Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Toyota & 24 sata Le Mana / FIA WEC

Recommended Posts

toyota%20le%20mans.jpg
 

Toyota je objavila da se iduće godine vraća na trke izdržljivosti, uključujući i najslavniji trku 24 sata Le Mana. Poslednji put Toyota je učestvovala u Le Manu 1999. godine, a iduće sezone vraća se sa hibridnim bolidom.

Sledeće godine dosadašnji Intercontinental Le Mans Cop postaje Svetsko prvenstvo trka izdržljivosti, a Toyota je najavila da će biti jedan od učesnika. Za takmičenje će pripremiti novi trkački automobil sa benzinsko-hibridnim pogonom. Biće napravljen po specifikaciji LMP1 prototipova u pogonima Toyota Motorsporta u Nemačkoj, a motor će doći iz centrale Toyote u Japanu. Toyotin tim u Svetskom prvenstvu imaće bazu u nemačkom Kelnu. Trkački automobil bi trebalo da bude predstavljen početkom 2012., kako bi do početka sezone mogli da odrade pravi test program.

- ''I ranije smo se takmičili u Le Manu, ali sa hibridnom tehnologijom to će biti potpuno novi izazov. Želimo da napišemo novo poglavlje u istoriji trke 24 sata Le Mana. S druge strane, takmičenje u ovako izazovnom okruženju pomoći će nam da poboljšamo tehnologiju za serijske automobile'' – rekao je Tadashi Yamashina, šef Toyota Motorsporta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Edited by neshaoct
update naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota predstavila TS030 HYBRID Le Mans bolid

 

Toyota%20Le%20Mans%201.jpg
 

Iako se nedavno Peugeot odlučio na povlačenje iz trka izdržljivosti, nećemo biti uskraćeni za atraktivne dvoboje u najsnažnijoj klasi. Tako se bar nadaju u Toyoti, koja je predstavila svoj bolid i prvi tim. Toyota TS030 HYBRID je trkački bolid napravljen kako bi se takmičio u LMP1 klasi trka izdržljivosti, a razvila ga je Toyota Motorsport GmbH. Šasija bolida napravljena je od lakog i čvrstog karbona, a pokreće ga 3.4 litarski atmosferski V8 agregat uz pomoć dva elektromotora.

 

Toyota%20Le%20Mans%2011.jpg
 

Hibridni sistem nazvan THS-R (Toyota Hibrid System – Racing) sastoji se od prednjeg elektromotora firme Aisin AW i zadnjeg koji je razvio DENSO. Toyota je najavila da će se takmičiti sa dva bolida u ovoj sezoni, a prvi tim čine Alex Wurz, Nicolas Lapierre i Kazuki Nakajama. Sastavljanje drugog tima još je u toku, a uskoro će biti objavljen i njegov sastav tog tima. Toyota u međuvremenu nastavlja sa testiranjima bolida, a svoj prvi takmičarski nastup biće 5. maja na stazi Spa-Francorchhamps, kada počinje sezona trkom u trajanju od šest sati.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
toyota%20lm%2011.jpg
 
Pored činjenice da su u Toyoti zaista uradili mnogo posla za LMP1 prototip TS030 Hybrid, sa kojim su prošle godine premijerno učestvovali na 24 sata Le Mansa, kažu da ipak nisu sigurni da li će sve to biti dovoljno da se prekine dominacija Audija u kojem žive za Le Mans. Japanska firma je prošle godine na stazi La Sarthe čak bila u situaciji da neko vreme vodi trku ispred Audija, ali sreća ih nije dugo pratila. Jedan LMP1 prototip je završio na otpadu nakon strahovitog udesa Anthonyja Davidsona, dok je drugi morao da odustane zbog kvara motora.
 
