Djordjije 0 Posted October 10, 2011 Planiram da kupim automobil (prvi u životu). Mogao bih da odvojim za njega oko 3.000 evra. Ne razumem se u automobile, ali prateći podatke na inernetu, posebno na ovom forumu, odlučio sam se za ove modele (jtd), ali se još dvoumim, pa mi trebaju neke dodatne informacije, poređenja isl. Doduše, ja bih rado kupio Multiplu, ali je ona nešto skuplja. Bio bih veoma zahvalan na savetima. Svako dobro. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted October 10, 2011 Da ciljam takav auto ja bi pre uzeo libru, sa daleko više pažnje je urađena, jako se lepo ponaša u vožnji, pomenuti motor je odličan.. Izbor odličan. Opet računaj da se takav auto teško prodaje i da ako ga kupuješ za sebe planiraj da ga voziš duže vreme jer ni jedan ni drugi nisu na nekoj ceni kod nas i teško se prodaju. Takođe nisu ni neki teretnjaci, prostora imaju ali ne da se prevoze drva. LIbra je nešto skuplja i u održavanju mada su delovi manje više slični sve što je specifično za libru biće skuplje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djordjije 0 Posted October 10, 2011 Potreban mi je za porodicu (žena i deca). Koji god da uzmem, voleo bih da me služi narednih pet godina, bez većih problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted October 10, 2011 (edited) Dobra Libra JTD je mercedes za malo para Edited October 10, 2011 by Bravo JTD Quote Share this post Link to post Share on other sites
mojito 0 Posted October 11, 2011 ali ne znam da libas za 3000 ima libra jtd u dobrom stanju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted October 11, 2011 Svako za svoje pare želi najbolje što može, ali dobro se raspitaj da li uopšte za te pare može eda se dođe do dobrog primerka Lybre. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mbbuki 0 Posted October 11, 2011 Za te pare moze da se nadje solidna Marea i Lybra manje dobra koliko sam ja upucen u trziste a pratim redovno posto bih i ja da uzmem jos jednog karavana.Ova mozda nije losa http://www.polovniautomobili.com/oglas1518501/fiat_marea_19jtd_hlx/Racunaj na cenu odmah 30000 din za veliki+mali servis i oko 25000din registracija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ćale 0 Posted October 11, 2011 Greota je uzeti Lybru bez felni i alcantare, naravno treba ubosti i auto sa solidnim motorom i očuvanom unutrašnjošću.To teško za 3.000 oira, bar po trenutnim oglasima.Za 3.500-4.000 već ima da se probere(+500 oira početnih obaveznih ulaganja), ali opet - prvo na pregled kod majstora da ne bude jadac/gladac kombinacija.Ja sam moju izabrao pošto sam pre nje ušao u 20 drugih i ni sa jednom nisam bio zadovoljan.Sada, 30.000 kilometara kasnije znam da sam napravio dobar izbor.Puno sreće u svakom slučaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted October 11, 2011 Bolje uzeti dobru Mareu, nego krs Lybru. Ova gore Marea sto je postavljena izgleda dobro na slikama, ali slike su jedno, a stvarnost drugo. Trebalo bi je pogledati. Naci karavana dizela iz uvoza ispod 200.000 je nemoguca misija, mada ni to nije strasno.Lybra je mnogo bolji auto od Maree i tu samo motori mogu da se porede jer su isti, ali je sve ostalo daleko na strani Lybre.Ja kad bih uzimao Lybru, iskljucivo bih biraao bez alcantre, osim ako auto unutra nije kao nov...izlizana i ofucana alcantra, a 99 odsto je takvih, izgleda ocajno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted October 11, 2011 (edited) Velika trilema!... Naravno, ko hoće jeftinije da prodje - biraće Mareu. Sasvim korektan auto u mnogo varijanti (postoje čak i ekstra luksuzne verzije ovog automobila)... Libre (da valja) nema ispod 3.500, a one koje su pouzdane (na oko) su od 4000-6000. Najviša cena Maree je 3.400e. a najniža - kao i za Libru, to ne gledaj, porodicu imaš. Recimo da bi se moglo reći da kvalitetna Marea košta 3000e., a odgovarajuća Libra 3.700. Na tebi je da se odlučiš. Mada ima i ona stara: "što više gledaš - manje vidiš" PS. Ona koja se navodi za 2750 ne izgleda uopšte loše. (kažem "ne izgleda", jer izgled je jedno a paljenje i vožnjica od 200-300 metara sasvim nešto drugo)Uostalom, raspitaj se kod drugara MIK-a, on je imao Mareu, pa kupio Libru Edited October 11, 2011 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djordjije 0 Posted October 11, 2011 Svako za svoje pare želi najbolje što može, ali dobro se raspitaj da li uopšte za te pare može eda se dođe do dobrog primerka Lybre.Evo, raspitujem se. Na ovoj vezi ima nekoliko Libri.http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila-26/price_asc/0/?tags=W3siaWQiOiAiMzYiLCAidmFsdWUiOiAiMjMwOSIsICJmdW5jdGlvbiI6ICJtdWx0aSJ9XQ%3D%3D&brand=128&model=1491&price_to=&tag_218_from=0&tag_218_to=0&tag_36=2309&selectedRegion=0Znači li da svi ovi primerci ispod 4.000 evra ne vrede ništa? Napominjem da mi treba auto koji će služiti 4-5 godina bez većih problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djordjije 0 Posted October 11, 2011 Velika trilema!... Naravno, ko hoće jeftinije da prodje - biraće Mareu. Sasvim korektan auto u mnogo varijanti (postoje čak i ekstra luksuzne verzije ovog automobila)... Libre (da valja) nema ispod 3.500, a one koje su pouzdane (na oko) su od 4000-6000. Najviša cena Maree je 3.400e. a najniža - kao i za Libru, to ne gledaj, porodicu imaš. Recimo da bi se moglo reći da kvalitetna Marea košta 3000e., a odgovarajuća Libra 3.700. Na tebi je da se odlučiš. Mada ima i ona stara: "što više gledaš - manje vidiš" PS. Ona koja se navodi za 2750 ne izgleda uopšte loše. (kažem "ne izgleda", jer izgled je jedno a paljenje i vožnjica od 200-300 metara sasvim nešto drugo)Uostalom, raspitaj se kod drugara MIK-a, on je imao Mareu, pa kupio LibruLibra mi je lepša od Maree, mada mi izgled nije bitan koliko funkcionalnost i pouzdanost. Marea mi deluje mnogo dugačko (ima je moj komšija, ali benzinca), Libra je simbol elegancije, dok mi se najviše sviđa Multipla. Ali za dobru treba odvojiti bar 4.500 evra, koje nemam. U pravu si, bolje je uzeti odličnu Mareu(onoliko koliko to može biti polovan auto), nego prosečnu Libru.Ko je MIK? Kako da ga kontaktiram? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted October 11, 2011 Ko je MIK? Kako da ga kontaktiram?http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showuser=149 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 19966 Posted October 11, 2011 Mik-ova Lybra je sada kod mene. Za 3.000 preporuka je iskljucivo Marea, ne zato sto je bolja vec zato sto za te novce dobru Lybru ne mozes da kupis. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mbbuki 0 Posted October 11, 2011 (edited) Ova preporuka iz oglasa je nesto sto se nudi u oglasima, i sto dobro izgleda na slikama . Ja sam pre skoro godinu dana uzeo Mareu 1.9TD ne zbog neke ljubavi prema TD vec sto mi je to bila naj kupovina tada. Gledao sam tad bar 30 a mozda i vise Marea i nekoliko Lybri i opet mi je izbor pao na ovu sto sam uzeo. Od ulaganja za ovih 10 meseci sam imao veliki+mali servis, termostat, dva stabilizatora(oko 30000din kod Bogunovica), 4 zimske+4letnje gume, prenos i registracija sto je jos 34000din. To je sve od ulaganja sto me cekalo kod kupovine bilo kog auta tako da to racunam u stavku koju sam ukalkulisao u cenu. Od tad sam presao skromnih 10000km.Za iste pare sam mogao da uzmem i auto 2001 god ali izbor je pao na 1998god i nisam se pokajao uopste.U oglasima imas par auta vec duze vreme i sa njima nije nesto u redu, a oni bolji su kratko u oglasima i brzo se prodaju ili menjaju. Nema nista dok ne pregledas par auta i ne vidis vrline i