.
  • Hockenheim 24-26.05.2019.
  • Spa 08-09.06.2019.
  • Red Bull Ring 13-14.07.2019.
  • Oschersleben 03-04.08.2019.
  • Barcelona 21-22.09.2019.
  • Monca 12-13.10.2019.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobro je krenuo sezonu Duca,jedno 4to,jedno 5to mesto,odlicno vozio,emo sto je najviši,mislim da je i najstariji vozac u TCR europa

2019-2019 Hungaroring Race 1---2019 EUR Hungaroring R1, 62 Dusan Borkovic_03 (1).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

TCR Europe, Hokenhajmring - Požrtvovana borba Borkovića, ali i nesportsko ponašanje rivala

 

192824-borkovic tcr.jpg

 

Najbolji srpski automobiliosta Dušan Borković je treću trku u TCR Evropa šampionatu, koja je vožena na stazi Hokenhajm u Nemačkoj, završio samo jedan krug pre cilja zbog velikih problema sa automobilom, koji su nastali kao posledica nekoliko udaranja tokom trke. Vozač NIS Petrol tima u saradnji sa ''Target Competition'' timom u svom automobilu Hyundai i30 N sa brojem 62 na kvalifikacijama je zauzeo 14. mesto što mu je odredilo 14. startnu poziciju na obe trke druge trkačkog vikenda u Nemačkoj. U izuzetno jakoj konkurenciji 32 automobila naš as je samo jedan krug do kraja držao 13. poziciju, a onda je usled problema sa automobilom završio trku na domak cilja. Borković je više od polovine trke vozio sa polupodignutom haubom, oštećenim spliterom, polupanom šoferšajbnom i raznim polomljenim delovima automobila koji su ga znatno kočili od samog starta. Kada je bilo gotovo sigurno da će izuzetnom požrtvovanošću uzeti prve bodove na Hokenhajmu, automobil je u potpunosti otkazao posle udarca Džona Filipija.

 

''Sve je krenulo od kvalifikacija kojima nisam bio zadovoljan. Nisam pronašao pravi ritam, a koliko je jaka konkurencija najbolje govori da se čak nas 14 vozača spakovalo u pola sekunde, što znači da su me stotinke delile od drugog dela kvalifikacija i bolje startne pozicije. Ali to zaista samo svedoči o izuzetnoj konkuretnosti šampionata. Iako je staza Hokenhajm za mene potpuno nova i znao sam da neće biti lako, ipak nisam očekivao ovakvo ponašanje vozača. Ovoliko udaraca koliko sam dobio na ovoj trci, u životu nisam dobio. Nema dela na automobilu koji mi nije udaren. Zbog svih tih oštećena išao sam čak 15km/h sporije od drugih i na pravcima su me svi obilazili. Boriću se sutra lavovski kao i danas, ali sa ovakvom gužvom na stazi i startnom pozicijom kao današnjom ne očekujem mnogo. Daću sve od sebe i nadam se da ću uzeti neki bod sutra jer je na kraju sezone svaki bod bitan'', rekao je Dušan Borković posle trke.

 

Druga trka na Hokenhajmu biće održana sutra u 11:35h, sa direktnim prenosom na drugom program RTS-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Trka počinje od 14 minuta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greška merilaca krugova, Borković ipak 14. sa osvojena 3 boda

 

borkovic hok.jpg

 

Iz Nemačke sa staze ''Hokenhajmring'', od Andrijane Borković stiže nova vest.

''Dušan je ipak osvojio 14. mesto, tri boda i sada je u generalnom poretku i dalje peti sa 57 bodova. Naime, došlo je do baš velike greške ljudi koji mere krugove, pa su svi vozili jedan krug više. Trka je u stvari završena u pretposlednjem krugu kada je Dušan prošao kroz cilj kao 14.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Borkoviću samo tri boda u Hokenhajmu

 

Dusan-Borkovic tcr hok.jpg

 

Dušan Borković (34) je ostao praznih šaka drugog dana drugog vikenda TCR Evropa šampionata u nemačkom Hokenhajmu. Nakon što je u prvoj trci zauzeo 14. mesto, pošto je i u kvalifikacijama bio na istoj poziciji, u nedelju je odustao u 7. krugu, jer mu je prethodno izrečena kazna ''prođi kroz''. To je za njega bio signal da odustane, iako je u trenutku izricanja kazne zauzimao 13. mesto.

 

''Želim da zaboravim ovaj trkački vikend što pre. I dalje ne verujem u ovakvu odluku sudija, ovo zaista samo nama može da se desi. Ja zbog Paulsena izgubim pet pozicija i pored toga sam bio fenomenalno brz, uspeo da obiđem Nađa, Morbidelija, Lojda. Krenuo da napadam Koronela. I onda mene kazne. Auto mi je juče bio uništen koliko su me izlupali, danas takođe od strane Paulsena i nakon svega usledi ta nečuvena kazna. Jako se loše osećam zbog ovakvog odnosa organizatora'', kazao je srpski vozač. Pobedu u subotu izvojevao je 28-godišnji Britanac Džoš Fajls, ispred Nemca Luke Engštlera i Belgijanca Maksima Potija. U nedelju, slavio je Francuz Žulijen Briš, sa sekundom prednosti u odnosu na zemljaka Orelijena Komtea i dve ispred Šveđanke Džesike Bekman, svakako junakinje dana. Džoš Fajls je lider u generalnom plasmanu Šampionata sa 112 bodova, dok je drugoplasirani Žulijen Briš sakupio 107. Na trećoj poziciji je Belgijanac Žil Magnus sa 89 bodova. Dušan Borković je pao na 10. mesto sa 57 bodova.

Treći vikend TCR Evropa šampionata na programu je 8. i 9. juna u belgijskom SPA Frankoršampu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spa Frankoršamp - Borković 12. u prvoj trci sa 7 bodova

 

borkovic spa.jpg

 

Na poznatoj, ali veoma teškoj i brzoj stazi u Belgiji, na pisti Spa Frankoršamp, završena je peta trka ovogodišnje serije TCR Evropa 2019.

Naš šampion Dušan Borković je startovao sa 10. pozicije, već na početku je pao na 15. mesto, ali je među 34 takmičara uspeo da u cilj udje kao 12. i da osvoji novih 7 bodova. Sada je u generalnom plasmanu i dalje na 10. mestu ali sa 64 boda. Posle prve trke Dušan Borković se na uobičajen način, u video prilogu, obratio svojim navijačima:

''Nisam baš zadovoljan, očekivao sam 7. ili 8. mesto, ali sam već na početku dobio jak udarac u kola, skoro da mi je volan ispao iz ruke, pao sam na 15. poziciju...a videli ste, završio sam kao 12. Nisam baš zadovoljan. Sutra ću startovati kao prvi, ali video sam da su mnogi dosta brži. Hyundai ima 60 kilograma balasta, Cupra, Audi, Peugeot su brži. Već sam rekao da će na pravcu biti brži. Jedino što je dobro je to što u predstojećem vikendu u Austriji nećemo imati balast. Pozdrav svima.'' U prvoj trci je pobedio Belgijanac Magnus sa Audijem RS 3 LMS, a drugi je bio Urugvajac Urutia u automobilu iste marke.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Trka kreće na 05:30

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spa Frankoršamp - Borković u finišu udaren i izgubio pobedu

 

borkovic tcr spa.jpg

 

Naš popularni as, 34. godišnji Pančevac Dušan Borković nije imao sreće na drugoj trci u Belgiji, odnosno na šestoj u ovogodišnjem TCR šampionatu Evrope. Startovao je kao prvi i odlično započeo trku na opasnoj, brzoj i tehnički teškoj stazi. Trka je zbog incidenata na prethodnim takmičarskim serijama počela sa 25 minuta zakašnjenja. Sve negde do polovine trke uspevao je da se održi na prvoj poziciji, a onda je zbog jednog izletanja na stazi opet izašlo bezbednosno vozilo. Podignute su po pravilima žute zastave (tada nije dozvoljeno preticanje) pa su svi vozili u koloni. Borković je od samog starta uspešno odolevao napadima 28. godišnjeg Parižanina, Džima Klerea u Peugeot 308 TCR, a takođe i još jednog Francuza sa istim autom Žilijena Brišea. U jednom momentu, nekoliko krugova pre kraja došlo je do incidenta.

Briše je uspeo da pretekne Borkovića, što se i očekivalo jer je Borković i pre trke podsećao da vozi sa 60 kilograma balasta i da su automobili Peugeot na pravcu brži. Naš šampion se našao u pravom Peugeot sendviču, a sustigao ga je u punoj brzini Klere, udario i bukvalno ''lansirao'' sa staze. Bio je to klasičan trkački incident, ali koji je reklo bi se režirao Francuz Klere. U cilj je tako prvi ušao Briše, ispred Klerea.