''Mnogo stvari smo poboljšali u odnosu na prethodnu godinu i nadamo se da će sve zajedno imati efekta, ali pored konkurenata kao što je Audi bilo bi veoma neozbiljno biti uveren u pobedu'', kaže šef tima Yoshiaki Kinoshita. U prilog Toyoti ide činjenica da su prošle godine u poslednje četiri trke Svetskog šampionata izdržljivosti tri puta stigli do pobede. ''Veoma naporno smo radili preko zime, ali smo svesni da su naporno radili i u Audiju. Verujem da nas čeka veliki okršaj'', kaže Alex Wurz, fabrički vozač Toyote i dvostruki pobednik legendarnog francuskog klasika. Toyota je 15 puta učestvovala na 24 sata Le Mansa, a najbliži pobedi su bili 1999. godine, kada su iza pobedničkog BMW-a LMR V12 kasnili samo jedan krug. Da li će Toyota, nakon Mazde, biti drugi japanski proizvođač koji je pobedio na Le Mansu saznaćemo u popodnevnim satima 23. juna. Ako ništa drugo, Toyotini benzinski motori zvuče neuporedivo bolje od Audijevih dizela. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota 3.400ccm bez turbine, Audi 3.7 sa turbinom i to jos dizel. Ogroman obrtni moment. Nemaju sta da traze u okrsaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to stoji,al audi ima iza sebe dugi niz godina uspesnog rada na misiji 24 sata le mana,kao i na ostalim endurance trkama,a i mnogo je para ulozeno,dok je toyota prosle godine usla u endurance seriju.na ovogodisnjoj trci,mozda jesu imali malo slabiji tempo ,al ipak su zavrsili na drugom i cetvrtom mestu,ipak je to uspeh,a ja sam skoro vise od polovine trke gledao i pratio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toyota predstavila film o učešću u Le Manu
 
Toyotini odlični rezultati na legendarnoj trci 24h Le Mana nikoga nisu ostavili ravnodušnim. Tek podsećanja radi recimo da su ove godine Toyotini bolidi završili na drugom i četvrtom mestu s tim da su treću poziciju izgubili zbog udesa u završnoj fazi trke. Na priloženom videu se može videti koliko truda, znanja i iskustva treba za nastanak vrhunskog LMP1 bolida...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Toyota predstavila TS040 Hybrid

 

toyota%20ts%201.jpg

 

Svetski endurance šampionat (WEC) je od danas bogatiji za još jedan vrhunski takmičarski automobil - Toyota je naime predstavila svoju uzdanicu, TS040 HYBRID. Istovremeno je japanski tim potvrdio i imena vozača sa kojima će učestvovati u ovogodišnjoj sezoni u kojoj ih očekuju nastupi širom sveta i borbe protiv fabričkih timova Audija i Porschea.

 

Novi Toyotin WEC automobil raspolaže sa ukupno 1000KS - 520KS razvija 3.7 litarski benzinski motor dok preostalih 480KS potiče iz hibridnih sistema na prednjim i zadnjim točkovima. TS040 HYBRID ima pogon na sva četiri točka, a u odnosu na prethodnika, TS030, hibridni sistemi pružaju 50% više snage. Usvajanje pogona na sva četiri točka Toyotu vraća na početke razvoja hibridnih trkačkih tehnologija - 2007. godine japanska marka je ostvarila prvu ''hibridnu'' pobedu u trci izdržljivosti; posebno pripremljena Supra HV-R sa četiri pogonska točka je slavila na trci 24 sata Tokachija.

 

toyota%20ts%2011.jpg

 

Na prednjem delu vozila nalazi se novi AISIN AW motor-generator sistem dok je na zadnjim točkovima DENSO jedinica. Pri kočenju, motor-generatori se pridružuju usporavanju vozila i tako prikupljenu energiju preko invertora pohranjuju u NISSHINBO superkondenzator. Kod ubrzavanja ta energija se ponovo vraća u motor-generatore, ali oni u ovom slučaju rade kao motori i razvijaju pomenutih 480KS. Toyota će sutra početi dvodnevno testiranje na stazi Paul Ricard. Sledi još jedno testiranje uoči prve trke nove sezone, 20. aprila na 6 sati Silverstona u Velikoj Britaniji. Za Toyotu će u 2014. nastupati Alex Wurz, Kazuki Nakajima i Stephane Sarrazin u automobilu broj 7, dok će u ''osmici'' biti Anthony Davidson, Nicolas Lapierre i Sebastien Buemi.
 