mane. Ako imas mogucnosti odvezi auto u servis na pregled koji ti nece biti mnogo, a moze da te spasi nerviranja. Imas par servisa koji su strucni za JTD i koji ti valjda nece traziti mnogo za pregled ako se dogovoris da kod njih odrzavas auto.Ako ti se auto bas svidi nemoj previse da biras nego pravac servis i pare na sunce, jer sto neko rece sto vise gledas manje vidis. Puno srece u kupovini....Pogledajte sad ovo:http://www.polovniautomobili.com/oglas1518501/fiat_marea_19jtd_hlx/#1http://www.polovniautomobili.com/oglas1469948/fiat_marea/Isti auto samo usminkan. Zato ja kazem da treba ici i videti auto licno i u servis obavezno. Lik je napakovao spoljasnost a ostalo sto se ne vidi pitaj Boga..... Edited October 11, 2011 by mbbuki Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djordjije 0 Posted October 11, 2011 (edited) Hvala svima na odgovorima! Javiću šta sam pronašao.P.S. Imate li neku preporuku za servis koji bi pregledao auto pre kupovine u Beogradu, Novom Sadu ili nekom drugom većem gradu (spreman sam da obiđem celu Srbiju, da nađem ono što mi odgovara). Edited October 12, 2011 by neshaoct usklađivanje pisma Quote Share this post Link to post Share on other sites
IlijaGM 5 Posted October 11, 2011 Mislim da bi trebao da sacekas malo i da skupis neku kintu jos za multiplu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djordjije 0 Posted October 11, 2011 (edited) Ova preporuka iz oglasa je nesto sto se nudi u oglasima, i sto dobro izgleda na slikama . Ja sam pre skoro godinu dana uzeo Mareu 1.9TD ne zbog neke ljubavi prema TD vec sto mi je to bila naj kupovina tada. Gledao sam tad bar 30 a mozda i vise Marea i nekoliko Lybri i opet mi je izbor pao na ovu sto sam uzeo. Od ulaganja za ovih 10 meseci sam imao veliki+mali servis, termostat, dva stabilizatora(oko 30000din kod Bogunovica), 4 zimske+4letnje gume, prenos i registracija sto je jos 34000din. To je sve od ulaganja sto me cekalo kod kupovine bilo kog auta tako da to racunam u stavku koju sam ukalkulisao u cenu. Od tad sam presao skromnih 10000km.Za iste pare sam mogao da uzmem i auto 2001 god ali izbor je pao na 1998god i nisam se pokajao uopste.U oglasima imas par auta vec duze vreme i sa njima nije nesto u redu, a oni bolji su kratko u oglasima i brzo se prodaju ili menjaju. Nema nista dok ne pregledas par auta i ne vidis vrline i mane. Ako imas mogucnosti odvezi auto u servis na pregled koji ti nece biti mnogo, a moze da te spasi nerviranja. Imas par servisa koji su strucni za JTD i koji ti valjda nece traziti mnogo za pregled ako se dogovoris da kod njih odrzavas auto.Ako ti se auto bas svidi nemoj previse da biras nego pravac servis i pare na sunce, jer sto neko rece sto vise gledas manje vidis. Puno srece u kupovini....Pogledajte sad ovo:http://www.polovniautomobili.com/oglas1518501/fiat_marea_19jtd_hlx/#1http://www.polovniautomobili.com/oglas1469948/fiat_marea/Isti auto samo usminkan. Zato ja kazem da treba ici i videti auto licno i u servis obavezno. Lik je napakovao spoljasnost a ostalo sto se ne vidi pitaj Boga.....Sad videh. Dobro ga je "našminkao". Možda je razlika u ceni iznos koji je uložio za to? Mislim da ću uzeti auto sa placa ili od nekog u čijem vlasništvu je već duže godina.Još jednom, veliko hvala i pozdrav za sve!Mislim da bi trebao da sacekas malo i da skupis neku kintu jos za multiplu. Pusti snovi, druže. Za dobru Multiplu, sa svim dodatnim ulaganjima treba bar 5.000 evra. Edited October 12, 2011 by neshaoct usklađivanje pisma Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted October 11, 2011 Bitno je samo da znas sta hoces da kupis i za koliko novca. Odlucis se za tip automobila i trazis. Cene u oglasima vise nisu nikakvo merilo kvaliteta, znaci gledas sto ti se svidi i otvoris cetvore oci. Kad se