 

Posle trke, Borković je rekao:

''Jako sam razočaran. Savršeno sam startovao, bio fokusiran i odvezao sam i bolje nego što je Hyundai ovog vikenda mogao da pruži, s obzirom da smo 110 kg teži od Peugeot-a. Kada sam video sigurnosni auto znao sam da će biti teško, s obzirom na veliku razliku u brzini. Mogao bih do sutra da kritikujem organizatore što su nekim vozačima dozvoljene nedopustive stvari. Briše je sa trećeg mesta preleteo nas dvojicu, a Klare me je udario posle najdužeg pravca i sa skoro 250 Km/h izbacio sa staze, na mestu gde nije imao šanse da me obiđe. Da šampionat kažnjava takvu nesportsku vožnju, nikome ne bi palo na pamet da tako vozi. Imao sam sreću da sam izbegao totalni udes, da se nisam isprevrtao i da neko otpozadi nije naleteo na mene. Ovaj šampionat dozvoljava ovakva nesportska ponašanja, koja su opasna za sve nas. Da sam završio trku uzeo bih dovoljno bodova za povratak u vrh šampionata, ali posle ovog incidenta nisam siguran kakve šanse imam do kraja godine. Ja ću naravno dati sve od sebe na svakom preostalom trkačkom vikendu, a moj ''NIS Petrol Tim'' i ja ozbiljno razmišljamo o narednim koracima i gde ću ubuduće predstavljati Srbiju u automobilizmu''.

 

Poslednja vest: Posle pregleda snimka kompletne 6. trke na stazi Spa, kažnjen je Francuz Džimi Klere koji je pogibeljnim udarcem odpozadi izbacio sa staze Borkovića. Klere je dobio penalizaciju od 30 sekundi i tako izgubio mesto na podijumu, dok je takođe kažnjen i Urugvajac Urutia sa 30 sekundi penalizacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Start je od 18:10

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

TCR Europa 2019, Austrija, Red Bul ring - Borković debituje na poznatoj pisti

 

tcr 2019.jpg

 

Najuspešniji i prema tome i najbolji automobilista Srbije, 32. godišnji Pančevac Dušan Borković nastavlja svoju ovogodišnju turneju u seriji TCR Evropa, na najpoznatijim autodromima starog kontinenta. Naš sjajni majstor volana startovaće ovog vikenda u sedmoj i osmoj trci popularne i neobično konkurentne serije koja je već odavno pokazala da je zaista veliki izazov za prave vozače, željne dokazivanja medju najbržima i najspremnijima, vozače sa najkvalitetnijim timovima. Duca će prvi put voziti na Red Bull Ringu, na stazi dugačkoj 4.318 metara. Borković će ovog vikenda biti među 29 rivala. Posle 3 runde i 6 trka, naš predstavnik zauzima 11. mesto sa 64 boda…ispred Nađija, Džesike Bekman, braće Klere, Morbidelija, Kadžaje, Koronela i drugih. Na trenizima Borković je zabeležio najpre 21. vreme, a potom 16.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TCR Europa 2019, Austrija, Red Bul ring - Perfektni Borković, sa 13. na 6. mesto uz 21 bod

 

borkovic 2019 001.jpg

 

Po ko zna koji put je naš šampion Dušan Borković pokazao znanje, srčanost, upornost i borbu do samog ulaska u cilj. Iako je na kvalifikacijama izleteo sa staze i upisao 14. vreme, u prvoj trci na Red Bull Ringu gde nikada do danas nije vozio, startovao je kao 13. zbog odluke direkcije i zbog pomeranja jednog od takmičara. Bila je to zaista izvanredna trka na čuvenoj pisti, gde se na startnom poretku našlo 29 automobila. Borković je krenuo kao pravi metak, odmah je obišao vozača ispred sebe, a vrlo brzo se probio i na 11. mesto. Usledilo je Ducino preticanje Koronela i Homole, potom je na red došao i Poti, a u finišu pred samom kariranom zastavom Borković je pretekao i Gruzijca Kadžaju - i u cilj ušao kao šesti zaradivši zaradivši time 21 bod, što mu je ukupan saldo povećalo na 85 bodova, pa se i dalje nalazi na 11. mestu serije TCR Evropa posle sedam trka.

 

U svom trkačkom boksu, očigledno prezadovoljni Borković je rekao:

''Neverovatna trka, bio sam na vrhuncu, imao sam veliku borbu sa Homolom, Koronelom, Potijem, a za nekoliko hiljaditih delova sekunde sam u samom cilju obišao i Kadžaju. Neverovatno, imao sam na početku trke najbolje vreme od svih, a pred kraj drugo vreme....neverovatno, bolje nego u kvalifikacijama''. Sutra je na redu osma trka, u 11:30. Danas je na Red Bull Ringu pobedio Fajls, ispred Filipija i Lojda, dok se u ukupnom poretku posle sedam trka na čelu nalazi Fajls sa 159 bodova, ispred Brišea sa 147 i Magnusa sa 134.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...