Jump to content
FAS Goran
FantomX

Fiat Bravo / Multipla JTD / Marea JTD - remenica PK kaiša ili alternatora?

Recommended Posts

Pozdrav svima. Imam jednu pričicu, u kojoj nisam baš siguran šta se dešava, pa bi mi značilo ako neko ume da mi razjasni ili da mi da neki savet.

 

Uzeo sam u decembru Bravo 1.9 JTD. Vlasnik nije znao kada je rađen veliki servis, tj. on ga nije radio. Vozio sam ga mesec dana, da ništa nije zacvilelo i to po zimi i snegu. Sredinom januara sam skupio pare i odlučio da uradim komplet veliki/mali servis.Tada počinju moje muke.

Sve osim zupčastog kajša sam uzeo u AP sportu u Vojvode Stepe, gde sam i uradio servis. Zupčasti je bio Daico, kao i većina ostalih delova. Uradili mi servis i kad sam došao po auto, komentarisali su da mi je sve bilo istrošeno. Vodena pumpa je zamenjena, a temperatura motora je ostala ista (jedna crta ispod pola skale) - 30000 total.

 

Posle 1000 kilometara, počinje da škripi PK kajš. Škripi na hladno, pogotovo kad namotam volan do kraja. Odmah reklamiram u AP sportu, a oni tvrde da je u pitanju pumpa za servo i šalju me u auto servis Dragi u Nemenikućama. Na sreću, našao sam ih na sajmu, gde mi je jedan njihov majstor reakao da je to stvarno PK kajš, a ne servo pumpa.

Vraćam se u AP sport i ovaj put uvažavaju reklamaciju. Kažu jeste PK kajš. Dižu auto i majstor mi odmah kaže da ne valja remenica radilice i da zato škripi - vizuelnom inspekcijom. Pitam ih kako nisu to videli na velikom servisu, kažu to se ne radi standardno, pa nisu videli. OK, rekoh daj da menjamo. 

 

U toku procedure, kažu mi da je polupan španer i istegljen kajš, mora opet da se menja. Ja sam insistirao da nisu smeli da mi stave nove delove na pokvarenu remenicu radilice i da je njihova greška. da lisu mi neki popust, pa me je izašlo sve oko 11000. Na kraju mi kažu da se može desiti da će odmah da mi cvili kad ga upalim, jer je sumnjiva i remenica alternatora. Međutim, narednih 3000 km nema cvilenja.

 

S druge strane, ranije mi je u leru radio na 900 obrtaja. Sa novom remenicom radilice, radio je 900 - pa 800 - pa opet skoči na 900 i čuje se tiho zujanje. U međuvremenu je prestalo to.

 

Ovih dana, ponovo je počeo da cvili kajš, kada upalim auto nevezano od položaja volana. Ako odem kod njih, uzeće mi opet 10000.

 

Hteo bih da napomenem da je auto vrlo tvrd i da baš oseća rupe po našim ulicama, ako je to značajno za ovu situaciju.

 

Da li ova priča zvuči realno, ili me zavitlavaju, u najmanju ruku to što su me slali u Nemenikuće za nepostojeći problem?

 

Pozdrav i hvala unapred

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio si verovatno losu remenicu,plus fals kais,plus spaneri,verovatno se sve povezalo,a moguce i da je los alternator...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas mi se desilo nešto čudno, krenem do grada da ćerkica primi vakcinu i u jednom trenutku na nizbrdici u leru čujem čudno zujanje, kao zviždanje, dam gas da proverim jel na mom autu ili nešto van, reaguje zvuk, menja se, znači meni.

Parkiram se, posle dva tri minuta, a sve vreme zviždanje, se čuje promenjivo, malo jače ili na većim obrtajima nestane. Probam da upalim , vergla javlja se par sekundi pa prekine, probam opet ništa, podignem haubu osetim čudan miris. Završimo kod doktora, pomislim senzor radilice, pa ohladiće se. Posle pola sata opet isto, javlja se par sekundi i onda verglanje bez javljanja.

 

Odem do AMS dodje čovek, da proveri da nije prezubio, proba par puta kontakt, par puta vergla, upali. Radi prima gas sve ok. Ugasi, proba da upali neće, opet iz par puta upali, pogleda remenicu na radilici, baca levo desno strašno, kaže da se zameni, možda proklizava jer je dotrajala pa pravi druge probleme i da se možda ona čuje. Prevezemo auto do AMS oko 300-400m od parkinga, uđemo unutra, dim ispod haube, otvorimo, topao PK kaiš, kaže trenje gume, pa puši, kupim  remenicu i kaiš i ostavim da zamene. Kada smo stali u leru se palila lampica akumulatora, treperila, pa kad dodam gas ugasi.

 

Mene intresuje, da li je moguće da neće da upali zbog remenice, što meni nema logike nikakve?

Da li je moguće da ta remenica zuji, iako su svi opisivali lupanje kad ona strada, ima logike ako prstenovi proklizavaju? Kolika je verovatnoća da je remenica alternatora i da li bi pravila problem u slučaju paljenja?

Pomislio sam da je pumpa v. pr. ali ne bi tada primala gas nikako, a i njeno pokretanje nije na zupčastom koliko znam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ispricam moje iskustvo, mozda nekome i pomogne.

 

Kako ispitati da li je problem do remenice alternatora ili do remenice na radilici...ispricacu moju pricu.

 

Kod mene je od kada sam uzeo auto imao "tandrcak" koji se cuo, vodio sam kod majstora (koga sam promijenio) i on mi je zamjenio natezac i klizac PK kaisa i rekao da je to kvar. Kada se to dvoje zamjeni novi natezac nategne jace kais i to se ne cuje par dana nakon cega opet pocne.

Kada sam ponovo poveo auto kod majstora i kada je pogledao dosao je do zakljucka da  mi je otislo:

remenica radilice,

remenica alternatora

remenica servo pumpe ima lufta

remenica kompresora klime ima lufta

natezac otisao

i naravno novi pk kais

 

i da bi trebalo sve to zamjeniti da se rijesi taj zvuk.

 

Naravno odustao sam.

 

Poveo sam kod drugog majstora.

Drugi majstor mi je poslusao auto. Kod mene se culo tandrkanje tacno kada obrtaji padnu na ler gas i uvijek padnu na 700-750 tj. ispod 850 koliko je ler i tadrcak se tada tacno cuo. Kada malo gasa dodam nije se nista culo, takodje u voznji nije se nista culo, samo na oduzimanju gasa...bas je nerviralo kroz grad kad vozis padaju cesto obrtaji i stalno tandrce.

 

Uglavnom po tome sto padaju obrtaji majstor je sledece zakljucio: remenica alternatora je sa kvacilom koje treba u jednom smjeru (smjeru ubrzavanja) da zaglavi da bi se alternator zalijetao a u suprotnom smjeru (smjeru usporavanja) da vrti u prazno, tj da ga ne bi masina usporavala nego iako obrtaji padnu da on vrti vise od obrtaja masine pogonjen inercijom.

Meni je bila blokirana u oba smjera i kada obrtaji padaju umjesto da alternator bude takoreci raskacen sa kaisa on je usporavao kais i culo se to tandrkanje.

Od svih gore navedenih djelova zamjenjeno je samo remenica alternatora i nista vise...(mada je kais natezac i klizac mjenjan prije 15000km) i taj zvuk je nestao. Konacno mogu da vozim auto da mi se ne cuje tandrkanje :)

Mozda nekome i pomogne, a posto ne steti onda moze i da koristi :)

Edited by bojankov

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenili remenicu, ali pri proveri svega, konstatovali da je alternator "zakovao", tj blokirao, u jednom smeru se može okrenuti a u drugom ne mrda, te najverovatnije se moraju menjati ležaji na alternatoru. Da li je moguće da je to taj zvižduk, da li bi to pravilo problema sa paljenjem auta? Ja sam pre par meseci skidao kaiš i remenica radilice se okretala u oba smera, da li je moguće da je remenica radilice razbila ležaje?

 

Postoji li nekakva vrsta "safe moda" da auto nece upaliti ako alternator ne radi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, posle tri dana kakav je ishod mojih problema:

Remenica PK kaisa na radilici i kais 6600 din Euroauto Acron remenica Dayco kais jaci.

