neshaoct 9584 Posted January 16, 2021 2021. Toyota GR010 Hybrid Toyota Gazoo Racing počinje novu eru u trkama izdržljivosti, i to promocijom modela Toyota GR010 HYBRID Le Mans Hypercar koji će se takmičiti u 2021 FIA World Endurance Championship-u (WEC). GR010 Hybrid kombinuje 3.5 litarski V6 twin turbo motor koji pokreće zadnje točkove i elektormotor smešten na prednjoj osovini. Ukupna snaga iznosi 500 kW/680KS, dok je pogon na sva četiri točka. Zbog novih propisa, GR010 Hybrid je 162 kg teži i ima 32% manje snage od prethodnika TS050 Hybrid, a promenjene su i dimenzije (duži je 250 mm, širi 100 mm i viši za 100 mm) Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 2, 2021 Toyota ispisala istoriju prvom Hypercar pobedom na trci 6 sati Spa Francorchamps Posada br. 8 Toyota Gazoo Racing u sastavu Sebastien Buemi, Brendon Hartley i Kazuki Nakajima odnela je prvu pobedu u novoj Hypercar klasi na 6 sati Spa-Francorchampsa. Buemi je dovezao potpuno novu Toyotu GR010-Hybrid do ciljne zastave nakon vrlo uzbudljive trke u kojoj je ova tročlana posada imala izazov da se vrati u trku nakon dve kazne tokom trke. Ne samo da su se vratili nego su na kraju uspeli i da trijumfuju na otvaranju nove sezone FIA WEC Šampionata. Najveći izazov i konkurencija ovoj posadi bili su timske kolege iz još jedne Toyote, Kamui Kobayashi, Mikea Conwaya i Jose-Marije Lopez, dok je jednako snažan protivnik bila i posada Alpine A480-Gibsona. Sva tri Hypercar bolida su vodila borbu tokom vrlo žestoke šestosatne trke, ali onaj sa brojem 8 ipak je izašao kao pobednik nakon što je bolid broj 7 imao nekoliko problema. Među te probleme spadaju izletanje sa staze, kontakt s Porscheom 911 RSR i kratko zaustavljanje na stazi zbog resetovanja sistema u automobilu. Ipak, uprkos svim problemima Kamui Kobayashi je i dalje uspeo da osvoji treće mesto i prvo Hypercar podijumsko mesto. Ekipa Alpine Elf Matmut je odvezla izuzetnu trku u borbi protiv dve Toyote, zajedno sa Andreom Negraom, Nicolasom Lapierreom i Matthieuom Vaxiviereom, koji imali zaista impresivan debi za francusku ekipu. Sledeća trka u FIA WEC kalendaru je Portimao u Portugalu koja se vozi od 11. do 13. juna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 10, 2023 Toyota GR H2 Racing Concept Razvijen u skladu sa budućom konkurencijom, predstavljanje GR H2 Racing Concepta je podstaknuto najavom ACO-a, organizatora 24 sata Le Mana, da će dozvoliti da se takmiče vozila sa motorima na vodonik - pored električnih vozila na gorivne ćelije. Japanski proizvođač automobila ne objavljuje tehničke specifikacije, samo kaže da je automobil dugačak 5.100 mm i širok 2.050 mm. Govoreći na konferenciji za novinare Automobile Club de l'Ouest (ACO) na Circuit de la Sarthe u zapadnoj Francuskoj, Akio Toyoda, predsednik Toyota Motor Corporation, čestitao je ACO stogodišnjicu trke izdržljivosti na 24 sata Le Mana (Le Mans) i izrazio zahvalnost na prilici da usavrši automobile kroz trku. Toyota se takmičila koristeći Corollu sa vodoničnim motorom u Super Taikyu seriji od 3. kola sezone 2021. i takmičila se sa istim automobilom na IDEMITSU 1500 super endurance 2022. na tajlandskoj međunarodnoj stazi Čang u decembru 2022. Time je usavršavala svoje tehnologije u surovom okruženju motosporta i, sa partnerima istomišljenika u i van automobilske industrije, ubrzavala svoje napore za proizvodnju, transport i korišćenje vodonika u pravcu realizacije društva sa ugljeničnom neutralnošću. Toyota namerava da dalje unapredi takve napore za pravljenje sve boljih automobila i ostvarenje društva koje je ugljenično neutralno i raduje se što će prihvatiti izazov nove generacije trka 24 sata Le Mana. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites