Mihailovic 29 Posted February 3, 2012 hvala Mihajloviću za tabelu, kopirao sam sliku Molim. (Uzgred, Mihailović, ne Mihajlović)Nisam mislio pri kojoj brzini nego pri koliko obrataja ja optimum ...Elem, kao što sam onomad na onoj temi uploadovao drugu tabelu, broj obrtaja je naravno fiksno vezan za brzinu, u određenom stepenu prenosa. Ali evo još jedne tabele (šta ćeš, inženjerska "profesinalna deformacija")Dakle najsvrsishodnija vožnja je naravno u području maksimalnog obrtnog momenta. To je, kod Lybre 1.9 JTD od oko 1.750 do oko 3.000. Šalta se uvek u onom broju obrtaja, tako da kad se prebaci u naredni stepen prenosa, broj obrtaja ne padne ispod optimalnog. (govorim o normalnom šaltanju, na ravnom putu, u običnoj ekonomskoj vožnji)- Dakle, sa 2.600 obrtaja u drugom stepenu prenosa, brzina je 40 km/h, šaltaš, i postignutih 40 km/h dočekuješ u trećoj na 1.750 obrtaja. (svi brojevi su aproksimativni)- Sa 2.600 obrtaja u trećem stepenu prenosa, brzina je 65 km/h, šaltaš u četvrti stepen prenosa, i postignutih 65 km/h dočekuješ na 1.750 obrtaja. (svi brojevi su aproksimativni)Ovakvom vožnjom si sve vreme u idealnom opsegu obrtnog momenta, što je i cilj. Ali ponavljam još jednom, "čuje se motor" i "oseća se". Po meni, nema tu mnogo filozofije. Samo se drži: 40-60-80. Ili, eto kao konkretan odgovor na konkretno pitanje: šaltaj na oko 2.600 obtaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikkka 0 Posted February 3, 2012 Moguće, samo sam više očekivao u prvih 2000 obrtaja, recimo službeni opel 1.7 dizel (ne znam oznaku) do duše je i 2010god UBIJA kad mu u drugoj daš gas...Moram navatati neke taxiste ili ljude na ulici da me provozaju u Lybri dođeš kod mene u Loznicu i probaš, meni i onako teče zabrana tri meseca.Sačeko me "Žvalo" na raskrsnici sa pokvarenom signalizacijom na uslovnoj strelici,nije treperila pre gašenja pa se nesrećnik kleo da me video kroz crveno, možda ću na "SAT" da stavim priču.Ja inače imam i mercedesa 123 200d što je lađa od auta, ali ga je lybra ponosno nasledila, jedino mi je servo i ajnšlag i dalje najbolji na merdžanu, ugodnost i tišina kod lybre perfektna, neko je to već napisao. do CG i nazad bez umora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivanerns 0 Posted February 5, 2012 hvala Mihajloviću za tabelu, kopirao sam sliku Molim. (Uzgred, Mihailović, ne Mihajlović)Pardon Hvala na odgovoru, to me je i interesovalo, znači na 2600 je optimum za ujednačenu vožnju, ipak sam ja iz vojvodine i to meni odgovara @ninjahvala na pozivu inalče mi se tvoja Lybrica jako sviđa, šteta što još parica nemam Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikkka 0 Posted February 5, 2012 Pa dobro kad skupiš, ako budeš imao sreće da je zatekneš.Inače vožnja je besplatna .Znam da je oskudacija da narod ima para otišo bi za dva dana i za 3500- 4000, kolko zaista i vredi u poređenju sa drugima iz tog godišta.Mada ima i onih koji i danas kupuju neke "švabe" i plaćaju po 1000E skuplje jer su u trendu, tipa ; da viš kako štekće, to je mašina.Neki mi čak nude zamenu uz MOJU doplatu za te "naftare", he-he.Nema veze od koga god budeš kupovao, lybra je čudo, sa moje strane sve najbolje o njoj kao autu.Imao sam minija radio mu generalnu na motoru ja lično i bio sam takođe oduševljen njime.Mercedes 123 200d, takođe extra auto.Znači oba ova modela su se kod opšte javnosti pokazala kao ne prevaziđeni.Zato sad mogu i lybru da pohvalim da joj nema ravnog auta u njenoj klasi, po godištu, i po ceni što je naj uočivljije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivanerns 0 Posted February 7, 2012 (edited) Zato sad mogu i lybru da pohvalim da joj nema ravnog auta u njenoj klasi, po godištu, i po ceni što je naj uočivljije. To su razlozi što sam se opredelio za Lybru, odustao sam od Multiple zbog položaja sedenja, imaam osećaj da je kao u Doblu a to mi ne odgovara jer imaam problema sa donjim delom leđa, a od Maree jer mi je isto što i Lybra samo Lybra nudi puuuno više za malu razliku u novcu...Stilo je isto bio u igri (i još uvek je) ali ko zna, videćemo šta će biti...Alfa 165 mi je simpa ali mi je mali gepek pa me to odvraća od nje, treba mi prostora nazad s' vremena na vreme...P.S., ko zna možda mi je i prodaš na kraju Edited February 7, 2012 by ivanerns Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted February 7, 2012 Sve hoću da se uključim u diskusiju ali sve ne stižem, mada je sve manje-više rečeno. Ono što mi se čini da je zanemareno jeste kasnija prodaja. Da se ne lažemo i da budemo iskreni Marea će se prodati bar 10x brže nego Lybra. Ne zato što je 10x bolji auto nego je 10x češći i traženiji. Lično, pri odabiru automobila meni je to jedna od najvažnijih stavki. Tačno je da Lybra ima neuporedive prednosti u odnosu na Mareu, ali ovu prednost Maree ne treba zanemariti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted February 7, 2012 Mik-ova Lybra je sada kod mene. Za 3.000 preporuka je iskljucivo Marea, ne zato sto je bolja vec zato sto za te novce dobru Lybru ne mozes da kupis.Evo sad sam izasao na parking,da proverim -Lybra je ipak jos uvek kod mene Potpuno se slazem sa svim gore-pomenutim malo para,manje para i moze da se nadje solidna Marea,a malo vise i moze i dobra Lybra.S tim da bih napomenuo da se Marea proizvodila do 2002 a Lybra do 2005 godine tako da je veca verovatnoca,da i ako su redje,naletis na dobru Lybru i u solidnom stanju,nego na Mareu,koja je nazalost izasla iz proizvodnje 3 god ranije . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivanerns 0 Posted February 7, 2012 Ono što mi se čini da je zanemareno jeste kasnija prodaja. A meni to prijatelju nije ni na kraj pameti, ako kupujem planiram da vozim bar 5-6 godina, kupujem auto koji bi u trenutku prodaje (za 5-6 godina) bio star 15-18 godina pred generalkom, šta misliš koliko bi onda koštala tad Marea a koliko Lybra? Po meni razlika je minimalna...To što kažeš da će se pre prodati je po meni 100% tačno, ali razmišljati o prodaji auta pre nego što ga kupim mi je malo u VW fazonu Golf Passat No hard feelings (Admine, treb a nam onaj smajli što nazdravlja pivom ) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted February 8, 2012 Ni meni to nikada nije bilo ni na kraj pameti (a kupio sam do sada 3-4 auta) i SVAKI PUT kada sam prodavao auto pizdeo sam jer ne mogu nikome da ga prodam čak ni po bagatelnoj ceni. Nikada ne znaš zašto ćeš prodavati auto. Da li će to biti zbog toga što je star 15-18god i što je pred generalnom ili će to biti zbog toga što te nervira jer je loš auto ili te nervira što si se zajeb'o pa kupio loš primerak itd. Kao što sam napomenuo, samo sam sugerisao da razmisliš, a konačna odluka je svakako tvoja Takođe, ne vidim zašto bi takvo razmišljanje bilo u VW fazonu? Oni koji kupuju Golfa ili Pasata se time teše "ako ništa drugo bar ću ga lako prodati". A smajli sa pivom postoji -> Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted February 8, 2012 Ja da dodam na dovlin komentar da ce se marea lakse prodati 10 puta pod uslovom da je karavan,sedan ni da makne,nece je niko Ja bih pre odabrao libru jer je moderniji auto u svakom pogledu,znajuci kada je marea krenula sa porizvodnjom,a kada libra Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivanerns 0 Posted February 8, 2012 Ja taj smajli nisam našao OK, poučen tvojim iskustvom ima logike... Mada kad pogledam u pravu si jer ja imam matorog bimmera e21 i nema sile Božije da bi se neko zaleteo da ga kupi, jbg, na kraju će otići matorom u peziju Na VW fazon sam mislio baš zbog toga, lako ću ga prodati, meni je to malo bzvz, rekao sam... Mislim da sedan više nema "ono nešto" što je imao ranije (direktorski šmek), karavan je nauporedivo upotrebljiviji a i ruku na srce lepši, bar meni... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dejan_Zvezdara 0 Posted February 8, 2012 Lybra je auto koji kupuješ da bi uživao u njemu. Ako je bio tebi dovoljno atraktivan da daš pare za njega, ako ga sačuvaš dok ga koristiš, biće isto tako atraktivan i nekome da ga kupi posle tebe.Ako napraviš kompeomis i kupiš nekog krša samo zato što je povoljan cenom, imaćeš uvek problem da ga kasnije prodaš, jel krša realno ipak retko ko hoće.Život je jedan, i kratak, kupuj stvari koje ti se sviđaju i uživaj u njima. Nikad ne znaš šta donosi sledeći dan, a kamoli koji će uslovi vladati za godinu, dve, pet, kad budeš prodavao auto. Možda dobiješ i na lotou pa Lybru za neku godinu pokloniš nekom... Pogrešno je o stvarima koje treba da su zadovoljstvo razmišljati kao knjigovođa... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikkka 0 Posted February 9, 2012 Verujte ljudi...Ja prodajem moju lybru zadnja dva tri meseca, i da sam je hteo recimo da dam po ceni Maree na tržištu je oko 2700 prodo bih je odmah. Ljudi su uzimali mareu u mom kraju za taksiranje za 2300E jer kod mene u Lo standard je nula pa ljudi daju zbog bud zašta, imaju kredite i slč..Ovim neću da kažem da dobra marea ne vredi i više od 3000E. Ali znam da ni jedna lybra bar u mom kraju nije otišla ispod 3000E. Ona bi se bolje prodavala da je bolji standard jer je ipak luksuznija klasa i za pasate od 4000e koji su isto god.Mislim da će Lybra svojim širenjem po Srbiji da dobije još više na rejtingu baš zbog kvaliteta koji je svojevremeno dobio golf i pasat recimo, što jes-jes.Ali njih je marea sustigla po svemu a lybra prevazišla po svemu i po motoru i po enterijeru. Ja očekujem kupca iz Bg ili nekog kraja gde je bolji standard pa ljudi i mogu i zaslužuju da voze luksuznija vozila, mi dok ne popravimo standard jeftinija znači po mogućnosti. Moja je cena niža za 200-300e od proseka samo zbog shvatanja okolnosti i mesta gde živim, a verujem da bi poderala mnoge lybre njenog godišta pa neke i dve tri god. mlađe jer sam imao priliku da je uporedim sa nekom što sija sa kožom mlađa dve god. al kvačilo plitko ne vuče ko moja i ako je 85kw, moja 81kw, za druge da ne pričam.Ja imam problem sa slikama očito jer nisu profi i što treba da sredim prednju masku i maglenku pa da oni koji neće prstom da maknu, a ima ih oko 70%, odmah je uzmu i za 200E skuplje, i ako je sređivanj manje od 100E.Ali ljudi su čudo.Inače svi su komentari na mestu. Da narod ima para prodala bi se sva vozila sa ovog foruma jer su većinom super i sa veoma niskim cenama za ono što pružaju, pogotovo ako se zna kolko su nova takva vozila.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted February 9, 2012 A kada misliš da će Lybra uspeti da se "probije" na našem tržištu kad je već sada najmlađa Lybra stara 7-8 godina? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivanerns 0 Posted February 9, 2012 Pogrešno je o stvarima koje treba da su zadovoljstvo razmišljati kao knjigovođa...Znači ovo sam stavio kao potpis Njegoše Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvukoljub 0 Posted February 9, 2012 Nažalost, u ovakvim vremenima luksuzna oprema ne znači mnogo. Neki kupci čak beže od toga, jer vide potencijal za moguće probleme. Na kraju, svaka roba vredi onoliko koliko je neko spreman da je plati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marea 0 Posted February 9, 2012 PozdravDa se uključim, vlasnik sam vozila Marea Weekend JTD, oprema Saint Moritz. Sto se tiče vozila ja sam zadovoljan, nema extra ulaganja osim redovnih servisa, i uopšte servis nije skup u poređenju s konkurencijom. Kada sam kupovao vozilo '08 za nekih tada 4000eur sam mogao kupiti teretnu verziju Marengo motor JTD 105, mozda i jeftinije, a mene je izašla preko 5000 eur-a. I Lybra mi se sviđja, motor je u biti isti, ima bolju opremu, ali i cijena je veća. U biti bolja je dobra Marea nego loša Lybra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted February 9, 2012 U biti bolja je dobra Marea nego loša Lybra.”Bolje živjeti 100 godina kao bogataš nego jedan dan kao siromah!” Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikkka 0 Posted February 9, 2012 A kada misliš da će Lybra uspeti da se "probije" na našem tržištu kad je već sada najmlađa Lybra stara 7-8 godina? Ja to gledam ovako.Većina stranaca dođe kod nas nakon 8-10 god. starosti.Svi zapadnjaci kupuju auto malte ne da neće ni gumu da mu zamene a kamoli neki servis da plate.Ja sam na mojoj lybri video osiguranje u trajanju od 10god. na servisiranje valjda je takva bila ponuda u Austriji za novog, što dokazuje činjenicu da švabe i drugi zapadnjaci neće drugačije ni da kupuju novo vozilo, možda to nije pravilo al ima dosta istine u tome.Na osnovu toga sve će više i više biti lybri u ponudi na našem tržištu a kada dođu ovde vozaće se bar još 15.god.(moja slobodna procena).Pošto je dobar auto ,( to dokazuju čak i zapadnjaci jer ih ne ispuštaju iz ruku bez bar 7.god. vožnje, da su loše da libi ih na oglas iduće god. od god. kupovina novog naravno),znači dobar u svemu ko što su golfovi osvojili naše tržište svojevremeno 1. i 2.-jke ove ostale su sustignute i italijanima i francuzima, i još nekim da ne nabrajam, tako će isto i lybre osvojiti tzržište svojom klasom i cenom, jer ruku na srce uzeti lybru deset godina staru je sad bolje nego golfa isto godište.Eto zbog toga mislim da će lybra kod nas u narednih najmanje 5. god. biti vrh u svojoj klasi i godištu.Jedenostavno dobar auto živi najmanje 20. god., evo vidi kolko ima mercedesa, golfova 1.-2., reno4.-5.,fiatovi puntići, tipo, tempre,croma i slč. sve su to dobra vozila.Ipak je Srbija tržište za vozila od 10.-20. god vozila hteli mi to da priznamo ili ne, i ako ko zna šta je kvalitet onda smo to mi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole-munja 1 Posted March 25, 2012 Ja sam kupio Fiat Mareu 1.9JTD weekend sa ELX paketom opreme, mogao sam uzeti sa HLX opremom, ali su mi rekli da HLX ima u sebi vise elektronike i sedista se brzo habaju tako da sam odustao od te verzije. Ukupno sa registracijom i servisom me izsasla 3500EU Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vajs 0 Posted August 1, 2013 evo ista dilema kod mene. prvi auto, zena, deca.... i velika nedoumica.ne zamerite sto vadim temu staru godinu dana.treba mi karavan, dizel a imam na raspolaganju oko 2000 eur. kad sam ukucao sve moje kriterijume na pretragu prvo sto mi je zapalo za oko je marea. meni kao laiku najbolji odnos cena-potrosnja-registracija-godiste-stanje. ima dosta solidnih komada na oglasima, bar na oko, ali sam onda ugledao libru i... sad nista ne znam moze li neko da mi kaze sta mogu da ocekujem od maree a sta od libre za te pare. vidim da su pre godinu dana cene za auto u dobrom stanju bile vece, kakvo je stanje danas? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted August 1, 2013 Libru za 2000 u nekom normalnom stanju ces tesko da nadjes.Mozes da je kupis za 2000,ali posle toga da ulozis jos toliko da bi auto bio u top stanju. Moj savet u ovom slucaju Marea. Quote Share this post Link to post Share on other sites