Zaribali lezaji na alternatoru, blokirali rotor, puklo kuciste alternatora, novo kuciste sa namotajem i lezaji 4200 din.

Rad u AMSS Kraljevo 3000 din.

Suma 13800 din. :wallbash:  :wallbash:  :wallbash:

 

Krivac sam ja, primetio sam da remenica nije najbolja jos prosle godine, najverovatnije je ona sredila alternator.

Sada je auto neprepoznatljiv. Kada sam kretao na leru i pustao kvacilo, tresao se auto kao da ce motor da iskoci, pomislio sam da je lamela i korpa, ukljucim klimu ugusi se izgubi snagu. Kada sam danas krenuo, nisam mogao da verujem da je moj auto, tako ugladjen rad, tako fin na kvacilu, nema trzanja i cvilenja pri pustanju kvacila, NEVEROVATNO :unworthy:  :guitar:  :guitar:  :smoke: . Verovatno se sve skockalo i trosilo snagu motora dok se ovo nije desilo. :construction:, ipak sam presao 55000 od novembra 2010, nije ovo strasno kako je moglo biti. 

 

HVALA LJUDIMA IZ AMSS Kraljevo!!!! Sve pohvale!!!! 

 

Sad jos set zupcastog i vodena pumpa i ja sam miran 60k odprilike.

Edited by vranic.a

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Remenica PK kaisa na radilici i kais 6600 din Euroauto Acron remenica Dayco kais jaci.

Zaribali lezaji na alternatoru, blokirali rotor, puklo kuciste alternatora, novo kuciste sa namotajem i lezaji 4200 din.

 

Da si član Kluba, ove cene u EuroAutu bi ti bile: 5.940+ 3.780 = ušteda od 1.080 dinara

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=41348

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari treba mi pomoc , sta bi moglo biti, kad se upalim auto mjt stilo 140 ks sve radi lepo i u leru i kad krenem ali kada predjem pre 60 km /h i idem na vise cuje mi se neki zvuk kao zujanje nekog lezajs a mislim ds mi se cuje iz motornog dela u pravcu kaiseva i cuje se kada udporavam i izbacim iz brzine da eliminisem menjac i dalje nastavlja da se cuje dok ne uspori idpod 60 km/h zvuk ka zujanja koji jako nervira, da naglasim da je veliki servis radjen pre 20 000 km a tada samo nije menjana remenica alternatora, a mali servis je radjem pre 1000 km. pomagajte. Nemogu da stignem da odem do gorana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije provalio bi taj zvuk sigurno, a dolazi iz motornog dela, a i da je kod tocka cuo bi se i pri brzinama manjim o. 60 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stari vibrira i bio istrošen zbog trošenja zatezaca terao je kaiš u koso.

Zamenjen sa novim spanerom i opet vibrira ali samo na leru......nesto je drugo u pitanju da limožda rečenica radilice ....ako neko zna......... Jtd vibracije spanera pk kaisa:


Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenjena remenica radilice više se ne trese auto ali i dalje skakuće spaner sledeća plata menja se remenica alternatora jel je zablokirano kvačilo na njoj. .....remenica radilice dobijena pa je tako zamenjena ali sad se bar ne trese šasija svakako hvala na postovima. ......

 

cxcb130150.jpg  cxcb130151.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem sa finansijama. ...hehe čim plata legne kupujem. ....3400 din čiča u somboru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas osetio lupanje ispod haube,stanem i imam sta da vidim.Pk na froncle.Dobro je sto nije upao kod zupcastog.Ovako po mraku sam primetio da je remenica alternatora ispala iz ose u odnosu na ostale remenice tj pomerila se prema sredini motornog prostora,ne baca uopste jer sam je menjao pre 15000.ostale remenice su u savrsenom stanju a i roler i spaner su novi.

Da li bi moglo sa nekim podloskama da se ceo alternator pomeri na odgovarajuci polozaj ili......ne znam sta da radim sada.

U stvari nije mi jasno kako se pomerila remenica ili ceo alternator?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...