odlucis za kupovinu onda dolazi na red cenkanje, automobil danas vredi iskljucivo onoliko za koliko se dvojica pogode. Nadam se da razumes, srecno s' kupovinom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivanerns 0 Posted February 2, 2012 (edited) Pozdrav dobri ljudi,trenutno vozam službeno Dobla 1.9 2002.god (to trenutno traje već skoro 5 godina) i pošto planiram kupovinu jednog porodičnog karavana u ovoj godini zapalio sam se prvo sa Mareom, a sad sam veoma zagrejan za Lybro sa ovim motorom i sličnim godištem (godina gore dole) pa imam i pitanje.Ja na Doblu brzine menjam na 2.000 obrtaja, sve preko toga mi zvuči kao mučenje motora. Pitanje je da li je taj JTD motor isti kao i na Lybri ili ne? Tipa obrtni moment... Kad se menjaju brzine...Isto tako me interesuju i informacije oko Lybre:Kolika je nosivost???iNegde sam čitao ovde o štelovanju zadnjih amortizera (visina, tvrdoća)? Ne planiram selidbe ali bi trebalo sa vremena na vreme preneti ponešto...Hvala i kuckamo se Edited February 3, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 28 Posted February 3, 2012 Evo ti isečak iz originalnog uputstva za Lanču Lybru, u vezi opreterećenja:Ako se ne snalaziš sa engleskim, koristi google translator.Što se šaltanja tiče, najnormalnije, kao i kod svih drugih običnih, serijskih automobila: prva - o'ma druga - na 40 km/h u treću - na 60 km/h u četvrtu - na 80 km/h u petu. Naravno ovo važi za običnu vožnju na ravnom. Kad je uzbrdo/nizbrdo ili iz bio kog razloga hoćeš da dobiješ jače ubrzanje - malo koriguješ. Ali opet, kao i kod svoh drugih običnih automobila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikkka 0 Posted February 3, 2012 To sa šaltanjem najbolje bez davljenja a i zakucavanja, znači 2-2.5 hiljada o/m, slušaš auto i pičiš.Ja sa mojom lybrom ženom i troje dece pozadi manja deca doduše, vraćam se stalno sa punim gepekom preko zlatibora i tare ( dosad tri puta samo), i mogu ti reći da lybra ne oseća ko mercedes 123 još je mnogo explozivnija naravno. To sam video i po potrošnji, ista mi je kad idem "praznog" gepeka i kad se vraćam punog (namirnica) iz Tasbine. Evo za novu god. na -12 preko Tare i malo snega po putu, bez lanaca ukupna "TRIP" potrošnja 5l/100km, tako isto i u povratku.Nađi dobru i da te bog veseli. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivanerns 0 Posted February 3, 2012 (edited) Pozz,hvala Mihajloviću za tabelu, kopirao sam sliku Ne znam da li ste me dobro razumeli to za "šaltanje"...Nisam mislio pri kojoj brzini nego pri koliko obrataja ja optimum, to pitam zato što na Doblu je sve preko 2.000 obrtaja previše, nije to to, a do 2.000 dok dođe (3-4 brzina) smorim se, kao da mu fali snage...Tipa na BMW-u e21 1.600ccm (1982) sve ispod 4000 obrtaja je OK, ali na 3500-4000 obrtaja je TO ONO PRAVO...NIsam ni mislio da zakucavam, nisam takav vozač, naprotiv, volim "odmerenu vožnju" bez trzanja glavom pri šaltanju...Sigurno je Doblo "tromiji" zbog gabarita, aerodinamike, pa se ja tripujem... Edited February 3, 2012 by ivanerns Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted February 3, 2012 Probaj da voziš Dobla između 2000-3000 obrtaja pa ćeš da vidiš kako mnogo brže dolazi do većih brzina. Vožnja ispod 2000 obrtaja je mrcvarenje motora. To što on tebi loše zvuči na preko 2000 obrtaja je subjektivan osećaj, pojačaj muziku i daj mu slobodno više gasa Isto je i sa Lybrom i sa svakim drugim dizelom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivanerns 0 Posted February 3, 2012 Moguće, samo sam više očekivao u prvih 2000 obrtaja, recimo službeni opel 1.7 dizel (ne znam oznaku) do duše je i 2010god UBIJA kad mu u drugoj daš gas...Moram navatati neke taxiste ili ljude na ulici da me provozaju u Lybri Quote Share this post Link to post Share on other sites