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota najavila odbranu WEC titule

 

toyota%20wec.jpg

 

Toyota se sa velikim ambicijama upušta u novu sezonu svetskog šampionata u trkama izdržljivosti (WEC), u kome brane prošle godine osvojenu titulu šampiona u timskoj i vozačkoj konkurenciji. Toyota je prošle godine postala prva japanska marka kojoj je pošlo za rukom da se okiti titulama u ovom šampionat, a za novu sezonu pobednički TS040 Hybrid je temeljito dorađen. Tim je obavio brojna testiranja, a rezultat je još efikasniji paket, tvrde u Toyoti. Za novu sezonu oslanjanje je dodatno optmizovano, kako bi se poboljšala iskoristivost guma. Prednji deo automobila je redizajniran, a poboljšana je i aerodinamička efikasnost celog paketa. Za novu sezonu Toyota je pripremila dva aero paketa - jedan će koristiti na veoma brzoj stazi u Le Manu, dok će drugi omogućiti bolje vozne karakteristike na zatvorenijim stazama. U automobilu sa brojem 1 će učestvovati prvaci Anthony Davidson i Sebastien Buemi sa Japancem Kazukijem Nakajimom; u ''dvojki'' će sedeti Alex Wurz, Stephane Sarrazin i Mike Conway. Novi rezervni vozač Toyote je Kamui Kobayashi, a Toshio Sato imenovan je na mesto predsednika tima.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova era za svetske šampione

 

130565-toyota%20ts%201.jpg

 
Toyota Racing započinje novu sezonu u Svetskom šampionatu u izdržljivosti spremna da obrani svoje dve titule. Toyota je prva japanska fabrička ekipa koja je pobedila u Svetskom šampionatu u izdržljivosti, u vrlo uspešnoj prošlogodišnjoj sezoni gde su, takođe, vozači Anthony Davidson i Sébastien Buemi osvojili vozačke titule. U trenucima kada je efikasnost pogonskog sistema od ključne važnosti, TS040 HYBRID pokazao se kao neuhvatljiv za suparničke bolide, pobedivši ukupno u pet od osam trka. Isti pobednički bolid takođe je tehnički nadograđen za sezonu 2015, sa boljom aerodinamikom, redizajniranim prednjim krajem sa krućom konstrukcijom otpornijom na udarne sile, novim ogibljenjem koje umanjuje trošenje guma i dodatnim uštedama na masi.
 
TS040 Hybrid i dalje profitira od dokazanog Toyota Hybrid sistema – naprednog trkačkog pogonskog sistema sa odličnom termalnom efikasnošću, koji ukupno daje više od 1000 KS. Kao što je bio slučaj i u prošloj sezoni, TS040 će se takmičiti u okviru 6MJ hibridne klase s nekoliko dobrodošlih novosti, kao što je modifikovana konstrukcija pogonskog kondenzatora koji sada pokazuje još bolje performanse. Ekipa je za ovu sezonu pripremila dva različita aerodinamička paketa, a oba će biti testirana na stazi ''Paul Ricard''. Karakteristične Le Mans postavke su najbolje prilagođene za velike brzine na stazi ''La Sarthe'', dok će na stazama sa više krivina doći do izražaja promena na zadnjem spojleru Toyotinog hibridnog bolida, koji sada pokazuje veći nivo potisne sile, a tu su i novi poklopac motora i prednjem delu.
 
Razvoj je započeo odmah nakon prošlogodišnje trke 24 časa Le Mana, pa je osveženi bolid premijerno testiran 13. januara na stazi ''Paul Ricard''. Dodatna trodnevna testiranja na ''Motorland Aragon'' i ''Portimao'' pokazuju da je ovogodišnji TS040 ukupno odradio više od 25.000 test kilometara pre službenog predstavljanja. Unutar kabine bolida sa brojem 1 sedeće svetski šampioni Anthony i Sébastien, uz kolegu Kazukija Nakajimu koji će se prvi put takmičiti tokom čitave sezone. U bolidu s brojem 2 nalaziće se Alex Wurz i Stéphane Sarrazin, kojima se pridružuje Mike Conway, koji je u prošloj sezoni odvezao tri trke, iako u ulozi zamenskog vozača i test vozača, i pobedio je na trci 6 časova Bahreina. Kamui Kobayashi, koji je pre vozio za Toyotu u Formuli 1 i završio na šestoj poziciji u svojem zadnjem nastupu sezone F1, postao je test i zamenski vozač. Kamui će istovremeno odrađivati ulogu test vozača i zamenskog vozača u japanskom takmičenju Super Formula, dok će Nicolas odmoriti nakon tri odvožene sezone sa ekipom – ali će ipak biti dostupan za testiranja i razvoj bolida tokom sezone.
 
Toyotin fabrički tim sa sedištem u nemačkom Kelnu, takođe se priprema za još jednu promenu, s obzirom da se predsednik Toyota Motorsport sektora Yoshiaki Kinoshita vraća u Japan do kraja aprila, što je normalna praksa za Toyotine rukovodioce. Nakon što je osigurao dugoročnu budućnost WEC (World Endurance Championship) projekta, pobedio u istom prvenstvu ispred jake konkurencije i započeo povratak u WRC, njegova misija u TMG-u je uspešno završena pa će se gospodin Kinoshita vratiti u Japan nakon trke 6 sati Silverstona. Svi u TMG-u iskreno zahvaljuju gospodinu Kinoshiti za njegov ogroman doprinos kompaniji i istoriji automobilizma. Time funkciju predsednika sportskog sektora Toyote preuzima Toshio Sato, koji će vraća u TMG nakon višegodišnjeg iskustva u Formuli 1, gde je radio kao glavni inženjer, s velikim poznavanjem hibridne tehnologije s obzirom da je bio direktno odgovoran za razvoj TOYOTA i LEXUS hibridnih sistema.
 
Osim promena u ljudstvu i tehnologiji, Toyota Racing takođe je u potpunosti prihvatila promenjena pravila za novu sezonu. Ekipe su sada ograničene na maksimalno pet motora po bolidu tokom cele sezone, a samo u tri prošle sezone nijedan bolid iz Toyotine ekipe nije premašio taj limit. Dodatna strožija pravila odnose se i na korišćenje guma, s ograničenjem na četiri kompleta slik guma tokom treninga, šest tokom kvalifikacija i same trke – osim u Bahreinu i Šangaju gde je dopušteno osam kompleta guma, i 11 kompleta tokom trke Le Man. Uvedena su i određena ograničenja kada su u pitanju delovi karoserije, poput prednjeg i zadnjeg spojlera, zatim difuzora, dok je bolid podložan dodavanju dodatnih balasta radi ujednačavanja mase ukoliko je vozač lakši od 80 kilograma. Navedena nova pravila i ograničenja stupaju na snagu početkom sezone. 24 časa Le Mana je već tradicionalna trka koja ima veliko interesovanje u svetu, a održava se 14. juna, dok je jednako popularan Nirburgring zakazan za 30. avgust. Sezona od osam trka završava se u Bahreinu 21. novembra.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota ove godine slavi 30 godina učestvovanja na Le Man trci

 

toyota%20lemans.jpg

 

Uvek pri vrhu, ali nikada na samom tronu, Toyota ove godine slavi jubilarne tri decenije učešća na legendarnoj Le Mans trci, Ove godine navršava se pune tri decenije od prvog Toyotinog nastupa na legendarnoj trci 24 časa Le Mans-a, tokom kojih je ovaj japanski proizvođač, nekoliko puta stizao do pobedničkog postolja, ali ne i toliko željene pobede.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota doručak

 

138568-toyota%20ts.jpg

 

Japanski proizvođač je na kreativan način predstavio hibridni sistem, koji koristi kočenje za proizvodnju energije. Trkački model TS040 Hybrid kočenjem u jednom krugu Le Mana proizvede 6 mega-džula energije, što je dovoljno za pravljenje 170 šoljica kafe, 80 kriški tost hleba i 60 prženih jaja. To su iskoristili marketinški stručnjaci i pozvali ljubitelje brenda na doručak. TS040 Hybrid raspolaže V8 motorom od 3.7 litara. U saradnji sa energijom nastalom kočenjem proizvodi impozantnih hiljadu konjskih snaga. To, međutim, nije dovoljno za titulu u ovogodišnjem FIA Svetskom šampionatu u izdrživosti. Porscheov bolid proizvodi čak 2 megadžula više energije i na korak je od pobedničkog podijuma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota TS050 Hybrid

 

toyota%20ts050%20hybrid%20lmp1.jpg

 
Toyota je predstavila novi hibridni Le Man prototip kojim će se takmičiti u 2016 WEC šampionatu (World Endurance Championship), čiji vrhunac je trka 24 sata Le Mana. Automobil je nazvan TS050 Hybrid, a koji će se kao i njegov prethodnik TS040 takmičiti u LMP1 Hybrid klasi, zajedno sa sličnim prototipovima Audija i Porschea. S druge strane, Nissan je još ranije saopštio da je njihov LMP1 project ukinut. Toyota će učestovati sa dva vozila TS050 (jedan će nositi broj 5 a drugi broj 6), u timu Toyota Gazoo Racing. Vozilo sa brojem 5 će voziti Anthony Davidson, Sébastien Buemi i Kazuki Nakajima, a broj 6 Stéphane Sarrazinm, Mike Conway i Kamui Kobayashi (ovaj potonji zamenjuje Alexa Wurza).
Toyota tek treba da objavi tehničke detalje oTS050, ali se očekuje da će automobil zadržati kombinaciju atmosferskog V8 motora i dva elektromotora (sa ukupno oko 1000KS). Takođe, ovaj automobil, koji je inače razvio Toyota Motorsport Gmbh u Kelnu, ima i novu šemu eksterijera, i to kombinaciju crne, crvene i bele boje. Prva trka u 2016 WEC šampionatu će se održati na stazi Silverstone Circuit 17. aprila, dok je 24 sata Le Mana (kao treća trka ove sezone) na rasporedu u junu.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota predstavila svoj prototip za WEC šampionat i Le Man

 

146901-toyota%20lemans.jpg

 

Kako pišu Vrele Gume, i Toyota je nakon Audija i Porschea obelodanila svoj automobil za WEC šampionat – TS050 Hybrid LMP1. Prototip #5 će voziti Sebastijen Buemi, Entoni Dejvidson i Kazuki Nakadžima a #6 Majk Konvej, Stefan Sarazen i novajlija Kamui Kobajaši. Boje su potpuno nove, bela, crna i crvena, za razliku od plave boje prethodnika. Nakon teške sezone sa TS040, koji je zaostajao za Audijevim R18 e-tron quattrom i Porsche 919 Hybridom u smislu brzine, TS050 je zamenio atmosferski V8 V6 twin-turbom sa direktnim ubrizgavanjem goriva. ''Ovo je veoma uzbudljiva sezona za Toyota Gazoo Racing, posebno iz razloga što imamo potpuno nov automobil sa novim pogonskim konceptom'', rekao je predsednik tima, Tošio Sato. ''Ovime se reflektuje aktuelni trend kod konvencionalnih auotmobila i pruža nam više mogućnosti da ekspertizu i tehnologiju prenesemo u razvoj redovnih automobila. Naše WEC aktivnosti su motivisane razvojem tehnologije i ljudima; mi već sada možemo da vidimo rezultate tih aktivnosti kod naših serijskih automobila. Međutim, uz to što želimo da pomognemo Toyoti da pravi bolje automobile, takođe želimo i da pobeđujemo. Naš jasan cilj ove godine je da ponovo budemo u vrhu, nakon veoma razočaravajuće prošle sezone.'' Tehnički direktor, Paskal Vaselon je dodao: ''Pored principa koje smo zadržali u smislu profitiranja na razvoju proteklih godina, izmenili smo svaki deo. U mnogim oblastima, kao što su pogon i aerodinamika, koncepti se menjaju. Aerodinamički koncept, i posebno prednji deo automobila, promenio se drastično.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treći prototip za Le Man kompanije Toyota

 

161274-toyota%20lm%2011.jpg

 

Prateći odluku kompanije Audi da napusti LMP1 takmičenje, ovogodišnji Svetski šampionat izdržljivosti ne poseduje pravu konkurenciju. Na svu sreću Toyota će dodati intrigantnost u junsku Le Man trku predstavljanjem trećeg automobila posebno dizajniranog za nju. U jednoj izjavi, japanski brend je istakao da je ekstremno odlučan da osvoji prvo mesto na ovogodišnjem događaju, posebno nakon gubitka trke prošle godine i to u finalnom krugu zbog mehaničkog kvara, tako da je dodatno vozilo potpuno spremno za 2017. Treći TS050 hibrid takođe se takmiči i na Spa-Francorchamps sportskom događaju koji će se održati maja ove godine.

 

toyota%20lm%201.jpg

 

Glavni vozač ovog trećeg automobila biće Stiven Sarazin, a njegove dve zamene biće proglašene uskoro. Ostala dva TS050 hibrida voziće Hose Marija Lopez, Majk Konvej i Kamui Kobajaši, kao i tim sačinjen od Sebastijana Buemija, Entonija Dejvisona i Kazukija Nakajama. Toyota tvrdi da će ovogodišnji model biti značajno jači i napredniji od prošlogodišnjeg automobila, ali da tek treba da budu objavljeni zvanični detalji o ovom unapređenom trkaču. Razgovarajući o odluci brenda da sa svoja tri automobila uđe u Le Man i Spa takmičenja, predsednik tima Tošio Sato je izjavio da oni rade veoma naporno na pripremama i da očekuju velike uspehe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosle godine su se bas obrukali posteno ,imali su trku u rukama,al otkaz sistema hibridnog je samo parkiranje auta na startno ciljnom pravcu jedan krug pre kraja

valjda ce ove godine pobediti,tu je i Porse odlicni,bice veselo,iako nece biti vise tima Audi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota TS050

 

163876-toyota%20ts%201.jpg

 

Kompanija Toyota je svorila svoje ime kao industrijski lider u hibridnom segmentu.

 

163877-toyota%20ts%2011.jpg

 

Ovo je takođe slučaj i sa njihovim poslednjim modelom koji definitivno nećete primetiti ispred kuće svog komšije, niti će prosvirati pored vas na auto putu, svakako ne kod nas. Predstavljen u Monci prošlog vikenda, poslednji automobil kompanije Toyota predstavlja trkački prototip, koji je izgrađen kako bi zauzeo svoje mesto u 2017 FIA World Endurance Championship serijalu i njegovom ključnom takomičenju, trci 24 sata Le Mans. Novi hibrid je baziran na verziji koja se borila za titule prošle godine, ali je kompletno redizajniran do tačke da sada dva modela dele samo svoju karbonsku bazu šasije.

 

toyota%20ts%20111.jpg

 

Hibridni LMP1 automobil poseduje twin-turbo V6 motor sa 2,4 litre zapremine uparen sa električnom jedinicom od osam megadžula, identičnom kao u prošlogodišnjem modelu, ali redizajniranom od bloka na dalje. Vozilo je takođe bilo preoblikovano kako bi se uklopilo u poslednje promene i regulative, dizajnirane da bi autombil bio niži i sporiji na brzinskim trkama, sa većim pritiskom na karoseriji, čime će se više povećati bezbednost vozača za razliku od prošle godine. Automobil je predstavljan sa aerodinamičnim specifikacijama radi većih brzina na trkalištu, većom silom potiska i paketom koji je prati u svim tehničkim krugovima.

 

toyota%20ts%201111.jpg

 

Sa kompanijom Audi koja je ispala i brendom Nissan koji je jedva bleda senka nekadašnjeg uspeha, nova trkačka zverka kompanije Toyota može biti u bojazni jedino zbog nemačkog giganta Porsche i njihovog hibridnog modela 919. Japanski takmičari su osvajali brojne titule prethodnih godina i od njih se očekuje da nastave tim putem, iako će im na njemu stajati Nemci koji su gotovo uvek na jednom od podijuma.

 

toyota%20ts%2011111.jpg

 

Kako bi u ovome uspeo, japanski proizvođač je u svoje redove uvrstio niz vozača koji će upravljati modelom TS050. Među njima se nalaze i bivši vozači Formule 1 Kamui Kobajaši, Sebastijan Buemi, Antoni Dejvison i Kazuki Nakajimi. Ovi momci će se pridružiti šampionima LMP2 serijala Nikolasu Lepieru, veteranu Le Mans trke Stefanu Sarazinu, turing šampionima Mariji Lopezu, Majku Konveju i Juiju Kunimotu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso u Toyoti učestvuje na 24 sata Le Mana

 

alonso%20toyota.jpg

 

Fernando Alonso je sa McLarenom produžio ugovor, ali španski vozač neće u 2018. biti ekskluzivno vezan samo uz Formulu 1. Već je potvrđeno da će u januaru učestvovati na 24 sata Daytone, a sada je izvesno da će voziti i na 24 sata Le Mana. Na najpoznatijoj trci izdržljivosti Alonso će učestvovati u Toyoti TS050 Hybrid. Za Španca su Japanci naručili sedište po meri. Takođe, bivši F1 prvak iz 2005. i 2006. ima nameru da se ponovo oproba i u Indyju 500.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota TS050 Hybrid

 

toyota ts050.jpg

 

Od svih proizvođača automobila koji poseduju trkačke programe, Toyota je bez sumnje jedan od najuspešnijih. Ovo je posebno tačno kada se osvrnemo na planove koje su objavili za ovu godinu. Japanski gigant poseduje neke od najboljih trkačkih timova, koji se takmiče u World Endurance Championship, World Rally Championship, Dakar Rally i NASCAR trkama, dok navedene serije predstavljaju samo neke od onih u kojima ih možemo gledati. Japanci takođe poseduju svoje modele u Nürburgring 24-Hour trci, Super GT šampionatu zemlje izlazećeg sunca, trkama Super Formula serije i japanskog reli šampionata. Toyota takođe, poseduje i nekoliko vernih kupaca u GT3 šampionatu, na lokalnom, nacionalnom i regionalnom trkačkom nivou, a ne moramo ni pominjati lične sportske serije ovog proizvođača.

Međutim, pravi dragulj svih trkačkih aktivnosti kompanije Toyota, predstavlja TS050 Hybrid koji će se još takmičiti u WEC seriji Le Man trke. Zvanično predstaljen, LMP1 prototip dobio je nešto drugačiji izgled i karakteristike za sledeću sezonu. Ove godine, model će se takmičiti u svojoj prvoj ''super sezoni'', koja startuje u maju na Le Mans trci i završava se u junu sledećeg leta, a sastavljena je od osam trka koje se održavaju širom sveta. Razvijen od strane Toyota Motorsport GmbH ogranka u Nemačkoj, TS050 automobil dolazi sa hibridnim pogonskim sklopom Higashifuji tehničkog centra u Japanu, a za njegovim volanom naći će se Fernardo Alonso, u njegovoj debitantskoj sezoni. Legenda F1 šampionata pridružiće se veteranima Sebastijanu Buemiju i Kazukiju Nakajimi, dok će drugu jedinicu deliti Mike Konvej, Kamui Kobajaši i Žoze Marija Lopez. Pošto Audi, Porsche, Nissan i Peugeot polako ispadaju iz kombinacije tokom nekoliko prethodnih godina, Toyota predstavlja poslednjeg proizvođača koji stabilno stoji u LMP1 Hybrid kategoriji. Ipak, ova kompanija dobija rivale u vidu privatnih tomova,njihovih konvencijalno napajanih prototipova. Sada možda nije pravo vreme za predviđanje, ali možemo sa sigurnošću tvrditi da Toyota poseduje više nego dobre šanse da konačno osvoji Le Mans i u svoju vitrinu postavi pehar svetskog šampionata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota ima dva cilja na trci 24 sata Le Mana

 

176933-toyota lemans.jpg

 

Pored nastojanja da konačno dođu do dugo očekivane pobede na trci 24 sata Le Mana, u Toyoti ovaj put žele i da obore rekord Audija čiji LMP1 prototip je 2010. godine za 24 sata prešao najviše kilometara. U Toyoti i njenom trkačkom odeljenu Gazoo Racing veruju da će u junu ove godine konačno stići do dugo očekivane pobede na legendarnoj trci izdržljivosti 24 sata Le Mana koja im godinama izmiče iz ruku, a želeli da priznaju ili ne, samouverenosti japanske automobilske kompanije doprinosi i činjenica da ove sezone u Svetskom šampionatu trka izdržljivosti (WEC - World Endurance Championship) nema trijumfalnih timova Audija i Porschea.

 

Osim namere da dođu do prve pobede na 24 sata Le Mana s kojom bi, nakon Mazde, bili druga japanska automobilska kompanija koja je ''zatvorila'' najviše krugova na legendarnom francuskom klasiku, u Toyoti imaju još jedan cilj: nadmašiti rekordnu kilometražu (5410.713 km/397 krugova) koju je 2010. godine ostvario pobednički LMP1 prototip Audi R15 Plus TDI čiji su upravljač delili Timo Bernhard, Romain Dumas i Mike Rockenfeller. 'Naš primarni cilj je pobeda, ali ako budemo imali sreće sa nekolicinom faktora koji utiču na ritam trke i ne budemo imali situacije zbog kojih će se naši automobili biti u garaži mimo redovnih zaustavljanja, mislim da možemo da oborimo rekord Audija'', rekao je direktor Toyotinog LMP1 tima Rob Leupen i dodao da su njihovi automobili bili blizu cilja i prošle godine. Napominjemo da će Toyota za ostvarenje svojih velikih ciljeva (nažalost bez velike konkurencije) imati dve prilike, jer će se prema novom pravilniku i kalendaru FIA-e koji se odnosi na WEC trka 24 sata Le Mana u supersezoni 2018./2019. voziti dvaput.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso pobedio prvi put posle pet godina

 

alonso wec.jpg

 

Vozač Meklarena Fernando Alonso pobedom je debitovao u Svetskom šampionatu izdržljivosti, pošto je kao član posade Tojote trijumfovao na trci Šest sati Spa Frankoršama. Uz 36-godišnjeg španskog automobilistu, u pobedničkoj postavi našli su se i Sebastijan Buemi i Kazuki Nakađima. Za dvostrukog svetskog šampiona je to bila prva velika pobeda od Velike nagrade Španije Formule 1 na stazi ''Katalunja'' 2013. godine.

 

alonso wec 456.jpg

 

Alonso, Buemi i Nakađima su slavili sa sekundom i 444hiljaditinike prednosti u odnosu na Majka Konveja, Kamuija Kobajašija i Hosea Mariju Lopesa u drugom prototipu Tojote. Ta posada japanskog tima je osvojila pol poziciju, ali je pomerena na startnom poretku zbog tehničkih nepravilnosti, pa je Alonso zajedno sa svojim timskim kolegama u broju osam startovao sa prve pozicije i uspeo da je zadrži tokom trke. Naredna trka šampionata je 24 časa Le Mana 16. i 17. juna. Alonso će tokom ove sezone paralelno voziti u Formuli 1 i Svetskom šampionatu izdržljivosti, a sve u želji da osvoji ''triplu krunu'' auto-moto sporta. ‚Triplu krunu‘ čine pobede na Velikoj nagradi Monaka, na kojoj je Španac trijumfovao 2006. i 2007. godine, Indijanapolisu 500 i u Le Manu. Tokom istorije, to je uspeo samo Grejem Hil. Alonso je, inače, zbog Indijanapolisa 500 propustio trku u Monte Karlu prošle godine, ali nije uspeo da dođe do cilja zbog kvara motora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako ove godine Toyota ne pobedi na trci,treba da ih nema,samo su oni fabricki tim,ostali su privatni timovi,najjaci medju njima je tim Rebelion

Alonso vozi u Toyoti br 8

 

Fernando-Alonso-Toyota-24h-Rennen-Le-Mans-2018-Qualifying-fotoshowBig-e2b0675f-1170082.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Gazoo najavljuje svoj novi Le Mans automobil

 

210200-toyota le mans.jpg

 

Gazoo Racing je najavio da će njegov Le Mans Hiperauto biti predstavljen 15. januara. Toyota već neko vreme radi na ovom vozilu i u septembru je predstavila prototip Le Mans 24 Hours. Vozilo je zasnovano na Toyotinom uspešnom prototipu TS050 LMP1 i trenutno je poznat kao GR Super Sport, mada ostaje da se vidi da li će to ime biti zadržano.

 

Twitter objava Gazoo Racing-a potvrđuje da će vozilo stvarati 680 KS, što je ograničenje svih vozila koja se takmiče u klasi Le Mans Hypercar. Veruje se da će se pogonski sklop sastojati od 2.4 V6 motora sa dva turba, koji radi zajedno sa električnim motorom. Za razliku od Peugeota, koji je odlučio da ne lansira i drumsku verziju svog trkača, Toyota će napraviti najmanje 20 primeraka koji će biti legalni za uličnu vožnju. Teško je znati koliko će se drumski automobil razlikovati od trkačkog automobila, ali s obzirom na činjenicu da ne treba da ispunjava trkačke propise moguće je da bi serijski model mogao biti moćniji od trkačkog automobila, jer on za to potencijal ima. Internetom su kružile glasine da bi drumski automobil mogao da ima tri dodatna elektromotora i da bi mogao da raspolaže sa čak 1.400 KS, što je cifra koja bi lako zapretila Aston Martin Valkyrie i Mercedes-AMG One modelima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...